PDA

Bekijk Volledige Versie : Belangrijk: Hoe Boris Dittrich (D66) zichzelf diskwalificeert



BiL@L
14-01-03, 08:24
Let vooral op de laatste alinea, waarin hij de fabel van dat de Palestijnen de arme Israeli´s de zee in drijven herhaalt.


Beste allen,

En wij ons afvragen hoe het komt dat D'66 zo klein is geworden...
Onderstaande komt van Boris Dittrich himself, ook te lezen op
http://www.borisdittrich.nl

Voor meer glashelder kommentaar van politici kunnen jullie ook terecht op
de
site http://israeltoday.netfirms.com/gretta.html




Nooit gedacht dat ik op mijn website over Gretta Duisenberg zou schrijven.
Maar de laatste tijd maakt ze het wel erg bont. Ik merk dat haar
opmerkingen
me hoog zitten.
Daarom dit persoonlijke bericht.
Het begon allemaal begin van dit jaar, toen ze me mailde of ik onder een
advertentietekst wilde gaan staan van "Stop de bezetting in Palestina". Ik
mailde terug dat dan de tekst rigoreus moest worden aangepast. Er zou in
moeten komen te staan dat
zelfmoordaanslagen tegen Israelische staatsburgers ten scherpste
veroordeeld
zouden moeten worden. Ik wilde dat er ook een passage in zou worden
opgenomen dat Yasser Arafat corruptie zou moeten afzweren en een echte
democratie zou moeten nastreven en de mensenrechten in de bezette gebieden
zou moeten respecteren.
Geen reactie. Enige tijd later verscheen de advertentie met de eenzijdige
tekst.


Dat was tot daar aan toe. Iedereen mag vinden wat hij wil. Ik hoef het er
gelukkig niet mee eens te zijn.
Over het gedoe rond de vlag op haar balkonnetje wil ik weinig woorden vuil
maken. Ik vond het iets zieligs hebben. Maar niet iets om serieus te
nemen,
laat staan aangifte over te doen bij de politie. Het dooft vanzelf wel,
dacht ik nog.
Toen kwam de opmerking over de 6 miljoen handtekeningen die ze wilde
ophalen
voor haar actie. Met dat lachje er achteraan. Het werd me koud om het
hart.
Ik ben er 's nachts wakker van geworden. Hoe durft iemand zo ongevoelig te
zijn? Wat bezielde
haar? Het oordeel van de officier van justitie dat ze haar opmerkingen
opzettelijk had gemaakt en daarmee het publieke debat vergiftigde,
verbaasde
me niets. Ik hoopte dat dat oordeel haar tot rust zou manen. Even geen
uitspraken meer, even dimmen.
Maar toen kwam het bezoek aan de bezette gebieden. Het leek wel alsof het
één grote Gretta Duisenberg-show was. Ging het nu over de positie van de
Palestijnen of over de positie van Gretta Duisenberg? Dat ze reisde op een
diplomatiek paspoort, vind ik een onbelangrijke bijzaak. Ik wil het er
niet
over hebben.
Schokkend waren haar vergoeilijkende woorden over Palestijnse
zelfmoordterroristen.
Ze begreep hun daden wel; die waren immers uit wanhoop gepleegd.
Vervolgens
verscheen ze op het bordes met Arafat en nam de man bijna in de houdgreep
ten overstaan van de camera's. Zou ze hem ook gevraagd hebben, waarom
Palestijnen klagen over zijn autoritaire bewind? Zou ze hem gevraagd
hebben
of hij wilde stoppen met het executeren van Palestijnen na een kort
show-proces? Geen woord erover.
Joodse mensen moesten er maar eens een kijkje nemen, zo liet Gretta
snikkend
weten. Hoezo koos ze weer joden uit? Waarom zou niet iedereen daar een
kijkje moeten nemen om de ellende van de Palestijnen te zien? Waarom die
gefixeerdheid op de joden?
Toen plofte het Algemeen Dagblad op de mat. Daarin stelde Gretta dat de
Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden erger was dan de
nazi-bezetting van de Duitsers tijdens de Tweede Wereldoorlog. "Op de
holocaust na" voegde ze er fijntjes aan toe, alsof dat de tirade minder
kwetsend maakte.
Kennelijk werd Gretta aangespoord wat gas terug te nemen. Want de dag erop
kwam de verklaring dat ze niemand had willen kwetsen. Maar ze stond nog
wel
vierkant achter wat ze gezegd had, zo luidde de verklaring. Daar nam ze
niets van terug. Nog
een slag in het gezicht dus. Ze staat dus echt achter wat ze gezegd heeft.
En niet zij alleen, ook Wim Duisenberg staat voor de volle 100 % achter
zijn
vrouw, zo liet hij weten.
Arme Wim. Arm Palestijns volk. Zouden haar akties de kansen op vrede
tussen
Israël en de Palestijnen iets dichterbij hebben gebracht? Mijn gedachten
gaan uit naar de nabestaanden van de twee zelfmoordaanslagen in Tel Aviv.
22
mensen vonden de dood op de dag dat het bezoek van Gretta Duisenberg en
haar
delegatie begon. Mijn gedachten gaan uit naar de Palestijnse nabestaanden.
Hoe kunnen we er aan bijdragen
dat beide volkeren in vrede naast elkaar kunnen leven? Met een Israël
binnen
gegarandeerd veilige grenzen dat niet bang hoeft te zijn door radicale
Palestijnen in de
zee te worden gedreven. En een Palestijnse staat die levensvatbaar is en
zich op de eigen toekomst richt. Zonder haatzaaiende teksten in
schoolboekjes. Zonder vijand-denken.
Mogen we ons daar weer op gaan concentreren zonder afgeleid te worden door
een ongeleid projectiel? De problemen zijn al groot genoeg.


