PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA verkoopt de huid....



GroteWolf
16-01-03, 11:30
Het doet mij deugt dat de primaire discussie ter linkerzijde voornamelijk het premierschap als onderwerp heeft. Wordt het Cohen of toch Bos? Daarmee verbloemend dat de Pvda nog even ver van het volk staat als voor de laatste verkiezingen, maar er een charmanter hoofd dan Melkert op heeft geplakt.

Ondertussen wil het CDA niet met de Pvda regeren en zit een linkse meerderheid ( links 'in de ruimste zin' staat steeds op zo'n 60 van de 150 zetels in de polls ) er niet in. Het CDA heeft ook gelijk want juist de Pvda heeft de volkswoede en de ontevredenheid waaruit de LPF voortkwam gecreerd. Als de PvdA nu weer gaat regeren wordt die onderstroom alleen maar verder onderdrukt en zal ie er later met nog meer kracht uitspuiten.
Bovendien is inderdaad maar zo'n derde van nederland 'Links'. Het is dus absoluut niet logisch dat we een 'Linkse' premier zouden krijgen.

mrz
16-01-03, 11:41
Ja hoor en wat is links? Voor maatregelen om het mileu enigszins leefbaar te houden en rechts voor maatregelen om het mileu extra te belasten in het kader van economie? Ik bedoel ik zou volgens stemwijzer Christenunie moeten stemmen en zie mezelf toch echt als links :gechoquee

CDA heeft de huid van normen en waarden na een klein jaartje al verkocht, je zou haast gaan denken dat het iets met de VVD van doen heeft. Getuige paars. Ik bedoel waarom bestaat de VVD eigenlijk als je echt liberaal bent denk je dat er uberhaupt geen controle van een overheid nodig is toch? Waarom wil je dan zetels in een orgaan als de 2e kamer? De saboteurs...

:moe:

plexus
16-01-03, 11:46
Geplaatst door GroteWolf
Het doet mij deugt dat de primaire discussie ter linkerzijde voornamelijk het premierschap als onderwerp heeft. Wordt het Cohen of toch Bos? Daarmee verbloemend dat de Pvda nog even ver van het volk staat als voor de laatste verkiezingen, maar er een charmanter hoofd dan Melkert op heeft geplakt.

Ondertussen wil het CDA niet met de Pvda regeren en zit een linkse meerderheid ( links 'in de ruimste zin' staat steeds op zo'n 60 van de 150 zetels in de polls ) er niet in. Het CDA heeft ook gelijk want juist de Pvda heeft de volkswoede en de ontevredenheid waaruit de LPF voortkwam gecreerd. Als de PvdA nu weer gaat regeren wordt die onderstroom alleen maar verder onderdrukt en zal ie er later met nog meer kracht uitspuiten.
Bovendien is inderdaad maar zo'n derde van nederland 'Links'. Het is dus absoluut niet logisch dat we een 'Linkse' premier zouden krijgen.

..Gezien in wat voor snelle maatschappij we tegenwoordig "leven"..stel ik voor om gewoon ieder jaar nieuwe verkiezingen te organiseren...ieder jaar een ander smaakje. :wink:

G.wolf mag ik vragen waar uw stem heen gaat!

Simon
16-01-03, 11:58
Geplaatst door GroteWolf
Het doet mij deugt dat de primaire discussie ter linkerzijde voornamelijk het premierschap als onderwerp heeft. Wordt het Cohen of toch Bos? Daarmee verbloemend dat de Pvda nog even ver van het volk staat als voor de laatste verkiezingen, maar er een charmanter hoofd dan Melkert op heeft geplakt.

Ondertussen wil het CDA niet met de Pvda regeren en zit een linkse meerderheid ( links 'in de ruimste zin' staat steeds op zo'n 60 van de 150 zetels in de polls ) er niet in. Het CDA heeft ook gelijk want juist de Pvda heeft de volkswoede en de ontevredenheid waaruit de LPF voortkwam gecreerd. Als de PvdA nu weer gaat regeren wordt die onderstroom alleen maar verder onderdrukt en zal ie er later met nog meer kracht uitspuiten.
Bovendien is inderdaad maar zo'n derde van nederland 'Links'. Het is dus absoluut niet logisch dat we een 'Linkse' premier zouden krijgen.

