PDA

Bekijk Volledige Versie : First Israeli Astronaut in Space



Mark
18-01-03, 01:37
First Israeli Astronaut in Space

The Columbia shuttle was successfully launched yesterday with colonel Ilan Ramon on board. The Israeli fighter pilot left with 6 American astronauts on a scientific mission.
The presence of Ramon and 300 Israeli officials led to tight security including sniffer dogs and swat teams. Ramons family were also present at the launch.
Danny Ayalon, Israeli ambassador, said: "This is such an exciting time for us... he makes us so proud."
Source: news.bbc.co.uk



[cynic mode] Een mooie dag voor yehi.... een israelier die van de aardbodem is verdwenen..... [cynic mode/] ;)

Maarten
18-01-03, 03:55
het viel me ook al op. De amerikanen accepteren zelden "vreemden". Het betekent ook een vergaande technologische samenwerking.

Mark
18-01-03, 05:08
Ach als ze zelfs met de Russen de ruimte ingaan kan dit ook wel. Volgens mij zijn ze ook al met half europa de ruimte ingegaan...

Tomas
18-01-03, 16:03
Geplaatst door Maarten
het viel me ook al op. De amerikanen accepteren zelden "vreemden". Het betekent ook een vergaande technologische samenwerking.

Wubbo was dan geen vreemde?

TheDude
18-01-03, 17:20
Geplaatst door Maarten
het viel me ook al op. De amerikanen accepteren zelden "vreemden". Het betekent ook een vergaande technologische samenwerking.

Wat is dat een domme opmerking.

Maarten
19-01-03, 08:53
Tikje dom. Maar amerikanen hebben hun security hoor. En die speelt in alle gevallen van samenwerking een grote rol. De mate van samenwerking is altijd afgebakend per geval. Ze houden zeker rekening met spionage. De mate van technologische uitwisseling wordt ook altijd strak bepaald.
Israeli's? Welke mate? Amerika heeft momenteel geen betere vriend dan Israel, en dat is andersom ook zo. Beetje nadenken dude..
Verder hebben we nog de amerikaans-joodse liga, waar de centen zitten, en dan mag je nóg een beetje nadenken, dude..

Tomas
19-01-03, 11:41
Geplaatst door Maarten
Tikje dom. Maar amerikanen hebben hun security hoor. En die speelt in alle gevallen van samenwerking een grote rol. De mate van samenwerking is altijd afgebakend per geval. Ze houden zeker rekening met spionage. De mate van technologische uitwisseling wordt ook altijd strak bepaald.
Israeli's? Welke mate? Amerika heeft momenteel geen betere vriend dan Israel, en dat is andersom ook zo. Beetje nadenken dude..
Verder hebben we nog de amerikaans-joodse liga, waar de centen zitten, en dan mag je nóg een beetje nadenken, dude..

Ik denk me suf, maar snap nog steeds de betekenis niet van je "accepteren geen vreemde" opmerking.

Heel West-europa, en zelfs russen werken soms samen met de NASA. Nu er een Israeli meegaat, waarvan iedereen weet dat de banden tussen Israel en de VS minstens zo goed zijn als die tussen Europa en de VS, heb jij het over een "bijzondere situatie".

Ik zie dus niks bijzonders. Wat zie jij dat ik niet zie? Ga er bij het uitleggen dus maar vanuit dat ik niet kan nadenken zoals jij dat blijkbaar wel kan. En in zo min mogelijk woorden.

lennart
19-01-03, 17:09
Zelfs de belgen waren eerder in de ruimte, kortom niets bijzonders aan.

Maarten
19-01-03, 17:36
Bedoeld werd: Amerikanen gaan niet verder in de samenwerking, dan VOOR ZOVER het vertrouwen in de partner er is. En bij technologische uitwisseling maakt het óok veel uit wie de partner is, en wat ze daarmee hebben. Uiterst oppervlakkig is de opmerking, dat ze “met iedereen samenwerken” want dat zegt nog niets over de inhoud, de verschillen kunnen enorm zijn. En bij de Amerikanen gaat alles via “deals”. Met vrienden sluit je andere deals, OK? Maar bij anderen worden duidelijke grenzen getrokken per geval. Dat had ik snel wellen zeggen met het niet accepteren van het vreemde.. Het gaat ook om de koude-oorlog mechanismen, die zeker nog niet helemaal verdwenen zijn.

Maar ik zal even voor je uitspellen, waarom ik het bericht verontrustend vond..

1. Het zijn elkaars beste vrienden, OK? (ja hoor, dat mag..)
2. Israël wenst zonder twijfel import van hoogwaardige (militaire) technologie. (OK?)
3. De wens om Israël te steunen, zeker in deze tijden, is bij de amerikaans-joodse lobby enorm! (ok?)
4. Daar zitten hópen centen, plus een enorme invloed op de amerikaanse politiek.
5. Hier zijn álle ingredienten aanwezig voor Big Business, OK?
6. Ruimtevaarttechnologie is als geen ander verbonden met militaire technologie.
7. het is geen geheim dat Israël graag werk maakt van die sophisticated technology, wel?
8. En nu het vrienden zijn, en het erg graag willen blijven, is de veronderstelling niet slecht, dat het bij uitwisseling van ruimtevaarttechnologie, ook gaat om militaire technologie. En dat is bij relatieve “vreemden” níet het geval.
10. Ook de Amerikaanse technologie kan gesteund worden door de uitwisseling. Niks mooier, dan steun van vrienden, die met eigen centen aan dezelfde zaken werken.

