PDA

Bekijk Volledige Versie : Joods.nl houdt ons nauwlettend in de gaten...



Ashfoura
15-01-03, 10:53
Moeten jullie eens naar dit binnenkamersgesprek kijken op joods.nl over Arabische sites:

Arabische sites; bekijk discussie>> (http://www.joods.nl/forum/viewtopic.php?t=2250&postdays=0&postorder=asc&start=0)

Ze kennen echt iedereen hier...

Grappig?

KomMaar
15-01-03, 11:03
DiT noem ik nou een vieze smerige jodenstreek

BiL@L
15-01-03, 11:04
Geplaatst door KomMaar
DiT noem ik nou een vieze smerige jodenstreek

Pfffff, aanstellen is ook een vak.

Zara
15-01-03, 11:07
Het is duidelijk dat maroc.nl totaal niet populair is bij hen.
Maar volgens mij vinden de jmtjes de lennarts en de maartens het onder ons anders wel heel gezellig, he toch?

jaja
15-01-03, 11:08
Geplaatst door KomMaar
DiT noem ik nou een vieze smerige jodenstreek maar eh ... moslims gaan toch ook op joods.nl kijken wat daar gebeurd? En hoevaak wordt er hier niet op joods.nl gescholden etc etc. Leg evven uit waarom zij dat niet mogen, maar "wij" wel.

Ashfoura
15-01-03, 11:15
Ze zijn daar snode plannetjes aan het smeden hoe ze deze site om zeep kunnen helpen door op een zg. 'redelijke en intelligente' manier aan de regering te vertellen wat hier allemaal voor verschrikkelijke anti-semitische discussies plaatsvinden.

Maar als je op hun israeldiscussie rond kijkt en ziet wat ze allemaal over Gretta te zeggen hebben, zijn ze geen haar beter.

Maar let op, deze mensen zijn gewend dingen via de politiek te spelen en hebben vaak pionnetjes op de juiste plek.

Je mag het niet zeggen, maar in Amsterdam noemen wij dit als vanouds 'jodenstreken'...

Mill
15-01-03, 11:26
Ik heb alleen even dat topic waarnaar jij linkte gelezen en het valt me op dat het er een stuk beschaafder aan toe gaat dan hier af en toe het geval is. Ik heb in ieder geval geen termen gezien als "vuile moslimstreek", "Arabieren zijn kakkerlakken" zoals je die hier in omgekeerde vorm non-stop tegenkomt. Of heb ik toevallig een 'net' topic gezien en wordt er in de rest van het joodse forum vrolijk op los gehaat en gediscrimineerd zoals op Maroc.nl?

lennart
15-01-03, 11:27
Voor de gelegenheid heb ik even een proxy ingesteld (ik ben nog altijd gebanned) en behalve het gebruikelijke rascitische geschreeuw dat alle marokkanen criminelen zijn e.d., geklaag over het feit dat nu ook alle intellectuele mensen anti-semitisch zijn geworden (je kent ze wel, mensen die nadenken en zien dat de Palestijnen worden geslachtofferd voor de goede zaak), en een of andere gozer 'magen_david' die trots is op het feit dat hij een aanklacht heeft ingedient tegen maroc.nl nog een interessante reactie:




We zouden bijvoorbeeld collums kunnen schrijven en naar kranten sturen alle discussie mbt tot Israel bijwonen/bezoeken.
Laat je stem horen confronteer alles en iedereen met de waarheid.
Het domeinadres van de tweedekamer mailserver is @tk.parlement.nl (bv. F.Halsema@ of G.Zalm@) vul de naam in van een volksvertegenwoordiger die je wilt benaderen en vertel hem hoe geweldig hij wel niet is bla bla bla, en dat je op diegene heb gestemt etc etc maar dat je ook wat dwars zit (Het werkt echt geloof me). En geloof me 9 van de 10 antwoord. en bedenk als je Zalm of Balkenende of iemand dergelijks il bereiken bespaar je moeite die hebben het iets te druk voor die dingen. Maar er zijn zat kamerleden die op een wat lagere verkiesbare plaatsen staan en die wel aanspreekbaar zijn en die tevens diegene die je daadwerkelijk wil bereiken ook kunnen aanspreken.
Als Maroc.nl overheidssubsidie krijgt dan kunnen er daar vragen over gesteld worden in de kamer, met alle mogelijke gevolgen van dien.

De VS heeft AIPAC ( www.aipac.com) Wij kunnen ook wel zoiets gebruiken. Geld is hier niet eens voor nodig met het internet kom je dan ver genoeg.
Het heeft geen zin om geweldadig te worden of iets dergelijks want daarmee breng je ons precies waar ze ons willen hebben nl: in een kwaad daglicht. Houd de taal netjes en maak ze duidelijk wie er de beschaafde zijn en wie niet. Deze strijd is makkelijker te voeren en minder frustrerend immers kan je met mensen spreken die wat genuanceerder zijn en met wie nog te praten valt. Via dit forum zouden we elkaar kunnen assisteren en adviseren of het een en ander klaar spelen. Succes en ik hoor/merk het wel.



Dus laat je stem horen!

mulan
15-01-03, 11:34
Jeetje zeg,kan het nog tragischer..................voor het geval dat ze dit lezen,GET A LIFE :zwaai:

Kidon2 wordt daar gezien als een goede gast,dat zegt ook al veel.

Zara
15-01-03, 11:37
Wie er de beschaafde zijn en wie niet...... :boos:

Tomas
15-01-03, 11:38
Geplaatst door mulan
Jeetje zeg,kan het nog tragischer..................voor het geval dat ze dit lezen,GET A LIFE :zwaai:

Nu is het wachten op een topic op joods.nl over deze thread met ongeveer dezelfde reactie. Kunnen jullie lekker naar elkaar zwaaien.



Kidon2 wordt daar gezien als een goede gast,dat zegt ook al veel.

En viel mij op: hij werd daar ook extremist genoemd.

bman
15-01-03, 11:41
Je mag het niet zeggen, maar in Amsterdam noemen wij dit als vanouds 'jodenstreken'...

Nee, dat mag je inderdaad eigenlijk niet zeggen. En je weet dondersgoed waarom, dus doe het dan ook niet. Er is namelijk idd 'vanouds' heel wat fout gegaan omdat mensen dingen begonnen te zeggen die ze eigenlijk niet hoorden te zeggen. Niemand vond dat kwalijk totdat er iemand opstond de woord bij het daad te voegen.



Moeten jullie eens naar dit binnenkamersgesprek kijken op joods.nl over Arabische sites:

Arabische sites; bekijk discussie>>

Ze kennen echt iedereen hier...

Grappig?


Tja, was jij niet stiekem ook een beetje aan het spioneren aldaar? En als ze zeggen dat er hier racistische dingen (trouwens niet alleen over joden, ook over negers, blanken e.d.) worden gezegd dan hebben ze daar volkomen gelijk in.

jaja
15-01-03, 11:55
Geplaatst door lennart
Voor de gelegenheid heb ik even een proxy ingesteld (ik ben nog altijd gebanned) en behalve het gebruikelijke rascitische geschreeuw dat alle marokkanen criminelen zijn e.d., geklaag over het feit dat nu ook alle intellectuele mensen anti-semitisch zijn geworden (je kent ze wel, mensen die nadenken en zien dat de Palestijnen worden geslachtofferd voor de goede zaak), en een of andere gozer 'magen_david' die trots is op het feit dat hij een aanklacht heeft ingedient tegen maroc.nl nog een interessante reactie:

Dus laat je stem horen! Ik ben ook weer eens gaan kijken. Het is er nog steeds niet enerverend. Daarbij heb ik ook jouw citaat gevonden. Daarbij wel vermeld mag worden dat de mailer al welgeteld drie mails had gestuurd naar het forum (- hoewel hij pretendeert al tijden de joodse zaak op fora te bepleiten). Niet bepaald representatief. Afgezien van een positieve opmerking van "Meira" (meerderen bekend) werd het gewoon genegeerd.
Kortom, om nou te doen alsof er reusachtige aanvalsplannen worden gesmeed, ....

Ook hier worden oproepen voor wat men hier "de goede zaak" noemt geplaatst etc etc. (Trouw is nog "shell-shocked" van eerst het aantal Gretta stemmers uit moslim hoek, en vervolgens van joodse hoek.)

barfly
15-01-03, 11:55
Waarom zo'n ophef over mensen van joods.nl die hier meekijken? Ik dacht dat dat juist de lol van internet was?
En verder, ik mag ook gezellig meelezen op joods.nl als ik daar behoeft aan heb.
Ik zie niet in waarom dat spioneren moet heten, spioneren is namelijk stiekum.

Ashfoura
15-01-03, 12:11
Nee, dat mag je inderdaad eigenlijk niet zeggen. En je weet dondersgoed waarom, dus doe het dan ook niet.

Als geboren en getogen Amsterdamse mag ik dat wel zeggen, denk ik. Het zit namelijk in de Amsterdamse taal ingebakken. En zo'n woord; 'jodenstreken' heeft wel een duidelijke oorsprong dacht ik, dat is niet voor niets in de wereld gekomen. Overigens hebben wij ook heel veel bargoens in de taal, dat moge bekend zijn, want het waren wel 'onze' rotjoden, net zoals het 'onze' kutmarokkanen zijn.

lennart
15-01-03, 12:12
Ik ben ook weer eens gaan kijken. Het is er nog steeds niet enerverend. Daarbij heb ik ook jouw citaat gevonden. Daarbij wel vermeld mag worden dat de mailer al welgeteld drie mails had gestuurd naar het forum (- hoewel hij pretendeert al tijden de joodse zaak op fora te bepleiten).


Begrijp me niet verkeerd. Ik vond het daadwerkelijk een goed idee. Zoals je weet of niet, stem ik D'66, dit houdt ook in dat ik voor actieve deelname van burgers aan het politieke debat ben. Dus laat je stem horen. Vooralsnog ben ik het er niet mee eens dat Nederland Israel militair steunt.

bman
15-01-03, 12:35
Geplaatst door Ashfoura
Als geboren en getogen Amsterdamse mag ik dat wel zeggen, denk ik. Het zit namelijk in de Amsterdamse taal ingebakken. En zo'n woord; 'jodenstreken' heeft wel een duidelijke oorsprong dacht ik, dat is niet voor niets in de wereld gekomen. Overigens hebben wij ook heel veel bargoens in de taal, dat moge bekend zijn, want het waren wel 'onze' rotjoden, net zoals het 'onze' kutmarokkanen zijn.

Tja.....toen je opde taalkundige toer ging wilde ik je bijna gelijk gaan geven. Maar toen je begon over 'er zal wel een duidelijke oorsprong zijn, dat is niet voor niets in de wereld gekomen' raakte je meer kwijt. De taal die je gebruikt is kenmerkend voor je cultuur en je ziel. Iemand die het over 'nikkers' heeft ipv 'afrikanen' drukt daarmee iets uit. Iemand die 'Jodenstreek' gebruikt in plaats van 'Rotstreek' idem dito, 'pinda's' ipv 'chinezen', 'kankerhoer' ipv 'mevrouw'. Die woorden horen allemaal thuis in een woordenboek, maar hoor je niet te gebruiken als fatsoenlijk mens.

En ja, het waren 'onze rotjoden' die bij 'onze Hollandse schouwburg' mochten verzamelen om door 'onze agenten' in 'onze treinen' over 'ons spoor' naar het oosten te reizen.

Ashfoura
15-01-03, 12:49
Pffff, je doet nu net of het een idee van Nederland was en iedereen er blij en enthousiast aan meewerkte...vind ik een beetje ver gaan. Alsof er nooit verzet is gepleegd.

In Amsterdam is het gebruik van het woord jodenstreek iets heel anders dan het woord 'nikker'. Een woord dat ik overigens nooit zou gebruiken. In Amerika gebruiken de zwarte Amerikanen het woord overigens als geuzennaam.

Jodenstreek is een achterbakse streek. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat dit woord ontstond. Zwarte mensen hebben niets gedaan om het woord 'nikker' te laten ontstaan. Het zegt ook verder niets over hun karakter.

lennart
15-01-03, 12:57
Jodenstreek betekent gemene streek in de handel.

