PDA

Bekijk Volledige Versie : Haagse school wil enkel nog Nederlands horen



bman
15-01-03, 06:59
Haagse school wil enkel nog Nederlands horen
woensdag 15 januari 2003 @ 00:32 - Bron: RTL Nieuws


Scholieren die onderwijs volgen aan de Mondriaan Onderwijs Groep in de regio Haaglanden mogen voortaan op school alleen nog Nederlands spreken. Talen als Turks of Arabisch zijn verboden.

Volgens de directie van de Onderwijs Groep moet de maatregel er voor zorgen dat leerlingen beter Nederlands gaan leren spreken. De directie weet nog niet precies hoe ze de naleving van het verbod zal gaan controleren.

Aan de Mondriaan Onderwijs Groep, scholen voor beroepsonderwijs en volwasseneneducatie, zijn ongeveer 40 vestigingen in Den Haag en omstreken verbonden met zo'n 30.000 leerlingen. Veel van hen hebben een buitenlandse achtergrond.

Eerder liet de politiek al weten achter dergelijke maatregelen te staan. Zo zei PvdA-lijsttrekker Wouter Bos onlangs in een vraaggesprek met het Radio 1 Journaal dat leerlingen op school wat hem betreft voortaan uitsluitend Nederlands mogen spreken.


't werd tijd om die zelfopgeworpen segregatie een halt toe te roepen. Bravo.

Mark
15-01-03, 07:13
Nu ook nog Fries en andere iq-verlagende niet-Hollandse dialecten verbieden!!!!

:lole:

bman
15-01-03, 07:26
Geplaatst door Mark
Nu ook nog Fries en andere iq-verlagende niet-Hollandse dialecten verbieden!!!!

:lole:

Haha, alleen is Fries (helaas ;) ) een officiele taal in dit land. Dialect spreekt eigenlijk iedereen een beetje, dan kan niemand zijn bek meer opentrekken.

BiL@L
15-01-03, 08:17
Kan het alleen maar toejuichen:). Vind het wel onbeleefd om een ander taal te spreken in nabijheid van klasgenoten.

Mark
15-01-03, 08:56
Geplaatst door bman
dan kan niemand zijn bek meer opentrekken.

Juist, lekker rustig :)

bman
15-01-03, 09:02
Geplaatst door BiL@L
Kan het alleen maar toejuichen:). Vind het wel onbeleefd om een ander taal te spreken in nabijheid van klasgenoten.

zozo, 'wij' doen niet moeilijk als een school een hoofddoekje toestaat, 'jullie' doen niet moeilijk als een school Nederlands verplicht stelt....het gaat de goede kant op met integratie en polderislam. ;)

Wel grappig dat als je als een leerling zegt: "Shit, mijn computer is gecrasht nu kan ik niet meer on-line chatten." De hoofdmeester dit streng komt corrigeren en zegt: "Jongeman, wij zeggen op deze school: 'Poep, mijn rekenapparaat is neergestort, nu kan ik niet meer aan het lijntje kletsen!' En haal die loopmeneer van je hoofd in de kantine!"

BiL@L
15-01-03, 09:02
Geplaatst door Mark
Juist, lekker rustig :)

Jah, als we dan ook meteen iets aan de zwarte-koffie-zonder-suiker-stank doen, misschien ook maar bekken dicht, dan is iedereen tevreden, naast rustig ook nog aangenaam:rolleyes:.

plexus
15-01-03, 09:49
...el pozo i piensa esto es una buena cosa! :lole:

lennart
15-01-03, 09:58
Limburgssprekenden moeten hetzelfde lot ondergaan! Ik kan die mensen echt niet verstaan.

barfly
15-01-03, 10:00
Geplaatst door BiL@L
Jah, als we dan ook meteen iets aan de zwarte-koffie-zonder-suiker-stank doen, misschien ook maar bekken dicht, dan is iedereen tevreden, naast rustig ook nog aangenaam:rolleyes:.

Hoho zwarte koffie ruikt lekker en smaakt lekker, koffie is de motor van de samenleving! Koffie is een primaire levensbhoefte en zou gesubsidieerd moeten worden, koffie is Nederland en alle nieuwkomers moeten koffie leren drinken om te integreren! :D

Mark
15-01-03, 10:38
Geplaatst door lennart
Limburgssprekenden moeten hetzelfde lot ondergaan! Ik kan die mensen echt niet verstaan.

Ik zei al: alle iq-verlagende dialecten...........

BiL@L
15-01-03, 10:40
Geplaatst door barfly
Hoho zwarte koffie ruikt lekker en smaakt lekker, koffie is de motor van de samenleving! Koffie is een primaire levensbhoefte en zou gesubsidieerd moeten worden, koffie is Nederland en alle nieuwkomers moeten koffie leren drinken om te integreren! :D

Het leuke is, dat Marokkanen misschien wel nog meer koffie drinken dan NL'ers. Alleen drinken Marokkanen hem veelal wel met melk en veel suikerbandiet.