PDA

Bekijk Volledige Versie : www.freepalestina.nl



lennart
14-01-03, 18:16
We're back !!!

Beste vrede liefhebbende bezoeker,

Zoals wij afgelopen tijd hebben kunnen zien, zijn verschillende mensen die
zich inzetten voor de Palestijnse strijd, voor antisemitisme verklaard,
bedreigd en aangevallen.
Zoals we ook hebben kunnen zien, heeft de anti Palestijnse propaganda die in Nederland het voor het zeggen heeft, allerlei acties beraamt om de stem en kritiek tegen de bezetting tegen te gaan.

Laatst heeft W. F. het hele huis van de familie Duisenberg ingepakt met een Israelische vlag en niemand die daarover zijn ergernis over uit heeft
gesproken.


Wat zou de wereld gedaan hebben als iemand anders z'n huis ingepakt zou zijn met een Palestijnse vlag?

Ook FreePalestina.nl initiatiefnemers zijn de afgelopen tijd niet met rust
gelaten; het personeel is bedreigd en de website is meerdere malen gehacked.
Dit geeft heel duidelijk aan, dat onze stem gehoord wordt en dat onze stem heel duidelijk de onrechtvaardigheid en de bezetting afkeurt en verafschuwt. Dit geeft heel duidelijk aan dat de pro-Israelische terreur propaganda, activisten hier in Nederland een sterke tegen stem krijgen.
Een stem die heel duidelijk het symbool is voor vrede, vrede zoals wij die
op internationale niveau kennen. Vrede die gesticht moet zijn op vrijheid en rechtvaardigheid.
Het feit dat wij met iets goeds bezig zijn, het feit dat wij onze
nieuwjaarswens ook willen delen met de onderdrukte Palestijnse bevolking, is dit voor ons ook een mooie voornemen voor het jaar 2003.

We weten allemaal dat het Midden-Oostenconflict de wereldvrede bedreigt In onze ogen is het oplossen van het Palestijnse conflict de deur naar de vrede in de wereld en vooral in het Midden-Oosten.
De huidige wereldpolitiek is momenteel uit eigen belangen bescherming bezigom het Palestijnse conflict te onderdrukken en te saboteren. De huidige wereldpolitiek richt zich niet op de oorzaak van het conflict, maar is een strijd aangegaan om de gevolgen van de onderdrukking de mond dicht te snoeren.


Dit allemaal onder de wel bekende slogan "Strijd tegen terrorisme"
Wij zijn nu hard bezig om de website weer actief te krijgen, ism de jongeren voor Palestina zal de website nog actiever worden in haar media berichtgeving, nog breder haar bezoekers van informatie en achtergronden te voorzien.

" De website zal weer herleven en de strijd voor rechtvaardigheid en meer solidariteit wordt voortgezet. "

Freepalestina.NL nodigt u uit om deel te nemen aan de verschillende bijeenkomsten en acties die door verschillende organisaties gehouden en georganiseerd worden over het hele land. Wij zullen onze best doen om u via onze agenda op de hoogte te houden van alle activiteiten in Nederland en buitenland.

Mvg,

Initiatiefnemers Freepalestina.NL



www.freepalestina.nl

TheDude
14-01-03, 18:20
Ik heb een paar vraagjes over de site;

Kan je me mischien vertellen waar men op doelt als men zegt palestina?
Is men voor een palestijnse staat binnen de grenzen van 1967? Of tegen het bestaansrecht van Israel?
Erkennen ze Israel?

Alvast bedankt.

plexus
14-01-03, 18:25
...kappen met janken ...strijd gewoon doorvoeren! De waarheid ligt aan onze zijde!

lennart
14-01-03, 18:31
Bij mijn weten spreken ze over de bezetting van de Palestijnse gebieden in 1967. Ik heb er nooit oproepen zien staan om Israel te vernietigen.

TheDude
14-01-03, 18:44
Geplaatst door lennart
Bij mijn weten spreken ze over de bezetting van de Palestijnse gebieden in 1967. Ik heb er nooit oproepen zien staan om Israel te vernietigen.

Nee, dat zal je ze ook niet horen roepen....
De vraag is dus als ze het over "free palestina" hebben, bedoelen ze dan "free de West-Bank & Aza" "Israel moet terugtrekken tot grenzen 1967" of bedoelen ze, alles is van de palestijnen, Israel moet weg.

Dat is wel een verschil, dat beter duidelijk kan zijn.