Tomas
15-01-03, 13:03
Geplaatst door Ashfoura
Jodenstreek is een achterbakse streek. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat dit woord ontstond. Zwarte mensen hebben niets gedaan om het woord 'nikker' te laten ontstaan. Het zegt ook verder niets over hun karakter.

Ik heb geen idee hoe ik hier nu op moet reageren.

Bij deze.

bman
15-01-03, 13:05
Geplaatst door lennart
Jodenstreek betekent gemene streek in de handel.



Jodenstreek is een achterbakse streek. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat dit woord ontstond.

Tja, zo lust er nog wel een paar. 'De' marokkanen hebben er zelf voor gezorgd dat 'ze' 'Kutmarokkanen' genoemd worden. Leg mij eens uit waarom zo'n streek een Jodenstreek wordt genoemd en niet een Katholiekenstreek of een Bollenstreek zonder dat er racistische/anti-semitische vooroordelen aan ten grondslag lagen.



Zwarte mensen hebben niets gedaan om het woord 'nikker' te laten ontstaan.

Nee. Behalve dat ze zwart zijn en het wordt Nikker lettterlijk zwarte betekent. Het is een verbastering van het woord 'Negro'. Hetgeen het gebruik van zo'n woord nu niet bepaald als beschaafd te boek staat. Zeg maar gerust als racistisch.



Het zegt ook verder niets over hun karakter.

Jodenstreek dan wel?

Pixelshade
15-01-03, 13:12
"wat een joduhstreek" wordt hier vaak gebruik, en ja ook gewoon door de blanke autochtone blonde nederlander
als het niet zon achterbaks volkje was hadden ze die benoeming ook nooit gekregen, maarja

en dat ze on hier goed kennen op joods.nl verbaast me niks, er zijn hier af en toe zoveel gasten
en ik hoor ze ook lullen over het banbeleid hiero, pfff, kijk naar jezelf

Ashfoura
15-01-03, 13:14
Natuurlijk is het woord 'jodenstreek' gebaseerd op een vooroordeel. Namelijk dat ze 'in de handel' niet te vertrouwen zijn. Dit vooroordeel is niet veel erger dan het vooroordeel dat 'Nederlanders krentenkakkers' zijn.

Denken dat het woord 'jodenstreek' niet meer gebruikt zou mogen worden omdat het wellicht niet politiek correct is, vind ik net zo'n muggezifterij als voorstellen de zwarte pieten te vervangen door paarse.

En om het anti-semitisch te noemen gaat helemaal ver.

jaja
15-01-03, 13:19
Geplaatst door Pixelshade
"wat een joduhstreek" wordt hier vaak gebruik, en ja ook gewoon door de blanke autochtone blonde nederlander
als het niet zon achterbaks volkje was hadden ze die benoeming ook nooit gekregen, maarja

en dat ze on hier goed kennen op joods.nl verbaast me niks, er zijn hier af en toe zoveel gasten
en ik hoor ze ook lullen over het banbeleid hiero, pfff, kijk naar jezelf en volgens deze redenatie hebben de marokkanen ook niet te klagen over kut-marokanen. Ze (sommige tenminste) hebben zich toch kut gedragen! Dus is dit een terechte term.
Onzin. Zoals ook deze "zogenaamde" uitleg van jodenstreek schandalig is en, ja, antisemitisch.
Het gebruik is op een gegeven moment misschien "losgeraakt" van de joden als volk, maar zowel Ashfoura als jij kiezen er bewust voor om de link naar het volk der joden te leggen. Dan is dat dus anti-semitisme.

Zara
15-01-03, 13:29
Er bestaan ook zoiets als jodenkoeken, erg lekker maar ik voelde me vroeger als kind zondig om er een te eten. :)

Het woord jodenstreek is gewoon helemaal van oudsher ingeburgerd, dus reden om het te mogen gebruiken volgens ashfoura.
Ikzelf vind het kwetsend als zulke woorden worden gebruikt waarin vooroordelen schuilen jegens een gemeenschap. Kutmarokaan vind ik ook niet kunnen, omdat het een hele bevolkingroep bestempeld zo ook iets als jodenstreek.

Pixelshade
15-01-03, 13:29
jodeuh kikken op zieligheid en medelijden dus laat ze lekker stikken in hun jodenstreek

i love israel
15-01-03, 13:35
Geplaatst door Pixelshade
jodeuh kikken op zieligheid en medelijden dus laat ze lekker stikken in hun jodenstreek

hoe dom en stom kun je zijn?

Tomas
15-01-03, 13:39
Geplaatst door Puk
Jaha! Dat had ik ook met jodenkoeken! Maar veel te lekker om te laten staan hè...

En met moederkoeken weer niet. Vreemd hè?

bman
15-01-03, 13:45
Ikzelf vind het kwetsend als zulke woorden worden gebruikt waarin vooroordelen schuilen jegens een gemeenschap.

Juist, Zara, daar gaat het dus om. In dit geval duidelijk om 'een door vooroordelen toebedichte eigenschap' van joden op een kwetsende, racistische manier weer te geven. In de woorden van Pixel en Ashfoura te spreken: 'ze' hebben het er zelf naar gemaakt. Volgens Ashfoura en Pixel zijn joden gewoon (in de handel) onbetrouwbaar, hebben ze het er zelf naar gemaakt dat er een dergelijk negatieve uitdrukking voor hen bedacht is. Maar dat mag gewoon, omdat die vooroordelen nu eenmaal eeuwenoud zijn en ingebakken in de taal van de straat.

Nou, ik verwacht in het vervolg dan van jullie al helemaal geen commentaar meer als er weer een of andere racistische domkop dergelijk discriminerende troep over jullie uitstort. Ik zal die taak wel op me nemen, want racisme (en alles wat daar naar riekt) dat dien je te bestrijden, niet alleen als het tegen je eigen groep geschiedt.

En nee, ik noem je geen anti-semiet, beste Ashfoura, je uitlatingen doen dat wel voor je. Jammer, dat je dat niet ziet, want je hebt vaak best slimme dingen te melden.

Zara
15-01-03, 13:48
hahahahaha..... mijn moederskoekjes waren net zo verukkeluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk!! :P

bman
15-01-03, 13:49
Geplaatst door Puk
Jaha! Dat had ik ook met jodenkoeken! Maar veel te lekker om te laten staan hè...

Negerzoenen. Ook heerlijk. Zouden de inwoners van Lisse en Hillegom zich nu ook zo boos voelen als ze 'dat is nu typisch een Bollenstreek' horen?

Pixelshade
15-01-03, 14:21
Geplaatst door i love israel
hoe dom en stom kun je zijn?

tis toch waar, alles wat je zegt is anti-semitisch

als je het opneemt voor de palestijnen ben je anti-semiet

jullie zitten zielig te doen op jullie forumpie, dat wij jullie uitschelden en met anti-semitische uitspraken strooien, whatever!
en dan ons nog sneakie achter onze rug aanklagen

nou chapeau!

Ashfoura
15-01-03, 14:24
...want racisme (en alles wat daar naar riekt) dat dien je te bestrijden, niet alleen als het tegen je eigen groep geschiedt.

Ik ben het hier volledig mee eens. Okee, mijn excuus voor het gebruik van de racistische term jodenstreek.

Hamza-T
15-01-03, 14:50
Joden (zionisten) uitschelden mag niet,maar moslims dood maken mag blijkbaar wel,als ik zo globaal kijk.(Filisteine,Iraq,Bosnie etc.)
Humm goh wat eerlijk verdeeld allemaal.
Maar ik zal jullie eens mijn eerlijke kant laten zien,het komt mede door de moslims zelf omdat ze niet verenigen dus verdeeld en zwak zijn,en nationalistisch en trots zijn geworden,iets wat vroeger nooit was.
En dat mensen kut-marokkaanen zeggen dat weet ik,ik keur het niet goed maar ik vind dat als er zoveel zich slecht gedragen (en erger) dat je dan wel een slecht imago krijgt.
Dat is gewoon zo!
Maar laat ze wel hun muil over de Islam houden trouwens!
En natuurlijk is het wel zo dat je niet allen over een kam kan scheren,zoals je niet alle joden zionisten kan noemen.
Of alle christenen,kruisvaarders ofzo.

bman
15-01-03, 18:18
Geplaatst door Ashfoura
Ik ben het hier volledig mee eens. Okee, mijn excuus voor het gebruik van de racistische term jodenstreek.

Prima, lullen we niet meer over.


jullie zitten zielig te doen op jullie forumpie, dat wij jullie uitschelden en met anti-semitische uitspraken strooien, whatever!
en dan ons nog sneakie achter onze rug aanklagen.

Ehm, iemand 'achter zijn rug om' aanklagen lijkt me nogal moeilijk, onmogelijk zelfs. En nu niet beweren dat er nooit op dit forum geklaagd is over discriminerende, racisistische en anti-semitische uitspraken. Ik heb zelf wel tig keer bij 'beheer' aangeklopt en zelfs nog NOOIT maar dan ook nog NOOIT 1 keer een reactie gekregen. Er worden hier ronduit racistische en haatdragende uitspraken gedaan over Joden, Homo's, Vrouwen, Westerlingen, Negers, Blanken en weet ik het wat. Spring daar ook maar eens op, net zoals op elke uitspraak over Islam en/of Marokkanen bijzonder fel (en vaak best terecht) gereageerd wordt.

Misschien dat de dreiging van het stopzetten van subsidie voor dit forum (of zelfs sluiting) sommige mensen maar eens wakker schudt en dat ook de Marokkanen/Moslims etc. van dit forum elkaar in het gareel houdt.

TheDude
15-01-03, 18:58
Geplaatst door Ashfoura
Pffff, je doet nu net of het een idee van Nederland was en iedereen er blij en enthousiast aan meewerkte...vind ik een beetje ver gaan. Alsof er nooit verzet is gepleegd.

In Amsterdam is het gebruik van het woord jodenstreek iets heel anders dan het woord 'nikker'. Een woord dat ik overigens nooit zou gebruiken. In Amerika gebruiken de zwarte Amerikanen het woord overigens als geuzennaam.

Jodenstreek is een achterbakse streek. Ze hebben er zelf voor gezorgd dat dit woord ontstond. Zwarte mensen hebben niets gedaan om het woord 'nikker' te laten ontstaan. Het zegt ook verder niets over hun karakter.

Ik heb geen woorden om deze walgelijke kuttekst van je te beschrijven!
Alsof wij deze teksten verdiend hebben, de Joden in Nederland en zo in de rest van de wereld beste Trut (sorry voor het niet op kunnen brengen van enig respect voor je).
Zo zal ik je maar alvast vertellen waarom de joden vaak als van ouds in de handel zitten en advocaten zijn etc.
Omdat de Joden nooit lid mochten zijn van Gilde's en organisaties en omdat de Joden nooit gelijke rechten hadden daarom beste domkop.
Veel keuze hadden de joden niet!
Tja en dus zullen ze wel vieze streken hebben uitgevoerd om toch hun brood te verdienen he?
En nu staan ze nog te protesteren als men roept "jodenstreek", hoe durven die joden hè?
Als je in Amsterdam geboren bent, zegt dat nog niks, want je domme opmerkingen laten duidelijk merken dat je verre van een normale opvoeding heb genoten!
Kijk anders eens om je heen in Amsterdam en zie wat de mensen achter de "jodenstreken" er voor moois hebben achtergelaten, toen ze op de treinen werden gezet!
En ja, dat mag gezegd worden, Nederland was één van de efficientere Europese landen in het verplaatsen van hun Joodse mede-burgers.

Nogmaals hoe durf je te beweren dat het de schuld van de Joden is dat de term "Jodenstreek" ontstaan is!!

Je denkt zeker ook nog steeds dat we allemaal grote neuzen hebben toch?
En dat we allemaal een kromme rug hebben?
Dat hebben ze toch niet zomaar verzonnen over de joden? Daar zal toch wel een reden voor zijn?

Klerewijf.