Het eerste wat ik enorm schrijnend vind, is dat de Israeli’s al op dit niveau bezig zijn, terwijl het bij de Palestijnen nog maar de vraag is, of ze met een ezel de berg over kunnen!! OK????!..
Vijftig jaar geschiedenis!! En de internationale politiek gonst vooral van gegil over Israël’s behoeften en Israël’s veiligheid, terwijl de mate waarin het complete Palestijnse leven vertrapt wordt werkelijk gigantisch is. Het bericht illustreert gewoon even, hoe de zaken in feite liggen.

Het tweede schrijnende gegeven is, dat de israeli’s een enorme kracht achter de militaire middelen zet, terwijl hun power achter een vredesoplossing ongeveer het niveau van keizer Nero heeft. (ook wat betreft de vredeswil, kost het me weer moeite om even niet te denken aan die Europese meneer, OK?..) Als ze evenveel centen en mankracht in die vrede staken, als in die technologische uitwisseling, dan wás die vrede er allang! En née, ik ben Níet naief over Hamas e.a! Maar het is een absolute zéldzaamheid in de geschiedenis, dat zoiets zolang duurt. Wie de oorzaak daarvan legt bij die paar Palestijnse aanslagen, die is ófwel absoluut naief/achterlijk, ofwel zit vuile politiek te bedrijven.

Sorry hoor, maar wie geen bijgedachten heeft bij dit bericht, die snapt niet veel van de situatie daar. Het het totaal ontbreken van enig commentaar in die richting hierboven, dat geeft me weer ernstig te denken over de Nederlandse naiviteit in de zaak.
Enne... nee hoor jongens, er zit helemáal geen politiek signaal achter die samenwerking!........ Sorry hoor, welterusten.

TheDude
19-01-03, 17:46
Geplaatst door Maarten
Bedoeld werd: Amerikanen gaan niet verder in de samenwerking, dan VOOR ZOVER het vertrouwen in de partner er is. En bij technologische uitwisseling maakt het óok veel uit wie de partner is, en wat ze daarmee hebben. Uiterst oppervlakkig is de opmerking, dat ze “met iedereen samenwerken” want dat zegt nog niets over de inhoud, de verschillen kunnen enorm zijn. En bij de Amerikanen gaat alles via “deals”. Met vrienden sluit je andere deals, OK? Maar bij anderen worden duidelijke grenzen getrokken per geval. Dat had ik snel wellen zeggen met het niet accepteren van het vreemde.. Het gaat ook om de koude-oorlog mechanismen, die zeker nog niet helemaal verdwenen zijn.

Maar ik zal even voor je uitspellen, waarom ik het bericht verontrustend vond..

1. Het zijn elkaars beste vrienden, OK? (ja hoor, dat mag..)
2. Israël wenst zonder twijfel import van hoogwaardige (militaire) technologie. (OK?)
3. De wens om Israël te steunen, zeker in deze tijden, is bij de amerikaans-joodse lobby enorm! (ok?)
4. Daar zitten hópen centen, plus een enorme invloed op de amerikaanse politiek.
5. Hier zijn álle ingredienten aanwezig voor Big Business, OK?
6. Ruimtevaarttechnologie is als geen ander verbonden met militaire technologie.
7. het is geen geheim dat Israël graag werk maakt van die sophisticated technology, wel?
8. En nu het vrienden zijn, en het erg graag willen blijven, is de veronderstelling niet slecht, dat het bij uitwisseling van ruimtevaarttechnologie, ook gaat om militaire technologie. En dat is bij relatieve “vreemden” níet het geval.
10. Ook de Amerikaanse technologie kan gesteund worden door de uitwisseling. Niks mooier, dan steun van vrienden, die met eigen centen aan dezelfde zaken werken.

Het eerste wat ik enorm schrijnend vind, is dat de Israeli’s al op dit niveau bezig zijn, terwijl het bij de Palestijnen nog maar de vraag is, of ze met een ezel de berg over kunnen!! OK????!..
Vijftig jaar geschiedenis!! En de internationale politiek gonst vooral van gegil over Israël’s behoeften en Israël’s veiligheid, terwijl de mate waarin het complete Palestijnse leven vertrapt wordt werkelijk gigantisch is. Het bericht illustreert gewoon even, hoe de zaken in feite liggen.

Het tweede schrijnende gegeven is, dat de israeli’s een enorme kracht achter de militaire middelen zet, terwijl hun power achter een vredesoplossing ongeveer het niveau van keizer Nero heeft. (ook wat betreft de vredeswil, kost het me weer moeite om even niet te denken aan die Europese meneer, OK?..) Als ze evenveel centen en mankracht in die vrede staken, als in die technologische uitwisseling, dan wás die vrede er allang! En née, ik ben Níet naief over Hamas e.a! Maar het is een absolute zéldzaamheid in de geschiedenis, dat zoiets zolang duurt. Wie de oorzaak daarvan legt bij die paar Palestijnse aanslagen, die is ófwel absoluut naief/achterlijk, ofwel zit vuile politiek te bedrijven.

