PDA

Bekijk Volledige Versie : Vandaag in Zembla en Rondom Tien!



Orakel
16-01-03, 19:41
Eindelijk gaan de Marokkanen van zich laten horen.

Om 21.10 uur in Zembla op Ned. 3 en om 21.55 uur in ROndom 10 op Ned. 1.

Zal mij benieuwe..... :fplet:

Orakel
16-01-03, 21:33
We staan er weer gekleurd op...... :droef: :droef:

barfly
16-01-03, 21:39
Ik heb alleen rondom10 gezien, maarreh waarom geen mensen uitgenodigt die wel nederlands spreken. t leek een beetje willekeur...

Orakel
16-01-03, 21:57
Geplaatst door barfly
Ik heb alleen rondom10 gezien, maarreh waarom geen mensen uitgenodigt die wel nederlands spreken. t leek een beetje willekeur...

Ik moet rondom 10 nog verwerken voordat ik met een waardeoordeel kom.
Gramsbergen was echter weer lekker bezig, zoveel is mij al wel duidelijk.
Dat flikt die Gromheuvel namelijk iedere keer. Als iemand iets zinnigs te zeggen heeft (zoals die Imam tot op zekere hoogte) dan kapt ie 'm af.

Lijkt inderdaad wel of ie het publiek bewust geselecteerd heeft. Of de rest heeft 'm door en wil er niet meer komen...

Bij Zembla schitterden de Marokkanen weer door afwezigheid. Moet me toch 's gaan aanmelden :fpotver:

Zwarte Schaap
16-01-03, 22:15
Salaam,

Ik sluit me aan bij orakel en barfly. Het had veel weg van knoop in je zakdoek.

ZwYgStErr
16-01-03, 22:25
Dit is heel bewust gedaan, om mensen te nemen die minder goed Nederlands spreken, die zichezelf minder goed kunnen verdedigen, die zichzelf minder goed kunnen verwoorden.
Terwijl ze zoveel makkelijker welbespaakte Marokkaanse (allochtone) Nederlanders konden vinden die het zo veel beter zouden kunnen doen. Je gaat toch geen 16 jarig VMBO-meisje of een 'Buurthuis-hangjongere' laten spreken voor de gehele Marokkaanse of allochtone maatschappij? Belachelijk toch? De imam is de enige die wat zinnigs zei. In goed Nederlands nog wel. Maar zoals Orakel al zei: hij werd de hele tyd afgekapt en onderbroken. Pfff...Dat meisje met die hoofddoek. Toen haar iets werd gevraagd: (weet de precieze vraag niet meer) Ze wist nix te zeggen: "ja Kweenie, er moeten gewoon meer rechten dan plichten komen", God, ik zat echt letterlijk op mijn kop te dreunen. Zelfs mijn vader was verbaasd dat ze zulke mensen lieten spreken voor de allochtone maatschappij. Pubertjes... :loog: . Ik zit op het moment echt te knarsetanden man.
Zo geďrriteerd en pissed ben ik. :boos:.
Ze willen de vooroordelen gewoon bevestigen en de slechte naam die we al hebben gewoon nog slechter maken.
Als ik daar was, ik zou vet wel mijn :auw: vanonder mijn Burqa halen en die Cees GRAheuvel schieten, hem en de gehele redactie die die mensen heeft geregeld.
Laat ze gewoon bij een universiteit of hogeschool langsgaan waar veel allochtone studenten op zitten, daar kunnen ze de mensen vinden die zich goed kunnen verwoorden.