Wouter Bos heeft niet de regentenmentaliteit van Melkert. Het is volkomen terecht dat Melkert de politiek is uitgegooid. Wouter Bos is democratisch door de leden gekozen en Melkert is naar voren geschoven. Dit terwijl hij bij misbruik van europese gelden betrokken is geweest die een parlementaire enquete waardig is.
Het CDA heeft alleen maar geprofiteerd van de volkswoede tegen de PvdA zonder daar ander beleid tegenover te stellen. Ze zijn slapend electoraal rijk geworden. Toch is Balkenende helemaal geen goede premier gebleken in de korte tijd dat hij geregeerd heeft.
Maar het is waar: de PvdA zal echt moeten tonen en bewijzen dat het gaat luisteren naar de kiezer. De LPF - symbool van de nieuwe politiek - heeft echter reeds aangetoond dat niet te doen.
Overigens is de PvdA qua standpunten niet eens altijd mijn richting maar de zelfgenoegzaamheid van Balkenende heb ik nu al weer genoeg van. En die typische CDA thema's heb ik niks mee. De VVD heb ik ook nog even overwogen maar dat verkiezingsprogramma is uiterst vaag op een aantal issues die ik belangrijk vind (zoals buitenland beleid) en op e-mails krijg je van hen nooit antwoord.

Simon

GroteWolf
16-01-03, 13:02
G.wolf mag ik vragen waar uw stem heen gaat!

Ondanks dat de VVD natuurlijk wel benepen kruideniers zijn heb ik graag dat zij in moeilijke tijden op het winkeltje passen. Hing er geen CDA/PvdA kabinet in de lucht dan zou ik mij wel een D'66 uistapje willen veroorloven (Maar ik vind Dittrich ok terwijl ik van Boxtel een non-valeur acht).


Voor maatregelen om het mileu enigszins leefbaar te houden

Tsja, dan wil ik niet kiezen voor symptoom bestrijding aka uitstel van executie. De mens is een plaag. Als de mens het mileu vernielt en dus zijn eigen leefomgeving zeg ik: Minder mensen (standpunt Dittrich). Maar als het milieu straks op is komen er vanzelf minder mensen, ik beloof het je.


Toch is Balkenende helemaal geen goede premier gebleken in de korte tijd dat hij geregeerd heeft.

Ook geen slechte.


Het CDA heeft alleen maar geprofiteerd van de volkswoede tegen de PvdA zonder daar ander beleid tegenover te stellen. Ze zijn slapend electoraal rijk geworden.

Zeker. En nu het economisch minder gaat en de mensen dat in hun portemonaie voelen zaagt Bos ALLEEN maar door over de verdubbeling van de ziekenfondspremie. Terwijl dat nog steeds maar een schijntje is van de kosten van wat de mensen eigenlijk zouden moeten betalen. En zonder uitzicht op een echte oplossing voor de ziektekostenexplosie. En daar stemmen de mensen dan op. De staatsschuld loopt op en hun kinderen betalen de rekening.


Maar het is waar: de PvdA zal echt moeten tonen en bewijzen dat het gaat luisteren naar de kiezer. De LPF - symbool van de nieuwe politiek - heeft echter reeds aangetoond dat niet te doen.

Het absurde is dat juist de Pvda in de persoon van (paarse staatssecretaris) Wouter Bos zich een verkiezingsrethoriek heeft eigen gemaakt waarbij om de twee zinnen 'luisteren naar de kiezer', 'de mensen in de wijken' en 'de nieuwe politiek' dient te worden gezegd. Heel beangstigend dat het allemaal weer vervalt tot woorden. Eerst de mensen uit hun eigen wijken jagen en dan naar ze luisteren. Bah! Achteraf luisteren, dat kunnen we allemaal. Ze verdienen straf, geen zetels.

