PDA

Bekijk Volledige Versie : Training islam en homoseksualiteit voor docenten



barfly
14-01-03, 14:08
UTRECHT (ANP) - Docenten die het gevoelige thema islam en
homoseksualiteit niet in hun multiculturele klas aan de orde durven
stellen, krijgen hulp van de stichting Yoesuf. Het
informatiecentrum voor islam en homoseksualiteit presenteert
vrijdag bij de viering van zijn eerste lustrum een training die
(toekomstige) docenten de nodige kennis en vaardigheden moet
bijbrengen.
De training wil docenten in het mbo en het voortgezet onderwijs
helpen het taboe dat in de islam op homoseksualiteit rust, te
doorbreken. Ze maakt hen wegwijs in het mijnenveld van een
discussie over homoseksualiteit in een klas met veel
moslimleerlingen. De leraren leren bijvoorbeeld om te gaan met het
stellige oordeel van een islamitische scholier dat homoseksualiteit
volgens de koran een zonde en een straf van God is.
De docenten moeten volgens Yoesuf ook oog krijgen voor de
verschillende betekenissen die leraren en leerlingen aan
homoseksualiteit hechten. Zo staat homoseksualiteit voor de meeste
autochtone docenten gelijk aan liefde, gelijkwaardigheid en
vrijwilligheid, terwijl veel moslimleerlingen het begrip verbinden
met perversiteit, bestialiteit en machtsmisbruik.
De training is bestemd voor (toekomstige) docenten die
leerlingen van twaalf tot achttien jaar onder hun hoede hebben of
krijgen. Yoesuf heeft het lesprogramma samen met de Fontys
Hogeschool Sociaal Werk in Eindhoven ontwikkeld. Vanaf februari
wordt de training eerst twee- of driemaal op proef gegeven. In het
najaar volgt een landelijke conferentie over het onderwerp.


Ik ben erg benieuwd of dit gaat aanslaan en als ik afga op de meeste reacties op dit forum dan denk ik dat die leraren er een harde dobber aan gaan krijgen.
Ik zou de inhoud van het lesmateriaal van Yousuf wel eens willen zien trouwens.

barfly
14-01-03, 15:21
Geplaatst door kaassietoch
Hmm, zouden yehihomohater en zwarte schaap toch nog te redden zijn?

Nu leg je de lat wel érg hoog :p

gaypride
14-01-03, 16:46
heel goed initiatief :duim:


Geplaatst door barfly
als ik afga op de meeste reacties op dit forum dan denk ik dat die leraren er een harde dobber aan gaan krijgen.


kom kom Barfly :jammer:
ik spreek liever over S O M M I G E reacties en dat zijn dan denk ik vaak nog pubers bij wie een paar jeugdpuistjes op springen staan :gniffel:

Groot verschil ...


Ik zou de inhoud van het lesmateriaal van Yousuf wel eens willen zien trouwens.

zie voor meer info mijn sig :hihi:

:)
Gp

Hamza-T
14-01-03, 17:02
Mister pride bedoel je daarme dat je het plaatsen van ayaats wat veelvuldig door muslims is gedaan die bewijzen dat de homofiele daad haram is, kinderachtig vind?

KomMaar
14-01-03, 17:12
Ik vind het een schande dat er 1 of ander smerige organisatie der mee gaat bemoeien, ik zie liever die Zoezoef organisatie op internationale terroristenlijst :stout:

gaypride
14-01-03, 17:13
Geplaatst door Hamza-T
Mister pride bedoel je daarme dat je het plaatsen van ayaats wat veelvuldig door muslims is gedaan die bewijzen dat de homofiele daad haram is, kinderachtig vind?

ABSOLUUT NIET !!! Ik heb daar veel van geleerd (en nog steeds ben ik daar mee bezig) en dat waren beschaafde en inhoudelijke discussies, zoals het hoort

Ik heb het over de scheldpartijen
maar die raken mij allang niet meer, dat stadium ben ik voorbij.

salaam,
Gp

barfly
14-01-03, 17:49
Geplaatst door gaypride
heel goed initiatief :duim:



kom kom Barfly :jammer:
ik spreek liever over S O M M I G E reacties en dat zijn dan denk ik vaak nog pubers bij wie een paar jeugdpuistjes op springen staan :gniffel:

Groot verschil ...



zie voor meer info mijn sig :hihi:

:)
Gp

Achja ik denk dan graag aan: Waar het hart vol van is loopt de mond van over :p

Sallahddin
14-01-03, 19:04
Training Islam & homosexualiteit voor docenten


Ten eerste is homosexualiteit ten strengste afgekeurd door de Islam,en
het is en blijft(en zal ook altijd zo blijven in de ogen van de Islam) een van de grootste zonden (Kabira) die men kan plegen,
daar valt niets aan te tornen.
Anderzijds is men volkomen vrij om niet in deze verbod te geloven net
als de Islam als geheel af te wijzen.
Een homo-moslim(die twee gaan NOOIT samen) of een homo die beweert moslim te zijn is gewoon een huichelaar want die negeert
een belangrijk verbod en pleegt dus een van de grootste zonden,
en dient vervolgens gestraft te worden onder een Islamitish staat,(God,ALLAH DUS,kan je bijna alles vergeven behalve zulke zonden,vandaar dus,TENZIJ je OPRECHT berouw toont en ophoudt met
zulk gedrag,maar als je betrapt wordt "in the act" ,dan word je gestraft met de doodstraf ,nogmaals, onder een echt Islamitish staat en die is trouwens nergens te bekennen op deze aardbol.).
Moslim zijn of worden is geen benaming of "stamp" die je zomaar op iemand kunt plakken,die moet je verdienen voraal door te handelen naar wat van je wordt werwacht en gevraagd conform de heilig Koran en sunnah van de profeet (saw),zo veel mogelijk,en vooraal de grote zonden(de kleine ook trouwens,in minder mate ) te vermijden.
Er heerst dus geen taboe op homosexualiteit in de Islam want die wordt
IN DUIDELIJK TAAL afgekeurd en dat standpunt is geen onderwerp van
discussie(het is een vast oordeel ,tijdeloos dus in tegensteling tot
bepaalde andere zaken die tijdgebonden zijn.).
Taboes zijn er om doorbroken te worden ,daaroom is het verkeerd aan
te nemen dat homosexualiteit een taboe in de Islam is .
De uitganspunt van die training is dus niet juist in relatie tot de Islam,het is gedicteerd uit een misplaatst superioriteitsgevoel,in de hoop,stiekem ,dat de moslim-leerlingen tot een soort "inzicht " komen en hun op de Islam (uit zgn andere tijden) gebaseerd standpunt over homosexualiteit "aan te passen" of geheel te veranderen conform de
westerse "main-stream":WAT EEN ARROGANTIE!
Ten tweede valt er wel een soort "respect " aan de moslim-leerlingen
bij te brengen in hun "omgang" met en gedrag tegenover homo's,
in de zin van :ik laat je in je waarde maar ik keur wel je gedrag af en
wil absoluut niets met je te maken willen hebben(misschien wel zakelijk
als het niet anders kan ,maar niet prive in geen geval.).
Dus ,jij je geloof ik de mijne.
Tot slot, kan ik misschien wel bijdraaien als er ooit een wetenschapelijk onderzoek bewijst dat homosexualiteit genetishe bepaald(erfelijk) is ,in sommige gevallen,wat ik zeer betwijfel!
Het beste!

Ron Haleber
14-01-03, 19:13
Geplaatst door KomMaar
Ik vind het een schande dat er 1 of ander smerige organisatie der mee gaat bemoeien, ik zie liever die Zoezoef organisatie op internationale terroristenlijst :stout:

Even een blik op "de normale wereld" voor al de primitieve talibaan en nonnen van deze site die teruggevallen zijn in de steentijd van de hunnebedden: niet gillend weglopen hoor...!

Een paar plaatjes van de gay pride van de beurs in Parijs (voor de analfabeten: beurs zijn franse naffers)


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride1.jpg


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride2.jpg


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride3.jpg


NAFFERS VAN MAROC.NL, OVER HOEVEEL EEUWEN KOMEN JULLIE HIER OP DEZE SITE EENS UIT JULLIE HUNNEBEDDEN OM NORMALE MENSEN TE WORDEN...? MAMA, PAPA MAG IK WEL MEZELF ZIJN...?

HOE DURF JE DAT TE VRAGEN - JE WEET TOCH DAT DAT NIET MAG VAN DIE MENEER DAAR MET DIE LANGE BAARD... JE MOET JE MAAR BEHELPEN MET MADAME CINQ...!

Simon
14-01-03, 19:16
Geplaatst door Sallahddin
Er heerst dus geen taboe op homosexualiteit in de Islam want die wordt IN DUIDELIJK TAAL afgekeurd en dat standpunt is geen onderwerp van discussie(het is een vast oordeel ,tijdeloos dus in tegensteling tot bepaalde andere zaken die tijdgebonden zijn.).

Je doet net alsof het om absolute waarden en normen gaat. In de tijd dat de Islam ontstond was slavernij normaal. Nu keuren alle moslims dat af. De profeet Mohammed bedreef - reeds in de vijftig - de liefde met een vrouw van 9. Nu zou dat in onze maatschappij strafbaar zijn en ook door de meeste moslims veroordeeld woorden. Indertijd was dat normaal. Het heeft iets willekeurigs voor de argeloze toeschouwer welke waarden en normen de Islam zou afkeuren. Gisteren nog zag ik een moslim vrouw op TV - 4e op de lijst van de PvdA - zonder hoofddoek terwijl de Koran gebiedt dat de vrouw een hoofddoek moet dragen etc.. Moslims moeten eens ophouden te doen alsof er absolute waarden en normen bestaan want dat is nooit zo geweest en zal nooit zo zijn.

Simon

KomMaar
14-01-03, 19:28
Geplaatst door Simon
Je doet net alsof het om absolute waarden en normen gaat. In de tijd dat de Islam ontstond was slavernij normaal. Nu keuren alle moslims dat af. De profeet Mohammed bedreef - reeds in de vijftig - de liefde met een vrouw van 9. Nu zou dat in onze maatschappij strafbaar zijn en ook door de meeste moslims veroordeeld woorden. Indertijd was dat normaal. Het heeft iets willekeurigs voor de argeloze toeschouwer welke waarden en normen de Islam zou afkeuren. Gisteren nog zag ik een moslim vrouw op TV - 4e op de lijst van de PvdA - zonder hoofddoek terwijl de Koran gebiedt dat de vrouw een hoofddoek moet dragen etc.. Moslims moeten eens ophouden te doen alsof er absolute waarden en normen bestaan want dat is nooit zo geweest en zal nooit zo zijn.