Volgens mij ben ik een paar keer in herhaling gevallen, in that case Juck you I'm Pissed... :vingers:

ZwYgStErr
16-01-03, 22:30
Geplaatst door Orakel

Bij Zembla schitterden de Marokkanen weer door afwezigheid. Moet me toch 's gaan aanmelden :fpotver:

Je wordt tochnie door de selectieronde heen gelaten, je spreekt nl. ABN.
:kwaad:

Orakel
16-01-03, 22:37
Geplaatst door ZwYgStErr
Je wordt tochnie door de selectieronde heen gelaten, je spreekt nl. ABN.
:kwaad: :hihi:

Iek ies sliem! Ikke melde mij aan om tu spreek voer die alloegtoon en as iek 1maal is binne dan.....


http://www.jamezbrown.com/mysmilies/contrib/dvv/asthanos.gif

een goed gesprek met Grimtak.


http://www.smilies-world.de/Smilies/Usersmilies/HolyWarrior/Krass.gif

MO_NL
16-01-03, 22:43
Salam,

Wat jullie vermoeden is helemaal juist.

Ik weet dit omdat mijn vrouw werkzaam is bij een Marokkaanse meiden organisatie. Zij is benaderd door de redactie van rondom 10.

Zij hebben haar het hemd van het lijf gevraagd over van alles en nogwat. Ze hebben ook gezegd dat ze een aantal meiden van haar organisatie wilden uitnodigen voor de uitzending van rondom 10

Bij nader inzien hebben ze helemaal niks van zich laten horen. Ze waren zelfs zo asociaal om die meiden tot in de avond op het antwoord te laten wachten op het kantoor zonder dat ze terugbelden.

Ze hebben uiteraard geconcludeerd dat die meiden veel te welbespraakt waren en wisten waar ze over spraken.

Daarnaast heeft mijn vrouw mijn nummer doorgegeven aan rondom 10

Zij kennen mij wel omdat ik eerder te gast was in hun programma n.a.v. de moord op 2 Maroc.NL-ers in Kasjmir

Ze hebben mij wel gebeld maar na een paar vragen was het gesprek al ten einde (misschien had ik gebrekkig NL moeten spreken)

Voor degenen die rondom 10 niet hebben gezien: het was ECHT manipulatief, de genodigden waren zonder uitzondering niet wat je noemt welbespraakt of overtuigend.

viezerikken!

:(

ZwYgStErr
16-01-03, 22:55
Weet je het lijkt mij echt een goed idee, als je wordt gevraagd voor zo een programma, om je dan echt voor te doen als een Marokkaanse randdebiel. Misschien dat je dan wel door de selectieronde heen komt. En zoals Orakel zei: als je daar dan bent, schiet je Verbale kanon maar af.

Ik kan nog steeds niet geloven dat die mensen van net die hebben 'gesproken' voor de Marokkaanse of allochtone maatschappij.

:droef: .

ZwYgStErr
16-01-03, 23:04
P.s. Om je ontevredenheid te laten blijken.

Stuur dit naar rondom 10 ([email protected]) .

Geachte Heer/Mevrouw,

Om meteen maar met de deur in huis te vallen heb ik me mateloos geërgerd aan de uitzending van 16 januari jongsleden.
De uitgenodigde mensen die daar zaten kan ik niet zien als voorbeeld.
Ik vraag me af, hoe jullie kanidaten voor jullie programma selecteren. Worden ze per buurhuis of station geselecteerd?
Ik vind niet dat u meisjes van 15/16 jaar, en jongens uit een buurtcentrum de marokkaanse gemeenschap in Nl, kan laten vertegenwoordigen. Deze jongeren waren niet eens in staat om hun eigen mening te verwoorden.

Om tot een goed discussie te komen met sterke argumenten willen wij u erop wijzen dat u toch andere kandidaten moet uitnodigen zo kunt u bijvoorbeeld een bezoek brengen aan een Hogeschool of een Universiteit en daar zou u een betere keuze kunnen maken
Als geselecteerde weet je waar de disussie over zal gaan en dan kan de desbetreffende persoon niet met een antwoord als "ik weet niet" komen.

Dan vraag ik me toch af of dit juist met zin wordt gedaan zodat de rest van Nederland een nog negatiever kijk zal krijgen of dat dit wordt gedaan door onwetendheid?