Tomas
16-01-03, 13:36
Geplaatst door GroteWolf
Het doet mij deugt dat de primaire discussie ter linkerzijde voornamelijk het premierschap als onderwerp heeft. Wordt het Cohen of toch Bos?


Ik vind dat de PvdA corifeen redelijk consequent iedere discussie hierover proberen af te kappen. Dat lukt niet altijd natuurlijk, want de andere partijen ruiken bloed. Zo werkt dat.



Daarmee verbloemend dat de Pvda nog even ver van het volk staat als voor de laatste verkiezingen, maar er een charmanter hoofd dan Melkert op heeft geplakt.

Volgens mij ziet het programma er ook ietsje anders uit. Naast het feit dat de kop van Melkert misschien wel het belangrijkste obstakel was.



Ondertussen wil het CDA niet met de Pvda regeren en zit een linkse meerderheid ( links 'in de ruimste zin' staat steeds op zo'n 60 van de 150 zetels in de polls ) er niet in. Het CDA heeft ook gelijk want juist de Pvda heeft de volkswoede en de ontevredenheid waaruit de LPF voortkwam gecreerd. Als de PvdA nu weer gaat regeren wordt die onderstroom alleen maar verder onderdrukt en zal ie er later met nog meer kracht uitspuiten.


Volgens mij zat ook de VVD in paars. En ik zie twee partijen die dus wat denken te hebben geleerd van Pim. De PvdA die nu de problemen erkent en daar PvdA oplossingen voor wil aanbieden. En de VVD die denkt bij monde van Zalm dat je vooral kort-dor-de-bocht uitspraken moet doen in debatten.

Ik denk dat de eerste in dit geval meer kans van slagen heeft. De tweede vervalt weer in paars of een lpf-drama.



Bovendien is inderdaad maar zo'n derde van nederland 'Links'. Het is dus absoluut niet logisch dat we een 'Linkse' premier zouden krijgen.

't ligt er maar aan of je de CDA als rechts of als midden benoemt. Met de CDA kan je echt alle kanten op. Heel handig in het gebruik.

GroteWolf
16-01-03, 14:31
Volgens mij ziet het programma er ook ietsje anders uit.

Dat weet niemand dus daar komt de winst niet vandaan. Geen der grote partijen heeft daadwerkelijk oplossingen voor de problemen van de huidige tijd: ook de PvdA niet.

Tomas
16-01-03, 14:40
Geplaatst door GroteWolf
Dat weet niemand dus daar komt de winst niet vandaan. Geen der grote partijen heeft daadwerkelijk oplossingen voor de problemen van de huidige tijd: ook de PvdA niet.

Nee niemand, maar laten we het dan maar doen met wat we hebben.

Typerend vind ik de scene waar Balkie en Zalm tegen elkaar opbieden met gevangen-in-een-cel. Drie! zegt balkie. Vier! zegt Zam. Dan wordt de vraag aan Wouterjte gesteld en die zegt: Ik ben daar uit principe niet op tegen, hoor. Maar ik wil het wel beperken tot het maximum aantal dat de bewaking aankan of wil. En geen toestanden dat het leven in de gevangenis een hel op aarde wordt.

In het land der blinden blijkt Wouter koning te zijn.

lennart
16-01-03, 14:52
Een willekeurige burger dient bij een centraal bestuurlijk registratieorgaan een wetsvoorstel in. Vervolgens kunnen burgers in een bepaalde periode ervoor stemmen dit voorstel daadwerkelijk behandeld te krijgen(een draagvlaktoets), dit houdt in dat afhankelijk van de verstrekkendheid van het voorstel een bepaald minimum aantal stemmen nodig is om het wetsvoorstel behandeld te krijgen. Als dit wetsvoorstel daadwerkelijk een drempel heeft gehaald buigt een juridisch-operationeel team zich over het wetsvoorstel om de valkuilen er uit te filteren en de haalbaarheid te testen, desnoods bestaat dit comittee uit gekozen leden, vervolgens wordt het dan verder uitgewerkte wetsvoorstel gepubliceerd en vervolgens in een nationaal forum al dan niet tot wet gekozen. Via Internet, telefoon of sms van mijn part. Voor zaken van internationaal belang blijft uiteraard een gekozen staatshoofd beschikbaar die zelf op dit gebied ook wets/beleidsvoorstellen kan formuleren, verdere afhandeling op dezelfde manier.


