PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe WIJ ons voelen!!!!!!!!!



HijabiLady
18-01-03, 12:32
Dit heb ik niet zelf geschreven. Maar ik sluit me er wel helemaal bij aan.


Ik ben Rabi'a. Dit artikel heb ik geschreven naar aanleiding van de nieuwe strijd tegen moslims. Voor degenen die geinteresseerd zijn.

Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.
Ik ben een moslima, een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest, iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.
Nu wil het geval dat de Islam momenteel niet erg populair is in Nederland, behalve dan als verkiezingsitem. Ik zie dus met lede ogen de debatten op televisie aan waarin de begrippen integratie, asielzoekers, criminelen en moslims onlosmakelijk verbonden lijken te zijn.
Maar nu wordt het me te gortig. Sinds enkele dagen is er een nieuwe
discussie op gang gekomen over het wel of niet dragen van de gezichtssluier, dit terwijl het gesprek over de hoofddoek nog maar in de kinderschoenen staat.Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking.
Nederlandse vrouwen hebben jarenlang gevochten voor hun vrijheid en het mag niet toegestaan worden dat er vrouwen zijn die zichzelf bedekken. Hoort u de ironie: men preekt voor vrijheid, maar als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek of een gezichtssluier dan wordt de rem er op gezet: “Nee, wij bepalen wel wat vrijheid is en daar mag u zich dan naar schikken.”Ik voel mij diepgeraakt door deze onwetende, arrogante, zelfingenomen praatjes. Ik draag een hoofddoek, een langer model en heb in de loop van de jaren keihard moeten vechten tegen onbegrip en haat, zowel in mijn zeer naaste omgeving als daarbuiten. Maar ik was sterk.Nu ben ik op een moment gekomen dat ook ik mijn gezicht zou willen bedekken, omdat ik de innerlijke behoefte voel dit te doen. Er is niemand, absoluut niemand die mij hier toe dwingt of aanzet. Sterker nog; weer ondervind ik diezelfde tegenwerking,maar dit keer bijgestaan door de heren en dames politici. En in tegenstelling tot wat iedereen klakkeloos aanneemt, is het juist mijn man die het mij afraadt.Ik ken geen vrouwen, en ik ken er heel wat, die direct of indirect gedwongen worden om een hoofddoek, laat staan een niqaab te dragen. Ik ken wel vrouwen en vooral meisjes die door de druk die er op hen wordt uitgeoefend vanuit de Nederlandse samenleving met een innerlijk verlangen zitten een hoofddoek of niqaab te dragen, maar de kracht niet hebben dit daadwerkelijk te doen. Ik ben er hier zelf een van. Is dit dan wat wij onder vrijheid verstaan?Er wordt door het niet-islamitisch deel van deze samenleving niet nagedacht over tussenoplossingen en gulden middenwegen, terwijl de vrouwen in kwestie dit wel doen. Zij zijn allen bereid in bepaalde gevallen hun gezicht te ontbloten wanneer dit noodzakelijk is, zoals bij een controle op het vliegveld. Een van de meisjes waardoor de discussie is gestart, draagt hem zelfs niet in de klas. Zij snapt ook dat het bedekken van het gezicht een nieuw fenomeen is in deze samenleving en dat we niet over een nacht ijs kunnen gaan. Zoals aan alles, zullen we ook hieraan moeten wennen, maar die kans wordt niemand gegeven als er meteen gesproken wordt over een verbod.
Wat wil je dan nog meer verbieden? De hanekam? De minirok? De dreadlocks? De warme muts en sjaal die net zo weinig tonen als de niqaab?De discussie zou zich moeten beperken tot vrijheid van keuze en respect, want dat het daar aan ontbreekt dat is me nu wel duidelijk. Ik zal de niqaab niet dragen om u te ergeren -hoewel de verleiding soms wel groot is-, ik zal hem dragen omdat ik mij daar fijn bij voel. U hoeft niet bang te zijn dat u geen gesprek met mij zult kunnen aangaan, want dit deden we voorheen ook al weinig, ik zal niet met uw kinderen op de creche gesluierd liedjes gaan zingen; ik zoek een andere baan of ik draag hem niet bij deze kleintjes, daar dit ook niet nodig is.
Ik wil gewoon dat u mij en alle andere gehoofddoekte en gesluierde vrouwen respecteert, ook al begrijpt u ons niet. En u mag mij op straat wel aanspreken mits u oprecht geinteresseerd bent in het antwoord, voor u zal ik dan in ieder geval mijn ogen onbedekt laten.Lieve mensen, als u dan toch goede voornemens wilt maken, neem u dan voor onbevangen en met open hart uw medemens tegemoet te treden en laat u alstublieft niet leiden door mensen die niet weten waar ze het over hebben, die veel Praten, maar weinig wol geven. Wij, het eenvoudige volk, moeten de dialoog aangaan, het intermenselijk gesprek voeren, slechts dan zal er een
verandering plaatsvinden in ons denken en kunnen wij elkaar weer zien zoals we zijn; mensen.