Copyright: SamiRa en Crazy2000 :D.

sil
16-01-03, 23:13
Wat een onzin hierboven.
laatst kwam er een waarschuwing van A.Hasselhoef dat jullie niet moesten gaan,en nu zit je te emmeren dat de anderen het niet goed doen

ZwYgStErr
16-01-03, 23:16
Geplaatst door sil
Wat een onzin hierboven.
laatst kwam er een waarschuwing van A.Hasselhoef dat jullie niet moesten gaan,en nu zit je te emmeren dat de anderen het niet goed doen

Connectie? :confused:.

sil
16-01-03, 23:21
Hier het bericht om NIET te gaan



Ik heb dit ontvangen in mijn mail:

!!!!! Niet Naar Rondomtien Gaan!!!!!!!!!! (Bericht #)


Rondom tien; Moslima's gezocht...... (Bericht #)
Rondom tien wil in januari weer een discussie uitzenden met alleen moslima's om met elkaar te gaan praten over de positie van moslima's in Nederland. AYaan HIrsi ALi zal er ook bij aanwezig zijn. Rondom tien is op zoek naar moslima's die een andere visie hebben op het moslim zijn hier in Nederland dan wat er nu in de media speelt. lees verder op http://forums.***********/showthread...&threadid=35081

Beste zusters,
Ik zou met klem willen afraden om in januari, voor de verkiezingen mee te werken aan deze uitzending.

Deze uitzending is de manier voor de Hirsi Ali/ VVD om zich te profileren. Vlak voor de verkiezingen is het van belang om veel op de tv te zijn en zo mensen redenen te geven om op je te stemmen.

De rol waarin Hirsi Ali haar grote landelijke bekendheid kreeg was door de slachtofferrol die zij verkreeg, door de verbaal veel sterkere broeders Ali Aldoaudi en broeder Cheppi.

Ik heb alle vertrouwen in mijn zusters in de Islam dat zij in staat zullen zijn om verbaal elke discussie over Islam met Hirsi Ali te winnen.

Echter voor de Hollandse niet Islamitische kijkers thuis: zien zij die arme Hirsi Ali die 'ingemaakt' wordt door gebrainwaschte 'fundies' met hoofddoek of burka. Arme Hirsi Ali, zie je wel dat zij gelijk heeft en dat er niet met deze moslims te praten valt? Wij moeten Hirsi Ali ondersteunen in haar strijd tegen de Islam en zullen na het ZIEN van deze uitzending op 22 januari op haar en de VVD/LPF gaan stemmen.

Als de programma makers van Rondom Tien oprecht zijn - geloof mij dat zijn zij dus niet - dan zou het geen probleem hoeven te zijn om deze opname NA de verkiezingen te doen.

Wat betreft de rol van de presentator Cees Grimbergen hij heeft tegen mij gezegd in bijzijn van drie getuigen: "Jullie imams hebben veel te veel macht en ik ga daar iets TEGEN doen."

Als jullie gaan meedoen met Rondom Tien, wees NIET BANG om onrechtvaardig gedrag en handelswijze van de presentator BELEEFD ter discussie, te stellen tijdens de uitzending.

Moge Allah ons wijsheid en geduld geven om met deze moeilijke beslissingen om te gaan.


Abdullah Haselhoef

ZwYgStErr
16-01-03, 23:24
Geplaatst door sil
[

Ik wacht nog steeds op 'your point'. :moe:.

Zwarte Schaap
16-01-03, 23:27
Geplaatst door sil
Wat een onzin hierboven.
laatst kwam er een waarschuwing van A.Hasselhoef dat jullie niet moesten gaan,en nu zit je te emmeren dat de anderen het niet goed doen

Dat schoot me net te binnen, ja ik dacht al dat ik zoiets had gelezen. Had die Hazelhoef toch gelijk !

Maar voor de rest slaat je commentaar nergens op sil. Wat verwijt je nou diegenen die hier emmeren? Je zult altijd wel iemand vinden die aan je vooroordeel beantwoord en die bereid is om mee te werken aan zijn eigen satire.