Simon



Je geschiedenisboeken hebben je verkeerd ingelicht... tjah dat hoef ik een Hollander niet te vertellen, want die heeft het ook wel door.

Simon
14-01-03, 19:37
Geplaatst door KomMaar
Je geschiedenisboeken hebben je verkeerd ingelicht... tjah dat hoef ik een Hollander niet te vertellen, want die heeft het ook wel door.

Hoe bedoel je?

Simon

Orakel
14-01-03, 20:46
Geplaatst door Sallahddin

De uitganspunt van die training is dus niet juist in relatie tot de Islam,het is gedicteerd uit een misplaatst superioriteitsgevoel,in de hoop,stiekem ,dat de moslim-leerlingen tot een soort "inzicht " komen en hun op de Islam (uit zgn andere tijden) gebaseerd standpunt over homosexualiteit "aan te passen" of geheel te veranderen conform de
westerse "main-stream":WAT EEN ARROGANTIE!
Ten tweede valt er wel een soort "respect " aan de moslim-leerlingen
bij te brengen in hun "omgang" met en gedrag tegenover homo's,
in de zin van :ik laat je in je waarde maar ik keur wel je gedrag af en
wil absoluut niets met je te maken willen hebben(misschien wel zakelijk
als het niet anders kan ,maar niet prive in geen geval.).
Dus ,jij je geloof ik de mijne.
Tot slot, kan ik misschien wel bijdraaien als er ooit een wetenschapelijk onderzoek bewijst dat homosexualiteit genetishe bepaald(erfelijk) is ,in sommige gevallen,wat ik zeer betwijfel!
Het beste!

Een discussie over de Koran en de Islam en de Bijbel en het Christendom is in deze denk ik niet relevant. Immers, beide verwerpen of wijzen homosexualiteit af.
Waar het om gaat of behoort te gaan, is wat je hierboven beschrijft. Respect in de omgang met en gedragingen naar anderen, of ze nou homo's, hetero's of geheelonthouders zijn.
Wat daarbij belangrijk is, is dat je het absoluut oneens mag zijn met hoe een ander zijn leven inricht en welke keuzes hij daarin maakt, maar iemand als mens daarom niet afschrijft. Dat recht is ons stervelingen niet voorbehouden, want wat is anders het nut van de Dag des Oordeels. Wij belanden allen op de weegschaal van de Schepper en Hij is de enige die het recht heeft die weegschaal te hanteren.
Daarom doet het m.i. ook niet terzake of homosexualiteit een genetisch, sociaal of ander gegeven is. Absoluut niet relevant.
In het verleden zijn er criminologen geweest die vanuit dezelfde optiek meenden wetenschappelijk te kunnen verklaren dat donkere mensen crimineler waren dan blanke mensen, en dat heeft toenertijd nogal wat gevolgen gehad voor de populatie van de gevangenissen en kerkers van die tijd.
Het artikel hierboven is denk ik wat te ongenuanceerd gesteld, want het moet niet gaan over Islam en sexualiteit, maar over Moslims en sexualiteit. Weer om de reden dat de Koran en de Bijbel hetzelfde beweren over dit onderwerp.

gaypride
14-01-03, 21:08
Geplaatst door Orakel
het moet niet gaan over Islam en sexualiteit, maar over Moslims en sexualiteit

Orakel :duim:

heel juist gezegd, ook de rest van je reactie.
het gaat juist in deze actie om het gedrag en de houding en de daden van 'moslim'jongeren (of ook jongeren met een islamitische achtergrond?)

Voor een aantal christelijke, joodse, atheistische, hindoeistische, neoskinnische en whatever andere jongeren zijn weer andere acties nodig (helaas)

:blij:
Gp

Sallahddin
14-01-03, 21:41
Geplaatst door Simon
Je doet net alsof het om absolute waarden en normen gaat. In de tijd dat de Islam ontstond was slavernij normaal. Nu keuren alle moslims dat af. De profeet Mohammed bedreef - reeds in de vijftig - de liefde met een vrouw van 9. Nu zou dat in onze maatschappij strafbaar zijn en ook door de meeste moslims veroordeeld woorden. Indertijd was dat normaal. Het heeft iets willekeurigs voor de argeloze toeschouwer welke waarden en normen de Islam zou afkeuren. Gisteren nog zag ik een moslim vrouw op TV - 4e op de lijst van de PvdA - zonder hoofddoek terwijl de Koran gebiedt dat de vrouw een hoofddoek moet dragen etc.. Moslims moeten eens ophouden te doen alsof er absolute waarden en normen bestaan want dat is nooit zo geweest en zal nooit zo zijn.

Simon
Bj gebrek aan tijd ,even snel reageren:

Het zal je raar in de oren klinken als ik zeg dat ik niet doe alsof er om absolute normen en waarden gaat,want het gaat wel degelijk om waarden en normen die tijdloos en absoluut door de Islam worden beschouwd:
Het afkeuren van homosexualiteit valt er ABSOLUUT zeker er onder,precies net als stelen,moorden,onrechtvaardigheid,liegen,bedriegen ,...
Je kan het niet vatten want je bent net als de meeste westerlingen zo zeker van je eigen gelijk ,zo gehersenspoeld door de gevolgen van de
evolutie-theorie(die is gedeeltelijk waar) dat je denkt dat zelfs ALLE waarden en normen relatief en vervangbaar zijn .
Dat is de grote tragedie van het westen,straks heb je geen houvast meer ,en weet je niet meer het verschil tussen "right" en "wrong".

De Islam was de eerste die de slavernij afkeurde en de slaven bevrijdde ,niet Abraham Lincoln dus.

Bovendien,Je zei het zelf :toen de Islam ontstond was de slavernij normaal(en in de rest van de wereld ook trouwens),kijk naar je eigen woorden,ja jongen ,toen waren de moslims,de Arabieren vooraal,nog niet moslims of net moslims geworden .
De Islam maakte dan gelijdelijk een einde aan de slavernij.
De slaven werden niet meteen bevrijd om ze de tijd te gunnen zich van
binnenuit te bevrijden ,en werden die mensen meteen als gelijken behandeld.
Toen Abraham Lincoln dat deed (niet echt voor hun blauwe ogen,excusez le mot,maar
vooraal voor politieke doeleinden.),toen dat was gelukt de slaven in Amerika te "bevrijden ",gingen de meesten terug naar hun "bazen",
want ze konden de abrupt vrijheid niet aan,om niet te spreken over die relatief "vrijheid"...je kent zeker de rest van het verhaal.
In de ogen van de Islam is iedereen gelijk ongeacht ras,geloof ,huidskleur...vandaar de afschaffing van de
slavernij,die valt ook onder de absolute waarden en normen ,of ga je mij vertellen dat de slavernij in "eer" zou kunnen worden hersteld en geaccepteerd zou kunnen worden ,morgen of in de toekomst???? ...ONZIN!!!
Er zijn er wel degelijk absolute normen en waarden ,die bestaan ook,dat voelt instinctief elk mens aan.
Wat betreft de turkse vrouw op de lijst van de PvdA,ik keek gisteren ook naar die programma,nou en ?
Dat is haar eigen keuze en dat respecteer ik ,hoor.
Wat zegt dat nou volgens je ?,er zijn meer moslim vrouwen zonder sluier of hooddoek ,die zie ik elke dag op straat en in mijn direct omgeving en familie,je haalt alles door elkaar .,jongen!
Ik heb het over de standpunt van de Islam ,niet over de handelingen
of gedrag van zgn moslims.
Moslims zijn zeker niet altijd de afspiegeling van de Islam,vooraal niet in deze roerig tijd.
Wat je zei over de profeet ,laat ik in het midden.

Tot slot ,dit :

Het zou fijn zijn als de westerlingen ophouden zich superieur op te stellen tegenover de rest van de wereld,zo zeker van hun eigen gelijk ,en de rest van de wereld maar als primitief ,achterlijk ,folklorish te beschouwen.
Verruim je horizon en open your mind voor andere denkbeelden ,
in plaats van ze ,bijvoorbaat,weg te cijferen.

Het westen heeft zeker ook niet de MONOPOLIE over de "waarheid".
Who's the one-liner now?

Het beste !

barfly
14-01-03, 21:58
Geplaatst door Sallahddin
Bj gebrek aan tijd ,even snel reageren:
Sjonge wat heb jij veeeel tijd!
Het beste !


Who's the one-liner now?

Ehm jij niet, maar de "normen en waarden" waar je het over hebt die klinken wel ok :)

gaypride
14-01-03, 22:13
Geplaatst door Sallahddin


Het afkeuren van homosexualiteit valt er ABSOLUUT zeker er onder

niets is absoluut behalve ALLAH

Gp

sil
14-01-03, 22:21
En wat het mooste is,de Schepper is NIET arrogant.en hij oordeelt sls de tijd gekomen is.Niet de moslim hier op de aardkloot.
Hij is goed en mild,en is niet in het jaar 0 blijven steken,hij weet wat en wie zijn schepsels en veroordeeld ze naar hun gedrag niet om wat ze zijn.Hij weet ook dat er homo's zijn,en dat zijn ook zijn kinderen net als ieder ander

Simon
14-01-03, 22:55
Geplaatst door Sallahddin
[B]Het zal je raar in de oren klinken als ik zeg dat ik niet doe alsof er om absolute normen en waarden gaat,want het gaat wel degelijk om waarden en normen die tijdloos en absoluut door de Islam worden beschouwd:

Nu ja ik ben dat met je eens als het gaat om waarden als dat je je 'naaste moet liefhebben'of dat je 'het goede' moet nastreven. Maar de invulling daarvan verschilt nogal per tijd waarin je leeft zoals ik met een aantal voorbeelden heb trachten duidelijk te maken. Wat nu 'goed' is kan over 100 jaar afgewezen worden. En het kan zelfs hier en nu aanzienlijk per cultuur verschillen als je het over die concrete invulling hebt.


De Islam was de eerste die de slavernij afkeurde en de slaven bevrijdde ,niet Abraham Lincoln dus.

Het is wel duidelijk dat je je hier nog nooit echt in verdiept hebt. In de Islam wereld is de slavernij pas na de 1e wereldoorlog afgeschaft en tot op de dag van vandaag nog niet compleet verdwenen. In het westen is die afschaffing al voor de eerste wereldoorlog afgerond. Lees bijvoorbeeld: (moslim auteur!)
http://www.fordham.edu/halsall/med/lewis1.html


In de ogen van de Islam is iedereen gelijk ongeacht ras,geloof ,huidskleur...vandaar de afschaffing van de
slavernij,die valt ook onder de absolute waarden en normen ,of ga je mij vertellen dat de slavernij in "eer" zou kunnen worden hersteld en geaccepteerd zou kunnen worden ,morgen of in de toekomst???? ...ONZIN!!!