The Black Flame
18-01-03, 12:46
Ik wordt boos en verdrietig om het feit dat moslims behalve een hoofddoek ook nog een plaat voor hun hoofd hebben.

Het is toch normaal dat je in deze samenleving iemand in het gezicht kunt kijken? Als je dat niet bevalt moet je niet aan deze samenleving deelnemen. Als ik de hele dag met een bivakmust ga oplopen omdat mijn geloof dat wil wordt dat ook niet getolereerd.

Dus stop eens met dat gejank. Draag dat ding lekker in huis terwijl je je god belijdt en laat je niet zien in gelegenheden waar als fatsoensnorm geldt dat je er normaal uitziet en niet als een Ninja.

Arvid
18-01-03, 12:50
dit is mijn concrete mening:

lelijke vrouwen moeten zich bedekken
mooie vrouwen moeten goed gekleed zijn
geen 1 vrouw moet halfnaakt rondlopen (minirok of dat soort uitwassen)
ik erger mij aan vrouwen in een kroeg die nog minder gekleed zijn dan kylie minogue ook al zijn ze heel knap!!
hoerige wijven moet ik niks van hebben.

gaypride
18-01-03, 13:06
iedereen moet gewoon dragen wat hij/zij prettig, noodzakelijk of fijn vind.

in de Kalverstraat en de Nieuwe Dijk loopt op zaterdagmiddag wanneer het daar het drukste is een travestiet van 2 meter in een leren string en met hakken van een halve meter. Ook wanner het 5 graden onder 0 is.
In zn blote kont dus!
moet ie lekker zelf weten, hij/zij liever als ik.
Ook hij zal niet aangenomen worden voor onderwijzer, maar misschien heeft ie wel een waanzinnig goed betaalde baan in een sex-shop of zo.

dus wil je een niqaab dragen, gewoon doen.
:rambo:
Gp

Simon
18-01-03, 13:51
Geplaatst door HijabiLady
Zoals aan alles, zullen we ook hieraan moeten wennen, maar die kans wordt niemand gegeven als er meteen gesproken wordt over een verbod.

Ik heb nergens gelezen over een algemeen verbod van de niqaab. Dus wat wat hier staat klopt niet. Als je dat thuis of op straat wil dragen mag dat. Vraag mij niet om het ook te waarderen want ik vind het nogal onbeleefd overkomen je gezicht te bedekken. Dat zijn nu eenmaal de normen en waarden waarmee ik ben opgegroeid.

Simon

Tomas
18-01-03, 14:27
Dit is duidelijk een overtrokken tegenreactie. Wel begrijpelijk, maar ook gevaarlijk.

De uitspraak is dat scholen zelf mogen beslissen dat een gezichtssluiers en hoofddoekjes toegestaan zijn ja of nee. En eigenlijk kan niemand het verkeerd vinden dat je gezichtssluiers verbiedt op niet-Islamitische scholen. Dat druist simpelweg tegen de gangbare normen in van dit land. Gezichtsbedekking wordt hier als onbeschoft ervaren. Dat geldt voor bivakmutsen, zonnebrillen en wat dan ook. Daar moet je mee leren leven als je hier woont. Je mag je "onbeschoft" gedragen tot op zekere hoogte in het openbare ruimte en in je prive leven. Maar scholen en bedrijven hebben de mogelijkheid om dit te verbieden.

Deze uitroep van frustratie weet dat natuurlijk wel, maar overdrijft liever om ook de mensen te mobiliseren die begrip hebben voor het officiele standpunt.

Overdijven wordt daar vaak voor gebruikt. Gelukkig werkt dat maar zelden.