Boris Dittrich

plexus
14-01-03, 08:31
..who cares d66 is verleden tijd! :zwaai:

Simon
14-01-03, 08:56
Ja ik ga ook D66 stemmen. Ik ben het ook grotendeels met Borris Dietrich eens. Gretta is niet geschikt om voorzitter van Stop de Bezetting te zijn. Ik vind echter dat er te weinig oog is voor de roots van het conflict en te weinig druk op Israel om naar politieke oplossingen te zoeken. Er is vandaag een conferentie in Londen over het vraagstuk georganiseerd vanuit de VN en de EU. Schandalig dat Israel aan de Palestijnen geweigerd heeft hier een afvaardiging naartoe te sturen.

Simon

Dutchguy
14-01-03, 09:36
Boris heeft mijn stem, net zoals de vorige keer. Ik vind het iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is en beide kanten van de zaak kan zien. Ik vind dit dan ook juist een genuanceerd en krachtig stukje tekst dat mijn gevoelens ook heel goed vertaald.

bman
14-01-03, 10:28
Geplaatst door Dutchguy
Boris heeft mijn stem, net zoals de vorige keer. Ik vind het iemand die verder kijkt dan zijn neus lang is en beide kanten van de zaak kan zien. Ik vind dit dan ook juist een genuanceerd en krachtig stukje tekst dat mijn gevoelens ook heel goed vertaald.

Ja, hij drukt ook mijn gevoelens redelijk goed uit.

BiL@L
14-01-03, 10:40
Het is maar net wat men serieus wenst te nemen.

http://israeltoday.netfirms.com/gretta/toer.html

BiL@L
14-01-03, 10:45
Leuke site zeg:


No More Fanaticism as Usual - By SALMAN RUSHDIE

It's been quite a week in the wonderful world of Islam.

Nigerian Islam's encounter with that powerhouse of subversion, the Miss World contest, has been unedifying, to put it mildly. First some of the contestants had the nerve to object to a Shariah court's sentence that a Nigerian woman convicted of adultery be stoned to death and threatened to boycott the contest — which forced the Nigerian authorities to promise that the woman in question would not be subjected to the lethal hail of rocks. And then Isioma Daniel, a Christian Nigerian journalist, had the effrontery to suggest that if the prophet Muhammad were around today, he might have wanted to marry one of these swimsuit hussies himself.

Well, obviously, that was going too far. True-believing Nigerian Muslims then set about the holy task of killing, looting and burning while calling for Ms. Daniel to be beheaded, and who could blame them? Not the president of Nigeria, who put the blame squarely on the shoulders of the hapless journalist. (Germaine Greer and other British-based feminists, unhappy about Miss World's decision to move the event to London, preferred to grouse about the beauty contest. The notion that the killers, looters and burners should be held accountable seems to have escaped notice.)

Meanwhile, in the Islamic Republic of Iran, Hashem Aghajari, a person with impeccable Islamist credentials — a leg lost in battle and a résumé that includes being part of the occupying force that seized the Great Satan's Tehran embassy back in the revolution's salad days — languishes under a sentence of death imposed because he criticized the mullahs who run the country. In Iran, you don't even have to have cheeky thoughts about the prophet to be worthy of being killed. The hearts of true believers are maddened a lot more easily than that. Thousands of young people across the country were immature enough to protest against Mr. Aghajari's sentence, for which the Supreme Leader, Ayatollah Ali Khamenei, duly rebuked them. (More than 10,000 true believers marched through Tehran in support of hard-line Islam.)