P.S Nu krijg ik zeker strafpunten?

sylia
15-01-03, 19:06
Geplaatst door KomMaar
DiT noem ik nou een vieze smerige jodenstreek :(

Jammer dat deze uitspraken er weer bij moeten staan.....kan nou iedereen niet eens aardig over elkaar praten...

barfly
15-01-03, 19:37
Geplaatst door TheDude
Ik heb geen woorden om deze walgelijke kuttekst van je te beschrijven!
Alsof wij deze teksten verdiend hebben, de Joden in Nederland en zo in de rest van de wereld beste Trut (sorry voor het niet op kunnen brengen van enig respect voor je).
Zo zal ik je maar alvast vertellen waarom de joden vaak als van ouds in de handel zitten en advocaten zijn etc.
Omdat de Joden nooit lid mochten zijn van Gilde's en organisaties en omdat de Joden nooit gelijke rechten hadden daarom beste domkop.
Veel keuze hadden de joden niet!
Tja en dus zullen ze wel vieze streken hebben uitgevoerd om toch hun brood te verdienen he?
En nu staan ze nog te protesteren als men roept "jodenstreek", hoe durven die joden hè?
Als je in Amsterdam geboren bent, zegt dat nog niks, want je domme opmerkingen laten duidelijk merken dat je verre van een normale opvoeding heb genoten!
Kijk anders eens om je heen in Amsterdam en zie wat de mensen achter de "jodenstreken" er voor moois hebben achtergelaten, toen ze op de treinen werden gezet!
En ja, dat mag gezegd worden, Nederland was één van de efficientere Europese landen in het verplaatsen van hun Joodse mede-burgers.

Nogmaals hoe durf je te beweren dat het de schuld van de Joden is dat de term "Jodenstreek" ontstaan is!!

Je denkt zeker ook nog steeds dat we allemaal grote neuzen hebben toch?
En dat we allemaal een kromme rug hebben?
Dat hebben ze toch niet zomaar verzonnen over de joden? Daar zal toch wel een reden voor zijn?

Klerewijf.



P.S Nu krijg ik zeker strafpunten?

Ik begrijp dat je boos bent, ik vind jodenstreek ook geen leuke opmerking ik wil er wel aan toevoegen dat dit soort opmerkingen wel meer worden gebezigt door oa ook "autochtonen".
Zo is mij ooit gezegt door een potentiele werkgever dat ie me niet wilde afschepen met een "jodenfooi" (nee ik ben niet op het genereuze aanbod ingegaan)
En in Amsterdam om, Ashfoura een klein beetje te hulp te schieten, had men het (in de tijd dat ik daar vaak kwam, 15 jaar geleden) over "jodenjongens, slim!" wat niet direct als belediging opgenomen zou moeten worden.
Maar nogmaals ik vind de "joden-operkingen" niet getuigen van smaak.
Ik zou ook sommige prikkers op dit board wel willen horen over 10 jaar, als een geweldadige situatie als een Marokkanen-streek werd afgedaan :p
Maar ach Dutch betekent in de VS gemeen dus dr valt nog veel te dissen wat dat betreft ;)

sadeeQ
15-01-03, 20:10
Geplaatst door TheDude
Ik heb geen woorden om deze walgelijke kuttekst van je te beschrijven!
Alsof wij deze teksten verdiend hebben, de Joden in Nederland en zo in de rest van de wereld beste Trut (sorry voor het niet op kunnen brengen van enig respect voor je).
Zo zal ik je maar alvast vertellen waarom de joden vaak als van ouds in de handel zitten en advocaten zijn etc.
Omdat de Joden nooit lid mochten zijn van Gilde's en organisaties en omdat de Joden nooit gelijke rechten hadden daarom beste domkop.
Veel keuze hadden de joden niet!
Tja en dus zullen ze wel vieze streken hebben uitgevoerd om toch hun brood te verdienen he?
En nu staan ze nog te protesteren als men roept "jodenstreek", hoe durven die joden hè?
Als je in Amsterdam geboren bent, zegt dat nog niks, want je domme opmerkingen laten duidelijk merken dat je verre van een normale opvoeding heb genoten!
Kijk anders eens om je heen in Amsterdam en zie wat de mensen achter de "jodenstreken" er voor moois hebben achtergelaten, toen ze op de treinen werden gezet!
En ja, dat mag gezegd worden, Nederland was één van de efficientere Europese landen in het verplaatsen van hun Joodse mede-burgers.

Nogmaals hoe durf je te beweren dat het de schuld van de Joden is dat de term "Jodenstreek" ontstaan is!!

Je denkt zeker ook nog steeds dat we allemaal grote neuzen hebben toch?
En dat we allemaal een kromme rug hebben?
Dat hebben ze toch niet zomaar verzonnen over de joden? Daar zal toch wel een reden voor zijn?

Klerewijf.



P.S Nu krijg ik zeker strafpunten?


:zwaai: oeps een boze kakkerlak :hihi: :hihi:

:vingers: denk aan je zwakke hartje.al betwijfel ik of zionisten dat wel hebben :D

barfly
15-01-03, 20:15
Heb jij je huiswerk al af?

sadeeQ
15-01-03, 20:18
van school getrapt,de zionistische directeur had een bloedhekel aan mij :kwaad:

barfly
15-01-03, 20:20
Ach dat verklaart t...

oemmi
15-01-03, 20:20
ik ben ook wel een wezen kijken op joods.nl
En inderdaad willen ze bewijzen verzamelen om deze site aan te klagen!
Sinds het begrip internet onstaan is zijn er zoveel sites waar ik van walg kijk nou polinco bijv:
genoeg redenen om die site aan te klagen .
Deze site joods.nl komen alleen mensen aan bod die elkaars mening grotendeels delen anders word je gebannened .
overigens een saaie site.
deze personen laten zich ook denigrerend uit over moslims maar dan op de "NETTE "manier.
uit veel stukjes heb ik kunnen opmaken dat ze zeer neerkijken op moslims(aan stukken tekst etc)
ook bepaalde personen hangen hier rond!
Maar waar ik persoonlijk aan erger aan die site .
steeds maar weer zichzelf in een slachtofferrol te plaatsen
ik zou zeggen get a life!
in plaats van iedereen beschuldigen van jodenhaat anti semitisme etc.

oemmi

TheDude
15-01-03, 20:45
Geplaatst door barfly
Ik begrijp dat je boos bent, ik vind jodenstreek ook geen leuke opmerking ik wil er wel aan toevoegen dat dit soort opmerkingen wel meer worden gebezigt door oa ook "autochtonen".
Zo is mij ooit gezegt door een potentiele werkgever dat ie me niet wilde afschepen met een "jodenfooi" (nee ik ben niet op het genereuze aanbod ingegaan)
En in Amsterdam om, Ashfoura een klein beetje te hulp te schieten, had men het (in de tijd dat ik daar vaak kwam, 15 jaar geleden) over "jodenjongens, slim!" wat niet direct als belediging opgenomen zou moeten worden.
Maar nogmaals ik vind de "joden-operkingen" niet getuigen van smaak.
Ik zou ook sommige prikkers op dit board wel willen horen over 10 jaar, als een geweldadige situatie als een Marokkanen-streek werd afgedaan :p
Maar ach Dutch betekent in de VS gemeen dus dr valt nog veel te dissen wat dat betreft ;)

Denk je echt dat dat het is wat me boos maakt?

Die meid zit gewoon met een schoon geweten te verklaren dat "Jodenstreek" vast wel voor een rede wordt geroepen...
En dan houd ze nog hele verhalen over hoe Amsterdams ze wel niet is, Amsterdam het centrum van Joods Nederland, zeker voor de oorlog.
Dit alles terwijl ze zulke domme ongelofelijk idiote dingen zegt!

Ze moet zich schamen en een ieder die de ernst van haar tekst niet ziet!
Zo zie je maar, hoe makkelijk oude normen vervallen.

barfly
15-01-03, 20:54
Geplaatst door TheDude
Denk je echt dat dat het is wat me boos maakt?

Die meid zit gewoon met een schoon geweten te verklaren dat "Jodenstreek" vast wel voor een rede wordt geroepen...
En dan houd ze nog hele verhalen over hoe Amsterdams ze wel niet is, Amsterdam het centrum van Joods Nederland, zeker voor de oorlog.
Dit alles terwijl ze zulke domme ongelofelijk idiote dingen zegt!

Ze moet zich schamen en een ieder die de ernst van haar tekst niet ziet!
Zo zie je maar, hoe makkelijk oude normen vervallen.

Misschien helpt t als je dr niet zo over opwind. En die oude normen? Welke bedoel je dan?

TheDude
15-01-03, 20:59
Geplaatst door barfly
Misschien helpt t als je dr niet zo over opwind. En die oude normen? Welke bedoel je dan?

Moet ik je dat nou echt uitleggen?

Wil iemand, alsjeblieft iemand hier op dit forum Barfly uitleggen wat er zo ontzettend mis is aan de opmerkingen van de mevrouw?

barfly
15-01-03, 21:05
Geplaatst door TheDude
Moet ik je dat nou echt uitleggen?

Wil iemand, alsjeblieft iemand hier op dit forum Barfly uitleggen wat er zo ontzettend mis is aan de opmerkingen van de mevrouw?

Ik krijg eerder de indruk dat je het zelf niet kan...

TheDude
15-01-03, 21:14
Geplaatst door barfly
Ik krijg eerder de indruk dat je het zelf niet kan...

Nou laten we dan maar hopen dat er iemand langskomt die het jou wel kan uitleggen goed?

barfly
15-01-03, 21:28
Geplaatst door TheDude
Nou laten we dan maar hopen dat er iemand langskomt die het jou wel kan uitleggen goed?

Lazer op man, met je onzin, een beetje blaaten over wormen en maden! En niet eens de moeite durven nemen om uit te leggen waar je het over hebt. Doe jezelf een lol en haal die vlag weg bij je naam, zelfs joop.r komt slimmer over :haha:

bman
15-01-03, 22:30
Geplaatst door TheDude
Moet ik je dat nou echt uitleggen?

Wil iemand, alsjeblieft iemand hier op dit forum Barfly uitleggen wat er zo ontzettend mis is aan de opmerkingen van de mevrouw?

Dude, je hebt gelijk maar dat is al gezegd: de opmeriking was fout. Ashfoura heeft daarom haar excuses aangeboden, wees ook zo verstandig en volwassen dat te accepteren.

Mark
15-01-03, 23:33
Over het gebruik van het woord joden:

In de omgeving van R'dam wordt "jodenfooi", "jodenstreek" "jodenzooi" etc veel gebruikt. Ook wordt de politie "de joden" genoemd.

In feite is het anti-semitisch dat is zo duidelijk als wat, een oud overblijfsel in de taal...

Maar ik heb zelf niet het idee dat de mensen die dit zeggen anti-semitische bedoelingen hebben met het gebruik van deze woorden. Het is meer een krachtterm die gebruikt wordt als k.anker...... niet meer hard genoeg is.

sil
15-01-03, 23:56
The dude.

je hebt gelijk,maar probeer je niet op te winden,en denk ze is niet wijzer.
vroeger gebruikte ik die termen ook wel eens,maar sinds ik in de gaten heb dat daar mensen mee gekwetst worden gebruik ik ze niet meer.
Als kind sta je daar niet bij stil

er waren hier vroeger wel meer termen die gewoon gebruikt werden,ook over turken,maar als je een beetje respect hebt dan gebruik je die niet meer.

Zwarte Schaap
16-01-03, 00:39
Mijn Kramers Nederlandse woordenboek vermeldt bij het woord:

jodenstreek: gemene streek
jodenfooi : Kleinigheid waarmee men iemand afscheept
Turk : Hondenaam


groetjes,

Zwarte Schaap

Zwarte Schaap
16-01-03, 01:39
Salaam ou aleikoum,

Bedankt asfoura voor je berichtje, dit werpt een beter licht op de grote aandacht van de politiek en media voor maroc.nl. Ik heb al eerder een soortgelijke topic hierover geopend. In het jaar 2002 is deze topic het best bekeken en heeft deze topic ook de meeste reakties gehad.Lees hier die oude discussie (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=32181)

Ook toen vermoede ik vuile spelletjes. Een paar maanden later heeft men Maroc.nl aangeklaagd en bewees Maxime verhagen van het CDA een goede loopjongen te zijn van het CIDI.

