PDA

Bekijk Volledige Versie : AH let op de "kleintjes".



Orakel
13-01-03, 19:24
Albert Heijn komt met eigen hoofddoekjes
13 januari 2003, 18:54:53

ZAANDAM (ANP) - Supermarktketen Albert Heijn komt deze zomer met eigen hoofddoekjes. Moslimmedewerksters kunnen, als ze willen, het kledingstuk dragen. Het hoofddoekje is onderdeel van een nieuwe kledinglijn die de grootgrutter momenteel ontwikkelt.

De nieuwe kleding bevat voornamelijk de kleuren donkerblauw en lichtblauw. Het bijpassende hoofddoekje zal volgens een woordvoerster van Albert Heijn een neutraal karakter hebben. ,,Ons logo staat er niet op''. Voor de stof gelden wel specifieke eisen. ,,Het moet wel lekker zitten'', aldus de zegsvrouw maandag.

De woordvoerster heeft de indruk dat de belangstelling voor een hoofddoekje overigens niet erg groot is. Wie wil kan er nu al een dragen, maar lang niet alle moslimmeisjes en -vrouwen doen dat. Onder de 45.000 medewerkers in de AH-winkels zijn veel moslims. Ook concurrent Dirk van den Broek heeft al eigen hoofddoekjes voor zijn personeel.



Kijk, zo kan het ook! :melig2:

Dutchguy
13-01-03, 19:31
Toen ik de titel van het bericht las op een andere site kreeg ik meteen een schrikbeeld dat er een logo op zou staan. Gelukkig is dit niet het geval en lijkt het me een prima actie. Het geeft in ieder geval aan dat AH er niet moeilijk over doet.

Ashfoura
13-01-03, 19:32
Goed zo, ook de Nederlanders moeten integreren in deze multiculturele samenleving :)

Simon
13-01-03, 19:35
Goed idee van Albert Heijn. Even denken wat die copywriters kunnen verzinnen:

All...................AH

Tomas
13-01-03, 20:07
Kweenie hoor...

Gaan ze nu ook precies naar de AH-richtlijnen "kruisjes aan een ketting" en keppeltjes ontwerpen?

Iets zit me hier weer dwars...

Orakel
13-01-03, 20:17
Geplaatst door Tomas
Kweenie hoor...

Gaan ze nu ook precies naar de AH-richtlijnen "kruisjes aan een ketting" en keppeltjes ontwerpen?

Iets zit me hier weer dwars...

Zo erg is het denk ik niet......

Dit is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van wederzijdse integratie.
Als het dan toch moet, dan op de wijze dat de AH er geen last van heeft.

Allebei een beetje water bij de wijn doen...

Tomas
13-01-03, 20:23
Geplaatst door Orakel
Zo erg is het denk ik niet......


Wat? Ik weet namelijk nog niet precies wat me dwars zit in deze.



Dit is wat mij betreft het schoolvoorbeeld van wederzijdse integratie.
Als het dan toch moet, dan op de wijze dat de AH er geen last van heeft.


Misschien is het dat het soms lijkt dat de integratie bestaat uit de Moslims en de niet-Moslims. Mischien zit me dat dwars.

Is het niet zo dat moslims, katholieken, protestanten, Joden en Jehova's getuigen samen moeten leven.

Zonder de atheisten natuurlijk.


Allebei een beetje water bij de wijn doen...

Kijk. Dit is nu een hele grote stap. Molsims gaan wijn drinken. OK aangelengd, maar het is een stap.

Pixelshade
13-01-03, 20:45
grappig!

Orakel
13-01-03, 20:55
Geplaatst door Tomas
Wat? Ik weet namelijk nog niet precies wat me dwars zit in deze.

:engel:




Misschien is het dat het soms lijkt dat de integratie bestaat uit de Moslims en de niet-Moslims. Mischien zit me dat dwars.

Is het niet zo dat moslims, katholieken, protestanten, Joden en Jehova's getuigen samen moeten leven.

Zonder de atheisten natuurlijk.

Kijk. Dit is nu een hele grote stap. Molsims gaan wijn drinken. OK aangelengd, maar het is een stap.