Mohammed handelde in slaven, verkocht mannen, vrouwen en kinderen als slaven en was moslim. Dus ja, er zijn wel degelijk normen en waarden verandert!


Wat betreft de turkse vrouw op de lijst van de PvdA,ik keek gisteren ook naar die programma,nou en ?
Dat is haar eigen keuze en dat respecteer ik ,hoor.

Nou dat is mooi maar ik heb hier ook wel bijdragen gelezen van mensen die vinden dat je dan als vrouw geen moslim kan zijn. Dus verschillende normen en waarden en geen "absolute".


Wat je zei over de profeet ,laat ik in het midden.

Waarom? Dat staat in betrouwbare islamitische bronnen en dus is er ook sprake van een verandering van sexuele normen en waarden: er zijn geen "absolute".


Verruim je horizon en open your mind voor andere denkbeelden

Ja dat ben ik met je eens. Kijk eerlijk naar de geschiedenis van je eigen geloof en schrijf mensen niet zo arrogant voor wat goed en fout is want de Islamitische waarden en normen (en uiteraard niet alleen de islamitische!) zijn daarin zo veranderlijk geweest als het weer.

Simon

gaypride
14-01-03, 23:10
kunnen we nog terugkeren naar het oorspronkelijke onderwerp?
Het initiatief om leraren een handreiking te geven in het bespreekbaar maken van het onderwerp homosexualiteit met name voor moslimjongeren?

thnx
:moeilijk:
Gp

HijabiLady
15-01-03, 00:31
http://cnlglfg.com/handbackgrsmall.jpg
http://www.cnlglfg.com
---Christians no longer Gay living for God-----

http://www.aineotheos.org/

http://geocities.com/exgaylinks/







Het is nog niet te laat! :stout:

sil
15-01-03, 01:20
Geplaatst door HijabiLady
http://cnlglfg.com/handbackgrsmall.jpg
http://www.cnlglfg.com
---Christians no longer Gay living for God-----

http://www.aineotheos.org/

http://geocities.com/exgaylinks/







Het is nog niet te laat! :stout:

Niet dom doen

HijabiLady
15-01-03, 01:25
Niet dom doen


Look who's talking

Ron Haleber
15-01-03, 12:15
Geplaatst door HijabiLady
http://cnlglfg.com/handbackgrsmall.jpg
http://www.cnlglfg.com
---Christians no longer Gay living for God-----

http://www.aineotheos.org/

http://geocities.com/exgaylinks/



als je uit geestelijke armoede je argumenten bij de EO-Jezus vandaan
moet halen, dan moet je om dat aannemelijk te maken eerst wel even aan de eis van de EO voldoen:
erkennen dat Mohammed een valse profeet was...! Anders keren die argumenten zich tegen jouzelf als zijnde leugens en onzin...!

Vroomheid stelt ook aan jou als EO-nonnetje zijn eisen...!











Het is nog niet te laat! :stout: [/QUOTE]

HijabiLady
15-01-03, 20:26
http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck309.gif Ik ben voor gekke dingen uitgemaakt, maar een EO-nonnetje.........http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck716.gif

Nee da's echt nieuw voor me.


Deze Christenen beweren dus dat homoseksualiteit een ziekte is en dat het te genezen valt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nu spontaan weer Christen wil worden hoor Ron, Dream on............http://www.salacious.de/Smiliez/sonstiges/schlafen/schlafen442.gif

Want het ging me alleen over het feit dat homo zijn een keuze is, that's all.

barfly
15-01-03, 20:32
Geplaatst door HijabiLady
http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck309.gif Ik ben voor gekke dingen uitgemaakt, maar een EO-nonnetje.........http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck716.gif

Nee da's echt nieuw voor me.


Deze Christenen beweren dus dat homoseksualiteit een ziekte is en dat het te genezen valt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nu spontaan weer Christen wil worden hoor Ron, Dream on............http://www.salacious.de/Smiliez/sonstiges/schlafen/schlafen442.gif

Want het ging me alleen over het feit dat homo zijn een keuze is, that's all.

Ben jij Christen geweest? Maarreh ik denk dat Ron misschien bedoelt dat jij de suggestie wekt dat homosexualiteit genezen kan worden.
Ehm ik denk dat homosexualiteit geen keuze, is het is een geaardheid.

Simon
15-01-03, 20:35
Geplaatst door HijabiLady

Want het ging me alleen over het feit dat homo zijn een keuze is, that's all.

En moslims geloven weer dat iedereen als moslim geboren wordt. Tja ...

Simon

Ron Haleber
15-01-03, 21:00
Geplaatst door HijabiLady
http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck309.gif Ik ben voor gekke dingen uitgemaakt, maar een EO-nonnetje.........http://www.salacious.de/Smiliez/Gefuehle/Gluecklich/glueck716.gif

Nee da's echt nieuw voor me.


Deze Christenen beweren dus dat homoseksualiteit een ziekte is en dat het te genezen valt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik nu spontaan weer Christen wil worden hoor Ron, Dream on............http://www.salacious.de/Smiliez/sonstiges/schlafen/schlafen442.gif

Want het ging me alleen over het feit dat homo zijn een keuze is, that's all.

Beste hLady,

Dat zijn echt niet zomaar "christenen die wat beweren" beste meid,

Het zijn gruwelijke propagandisten niet alleen voor Israël... Maar ook proberen ze al jarenlang moslims op een zeer leugenachtige manier te bekeren tot hun primitief soort christendom... Zelfs lieten ze dat gefilmd in Marokko zien...

Ik ben jaren geleden omwille van zo'n smerige EO-dominee die leugens over moslims vertelde uit de NH Kerk uitgetreden. Nog onlangs had ik het met hem aan de stok en haalde de Prot. Kerk daarom een website uit de lucht (zie daarover mijn website)....

Ik kan absoluut niet begrijpen dat iemand die zich moslima noemt, zo kinderlijk en naïf is om als "feiten" te accepteren wat die smeerlappen verkopen...! Je doet je naam echt geen eer aan!

Als ik op die manier als jij te werk ga, kan ik de gruwelijkste verhaaltjes over islam ook als feiten voor waar nemen!

Maar ja, de prikkers op deze site weten nu dat je alleen maar leugens in de aanbieding hebt en dat is wel erg verhelderend voor je toekomstige bijdragen...!!! We zijn voor je gewaarschuwd, vrome meid!

Het is nogmaals een bewijs dat naïve vroomheid en waarheid elkaar volstrekt uitsluiten!

HijabiLady
15-01-03, 21:24
Beste meneer Heleber

Ik ben geenzins voorstander van dit soort Christenen of andere gelovigen die op deze manier met hun geloof omspringen.
Deze mensen beweren dat homoseksualiteit een ziekte is die genezen kan worden. Het enige wat ik wou zeggen is dat er niet alleen Moslims zijn die dat denken.
Ikzelf geloof dat homoseksualiteit een keuze is, en ik heb recht op die mening. Dat betekend niet dat ik homo's haat of uitscheld of aanval of weet ik veel. Ik heb homoseksuelen in mijn eigen omgeving en die voelen zich door mij echt niet beledig, omdat ik op een normale manier met ze omga. Ik keur alleen af wat ze doen, net zoals ik bijv de cosumptie van Alcohol afkeur of andere dingen die in mijn ogen verkeerd zijn. Dat is mijn mening en ik respecteer daarbij andermans mening, anders komen we nooit ergens.

Waarom je me voor een soort gevaarlijke leugenaar uitmaakt volg ik niet.

Ron Haleber
15-01-03, 21:48
Geplaatst door HijabiLady
Beste meneer Heleber

Ik ben geenzins voorstander van dit soort Christenen of andere gelovigen die op deze manier met hun geloof omspringen.
Deze mensen beweren dat homoseksualiteit een ziekte is die genezen kan worden. Het enige wat ik wou zeggen is dat er niet alleen Moslims zijn die dat denken.
Ikzelf geloof dat homoseksualiteit een keuze is, en ik heb recht op die mening. Dat betekend niet dat ik homo's haat of uitscheld of aanval of weet ik veel. Ik heb homoseksuelen in mijn eigen omgeving en die voelen zich door mij echt niet beledig, omdat ik op een normale manier met ze omga. Ik keur alleen af wat ze doen, net zoals ik bijv de cosumptie van Alcohol afkeur of andere dingen die in mijn ogen verkeerd zijn. Dat is mijn mening en ik respecteer daarbij andermans mening, anders komen we nooit ergens.

Waarom je me voor een soort gevaarlijke leugenaar uitmaakt volg ik niet.

Beste moslima,

Ik respecteer ten volste indien jij een persoonlijke mening hebt over bepaalde zaken, zeker als je dat zo doet als je hier vertelt! Of ik het niet met jouw mening eens ben, dat zou een discussie kunnen zijn, maar dat is een andere zaak...

Maar om die reden zie ik jou dus zeker niet als "een soort gevaarlijke leugenaar"...

Maar ik vind niet dat je van leugenaars verhalen moet napraten zoals in dit geval van de EO...

Je moet toch zelf zeker als moslima ook goed inzien dat de islam je verbiedt om verhalen van aperte leugenaars zomaar voor waar aan te nemen...!!!

Laster en kwaadspreken is echt ook voor moslima's verboden!

Als je mensen napraat dan moet je dus eerst controleren of die mensen wel geloofwaardig zijn...! Dat is echt je plicht... Je roddelt toch ook niet zomaar alles na wat andere meiden je over elkaar vertellen...?

Nou ik hoop van harte dat we het hier over eens zijn geworden. Dan ben jij weer geloofwaardig beste meid...!

Groetjes, Ron

Ron Haleber
16-01-03, 07:43
Geplaatst door Puk
Nou gelukkig maar. Ik schrok toch wel een beetje van je reactie. Vooral omdat ik denk dat HijabiLady het allemaal niet zo kwaad meent. Het is meer een kwestie van naïviteit denk ik.

En HijabiLady... wat maakt het eigenlijk uit of je nou als homo geboren bent of dat het je eigen keuze is. Als je een goed leven lijdt en je partner gelukkig maakt is het toch ok? Ik ga ervan uit dat God hier dan positief zal oordelen. God is rechtvaardig... heb ik weleens ergens gelezen.