TheDude
18-01-03, 14:41
Hoe "wij" ons voelen?

Dus toch "wij/zij" ?

"Ze willen ons zwart maken" etc etc...

Wie doet er hier nou aan het wij/zij denken?

tetouangirl
18-01-03, 15:10
Geplaatst door The Black Flame
Ik wordt boos en verdrietig om het feit dat moslims behalve een hoofddoek ook nog een
1 plaat voor hun hoofd hebben.
Het is toch normaal dat je in deze samenleving iemand in het gezicht kunt kijken? Als je dat niet bevalt moet je niet aan deze samenleving deelnemen.
2 Als ik de hele dag met een bivakmust ga oplopen omdat mijn geloof dat wil wordt dat ook niet getolereerd.
Dus stop eens met dat gejank. Draag dat ding lekker in huis terwijl je je god belijdt en
3 laat je niet zien in gelegenheden waar als fatsoensnorm geldt dat je er normaal uitziet en niet als een Ninja.

1Een plaat? NOU,je kan merken dat u nog nooit iemand gezien heeft met een niqaab.

2En welke geloof is dat dan?En wil je hiermee zeggen dat je een bivakmuts ook moet worden verboden?

3Is dat de fatsoen norm?Sinds wanneer?en bedoel je met gelegenheden clubs etc.?

Tomas
18-01-03, 15:14
Geplaatst door tetouangirl
De fatsoen norm?sinds wanneer?

Sinds mensenheugenis.

Vreemd dat je dat niet weet.

tetouangirl
18-01-03, 15:17
Geplaatst door Tomas
Sinds mensenheugenis.

Vreemd dat je dat niet weet.

O,dus de fatsoen norm is dat je er normaal uitziet? dus geen tattoos,piercings, gekleurd haar etc?

gaypride
18-01-03, 15:41
Geplaatst door gaypride

in de Kalverstraat en de Nieuwe Dijk loopt op zaterdagmiddag wanneer het daar het drukste is een travestiet van 2 meter in een leren string en met hakken van een halve meter. Ook wanner het 5 graden onder 0 is.
In zn blote kont dus!


SAY WH :wow: T fatsoensnorm?

:p
Gp

oemmi
18-01-03, 17:04
amien

oemmi

BiL@L
18-01-03, 18:38
Geplaatst door J.M.T.
Ik heb weinig tijd voor 'Nederlandse' vrouwen die hun eigen cultuur de rug toegekeerd hebben. Voor mij zijn jullie cultuur-verraders. Juist omdat jullie nederlandse vrouwen zijn zouden jullie iets moeten weten over hoe vrouwen hier gestreden hebben om rechten te verkrijgen. Dus komt bij mij niet vragen om medelijden. Jullie hebben zelf gekozen voor die nieuwe staat - daar moeten jullie je dan maar bij neerleggen - ook als het niet geaccepteerd wordt.

Ik wist niet dat er Nederlanders waren die OOK in het Christendom verkankerde goddelijke gebruiken synoniem aan cultuur doen maken.

:fucyc:

Tomas
18-01-03, 18:42
Geplaatst door tetouangirl
O,dus de fatsoen norm is dat je er normaal uitziet? dus geen tattoos,piercings, gekleurd haar etc?

De vraag was: sinds wanneer is het een fatsoensnorm dat je je gezicht niet bedekt in NL.

Dat is in NL sinds mensenheugenis. Ik begrijp dat dit in andere landen niet zo is. Dat vind ik prima, maar ik blijft het geen pretje vinden als mij zakelijke gesprekspartner een zonnebril draagt een bivakmuts op heeft of een gezichtssluier. Sterker zelfs: onacceptabel.