Plexus, ben jij lid van "www.freepalestina.nl? , want jouw mening is dus de mening waar ik denk dat de website op doelt met hun slogan.
Ik kan er naast zitten.

lennart
14-01-03, 18:49
Geplaatst door TheDude
Nee, dat zal je ze ook niet horen roepen....
De vraag is dus als ze het over "free palestina" hebben, bedoelen ze dan "free de West-Bank & Aza" "Israel moet terugtrekken tot grenzen 1967" of bedoelen ze, alles is van de palestijnen, Israel moet weg.

Dat is wel een verschil, dat beter duidelijk kan zijn.

Plexus, ben jij lid van "www.freepalestina.nl? , want jouw mening is dus de mening waar ik denk dat de website op doelt met hun slogan.
Ik kan er naast zitten.

Joods wantrouwen?

TheDude
14-01-03, 18:54
Geplaatst door lennart
Joods wantrouwen?

Moet Joods er nu weer voor staan?
Gewoon wantrouwen mischien?

Ik dacht dat je wist waar deze organisatie voor staat, dus vroeg ik het je...
Als je het niet weet, dan hou ik er over op.
Vroeg of laat wordt het toch wel duidelijk.

lennart
14-01-03, 19:02
Geplaatst door TheDude
Moet Joods er nu weer voor staan?


Jep



Gewoon wantrouwen mischien?


Meeste nederlanders denken bij Palestina aan de bezette gebieden.



Ik dacht dat je wist waar deze organisatie voor staat, dus vroeg ik het je...
Als je het niet weet, dan hou ik er over op.
Vroeg of laat wordt het toch wel duidelijk.

Je kan ook zelf even kijken op de site, hun 'missie' is de eenzijdige Nederlandse media beeldvorming van Palestijnen te beinvloeden (whatever dat betekent).
Verder weet ik er niets over.

Ashfoura
14-01-03, 19:30
Beste Dude,

Als Israel ophoudt met de grenzen te verleggen naar grenzen die over de grenzen van 1967 liggen en als ze de ophouden Palestijnen te discrimineren en vernederen, mag Israel wat Nederland betreft gewoon Israel zijn. Het gaat er niet om dat Israel niet mag bestaan, ze moeten gewoon ophouden met hun onbetrouwbare smerige spelletjes. Twee staten naast elkaar en eerlijke waterverdeling. En de kolonisten in toom houden, want die weten van geen ophouden en hebben lak aan alle afspraken.

Groet, Ashfoura

P.S. goede tip Lennart, thanx!

TheDude
14-01-03, 19:55
Geplaatst door Ashfoura
Beste Dude,

Als Israel ophoudt met de grenzen te verleggen naar grenzen die over de grenzen van 1967 liggen en als ze de ophouden Palestijnen te discrimineren en vernederen, mag Israel wat Nederland betreft gewoon Israel zijn. Het gaat er niet om dat Israel niet mag bestaan, ze moeten gewoon ophouden met hun onbetrouwbare smerige spelletjes. Twee staten naast elkaar en eerlijke waterverdeling. En de kolonisten in toom houden, want die weten van geen ophouden en hebben lak aan alle afspraken.

Groet, Ashfoura

P.S. goede tip Lennart, thanx!

Bedankt voor je antwoord Ashfoura!
Weet jij eigenlijk of dit ook de doelstelling van "freepalestina" is? een palestijnse staat binnen de grenzen van 1967?



P.S Dat is natuurlijk niet wat Nederland betreft.

i love israel
14-01-03, 21:29
ik heb eens rondgewandeld op die site, en ook ik kreeg niet duidelijk wat ze nou precies willen. ik bedoel hoever ze wllen gaan.

maar dat kan ook liggen aan het feit dat de site onder constructie is. misschien word het op een later tijdstip duidelijker.

TheDude
14-01-03, 21:36
Geplaatst door splijtstof
beste dude.

zelfs Saddam hussein sprak tijdens de inval van kuwait over een terug keer naar de grenzen van 1967 ,laat staan dat soort organisaties
die naar een eind aan de bezeting streefen.

Beste Splijtstof, ik weet dat er ook organisaties zijn en "pro-palestijnen" die kunnen leven met de staat Israel en een palestijnse staat binnen de grenzen van 1967.
Maar er zijn er net zoveel, of meer die vele malen meer willen bereiken en ook niet zullen rusten eer ze dit bereiken.
Ik vroeg me dus af wat men wilt bereiken met "www.freepalestina.nl" , want het staat er niet duidelijk vermeld.
Dat is alles.

Pixelshade
15-01-03, 10:26
zo kheb ff geregistreerd!!

Zara
15-01-03, 13:08
Geplaatst door TheDude
Bedankt voor je antwoord Ashfoura!
Weet jij eigenlijk of dit ook de doelstelling van "freepalestina" is? een palestijnse staat binnen de grenzen van 1967?



P.S Dat is natuurlijk niet wat Nederland betreft.