Kijk Puk,

Zo makkelijk als jij denkt ligt het niet voor die dames hier, nonnetjes noem ik ze maar, noch voor (om met Rafiq te spreken) "heerschap" Moumni...

Lees onze Heidelberger Katechismus er nog maar eens op na...!

Of zoals de paus en de bisschop van Roermond het al zei: je kan het wel zijn maar je mag het niet doen.

Jouw simpele kafir-logica wordt door de nonnetjes en talibaantjes op deze site absoluut niet aanvaardt.

Dan gaat Pukje voor eeuwig branden in het hellevuur...!

Daarom moet je niet schrikken van mijn reactie, maar van die van onze reli-fanaatjes....!!!

Neem maar flink wat brandzalf mee in je kist, kaffertje Puk!

Die zal je nog goed van pas komen als je het zo snel eens bent met onze reli-pubertjes...!

Pas op Pukje, die zwaaien met een boekje waar de absolute waarheid in staat...
Wat dat betreft was het zwaaien van vroeger met Mao's rode boekje maar kinderspel...!

Ron Haleber
16-01-03, 13:04
Geplaatst door Puk
Zou het zo'n vaart lopen denk je? Mwah... misschien ben ík wel naïef. Maar onze Here God zal dat vast niet zijn, denk ik dan maar. Sterker nog... Hij bestaat niet eens! Dus waar maak ik mij druk over?


Er is duidelijk sprake van twee verschillende benaderingen:

Ik probeer het met een soort van redelijkheid. Jij staat een harde aanpak voor. Ik weet niet wat de beste manier is. In het geval van onze Lady denk ik: ach.. ze is nog zo jong en onbedorven en plooibaar. Misschien dat ze erover na gaat denken als je het op een rustige manier uitlegt. Ik kan het natuurlijk geheel mis hebben. Die nonnetjes worden, raar maar waar, ook moeders. En dat levert dan weer nieuwe nonnetjes en baardmannetjes op. Zo blijf je bezig!

Als ik iemand tref die dezelfde onzin roept maar er bovendien blijk van geeft totaal geen respect te hebben voor andersdenkenden... sterker nog... ze de dood in wenst, dan stap ik over op jouw methode. Dan ga ik hakken! Maar dat ken je wel van mij dacht ik zo. Je hebt me er zelfs weleens om veroordeeld! Van deze methode ben ik echter ook niet overtuigd. Het lucht op! Zoveel is zeker. Maar ik ben er niet altijd even trots op, zeg maar. Wellicht dat er iets blijft hangen... als je het maar vaak genoeg roept?

Maar ja, wat moet je anders?

Ik stel voor dat we allebei, op onze eigen manier, onze steentjes blijven bijdragen. En wie weet... al is het maar een zandkorrel...

groet!

Puk, je vergist je echt, die jonge nonnetjes en talibaantjes zijn recht in de leer en dus helemaal niet "onbedorven en plooibaar", maar zo link als een looie deur...!.

En in een minimum van tijd hebben ze die "nieuwe nonnetjes en baardmannetjes" van jou ook weer geïndoctrineerd...

Kijk wat ik je verweet en wat je moet doen: HARD OPTREDEN MAAR WEL MET ARGUMENTEN DIE DOEL TREFFEN anders bereik je niets...!

Ik dacht daar hierboven een voorbeeld van gegeven te hebben met onze nonnige Lady... In elk geval heeft ze er niet van terug...!

Kijk ik heb het haar wel goed ingepeperd maar eindigde verzoenend als ze haar leven betert...

En daar is ze nu heel heel lang over aan het nadenken...!


Kijk Puk, met zeggen dat Allah niet bestaat laat je ze een goal in je open doel maken. Dat is goedkoop.

Je moet wel die grijze hersencellen van jou eventjes prikkelen voor je ze een mep verkoopt...!

Ron

Bahmed
16-01-03, 16:23
Geplaatst door Ron Haleber
Even een blik op "de normale wereld" voor al de primitieve talibaan en nonnen van deze site die teruggevallen zijn in de steentijd van de hunnebedden: niet gillend weglopen hoor...!

Een paar plaatjes van de gay pride van de beurs in Parijs (voor de analfabeten: beurs zijn franse naffers)


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride1.jpg


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride2.jpg


http://members.lycos.nl/haroun/prop/gaypride3.jpg


NAFFERS VAN MAROC.NL, OVER HOEVEEL EEUWEN KOMEN JULLIE HIER OP DEZE SITE EENS UIT JULLIE HUNNEBEDDEN OM NORMALE MENSEN TE WORDEN...? MAMA, PAPA MAG IK WEL MEZELF ZIJN...?

HOE DURF JE DAT TE VRAGEN - JE WEET TOCH DAT DAT NIET MAG VAN DIE MENEER DAAR MET DIE LANGE BAARD... JE MOET JE MAAR BEHELPEN MET MADAME CINQ...!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Je hebt wel een hele aparte smaak dat een potloodventer jouw grote voorbeeld is.
Is dit nou de vrije Islam die jij en sommige Marokkanen voor ogen zien voor ons? :lol:

rafiq
16-01-03, 17:22
Die training is echt een farce!

En zeker als die door de Fontys in EHV is ontwikkeld. Schei toch uit! Mensen moeten elkaar gewoon weg respecteren en zeker in deze "vrije" samenleving. Kom nou toch. Normaal hoor je dat in je opvoeding te krijgen.

Wil niet zeggen dat ik met "homosexualiteit"mee eens ben. Dat is een persoonlijke kwestie. Maar maatschappelijk heb ik dit fenomeen al lang aanvaard. Ik moet ook wel want meer dan de helft van mijn collega's zijn homosexueel. Ik val hun niet lastig en zij mij ook niet.

Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Krijg je dadelijk de folder; "Hoe leuk zijn homosexuelen?"

En zo wordt alles in het belachelijke getrokken...

Ron Haleber
16-01-03, 17:57
Geplaatst door Bahmed
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Je hebt wel een hele aparte smaak dat een potloodventer jouw grote voorbeeld is.
Is dit nou de vrije Islam die jij en sommige Marokkanen voor ogen zien voor ons? :lol:

Sufferd, die Franse gay-beurs zijn helemaal geen stiekemerds zoals jij, van die geniepige potloodventers... Kun je dat op die foto's niet zien...! Dan ben je echt blind en moet je naar de dokter om een bril te kopen...

Maar ga jij maar lekker naar het park van je boerendorp om daar de oude wijfjes die hun hond uitlaten aan het schrikken te maken met je stompie!

Ik heb het helemaal niet over vrije of onvrije islam...! Ik heb het over jonge Marokkanen als jij die te bescheten zijn om zichzelf te durven zijn... Net als christenen honderd jaar geleden..!

Jammer dat je er nog niet aan toe bent om dat te begrijpen en meteen de islam er met de haren bijsleept...

Als je ineens in zware religieuze gewetensnood raakt net als Andries Knevel, stel dan maar vragen aan de Marokkaan Gaypride... Die heel (al te) serieuze moslim kan je in een handomdraai van je zware zorgen verlossen...!

dutchguy kan je trouwens ook een eind van je middeleeuwse complexen afhelpen...!

Beterschap!

gaypride
16-01-03, 17:58
Geplaatst door rafiq
Die training is echt een farce!

En zeker als die door de Fontys in EHV is ontwikkeld. Schei toch uit! Mensen moeten elkaar gewoon weg respecteren en zeker in deze "vrije" samenleving. Kom nou toch. Normaal hoor je dat in je opvoeding te krijgen.

Wil niet zeggen dat ik met "homosexualiteit"mee eens ben. Dat is een persoonlijke kwestie. Maar maatschappelijk heb ik dit fenomeen al lang aanvaard. Ik moet ook wel want meer dan de helft van mijn collega's zijn homosexueel. Ik val hun niet lastig en zij mij ook niet.

Het moet niet gekker worden hier in Nederland. Krijg je dadelijk de folder; "Hoe leuk zijn homosexuelen?"

En zo wordt alles in het belachelijke getrokken...

hoi Rafiq

- wel eens een zelfmoord meegemaakt van dichtbij van een homo met een moslimachtergrond (om het maar even zo te noemen want moslim en gay gaan niet samen volgens de meesten hier) uit wanhoop en schaamte?
- wel eens gepraat met een uit zijn huis en zijn moslimfamilie getrapte homo?
- wel eens gepraat met homo's die vernederd, bespuugd en uitgescholden worden door zg moslimbroeders en zusters?
- wel eens gepraat met de voorlichters van het COC die op middelbare scholen bedreigd worden?
- wel eens gepraat met homosexuele leraren die bedreigd worden?
- het boek 'mijn Geloof en mijn Geluk'gelezen?

en zo kan ik nog wel even doorgaan .......

kom van je roze wolk af en wees welkom in de dagelijkse realiteit

:maf3:
Gp

rafiq
16-01-03, 18:08
Beste Gaypride,

Allemaal leuk en aardig maar ik vindt dat je zo'n tirade tegen anderen moet afsteken dan tegen mij.

Het zal je verbazen hoe "bekend"ik ben met homosexualiteit. Ik oordeel niet op sexe. Of hoe men dat ook wil invullen.
Ik veroordeel marokaanse homo's niet en ook "losbandige"meisjes daar vel ik geen oordeel over.
Ik ben tegen polarisering van onze gemeenschap intern dus deze items zoals homosexualiteit, sex voor het huwelijk, of uberhaupt sex maakt de discussie alleen maar troebeler en mag ook in de koelkast. Waarom vragen ze altijd aan moslimleiders meteen vragen over homosexualiteit? Denk daar maar eens over na.. Dan is er een JA of een NEEN terwijl dat er veel meer nuance is. Het is niet alleen maar zwart/ wit.
Ik heb nooit een aanval ingezet op homo's ansich, dus waar je met je verwijten komt richting mij is mij vreemd.

Gegroet

Rafiq

gaypride
16-01-03, 18:17
Geplaatst door rafiq
Beste Gaypride,

Allemaal leuk en aardig maar ik vindt dat je zo'n tirade tegen anderen moet afsteken dan tegen mij.

Het zal je verbazen hoe "bekend"ik ben met homosexualiteit. Ik oordeel niet op sexe. Of hoe men dat ook wil invullen.
Ik veroordeel marokaanse homo's niet en ook "losbandige"meisjes daar vel ik geen oordeel over.
Ik ben tegen polarisering van onze gemeenschap intern dus deze items zoals homosexualiteit, sex voor het huwelijk, of uberhaupt sex maakt de discussie alleen maar troebeler en mag ook in de koelkast. Waarom vragen ze altijd aan moslimleiders meteen vragen over homosexualiteit? Denk daar maar eens over na.. Dan is er een JA of een NEEN terwijl dat er veel meer nuance is. Het is niet alleen maar zwart/ wit.
Ik heb nooit een aanval ingezet op homo's ansich, dus waar je met je verwijten komt richting mij is mij vreemd.