En ik begrijp werkelijk niet hoe het komt dat jij dit niet weet. Ik neem aan dat dit op school ook wel eens aan de orde is. Zit jij op een school war dit is toegestaan?

gaypride
18-01-03, 18:56
Geplaatst door Tomas
zakelijke gesprekspartner

het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij of wie dan ook in NL snel zo een zakelijke gesprekspartner tegenover je zou hebben.
Dus svp ook niet zeuren hierover

:maf:
Gp

sadeeQ
18-01-03, 19:10
Geplaatst door J.M.T.
Ach gut, wat zielig. Ik krijg bijna tranen in mijn ogen!!!!

krokodille tranen
:tranen: :tranen:


Ik heb weinig tijd voor 'Nederlandse' vrouwen die hun eigen cultuur de rug toegekeerd hebben. Voor mij zijn jullie cultuur-verraders. Juist omdat jullie nederlandse vrouwen zijn zouden jullie iets moeten weten over hoe vrouwen hier gestreden hebben om rechten te verkrijgen. Dus komt bij mij niet vragen om medelijden. Jullie hebben zelf gekozen voor die nieuwe staat - daar moeten jullie je dan maar bij neerleggen - ook als het niet geaccepteerd wordt.
is dat zo? de enige cultuur van nederland is hutspot en boerenkool,dus stik erin .


Jullie weten donders goed dat het als onbeschoft en onbeleefd gezien wordt in Nederland als je iemand niet aankijkt, dus helemaal als je jezelf bedekt met sluiers.


je weet ook donders goed dat rondlopen in je naakie of in een mini rokje zonder onderbroekje onbeleefd is,de vraag is waarom doe je dat dan als je het toch weet?


Ik heb ze wel gezien op t.v. Ik kon mijn ogen niet geloven - zo'n spook met bril op. De mens-als-gewaad. Moet ik daar respect voor opbrengen?
Kan ik niet, sorry.

ooh je hoeft je niet te verontschuldigen,zij hebben ook geen greintje respect voor zo een trutige viswijf als jij.

Orakel
18-01-03, 19:11
Geplaatst door J.M.T.
Tetouangirl



Als jij het verschil niet kunt zien tussen oppervlakkige 'fads' zoals tattoos, piercings e.d., en de kleding voorgeschreven of gekozen middels een religie dan ken jij het verschil niet, en weet je niet wat religie betekent.

Of is het dragen van een sluier ook een mode-gril?

Ja.

Tomas
18-01-03, 19:19
Geplaatst door gaypride
het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij of wie dan ook in NL snel zo een zakelijke gesprekspartner tegenover je zou hebben.
Dus svp ook niet zeuren hierover

:maf:
Gp

Met zakelijk bedoel ik: school, winkels, werk etc... Leek mij nogal duidelijk.

En daar gaat dit artikel over. Over een gezichtsluier op school, niet in de openbare ruimte of het prive leven.

Dus ipv mij terecht wijzen, zou je ook eens iets kunnen lezen.

Orakel
18-01-03, 19:29
Geplaatst door J.M.T.
[B]Ach gut, wat zielig. Ik krijg bijna tranen in mijn ogen!!!!



Ik heb weinig tijd voor 'Nederlandse' vrouwen die hun eigen cultuur de rug toegekeerd hebben. Voor mij zijn jullie cultuur-verraders. Juist omdat jullie nederlandse vrouwen zijn zouden jullie iets moeten weten over hoe vrouwen hier gestreden hebben om rechten te verkrijgen. Dus komt bij mij niet vragen om medelijden. Jullie hebben zelf gekozen voor die nieuwe staat - daar moeten jullie je dan maar bij neerleggen - ook als het niet geaccepteerd wordt.

Cultuurverraders? Heheheheheeheh, hahahahahahaha....
En wat waren ook al weer de rechten waar vrouwen voor gestreden hebben?

gaypride
18-01-03, 19:37
Geplaatst door Tomas
Met zakelijk bedoel ik: school, winkels, werk etc... Leek mij nogal duidelijk.

En daar gaat dit artikel over. Over een gezichtsluier op school, niet in de openbare ruimte of het prive leven.

Dus ipv mij terecht wijzen, zou je ook eens iets kunnen lezen.

ik las het er eerlijk gezegd niet uit :rolleyes: maar okee

- op school lijkt mij ook moeiluk
- werk waarom niet? werk zat in bizniz-met-een-moslim-achtergrond. Banen genoeg te bedenken waarin dat geen probleem zou hoeven zijn bijv. telefoniste computerwerk enzovoorts
- winkels? de eerste Burkha's heb ik 3 jaar geleden al zien winkelen in hartje Amsterdam geen probleem werden keurig in het engels geholpen

zolang iemand een ander geen schade toebrengt heb ik nergens problemen mee niet met een niqaab en niet met een leren string op zaterdagmiddag in de Kalverstraat (al word die dan gedragen door een vent met een pruik op van over de 50 :fucyc: )

Het wordt wel een probleem wanneer criminelen zich zo gaan verhullen en overvallen gaan plegen.
Maar dat zien we dan wel weer. Dat is tot nu toe niet gebeurd.