Hier heb ik ook een tijd over nagedacht, vanwege de toenemende invloed van de media en internet. Ik zat te denken waarom zou het zo gek zijn, als bijvoorbeeld Natuurmomumenten of de vertegenwoordiging van het Midden en Klein bedrijf zich mengen in het doen van wetsvoorstellen. Via TV, Radio kan aandacht gevraagd worden voor een bepaald voorstel of een plan en via een daarvoor ingestelde website kunnen de mensen hun mening over het voorstel tonen. Ook kunnen actiegroepen zich organiseren die zich voor of tegen opstellen tegen dergelijke plannen. Het gevaar van dit soort politiek is populisme, het voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van een bepaalde partij. Er zullen immers genoeg VVD'ers zijn die wel een groen hart hebben, maar geen vertrouwen hebben in Links. Ook bijvoorbeeld traditionele PvdA stemmers die massaal overgestapt zijn op LPF, heeft zijn oorsprong in het feit dat het PvdA veelste intelectuele standpunten in zat te nemen, zeker wat betreft het allochtonen vraagstuk.

Op lokaal niveau zie ik een dergelijk systeem zeer zitten. Met name omdat de opkomst voor gemeentelijke verkiezingen zo laag zijn en dus het bestuur vertegenwoordigt een groot deel van het publiek niet. De voordelen zijn dat het publiek op lokaal niveau snel aan kunnen geven waar problemen in de stad liggen, wat ze missen, wat overlast veroorzaakt etc. Ik denk dat een voorwaarde wel is, dat internet nog veel meer ingeburgerd moet zijn dan het nu, zodat iedereen de kans heeft zich goed te informeren.

Het is in feite het oude idee van een volksdemocratie gegoten in een nieuw jasje. Als ik hierover praat met anderen, werpt men voornamelijk de objecties dat mensen niet genoeg geintresseerd is in politiek en dat mensen niet genoeg verstand van een onderwerp hebben om er een mening over te vormen.

Tomas
16-01-03, 15:07
Geplaatst door lennart
Het is in feite het oude idee van een volksdemocratie gegoten in een nieuw jasje. Als ik hierover praat met anderen, werpt men voornamelijk de objecties dat mensen niet genoeg geintresseerd is in politiek en dat mensen niet genoeg verstand van een onderwerp hebben om er een mening over te vormen.

Mijn bezwaar is net ietsje anders. Ik heb dat bezwaar ook tegen referenda. Ik vind dat politiek bedrijven en bestuurlijke beslissingen nemen een professioneel beroep is. En fulltime ook.

Eens in de zoveel tijd ben ik bereidt om veel tijd te besteden aan het uitzoeken van de beste kandidaat die mij kan vertegenwoordigen in deze fulltime taak.

En ik ben niet van plan om bij iedere te nemen politieke beslissing alle voros en tegens tegen elkaar af te wegen. Sterker nog ik weet zeker dat 80% van de bevolking dit niet doet en uit z'n onderbuik stemt als ie stemt.

Ik ben ook als de dood voor een referendum over de betuwelijn of de HSL lijn. Ik kom daar gewoon zelf niet uit. En ik weet zeker dat de keuze van 'het volk' vaker slechter en ongenuanceerder uitpakt dan de huidige werkwijze.