Gegroet

Rafiq

Rafiq ik ken jou niet persoonlijk, ik reageer alleen op wat jij schrijft.
Ik ben zeker ook tegen polarisering maar ook in de koelkast kunnen dingen bederven.
Natuurlijk weet ik ook wel dat er veel meer nuance is, anders was ik hier allang weg :rolleyes:
Maar sommige dingen moeten nu eenmaal uit de (koel)kast.

:wijs:
Gp

Bahmed
16-01-03, 18:31
Geplaatst door Ron Haleber
Sufferd, die Franse gay-beurs zijn helemaal geen stiekemerds zoals jij, van die geniepige potloodventers... Kun je dat op die foto's niet zien...! Dan ben je echt blind en moet je naar de dokter om een bril te kopen...

Maar ga jij maar lekker naar het park van je boerendorp om daar de oude wijfjes die hun hond uitlaten aan het schrikken te maken met je stompie!

Ik heb het helemaal niet over vrije of onvrije islam...! Ik heb het over jonge Marokkanen als jij die te bescheten zijn om zichzelf te durven zijn... Net als christenen honderd jaar geleden..!

Jammer dat je er nog niet aan toe bent om dat te begrijpen en meteen de islam er met de haren bijsleept...

Als je ineens in zware religieuze gewetensnood raakt net als Andries Knevel, stel dan maar vragen aan de Marokkaan Gaypride... Die heel (al te) serieuze moslim kan je in een handomdraai van je zware zorgen verlossen...!

dutchguy kan je trouwens ook een eind van je middeleeuwse complexen afhelpen...!

Beterschap!

Aha nu begrijp ik het. We moeten alles open en bloot gaan doen.
Lesbiennes in een parade. Maar wel met hoofddoek.
Een jointje mag. Maar het moet wel Ketama zijn.
Drinken in het openbaar. Maar met mate natuurlijk.
Homos op een parade.Maar wel een Fatima-handje ernaast.
Sta3fierollaah.

Want jij haalde de Islam erbij met je "mannen met lange baarden". Of had je het toen over Sinterklaas.
Ik heb niet gezegd dat ik een engel ben en nog nooit iets fouts gedaan heb. Maar we moeten wel de dingen bij de naam blijven noemen. De dingen die fout zijn, worden niet ineens goed en andersom, alleen omdat het nu openlijk mag.


One of the early scholars, Al-Barbahaaree, one of the companions of Ahmed Ibn Hanbal, said, "Beware of "Bid'ah", because every "Bid'ah" started out as something small and resembling the truth and people were fooled by it and followed it until it became bigger and bigger and were trapped by it and it took them out of Islaam."

En als gaypride inderdaad een moslim is die de Qoraan en Soennah volgt zoals de Profeet ons aanraadt dan kent hij deze verzen uit de Qoraan Al3adiem ook.

http://www.fordham.edu/halsall/pwh/quran-homo.html

Ron Haleber
16-01-03, 18:41
Geplaatst door gaypride
Rafiq ik ken jou niet persoonlijk, ik reageer alleen op wat jij schrijft.
Ik ben zeker ook tegen polarisering maar ook in de koelkast kunnen dingen bederven.
Natuurlijk weet ik ook wel dat er veel meer nuance is, anders was ik hier allang weg :rolleyes:
Maar sommige dingen moeten nu eenmaal uit de (koel)kast.

:wijs:
Gp

Beste Rafiq,

Het topic is nu toevallig homoseks als voorbeeld... Maar het kunnen honderd andere zaken zijn...

Bij de Marokkanen op deze site verdwijnt alles niet alleen in de koelkast maar voor de komende generaties in de diepvries...!

Gaypride heeft volkomen gelijk, daar moet eens een einde aan komen anders lopen jullie straks allemaal als oude mannetjes (die jullie nu al zijn) met krukken en een berg complexen op je rug...

Hoeveel psychiaters en Riags uit het ziekenfonds zijn er dan niet nodig...?

Die kunnen het werk met jullie nu al niet aan!

Je moet eerlijk en open antwoord geven aan rafiq Gaypride, anders ben je je naam niet waard...! Kom op, geef antwoord op zijn vragen...!!!

Gaypride is een griezelig serieuze moslim. Toen ik hem in een eerdere discussie verwees naar de fundamentalistische sjeich Kisk - die ken je wel van de bandjes die je in Meknes op de markt kunt kopen - vond hij dat al vreselijk obsceen...!

gaypride
16-01-03, 18:52
Geplaatst door Bahmed
En als gaypride inderdaad een moslim is die de Qoraan en Soennah volgt zoals de Profeet ons aanraadt dan kent hij deze verzen uit de Qoraan Al3adiem ook.

http://www.fordham.edu/halsall/pwh/quran-homo.html

zolang de moslimgemeenschap blijft in de huidige algemene visie op Islam en homosexualiteit en niet in staat is om dit bij te stellen kan ik nooit moslim zijn en noem ik mezelf gelovige.
En is mijn geloof en mijn visie op dit iets tussen mijn Schepper en mij.

Ik ken deze verzen bijna uit mn hoofd en ik heb hier al vele berichten aan besteed hoe ik hier mee om ga dus ik ga dat niet nog eens doen.

En deze topic gaat hier ook niet over ......
:)
Gp

Ron Haleber
16-01-03, 19:01
Bahmed,

Mannen met lange baarden dat staat voor jou voor "islam". Nou dat is wel veelzeggend dat je je daar mee identificeert...!

Ik houd dan altijd de bijsmaak dat ik met belgische missionarissen in Afrika of met sinterklazen van doen heb - ook Van Boxtel, Bos, Balkenende en de meeste Nderlanders hebben dat - jammer, dat is even wennen voor je als migrant...

Maar de voorbeelden die je noemt, vind ik wel heel eerlijk van je en niet meer stiekem! Jij noemt de dingen nu tenminste bij de naam!

Je bent daar wel tegen, maar op de een of andere manier zal er toch binnenkort wel zoiets van komen.

Amsterdam ligt namelijk niet op de maan zoals jij denkt en daar wonen erg veel Marokkanen die zich willen emanciperen...!

Dat is door jou en de velen achter je echt niet tegen te houden...! Saïda El-Hantali hangt nu al - onder jouw protest natuurlijk - in mijn buurt jullie vuile was op straat... En ze wil dat nog wel in de moskee doen ook!

Groeten Kijk vooruit...

Orakel
16-01-03, 19:56
Geplaatst door Ron Haleber
Puk, je vergist je echt, die jonge nonnetjes en talibaantjes zijn recht in de leer en dus helemaal niet "onbedorven en plooibaar", maar zo link als een looie deur...!.

En in een minimum van tijd hebben ze die "nieuwe nonnetjes en baardmannetjes" van jou ook weer geïndoctrineerd...

Kijk wat ik je verweet en wat je moet doen: HARD OPTREDEN MAAR WEL MET ARGUMENTEN DIE DOEL TREFFEN anders bereik je niets...!

Ik dacht daar hierboven een voorbeeld van gegeven te hebben met onze nonnige Lady... In elk geval heeft ze er niet van terug...!

Kijk ik heb het haar wel goed ingepeperd maar eindigde verzoenend als ze haar leven betert...

En daar is ze nu heel heel lang over aan het nadenken...!


Kijk Puk, met zeggen dat Allah niet bestaat laat je ze een goal in je open doel maken. Dat is goedkoop.

Je moet wel die grijze hersencellen van jou eventjes prikkelen voor je ze een mep verkoopt...!

Ron


Beste Ron,

Het spijt me het je te moeten zeggen, maar ik begin jou denigrerende opmerkingen een beetje zat te worden. Ik taxeer jou als een persoon die daar maling aan heeft, maar zie deze opmerking maar als een bevrijdende therapie voor mij.
De ongelooflijk arrogante, narcistische en badinerende wijze waarop jij je hierboven over HLady uitlaat, kan wat mij betreft echt niet door de beugel.
Zo link als een looien deur, indoctrinatie, daar heeft ze het niet van terug, een mep verkopen....
Klinkt een beetje als de bully van het schoolplein die een loopjongen in de leer heeft (sorry Puk, no affence).
En ROn, ga nu niet gelijk roepen dat er ook naderen zijn op dit PB die een dergelijke toon aanslaan en dat ik daar eens op moet reageren.
Jij staat jezelf er op voor over een bovengemiddeld intellect en dito levenservaring te beschikken en het zou fijn zijn als je die factoren eens uit het stof zou halen en met heldere argumenten komen.
Ik denk dat Lady daar gevoeliger voor is.
Wie ben ik, maar ik heb wat andere verwachtingen van de Nestor van dit PB.

:fpetaf:

Orakel
16-01-03, 20:01
Geplaatst door gaypride
zolang de moslimgemeenschap blijft in de huidige algemene visie op Islam en homosexualiteit en niet in staat is om dit bij te stellen kan ik nooit moslim zijn en noem ik mezelf gelovige.
En is mijn geloof en mijn visie op dit iets tussen mijn Schepper en mij.

Ik ken deze verzen bijna uit mn hoofd en ik heb hier al vele berichten aan besteed hoe ik hier mee om ga dus ik ga dat niet nog eens doen.

En deze topic gaat hier ook niet over ......
:)
Gp

Kom op GP! Het is inderdaad tussen jou en de Schepper en je hoeft en hebt niets te verantwoorden op deze sterfelijke en vergankelijke aardkloot. Laat van je horen, want ik ben wel benieuwd naar jou mening over dit onderwerp.
Is het nodig om homosexualteit bespreekbaar te maken onder Moslimjongeren, moet dat groepsgewijs of individueel, wat werkt wel en wat niet?
Het gaat hier niet over de Koran, Koranverzen of over de Islam.
Het gaat hier over fatsoen, medemenselijkheid, respect en wat al dies meer zij als het gaat om een betamelijk maatschappelijk verkeer.

GP :ego:

gaypride
16-01-03, 20:32
Geplaatst door Orakel
Kom op GP! Het is inderdaad tussen jou en de Schepper en je hoeft en hebt niets te verantwoorden op deze sterfelijke en vergankelijke aardkloot. Laat van je horen, want ik ben wel benieuwd naar jou mening over dit onderwerp.
Is het nodig om homosexualteit bespreekbaar te maken onder Moslimjongeren, moet dat groepsgewijs of individueel, wat werkt wel en wat niet?
Het gaat hier niet over de Koran, Koranverzen of over de Islam.
Het gaat hier over fatsoen, medemenselijkheid, respect en wat al dies meer zij als het gaat om een betamelijk maatschappelijk verkeer.