:bril:
Gp

Joesoef
18-01-03, 19:58
Geplaatst door sadeeQ



ooh je hoeft je niet te verontschuldigen,zij hebben ook geen greintje respect voor zo een trutige viswijf als jij.

SadeeQ,

Doe mij een plezier en flikker op met die kut muziek van je flash-filmpje. :boos:

Donna
18-01-03, 20:02
Leuk dat iedereen meteen in de details duikt, maar volgens mij is de titel van deze thread 'hoe wij ons voelen'.


Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.

Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat de schrijfster van dit artikeltje zich zo voelt. Ik geneer me als Nederlandse voor de manier waarop de Nederlandse samenleving zich op dit moment ontwikkelt. De typisch Nederlandse cultuur wordt inderdaad bedreigd, maar niet door moslims. Wel door de mensen die denken dat tolerantie en vrijheid iets te maken heeft met mensen over 1 kam scheren, mensen aan te spreken op collectieve identiteit in plaats van individuele verantwoordelijkheid, en regelrechte etnofobie. JMT ergert zich inmiddels groen en geel aan hoofddoeken, ik erger me inmiddels groen en geel aan de ontiegelijke domheid en het stuitende onfatsoen dat steeds normaler lijkt te worden in Nederland, juist onder politici, gek genoeg.


Ik ben een moslima, een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest, iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.

Als iemand het nodig vindt om dit expliciet op te schrijven, dan voelt die persoon zich bedriegd. Ik hoop dat ik nooit hoef te zeggen: 'Ik ben een linksdenkend iemand, een Nederlandse en een vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde alhoewel ik weet dat het op verzet stuit, ... etc....

Ik vind het inmiddels echt serieus link worden. Wat een half jaar geleden nog 'schandalig' wedr gevonden door veel mensen in Nederland, is nu gewoon doodnormaal geworden. Het is eng om te zien hoe snel zoiets gaat.


Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking.

Nu is het de hoogddoek, maar het zou net zo goed kunnen zijn:

- Islamitisch basisonderwijs (typisch Nederlands en een belangrijk deel van de cultuur en geschiedenis om iedere godsdienst zijn eigen onderwijsmogelijkheden te geven);
- Wel of niet Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond de grens oversmijten als ze crimineel zijn (sinds wanneer is het normaal om Nederlanders de grens over te willen smijten?);
- Het nieuwe Nederlandse woord 'importhuwelijk' (Hoort het bij de Nederlandse cultuur om mensen met een product te vergelijken)?
- De AEL in Nederland willen verbieden nog voordat het is opgericht (CDA), sinds wanneer schaffen we in Nederland preventief, dat wil zeggen zonder dat er nog maar iets is misgegaan, het recht op vrijheid van vergadering af?

En zo kan ik nog wel even doorgaan, want ik kan de krant niet openslaan of er staat wel een politics op de voorpagina met het zoveelste plan om doodnormale en totaal geaccepteerde burgerrechten af te schaffen omdat Pim Fortuyn een sentiment heeft aangewakkerd in nederland.

Ja, integratie is goed, ja integratie moet, nee, integratie betekent niet assimilatie en ja, er zijn problemen waaraan moet worden gewerkt. Maar alle mensen die roepen dat dit debat dat nu wordt gevoerd goed is voor immigranten omdat het ze helpt, moet zich maar eens gaan afvragen waarom steeds meer mensen hun stukjes op prikborden openen met:
Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.

Daar kan ik alleen maar heel erg verdrietig van worden, van dit soort dingen.

sadeeQ
18-01-03, 20:06
Geplaatst door Joesoef
SadeeQ,

Doe mij een plezier en flikker op met die kut muziek van je flash-filmpje. :boos:


dit is een marokkaanse forum en daarbij hoort ook marokkaanse muziek :stout: ,vind je het niets doe mij een plezier en flikker op naar joods.nl waar je thuis hoort

:wohaa: :wohaa:

TheDude
18-01-03, 20:14
Ik wil met mijn blote reet door de straat lopen.
Ik geloof dat dit mijn goed recht is.
Ik zie niet wat hier storend aan is? Het is mijn reet en we hebben allemaal een reet, dus waarom niet?
Maar neej, dat mag niet zeggen ze dan.... Discriminatie zeg ik!
Ik veeg hem altijd netjes af!