Ik merk dat de boodschap hetzelfde is gebleven op joods.nl.
Geplaatst: Zo Jan 12, 2003 7:30 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

het enig nut dat er zit in het participeren op dergelijke sites is het melden van ontoelaatbare uitingen bij de desbetreffende instanties, in dit geval het MDI.
Ik heb niet de illusie dat je iemand van gedachten kan doen veranderen doe wat je doet of zegt, het is in mijn ogen belangrijker om je correct te gedragen en tevens de misstanden te melden zodat die in kaart kunnen worden gebracht. Je kan wel moord en brand schreeuwen maar als op het eind van het jaar blijkt dat zeg 70% van het internet racisme in nederland van zeg marokkaanse kant komt is dat een sterker signaal dat oeverloos meepraten in zo'n forum.

Laatst aangepast door magen_david op Wo Jan 15, 2003 2:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt


Bedankt magden david, jammer dat beheer onder andere je belediging dat je je achterwerk met de koran afveegde verwijdert heeft.

groetjes,

Zwarte Schaap

Zwarte Schaap
16-01-03, 01:52
Geplaatst door Tomas

En viel mij op: hij werd daar ook extremist genoemd.

Hoi tomas,

Volgens mij vergis je je. Max noemt hem wel een radikalo, maar een paar posts later geeft ie toe dat ie fan van hem is. Tamida, (was dat ookal weer niet ILI, I love Israel hier op maroc.nl), de moderator van joods.nl? Zij laat duidelijk zien dat men graag de leden van maroc.nl irriteert terwijl men aan de andere kant de uitspraken van de uitgelokte pubers graag meldt bij het Mdi en cidi.
Geplaatst: Zo Jan 12, 2003 7:54 pm:
kidon is zeker geen radicaal iemand. hij is iemand die gewoon weet hoe het zit en ze daarmee keer op keer confronteert.

de meeste van zijn topics worden ondersteunt door muziek, het hatikva enzo. daar ergert men zich bont en blauw aan!!!!

echt schitterend!

Kortom zoals ashfoura al eerder terechtstelde dit is een onvervalste rotstreek wat men maroc.nl levert.

groetjes,

Zwarte Schaap

Zwarte Schaap
16-01-03, 02:11
Geplaatst door i love israel

Geplaatst door Pixelshade
jodeuh kikken op zieligheid en medelijden dus laat ze lekker stikken in hun jodenstreek hoe dom en stom kun je zijn?

Hoi Tamida,

Okee daar komt ie dan nog een keertje speciaal voor jou herhaald.
kidon is zeker geen radicaal iemand. hij is iemand die gewoon weet hoe het zit en ze daarmee keer op keer confronteert.

de meeste van zijn topics worden ondersteunt door muziek, het hatikva enzo. daar ergert men zich bont en blauw aan!!!!

echt schitterend!

Pak nu een spiegel, kijk erin en herhaal je woorden. Wat zie je nu ? Wat zeg je ? Zie je 2 personen, dat is correct? Dat heet nu een gespleten persoonlijkheid, zo niet dan hou je je bezig met een jodenstreek

echt schitterend!

groetjes,

Zwarte Schaap

Zwarte Schaap
16-01-03, 02:46
Geplaatst door lennart
Voor de gelegenheid heb ik even een proxy ingesteld (ik ben nog altijd gebanned) en behalve het gebruikelijke rascitische geschreeuw dat alle marokkanen criminelen zijn e.d., geklaag over het feit dat nu ook alle intellectuele mensen anti-semitisch zijn geworden (je kent ze wel, mensen die nadenken en zien dat de Palestijnen worden geslachtofferd voor de goede zaak), en een of andere gozer 'magen_david' die trots is op het feit dat hij een aanklacht heeft ingedient tegen maroc.nl nog een interessante reactie:
We zouden bijvoorbeeld collums kunnen schrijven en naar kranten sturen alle discussie mbt tot Israel bijwonen/bezoeken.
Laat je stem horen confronteer alles en iedereen met de waarheid.
Het domeinadres van de tweedekamer mailserver is @tk.parlement.nl (bv. F.Halsema@ of G.Zalm@) vul de naam in van een volksvertegenwoordiger die je wilt benaderen en vertel hem hoe geweldig hij wel niet is bla bla bla, en dat je op diegene heb gestemt etc etc maar dat je ook wat dwars zit (Het werkt echt geloof me). En geloof me 9 van de 10 antwoord. en bedenk als je Zalm of Balkenende of iemand dergelijks il bereiken bespaar je moeite die hebben het iets te druk voor die dingen. Maar er zijn zat kamerleden die op een wat lagere verkiesbare plaatsen staan en die wel aanspreekbaar zijn en die tevens diegene die je daadwerkelijk wil bereiken ook kunnen aanspreken.
Als Maroc.nl overheidssubsidie krijgt dan kunnen er daar vragen over gesteld worden in de kamer, met alle mogelijke gevolgen van dien.

De VS heeft AIPAC ( www.aipac.com) Wij kunnen ook wel zoiets gebruiken. Geld is hier niet eens voor nodig met het internet kom je dan ver genoeg.
Het heeft geen zin om geweldadig te worden of iets dergelijks want daarmee breng je ons precies waar ze ons willen hebben nl: in een kwaad daglicht. Houd de taal netjes en maak ze duidelijk wie er de beschaafde zijn en wie niet. Deze strijd is makkelijker te voeren en minder frustrerend immers kan je met mensen spreken die wat genuanceerder zijn en met wie nog te praten valt. Via dit forum zouden we elkaar kunnen assisteren en adviseren of het een en ander klaar spelen. Succes en ik hoor/merk het wel.

Dus laat je stem horen!

Wat is het AIPAC? We worden op onze wenken bedient. Dinsdag was er een zéér goede documentaire over deze zeer machtige organisatie.

Voor diegenen die het gemist hebben kunnen deze ''must-seen docu'' vanmiddag donderdag 16 januari op nederland 1 zien bij IKON's FACTOR om 14:40. Wie moet werken kan ik aanraden om het op videao op te nemen. Hier alvast een voorproefje:

Lobbyen is heel gewoon in Amerika. Een bonte verzameling lobbyisten bewerkt van dag tot dag regering, Congres en publieke opinie met de bedoeling de besluitvorming zoveel mogelijk te beïnvloeden. Elke groep die iets voorstelt, heeft zijn eigen organisatie.
Temidden van al deze organisaties is de joodse lobby AIPAC (American Israel Public Affairs Committee) uiterst succesvol. Wie in Washington ‘de’ lobby zegt, bedoelt de joodse lobby. Het blad Fortune rangschikt AIPAC al jaren onder de top vier, en wel direct achter de vuurwapen-lobby.
http://213.132.199.172/ikonSite/uploadedImgs/aipacvlag.jpg http://213.132.199.172/ikonSite/uploadedImgs/hoenleindef.jpghttp://213.132.199.172/ikonSite/uploadedImgs/capitoll%20hill%20def.jpg

toplobbyist Malcolm Hoenlein

Hoe belangrijk is AIPAC? Wat voor invloed heeft de lobby op de Midden-Oostenpolitiek van de Verenigde Staten? In een tijd waarin de regering in Washington zich pro-Israëlischer opstelt dan ooit, en de VS zich bovendien opmaken voor een aanval op Irak, stak Factor de Oceaan over op zoek naar de antwoorden.

AIPAC (budget: $15 miljoen en plm. 150 werknemers) deelt zelf niets mee. De organisatie geeft geen interviews. Maar uit gesprekken met - onder meer – een en oud-voorzitter van AIPAC (en oud-secretaris van de Democratische partij) Steve Grossman , met de hoogleraar bestuurskunde en voormalig lid van de Nationale Veiligheidsraad William Quandt, en hoofdredacteur van de progressieve joodse krant Forward J.J. Goldberg, komt het beeld naar voren van een organisatie die van wanten weet. De lobby zorgt - desnoods tegen de wil van presidenten – dat aan de Amerikaanse hulp aan Israël niet wordt getornd en dat Washington Jeruzalem blijft steunen. Zonodig deinst AIPAC er niet voor terug minder volgzame leden van het Congres bij een volgende verkiezingsronde de politieke wildernis in te jagen.
Hoe is dat mogelijk, terwijl joden niet meer dan 2% van de Amerikaanse bevolking uitmaken? Onder meer doordat joden meer betrokken zijn bij politiek dan andere bevolkingsgroepen en ook vrijgeviger, zegt J.J. Goldberg. Of doordat de achterban van AIPAC makkelijk te mobiliseren is om kranten en radio- en tv-stations te bombarderen met telefoontjes en brieven als hen iets niet bevalt. En wat is de uiteindelijke bedoeling van de lobby? Wel, AIPAC wil ervoor zorgen dat Israël zijn gang kan gaan en zelf zijn politiek kan bepalen. Niets meer en niet minder.

Samenstelling en regie: Benny Brunner;
research: Maarten Jan Hijmans;
eindredactie: Christof van Basten Batenburg en Gert Corba.


Geplaatst door Magen David
iemand zin in een militant joodse lobby groep ?
Zo te horen kunnen we onze borst nat maken, hahahaha...
Ik lach nu wel maar voorlopig is maroc.nl al meerdere keren negatief in het nieuws geweest doordat men systematisch de media en politiek bespeelt door onder andere gebruik te maken van het MDI.

groetjes,

Zwarte Schaap

Mark
16-01-03, 03:03
Het blijft vreemd als je opgroeit en er langzaam achter komt hoe kinderachtig de meeste volwassenen zich eigenlijk gedragen.....

Zwarte Schaap
16-01-03, 03:18
Geplaatst door Mark
Het blijft vreemd als je opgroeit en er langzaam achter komt hoe kinderachtig de meeste volwassenen zich eigenlijk gedragen.....

Ja en wat is de meerwaarde van jouw opgroei-ervaring voor deze discussie dat je het zo belangrijk vindt dat je de moeite neemt om die hier met ons te delen?

groetjes,

Zwarte Schaap

Mark
16-01-03, 03:30
Omdat de kinderachtigheid van deze hele internet ruzie mij er weer eens aan deed denken. Relatief gezien is dat een grote meerwaarde aangezien de waarde van de hele discussie zo laag is......

Zwarte Schaap
16-01-03, 03:56
Geplaatst door Mark
Omdat de kinderachtigheid van deze hele internet ruzie mij er weer eens aan deed denken. Relatief gezien is dat een grote meerwaarde aangezien de waarde van de hele discussie zo laag is......

Het is geen kattepis om bedreigd te worden door rechtszaken en constant in de verdediging gedwongen te worden door enkele fulltime lobbyisten. Het zijn zeer zeker lage streken om via slinkse wegen de politiek en media in te schakelen om leugenachtige berichten te verspreiden zodat een Marokkaanse webcommunity in een kwaadlicht komt te staan.

Voor jou is de waarde van deze discussie laag omdat jij natuurlijk niet in het beklaagdenbankje terecht komt. Het is begrijpelijk dat je geen betrokkenheid met deze discussie hebt, zodoende kan ik weinig waarde hechten aan jouw woorden.

groetjes,

Zwarte Schaap

Mark
16-01-03, 05:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is geen kattepis om bedreigd te worden door rechtszaken en constant in de verdediging gedwongen te worden door enkele fulltime lobbyisten. Het zijn zeer zeker lage streken om via slinkse wegen de politiek en media in te schakelen om leugenachtige berichten te verspreiden zodat een Marokkaanse webcommunity in een kwaadlicht komt te staan.


Je haalt hier boze prikkers van een site, amerikaanse lobbyisten en het CIDI door elkaar.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor jou is de waarde van deze discussie laag omdat jij natuurlijk niet in het beklaagdenbankje terecht komt. Het is begrijpelijk dat je geen betrokkenheid met deze discussie hebt, zodoende kan ik weinig waarde hechten aan jouw woorden.

groetjes,

Zwarte Schaap [/B]

Niet in het beklaagdenbankje? Jij vindt dus dat het een aanval is op Marokkanen en niet op deze site. Misschien dat ik er wat objectiever naar kan kijken ja.

Met kinderachtig doelde ik op beide kampen overigens....