GP :ego:

ik ben geen maatschappijdeskundige :)
maar ik denk dat het heel erg zal werken wanneer meer (echte) homo's-met-een-moslim-achtergrond (m/v) uit de kast gaan komen en hun stem laten horen.
Dit is heel moeilijk, maar we moeten nog even geduld hebben maar de eerste tekenen zijn al zichtbaar tegen alle verdrukking in.

:ninja:
Gp

Ron Haleber
16-01-03, 21:02
Geplaatst door Orakel
Beste Ron,

Het spijt me het je te moeten zeggen, maar ik begin jou denigrerende opmerkingen een beetje zat te worden. Ik taxeer jou als een persoon die daar maling aan heeft, maar zie deze opmerking maar als een bevrijdende therapie voor mij.
De ongelooflijk arrogante, narcistische en badinerende wijze waarop jij je hierboven over HLady uitlaat, kan wat mij betreft echt niet door de beugel.
Zo link als een looien deur, indoctrinatie, daar heeft ze het niet van terug, een mep verkopen....
Klinkt een beetje als de bully van het schoolplein die een loopjongen in de leer heeft (sorry Puk, no affence).
En ROn, ga nu niet gelijk roepen dat er ook naderen zijn op dit PB die een dergelijke toon aanslaan en dat ik daar eens op moet reageren.
Jij staat jezelf er op voor over een bovengemiddeld intellect en dito levenservaring te beschikken en het zou fijn zijn als je die factoren eens uit het stof zou halen en met heldere argumenten komen.
Ik denk dat Lady daar gevoeliger voor is.
Wie ben ik, maar ik heb wat andere verwachtingen van de Nestor van dit PB.

:fpetaf:

Orakel, het spijt me voor je, maar ik ben op deze site gewoon één van de vele domme of slimme prikkers...

Ik verdom het om me daarbij op iets voor te staan, zeker niet op i.q. of op levenservaring. Ik ga hier geen vadertje of professortje spelen...
Als ik zoiets stoms zou willen uithalen dan maak ik mezelf daar alleen maar onsterfelijk belachelijk mee!

Als bij hoge uitzondering, Rafiq of Simon of JMT eens een serieus onderwerp aansnijden wil ik daar best wel eens aan mee doen. Maar de meeste topics op deze site hebben daar niets mee van doen...

Voor wat betreft Lady die discussie moet je eerst in z'n geheel lezen, ook de reactie van Puk en zijn strategie waar ik op in ga!.

Kortom: ik vind het dus absurd als iemand die zich moslima noemt EO-bestrijders van de islam als haar "wetenschappelijk bewijs" aanhaalt... Dat is schandalig en oliedom...! En dat zeg ik dan ook, ook al was ze een Arabische koningin!

Als ik dat niet meer duidelijk en hard bij de naam mag noemen ben ik een enorme klootzak die jullie in de maling neemt...!

Ik reageer met argumenten op haar en verzoen me ook met haar als ze de fout inziet om leugenaars als getuigen op te voeren. Ik meen trouwens dat ze het uiteindelijk met me eens is...! poeslievigheden helpen in dat geval echt niet...!

Ik ben na een maand hier ook tot het inzicht gekomen dat enkel argumenten geen zin hebben tegenover al die talibaantjes en nonnetjes hier, daar ga je de mist mee in... Dat heeft een harde duidelijke aanpak nodig... Jij mag dat best "arrogant, narcistisch, badinerend en wat al niet noemen...

Maar reli-fanatieke pubers die tot niets anders in staat zijn dan met hun Groene Boekje te zwaaien, serieus te nemen, terwijl zij mij tegelijkertijd in de maling nemen, dat gaat me echt te ver...! Daar heb ik maling aan en moet je maar iemand anders voor inhuren...!

Hoe haal je het in je hoofd dat ik bij voorbeeld serieus op een discussie over Ayaan zou ingaan die door Beheer zelf voor kuthoer, sloerie, rattenteef en ga zo maar door, wordt uitgemaakt...?

Denk je nou echt dat ik me daar voor leen...?

gaypride
16-01-03, 21:10
Geplaatst door Ron Haleber
Orakel, het spijt me voor je, maar ik ben op deze site gewoon één van de vele domme of slimme prikkers...

Ik verdom het om me daarbij op iets voor te staan, zeker niet op i.q. of op levenservaring. Ik ga hier geen vadertje of professortje spelen...
Als ik zoiets stoms zou willen uithalen dan maak ik mezelf daar alleen maar onsterfelijk belachelijk mee!

Als bij hoge uitzondering, Rafiq of Simon of JMT eens een serieus onderwerp aansnijden wil ik daar best wel eens aan mee doen. Maar de meeste topics op deze site hebben daar niets mee van doen...

Voor wat betreft Lady die discussie moet je eerst in z'n geheel lezen, ook de reactie van Puk en zijn strategie waar ik op in ga!.

Kortom: ik vind het dus absurd als iemand die zich moslima noemt EO-bestrijders van de islam als haar "wetenschappelijk bewijs" aanhaalt... Dat is schandalig en oliedom...! En dat zeg ik dan ook, ook al was ze een Arabische koningin!

Als ik dat niet meer duidelijk en hard bij de naam mag noemen ben ik een enorme klootzak die jullie in de maling neemt...!

Ik reageer met argumenten op haar en verzoen me ook met haar als ze de fout inziet om leugenaars als getuigen op te voeren. Ik meen trouwens dat ze het uiteindelijk met me eens is...! poeslievigheden helpen in dat geval echt niet...!

Ik ben na een maand hier ook tot het inzicht gekomen dat enkel argumenten geen zin hebben tegenover al die talibaantjes en nonnetjes hier, daar ga je de mist mee in... Dat heeft een harde duidelijke aanpak nodig... Jij mag dat best "arrogant, narcistisch, badinerend en wat al niet noemen...

Maar reli-fanatieke pubers die tot niets anders in staat zijn dan met hun Groene Boekje te zwaaien, serieus te nemen, terwijl zij mij tegelijkertijd in de maling nemen, dat gaat me echt te ver...! Daar heb ik maling aan en moet je maar iemand anders voor inhuren...!

Hoe haal je het in je hoofd dat ik bij voorbeeld serieus op een discussie over Ayaan zou ingaan die door Beheer zelf voor kuthoer, sloerie, rattenteef en ga zo maar door, wordt uitgemaakt...?

Denk je nou echt dat ik me daar voor leen...?



heet deze topic Training voor Ron?
:rolleyes:
Gp

gaypride
16-01-03, 21:33
Geplaatst door EdV
Meer dan de helft van je collega's homo?
Zit jij soms in de showbiz, rafiq?

Ed

hij kan net zo goed in de bouw zitten,
we zitten overal

:ego:
Gp

Orakel
16-01-03, 21:50
Geplaatst door Ron Haleber
Orakel, het spijt me voor je, maar ik ben op deze site gewoon één van de vele domme of slimme prikkers...

Ik verdom het om me daarbij op iets voor te staan, zeker niet op i.q. of op levenservaring. Ik ga hier geen vadertje of professortje spelen...
Als ik zoiets stoms zou willen uithalen dan maak ik mezelf daar alleen maar onsterfelijk belachelijk mee!

Als bij hoge uitzondering, Rafiq of Simon of JMT eens een serieus onderwerp aansnijden wil ik daar best wel eens aan mee doen. Maar de meeste topics op deze site hebben daar niets mee van doen...

ALs bij hoge uitzondering..? Wat een heerlijk waardeoordeel zeg. Zeg dan gewoon eerlijk "een topic dat mij interesseert".



Voor wat betreft Lady die discussie moet je eerst in z'n geheel lezen, ook de reactie van Puk en zijn strategie waar ik op in ga!.

Kortom: ik vind het dus absurd als iemand die zich moslima noemt EO-bestrijders van de islam als haar "wetenschappelijk bewijs" aanhaalt... Dat is schandalig en oliedom...! En dat zeg ik dan ook, ook al was ze een Arabische koningin!

Als ik dat niet meer duidelijk en hard bij de naam mag noemen ben ik een enorme klootzak die jullie in de maling neemt...!

Ik reageer met argumenten op haar en verzoen me ook met haar als ze de fout inziet om leugenaars als getuigen op te voeren. Ik meen trouwens dat ze het uiteindelijk met me eens is...! poeslievigheden helpen in dat geval echt niet...!

Met je eens? Ze is zich de pleuris geschrokken nadat je haar voor leugenaar hebt uitgemaakt. EN daarna ga je een beetje tegen Puk lopen pochen over hoe je haar de les gelezen en "afgestraft" hebt. Heb je een beetje last van het "lege-nest-syndroom" of zo?
De weinige argumenten die je in de "discussie" met haar hebt gebruikt verdronken zowat in de de modder waar je mee gooide. Wat maakt jou op zo'n moment dan beter dan die "jongens die met hun groene boekje zwaaien"?
Je mag dingen best duidelijk en hard bij de naam noemen, zolang je je maar beperkt tot de dingen. Anders moet je je denk ik ook niet meer druk maken om Kidon, Yehi en consorten.



Ik ben na een maand hier ook tot het inzicht gekomen dat enkel argumenten geen zin hebben tegenover al die talibaantjes en nonnetjes hier, daar ga je de mist mee in... Dat heeft een harde duidelijke aanpak nodig... Jij mag dat best "arrogant, narcistisch, badinerend en wat al niet noemen...

Poeh poeh, een hele maand? MOet een marteling geweest zijn zeg.



Maar reli-fanatieke pubers die tot niets anders in staat zijn dan met hun Groene Boekje te zwaaien, serieus te nemen, terwijl zij mij tegelijkertijd in de maling nemen, dat gaat me echt te ver...! Daar heb ik maling aan en moet je maar iemand anders voor inhuren...!

Hoe haal je het in je hoofd dat ik bij voorbeeld serieus op een discussie over Ayaan zou ingaan die door Beheer zelf voor kuthoer, sloerie, rattenteef en ga zo maar door, wordt uitgemaakt...?

Denk je nou echt dat ik me daar voor leen...?



