PDA

Bekijk Volledige Versie : fundamentalisten?!



barfly
13-01-03, 20:42
Gistermorgen heb ik gereden in de manege. Dus ik ben niet naar de kerk geweest. Ik zou om half 1 m'n vriend ophalen voor het eten.
Zo gezegd zo gedaan. Bij ons is het op zondagmorgen vrij rustig in de manege, en dus konden we de paarden even laten uitrennen. Daarna gereden. Ik stap er niet graag direct op na 5 dagen op stal.

Dus kom ik bij de ouders van m'n vriend (waar hij zolang was) om hem op te pikken. Krijg ik toch een donderpreek van z'n pa: een christelijk iemand gaat niet op zondag rijden, hoort in de kerk te zitten enz. En ik had op z'n minst met m'n vriend nog moeten koffiedrinken. Je hoeft hier voorlopig niet weer te komen enz.

Ik moest voorlopig maar niet weerkomen en maar buiten op m'n vriend gaan staan wachten (m'n vriend was naar de bank gelopen vlak voordat ik kwam om geld te halen en heeft hier dus niets van meegekregen).
Ik was me toch kwaad, zei direct, is best, ik laat me niet de les lezen.

Ik ben ook niet gek, waarom kun je niet christelijk zijn zonder precies eht gewenste gedrag van je toekomstige schoonouders te vertonen?
Ik zei het later tegen m'n vriend, en hij zei dat z'n pa wel weer bij zou draaien. Verder hebben we het er niet meer over gehad.
Ik zit gewoon met een gevoel van wat zal ik doen? Z'n pa heeft mij wel beledigd!!!! en ik heb geen zin om volgende week weer zo'n donderpreek te krijgen. ik heb m'n vriend al gezegd dat ik eerst excuses van z'n pa wil en anders kom ik niet weer. Maar ik weet ook dat z'n pa dat nooit zou doen.
Ik ben geen CDA-stemmer (CU mag van z'n pa ook nog wel), dus ik weet zeker dat ik daar ook nog ene donderpreek van ga krijgen als het op verkiezingen komt. Ik had eigenlijk gisteren die discussie al verwacht, maar zover is het niet gekomen.
Mijn mening wordt gewoon niet gerespecteerd en ik ben er al zo vaak tegenin gegaan, gisteren was ik behoorlijk brutaal, maar ik voel me absoluut niet schuldig. Zijn ouders vinden het belachelijk als je op vakantiegaat met een reisorganisatie die op zondag reist (bijv. gogotours wintervakanties, BETER UIT is wel weer goed, maar mij te duur en geen skipas op zondag), je gaat zelf ook niet op zondag reizen (ze hebben eht m'n ouders kwalijk genomen dat die op zondag uit Tjechie zijn teruggekomen. Dit omdat ze de afgelopen zomer voor overstromingen wegmoesten, maar volgens de ouders van m'n vriend hadden ze maar een dag moeten wachten.), je stemt alleen CDA (alle andere partijen zijn slecht), je gaat op zondag zeker niet rijden of andere sporten beoefenen, je moet gewoon naar de kerk (m'n zusje is vaak bij haar vriend en gaat dan niet, nou dat nemen de ouders van mijn vriend m'n ouders kwalijk). Z'n pa had al eens gezegd dat hij mijn vader niet snapt dat hij in de kerkenraad blijft terwijl ik op zondag wel eens ga rijden.

Het is ene lang verhaal geworden, maar alle frustraties komen boven. Ik word er niet goed van, m'n vriend vindt het raar dat ik niet graag meer bij z'n ouders eet. enz. Maar ik voel er neits voor om een mening opgelegd te krijgen, en om me te laten beledigen.

http://www.bokt.nl

Geweldig heh! :D

Orakel
13-01-03, 20:50
:hihi: Smiecht :D

Had al een fantastisch "lieve mona advies" voor je in petto.

:gniffel:

barfly
13-01-03, 21:05
Geplaatst door Orakel
:hihi: Smiecht :D

Had al een fantastisch "lieve mona advies" voor je in petto.

:gniffel:

vertel! :p

Orakel
13-01-03, 21:14
Geplaatst door barfly
vertel! :p

Een week lang met je "schoonvader" hebben over je interesse voor een burqa of cahdor (beetje dreigen dus) en je er door hem vanaf laten praten..

Daarna ken je nie meer stuk.. :melk:

Tomas
13-01-03, 21:18
Volgens mij is de schrijver van het stukje een jongen.

Dat zal die pa wel dwars zitten, denk ik.

Mark
14-01-03, 05:02
Jaja jongens en meisjes, zo zie je maar weer:

Religie maakt meer kapot dan je lief is!