PDA

Bekijk Volledige Versie : Dat gedoe over homo's



HijabiLady
18-01-03, 00:50
Lady is er een paar dagen niet geweest en speculaties doen de ronde......is ze het stiekum met Ron eens, is ze geschrokken, beledigd, bang geworden, wat is er aan de hand.........
Nou heel simpel. Haar computer was kaput........, maar nu heb ik em weer gefixed dus gaan met die banaan.
Overigens kom wel vaker een paar dagen niet op het PB, ik heb nog meer te doen. Ga jezelf dan geen schouderklopjes geven, want ik kom heus wel terug, to kick some ass.

Beste Ron, nou je schijnt mn hele persoon al te kennen, dus wat kan ik er zelf nog aan toevoegen? Weinig ben ik bang, want je mening is duidelijk en je maakt de indruk voor weinig rede vatbaar te zijn. Ik wil er nog wel ff op ingaan, want ik kan het nooit laten om zulke stukken tekst over mij, zonder commentaar te laten. Niet in het minst vanwege ons vaste aantal meelezers, of 'gasten'.

Ten eerste is de enige die mn post begerepen heeft Donna. Ik heb je al eerder proberen uit te leggen dat het mij niet gaat om die Christenen, ik heb die hele site niet eens gelezen. Het gaat er mij om dat Ilsma niet als enige homoseksualiteit veroodeelt. Dat zeg ik, en dat alleen. De discusiie over het al dan niet goed zijn van homo's enzovoort daar ga ik het niet steeds opnieuw over hebben. Ieder zijn mening en dat is dat.
Ik ben ook geen 'nonntje' of gevaarlijke taliban aanhanger of weet ik veel. Ik ben gewoon een moslima die er ook maar het beste van probeert te maken. Ik weet dat veel mensen hier de indruk van me hebben dat ik een zwaar extremistisch persson ben, dat ben ik niet.
En ga alsjeblieft niet zo lopen opscheppen dat je Lady eens even hebt ingepeperd en een klap hebt verkocht en nu iz ze erover aan het nadenken en weet ik wat allemaal. Ik bedoel kom op zeg, je bent een volwassen vent, gedraag je dan ook zo. Dat arrogante, snoeverige gedrag siert je echt niet. Om eerlijk te zijn ben ik echt zwaar teleurgesteld in je.



Eddy V meent dat ik geen homo's in mn omgeving hebt en vraagt of dit waar is. Nee Ed dat is niet waar, die heb ik wel en daar ga ik normaal en met respcet mee om, ik verwacht dat namelijk ook van hun.

Dan puk.
Kijk vorige keer met die hoofddoeken discussie had ik de indruk we begrijpen elkaar. En ik waardeer dat je me 'verdedigd' in mn afwezigheid. Maar nu zit je te praten alsof ik een klein kind ben, en daar ben ik niet zo weg van. Ik weet dat 19 nog niet echt volwassen is. Maar ik ben toch heus wel in staat tot zelfstandig nadenken hoor. Ik weet dat het standaard klinkt, maar leeftijd zeg echt lang niet alles, misschien kun je een beetje verder kijken dan een paar cijfertjes volgende keer.
En de moeder die je schrijft dat ik ooit een keer zal worden, die ben ik al.......

gaypride
18-01-03, 01:10
Hoi HijabiLady,

de basis van het leven is dat iedere individu op deze wereld denkt de waarheid te bezitten, zo heeft God het blijkbaar (tot nu toe) zo gewild.

Zo denkt Ron, zo denkt Eddy, zo denkt Donna, zo denkt Gaypride en zo denkt iedereen.

Iedereen vecht voor zijn/haar eigen territorium, iedereen vecht voor een plekje op deze wereld (en in het hiernamaals)

Zo bestaat er niet een wereld maar 6 miljard werelden en overtuigingen en geloven en als je dat echt beseft dan komen we ineens een stuk dichter bij elkaar.

Ieder leven is weer anders, maar we zullen het uiteindelijk met elkaar moeten zien te fixen.

zo denk ik erover
:)
Gp

HijabiLady
18-01-03, 01:16
Het zal je misschien verbazen, maar dat denk ik ook.
Mijn emmigratieplannen daar gelaten :wink:

gaypride
18-01-03, 01:23
Geplaatst door HijabiLady
Het zal je misschien verbazen, maar dat denk ik ook.
Mijn emmigratieplannen daar gelaten :wink:

waarom zou je emigreren?
je komt in de hele wereld dezelfde dingen tegen?
ook in zg moslimlanden
je kunt dit niet ontvluchten je kunt hoog uit jezelf wapenen (niet letterlijk heh :D )

:denk:
Gp

HijabiLady
18-01-03, 01:25
dat was ook maar een grapje

gaypride
18-01-03, 01:28
Geplaatst door HijabiLady
dat was ook maar een grapje

okee :D

Pixelshade
18-01-03, 08:28
Geplaatst door HijabiLady
Lady is er een paar dagen niet geweest en speculaties doen de ronde......is ze het stiekum met Ron eens, is ze geschrokken, beledigd, bang geworden, wat is er aan de hand.........
Nou heel simpel. Haar computer was kaput........, maar nu heb ik em weer gefixed dus gaan met die banaan.
Overigens kom wel vaker een paar dagen niet op het PB, ik heb nog meer te doen. Ga jezelf dan geen schouderklopjes geven, want ik kom heus wel terug, to kick some ass.

Beste Ron, nou je schijnt mn hele persoon al te kennen, dus wat kan ik er zelf nog aan toevoegen? Weinig ben ik bang, want je mening is duidelijk en je maakt de indruk voor weinig rede vatbaar te zijn. Ik wil er nog wel ff op ingaan, want ik kan het nooit laten om zulke stukken tekst over mij, zonder commentaar te laten. Niet in het minst vanwege ons vaste aantal meelezers, of 'gasten'.