Met hetzelfde gemak vind je genoeg Nederlandse halve zolen die aan elk willekeurig vooroordeel beantwoorden. Daar gaat het niet om, de verantwoordelijkheid zit juist bij de programmamaker om een objectief beeld weer te geven. Maar ja het is komkommertijd dan is alles geoorloofd

groetjes,

Zwarte Schaap

limpio
16-01-03, 23:38
Nou, ik heb het ook gezien.
Mensen toch, wat een afgang he.. :stout:

ZwYgStErr
16-01-03, 23:40
Geplaatst door limpio
Nou, ik heb het ook gezien.
Mensen toch, wat een afgang he.. :stout:

Thnx for reminding us...:moe:.

limpio
16-01-03, 23:45
Geplaatst door ZwYgStErr
Thnx for reminding us...:moe:.
De nada :D

sil
16-01-03, 23:47
Geplaatst door ZwYgStErr
Ik wacht nog steeds op 'your point'. :moe:.

mijn punt is dat je hier niet moet gaan zitten emmeren wat een ander verkeerd doet.
als je denkt dat je het zelf beter kunt had je moeten gaan.
maar als je thuisblijft kun je het weer op een ander afschuiven

ZwYgStErr
16-01-03, 23:48
Geplaatst door limpio
De nada :D

Meneer de Belg...:fplet:

sil
16-01-03, 23:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat schoot me net te binnen, ja ik dacht al dat ik zoiets had gelezen. Had die Hazelhoef toch gelijk !

Maar voor de rest slaat je commentaar nergens op sil. Wat verwijt je nou diegenen die hier emmeren? Je zult altijd wel iemand vinden die aan je vooroordeel beantwoord en die bereid is om mee te werken aan zijn eigen satire.

Met hetzelfde gemak vind je genoeg Nederlandse halve zolen die aan elk willekeurig vooroordeel beantwoorden. Daar gaat het niet om, de verantwoordelijkheid zit juist bij de programmamaker om een objectief beeld weer te geven. Maar ja het is komkommertijd dan is alles geoorloofd

groetjes,

Zwarte Schaap

klopt in nederland zijn zeker genoeg halve zolen,maar als ik zelf niet ga moet ik maar afwachten wat een ander voor onzin uitkraamt.
nee het ligt niet alleen aan de programma maker ,maar zeker ook aan de gasten.
Ik heb het niet helemaal gezien,maar als er wordt gezegd dat je geen nederlands hoeft te leren omdat dat niet nodig is,en een ander hoor ik zeggen dat hij alleen maar plichten heeft en geen rechten,maar dan niet kan vertellen wat zijn plichten dan allemaal inhouden,dan hoef ik het niet verder te zien,en gaat de knop om

ZwYgStErr
16-01-03, 23:55
Geplaatst door sil
mijn punt is dat je hier niet moet gaan zitten emmeren wat een ander verkeerd doet.
als je denkt dat je het zelf beter kunt had je moeten gaan.
maar als je thuisblijft kun je het weer op een ander afschuiven

Ik 'emmer' niet op wat zij verkeerd deden maar op wat dat programma heel bewust gedaan heeft. Mensen die de allochtone bevolking minder goed kunnen vertegenwoordigen of 'verdedigen'.
Ze konden makkelijk mensen van de uni of hogeschool halen die wel uit hun woorden kwamen, en die wel een ander antwoord zouden kunnen geven dan: 'ik weet het niet, gewoon'.
En Waarom mag ik geen kritiek hebben op wat die Klojos bij rondom 10 hebben gedaan?
Het is toch te gek voor woorden dat ze een Vmbo Leerlinge daar neerzetten en een man die niet eens Nederlands spreekt :eek:.

En ja, ik zou het tientallen keer beter hebben gedaan dan die pubers daar. Ik zou tenminste uit mijn woorden komen. Maar jammer genoeg ben ik niet bereikt en had ik hier geen weet van.