Er zijn zat mensen met een nog lelijker en aanstootgevender gezicht, ok zonder spleet, maar daar hoor je niemand over!

:rolleyes:

sadeeQ
18-01-03, 20:17
Geplaatst door TheDude
Ik wil met mijn blote reet door de straat lopen.
Ik geloof dat dit mijn goed recht is.
Ik zie niet wat hier storend aan is? Het is mijn reet en we hebben allemaal een reet, dus waarom niet?
Maar neej, dat mag niet zeggen ze dan.... Discriminatie zeg ik!
Ik veeg hem altijd netjes af!

Er zijn zat mensen met een nog lelijker en aanstootgevender gezicht, ok zonder spleet, maar daar hoor je niemand over!

:rolleyes:

:D :D

je bent in de war.wat jij in de spiegel ziet is niet je r*** maar je gezicht,alleen bij een kakkerlak is dat moeilijk te onderscheiden.

Orakel
18-01-03, 20:27
Geplaatst door Donna
Leuk dat iedereen meteen in de details duikt, maar volgens mij is de titel van deze thread 'hoe wij ons voelen'.



Ik kan me echt ontzettend goed voorstellen dat de schrijfster van dit artikeltje zich zo voelt. Ik geneer me als Nederlandse voor de manier waarop de Nederlandse samenleving zich op dit moment ontwikkelt. De typisch Nederlandse cultuur wordt inderdaad bedreigd, maar niet door moslims. Wel door de mensen die denken dat tolerantie en vrijheid iets te maken heeft met mensen over 1 kam scheren, mensen aan te spreken op collectieve identiteit in plaats van individuele verantwoordelijkheid, en regelrechte etnofobie. JMT ergert zich inmiddels groen en geel aan hoofddoeken, ik erger me inmiddels groen en geel aan de ontiegelijke domheid en het stuitende onfatsoen dat steeds normaler lijkt te worden in Nederland, juist onder politici, gek genoeg.



Als iemand het nodig vindt om dit expliciet op te schrijven, dan voelt die persoon zich bedriegd. Ik hoop dat ik nooit hoef te zeggen: 'Ik ben een linksdenkend iemand, een Nederlandse en een vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde alhoewel ik weet dat het op verzet stuit, ... etc....

Ik vind het inmiddels echt serieus link worden. Wat een half jaar geleden nog 'schandalig' wedr gevonden door veel mensen in Nederland, is nu gewoon doodnormaal geworden. Het is eng om te zien hoe snel zoiets gaat.



Nu is het de hoogddoek, maar het zou net zo goed kunnen zijn:

- Islamitisch basisonderwijs (typisch Nederlands en een belangrijk deel van de cultuur en geschiedenis om iedere godsdienst zijn eigen onderwijsmogelijkheden te geven);
- Wel of niet Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond de grens oversmijten als ze crimineel zijn (sinds wanneer is het normaal om Nederlanders de grens over te willen smijten?);
- Het nieuwe Nederlandse woord 'importhuwelijk' (Hoort het bij de Nederlandse cultuur om mensen met een product te vergelijken)?
- De AEL in Nederland willen verbieden nog voordat het is opgericht (CDA), sinds wanneer schaffen we in Nederland preventief, dat wil zeggen zonder dat er nog maar iets is misgegaan, het recht op vrijheid van vergadering af?

En zo kan ik nog wel even doorgaan, want ik kan de krant niet openslaan of er staat wel een politics op de voorpagina met het zoveelste plan om doodnormale en totaal geaccepteerde burgerrechten af te schaffen omdat Pim Fortuyn een sentiment heeft aangewakkerd in nederland.

Ja, integratie is goed, ja integratie moet, nee, integratie betekent niet assimilatie en ja, er zijn problemen waaraan moet worden gewerkt. Maar alle mensen die roepen dat dit debat dat nu wordt gevoerd goed is voor immigranten omdat het ze helpt, moet zich maar eens gaan afvragen waarom steeds meer mensen hun stukjes op prikborden openen met:

Daar kan ik alleen maar heel erg verdrietig van worden, van dit soort dingen.