Ten eerste is de enige die mn post begerepen heeft Donna. Ik heb je al eerder proberen uit te leggen dat het mij niet gaat om die Christenen, ik heb die hele site niet eens gelezen. Het gaat er mij om dat Ilsma niet als enige homoseksualiteit veroodeelt. Dat zeg ik, en dat alleen. De discusiie over het al dan niet goed zijn van homo's enzovoort daar ga ik het niet steeds opnieuw over hebben. Ieder zijn mening en dat is dat.
Ik ben ook geen 'nonntje' of gevaarlijke taliban aanhanger of weet ik veel. Ik ben gewoon een moslima die er ook maar het beste van probeert te maken. Ik weet dat veel mensen hier de indruk van me hebben dat ik een zwaar extremistisch persson ben, dat ben ik niet.
En ga alsjeblieft niet zo lopen opscheppen dat je Lady eens even hebt ingepeperd en een klap hebt verkocht en nu iz ze erover aan het nadenken en weet ik wat allemaal. Ik bedoel kom op zeg, je bent een volwassen vent, gedraag je dan ook zo. Dat arrogante, snoeverige gedrag siert je echt niet. Om eerlijk te zijn ben ik echt zwaar teleurgesteld in je.



Eddy V meent dat ik geen homo's in mn omgeving hebt en vraagt of dit waar is. Nee Ed dat is niet waar, die heb ik wel en daar ga ik normaal en met respcet mee om, ik verwacht dat namelijk ook van hun.

Dan puk.
Kijk vorige keer met die hoofddoeken discussie had ik de indruk we begrijpen elkaar. En ik waardeer dat je me 'verdedigd' in mn afwezigheid. Maar nu zit je te praten alsof ik een klein kind ben, en daar ben ik niet zo weg van. Ik weet dat 19 nog niet echt volwassen is. Maar ik ben toch heus wel in staat tot zelfstandig nadenken hoor. Ik weet dat het standaard klinkt, maar leeftijd zeg echt lang niet alles, misschien kun je een beetje verder kijken dan een paar cijfertjes volgende keer.
En de moeder die je schrijft dat ik ooit een keer zal worden, die ben ik al.......

don mess with the lady! :fpetaf:

Maarten
19-01-03, 05:31
Het meest overtuigende rond homo's vond ik geloof ik, hoe ze verlíefd konden worden, en kunnen hechten en houden van elkaar.. En de verhoudingen die er uitkomen doen vaak toch wel heel menselijk en autentiek aan. Oprechtheid in het gevoel is er zeker..

Overtuigend vind ik ook de verhalen van homo's over de vele jaren dat ze er niet voor uit durfden komen, en wat een grote kwelling dat was. Homo zijn, dat doe je echt niet uit verveling hoor. Je moet het je ouders eens vertellen..

Maar zelfs als je het als afwijking blijft zien, dan nog is verbazend hoe weinig homo's er weer hetero worden. Pak de andere "zonden".. daar komen mensen nogal eens op terug. Maar homo's lijken onverbeterlijk.
Een jaar geleden of zo, was er in een christelijk discussieprogramma een jonge jongen die weer hetero geworden zou zijn. Die was "behandeld" enzo.. Maar uiteindelijk vond ik voor mezelf het meest bepalend, dat ik hem niet "echt" vond. Alsof het opgelegd was. Hij zelf zei weer hetero geworden te zijn, en het zeker te weten, maar ik voelde de diepgang niet.

Eerlijk gezegd vertrouw ik de godsdiensten op dit punt niet. Voor hetero's is de eerste gevoelsreactie op de homo-dingesdaad er een van walging. En zo is het in de godsdiensten terecht gekomen meen ik. De Koran biedt hier óok weer niks nieuws meen ik: alwéer het verhaal van Sodom en Gomorra. En dat richt zich vooral tegen de perversiteit, de uitwassen. Gerotzooi met tantes, zusters, dieren, kinderen, hoerelopen, ook met jongens enz..
Als man snap ik precies waar dat over gaat. Die drang kan af en toe zó overheersend zijn, dat ook de schildpad niet meer veilig is :hihi:

Maar ik geloof dat de primaire gevoels reactie bij de hetero's er de oorzaak van is, dat het homo-zijn wat ál te snel in de rotzooi meegenomen is.
intussen doen homo's niets anders dan krachtig protesteren. Klaarblijkelijk gaat het hier niet zomaar om een afwijking, maar om iets serieus, dat zéer diep zit. Zelfs de psychiatrie kon het er in Nederland níet van winnen!

Nou, dan wordt het toch echt tijd, om de zaken te nemen zoals ze zijn hoor. Je kunt dan niet anders dan je geweten volgen. En dat zegt op de eerste plaats: leven en laten leven... En de eerste verantwoordelijkheid van een gelovige t.o.v. andere mensen, dat is de omgang er mee, en niet het leren van lesjes.

Verder zijn alle godsdiensten tegen seksueel geetaleer, dus ook tegen dat van homo's.. Toch is die gayparade niet veel erger, dan wat hetero's in het openbaar doen in Amsterdam.. zelf ben ik redelijk preuts, en hou niet van dat geetaleer. Maar zijn uitzonderingen nou zo erg? Mogelijk hebben de godsdiensten niet meer bedoeld, dan dat het geetaleer geen permanente cultuur moest worden..

Maar de doorsnee arabische houding t.o.v. homo’s, daar heb ik niet veel respect voor. Die beginnen meteen in teksten te roeren, en te roepen van zie je wel! En de gematigden vinden het dan wel acceptabel, maar begin dan niet over seks. Dan verbinden ze hun primaire gevoelsreactie meteen aan de teksten, en schieten dan door. Dat leidt dan alleen maar tot onlogische dingen. Een homo die zegt het te doen, gebeurt nog niks, maar als hij betrápt wordt??.. En dan is het ook meteen de doodstraf enzoo.. Maar dat wordt vaak ook weer te gek gevonden, zodat er in praktijk zeer zware eisen gesteld worden aan de getuigen, en wat ze nou precies gezien hebben.
Ik vind die reacties allemaal érg krampachtig.. Men weet eigenlijk niet wat men er mee aan moet. Soms gaan er godsdienstige leiders ineens uit hun dak, en dan wordt er weer flink vervolgd.. Op andere tijden is het weer van “laat maar”. En soms zijn er weer puur machtspolitieke motieven om te vervolgen. Je hoort dan vooral veel geroep over Allah, maar iets begrijpen doet eigenlijk niemand. Eigenlijk vind ik het allemaal brandhout.. het ontbreekt gewoon aan levensechtheid in de benadering van homo's..

HijabiLady
19-01-03, 20:11
Ik vraag me af waar Ron nou blijft

HijabiLady
19-01-03, 23:20
daar gaat deze discussie helemaal niet over

Maarten
20-01-03, 07:58
Geplaatst door EdV
Gelukkig heeft een schildpad zijn eigen blijf-van-mijn-lijf-huis.