Niet voor lenen, maar jezelf "inhuren". Denk je nou echt dat ik in ben gegaan op de scheldpartij van het beheer? Vind ik in de verste verte niet interessant. Als je er wat zinnig over te zeggen hebt, dan moet je dat doen. "Je" in de 3e persson enkelvoud en niet specifiek jou mee bedoelend. Je reageert toch ook op Kidon die verondersteld wordt iedereen als anti-Joods te beschouwen?
Of past dat wel in je straatje en je interesse en kun je daar wel iets zinnigs over zeggen.
Ik dwaal trouwens af. Waar je wel of niet wilt prikken, moet je zelf weten. De manier waarop vind ik weer een heel ander verhaal. :denk:

Ron Haleber
16-01-03, 23:32
Geplaatst door gaypride
hij kan net zo goed in de bouw zitten,
we zitten overal

:ego:
Gp

heet deze topic Training voor Ron?

Gp

Nee, ik heb me vergist! Deze topic heet training voor Gaypride...

Pas maar op met jouw "we zitten overal " want dat zeggen ze op deze site ook erg graag over Joden...!

Je bent toch niet net bezig om de protocollen van Zion te lezen of naar die soapopera op de Egyptische televisie aan het kijken...!

Straks komt Yehi nog met de wereldschokkende ontdekking aandraven dat hij "de protocollen van de Gaypride" heeft gevonden en dan beleven we nog wat!

In ieder geval zal het een leukere televisie-serie worden dan de vorige...

Ik hoop dat Gaypride aangezocht wordt om de Egyptische acteurs te selecteren... Krijgt Omar Sharif ook nog een rolletje als harembewaker...? Abdelhab Doukkali staat al ongeduldig in de coulissen te trappelen...!



RH

Simon
17-01-03, 08:24
Geplaatst door Puk
Als je de Bijbel en de Koran strikt volgt móet je homosexualiteit wel veroordelen.

Dan moet je waarschijnlijk nog veel meer veroordelen wat mensen nu heel normaal vinden. Ter illustratie dit verhaal van Maarten 't Hart:

Een leuning op het dak
Leen van Dijke, voormalig lijsttrekker van de RPF, werd voor het gerecht gesleept omdat hij over homoseksuelen had gezegd dat ze niet beter waren dan dieven. Hij werd vrijgesproken. Dankzij dat proces schoot mij opeens een voorval binnen uit mijn jeugd. Ouderling Zevenhuizen, eigenaar van een aantal huurwoningen, klom op het dak van een van zijn panden om te controleren of zijn huurder terecht over lekkage geklaagd had, en tuimelde eraf. Hij was op slag dood. Nog voor zijn begrafenis zei broeder Pons dat de dood van Zevenhuizen een straf van God was omdat de ouderling zich niet aan al Gods geboden had gehouden. Immers, in Deuteronomium 22 vers 8 stond glashelder: 'Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken, opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel.' Op alle door Zevenhuizen neergezette huurwoningen ontbrak zo'n leuning. Daarom had God een teken gegeven en hem van een zijner eigen daken laten neerstorten. Broeder Pons, zelf toevallig aannemer, sleepte vervolgens diverse opdrachten binnen om leuningen, balustrades en borstweringen op gereformeerde daken aan te brengen. Inderhaast werd zelfs de bouwtekening van de reeds aanbestede Immanuëlkerk aangepast. Ook die preekschuur, een van de lelijkste kerken ooit gebouwd, is thans uitgerust met een witte balustrade op de rand van het dak.
Volgens Leen van Dijke hebben christenen een geweldig kwalijke eigenschap ontwikkeld. 'We brengen ten onrechte gradaties aan in Gods geboden. Alsof je erg en minder erg hebt.' Ik ben het geheel met Van Dijke eens. Tientallen, misschien zelfs honderden bijbelse geboden worden door hedendaagse christenen volledig veronachtzaamd of soepeitjes weggewuifd. Verderop schrijf ik over het paulinische gebod voor de vrouw om bij kerkgang een hoed te dragen 'vanwege de engelen' (blz. 160). Niemand houdt zich daar nog aan. Ook zijn er nauwelijks nog christenen die op hun huizen borstweringen laten aanbrengen, ondanks het zeer duidelijke gebod van God. Ik maak me zelfs sterk dat ook op het huis van Leen van Dijke zo'n borstwering ontbreekt, maar hij zal zelf de eerste zijn om toe te geven dat hij een groot zondaar is.
In datzelfde hoofdstuk 22 van Deuteronomium staat (vers 11): 'Gij zult geen kleed van gemengde stof aantrekken, wollen en linnen tegelijk.' Alweer zo'n duidelijk gebod waar geen christen zich vandaag de dag nog aan houdt. Waarschijnlijk zelfs de vrouw van Leen van Dijke niet. Uiteraard is het moeilijk om, als je nooit ploegt, als christen het gebod te overtreden: 'Gij zult niet ploegen met een os en met een ezel tegelijk' (Deuteronomium 22 vers 10), maar ik wed dat er veel christenen zijn die niet eens weten dat de bijbel zo'n gebod bevat. Noch dat er in hetzelfde hoofdstuk staat: 'Gij zult uw wijngaard niet met tweeërlei bezaaien, opdat de volheid des zaads dat gij zult gezaaid hebben en de inkomst des wijn-gaards niet ontheiligd worde.' En welke christen houdt zich nog aan het gebod: 'Geen bastaard zal in de vergadering des Heeren komen, zelfs zijn tiende geslacht zal in de vergadering des Heeren niet komen.' (Deuteronomium 23 vers 2). Als christenen zich hieraan hielden, kon niemand meer ter kerke gaan. Wie heeft vandaag de dag geen bastaard in zijn voorgeslacht? En wat te denken van het gebod (Deuteronomium 23 vers 18): 'Gij zult geen hoerenloon of hondengeld in het huis des Heeren brengen ter vervulling van een of andere gelofte, want deze beide zijn den Here, uw God een gruwel.' Houden christenen zich daar nog aan? Doen ze nooit hondengeld in de collectezak? Ze weten niet eens dat dat ten strengste verboden is!
Een heel merkwaardig gebod van God in hoofdstuk 22 van Deuteronomium vind je in vers 6: 'Wanneer voor uw aangezicht een vogelnest op de weg voorkomt, in enige boom of op de aarde, met jongen of eieren, en de moeder zittende op de jongen of op de eieren, zo zult gij de moeder met de jongen niet nemen, gij zult de moeder ganselijk vrijlaten, maar de jongen zult gij voor u nemen, opdat het u welga en gij de dagen verlengt.' Weinig christenen, zo is mijn ervaring, weten dat er zelfs bijbelse voorschriften gelden ten aanzien van het uithalen van vogelnestjes!
Mij is nog onlangs, toen ik in mijn vaderstad signeerde, een ander gebod van God uit datzelfde hoofdstuk van Deuteronomium met klem door een dominee op het hart gedrukt: 'Het kleed eens mans zal niet zijn aan eene vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere uwen God een gruwel.' Ik mag aannemen dat de vrouw van Leen van Dijke op grond van dit gebod nooit een broek draagt. Of zou in zijn huis wellicht toch ook sprake zijn 'gradaties in Gods geboden'? Is hij toch wat soepeler ten aanzien van het uithalen van vogelnestjes en hondengeld dan ten aanzien van homoseksualiteit ?
Van een van Gods geboden weet ik, op grond van de televisiebeelden van Leen van Dijke, in ieder geval zeker dat hij zich er niet aan houdt. In Numeri 15 staat dat je gedenkkwasten moet maken aan de hoeken van je kleren, en dat in deze gedenkkwasten een blauwpurperen draad verwerkt moet zijn. Ik heb die gedenkkwasten niet waargenomen aan de rand van zijn colbert, noch bij zijn broekomslagen, laat staan die blauwpurpuren draad. En toch staat er ook in Deuteronomium 22 verrassend duidelijk: 'Snoeren zult gij maken aan de vier hoeken van uw opperkleed, waarmee gij u bedekt.'
Misschien dat Van Dijke hiertegen in zou willen brengen dat het hem vooral gaat om de tien geboden en niet om al die andere geboden uit Numeri en Deuteronomium. Hij beroept zich bij zijn veroordeling van homoseksualiteit ook steeds op het zevende gebod, ofschoon daarin niets anders staat dan: 'Gij zult niet echtbreken.' Over homoseksualiteit wordt daarin niet gerept.

Hoe het ook zij, Van Dijke zelf overtreedt vrijwel dagelijks het grote gebod 'Gij zult u geen gesneden beeld maken'. Tot op de dag van vandaag zijn er orthodoxe joden die, volkomen terecht (want ook elders in de bijbel wordt het maken van afbeeldingen in krachtige bewoordingen afgekeurd) van mening zijn dat het verboden is om jezelf te laten portretteren dan wel fotograferen. Van Leen van Dijke zie ik echter overal foto's. Hij maakt dus zelf ook gradaties in Gods geboden en lapt het gebod 'Gij zult u geen gesneden beeld maken' volledig aan zijn laars. Waarom zou iemand die zichzelf laat fotograferen beter zijn dan een dief?
Als je je vandaag de dag in al je handelen nog steeds wilt laten inspireren door de barbaarse ethiek van geschifte schaapherders, dan moet je ook echt consequent zijn, dan moet je niet alleen zo'n gruwelijk voorschrift als Leviticus 20 vers 13 ('Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!') onder de aandacht brengen, maar ook al die andere geboden uit de bijbelboeken Leviticus en Numeri en Deuteronomium. Dan kun je er niet onderuit om een blauwpurpuren draad in je stropdas te laten weven en moet je uiterst voorzichtig zijn met hondengeld.

Ron Haleber
17-01-03, 08:52
Beste Puk,

voor wat betreft de grote lijn ben ik (was ik) het natuurlijk met je eens. Op een paar punten niet:

1. Mensen die dogmatisch godsdienst naar voren brengen als argument, daar is in feite niet mee te discussiëren.... Waar het hart dan zit, maakt niets meer uit. Dit is al duidelijk sinds de Verlichting in de 18e eeuw...

2. Je stelt: "Ze haalt haar argumenten bij de verkeerde partij beweerde je. Maar dat zegt niets over de geldigheid van de argumenten an sich."

Als ik mijn argumenten over psychologie bij Ratelband haal, dan zegt dat echt iets over de geldigheid van de argumenten. Idem dito de EO als bron. Hier maak je dus een vergissing!

3. Iemands geloof te ontkennen door te zeggen dat Allah niet bestaat, dat is nou juist "de mep" uitdelen waar ik het eerder over had, iets dat Orakel niet kon noch wilde begrijpen.
Dat zet nooit aan "tot zelfstandig denken", via zo'n "mep" sluiten mensen zich alleen maar af.