Daarom heb ik altijd moeite met het stemmen op D66, want die partij spreekt me verder wel aan.

bman
16-01-03, 15:13
Geplaatst door mrz
Ja hoor en wat is links? Voor maatregelen om het mileu enigszins leefbaar te houden en rechts voor maatregelen om het mileu extra te belasten in het kader van economie? Ik bedoel ik zou volgens stemwijzer Christenunie moeten stemmen en zie mezelf toch echt als links :gechoquee

Ik zou ook CU moeten stemmen. Idd oa vanwege milieu (maar ook 24-uurs economie waar ik geen aanhanger van ben). Ik zou dat deze keer ook gaan doen ware het niet dat ik vrees heb voor een linkse regering. (en met links bedoel ik met name de SP en Gl waar ik me grote zorgen om maak)



CDA heeft de huid van normen en waarden na een klein jaartje al verkocht, je zou haast gaan denken dat het iets met de VVD van doen heeft. Getuige paars. Ik bedoel waarom bestaat de VVD eigenlijk als je echt liberaal bent denk je dat er uberhaupt geen controle van een overheid nodig is toch? Waarom wil je dan zetels in een orgaan als de 2e kamer? De saboteurs...

:moe:

Bij de VVD heb je die overheid juist hardstikke hard nodig om de rechten en de varantwoordelijkheden van het individu te beschermen. Nee, hypocriet zijn partijen als de SP (een hoop voormalig maoisten, stalinisten en andere ideologische extremen) en de NCPN, die zouden als ze echt lef zouden hebben gewoon een arbeideresrevolutie moeten uitroepen.

Maar goed, de VVD verwoord op veel punten (buitenlandbeleid, economisch beleid, vrijheden in dit land, criminaliteit, het nemen van eigen verantwoordelijkheid) ook heel goed zaken die voor mij ook heel belangrijk zijn. Daarom dus de VVD. (hoewel ik hiervoor PvdA heb gestemd om de hetze 'tegen links' te stremmen, ik geloof dat linkse partijen het geweten van de politiek zijn en rechtse partijen het verstand...)

GroteWolf
16-01-03, 15:29
Typerend vind ik de scene waar Balkie en Zalm tegen elkaar opbieden met gevangen-in-een-cel. Drie! zegt balkie. Vier! zegt Zam. Dan wordt de vraag aan Wouterjte gesteld en die zegt: Ik ben daar uit principe niet op tegen, hoor. Maar ik wil het wel beperken tot het maximum aantal dat de bewaking aankan of wil. En geen toestanden dat het leven in de gevangenis een hel op aarde wordt.

In het land der blinden blijkt Wouter koning te zijn.


Huh? Dus degene met het typische D66 standpunt van dat alles best zijn waarde heeft en alles ook best wel eens verkeerd kan zijn is Koning. Koning Niks.

Vind ik wel een geschikte koning voor dit land van niks.

Tomas
16-01-03, 15:37
Geplaatst door GroteWolf
Huh? Dus degene met het typische D66 standpunt van dat alles best zijn waarde heeft en alles ook best wel eens verkeerd kan zijn is Koning. Koning Niks.

Vind ik wel een geschikte koning voor dit land van niks.

Nuance is aan jou niet besteed.

Mijn stemadvies voor jou staat dan ook in de Panorama. Met een IQ van iets in de 90.

Tomas
16-01-03, 16:08
Geplaatst door kaassietoch
Mijn bezwaar is dan weer dat politici de neiging hebben een beetje te professioneel te worden en van departement net zo makkelijk wisselen als van merk tanspasta, zonder dat een bepaald departement daardoor ineens bekwaam geleid wordt, integendeel . Types als Netelenbos en Pronk staan nog vers in mijn geheugen gegrift.

Ja, dat is ook zo. Maar ik zie dit als minder gevaarlijk dan de stem van het volk. Ieder zijn waarde oordeel.


Ja daar zit hem wat mij betreft het probleem, er is er geen één die meer dan 50% overeenkomsten heeft qua standpunten met ondergetekende.

Met 50% mag jij niet eens klagen.