:hihi: dit krijgt de gevatheidsprijs van de maand! Hahahaha..

Bedankt voor de aanvulling over de walging. Ja, kinderen zouden van hun ouders walgen. Broers misschien van hun zussen. Gelovigen van geestelijken? Je nette buren? De piano-leraar? Het punt bij die homo-seks zal wel zijn, dat mensen zich graag met seks identificeren, en dan bij homo’s ineens in de problemen komen. Dan moet je gewoon even beseffen, dat die jongens helemaal niet zoiets voelen, als wat jij op dat moment voelt. Ze zijn gewoon anders..

rnaj
20-01-03, 14:59
Het kan aan mij liggen, ik ben hier nog niet zolang actief, maar ik wordt wel een beetje moe van al die homo discussie's

Als homo wordt geboren, moslim zijn is een keus.
ik respecteer iedereen zijn keuzes maar ik wel moeite met het feit dat ik NIET mag zeggen dat ik moeite met hoofddoekjes heb, want hoofddoekjes moeten van het geloof, terwijl ik WEL afgekafferd wordt uit naam van het geloof.
(inderdaard: het maakt niet zoveel verschil met de SGP en andere kleine christelijke splinter groepen).

Ook ben ik oud genoeg om die 'Homo discussies' naast mij neer te leggen, het is alleen jammer voor die groep homosexuelen die dat door hun maatschappelijke situatie niet kunnen
(moslim jongeren, of je vader zou maar SGP stemmen).

wat mij verder ook opvalt is dat de OPBOUWENDE homo discussie op maroc.nl alleen door vrouwen en niet moslim mannen gevoerd worden.
De mannen zijn kennelijk een beetje bang dat ze voor homo worden uitgemaakt als ze iets positiefs zeggen over homo's.

Heel jammer, toch weet ik zeker dat de emancipatie van moslim homo mannen niet lang meer gaat duren.

Daar waar nederlandse homo cafes uitsterven, zie je andere weer verschijnen.
Voor een doelgroep cafe heb je een vorm van onderdrukking nodig.

Dutchguy
20-01-03, 15:12
Hoi Rnaj, ik ben hier als openlijk homo al een tijdje met moslims over aan het discussieren. GayPride is hier als moslimhomo nog veel langer mee bezig.

Ik word er ook wel eens moe van dit onderwerp maar het lijkt erop dat dit punt nou eenmaal op de agenda blijft staan. Het is een discussie die steeds weer terug komt lijkt het en ik blijf het dan nodig vinden dat homo's tegengas blijven geven aan opmerkingen die soms zeer grievend zijn en slecht doordacht zijn. Geen tegengeluid krijgen is automatisch gelijk krijgen, meer die gedachte.
Maar ik word ook wel eens moe van het onderwerp, toch blijf ik het nuttig vinden om een ander geluid te laten horen.

Het is inderdaad zo dat moslimmannen hier veel meer moeite mee hebben dan vrouwen. Toch noem ik een NIS, een Bil@l, een Orakel. Met hen valt op een respectvolle manier over dit onderwerp te discussieren. Ze zullen het niet persee allemaal met je eens zijn, maar ik heb discussies met hen als respectvol ervaren.

gaypride
20-01-03, 19:07
Geplaatst door Maarten

Maar de doorsnee arabische houding t.o.v. homo’s, daar heb ik niet veel respect voor

even LOS van de godsdienst

hou er asjeblieft allemaal n beetje rekening mee dat er in de "Arabische" cultuur heel anders met het verschijnsel homosexualiteit wordt omgegaan dan in de westerse.
Met hele andere tradities en invullingen en uitingsvormen.

Nederland heeft er ongeveer 40 jaar over gedaan om homosexualiteit openlijk geaccepteerd te krijgen en NOG STEEDS is dat niet helemaal gelukt.

Hoe kun je dan van mensen die een groot deel van hun eigen cultuur beleven zeker op dit lastige gebied in korte tijd 180% laten draaien?
Je kunt wel je Nederlandse visie proberen op te dringen maar dat gaat je niet helpen. Wel waakzaam blijven en uitwassen aanpakken. En dat geldt voor alle "culturen" zowel van binnen als naar buiten En blijven praten
Respect is het accepteren dat een ander soms meer moeite en tijd nodig heeft om hier mee om te gaan en ik weet ook wel dat dat soms best lastig is.
Maar we zijn op de goede weg, daar blijf ik in geloven

Thanx

:)
Gp

Orakel
20-01-03, 19:32
Geplaatst door rnaj
Het kan aan mij liggen, ik ben hier nog niet zolang actief, maar ik wordt wel een beetje moe van al die homo discussie's

Als homo wordt geboren, moslim zijn is een keus.
ik respecteer iedereen zijn keuzes maar ik wel moeite met het feit dat ik NIET mag zeggen dat ik moeite met hoofddoekjes heb, want hoofddoekjes moeten van het geloof, terwijl ik WEL afgekafferd wordt uit naam van het geloof.
(inderdaard: het maakt niet zoveel verschil met de SGP en andere kleine christelijke splinter groepen).

Ook ben ik oud genoeg om die 'Homo discussies' naast mij neer te leggen, het is alleen jammer voor die groep homosexuelen die dat door hun maatschappelijke situatie niet kunnen
(moslim jongeren, of je vader zou maar SGP stemmen).

wat mij verder ook opvalt is dat de OPBOUWENDE homo discussie op maroc.nl alleen door vrouwen en niet moslim mannen gevoerd worden.
De mannen zijn kennelijk een beetje bang dat ze voor homo worden uitgemaakt als ze iets positiefs zeggen over homo's.

Heel jammer, toch weet ik zeker dat de emancipatie van moslim homo mannen niet lang meer gaat duren.

Daar waar nederlandse homo cafes uitsterven, zie je andere weer verschijnen.
Voor een doelgroep cafe heb je een vorm van onderdrukking nodig.

Hoi Maj,

welkom op deze site. De discussie op deze site gaan er nog wel es heftig en ongenuanceerd aan toe, mar laat je daar asjeblief niet door afschrikken. Als je wat zinnigs of leuks te melden hebt, graag. Hoe meer zielen, hoe gevarieerder. Alhoewel het er daar soms niet naar uit ziet.
De discussies hier over homosexualiteit zijn inderdaad wel eens genant, mar moeten wat mij betreft wel gewoon gevoerd worden teneinde het onderwerp uiteindelijk op een uitgebalanceerde wijze bespreekbaar te krijgen. Ik hoop dat dat proces niet zolang zal duren als het onder de Nederlanders geduurd heeft, maar ik ben hoopvol gestemd.