(p.s. Er wordt hier zo vaak geëmmerd over van alles en nog wat, dus ik mag ook)

Zwarte Schaap
17-01-03, 00:06
Geplaatst door sil
Ik heb het niet helemaal gezien,maar als er wordt gezegd dat je geen nederlands hoeft te leren omdat dat niet nodig is,en een ander hoor ik zeggen dat hij alleen maar plichten heeft en geen rechten,maar dan niet kan vertellen wat zijn plichten dan allemaal inhouden,dan hoef ik het niet verder te zien,en gaat de knop om

Je hebt er je tv ervoor uit gedaan. Wat voor beeld heb je er nu aan over gehouden? Precies , daarom ook dat ge-emmer.

Je hebt al genoeg voorbeelden gelezen dat ze selectief gasten uitzoeken, dus zelfs er naar toe gaan kan niet zommaar, je wordt geselecteerd. Speciale selectie om aan het geschapen beeld van een allochtoon te voldoen. Daar voldeden de gasten ruimschoots aan.

Mark
17-01-03, 00:10
Geven universitair geschoolde mensen wel een goed beeld van de gemiddelde Marokaanse Nederlander?

ZwYgStErr
17-01-03, 00:14
Geplaatst door Mark
Geven universitair geschoolde mensen wel een goed beeld van de gemiddelde Marokaanse Nederlander?

Geven VMBO leerlingen en 'regelmatig buurthuisbezoeker' wel een goed beeld van de gemiddelde Marokkaanse Nederlander. :rolleyes:.

De universitaire geschoolde Marokkaanse Nederlander zou (denk ik :argwaan:.) ABN kunnen spreken. En die zou de vragen ook serieus nemen, en er niet om lachen zoals die pubers wel deden.

De Rode Roos
17-01-03, 00:57
De Turken en Antilianen bij Zembla deden het beter dan de Marokkanen bij Rondom10. De ontboezeming van de Turkse oude man dat zijn hele dorp van 300 man uit Turkije in zijn buurt woonde vond ik oprecht, maar nogal grappig.

Rondom10 was tenenkrommend slecht. Hoe ik het analyseer: ze vragen opzettelijk wat achterhaalde Marokkanen en plaatsen die over tegen 2 welbespraakte dames en de achterlijke advocaat van Singh Varma. Ik moet zeggen dat ik volledig achter die 2 dames stond, vooral de Pakistaanse D66'er verwoorde het genuanceerd. Van de Marokkanen was de arbeider én Imam het best (en ook de enige die PvdA stemde, vandaar:D) en hij was ook echt de enige die wat zinnigs zei aan die kant. Dat meisje met haar vader was bedroevend en triest. Hoe ze openlijk pleitte voor de Chador en dat godsdienstvrijheid noemde. Farid is VWO student, maar ik vraag me in hemelsnaam af hoe die op VWO heeft kunnen komen...kennelijk zijn de criteria wat lager in Amsterdam. Dat dus qua algemene opinie.