4. De juiste methode lijkt me in dat geval beroep op redelijkheid te doen als die aanwezig is - maar dat die in het onderhavige geval van Lady onvoldoende aanwezig was, bleek al duidelijk uit haar vals brongebruik.

Bij een voor redelijkheid vatbare partner, kun je dan aantonen dat de betreffende persoon een fundamentalistische opvatting over religie huldigt die in strijd is met die religie zelf... Het resultaat is dan een redelijk alternatief dat die godsdienst respecteert...

5. Geen enkele van de stichters van de grote wereldgodsdiensten (noch als je dat zo wilt noemen "God zelf") is ooit fundamentalist geweest. Het waren géén van allen van die nitwitten - als velen op deze site - die er behagen in schiepen een belachelijke caricatuur van zichzelf te presenteren via wat uit hun verband gerukte letterlijk opgevatte tekstjes...!

Dat hebben mensen er van gemaakt...! Dan mag je nog honderd keer er arabische spreuken en erewensen bij zette, maar dan heb je een te respecteren persoon als Mohammed of Jezus al bij voorbaat de modder en de stront in geramd...! Allen hadden namelijk een diep respect voor de menselijke rede...!

"Men" zal wel weer zeggen dat ik mij beledigend uitdruk. Maar ik wil er op wijzen dat genoemde personen (of zo men wil God) het maken van fouten door mensen in de Boodschap al hadden ingecalculeerd...

Echt razend tot het kookpunt werden alle bovengenoemden echter - zie Jezus t.a.v. de Farizeeën en Mohammed t.a.v. de moenafiq - wanneer hun woorden hypocriet werden verdraaid en vervalst door mensen die zich als "rechtvaardig en diep vroom" voordeden...!

Het volgen van bovenstaande methode (onder punt 4), dat heeft Maarten vaak zeer uitgebreid gedaan bij voorbeeld in gesprek met Yehi... En daar heb ik grote bewondering voor! Alleen bleek ook in dat geval Yehi niet de noodzakelijke openheid te bezitten om tot echt resultaat te komen.

Toch schat Maarten met wie ik gisteren een 1,5 uur aan de lijn hing - in dat hij enig resultaat had geboekt - ik denk dat dat voor anderen die de discussie lazen, zeker het geval was. Maar ook Maarten ziet - net als ik - de harde aanpak in de meeste dergelijke gevallen als de enig mogelijke methode...!

Onze discussie over de te gebruiken methode is - ondanks de onterechte grappen van Gaypride - wel zeker kern en merg van dit topic over "training"...

Zonder keuze van de juiste methode kan stichting Yousouf wel inpakken, alle goedwillende Gayprides ten spijt...!

Groeten Ron.

Donna
17-01-03, 11:04
Geplaatst door gaypride
- wel eens een zelfmoord meegemaakt van dichtbij van een homo met een moslimachtergrond (om het maar even zo te noemen want moslim en gay gaan niet samen volgens de meesten hier) uit wanhoop en schaamte?
- wel eens gepraat met een uit zijn huis en zijn moslimfamilie getrapte homo?
- wel eens gepraat met homo's die vernederd, bespuugd en uitgescholden worden door zg moslimbroeders en zusters?
- wel eens gepraat met de voorlichters van het COC die op middelbare scholen bedreigd worden?
- wel eens gepraat met homosexuele leraren die bedreigd worden?
- het boek 'mijn Geloof en mijn Geluk'gelezen?

en zo kan ik nog wel even doorgaan .......

kom van je roze wolk af en wees welkom in de dagelijkse realiteit

:maf3:
Gp

Dat is inderdaad waar het om gaat ja. Want je kunt lang of kort discussieren over de vraag of homosexualiteit haram is, of of je wel of niet het recht hebt om te geloven dat homo zijn een keuze is, maar als je dat wilt dan heb je ook de plicht je af te vragen wat de consequenties daarvan zijn in het dagelijks leven van de mensen waar we het over hebben.

Naar schatting is tussen de 5 en de 10 % van de mensheid homosexueel. Ik denk dat je rustig kunt stellen dat van die 5 tot 10 % van de mensheid niet 1 mens te vinden is die je zal vertellen dat hij homo is 'geworden', naar aanleiding van een keuze. Wat ze meestal wel vertellen is dat ze hun hele jeugd of leven hebben rondgelopen met een enorm ongelukkig gevoel dat ze zichzelf niet zijn, en zich vaak erg lang afvragen waar dat aan ligt. Het 'uit de kast komen', dat wil zeggen voor jezelf en de buitenwereld erkennen dat je homosexueel bent, is dan vaak een enorme bevrijding, ondanks de weerstand die ze vaak van hun omgeving krijgen.

Door er constant maar op te hameren dat homosexualiteit verboden is, en zwaar bestrafd zal worden, en in alle toonaarden afkeurenswaardig is, schep je een sfeertje waarbinnen dat uit de kast komen wel heel erg moeilijk wordt. Met alle vreselijke emotionele en psychologische problemen die dat met zich meebrengt. Mensen kunnen zo niet zichzelf zijn en zitten dan permanent gevangen in een leugen. Ze zijn letterlijk niet vrij in zo'n situatie.

Dus voor de vromen onder ons die het als een eervolle daad zien om er constant op te hameren dat homosexualiteit zondig is en afkeurenswaardig en dat homo's zich kunnen laten genezen als ze dat maar zouden willen: denk daar maar eens over na. Dat je daarmee een grote bijdrage levert aan het ongelukkig maken en houden van 5 tot 10 % van de mensheid die geen homo is geworden maar er hooguit op enig moment in zij leven is achtergekomen dat hij dat altijd al was. Door dat te bemoeilijken, dat wil zeggen door met je houding mee te werken aan een sfeer waarbinnen mensen bang zijn om zichzelf te zijn, ben je medeplichtig aan ongeluk, frustratie, verdriet, leed en zelfs in sommige gevallen (zelf)moord.

Je kunt niemand het recht op een geloof ontzeggen. Maar je kunt wel vragen om in ieder geval te willen meewerken aan een situatie waarbinnen mensen, ookal weten ze dat hun manier van leven niet door jou wordt goedgekeurd, zichzelf kunnen zijn en een normaal gelukkig leven kunnen leiden. Daar hoort volgens mij ook bij dat je, als je perse wilt geloven dat homo's zondaars zijn maar ze desondanks in hun waarde wilt laten, mensen die zich beroepen op dezelfde argumenten als jij maar homo's niet in hun waarde laten actief tegengas geeft. Want dat hoort ook bij de vroomheid van je geloof.

Donna
17-01-03, 11:06
:loog:

Tomas
17-01-03, 11:21
Geplaatst door Donna
:loog:

Toch snap ik die laatste alinea wel....

Denk ik.

Donna
17-01-03, 11:27
En over de bijdragen van Lady:

Wat lady volgens mij alleen maar probeert te zeggen, is dat de islam niet de enige godsdienst is die homosexualiteit afkeurt. Ze haalt haar argumenten om het zelf af te keuren niet van de EO site af, ze plaatst dat alleen om te zeggen dat behalve de islam de andere godsdiensten ook anti-homo zijn.

Daarmee reageert ze ongetwijfeld op het stukje waarin wordt aangekondigd dat yusuf een lespakket samenstelt om om te gaan met islam & homosexualiteit. Haar punt zou dan zijn: waarom alleen de islam?

Opzich heeft ze een punt. Want op de veluwe wordt net zo hard tegen de homosexuele medemens gepreekt. Daartegenover staat dat met name in het onderwijs discriminatie merkbaar is richting leraren van mensen met een islamitische achtergrond, en wat GP ook aangeeft: dat er veel minder Marokkaanse of islamitische jongeren uit durven te komen voor hun geaardheid dan autochtone jongeren. Die kunnen zich altijd nog onttrekken aan hun gemeenschap en dan in een deel van nederland gaan wonen waar homosexualiteit niet wordt gestigmatiseerd (ook al erg genoeg dat dat moet, maargoed) dat is voor Marokkaanse jongeren volgens mij moeilijker.

Ron Haleber
17-01-03, 12:17
De reactie van Donna:

Ondanks dat ik Rafiq in zijn discussie met Gaypride nog eens expliciet vroeg op diens centrale vragen te reageren, deed hij dit niet...

In plaats van Rafiq komt Donna nu met een heel wijs standpunt dat de knelpunten nog eens extra belicht...!

Haar standpunt geldt natuurlijk ook voor de vele vergelijkbare punten die mij mateloos irriteren, "waar Marokkaanse jongeren niet zichzelf durven of willen zijn" - zoals ik eerder in dit topic stelde - bij voorbeeld alles wat de feitelijke ongelijkheid van vrouwen betreft...

Ik hoop dat iedereen - ook de fundo's - vrede heeft met deze wijze vredesstichtser en haar lessen ter harte neemt...
En ik hoop dat zij ook in haar functies die zij elders schijnt te hebben, dit standpunt steeds met verve en passie naar voren zal brengen...!

Bij haar antwoord aan Lady kan men natuurlijk wat kanttekeningen zetten. De "verhuisoplossing zowel voor homo's als voor mishandelde vrouwen" lijkt me geen echte oplossing - zelfs geen surrogaat daarvoor - te zijn.

Dan moet men er toch veel harder dan Donna tegen aan gaan ook op deze site...

En dat kan alleen door het kwaad bij de wortel uit te roeien, en dus de oorzaken ervan, ook bij de opvoeders, effectief - al of niet met sancties - bestrijden (iets wat ik eerder probeerde te suggereren)...

En als de wet daarvoor gewijzigd moet worden, dan moet dat dan maar...!

Maar daar hoor je onze politici niet over... Zelfs Femke niet die Ayaan lof toezwaaide voor de 30 miljoen die ze van haar baas voor blijf-vanme-lijfhuizen had weten los te peuteren...

Noch links, noch rechts durft de stier bij de horens te pakken - een laffe misselijk makende vertoning...!


In elk geval, in dank afgenomen, Ron Haleber.

rnaj
17-01-03, 12:28
Aan wie ik bij dit soort discussies altijd moet denken zijn jonge marokkanen en andere moslims die sinds hun 17 weten dat ze op mannen vallen.
En vervolgens door hun ouders gekoppeld worden aan een vrouw.

HijabiLady
18-01-03, 00:52
Nou nou nou. Ik ben ff een par dagen weg en een hele discussie over mijn persoontje.......
Ik voel me zwaar vereert.........:ego:
Ik denk trouwens dat ik me eiegen topic over dit gezeur over mijn persoon maar even ga openen, dus de rest lees je hier:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=53712