Misschien is dit een leuke thread voor je:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=53400

Ook wel heftig hoor. :boogie:

Orakel
20-01-03, 19:34
Geplaatst door Dutchguy
Hoi Rnaj, ik ben hier als openlijk homo al een tijdje met moslims over aan het discussieren. GayPride is hier als moslimhomo nog veel langer mee bezig.

Ik word er ook wel eens moe van dit onderwerp maar het lijkt erop dat dit punt nou eenmaal op de agenda blijft staan. Het is een discussie die steeds weer terug komt lijkt het en ik blijf het dan nodig vinden dat homo's tegengas blijven geven aan opmerkingen die soms zeer grievend zijn en slecht doordacht zijn. Geen tegengeluid krijgen is automatisch gelijk krijgen, meer die gedachte.
Maar ik word ook wel eens moe van het onderwerp, toch blijf ik het nuttig vinden om een ander geluid te laten horen.

Het is inderdaad zo dat moslimmannen hier veel meer moeite mee hebben dan vrouwen. Toch noem ik een NIS, een Bil@l, een Orakel. Met hen valt op een respectvolle manier over dit onderwerp te discussieren. Ze zullen het niet persee allemaal met je eens zijn, maar ik heb discussies met hen als respectvol ervaren.

Had ik nog niet gezien.

Thanx Dutchguy :lole:

Dutchguy
20-01-03, 19:41
Geplaatst door Orakel
Had ik nog niet gezien.

Thanx Dutchguy :lole:

Graag gedaan Orakel. Bruggebouwers hebben we nodig om elkaar te begrijpen en te respecteren en ik reken jou daar ook onder.

rnaj
20-01-03, 20:13
Nederland heeft er ongeveer 40 jaar over gedaan om homosexualiteit openlijk geaccepteerd te krijgen en NOG STEEDS is dat niet helemaal gelukt.

Dit is mischien ook wel een van de problemen bij de intergratie.

De oude nederlanders zijn misschien niet bereid (terecht of niet) om dat we in 40 jaar hebben opgebouwd op het gebied van homo en vrouwen emancipatie e.d. niet nog een keer over te moeten doen.


Even LOS van de godsdienst ...... hou er asjeblieft allemaal n beetje rekening mee dat er in de "Arabische" cultuur heel anders met het verschijnsel .....

Dit verschil is mij niet altijd even duidelijk en wordt ook nooit uitgelegd.
PLUS dat ik sommige mensen hoor zeggen dat de Islam geen goddienst is MAAR een cultuur

gaypride
20-01-03, 21:27
Geplaatst door rnaj
Dit is mischien ook wel een van de problemen bij de intergratie.

De oude nederlanders zijn misschien niet bereid (terecht of niet) om dat we in 40 jaar hebben opgebouwd op het gebied van homo en vrouwen emancipatie e.d. niet nog een keer over te moeten doen.


Welkom RnaJ

'De' Nederlanders moeten iets over doen?
Wat een onzin, vanwege El Moumni of zo?

Het omgaan met homosexualiteit zullen de Nederlanders 'met een niet-Nederlandse achtergrond' toch zelf moeten doen uiteindelijk
De Nederlanders zouden wel eens goed er aan doen om hier een helpende hand in te geven (gebeurt ook gelukkig wel) in plaats van alleen maar de extreme uitingen van iets voor een hele groep in te vullen

De Nederlandse Politiek mag wel eens een keertje een vette subsidie geven aan organisaties die zich bezig houden met de opvang organisatie en emancipatie van Nederlandse 'met een oorspronkelijk niet Nederlandse achtergrond' homo's want dat is HARD nodig en dat is een plicht want het gaat hier om mede-Nederlanders (toch?)


Dit verschil is mij niet altijd even duidelijk en wordt ook nooit uitgelegd.

wordt de laatste tijd toch ook regelmatig over gepubliceerd ook in het Nederlands in allerlei boeken en tijdschriften
Op Google vind je vast wel iets hier over :D



PLUS dat ik sommige mensen hoor zeggen dat de Islam geen goddienst is MAAR een cultuur

Moslims heb je over de hele wereld ook onder autochtone Nederlanders
dus je moet cultuur niet verwarren met religie maar er is natuurlijk ook veel verbinding net als het christendom in de Nederlandse cultuur (hoofdzakelijk vroeger dan)

verder is de wereld niet zwart-wit maar oneindig gekleurd
en dat is ook zo onder de N E D E R L A N D E R S
:tik:
Gp
(ik denk dat ik hier het record gevestigd heb van het gebruik van het woord Nederlanders in een bericht :hihi: )

rnaj
21-01-03, 13:02
Gp,

zoals ik al gezegt heb ben ik homo, dat is geen levenskeus maar dat is mijn ZIJN.
gelukkig leven wij in een land waarin mensen gelijk worden behandeld, zonder te kijken naar ras, geloof en sexuele voorkeur.
voor deze gelijke behandeling heeft nederland 40 jr gevochten tegen de christelijke politieke overheersing van het CDA.

Naar mijn mening is het dus tegen de wet als iemand mij, met welke culturele/geloofs overtuiging dan ook, als een minderwaardig mens beschouwd of mij niet accepteerd hoe ik ben. (geen misverstand, ik doel niet alleen op moslims)

ik vindt dan ook zeer bedroevend dat ik geen enkele moslim groepering zich openlijk heeft gedistancieerd van de uitspraken van El Moumni.
Het is toch zo dat die vent in zijn eigen land geen Iman mag zijn, maar hier in de moskee de meest ransige zaken roept over homo's en de westerse cultuur in het algemeen.


'De' Nederlanders moeten iets over doen?
Heb ik niet zelf bedacht, is mijn standpunt ook niet. Ik hoor mensen roepen: ik heb er 40 jaar voor gevochten, ze passen zich maar aan, ik leg het niet nog een keer uit.

Mijn mening is echt anders.
in mijn buurt (A'dam oost, transvaalbuurt) heb ik in MIJN dagelijks leven geen problemen. de laatste keer dat ik als homo smerig ben aangekeken was dat een door een oerhollander van een jaar of 38.