Wat ik opmerk/gemist heb:
1. gemist: je vindt dat de politiek aan symboolpolitiek doet door voor te stellen oudkomers te verplichten de taal te leren. Immers, die zijn vaak heel oud en gaan waarschijnlijk met hun AOW terug naar het geboorteland. In tijden van economische moeilijke tijden zijn er wel betere prioriteiten en kun je beter de oudkomers met rust laten en het geld investeren in iets anders, zoals beter onderwijs of taalcursussen aan jonge mensen.
2. gemist: Zeggen dat je vindt dat de politiek over de rug van minderheden probeert stemmen te winnen. Het gaat immers alleen over de allochtonen en integratie, maar aan de allochtoon wordt nooit iets gevraagd, alleen maar aan de autochtoon. Hierdoor keren die mensen zich van de samenleving af, omdat zij voelen dat ze niet serieus worden genomen en in de steek gelaten.
3. gemist: Hypocrisie van de opstelling van de politieke partijen aantonen. Wel volop aandacht en plannen/geld aan/voor inburgering, etc etc. Maar geintegreerde asielzoekers op Ameland worden wel vanwege "bedrijfseconomische" oorzaken tijdelijk van Ameland naar Kollum verplaatst en dan weer na een andere bestemming in korte tijdbestek. Daar lijden de kinderen onder. Integreren loont niet.
4. opmerking: die Pakistaanse had het over post-immuniteit van Moslims en dat het ontwenningsverschijnselen waren, ze had daar een punt. Daarvoor hoefde je alleen "racisme!" te noemen en je werd doodgeknuffeld, daar is een einde aan gekomen. Daardoor gingen ze het over rechten en plichten hebben. VWO-scholier Farid wil in de toekomst op de AEL stemmen, omdat hij puur rechten wil, maar geen plichten. Om me maar kinderen voor kinderen terminolie uit te drukken: "ik ben Sinterklaas niet", "geld groeit niet aan de bomen".
5. opmerking: ze had het ook over een transitiefase, ik hoop het met haar. Hoe zal het vergaan met Farid's kinderen (als hij ze krijgt). Transitiefase of toch gewoon een vicieuze cirkel?
6. opmerking: slachtofferrol wekt geen medelijden op, maar een hoop ergernis. Toen er begonnen werd over rechten en plichten, kwamen Farid en zijn vrienden uit op discriminatie en achterstelling. Daardoor zou je meer rechten moeten hebben. Ik vind dat onzin, omdat ik vind dat iedereen dezelfde rechten en plichten zouden moeten hebben. De stelling dat dit slechts theoretische dingen zijn, is makkelijk weerlegbaar. Immers, we zijn allemaal gelijk voor de wet. Ik kreeg het gevoel dat die jongens alleen wilden incasseren, maar zelf niets wilden geven. Zo makkelijk is de wereld niet, we moeten toch vooral zelf "knokken" als we iets willen bereiken. De wereld de schuld geven als iets niet lukt, dat heeft iets pathetisch en daar trapt niemand meer in. Eigen verantwoordelijkheid is een vereiste om te kunnen participeren en dan emanciperen.
7. opmerking: heel even kwam de positie van de vrouw ter discussie. Als broer neem je je zusje niet mee naar het buurthuis, want dat hoort niet bij de cultuur. Daardoor wordt machogedrag gestimuleerd, en leert het meisje nederig te zijn om in de toekomst de functie van fokschaap te vervullen. Niet echt iets om naar uit te kijken...

Ik vind het jammer dat ze meestal van die nogal laagdrempelige Marokkanen neerzetten. Wat ik van te voren gevreest had, kwam uit. De 3 personen die inhoudelijk sterk waren zijn de Pakistaanse en Turkse vrouw en de Imam en tevens arbeider. :)

Mark
17-01-03, 01:06
Geplaatst door ZwYgStErr
Geven VMBO leerlingen en 'regelmatig buurthuisbezoeker' wel een goed beeld van de gemiddelde Marokkaanse Nederlander. :rolleyes:.

De universitaire geschoolde Marokkaanse Nederlander zou (denk ik :argwaan:.) ABN kunnen spreken. En die zou de vragen ook serieus nemen, en er niet om lachen zoals die pubers wel deden.

Beide geven geen correct beeld van de gehele gemeenschap. Daarom is de selectie van rondom 10 fout (daar ga ik even van uit, ik heb het niet gezien) maar is een selectie van succesvolle, jonge, universitair opgeleiden ook niet representatief. (hoewel ik begrijp dat jullie snakken naar wat positiefs op tv voor de verandering.....)

Zwarte Schaap
17-01-03, 01:28
Geplaatst door Mark
Beide geven geen correct beeld van de gehele gemeenschap. Daarom is de selectie van rondom 10 fout (daar ga ik even van uit, ik heb het niet gezien) maar is een selectie van succesvolle, jonge, universitair opgeleiden ook niet representatief. (hoewel ik begrijp dat jullie snakken naar wat positiefs op tv voor de verandering.....)

Dan moet je ze wel vragen stellen die ze een beetje snappen of tenminste vragen stellen in dezelfde taalcode. Het heeft geen zin om een vraag te stellen met allerlei allerlei woorden die de geintervieuwde anders opvat. Bijvoorbeeld de vraag spitste zich toe op de rechten en plichten. Stel dan een vraag met wat je met plichten bedoelt.