:hihi:

De Appie Hein is volgens mij de enige die echt Marokkaanse wijn verkoopt.

Tomas
13-01-03, 21:00
Geplaatst door Orakel
De Appie Hein is volgens mij de enige die echt Marokkaanse wijn verkoopt.

En niet eens zo verkeerd ook, die wijn.

Maar ja, ik ben dan ook snel tevreden qua wijn.

Tenzij iemand gaat zitten mengen met water of koelvloeistof. Dan ben ik niet meer zo bie.

bman
14-01-03, 00:30
Geplaatst door Tomas
Kweenie hoor...

Gaan ze nu ook precies naar de AH-richtlijnen "kruisjes aan een ketting" en keppeltjes ontwerpen?

Iets zit me hier weer dwars...

In *eerste* instantie had ik dat ook even. Maar die keppeltjes en kruisjes, daar is de noodzaak niet voor omdat niemand om die dingen verlegen zit. De kruisjes dragen de dames en heren netjes onder hun kleren, of in ieder geval nauwelijks zichtbaar en een keppeltje heb ik nog nooit achter de kassa gezien.

Als er heel veel keppeltjes (of van die bontmutsen) rond hadden gelopen dan waren die er heus ook wel gekomen in AH-stijl. Dat weet ik zeker. Joden zouden immers mondig genoeg geweest zijn om daarom te vragen als dat gewenst zou zijn.

Ik vind dit een mooi initiatief van de AH en ik hoop dat de moslimdames er blij mee zijn.


p.s. Andersom was ik overigens ook volledig mee akkoord gegaan: als een werkgever van haar personeel had verlangd *geen* hoofdeksel te dragen.
p.p.s. Puk, dit heeft nu niks met burkas te maken of weet ik het wat, maar gewoon met een werknemer die het uniform aanpast aan de wensen van zijn personeel.


OH EN ALS WE WIJN GAAN DRINKEN DOE IK MEE! JIJ OOK ORAKEL? EN TOMAS?

lennart
14-01-03, 01:52
Geplaatst door Puk
Als je hoofddoek zegt moet je ook burqah zeggen bman! Nú voor het idee zijn een hoofddoek te sponsoren betekent dat je er later niet tegen kan zijn wat extra 'kleintjes' bij te leggen als het om de burqah gaat. Het principe snap je?! Waarom moet ik meebetalen als klant van de AH aan de uitdossing van welke gelovige dan ook? Ik ga niet naar de AH voor religieuze boodschappen.

Weg met die religieuze artifacten als kerstversiering tijdens kerst!!!

- Comittee Puk in een Burqa.

bman
14-01-03, 10:13
Als je hoofddoek zegt moet je ook burqah zeggen bman! Nú voor het idee zijn een hoofddoek te sponsoren betekent dat je er later niet tegen kan zijn wat extra 'kleintjes' bij te leggen als het om de burqah gaat.
Het principe snap je?!

Onzin. Blijbaar mochten de dames hun doekjes al dragen van de AH (vrije keuze in dit land!) en is er nu door AH voor gezorgd dat ze beter bij de rest van het uniform passen. Als de AH had gevraagd om dat doekje helemaal niet te dragen had ik dat overigens OOK goedgekeurd. Het gaat erom dat ik vind dat werkgevers *Zelf* moeten kunnen bepalen wat wel of niet geaccepteerde bedrijfskleding is.



Waarom moet ik meebetalen als klant van de AH aan de uitdossing van welke gelovige dan ook? Ik ga niet naar de AH voor religieuze boodschappen.

Dan ga je naar de C1000? Je betaald toch ook mee aan de dure reclamecapagnes van de AH (en dus bijvoorbeeld ook aan de portomonnaie van Emile Ratelband).

Duke
14-01-03, 11:33
Iedereen krijgt zo'n verschillende uitleg over het dragen van een hoofddoekje, maar waarom moeten ze eigenlijk?
Schoonheid verbergen? Vriendin van me zei, "Ja hallo, je laat toch ook niet je portemonnee aan iedereen zien..." Nee, maar vrouwen hebben wel hun rechten...