Toch sprak ik 2wk geleden een marokkaan, in de kroeg, hij dronk een biertje, zij veel zinnige zaken over de verschillende geloven en culturen.
Helaas toen het over homo's ging praatte hij over TOLEREREN in plaats van ACCEPTEREN.

Dat kleine verschil doet mij pijn.....

En doet mij nadenken over het feit wat ik daar mee moet doen.

Ik kan natuurlijk besluiten om niet meer met die mens te praten, dat wil ik niet want ik vindt dat we samen moeten leven.

Ik kan ook proberen om die mensen te overtuigen dat het geen ziekte of afwijking is. dan heb ik het gevoel dat het er zoveel zijn dat ik moedeloos wordt bij gedachte.

Wel is het goed dat El Moumni, net zoals Leen van Dijke zich bij de rechter moeten verantwoorden voor de uitspraken die zij hebben gedaan.

Mag je onder het motto 'vrijheid van godsdienst' alles zeggen?
Nee toch, je mag toch niemand pijn doen .....
In het extreme geval, wie of wat beschermt mij als een of andere geloofswaanzinnige, homo's begint te vermoorden met 'vrijheid van godsdienst' als bescherming.

En als El Moumni en andere enge mannen dat soort dingen blijft roepen, hoe moet het dan met de moslim homo jongeren aflopen.

:fpotver: , dat ben ik dus.

Ik zei zojuist dat mijn menig echt anders is, misschien weet ik wel niet wat mijn mening is. Waarom voel ik mij niet gelukkig met de situatie.
Misschien ben ik wel bang voor mijn buurman omdat ik niet weet hoe hij in het leven staat. is het niet een taak van de moslims om de verschillen tussen 'zware' en 'verlichte' moslims herkenbaar te maken?


Mvg

RnaJ

Zara
21-01-03, 14:38
Gaypride,

je bent een schatje, ondanks de taboesfeer die er hangt rond homoseksualiteit binnen de 'moslimcultuur' ben je niet verbitterd geraakt en geloof je toch in de goede wil van mensen.
Dat vind ik echt vet cool van je en moest ik gewoon fftjes kwijt hoor :)

gaypride
21-01-03, 16:54
Geplaatst door Zara
Gaypride,

je bent een schatje, ondanks de taboesfeer die er hangt rond homoseksualiteit binnen de 'moslimcultuur' ben je niet verbitterd geraakt en geloof je toch in de goede wil van mensen.
Dat vind ik echt vet cool van je en moest ik gewoon fftjes kwijt hoor :)

daten? :stout:
geintjuuuuuu, thanx


rjan,
ik vind dat jij een groot probleem hebt en daar kan ik je helaas niet bij helpen.
Dat zul je zelf moeten doen.
Wat ik lees interpreteer ik het zo

Ik vind dat jij erg zwart/wit denkt
Het lijkt wel of jij in iedere Nederlander met een Moslimachtergrond een gevaar ziet. Denk jij nou werkelijk dat iedere Marokkaan die jij tegen komt een verklede El Moumni is die met een geweer rond loopt om jou af te gaan schieten?
(ik geef toe ik overdrijf het een beetje om je iets duidelijk te maken).

Die bier zuipende Marokkaan in je cafe had het over tolereren. Nou waar maak je je dan druk om. Zat Nederlanders met een Niet-moslim achtergrond die er ook zo over denken (maar het niet altijd zullen zeggen)
Misschien walgt ie wel van homo's maar was ie heel beleefd tegen je
Misschien vond ie je wel niet aantrekkelijk genoeg en heeft ie dat op een beleefde manier zo gezegd :hihi:
Alles is mogelijk

Oplossing voor jou


Misschien ben ik wel bang voor mijn buurman omdat ik niet weet hoe hij in het leven staat.

Nodig je Marokkaanse of whatever buurman eens uit op de koffie / thee (met veeeeeeeeeeeeeeeeel koekjes) en wie weet wat voor leuks daar uit ontstaat :stout:

succes (en hou ons op de hoogte :hihi: )

:p
Gp

ps met alleen maar klaagzangen kom je hier niet ver vrees ik
maar goed dat moet je zelf maar ervaren

Orakel
21-01-03, 22:32
Geplaatst door rnaj
[B]Gp,

zoals ik al gezegt heb ben ik homo, dat is geen levenskeus maar dat is mijn ZIJN.
gelukkig leven wij in een land waarin mensen gelijk worden behandeld, zonder te kijken naar ras, geloof en sexuele voorkeur.
voor deze gelijke behandeling heeft nederland 40 jr gevochten tegen de christelijke politieke overheersing van het CDA.

Begin met trots te zijn op je ZIJN en voor je zelfwaarde niet afhankelijk te zijn van de waardering van anderen. Die "anderen" zullen namelijk altijd wel iets tegen je hebben: je bent te homo, te zwart, te dik, te onaangepast, te whatever.
Ik besef terdege dat het homo-zijn een verschrikkelijk moeilijk extra dimensie is, maar toch begint het bij jezelf en geloof me: dit is geen Lieve Mona opmerking.
Als individu ben je geen Atlas en in je eentje tors je niet de homoproblematiek in NL op je schouders en die verander je ook niet in je eentje. Dat moet je wel blijven proberen, maar daarvoor is het keihard nodig dat je trots bent op je zijn en dat soms ook tot "op het walgelijke toe" (figure of speech) uitdraagt.




Klopt als een zwerende vinger. Ik vind dat net zo genant en neem het mijn "eigen gemeenschap" kwalijk dat ze geen stelling hebben genomen, maar in plaats daarvan de programmamakers hebben lopen bekritiseren. De enige die ik deze banaliteit hoorde weerleggen was een Marokkaanse Islamoloog uit Frankrijk en die wordt dan weer een ketter genoemd.
Nou ben ik de eerste om toe te geven dat NL het laatste jaar moeilijk is voor allochtonen, mar ik ben ook de eerste om te bekennen dat allochtonen het moeilijkst zijn voor zichzelf. Met bovengenoemde houding lopen zij zichzelf voor de voeten, struikelen keer op keer en moeten terug naar af.

Je moet me echter geloven dat er op een andere niveau (het individuele) genoeg gal gespuwd werd over deze en andere idioten die de allochtone emancipatie met zijn achterlijke opmerkingen met 10 jaar vertraagd heeft. Naast dit eigenbelang vinden velen de uitspraken uberhaupt verwerpelijk, zowel daar waar het over vrouwen als daar waar het over homo's gaat.