Ik verbaasde me overigens om de reaktie van kees grimbergen, die verbaasd was dat er nog gediscrimineerd wordt in Nederland. Hij wist ook niet eens wat hij erop moest terugzeggen

Mark
17-01-03, 01:39
Het is sowieso betreurenswaardig dat de media zich steeds meer richten op de intelligentie van de gemiddelde burger. Persoonlijk vind ik dat je hoog moet mikken met het niveau, dan kunnen mensen zich er nog aan optrekken.

Overigens kan het allemaal nog veel erger, in Singapore wordt je helemaal als een kleuter behandeld en weet de regering op alle vlakken wel wat wel en niet goed voor je is... en als je het over discriminatie hebt... hier mag je openlijk in je advertenties voor banen zetten dat alleen Chinezen hoeven te komen solliciteren....

barfly
17-01-03, 08:02
Geplaatst door Mark
Beide geven geen correct beeld van de gehele gemeenschap. Daarom is de selectie van rondom 10 fout (daar ga ik even van uit, ik heb het niet gezien) maar is een selectie van succesvolle, jonge, universitair opgeleiden ook niet representatief. (hoewel ik begrijp dat jullie snakken naar wat positiefs op tv voor de verandering.....)

Terwijl er gisteren wel degelijk iets positiefs op TV is geweest wat betreft Marokkanen; in het 4 en 5 uur journaal van de NOS was een Marokkaanse jongeman te zien die in vlekkeloos Nederlands een einde aan het stigmatiseren van Marokkanen bepleitte. Helaas niet intressant genoeg voor het 8 uur journaal. Betreffende site (http://koerswijziging.nl/)
Overigens ga ik vandaag een e-mail schrijven naar die Rondom10 gasten, ik vind dit soort acties niet door de beugel kunnen :kwaad:

Tomas
17-01-03, 08:43
Geplaatst door barfly
Overigens ga ik vandaag een e-mail schrijven naar die Rondom10 gasten, ik vind dit soort acties niet door de beugel kunnen :kwaad:
Heb ik een tijdje terug ook gedaan, toen Grimbergen suggereerde dat er tijdens de bjbvm manifestatie niet werd geaplaudiseerd voor Ayaan. Dit is pertintent onwaar en moet veel genuanceerder worden gezien m.i. en ik vond dat dus nogal verdachtmakend, zachtjes gezegd.

Krijg ik een excuus mailtje terug ondertekend met een arabische naam.

Zal wel weer een bounty zijn.

Simon
17-01-03, 08:59
Geplaatst door MO_NL
Voor degenen die rondom 10 niet hebben gezien: het was ECHT manipulatief, de genodigden waren zonder uitzondering niet wat je noemt welbespraakt of overtuigend.


Dat geldt overigens ook voor de heer Grimbergen zelf die ik af en toe amper kon volgen. De vragen die hij stelde waren weer de gebruikelijke en zijn invalshoek was absoluut niet origineel. Ook wist hij precies wie lang aan het woord mocht blijven en wie direct afgekapt diende te worden. Ik kijk er maar niet meer naar in de toekomst (deed ik toch al niet veel).

Simon

bman
17-01-03, 09:51
Geplaatst door Simon
Dat geldt overigens ook voor de heer Grimbergen zelf die ik af en toe amper kon volgen. De vragen die hij stelde waren weer de gebruikelijke en zijn invalshoek was absoluut niet origineel. Ook wist hij precies wie lang aan het woord mocht blijven en wie direct afgekapt diende te worden. Ik kijk er maar niet meer naar in de toekomst (deed ik toch al niet veel).

Simon

Tja, ik vond het oor tergend dat hij juist de domste van het stelletje (vooral dat meisje met haar plichten en rechten) de hand boven het hoofd hield als er de meest hemeltergende uitspraken gedaan werden...brrrr....heb de boel uitgezet en ben vroeg gaan slapen.