Tomas
16-01-03, 08:30
Geplaatst door Mark
Het blijft vreemd als je opgroeit en er langzaam achter komt hoe kinderachtig de meeste volwassenen zich eigenlijk gedragen.....
Tja. Ik betrapte mezelf er al een tijdje op dat ik tijdens discussies, vergaderingen of wat dan ook bij mezelf dacht: "Mmmm... Dit ontstijgt het PB niveau ook niet echt...."

En dan heb ik het niet over kroeg of verjaardagpraat.

Nu denk ik daarom wel eens dat ik verwend ben geraakt door het PB niveau. En dat ik dus eindelijk inzie wat het niveau eigenlijk is van de ozo intelligente mensen.

Ben benieuwd wat ik over een paar maand weer denk.

Mark
16-01-03, 08:47
Geplaatst door Tomas


Ben benieuwd wat ik over een paar maand weer denk.

We krijgen het ongetwijfeld te horen... :)

Ik had vanmiddag oppeens een helder moment en vond de hele ruzie tussen maroc.nl en joods.nl zo triest.

Nu vind ik het weer heel gewoon ;)

i love israel
16-01-03, 09:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
hoe dom en stom kun je zijn?

Hoi Tamida,

Okee daar komt ie dan nog een keertje speciaal voor jou herhaald.

Pak nu een spiegel, kijk erin en herhaal je woorden. Wat zie je nu ? Wat zeg je ? Zie je 2 personen, dat is correct? Dat heet nu een gespleten persoonlijkheid, zo niet dan hou je je bezig met een jodenstreek

echt schitterend!

groetjes,

Zwarte Schaap [/B][/QUOTE]

even om enige duidelijkheid te scheppen. ik ben al sinds enige tijd geen moderator meer op joods.nl. dat ik dat niet meer ben heeft oa te maken met de starre houding daar van het beheer waar weinig tot geen ruimte as voor andersdenkenden. iemand die anti israel is is niet per defenitie direct een antisemiet.

dan wat betreft kidon2. wat ik over hem op joods.nl heb gezegd is de waarheid, of je het nou leuk vind of niet. men ergert zich hier aan zijn muziek bij de topics. en zeker om het feit dat niemand weet hoe hij dat doet.

en nee radicaal kan ik hem niet vinden. daar kan jij anders over denen, maar dat is mijn mening.

ik zie dus niet in waarom ik 2 slachtig bezig zou zijn.

Tomas
16-01-03, 09:29
Geplaatst door Mark
Nu vind ik het weer heel gewoon ;)

Gewoon? Aangezien Naftaniel, CIDI, MDI en een aantal vage politici meedoen, moet het wel belangrijk zijn. Of niet?

Zwarte Schaap
16-01-03, 16:05
Geplaatst door Mark
Je haalt hier boze prikkers van een site, amerikaanse lobbyisten en het CIDI door elkaar.

Niet in het beklaagdenbankje? Jij vindt dus dat het een aanval is op Marokkanen en niet op deze site. Misschien dat ik er wat objectiever naar kan kijken ja.

Met kinderachtig doelde ik op beide kampen overigens....

Lees mijn bijdrages maar eens eerst goed voordat je met zulke goedkope commentaar komt. En als je iets niet snapt mag je het best wel vragen.

Als je verder kijkt dan je neus lang is of een beetje aandachtig de postings leest zul je zien dat ik in hetzelfde stukje schrijf
Het zijn zeer zeker lage streken om via slinkse wegen de politiek en media in te schakelen om leugenachtige berichten te verspreiden zodat een Marokkaanse webcommunity in een kwaadlicht komt te staan.

Daar staat duidelijk Marokkaanse Webcommunity. Die smerige streken heeft maroc.nl al meerdere malen moeten ervaren. Was dat ook niet de reden dat je hier op maroc.nl terecht kwam? Het cidi heeft al halverwege het jaar een publicatie gepubliceerd over de zogenaamde schrikbarende toename van anti-semitisme onder marokkanen. Maxime verhagen heeft vele malen kamervragen over maroc.nl gesteld. Het MDi heeft pas nog staan beweren dat het antisemitisme sterk is toegenomen en dat dat vooral op het conto van de Marokkaanse websites.

Magden david weet hoe je dat voor elkaar moet krijgen.
het enig nut dat er zit in het participeren op dergelijke sites is het melden van ontoelaatbare uitingen bij de desbetreffende instanties, in dit geval het MDI.
Ik heb niet de illusie dat je iemand van gedachten kan doen veranderen doe wat je doet of zegt, het is in mijn ogen belangrijker om je correct te gedragen en tevens de misstanden te melden zodat die in kaart kunnen worden gebracht.
Je kan wel moord en brand schreeuwen maar als op het eind van het jaar blijkt dat zeg 70% van het internet racisme in nederland van zeg marokkaanse kant komt is dat een sterker signaal dat oeverloos meepraten in zo'n forum.

Ik zelf, samen met mijn familie hebben al reeds enkele brieven geschreven naar balkenende en zalm met goed succes.
ik denk dat de crux van het verhaal is dat weinig mensen direct naar de bewindslieden schrijven en wij dus meer kans maken gehoord te worden dan door een of andere pamflet actie.


Dat kan voor jou allemaal kinderachtig overkomen, maar voor mij zijn dat duivelse streken.

Maar nogmaals jij zit niet in het beklaagendenbankje, ga maar fijn weer volwassene opmerkingen plaatsen hier.

groetjes,

Zwarte Schaap

Zwarte Schaap
17-01-03, 12:56
Geplaatst door i love israel
even om enige duidelijkheid te scheppen. ik ben al sinds enige tijd geen moderator meer op joods.nl. dat ik dat niet meer ben heeft oa te maken met de starre houding daar van het beheer waar weinig tot geen ruimte as voor andersdenkenden. iemand die anti israel is is niet per defenitie direct een antisemiet.

dan wat betreft kidon2. wat ik over hem op joods.nl heb gezegd is de waarheid, of je het nou leuk vind of niet. men ergert zich hier aan zijn muziek bij de topics. en zeker om het feit dat niemand weet hoe hij dat doet.

en nee radicaal kan ik hem niet vinden. daar kan jij anders over denen, maar dat is mijn mening.

ik zie dus niet in waarom ik 2 slachtig bezig zou zijn.

Ik vond het hypocriet dat je het echt schitterend vond dat Kidom hier volgens jou de lezers bont en blauw laat ergeren terwijl je aan de andere kant bij de minste geringste misstap van die uitgelokte puber en mschien ook volwassene, je zelf schrap zet en mischien ook klachten indient bij het MDI(ik heb in jou altijd één van de personen gezien die bij het minste geringste een klacht bij het MDI indient, wellicnt onterecht)

Voor een betere verstandshouding tussen de joodse en marokkaanse burgers in Nederland zouden we het niet correct moeten vinden om elkaar alleen maar te ergeren. Kidom bereikt er alleen het tegenovergestelde mee. Mischien is dat juist wat hij wil, maar dan moet ik hem scharen bij diegenen die het anti-semitisme kunstmatig in leven willen houden. Geen goede zaak denk ik zo, voor beide partijen!

P.s. Om geluiden in je berichten te plaatsen is heel simpel, zo moelijk is dat ook weer niet, 1 html code in je bericht is al voldoende.

Donna
17-01-03, 13:53
Geplaatst door Mark
Het blijft vreemd als je opgroeit en er langzaam achter komt hoe kinderachtig de meeste volwassenen zich eigenlijk gedragen.....


Jaja Mark, daar heb je groot gelijk in.

Daar was laatst een heel topic over. Nog niet zo lang geleden kreeg ik van een kennis uitleg over het fenomeen 'scriptkiddies'. Ik liet me vertellen dat dat meestal jongetjes van rond de 14 jaar zijn, die er een ongezond soort drang op nahouden om PC's te hacken, IRC kanalen lam te leggen, al met al: rotzooi te schoppen en mensen te irriteren online.

Dus ik vroeg me af: waarom doen die jochies dat? Antwoord van die kennis was een wedervraag: Zeg een eerlijk Donna, heb jij tussen je 14de en je 18de wel eens met een jongen gezoend van je eigen leeftijd?

Okee, ik moest toegeven, het antwoord is dus nee. Meisjes van rond de 14 a 15 jaar zijn niet geinteresseerd in jongens van hun eigen leeftijd.

Dus, was zijn deskundige mening: jongens in de puberleeftijd reageren hun frustraties en verlegenheid af op het web. Dan zijn ze achter hun PCtjes toch nog stoer. En als je dan wat mensen kunt irriteren is dat alleen maar mooi.

Dat is dus een verklaring van het gedrag van sommige prikkers hier. Puberjongens die een beetje online rotzooi gaan schoppen, mensen beledigen en op andermans sites de boel gaan zitten verzieken omdat ze bijgod niet weten wat ze anders met al die vrije tijd aanmoeten. De meisjes moeten niks van ze hebben namelijk.

De vraag die dan overblijft is: wat is het excuus van de volwassenen?

Volwassen mensen die daadwerkelijk op een site gaan hangen, alleen maar om rascistische reacties te ontlokken om dan naar het MDI te stappen? Of mensen die constant steen en been klagen over de wijze waarop ze behandeld worden, maar zich dan op een ander forum een breuk lachen omdat een medeprikker de prikkers op maroc.nl zo heerlijk kan opnaaien met zijn provocaties?

Ik ga niet meedoen aan het gespeculeer over politieke motieven, alhoewel die post over 'mail de tweede kamer over maroc.nl' wel boekdelen spreekt. Vooralsnog hou ik het erop dat we te maken hebben met een groep mensen die het niveau van een 14 jarige gewoon nog niet zijn ontstegen. Daar moet je niet kwaad over worden. Daar moet je medelijden mee hebben.

Triest is het wel.

Donna
17-01-03, 14:23
Een tijdje geleden heb ik een petitie geschreven die door veel mensen is ondertekend. Dat heb ik niet gedaan omdat ik van mening ben dat er hier geen antisemitisme heerst, want sommige opmerkingen of threads kunnen gewoon inderdaad niet. Het zou goed zijn als beheer daar sneller bij is, daarom was de petitie ook een oproep aan medeprikkers om actiever dat soort posts bij beheer te melden. Het doel van de petitie was een eventuele aangifte tegen beheer te voorkomen.

Dat is schijnbaar niet gelukt. Ik ken de status van de aangifte niet, misschien dat iemand er meer over weet.

Ik ga de echt antisemitische bijdragen van sommigen hier niet bagetaliseren of goedpraten. Anti semitisme is de pest, punt. Het kan niet, het mag niet, het leidt slechts tot ellende.

Maar ik heb wel een opmerking voor de prikkers die er hier alles aan lijken te doen om maroc.nl uit de lucht te krijgen. Even als reactie op de citaten die ik hier voorbij zie komen.

Als je hier vaak komt, zou je moeten weten wat voor site het is. En dan zou je ook moeten weten wat de functie ervan is, voor heel veel mensen. Dan had je kunnen weten dat er uit een initiatief als dit zeer veel goede dingen voortkomen. Antiracisme manifestaties, huwelijken, informatieverspreiding over zaken waarover het lastig praten is, vriendschappen, emancipatiedoelstellingen van een minderheidsgroep.

Het is geen antisemitische website. Het is ook geen antisemitisch discussieforum. Het is een site en een forum waar ook antisemieten toegang toe hebben. Niet meer en niet minder.

In tegenstelling tot een heleboel andere sites, die weldegelijk in de eerste en de laatste plaats alleen maar antisemitisch zijn. Waarbij rascisme en haat in de doelstelling van de site zit ingebakken.

Die sites, daar schrijft echter geen enkele van de heldenprikkers die er hier voorzorgen dat beheer in de juridische shit zit over. Nee, in plaats daarvan hebben enkele mensen maroc.nl als manifestatie van het kwaad gebombardeerd. Maroc moet verdwijnen, en wel nu. Aangiftes doen. Kamerleden aanschrijven. Weet ik veel wat. Blanke antisemieten mogen gewoon doorgaan met het versprijden van de echte haat. Maar de moslims van maroc.nl zijn er op de een of andere manier in geslaagd deze prikkers zo te tergen dat echt alles uit de kast wordt gehaald om maroc.nl kapot te maken.

Dat heet in normaal Nederlands met een kanon op een mug schieten.