[quote]
Het is toch zo dat die vent in zijn eigen land geen Iman mag zijn, maar hier in de moskee de meest ransige zaken roept over homo's en de westerse cultuur in het algemeen.


Heb ik niet zelf bedacht, is mijn standpunt ook niet. Ik hoor mensen roepen: ik heb er 40 jaar voor gevochten, ze passen zich maar aan, ik leg het niet nog een keer uit.

Mijn mening is echt anders.
in mijn buurt (A'dam oost, transvaalbuurt) heb ik in MIJN dagelijks leven geen problemen. de laatste keer dat ik als homo smerig ben aangekeken was dat een door een oerhollander van een jaar of 38.

Toch sprak ik 2wk geleden een marokkaan, in de kroeg, hij dronk een biertje, zij veel zinnige zaken over de verschillende geloven en culturen.
Helaas toen het over homo's ging praatte hij over TOLEREREN in plaats van ACCEPTEREN.

Dat kleine verschil doet mij pijn.....

Dat is geen klein verschil, dat is een wereld van verschil. Tolereren staat (voor mij) gelijk aan dulden en dat laatste is wat mij betreft geen basis voor een onderlinge omgang. Ik erger mij daar ook mateloos aan in de integratiediscussie.
Het verschil tussen acceptatie en tolerantie lijkt echter wel een semantische te zijn: twee totaal verschillende begrippen, maar er zijn veel mensen die aan beide begrippen dezelfde betekenis toekennen.
Hoeft dus niet altijd negatief te zijn.
Ben ik ook maar onlangs achter gekomen hoor, n.a.v. een discussie met Marsipulami ( kom terug gek!)



En doet mij nadenken over het feit wat ik daar mee moet doen.

Ik kan natuurlijk besluiten om niet meer met die mens te praten, dat wil ik niet want ik vindt dat we samen moeten leven.

Ik kan ook proberen om die mensen te overtuigen dat het geen ziekte of afwijking is. dan heb ik het gevoel dat het er zoveel zijn dat ik moedeloos wordt bij gedachte.

Keep hope alive. In NL krijg je niks gratis en wordt je niets gebracht. Je zult het te allen tijde moeten halen.

Dutchguy
21-01-03, 23:25
Geplaatst door EdV
Blijf doorgaan met plaatsen, niet elke dag want dan begin je op de mateloze yehiyaayash te lijken, maar op momenten dat je denkt dat het onderwerp begint weg te zakken. Een regelmatige herinnering blijft nodig en al kun je de rechtlijnigen onder de gelovigen nooit overtuigen, een enkele twijfelaar kan je er misschien mee bereiken. Alle beetjes helpen. Zoveel uithangborden heeft de Marokkaanse gemeenschap hier niet.

Ed]

Weet je EdV, ik word inderdaad zelf ook moe van dit onderwerp. En vaak komt het op hetzelfde neer. Ik verkeer niet in de veronderstelling dat ik mensen kan overtuigen, ik hoop slechts wat meer vraagtekens te kunnen plaatsen. En vooral het besef dat het hier om mensen gaat, met gevoelens. Dat het hier niet alleen maar om een abstract onderwerp gaat, het gaat over mensen.
Verder merk ik dat dit onderwerp steeds weer naar voren komt. Het is een maatschappelijk knelpunt tussen autochtonen en allochtonen maar ook hier moet je weer uitkijken voor generalisaties. Misschien zijn sommige allochtonen wel veel eerlijker in hun afkeer van homo dan sommige autochtonen die die afkeer verbergen achter een politiek correct masker. Bovendien is het niet zo dat alle allochtonen (rotwoord trouwens, maar bij gebrek aan beter) problemen hebben met homosexualtiteit. Maar inderdaad, af en toe een post kan geen kwaad, al was het maar om een tegengeluid te laten horen.

Maarten
22-01-03, 05:23
Met tolerantie kun je heel tevreden zijn. Je wil natuurlijk Acceptatie, maar dat is het eíndresultaat. (erkend worden in wat je bent.) Maar deze wereld is niet ideaal, en je moet het doen met wat er mogelijk is. Als iemand al praat over tolerantie, dan is er blijkbaar een zekere vorm van acceptatie, en dus valt er te praten.

Het probleem gaat niet alleen over homo’s. Iedereen is in bepaalde mate vreemd voor een ander, en acceptatie van persoonlijkheid is helaas geen gegeven. Het is overal een beetje knokken, en dat geldt voor iedereen.

Als hetero raakte ik vooral van m’n rare gevoelens af door omgang met homo’s. Ik weet echt niet meer wat voor vooroordelen ik had, maar door homo’s te spreken, ontdek je dat het gewoon mensen zijn. Als je dus met iemand praat die je “tolereert”, dan doe je in feite al wat voor je zaak. En hoe meer je er samen van maakt, hoe groter het effect.
Voor mij geld het voor álle mensen: gewoon kijken wat je samen kunt maken..

Voor een hetero kan een énkel gesprek met een homo al een kleine revolutie zijn. Dat kan al een hoop vooroordelen op drift zetten.. (Gut…het was gewoon een aardige vént?!…)

rnaj
22-01-03, 10:46
Orakel,


Begin met trots te zijn op je ZIJN en voor je zelfwaarde niet afhankelijk te zijn van de waardering van anderen. Die "anderen" zullen namelijk altijd wel iets tegen je hebben: je bent te ho ....

maakt je niet ongerust ik ben trots op mijn homosexualiteit, zeker ben ik hier op deze site niet opzoek naar eigenwaarde.
Wel probeer ik via deze site mijn buren beter te begrijpen. :)


Klopt als een zwerende vinger. Ik vind dat net zo genant en neem het mijn "eigen gemeenschap" kwalijk dat ze geen stelling hebben genomen, maar in plaats daarvan de programmamakers hebben lopen bekritiseren.

Jij bent voor mij de eerste NIET B.N.M. (Bekende Nederlandse Moslim) die dit hard op zegt. Volgens mij is het zeer signaal om met elkaar ingesprek te blijven. :duim:



Je moet me echter geloven dat er op een andere niveau (het individuele) genoeg gal gespuwd werd over deze en andere idioten die de allochtone emancipatie met zijn achterlijke opmerkingen met 10 jaar vertraagd heeft.