Manifest ondertekend. Ik hoop dat iedereen dat doet.

A. Haselhoef
17-01-03, 10:49
Geplaatst door sil
Wat een onzin hierboven.
laatst kwam er een waarschuwing van A.Hasselhoef dat jullie niet moesten gaan,en nu zit je te emmeren dat de anderen het niet goed doen

Correctie:

Ik heb geschreven om NIET in discussie te gaan met Ayaan Hirsi Ali bij RondomTien voor de verkiezing. Omdat dhr. Grim. niet in staat is om onbevoordeeld een discussie te leiden. En dat de negatieve impact vlak voor de verkiezingen te groot zijn en kunnen leiden tot stemmenwinst voor VVD/ mevr. Hirsi

Daarnaast heb ik gezegd dat je NA de verkiezingen wel na RondomTien zou kunnen gaan daar er dan geen echte grote negatieve gevolgen uit voort zouden kunnen vloeien, want nog erger kan het bijna niet :)

Abdullah Haselhoef

Tomas
17-01-03, 10:54
Geplaatst door Simon
Dat geldt overigens ook voor de heer Grimbergen zelf die ik af en toe amper kon volgen. De vragen die hij stelde waren weer de gebruikelijke en zijn invalshoek was absoluut niet origineel. Ook wist hij precies wie lang aan het woord mocht blijven en wie direct afgekapt diende te worden. Ik kijk er maar niet meer naar in de toekomst (deed ik toch al niet veel).

Simon

Ik kijk ook erg selectief naar dit programma, maar ik begrijp wel zijn motivatie bij het afkappen. Sommige mensen hebben nu eenmaal de neiging om het onderwerp te veranderen en van alles erbij te slepen. Als discussieleider heb je dan weinig keus en die imam had die neiging nogal.

Die pakistaanse zei wel een aantal zinnige dingen, vond ik. Vooral de verwarring en angst rondom het woordje "integreren" formuleerde ze mooi.

Ook vind ik het altijd leuk om te zien wat er nu precies achter de naam "bounty" steekt. De niet te onderdrukken afgrijzen van de Nederlandsecultuur is een leuk gezicht.

jaja
17-01-03, 15:22
Geplaatst door J.M.T.
de RodeRoos



Het is natuurlijk leuk en aardig om op een lekker rustig eiland te zitten (zou ik ook wel willen!) maar daar is geen werk. Uiteindelijk kunnen asielzoekers toch niet tegen "bedrijfseconomische" oorzaken ingaan. Zij hoeven voor dat asielcentrum niet te betalen - dat doet de overheid.

Kinderen lijden heus niet onder verhuizingen - hoort bij het leven. Komt soms veel voor'zelfgekozen of niet. Natuurlijk lijden die kinderen daar wel onder. Bovendien is duidelijk sprake van een verslechtering van de levensomstandigheden. Dat neemt niet weg dat het COA op zich het recht heeft dit te doen. Ze hebben een budget waarmee ze rond moeten komen op een effectieve, en toch humane wijze. Kollum is een verslechtering voor die mensen, maar niet rampzalig.
Bijkomend probleem is dat deze groep, volgens de wet en het COA, nu net NIET moet integreren. Alleen geaccepteerde asielzoekers moeten integreren. Zij, die in de procedure zitten juist niet. Die moeten worden voorbereid op terugkeer naar hun vaderland. (Dat levert belachelijke situaties op bij de scholing van deze mensen, maar daar hebben we het maar niet over .. :loog: )
Als ze zouden worden uitgewezen, dan zou al die integratie de pijn alleen maar vergroten. Op zich logisch, maar ook heel erg funest voor mensen die jaren lang in de opvang zitten en duimpjes draaien en daardoor tussen allerlei kanten en wallen terecht komen. (Niet geintegreerd hier, wel gek van het lummelen, niet geintegreerd in het vaderland (want te lang weg))
Oplossing heb ik niet, behalve een zo snel mogelijke procedure. Maar dan nog...