In het normaal Amsterdams heet dat naaierij.

Veel smeriger wordt het als inderdaad blijkt dat er hier mensen rondhangen die dat soort reacties bewust gaan zitten uitlokken. Daar hebben we er al heel wat van voorbij zien komen. Ik kan me de topic over de profeet mohammed en de vrouwen met wie hij zou willen trouwen nog goed herinneren.

Ik kots op die tactieken. Ik heb het al ik weet niet hoe vaak gezegd, maar ik doe het nog maar een keer.

Als die lui straks hun day in court hebben gekregen, mogen ze blij wezen. Tegen de mensen die zich hierin herkennen zeg ik: Kijk dan maar eens in de spiegel als je thuiskomt, en complimenteer jezelf dan maar. Zeg dan maar tegen jezelf: ik ben een zielig rukkertje. Daarnaast ben je gevaarlijk. Want als er ooit nog eens mensen nodig zijn om anoniem douchekranen open te draaien, of subversieve elementen aan te geven, of uniformen te stikken, dan kunnen ze rekenen op de onvoorwaardelijke steun van helden zoals jullie.

bman
17-01-03, 14:31
Geplaatst door Donna
Jaja Mark, daar heb je groot gelijk in.

Daar was laatst een heel topic over. Nog niet zo lang geleden kreeg ik van een kennis uitleg over het fenomeen 'scriptkiddies'. Ik liet me vertellen dat dat meestal jongetjes van rond de 14 jaar zijn, die er een ongezond soort drang op nahouden om PC's te hacken, IRC kanalen lam te leggen, al met al: rotzooi te schoppen en mensen te irriteren online.

Dus ik vroeg me af: waarom doen die jochies dat? Antwoord van die kennis was een wedervraag: Zeg een eerlijk Donna, heb jij tussen je 14de en je 18de wel eens met een jongen gezoend van je eigen leeftijd?

Okee, ik moest toegeven, het antwoord is dus nee. Meisjes van rond de 14 a 15 jaar zijn niet geinteresseerd in jongens van hun eigen leeftijd.

Dus, was zijn deskundige mening: jongens in de puberleeftijd reageren hun frustraties en verlegenheid af op het web. Dan zijn ze achter hun PCtjes toch nog stoer. En als je dan wat mensen kunt irriteren is dat alleen maar mooi.

Dat is dus een verklaring van het gedrag van sommige prikkers hier. Puberjongens die een beetje online rotzooi gaan schoppen, mensen beledigen en op andermans sites de boel gaan zitten verzieken omdat ze bijgod niet weten wat ze anders met al die vrije tijd aanmoeten. De meisjes moeten niks van ze hebben namelijk.

De vraag die dan overblijft is: wat is het excuus van de volwassenen?

Volwassen mensen die daadwerkelijk op een site gaan hangen, alleen maar om rascistische reacties te ontlokken om dan naar het MDI te stappen? Of mensen die constant steen en been klagen over de wijze waarop ze behandeld worden, maar zich dan op een ander forum een breuk lachen omdat een medeprikker de prikkers op maroc.nl zo heerlijk kan opnaaien met zijn provocaties?

Ik ga niet meedoen aan het gespeculeer over politieke motieven, alhoewel die post over 'mail de tweede kamer over maroc.nl' wel boekdelen spreekt. Vooralsnog hou ik het erop dat we te maken hebben met een groep mensen die het niveau van een 14 jarige gewoon nog niet zijn ontstegen. Daar moet je niet kwaad over worden. Daar moet je medelijden mee hebben.

Triest is het wel.

Onzin Donna, je oversimplificeert de zaken nu weer. Ten eerste is niet elke anti-semitische posting het werk van 14-jarige pukkelhoofdjes als Ahmed Maskin of Yehi ten tweede valt de volwassen prikkers op dit bord eea heel wat te verwijten: er wordt vrijwel nooit ingegrepen als er weer een dwaas uit eigen gelederen over de scheef gaat. Dat Yehi van een 'zionist' als ondergetekende niets aanneemt is nog tot daar aan toe. Maar ik zie beheer of anderen met dergelijke invloed ook nooit ingrijpen. Sterker nog, beheer negeert de kwestie en doet doodleuk of er niets aan de hand is.

Racisme en antisemtisme dien je niet te accepteren, niet van een 14-jaren, niet van een 4-jarige en ook niet van een 40-jarige.

Tomas
17-01-03, 14:38
Geplaatst door bman
Onzin Donna, je oversimplificeert de zaken nu weer. Ten eerste is niet elke anti-semitische posting het werk van 14-jarige pukkelhoofdjes als Ahmed Maskin of Yehi ten tweede valt de volwassen prikkers op dit bord eea heel wat te verwijten: er wordt vrijwel nooit ingegrepen als er weer een dwaas uit eigen gelederen over de scheef gaat. Dat Yehi van een 'zionist' als ondergetekende niets aanneemt is nog tot daar aan toe. Maar ik zie beheer of anderen met dergelijke invloed ook nooit ingrijpen. Sterker nog, beheer negeert de kwestie en doet doodleuk of er niets aan de hand is.

Racisme en antisemtisme dien je niet te accepteren, niet van een 14-jaren, niet van een 4-jarige en ook niet van een 40-jarige.

Mmm... Ik zie nergens dat racisme geaccepteerd zou mogen worden in Donna's post. Alleen dat het voor pubers begrijpelijker is.

Verder ben ik het dan ook met Donna eens, behalve dan dat het beheer hier met MO_NL veel problemen zelf veroorzaakt. Zijn reacties en acties vragen om problemen. Het zou verstandig zijn om daar eerst wat aan te doen.

Donna
17-01-03, 14:52
Geplaatst door Tomas
Mmm... Ik zie nergens dat racisme geaccepteerd zou mogen worden in Donna's post. Alleen dat het voor pubers begrijpelijker is.

Ik heb het eigenlijk niet eens over anti semitische posts of threads ansich. Meer over de drang die sommige prikkers hebben om elkaar te tergen. Daar worden ook antisemitische opmerkingen voor gebruikt ja. Maar het gaat mij om de intentie die mensen hebben als ze op een forum komen. Kom je om de sfeer te verstieren of kom je met een minder triest motief?


Geplaatst door Tomas
Verder ben ik het dan ook met Donna eens, behalve dan dat het beheer hier met MO_NL veel problemen zelf veroorzaakt. Zijn reacties en acties vragen om problemen. Het zou verstandig zijn om daar eerst wat aan te doen.

Ik neem aan dat je doelt op Mo_nl's reactie op Ayaan Hirsiali. Vind ik die slim? Nee. Maar met de aangifte tegen Maroc.nl wegens anti semitisme heeft dat weinig te maken denk ik.

Tomas
17-01-03, 14:57
Geplaatst door Donna
[B]Ik heb het eigenlijk niet eens over anti semitische posts of threads ansich. Meer over de drang die sommige prikkers hebben om elkaar te tergen. Daar worden ook antisemitische opmerkingen voor gebruikt ja. Maar het gaat mij om de intentie die mensen hebben als ze op een forum komen. Kom je om de sfeer te verstieren of kom je met een minder triest motief?


Dat had ik al begrepen, ja. En reageerde op bman's misinterpretatie.



Ik neem aan dat je doelt op Mo_nl's reactie op Ayaan Hirsiali. Vind ik die slim? Nee. Maar met de aangifte tegen Maroc.nl wegens anti semitisme heeft dat weinig te maken denk ik.

Ik doel op bijna elk stukje van MO_NL. De laatste van Ayaan was daar gewoon vrij representatief voor.

En dat dit in geen geval bijdraagt aan een beter begrip bij de boze buitenwereld. En daarom dus best wel een verband heeft.

jaja
17-01-03, 15:07
Geplaatst door Tomas
Mmm... Ik zie nergens dat racisme geaccepteerd zou mogen worden in Donna's post. Alleen dat het voor pubers begrijpelijker is.

Verder ben ik het dan ook met Donna eens, behalve dan dat het beheer hier met MO_NL veel problemen zelf veroorzaakt. Zijn reacties en acties vragen om problemen. Het zou verstandig zijn om daar eerst wat aan te doen. ik kan heel ver met Donna meegaan, maar er blijft toch wel iets knagen dat het beheer in sommige zaken wat "traag" is. Dat beeld zou wellicht ook voorkomen kunnen worden als de gele kaarten terugkomen. Dat maakt voor andere prikkers duidelijk dat uitspraken soms ook echt aangemerkt worden als op het randje, of over het randje. Nu blijft het allemaal heel vaag. Er zijn momenten geweest waar prikkers naar mijn mening echt te ver gingen en je hoort niets over wat er met de melding gedaan is. Wie weet is er wel gerageerd met een waarschuwing oid, maar wanneer je later op het profiel zie je nooit iets in het vakje waarschuwingen staan. (Ook bij mensen die geband worden staat tot op de dag van de ban nooit een waarschuwing. Het is gelijk van 0 op 100 en geen tussengebied.)

Tomas
17-01-03, 15:17
Geplaatst door jaja
ik kan heel ver met Donna meegaan, maar er blijft toch wel iets knagen dat het beheer in sommige zaken wat "traag" is. Dat beeld zou wellicht ook voorkomen kunnen worden als de gele kaarten terugkomen. Dat maakt voor andere prikkers duidelijk dat uitspraken soms ook echt aangemerkt worden als op het randje, of over het randje. Nu blijft het allemaal heel vaag. Er zijn momenten geweest waar prikkers naar mijn mening echt te ver gingen en je hoort niets over wat er met de melding gedaan is. Wie weet is er wel gerageerd met een waarschuwing oid, maar wanneer je later op het profiel zie je nooit iets in het vakje waarschuwingen staan. (Ook bij mensen die geband worden staat tot op de dag van de ban nooit een waarschuwing. Het is gelijk van 0 op 100 en geen tussengebied.)

Eens.

Tomas
17-01-03, 15:34
Maar eigelijk zou een echte oplossing voor dit gezeik een andere regelgeving voor internet fora zijn.

Een waarbij de beheerder kan kiezen uit twee opties en deze dan ook kenbaar maken aan de deelnemers.

De ene mogelijkheid is dat je anoniem mee kunt doen en het forum verantwoordelijk is voor wat er geplaatst wordt. Of middels een actief verwijder beleid of middels een screening vooraf. Of wat dan ook.

De andere mogelijkheid is dat je niet anoniem mee kunt doen en dat het beheer jouw identiteit prijs geeft aan de politie mocht daar om gevraagd worden. Eigenverantwoordelijkheid zeg maar.

De eerste is meer als ingezondern brieven bij een krant de laatste iets als een cafee waar iedereen kan zeggen wat ie wil.

En natuurlijk is er ook nog de optie dat we artikel 1 van de grondwet een beetje aanpassen.

lennart
17-01-03, 15:45
Ik ben er tegen dat een internet forum verantwoordelijk voor gehouden kan worden wat mensen op het forum plaatsen.

Zwarte Schaap
17-01-03, 15:52
Geplaatst door lennart
Ik ben er tegen dat een internet forum verantwoordelijk voor gehouden kan worden wat mensen op het forum plaatsen.

Ik ben ervoor dat iedereen verplicht een draagbare microfoon ingebouwd/geinplanteerd in het lichaam moet hebben die alle gesprekken automatisch screent en de gefilterde uitspraken door zendt naar een communicatiecensor. :gsm: :regie: :rotpc:

Tomas
17-01-03, 15:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben ervoor dat iedereen verplicht een draagbare microfoon ingebouwd/geinplanteerd in het lichaam moet hebben die alle gesprekken automatisch screent en de gefilterde uitspraken door zendt naar een communicatiecensor. :gsm: :regie: :rotpc:

Wat doet die censor dan nog?

Donna
17-01-03, 15:57
Geplaatst door lennart
Ik ben er tegen dat een internet forum verantwoordelijk voor gehouden kan worden wat mensen op het forum plaatsen.

Ik ook. Daarom vind ik de aangifte tegen maroc.nl ook zo suf. In feite is de aangifte gericht tegen de prikkers die anti semitische uitlatingen doen. Niet tegen de site of community als geheel (oftewel: beheer). Maar dat is niet wat er in de praktijk gebeurt. Want alhoewel het de prikkers zijn die de opmerkingen maken, wordt beheer ervoor aangeklaagd.