Had ik al in de gaten gekregen toen ik begon rond te wandelen op deze site. :love2:



Tolereren staat (voor mij) gelijk aan dulden en dat laatste is wat mij betreft geen basis voor een onderlinge omgang.

Misschien had ik duidelijker moeten zijn, jij omschrijft mijn punt helder en duidelijk. Ik vindt het heeeeel jammer dat dit bij Gaypride niet goed is overgekomen. :fpotver:


Gaypride,


ps met alleen maar klaagzangen kom je hier niet ver vrees ik,

Ik ben echt bang dat je nuance verward hebt met angst. Ik wil graag de moslim/marokkaanse/arabische medemensen beter begrijpen, en ik hoop op een wederzijds leer proces. met als doel dat ik mijn buurman uitnodig voor een kopje koffie en niet langer als twee vreemden in een straat blijf wonen.

:moeilijk:

bman
22-01-03, 12:05
Een fijne topic dit. Maarten ik zeg het niet altijd ( ;) ) maar je eerste posting in dit draadje zat je wat mij betreft helemaal juist.

Speciaal voor alle homofoben die wel meelezen, maar niet meepraten...
;)

http://213.129.73.14/aa_dt_new/forums/attatchments/gay.gif

gaypride
22-01-03, 16:28
bman :hihi:


Tolereren staat (voor mij) gelijk aan dulden en dat laatste is wat mij betreft geen basis voor een onderlinge omgang.

rnaj ik begrijp je heel goed MAAR ik heb je geprobeerd duidelijk te maken:

-tolereren kan voor een bepaald individu al een heeeeeeeeele grote stap zijn en een hele grote individuele overwinning

-tolereren hoeft geen eindstation te zijn maar kan een eerst stap zijn voor iemand in een proces van accepteren

-door te gaan zeggen ik wil absoluut meteen geaccepteerd worden en niet alleen maar getolereerd ga je voorbij aan de processen waar de ander in kan zitten en stel je jezelf op de voorgrond, wat weer bij de ander onbehagen kan oproepen zodat hij/zij meteen weer een stap terug doet.
Het komt op mij arrogant over, maar zo zie ik het

en probeer verder niet te veel te generaliseren maar face the facts of life

zoiets dus

En voor Dutchguy:::

WAAG HET NIET OM TE VERTREKKEN WANT DAN ... DAN ... DAN ...

























tttttja ............ wat dan eigenlijk


































































































nou ja laten we zeggen dat ik dan HELEMAAL voor schut sta dat ik hier nog ben
:hihi:
Gp

Dutchguy
22-01-03, 18:44
Maar GayPride..... Yehi pest me omdat ik een groter dingetje in mijn hersentjes heb dan hetero's!

En da vink nie leuk! :engel:

(of was 't nou kleiner?)

gaypride
22-01-03, 22:06
Gp
Yehi pest me omdat ik een groter dingetje in mijn hersentjes heb dan hetero's!

gewoon tegen hem zeggen dat de foto's in zijn berichten eigenlijk niet zijn toegestaan

:zwaai:
Gp

Hamza-T
23-01-03, 00:00
Ik was de topic aan het lezen en toen kwam ik dit tegen:

GayPride is hier als moslimhomo nog veel langer mee bezig.

Hhahaha
Moslimhomo
Heb je ook nog moslim pedos?
Eerlijk gezegd weet ik dat helaas wel zeker,want de daad zegt niet of men moslim of niet is.
Maar toch ik vond het zo raar klinken,normaal is een moslim gewoon hetero.

En touch the dutch-guy ja het is groter zeggen ze,ik heb ook iets wat groter is,maar dat hangt wat lager.

(kon deze opmerking?)

en gayparade

gewoon tegen hem zeggen dat de foto's in zijn berichten eigenlijk niet zijn toegestaan

Zoiets over Yehiyaayyash zeggen,terwijl foto's toegestaan zijn omdat het geen tekening maar een weerspiegeling van een mens is,en zelf backdoorboy zijn,sorry hoor maar is dit nou niet effe hypocriet van je?

bman
23-01-03, 00:31
Hhahaha
Moslimhomo
Heb je ook nog moslim pedos?
Eerlijk gezegd weet ik dat helaas wel zeker,want de daad zegt niet of men moslim of niet is.
Maar toch ik vond het zo raar klinken,normaal is een moslim gewoon hetero.


Het is al een schande dat je homosexualiteit en pedofilie op een lijn poogt te stellen. Maar goed, om je vraag te beantwoorden: Ja er zijn ook zat moslims die van kleine kinderen houden.

Jezelf moslim noemen en tegelijkertijd homo zijn is prima mogelijk. Zoiets heet zelfdeterminatie. Wie ben jij om daar over te oordelen? Iemand tot niet-moslim of koefaar verklaren omdat hij volgens jou zondigt is volgens mij op zichzelf al weer een zonde.

Maar goed, ook moslims kunnen op jongens en mannen vallen. Moslima's volgens mij ook op vrouwen. (gek dat je die nooit hoort...) In de Hemel (lees de koran maar eens goed) wachten trouwens voor de liefhebber ook maagdelijke knaapjes op je.



En touch the dutch-guy ja het is groter zeggen ze,ik heb ook iets wat groter is,maar dat hangt wat lager.

(kon deze opmerking?)


Zozo, dat je over je geslachtsdelen begint te spreken tegen homo's...dat zegt misschien wel iets over heimelijke gevoelens...ach, ken je Freud?



Zoiets over Yehiyaayyash zeggen,terwijl foto's toegestaan zijn omdat het geen tekening maar een weerspiegeling van een mens is,en zelf backdoorboy zijn,sorry hoor maar is dit nou niet effe hypocriet van je?