Maar dat is dan ook mijn tegen standpunt: ik heb niet over vanalles een eenduidig en consequent standpunt. Ik kies de politicus die mij weet te overtuigen van zijn gelijk, kennis van zaken, hart op de juiste plek of intellect. Ik vergelijk niet mijn en zijn standpunten. Als ik die over vanalles en nogwat had, dan kon ik zelf wel de politiek in.


Bovendien vind ik die periode van vier jaar te lang. Vanwege gebeurtenissen bijvoorbeeld als 09/11, een snelle omslag van de economie of de dreigende oorlog in Irak moet een regering snel een standpunt kunnen bepalen en die rodeo op de actualiteit voortdurend vol kunnen blijven houden. Je merkt bij politici dat na twee jaar met een bepaalde regering de vermoeidheid toeslaat en hoe langer hoe meer de neiging bestaat controversiele onderwerpen vooruit te schuiven, ik ben geen 'Paars' hater maar zeker in het tweede paarse kabinet was dit verschijnsel een groot probleem, het gerommel met de JSF bijvoorbeeld, of hoe van Gijzel bij de neus is genomen.


Ja besluitmoeheid sluipt er af en toe in. Maar niet perse naar 2 jaar. En voor een kabinet op gang is ben je ook alweer een jaar verder. Dus ik zie die 4 jaar als prima gemiddelde.

Wat mij juist opvalt is dat deze traagheid tot besluiten zelfs over verkiezingen heen gaat. Neem nu de huizenmarkt. iedere huizenbezitter ziet dat we de top gepasseerd zijn en dat het wachten is op een behoorlijk snelle duikvlucht van de huizenprijzen. Kijk maar hoeveel er in je buurt te koop staan en hoe lang al en kijk dan ook af en toe wat er met de prijzen gebeurt. De tijden zijn aan het veranderen.

Dus wat is nu een politiek issue? De hoge prijzen van de huizen voor starters. logisch toch, nu het te laat is? het probleem is volgend jaar opgelost en niemand die dan de huidige voorstellen nog begrijpt.


Voorstellen die hoog scoren op de draagvlak toets moeten worden voorzien van commentaar en een objectieve afweging van voors en tegens, uitgevoerd door een onafhankelijk overheidsinstituut. Een soort van super TNO-Consumentenbond.

klinkt als eerste kamer?



Exactement, nu worden onderzoeksresultaten met dergelijke gevoelige onderwerpen vaak bepaald door de politieke agenda van de opdrachtgever. Bovendien is het voor elke belanghebbende in dit soort kwesties niet de bedoeling dat buitenstaanders teveel kennis van zaken krijgen uiteraard, ze zouden maar lastige vragen gaan stellen. Terwijl dat nou juist de bedoeling is. Ik zie nog steeds het nut niet in van een peperdure lijn die in zijn concept al tijdens de ontwerpfase uitging van verouderde inzichten en waarvan bovendien het wegtransport in de tussentijd een succesvolle concurrent is geworden, zo deze het al niet was.


Tja, dat weet ik dus allemaal niet. En ga me daar dus ook niet in verdiepen. Maar als een politicus zegt "Ik wil dat al het transport in de toekomst ondergronds gaat", dan heeft hij mijn aandacht.



Hmm wat te pessimistisch naar mijn smaak en nog steeds is er met toetsing van wetsvoorstellen aan bijvoorbeeld de rechten van de mens heel wat kaf van het koren te scheiden.

Klinkt nog steeds als 1e kamer.


D66, ik ben best voor die partij en Lousewies van der Laan vind ik een serieus aansprekende politica. Maar ik droom nog wel eens slecht van een Borst die maar geen grip kreeg op de gezondheidszorg ondanks dat ze daarin diep geworteld was en Sorgdrager die door haar SPG te kakken werd gezet.... Ook D66 moet weer eens een beetje aansterken door het voeren van een sprankelende oppositie de komende tijd.