Als je met de bewuste opmerkingen naar het politiebureau gaat, kun je tegen de prikkers zelf aangifte doen. De politie kan bij beheer van maroc.nl een verzoek neerleggen of ze de gegevens van de bewuste gebruiker willen overhandigen. Een verzoek kan geweigerd worden. Maar een bevel niet. Als je aangifte doet, en de officier neemt dat serieus, dan kan de officier een bevel naar beheer sturen, en dan is beheer wettelijk verplicht de gegevens te overhandigen.

Maar dat is ongetwijfeld te veel werk voor de aangevers. Daarom probeert men voor het gemak maar de hele site in de ban te krijgen. Dat kan namelijk wel anoniem. Voor de overige handelingen zul je inderdaad uit je stoel moeten komen.

Donna
17-01-03, 16:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben ervoor dat iedereen verplicht een draagbare microfoon ingebouwd/geinplanteerd in het lichaam moet hebben die alle gesprekken automatisch screent en de gefilterde uitspraken door zendt naar een communicatiecensor. :gsm: :regie: :rotpc:

Je krijgt misschien je zin zwart schaapie! Want er circuleert een voorstel in Den Haag dat de wereld ongeveer zo gaat inrichten. Het plan is alle ISP's in Nederland alle verkeersgegevens van alle klanten, inclusief mail etc, 3 jaar verplicht te laten opslaan. Mocht een klant dan op enig moment de fout ingaan, op wat voor manier dan ook (ook als internet daar niets mee te maken heeft0 dan kan de politie of een of andere opsporingsdienst 3 jaar terugzoeken in je gegevens, dwz. al je acties en gedragingen op het net.

Met andere woorden: je bent per definitie verdacht, iedereen wordt getapt en pas als je de fout ingaat gaan we met die info wat doen.

Wist je trouwens dat 1 op de 7 telefoons in Nederland wordt afgetapt? We zijn wereldwijd marktleider. Geen land ter wereld luistert zo veel van haar burgers af als Nederland.

Big brother has been watching you for a while............

Tomas
17-01-03, 16:05
Geplaatst door Donna
Je krijgt misschien je zin zwart schaapie! Want er circuleert een voorstel in Den Haag dat de wereld ongeveer zo gaat inrichten. Het plan is alle ISP's in Nederland alle verkeersgegevens van alle klanten, inclusief mail etc, 3 jaar verplicht te laten opslaan. Mocht een klant dan op enig moment de fout ingaan, op wat voor manier dan ook (ook als internet daar niets mee te maken heeft0 dan kan de politie of een of andere opsporingsdienst 3 jaar terugzoeken in je gegevens, dwz. al je acties en gedragingen op het net.

Met andere woorden: je bent per definitie verdacht, iedereen wordt getapt en pas als je de fout ingaat gaan we met die info wat doen.

Wist je trouwens dat 1 op de 7 telefoons in Nederland wordt afgetapt? We zijn wereldwijd marktleider. Geen land ter wereld luistert zo veel van haar burgers af als Nederland.

Big brother has been watching you for a while............

Waar haal je dit vandaan, als ik vragen mag?

joop.r
17-01-03, 16:08
Geplaatst door Ashfoura
Natuurlijk is het woord 'jodenstreek' gebaseerd op een vooroordeel. Namelijk dat ze 'in de handel' niet te vertrouwen zijn. Dit vooroordeel is niet veel erger dan het vooroordeel dat 'Nederlanders krentenkakkers' zijn.

Denken dat het woord 'jodenstreek' niet meer gebruikt zou mogen worden omdat het wellicht niet politiek correct is, vind ik net zo'n muggezifterij als voorstellen de zwarte pieten te vervangen door paarse.

En om het anti-semitisch te noemen gaat helemaal ver.

Gelukig kan ik maar een JODENSTREEK en dat is ISRAEL en dat zal zo blijven ook

Zwarte Schaap
17-01-03, 16:22
Geplaatst door Donna
Je krijgt misschien je zin zwart schaapie! Want er circuleert een voorstel in Den Haag dat de wereld ongeveer zo gaat inrichten. Het plan is alle ISP's in Nederland alle verkeersgegevens van alle klanten, inclusief mail etc, 3 jaar verplicht te laten opslaan. Mocht een klant dan op enig moment de fout ingaan, op wat voor manier dan ook (ook als internet daar niets mee te maken heeft0 dan kan de politie of een of andere opsporingsdienst 3 jaar terugzoeken in je gegevens, dwz. al je acties en gedragingen op het net.

Met andere woorden: je bent per definitie verdacht, iedereen wordt getapt en pas als je de fout ingaat gaan we met die info wat doen.

Wist je trouwens dat 1 op de 7 telefoons in Nederland wordt afgetapt? We zijn wereldwijd marktleider. Geen land ter wereld luistert zo veel van haar burgers af als Nederland.

Big brother has been watching you for a while............

Nee ik had nooit kunnen vermoeden dat er zoveel telefoons worden afgetapt. Ik had wel ergens gelezen dat gsm gesprekken 3 maanden opgeslagen moeten worden.

By the way ik gebruik vrijwel geen mobieltje meer. Ik vind die dingen zo lastig. Het is voor mij een verschrikking om altijd bereikbaar te zijn. Ik heb daarom korte metten met het mobieltje gemaakt. Hij gaat eens in de week aan, wanneer ik zin heb.

Waarom geen Big sister is listening You? Is dit een teken van jouw vooroordeel dat mannen onderdrukkend zijn?. Naar mijn mening is het afluisteren van gesprekken typisch iets vrouwelijks...

Donna
17-01-03, 16:27
Geplaatst door Tomas
Waar haal je dit vandaan, als ik vragen mag?

Het voorstel waar ik het over heb is een voorgestelde wijziging van de telecomwet. Het gaat om een implementatie van een Europese richtlijn. Dit wordt in het najaar door de kamer behandeld.

Dat 1 op de 7 telefoons in Nederland wordt getapt is reguliere statistiek. Dat kun je opvragen bij het NLIP.

Donna
17-01-03, 16:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee ik had nooit kunnen vermoeden dat er zoveel telefoons worden afgetapt. Ik had wel ergens gelezen dat gsm gesprekken 3 maanden opgeslagen moeten worden.

Alleen bij prepaid. Dat omdat je daar geen abbonement voor nodig hebt. De wet stelde toen nog: het is het een of het ander. Of je bent anoniem en je gesprekken worden opgeslagen, of je bent niet anoniem en je hebt 'privacy'.


Geplaatst door Zwarte Schaap
By the way ik gebruik vrijwel geen mobieltje meer. Ik vind die dingen zo lastig. Het is voor mij een verschrikking om altijd bereikbaar te zijn. Ik heb daarom korte metten met het mobieltje gemaakt. Hij gaat eens in de week aan, wanneer ik zin heb.

Waarom geen Big sister is listening You? Is dit een teken van jouw vooroordeel dat mannen onderdrukkend zijn?. Naar mijn mening is het afluisteren van gesprekken typisch iets vrouwelijks...

Nee hoor. Het is de titel van een gelijknamig boek, zoals je ongetwijfeld weet....;)

Donna

(Die zich niet laat verleiden tot oeverloze genderdiscussies)

Zwarte Schaap
17-01-03, 16:30
Geplaatst door Tomas
Waar haal je dit vandaan, als ik vragen mag?

De ISP zijn al bezig om de aanpassingen te verichten van hun apparatuur. Ze hebben dacht ik uitstel gekregen maar het moet binnenkort snel rond zijn. Ik was niet op de hoogte dat ze alle matriaal 3 jaar lang zouden bewaren.

Dat van de taps heeft ze denk ik uit een rapport over de afluisterschandalen in de usa waarvan 1 bedrijf uit israel bijna alles regelt en verdacht werd voor het doorspelen van belangrijke informatie uit telefoontaps aan de Israelische overheid, daaruit bleek dat Nederland tot de Top landen behoort wat afluisterzaken betreft. Ik was alleen verrast dat het er op neer kwam dat het 1 op de 7 telefoons wordt afgeluisterd.

Donna
17-01-03, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
De ISP zijn al bezig om de aanpassingen te verichten van hun apparatuur. Ze hebben dacht ik uitstel gekregen maar het moet binnenkort snel rond zijn. Ik was niet op de hoogte dat ze alle matriaal 3 jaar lang zouden bewaren.

Dat is ook nog niet helemaal rond. Persoonlijk vindik het een grof maar dan ook echt extreem grof schandaal. Ik ben echt van plan met een bivakmuts op het binnenhof op te stormen als ze dat aannemen. Het druist in tegen alles wat met mensenrechten te maken heeft.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat van de taps heeft ze denk ik uit een rapport over de afluisterschandalen in de usa waarvan 1 bedrijf uit israel bijna alles regelt en verdacht werd voor het doorspelen van belangrijke informatie uit telefoontaps aan de Israelische overheid, daaruit bleek dat Nederland tot de Top landen behoort wat afluisterzaken betreft. Ik was alleen verrast dat het er op neer kwam dat het 1 op de 7 telefoons wordt afgeluisterd.

Nou, daar stond het ook in, maar daar heb ik het niet vandaan. Dat soort gegevens kun je gewoon opvragen. Het was voorheen geheim, maar nu niet meer.

Nederlandse opsporingsdiensten horen kennelijk bij de allerluiste ter wereld. Ze zitten gewoon de hele dag heel Nederland af te luisteren.......

Tomas
17-01-03, 16:40
Geplaatst door Donna
Alleen bij prepaid. Dat omdat je daar geen abbonement voor nodig hebt. De wet stelde toen nog: het is het een of het ander. Of je bent anoniem en je gesprekken worden opgeslagen, of je bent niet anoniem en je hebt 'privacy'.


Ik snap dit dus echt niet. De een wordt opgeslagen en de andere afgeluisterd ofzo?

En bij 1 op de 7 kan ik me niks voorstellen. Dat lijkt mij onmogelijk.

Die 3 jaar is inderdaad een grofschandaal, dat krijg ik mocht dat ooit gebeuren nooit allemaal uitgelegd.

Zwarte Schaap
17-01-03, 16:41
Geplaatst door joop.r
Gelukig kan ik maar een JODENSTREEK en dat is ISRAEL en dat zal zo blijven ook

Helemaal juist joopie, het is inderdaad een jodenstreek die men de Palestijnen heeft geleverd met de creatie van de staat Israel.

Donna
17-01-03, 16:46
Geplaatst door Tomas
Ik snap dit dus echt niet. De een wordt opgeslagen en de andere afgeluisterd ofzo?

En bij 1 op de 7 kan ik me niks voorstellen. Dat lijkt mij onmogelijk.

Die 3 jaar is inderdaad een grofschandaal, dat krijg ik mocht dat ooit gebeuren nooit allemaal uitgelegd.


Een prepaid telefoontje kun je kopen zonder ergens je persoonsgegevens te laten registreren. Je hebt namelijk geen abbonement. Je koopt dat ding gewoon en gaat bellen. Omdat het dus onmogelijk is een persoon gericht te zoeken in de bestanden van telefoonmaatschappijen en daarna af te luisteren via een prepaid telefoon, worden de gesprekken die je met een prepaid mobieltje voert dus 3 maanden opgeslagen. De politie kan dan op andere manieren je telefoonnummer achterhalen (bijvoorbeeld als je bent opgepakt je telefoon in beslag nemen) en dan via de opgeslagen gesprekken alsnog afluisteren en bewijs verzamelen.

Bij een normaal mobiel nummer hoeft dat niet omdat de politie zo bij de telefoonmaatschappij kan opvragen wat jouw telefoonnummer is.

Dat 1 op de 7 is waar, het is niet onmogelijk. Dat je het moeilijk kunt geloven kan ik me voorstellen, maar geloof me, het klopt.

Tomas
17-01-03, 16:49
Als met afluisteren ook echt afluisteren bedoeld wordt, dan maak ik het volgende rekensommetje:

Stel je belt gemiddel 5 minuten per dag. Volgens mij is dat niet zo heel veel.

Dat maal neem voor het gemak 12,5 miljoen is ongeveer 43.000 uur aan telefoon gesprekken per dag.