De bedoeling van die opmerking ontging je kennelijk. Het ging er m.i. om dat er ook moslims zijn die foto's haram vinden en Yehi zich kennelijk niet aan dat gebod houdt terwijl hij (en andere fundis) zelf lustig het ene na het andere 'gebod' opgelecht zien voor anderen. Als er dus iemands schijnheiligheid ter discussie staat, dan is het wel die van Yehi.

p.s. waarom noem je iemand 'backdoorboy'? Vind je het fijn om mensen te beledigen? Of is dit jouw laffe manier om virtueel poten te rammen? J

Mayzoh
23-01-03, 04:10
Hallo allemaal ik kon het niet laten om geen opmerking te maken over dit onderwerp,dus bij deze.IK vind dat ieder voor zichzelf moet weten tot wat voor geslacht hij/zij zich aangetrokken voeld.Ik vind het erg dat men iemand afwijst om zijn/haar sexuele geaardheid.Ik ben zelf moslim en al drie jaar gelukkig getrouwd met de vrouw van mijn dromen,mijn vrouw en ik delen dezelfde mening wat betrefd homosexualiteit.Ik wil hiermee alleen laten zien dat er ook moslims zijn die er anders over denken dan menigeen.Dus alle homo's doe waar je zin in hebt en laat je niet van je stuk brengen.En wat de acceptatie van anderen betrefd,heb geduld,wij zitten hier al generaties lang en we worden vandaag de dag nog steeds niet volledig gedaccepteerd. :vreemd: :confused: :schreeuw:

Maarten
23-01-03, 04:42
Geinig hoe Hamza-T het begrip “moslimhomo” waarschijnlijk leest als “Haram-moslim”, en daarom moet lachen. Een jat-christen, een varkens-jood… hihi.. kan me de lol wel voorstellen.
Toch is het wel een eye-opener voor mij, hoezeer het moslim-zijn blijkbaar gekoppeld is aan het niet-homo zijn. Bij ons heeft óok veel afkeer van homo’s bestaan, maar volgens mij nooit zo erg, dat men zich geen christen meer mocht noemen. Wel andersom, dat het als christen helemaal fout zou zijn. Maar werden er echt homo’s ge-excommuniceerd??
Islam lijkt hier nog veel resoluter te zijn, hoewel er natuurlijk veel opvattingen in Islam zijn..

Dutchguy
23-01-03, 07:35
Geplaatst door Mayzoh
Hallo allemaal ik kon het niet laten om geen opmerking te maken over dit onderwerp,dus bij deze.IK vind dat ieder voor zichzelf moet weten tot wat voor geslacht hij/zij zich aangetrokken voeld.Ik vind het erg dat men iemand afwijst om zijn/haar sexuele geaardheid.Ik ben zelf moslim en al drie jaar gelukkig getrouwd met de vrouw van mijn dromen,mijn vrouw en ik delen dezelfde mening wat betrefd homosexualiteit.Ik wil hiermee alleen laten zien dat er ook moslims zijn die er anders over denken dan menigeen.Dus alle homo's doe waar je zin in hebt en laat je niet van je stuk brengen.En wat de acceptatie van anderen betrefd,heb geduld,wij zitten hier al generaties lang en we worden vandaag de dag nog steeds niet volledig gedaccepteerd. :vreemd: :confused: :schreeuw:

:duim: :duim: :duim:

bman
23-01-03, 12:55
Geplaatst door Mayzoh
Hallo allemaal ik kon het niet laten om geen opmerking te maken over dit onderwerp,dus bij deze.IK vind dat ieder voor zichzelf moet weten tot wat voor geslacht hij/zij zich aangetrokken voeld.Ik vind het erg dat men iemand afwijst om zijn/haar sexuele geaardheid.Ik ben zelf moslim en al drie jaar gelukkig getrouwd met de vrouw van mijn dromen,mijn vrouw en ik delen dezelfde mening wat betrefd homosexualiteit.Ik wil hiermee alleen laten zien dat er ook moslims zijn die er anders over denken dan menigeen.Dus alle homo's doe waar je zin in hebt en laat je niet van je stuk brengen.En wat de acceptatie van anderen betrefd,heb geduld,wij zitten hier al generaties lang en we worden vandaag de dag nog steeds niet volledig gedaccepteerd. :vreemd: :confused: :schreeuw:

Idd! Mooi vlaggetje heb je trouwens bij je avatar.

rnaj
23-01-03, 13:34
Geplaatst door Mayzoh
Hallo allemaal ik kon het niet laten om geen opmerking te maken over dit onderwerp,dus bij deze.IK vind dat ieder voor zichzelf moet weten tot wat voor geslacht hij/zij zich aangetrokken voeld.Ik vind het erg dat men iemand afwijst om zijn/haar sexuele geaardheid.Ik ben zelf moslim en al drie jaar gelukkig getrouwd met de vrouw van mijn dromen,mijn vrouw en ik delen dezelfde mening wat betrefd homosexualiteit.Ik wil hiermee alleen laten zien dat er ook moslims zijn die er anders over denken dan menigeen.Dus alle homo's doe waar je zin in hebt en laat je niet van je stuk brengen.En wat de acceptatie van anderen betrefd,heb geduld,wij zitten hier al generaties lang en we worden vandaag de dag nog steeds niet volledig gedaccepteerd. :vreemd: :confused: :schreeuw:

Bedankt, geeft de burger moet.

toch proef ik bij andere reacties, dat het goed gaat met de homo emancipatie ( :wohaa:), maar ook; 'laten we ons niet te veel profileren', daar zouden wel eens problemen van kunnen komen. ( :zegniets: )

gaypride
23-01-03, 16:58
Hhahaha

fijn dat je zo'n plezier hebt hier,
in het geval dat je me misschien uitlachte:
dat is geheel voor jouw eigen verantwoording .........


Geplaatst door Hamza-T


normaal is een moslim gewoon hetero.


als je bedoelt de meerderheid
ja dat is waar, maar 5 tot 10 % niet .... :alien:



En touch the dutch-guy ja het is groter zeggen ze,ik heb ook iets wat groter is,maar dat hangt wat lager.

dit ging over een onderdeel in de hersenen :rolleyes:


Zoiets over Yehiyaayyash zeggen,terwijl foto's toegestaan zijn omdat het geen tekening maar een weerspiegeling van een mens is,en zelf backdoorboy zijn,sorry hoor maar is dit nou niet effe hypocriet van je?

het ging om deze discussie:

discussie (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?threadid=52421&referrerid=1386)

waar ten slotte niet op geantwoord werd. Maar goed, mijn antwoord aan Dguy was bedoeld dat er geen eenheid is in wat wel en wat niet toegestaan is in Islam
er zijn zat Moslims die er heilig van overtuigd zijn dat foto's niet toegestaan is, staat in dezelfde topic trouwens.
Daarom was ik zo benieuwd naar het antwoord.
Maar dat is inhoudelijk weer een heel ander onderwerp dat hier niet besproken hoeft te worden


backdoorboy

dit is ook weer geheel voor uw eigen verantwoording

salaam,
Gp