Beste Dude,

De organisatienaam zegt al het een en ander. Ik hoop dat je een beetje goed bent in de engelse taal maar Free betekent dus vrij. Enne Palestina....nou dat spreekt voor zich. Dus samengevat:een bevrijde palestina. Does that ring a bell? Hun eerste doelstelling is dan, neem ik aan een bevrijde palestina....dus de ontruiming van de bezette gebieden. Sjonge jonge...dat is waar het om gaat al decennialang...een menswaardigbestaan in hun eigen gebieden waar zij het een keer voor het zeggen mogen hebben, welkom op aarde!

Tomas
15-01-03, 13:14
Geplaatst door Zara
Beste Dude,

De organisatienaam zegt al het een en ander. Ik hoop dat je een beetje goed bent in de engelse taal maar Free betekent dus vrij. Enne Palestina....nou dat spreekt voor zich. Dus samengevat:een bevrijde palestina. Does that ring a bell? Hun eerste doelstelling is dan, neem ik aan een bevrijde palestina....dus de ontruiming van de bezette gebieden. Sjonge jonge...dat is waar het om gaat al decennialang...een menswaardigbestaan in hun eigen gebieden waar zij het een keer voor het zeggen mogen hebben, welkom op aarde!

Nou, ik kan me Dude's reactie wel voorstellen hoor, want ik ben er al een paar keer ingestonken dat de definitie van Palestina achteraf ietsje meer bleek te zijn dan de huidige bezette gebieden.

Dat houdt je scherp.

jaja
15-01-03, 13:29
Geplaatst door Zara
Beste Dude,

De organisatienaam zegt al het een en ander. Ik hoop dat je een beetje goed bent in de engelse taal maar Free betekent dus vrij. Enne Palestina....nou dat spreekt voor zich. Dus samengevat:een bevrijde palestina. Does that ring a bell? Hun eerste doelstelling is dan, neem ik aan een bevrijde palestina....dus de ontruiming van de bezette gebieden. Sjonge jonge...dat is waar het om gaat al decennialang...een menswaardigbestaan in hun eigen gebieden waar zij het een keer voor het zeggen mogen hebben, welkom op aarde! juist als je ALLEEN naar de engelse naam kijkt betekent die naam "vrij palestina" en niet "vrije Westbank" oid. Dat betekent dus heel palestina, inclusief Israel.
Op de site zelf heb ik ook geen omschrijving gevonden wat zij precies met die term bedoelen. Ik vermoed dat ze zich daar niet echt mee bezig houden. Het enige waar zij zich op richten is een palestijns geluid te laten horen, vooral in de media. Verdere politieke doelstellingen blijven wat dat betreft vaag.

Zara
15-01-03, 13:37
ik zie de organisatienaam meer als een leus, en een leus is nu eenmaal ongenunaceerd. Anno 2003 denkt men toch in de eerste instantie aan de bevrijding van de bezette gebieden....dus het zou wel nuttig zijn als men daar het eerste aan denkt i.p.v meteen te zeggen maar hoeveel land willen jullie dan hebben......

TheDude
15-01-03, 21:47
Geplaatst door splijtstof
ik kan je bezorgdheid best begrijpen,en daar mee neem ik aan dat het van jouw kant ook visce versa is.

maar over een ding denk ik dat we het er wel over eens zijn dat isrel zich moet terug trekken naar die grenzen 67,maar de vraag is
waarom is dat nog steeds niet gebeurd,ne ze kiezen daar ook nog voor
Sharon als hij vrede wou hoorde hij niet eens met de verkiezingen mee te doen aan gezien zijn staat van dienst.


aan dude.

Ik ben het denk ik inderdaad met je eens dat men zich moet terugtrekken tot de grenzen van 1967, alleen over de randvoorwaarden zullen we het waarschijnlijk totaal oneens zijn.
Wat betreft Sharon, ik wil het graag met je over de Israelische politiek hebben, dan openen we een apart topic en dan kunnen we uitgebrijd discussieren.
Wel zeg ik je dat ik zowiezo liever Mitzna heb als nieuwe premier en voor Sharon was dat Barak.
En geloof me of niet, de Israelische politieke verhoudingen zijn bij ons thuis nog altijd het gesprek van de dag.
Het frustrerende van alles is dat je niks kan doen, want (ondanks veel postings die ik hier wel eens lees) Israel is een democratie.
En zowiezo is het makkelijk praten voor mij, want ik zit al weer een tijdje in Nederland en voor een Israelier is een jaar tijd een eeuwigheid.
Wie weet wat ik had gedacht als ik één jaartje langer had gebleven?

Geloof me ik zit er wel degelijk mee.