Borst en Winnie! gatver. Mijn politiek geheugen is van korte termijn. Dus nu twijfel ik alweer.

GroteWolf
16-01-03, 16:15
Nuance is aan jou niet besteed.

Mijn stemadvies voor jou staat dan ook in de Panorama. Met een IQ van iets in de 90.



Zo, maar dat is inderdaad een behoorlijk gevat en snedig antwoord van de erudiete en hoogbegaafde Tomas.

Tomas, vriendelijke knaap, als jouw en mijn IQ een bokswedstrijd zouden houden dan eindigde deze tweekamp in de eerste seconde met een KO. En nee, je kunt grappend en snedig reposteren dat dat dan in jouw voordeel zou zijn maar dat lijkt mij wat overdreven aangezien jij alleen maar over zielig kleine muizenhersentjes beschikt. Het is aan de vriendelijkheid en het medeleven van de mensen in jouw omgeving te danken dat jij hier zelf nooit over geinformeerd bent.
Come to think of it, jouw en mijn hersens zouden nooit in dezelfde ring stappen aangezien een cerebraal vlieggewicht als jij zeker niet uitgeleverd zou worden aan de mokerslagen van mijn superzwaargewichtige brein.

De nuance. De nuance kan inderdaad niet overgewaardeerd worden als het gaat om wijn, spijs of kunst. De nuance mag best opgezocht worden in discussies, in literatuur en in cinematografische hoogstandjes. Ook in de politiek mag de nuance wat mij betreft best een rol spelen. Maar IN NEDERLAND LEIDT DAT GENEUTEL OVER NUANCE STEEDS WEER TOT INDOLENT GENAVELSTAAR ZODAT ER NIETS GEBEURT EN WIJ ALS HOBBEZAKKIGE SCHLEMIELEN ACHTER DE FEITEN AANSTROMPELEN.

Mijn stemadvies aan jou is: Blijf thuis. Met jouw geestelijke vermogens verdwaal je op weg naar de stembus en voor je het weet zien we je windjack en een sporttas tegen een witte achtergrond gefotografeerd bij Opsporing Verzocht.

Tomas
16-01-03, 16:18
Geplaatst door GroteWolf
Zo, maar dat is inderdaad een behoorlijk gevat en snedig antwoord van de erudiete en hoogbegaafde Tomas.

Tomas, vriendelijke knaap, als jouw en mijn IQ een bokswedstrijd zouden houden dan eindigde deze tweekamp in de eerste seconde met een KO. En nee, je kunt grappend en snedig reposteren dat dat dan in jouw voordeel zou zijn maar dat lijkt mij wat overdreven aangezien jij alleen maar over zielig kleine muizenhersentjes beschikt. Het is aan de vriendelijkheid en het medeleven van de mensen in jouw omgeving te danken dat jij hier zelf nooit over geinformeerd bent.
Come to think of it, jouw en mijn hersens zouden nooit in dezelfde ring stappen aangezien een cerebraal vlieggewicht als jij zeker niet uitgeleverd zou worden aan de mokerslagen van mijn superzwaargewichtige brein.

De nuance. De nuance kan inderdaad niet overgewaardeerd worden als het gaat om wijn, spijs of kunst. De nuance mag best opgezocht worden in discussies, in literatuur en in cinematografische hoogstandjes. Ook in de politiek mag de nuance wat mij betreft best een rol spelen. Maar IN NEDERLAND LEIDT DAT GENEUTEL OVER NUANCE STEEDS WEER TOT INDOLENT GENAVELSTAAR ZODAT ER NIETS GEBEURT EN WIJ ALS HOBBEZAKKIGE SCHLEMIELEN ACHTER DE FEITEN AANSTROMPELEN.

Mijn stemadvies aan jou is: Blijf thuis. Met jouw geestelijke vermogens verdwaal je op weg naar de stembus en voor je het weet zien we je windjack en een sporttas tegen een witte achtergrond gefotografeerd bij Opsporing Verzocht.