Dan heb je bij 1 op de 7 continu 24 uur per dag 6200 manuren nodig.

Dat is bij een gemiddelcde werkweek van 40 uur minstens 26.000 man, zonder rekening te houden meet vrije dagen.

Donna
17-01-03, 16:54
Geplaatst door Tomas
Als met afluisteren ook echt afluisteren bedoeld wordt, dan maak ik het volgende rekensommetje:

Stel je belt gemiddel 5 minuten per dag. Volgens mij is dat niet zo heel veel.

Dat maal neem voor het gemak 12,5 miljoen is ongeveer 43.000 uur aan telefoon gesprekken per dag.

Dan heb je bij 1 op de 7 continu 24 uur per dag 6200 manuren nodig.

Dat is bij een gemiddelcde werkweek van 40 uur minstens 26.000 man, zonder rekening te houden meet vrije dagen.


Ze zitten niet de hele dag met je mee te luisteren. Ze tappen gewoon alles, en luisteren bepaalde gesprekken daarna af. Ook kunnen ze scans doen op trefwoorden. Wat ze in feite doen, is gewoon een hele zooi taps zetten voor het geval dat. En dan als het echt interessant wordt gaan ze actief meeluisteren en dingen terugluisteren.

En dat willen ze nu dus voor het hele Nederlandse internet ook gaan doen, maar dan niet voor 1 op de 7, maar voor iedereen.

Tomas
17-01-03, 16:58
Geplaatst door Donna
Een prepaid telefoontje kun je kopen zonder ergens je persoonsgegevens te laten registreren. Je hebt namelijk geen abbonement. Je koopt dat ding gewoon en gaat bellen. Omdat het dus onmogelijk is een persoon gericht te zoeken in de bestanden van telefoonmaatschappijen en daarna af te luisteren via een prepaid telefoon, worden de gesprekken die je met een prepaid mobieltje voert dus 3 maanden opgeslagen. De politie kan dan op andere manieren je telefoonnummer achterhalen (bijvoorbeeld als je bent opgepakt je telefoon in beslag nemen) en dan via de opgeslagen gesprekken alsnog afluisteren en bewijs verzamelen.

Bij een normaal mobiel nummer hoeft dat niet omdat de politie zo bij de telefoonmaatschappij kan opvragen wat jouw telefoonnummer is.


Dus dan wordt je achteraf afgeluisterd, om bewijs te verzamelen in een zaak waar al voldoende bewijs is om dit te mogen doen.

Maar dat geldt toch eigenlijk ook in het abonnementen geval. Ook daar wordt je pas (dacht ik vroeger altijd) afgeluisterd als er voldoende verdenkingen waren.

In het eerste geval heeft de politie meer om te verzamelen dan in het laatste geval. Maar ook is het zo dat als het nodig is, het niet zo heel moeilijk is om achter het nummer van een pre-paid mobieltje te komen. Technisch gezien dan. En daarmee is een pre-paid dus ongunstiger als je crimineel bezig bent.

Ik vind het een beetje onlogisch al met al.

lennart
17-01-03, 17:01
Overigens is een dergelijk trefwoorden systeem leuk te frustreren door om de haverklap het woord "terrorist" en "osama" in je emailtjes te stoppen.

Tomas
17-01-03, 17:01
Geplaatst door Donna
[B]Ze zitten niet de hele dag met je mee te luisteren. Ze tappen gewoon alles, en luisteren bepaalde gesprekken daarna af. Ook kunnen ze scans doen op trefwoorden. Wat ze in feite doen, is gewoon een hele zooi taps zetten voor het geval dat. En dan als het echt interessant wordt gaan ze actief meeluisteren en dingen terugluisteren.


Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan heb je het ook over opnemen en bewaren net zoals bij die pre-paid dingen.

En het echte afluisteren is dan veel minder dan die 1 op de 7.



En dat willen ze nu dus voor het hele Nederlandse internet ook gaan doen, maar dan niet voor 1 op de 7, maar voor iedereen.

Dit is dus veel makkelijker dan telefoongesprekken. En hiermee kunnen ze veel meer suggesties wekken. Nee, ik vind dit echt helemaal niks.

Hiermee kunnen ze echt van allerlei verbanden gaan leggen die nergens opslaan, maar zie ze maar eens te weerleggen.

Tomas
17-01-03, 17:03
Geplaatst door lennart
Overigens is een dergelijk trefwoorden systeem leuk te frustreren door om de haverklap het woord "terrorist" en "osama" in je emailtjes te stoppen.

En degene waar je mee mailt. <g>

Donna
17-01-03, 17:17
Geplaatst door Tomas
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan heb je het ook over opnemen en bewaren net zoals bij die pre-paid dingen.

En het echte afluisteren is dan veel minder dan die 1 op de 7.

Het echte afluisteren is de hele dag minder dan 1 op de 7 ja. Maar ze gaan echt geen random debielen tappen. Daar hebben ze een reden voor nodig. En als ze een reden hebben om je te tappen, dan hebben ze ook een reden om je af te luisteren. Mischien niet elk gesprek, maar wel van tijd tot tijd. Het is jammer genoeg niet mogelijk om na te gaan of je zelf ook een tap aan je broek hebt. Maar de kans dat prikkers getapt worden op maroc, is groter dan de kans dat prikkers getapt worden op ouders online. Fijn idee noh?




Geplaatst door Tomas
Dit is dus veel makkelijker dan telefoongesprekken. En hiermee kunnen ze veel meer suggesties wekken. Nee, ik vind dit echt helemaal niks.

Hiermee kunnen ze echt van allerlei verbanden gaan leggen die nergens opslaan, maar zie ze maar eens te weerleggen.

Dat 1 op de 7 mobiele telefoons getapt worden vind je wel normaal? Of lees ik het nu verkeerd?

Ik vind het allemaal volstrekt bizar. Het gaat zo ontzettend uit van de gedachte dat de overheid 'goed' is. Alsof we daar altijd vanuit kunnen blijven gaan, dat dat zo is. Alsof dat uberhaupt nu het geval is.

En ik vind het doodeng, los van de eventuele verbanden die kunnen worden gelegd. Ik vind het gewoon doodeng dat je in dit land kennelijk niet zeker kunt zijn van de vertrouwelijkheid van je gesprekken en handelingen.

Het is vergelijkbaar met de ingebouwde microfoon van zwart schaap. Stel je voor dat je in de kroeg zit en al je gesprekken worden daar afgetapt? Voor het geval je misschien in de toekomst eens iets fout doet?

Compleet onacceptabel.....

Tomas
17-01-03, 17:27
Geplaatst door Donna
Het echte afluisteren is de hele dag minder dan 1 op de 7 ja. Maar ze gaan echt geen random debielen tappen. Daar hebben ze een reden voor nodig. En als ze een reden hebben om je te tappen, dan hebben ze ook een reden om je af te luisteren. Mischien niet elk gesprek, maar wel van tijd tot tijd. Het is jammer genoeg niet mogelijk om na te gaan of je zelf ook een tap aan je broek hebt. Maar de kans dat prikkers getapt worden op maroc, is groter dan de kans dat prikkers getapt worden op ouders online. Fijn idee noh?

Dat 1 op de 7 mobiele telefoons getapt worden vind je wel normaal? Of lees ik het nu verkeerd?


Nee, dat vind ik niet normaal. Vooral dat opnemen en achteraf beoordelen heb ik wat moeite. Maar het is wel allemaal afhankelijk van hoeveel en hoevaak dat nu precies gebeurt. Want ik vind het wel normaal dat verdachten afluisterd kunnen worden.



Ik vind het allemaal volstrekt bizar. Het gaat zo ontzettend uit van de gedachte dat de overheid 'goed' is. Alsof we daar altijd vanuit kunnen blijven gaan, dat dat zo is. Alsof dat uberhaupt nu het geval is.

En ik vind het doodeng, los van de eventuele verbanden die kunnen worden gelegd. Ik vind het gewoon doodeng dat je in dit land kennelijk niet zeker kunt zijn van de vertrouwelijkheid van je gesprekken en handelingen.

Het is vergelijkbaar met de ingebouwde microfoon van zwart schaap. Stel je voor dat je in de kroeg zit en al je gesprekken worden daar afgetapt? Voor het geval je misschien in de toekomst eens iets fout doet?

Compleet onacceptabel.....

Het internet ie achter nog een graadje veeeel erger m.i. Daarom formuleerde ik dat zo. Op het internet voer je niet alleen gesprekken, maar doe je zo nu en dan boodschappen en bezoek je wat sites her en der of load je eens wat down.

Dat is zoveel meer dan een gesprekje. Daarmee kunnen ze een stuk van je leven reconstrueren. Althans dat lijkt er dan op.

Ik ben erop tegen dat een overheid alles mag aftappen en controleren wat ik doe, maar binnen het kader van een opsproing mag er van mij wel wat gebeuren. Dan geef je de politie echt geen kans om zijn werk te doen en leef je in de andere extreme veronderstelling dat de overheid er alleen maar opuit is om zijn burgers te terroriseren.

Ik ga zo op huus an. De file lost ook op luister ik net af.

Donna
17-01-03, 17:42
Geplaatst door Tomas
Dus dan wordt je achteraf afgeluisterd, om bewijs te verzamelen in een zaak waar al voldoende bewijs is om dit te mogen doen.

Maar dat geldt toch eigenlijk ook in het abonnementen geval. Ook daar wordt je pas (dacht ik vroeger altijd) afgeluisterd als er voldoende verdenkingen waren.

Voldoende verdenkingen, dat klopt. Maar dat 'voldoende' is multi interpretabel. Die voldoende verdenking is er al vrij snel. Dat zie je alleen al aan de enorme hoeveelheid taps die er nu zijn. Het is echt niet zo dat 1 op de 7 mobiele bellers crimineel zijn, of iets gedaan hebben waardoor het in mijn ogen terecht zou zijn dat je wordt getapt. Maar volgens het OM is dat kennelijk wel zo.

In andere landen is de lat veel hoger om iemand te gaan tappen. Daar wordt de privacy van de individuele burger veel beter beschermd dan hier. Hier is bijwijze van spreken scheef op de plee zitten voldoende om verdacht genoeg te zijn om getapt te worden.


Geplaatst door Tomas
In het eerste geval heeft de politie meer om te verzamelen dan in het laatste geval. Maar ook is het zo dat als het nodig is, het niet zo heel moeilijk is om achter het nummer van een pre-paid mobieltje te komen. Technisch gezien dan. En daarmee is een pre-paid dus ongunstiger als je crimineel bezig bent.

Ik vind het een beetje onlogisch al met al.


Een prepaid is niet ongunstiger als je elke week van nummer verandert.

Tomas
17-01-03, 19:19
Geplaatst door Donna
Voldoende verdenkingen, dat klopt. Maar dat 'voldoende' is multi interpretabel. Die voldoende verdenking is er al vrij snel. Dat zie je alleen al aan de enorme hoeveelheid taps die er nu zijn. Het is echt niet zo dat 1 op de 7 mobiele bellers crimineel zijn, of iets gedaan hebben waardoor het in mijn ogen terecht zou zijn dat je wordt getapt. Maar volgens het OM is dat kennelijk wel zo.

Ja, dat is eigenlijk schrikbarend. Maar aangezien ik me maar kan concentreren op 1 ding, ben ik dus meer bezig met de raadsels van de 1 op de 7 en het pre-paid verhaal...

Ik wil hier eingelijk wel meer van weten, want dit kan gewoon niet. Het kan in mijn ogen technisch niet, maar ook maatschappelijk niet.



In andere landen is de lat veel hoger om iemand te gaan tappen. Daar wordt de privacy van de individuele burger veel beter beschermd dan hier. Hier is bijwijze van spreken scheef op de plee zitten voldoende om verdacht genoeg te zijn om getapt te worden.


Het verklaart wel waarom de politie niet meer komt als de jufvrouwen op school bedreigd worden of als de school wordt afgebroken.



Een prepaid is niet ongunstiger als je elke week van nummer verandert.

Dan heb je ook niks aan de tapes, want die kan je niet koppelen aan een nummer. Elke week een ander nummer valt ook niet mee trouwens.