PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA en dan?



bman
13-01-03, 15:22
In het 'onfortuynlijke' geval dat de Pvda de grootste van het land wordt en gaat regeren met de SP en GL, zal er een rode MP moeten worden gekozen...een blik op de volkkrantpagina gaf de volgende kanshebbers weer....

Job Cohen 30 %
Wouter Bos zelf 19 %
Jeltje van Nieuwenhoven 15 %
Johan Stekelenburg 15 %
Iemand anders 8 %
Klaas de Vries 3 %
Rob Oudkerk 2 %
Ed van Thijn 2 %
Ad Melkert 2 %

Deelnemers: 690

Job Cohen doet het goed en ik vind dat zelf een prima gozer (op de gruwelcoalitie die ik zojuist genoemd heb na dan) Hij is relatief nautraal, sociaal bewogen, uitgesproken en zeer diplomatiek.

Wie heeft jullie voorkeur voor het premierschap? (en waarom)

BiL@L
13-01-03, 15:24
Ad Melkert.

Dutchguy
13-01-03, 15:26
Thom de Graaff ...eh... Job Cohen.

Tomas
13-01-03, 15:31
Ik heb waardering en begrip voor Wouter's standpunt. Hij heeft begrijpelijke motieven om zelf niet premier te willen worden. En dan begrijp ik dat hij het er niet over wil hebben. Dat het gaat om de standpunten, het programma en vertrouwen in de partij als geheel in alle spelers enzo.

Ik begrijp dat.

Maar baal wel.

Zit me dwars.

lennart
13-01-03, 15:35
www.juistnu.nl

maar Job Cohen zou mijn voorkeur hebben bij de bovengenoemde commu... err progressieve coalitie.

GroteWolf
13-01-03, 15:37
Mocht het zover komen dan verdient het volk niks beters van Ad Melker. En helemaal leegdrinken die beker!

barfly
13-01-03, 15:40
Ik hoop vurig dat die coalitie niet doorgaat :schok:
Maar mocht de PVDA wel een MP mogen leveren hoop ik op Jeltje dat mens mag ik wel :D

Ron Haleber
13-01-03, 16:10
Geplaatst door lennart
www.juistnu.nl

maar Job Cohen zou mijn voorkeur hebben bij de bovengenoemde commu... err progressieve coalitie.

Job Cohen is al eerder gepolst om naar Den Haag te gaan, maar kon en kan daar om persoonlijke redenen niet aan voldoen...

Stekelenburg wil de Eeerste Kamer in, weigerde ook al...

Het lijkt me het beste als Bos zelf het zou doen! Maar dan moet hij wel eerst fors inlopen op Ballekie...

Tijn
13-01-03, 16:11
GroenLinks adviseert PvdA over premier

GRONINGEN - Rekenkamer-president Stuiveling en burgemeester De Boer van Leeuwarden. Deze twee vrouwen met "grote bestuurlijke ervaring" zijn volgens GroenLinks-leider Halsema geschikt om voor de PvdA het premierschap te vervullen. Ze gaf maandag op campagne in Groningen ongevraagd advies aan de sociaal-democraten.

Halsema constateert dat de PvdA "moeite" heeft kandidaten te vinden voor het premierschap. Halsema vindt dat Bos duidelijk moet maken wie de PvdA naar voren schuift als minister-president. "Daar heeft de kiezer recht op."

Het is volgens Halsema de hoogste tijd dat een vrouw dat ambt eens gaat bekleden. Halsema is vooral gecharmeerd van De Boer, die vorig jaar het vernietigende rapport De Kaasstolp aan diggelen over de PvdA schreef. De burgemeester van Leeuwarden, minister van VROM in het eerste paarse kabinet, is volgens Halsema "aardig groen" en "behoorlijk links".

.....Zit er zelf niet echt op te wachten, maar als de PVDA de premier gaat leveren, dan is Mvr. de Boer misschien wel degene die de frisse wind kan laten.
Eerlijk gezegd ken ik haar niet echt, maar "haar" Kaasstolp rapport geeft volgens mij wel aan dat ze van sommige zaken meer kaas heeft gegeten dan haar collega`s.

Tomas
13-01-03, 20:18
Ik hoorde Thom op de radio vandaag zeggen dat hij het buitengewoon regentesk vindt dat Wouter het niet wil zeggen. En hij noemde het ook nog "oude politiek"....

En ik liep net weer warm voor Thom, vrdmm...

Zit me echt dwars.

Dutchguy
13-01-03, 20:25
Geplaatst door Tomas
Ik hoorde Thom op de radio vandaag zeggen dat hij het buitengewoon regentesk vindt dat Wouter het niet wil zeggen. En hij noemde het ook nog "oude politiek"....

En ik liep net weer warm voor Thom, vrdmm...

Zit me echt dwars.

Dwarszitdagje?

Tomas
13-01-03, 20:30
Geplaatst door Dutchguy
Dwarszitdagje?

Yep.

Zit me dwars.

Dutchguy
13-01-03, 20:36
Geplaatst door Tomas
Yep.

Zit me dwars.

Dubbel en dwars dus. Hmmm..... lastig.

Tomas
13-01-03, 20:39
Geplaatst door Dutchguy
Dubbel en dwars dus. Hmmm..... lastig.

Alhoewel?

Dwars is negatief. Of niet?

Een negatief keer een negatief is een positief.

Ik ben ontdwarst!

Mede dankzij de rekenlessen van Donna.

Dutchguy
13-01-03, 20:45
Geplaatst door Tomas
Alhoewel?

Dwars is negatief. Of niet?

Een negatief keer een negatief is een positief.

Ik ben ontdwarst!

Mede dankzij de rekenlessen van Donna.

Precies! Min min is dus plus. Dus alles sal reg kom! :)