Meanwhile, in Egypt, a hit television series, "Horseman Without a Horse," has been offering up antiSemitic programming to a huge, eager audience. That old forgery, "The Protocols of the Elders of Zion" — a document purporting to prove that there really is a secret Jewish plot to take over the world, and which was proved long ago to have been faked by Czar Nicholas II's secret police — is treated in this drama series as historical fact.

Yes, this is the same Egypt in which the media are rigorously censored to prevent anything that offends the authorities from seeing the light of day. But hold on just a moment. Here's the series' star and co-writer, Mohammed Sobhi, telling us that what is at stake is nothing less than free speech itself, and if his lying show "terrified Zionists," well, tough. He'll make more programs in the same vein. Now there's a gutsy guy.

Finally, let's not forget the horrifying story of the Dutch Muslim woman, Ayaan Hirsi Ali, who has had to flee the Netherlands because she said that Muslim men oppressed Muslim women, a vile idea that so outraged Muslim men that they issued death threats against her.

Is it unfair to bunch all these different uglinesses together? Perhaps. But they do have something in common. Ayaan Hirsi Ali was accused of being "the Dutch Salman Rushdie," Mr. Aghajari of being the Iranian version, Isioma Daniel of being the Nigerian incarnation of the same demon.

A couple of months ago I said that I detested the sloganization of my name by Islamists around the world. I'm beginning to rethink that position. Maybe it's not so bad to be a Rushdie among other "Rushdies." For the most part I'm comfortable with, and often even proud of, the company I'm in.

Where, after all, is the Muslim outrage at these events? As their ancient, deeply civilized culture of love, art and philosophical reflection is hijacked by paranoiacs, racists, liars, male supremacists, tyrants, fanatics and violence junkies, why are they not screaming?

At least in Iran the students are demonstrating. But where else in the Muslim world can one hear the voices of the fair-minded, tolerant Muslim majority deploring what Nigerian, Egyptian, Arab and Dutch Muslims are doing? Muslims in the West, too, seem unnaturally silent on these topics. If you're yelling, we can't hear you.

If the moderate voices of Islam cannot or will not insist on the modernization of their culture — and of their faith as well — then it may be these so-called "Rushdies" who have to do it for them. For every such individual who is vilified and oppressed, two more, ten more, a thousand more will spring up. They will spring up because you can't keep people's minds, feelings and needs in jail forever, no matter how brutal your inquisitions. The Islamic world today is being held prisoner, not by Western but by Islamic captors, who are fighting to keep closed a world that a badly outnumbered few are trying to open. As long as the majority remains silent, this will be a tough war to win. But in the end, or so we must hope, someone will kick down that prison door.

Salman Rushdie is author, most recently, of "Step Across This Line."

Tomas
14-01-03, 11:58
Geplaatst door BiL@L
Let vooral op de laatste alinea, waarin hij de fabel van dat de Palestijnen de arme Israeli´s de zee in drijven herhaalt.

Fabel?

Is het voor jou geheim gehouden dat er aardig wat organisaties en aanhangers zijn die de hele staat Israel willen zien verdwijnen? En ook een aantal die dat het liefst met zoveel mogelijk bloedvergieten willen zien gebeuren.

Dat is dan blijkbaar redelijk goed gelukt.

Het bestaan van deze krachten is juist de legitimatie van en voor Israels optreden met het IDF.

Dat Israel deze krachten zelf deels voedt met haar IDF akties en dat dit haar wel goed uitkomt af en toe tbv propaganda doet daar niets aan af.

GroteWolf
14-01-03, 12:15
Als Neo-Zionist (Anti-Arabinazi) spreekt het mij zeker aan. Jammer dat die dweil van een Van Boxtel het voor D66 verpest heeft. Dittrich is ook de ENIGE Nederlandse politicus die het reeele probleem der overbevolking (los van ras en geloof, gewoon mens per m2) wilde aankaarten. Werd ie om afgeslacht. De mensen zullen er over 100 jaar nog vaak aan herinnerd worden, hoop ik. Als ze met hun luchtvervuilingspak met Ozonschild en CO2 Respirator naar buiten gaan om de schaarse voedingswaren bij het voedselverdelingscentrum met hun bonnetje op te halen.

BiL@L
14-01-03, 12:32
Geplaatst door Tomas
Fabel?

Is het voor jou geheim gehouden dat er aardig wat organisaties en aanhangers zijn die de hele staat Israel willen zien verdwijnen? En ook een aantal die dat het liefst met zoveel mogelijk bloedvergieten willen zien gebeuren.

Dat is dan blijkbaar redelijk goed gelukt.

Het bestaan van deze krachten is juist de legitimatie van en voor Israels optreden met het IDF.

Dat Israel deze krachten zelf deels voedt met haar IDF akties en dat dit haar wel goed uitkomt af en toe tbv propaganda doet daar niets aan af.