Sorry hoor, maar wie geen bijgedachten heeft bij dit bericht, die snapt niet veel van de situatie daar. Het het totaal ontbreken van enig commentaar in die richting hierboven, dat geeft me weer ernstig te denken over de Nederlandse naiviteit in de zaak.
Enne... nee hoor jongens, er zit helemáal geen politiek signaal achter die samenwerking!........ Sorry hoor, welterusten.

Volgens mij weet je zelf niet eens wat je wilt zeggen...
Ik snap er nog de ballen niet van, zal wel aan mij liggen.
Als het goed is, is deze ruimte vlucht bedoeld voor wetenschappelijk onderzoek en niet voor militaire zaken.
Ene... naja, ik snap je voor geen meter, je bent volgens mij gewoon een beetje de draad kwijt.



P.S ; En om je nog eens extra te shockeren, Israel is al heel wat langer bezig op dit niveau en hebben al op eigen houtje een spionage satelliet ontwikkeld en succesvol gelanceerd, die maakt trouwens as i speak foto's van je huis :hihi:

lennart
19-01-03, 18:06
P.S ; En om je nog eens extra te shockeren, Israel is al heel wat langer bezig op dit niveau en hebben al op eigen houtje een spionage satelliet ontwikkeld en succesvol gelanceerd, die maakt trouwens as i speak foto's van je huis


Niet alleen spionage, er zittten daar ook atoombommen in.

TheDude
19-01-03, 18:16
Geplaatst door lennart
Niet alleen spionage, er zittten daar ook atoombommen in.

Owjee je ziet ze vliegen! :maf:

bman
19-01-03, 18:17
Mooi he van die Astronaut...hij had ook een kindertekening meegenomen die een jongetje 60 geleden in een concetratiekamp gemaakt had...van de aarde bezien vanuit het heelal. Vanuit de ruimte gezien zijn we allemaal even groot...(eigenlijk 'vanaf de maan')



ps Beangstigend dat zelfs dit nieuwtje door mensen als Maarten weer een rare bijsmaak moet krijgen. Maarten: als je in de soep piest gaat ze altijd smerig smaken, maar als jij het doet is het altijd net effe een tikkie zuurder. :jammer:

bman
19-01-03, 18:21
1st Israeli Astronaut in Orbit
The first Israeli astronaut, Ilan Ramon, launched into orbit on his maiden flight aboard STS 107 on Thursday, Jan. 16. His mother survived Auschwitz and his father fought in Israel's war of independence. He carries their dreams, and those of his countrymen, with him on this 16 day science mission. In his preflight interview, he tells us "it's very exciting for me to be able to fulfill their dream that they wouldn't dare to dream." While in orbit, he will honor the Jewish community around the world by eating kosher meals and observing the Sabbath on Houston time. (Full Story)
(01/17/2003)


Voor we het weten gaan enge anti-semiet-wannabe's als Maarten nu roepen hoe erg het is die die enge Joden de Holocaust (welke misschien niet eens echt zo erg was, maar door de Joden natuurlijk uitgebuit en verergerd is voorgesteld) in tandem met hun macht over het kapitaal (immers die stinkjoden bezitten alles) weer eens hebben misbruikt om deze astronaut aan boord te krijgen van deze missie.

lennart
19-01-03, 18:23
Geplaatst door TheDude
Owjee je ziet ze vliegen! :maf:

Israel heeft zijn eigen nucleaire programma altijd angstvallig geheim gehouden. Wees maar niet zo zeker van je zaak.

TheDude
19-01-03, 18:25
Geplaatst door lennart
Israel heeft zijn eigen nucleaire programma altijd angstvallig geheim gehouden. Wees maar niet zo zeker van je zaak.

Tuurlijk heeft Israel kernwapens, dat geloof ik best.
Maar die zitten niet verstopt in een satelliet :haha:

bman
19-01-03, 20:32
Geplaatst door splijtstof
reactie dude.

lennart bedoelt de raket jericho lll die niet alleen satellieten in een baan om de ruimte brengt, maar ook kernkoppen kan vervoeren die parijs ,rome,londen,berlijn en moskou kunnen hallen.

maar dat ik hier op antwoord maakt mij bijna zo dom als jou,
als jullie die Amerikaanen niet hadden.

Wat dan?

TheDude
19-01-03, 22:09
Tja dan heeft Israel lange afstands raketten, maar als ze ergens op gericht staan dan is het niet Parijs, maar Teheran.

Maarten
20-01-03, 03:28
Als ze maar kunnen leuteren, die jongens.

Wie is die dude? Een nieuwe israelische militair, die betaald en wel zijn achterse op deze site komt afgeven? It's fine to me.. Aan de afdruk herkent men de reet.. (het kan ook nog de voorkant zijn.) Of had je ook nog iets te melden dude?..