Tja, het kan zijn dat jij Winny bent en dus begrijpelijk gekwetst. Maar ik vermoed dat je de zin niet begrepen hebt. Dat kan iedereen overkomen.

Tomas
16-01-03, 16:52
Geplaatst door kaassietoch
Ik geef toe dat ik her en der wel eens een oogje dichtknijp. Ik ga maar weer wegstrepen welke partijen het niet worden en dan van die overblijvende partij iemand de hoogste vrouw kiezen, wel zo makkelijk. Van de kerels spreekt me er op dit moment geeneen aan.


Ik kies ook al jaren consequent een vrouw, ook omdat mijn vrouw dat weigert. De trut. Alleen dit jaar weet ik het niet meer.



Maar dan blijf je horen bij die mensen die wakker worden en ineens een bushalte voor hun deur zien staan en pas dan woedend naar de betreffende wethouder stappen. Bovendien staat jet je vrij om aan een referendum mee te doen of juist niet.


Ja, daar behoor ik toe.

het staat me ook vrij om te kiezen. Maar toch zie ik het als een soort recht wat ik niet mag verspelen. Daarmee zie ik echt geen nieuw argument.



Jawel, maar mijn insteek is dan ook vooral om zaken die leven in de samenleving sneller in het bestuur te krijgen en daarbij het initiatief bij de burger te leggen. Alles iedereen tevreden is met de huidige situatie is er ook geen probleem, dan stem je niet of voor behoud van het oude. En de gefrustreerde boze brievenschrijvertjes houden we buiten de deur met die draagvlaktoets.


Niet stemmen is tegen stemmen? Ik zie nu opeens heel veel moeite met verandering, vooral infrastructurele verandering. Een snelweg ergens? Een paar voorstemmers die dat wel graag willen om begrijpelijke redenen net zoveeltegenstemmers om begrijpelijke redenen en daar bovenop nog veel meer tegenstemmers van de mensen die daar toevallig wonen.



OK sorry, maar ik dan? Ik heb voor dit soort zaken een olifantengeheugen. Wordt nog steeds paranoia als ik de naam Ritzen hoor, ren naar mijn portemonnee en studentenrekeningmap en ga om me heen zitten grommen, zomaar.

Ritzen?

GroteWolf
16-01-03, 17:04
Tja, het kan zijn dat jij Winny bent en dus begrijpelijk gekwetst. Maar ik vermoed dat je de zin niet begrepen hebt. Dat kan iedereen overkomen.

Ik heb de zin heel goed begrepen en ook dat het niet mijn maar Winnies IQ betrof. Je moet ook wel een laag IQ hebben om zo'n uitgezakt en lelijk lichaam als stemmentrekker te etaleren maar daarover later (of nooit).

Kwaad ben ik omdat ik mijn of de VVD standpunten niet te vergelijken vind met het domme geblaat van Winnie. Het is iets te gemakkelijk om telkenmale de evenwichtige verstandige mens uit te hangen als dat al dertig jaar juist de weg is geweest waarvan we nu de wrange vruchten plukken. Beschavingen gaan op hun hoogste punt ten onder.

Tomas
16-01-03, 17:18
Geplaatst door GroteWolf
Ik heb de zin heel goed begrepen en ook dat het niet mijn maar Winnies IQ betrof. Je moet ook wel een laag IQ hebben om zo'n uitgezakt en lelijk lichaam als stemmentrekker te etaleren maar daarover later (of nooit).

Is al goed.



Kwaad ben ik omdat ik mijn of de VVD standpunten niet te vergelijken vind met het domme geblaat van Winnie. Het is iets te gemakkelijk om telkenmale de evenwichtige verstandige mens uit te hangen als dat al dertig jaar juist de weg is geweest waarvan we nu de wrange vruchten plukken.

Misschien is het een goed idee, dat je deze standpunten eens in je eigen woorden opschreef?



Beschavingen gaan op hun hoogste punt ten onder.

Doet dat dan ook eens met de definitie van het hoogte punt van een beschaving.