Diefstal/Heling is niet gelegitimeerd, en al helemaal niet als dat ook nog eens gepaard gaat met structurele onderdrukking i.c.m. een klassen maatschappij. Wake up.
verveeld

bman
14-01-03, 12:36
If the moderate voices of Islam cannot or will not insist on the modernization of their culture — and of their faith as well — then it may be these so-called "Rushdies" who have to do it for them. For every such individual who is vilified and oppressed, two more, ten more, a thousand more will spring up. They will spring up because you can't keep people's minds, feelings and needs in jail forever, no matter how brutal your inquisitions. The Islamic world today is being held prisoner, not by Western but by Islamic captors, who are fighting to keep closed a world that a badly outnumbered few are trying to open. As long as the majority remains silent, this will be a tough war to win. But in the end, or so we must hope, someone will kick down that prison door.


Mooi stukje en helemaal waar ook! Eng he, zo'n reformatie cq verlichting?

BiL@L
14-01-03, 12:43
Geplaatst door bman


Mooi stukje en helemaal waar ook! Eng he, zo'n reformatie cq verlichting?

Het is geen verlichting wanneer het niet vanuit de eigen gelederen komt hoor. Tis niet voor niets dat die Ayaan als "snel-hollander" het zo snel zo ver heeft kunnen schoppen. Ze hoopten dat het waarheid zou zijn hetgeen ze verkondigt, maar helaas, ook hier een afvallige. Jammer he?

jaja
14-01-03, 12:45
Geplaatst door BiL@L
Diefstal/Heling is niet gelegitimeerd, en al helemaal niet als dat ook nog eens gepaard gaat met structurele onderdrukking i.c.m. een klassen maatschappij. Wake up.
verveeld wat bedoel je nu? Je zegt dat het in zee drijven een fabel is. Dat betekent dat jij er van uitgaat dat alle joden ongedeerd en als gelijken met de palestijnen in Israel / Palestina mogen blijven, mocht de PA ooit het gezag over geheel Palestina krijgen. Dat betekent dat een groot deel van het land dat nu in joods bezit is, joods blijft. Of wat had jij voor ogen?

Tomas
14-01-03, 12:48
Geplaatst door BiL@L
Diefstal/Heling is niet gelegitimeerd, en al helemaal niet als dat ook nog eens gepaard gaat met structurele onderdrukking i.c.m. een klassen maatschappij. Wake up.
verveeld

Wake up?

Het is altijd heel "lastig" als iemand het ene moment nog glashard ontkent en het volgende moment zonder verklaring bevestigd.

Of is deze reply te diep voor mij?

BiL@L
14-01-03, 12:49
Geplaatst door jaja
wat bedoel je nu? Je zegt dat het in zee drijven een fabel is. Dat betekent dat jij er van uitgaat dat alle joden ongedeerd en als gelijken met de palestijnen in Israel / Palestina mogen blijven, mocht de PA ooit het gezag over geheel Palestina krijgen. Dat betekent dat een groot deel van het land dat nu in joods bezit is, joods blijft. Of wat had jij voor ogen?

Een wereld zonder onderdrukking en leed. De Joden hebben heel goed samen geleeft voorheen. Ondanks de kleine wringingen. De wringingen die vandaag de dag spelen is het Joodse volk voor het bestaan van de staat Israel nooit bij verre niet vergelijkbaar aangedaan. En inderdaad, de knop is niet zo 123 om te draaien, ben ik bang.

BiL@L
14-01-03, 12:51
Geplaatst door Tomas
Wake up?

Het is altijd heel "lastig" als iemand het ene moment nog glashard ontkent en het volgende moment zonder verklaring bevestigd.

Of is deze reply te diep voor mij?

Alleen "als" iemand het zelf wilt.

GroteWolf
14-01-03, 13:07
Het is geen verlichting wanneer het niet vanuit de eigen gelederen komt hoor.

Verlichting blijft natuurlijk verlichting. Je kunt je ogen er voor sluiten, dat wel natuurlijk.

BiL@L
14-01-03, 13:09
Geplaatst door GroteWolf
Verlichting blijft natuurlijk verlichting. Je kunt je ogen er voor sluiten, dat wel natuurlijk.

Hehe. Jij ook wake up.
:boogjes:

BiL@L
14-01-03, 13:32
Geplaatst door Puk
Verlichting begint met ketters en afvalligen.

Zelfs binnen het Christendom is dat niet zo.

jaja
14-01-03, 14:19
quote:
Geplaatst door Puk
Verlichting begint met ketters en afvalligen.
Bilal
Zelfs binnen het Christendom is dat niet zo.in ieder geval begint dan de discussie die kan leiden tot verlichting, soms zelfs tot iets als de Verlichting.