Much respect! :duim:

Ik hoorde trouwens Bolkenstein vananvond bij Keutel op Zaterdag zeggen dat hij (en/of de VVD) het prima vinden dat het Islamtisch onderwijs in NL mag bestaan, maar dan niet met subsidie van de overheid. Hij zei ook iets in de trant van (weet het niet letterlijk meer): we moeten niet onze eigen problemen subsidiëren.
Hij was er wel voor om al het andere religieuze onderwijs te blijven subsidiëren, omdat deze niet voor problemen en segregatie zorgden en "verweven waren in ONZE cultuur".
Daar zakt mij dus echt de broek van af. Verkiezingsretoriek en inspelen op onderbuikgevoelens is een argument, maar dergelijke ontwikkelde mensen (die soms zelfs erudiet genoemd worden) die een ambt in het landsbelang bekleden of bekleed hebben kunnen dit toch niet vrijelijk en met droge ogen roepen? Er moet toch iemand zijn die van die stok een boemerang maakt en hen ter verantwoording roept?

Van de schrijfster en haar lotgenoten vind ik het knap dat ze ondanks een dergelijk gevoel van ontheemdheid (bestaat dit woord eigenlijk wel?) en teleurstelling, toch nog dagelijks mee doen in de samenleving.
En dan heet de vrouw het zwake geslacht te zijn..........

Donna
18-01-03, 20:38
Geplaatst door Orakel
Hij zei ook iets in de trant van (weet het niet letterlijk meer): we moeten niet onze eigen problemen subsidiëren.
Hij was er wel voor om al het andere religieuze onderwijs te blijven subsidiëren, omdat deze niet voor problemen en segregatie zorgden en "verweven waren in ONZE cultuur".

Dat bedoel ik! Het is echt godgeklaagd.


Geplaatst door Orakel
Daar zakt mij dus echt de broek van af. Verkiezingsretoriek en inspelen op onderbuikgevoelens is een argument, maar dergelijke ontwikkelde mensen (die soms zelfs erudiet genoemd worden) die een ambt in het landsbelang bekleden of bekleed hebben kunnen dit toch niet vrijelijk en met droge ogen roepen? Er moet toch iemand zijn die van die stok een boemerang maakt en hen ter verantwoording roept?


Dat zou inderdaad moeten ja. Zelf ben ik inmiddels het punt wel voorbij dat ik denk dat debat nog helpt. Het enige dat helpt is die gasten een keiharde spiegel voorhouden. Massaal demonstreren, de politiek ter verantwoording roepen. je merkt nu nog heel erg dat veel 'linkse' mensen niet echt iets durven te zeggen omdat ze zo zijn geschrokken zijn van die Fortuyn hype. Maar daar moet het snel mee afgelopen zijn, het wordt eens een keer tijd dat weldenkend Nederland weer eens iets van zich laat horen in plaats van het debat aan te passen aan mensen die het woord allochtoon niet eens fatsoenlijk kunnen uitspreken.

Het is toch genant dat de eerste de beste Rotterdamse kurrascist tegenwoordig serieus genomen wordt? Dat wil zeggen: als norm voor de politiek wordt gehanteerd?

Sodemieter op. Ik wil wel een Gretta-iaans platform opzetten, 'Stop de Versimpeling'. Maar dan zonder de idiote mediahetzes en hysterisch gejank.

Bahmed
18-01-03, 20:44
Geplaatst door sadeeQ
:D :D

je bent in de war.wat jij in de spiegel ziet is niet je reet maar je gezicht,alleen bij een kakkerlak is dat moeilijk te onderscheiden.

Assalaam oe3aleikoem wAwb,

No offence agie Sadeeq, maar 7tarm oegt Rabi'a en Hijabilady. Probeer je te beheersen.
Je verneukt deze topic zo met je gescheld.

Wassalaam.
:fpetaf:

Ba7med

sadeeQ
18-01-03, 20:45
Geplaatst door Donna
Dat bedoel ik! Het is echt godgeklaagd.




Dat zou inderdaad moeten ja. Zelf ben ik inmiddels het punt wel voorbij dat ik denk dat debat nog helpt. Het enige dat helpt is die gasten een keiharde spiegel voorhouden. Massaal demonstreren, de politiek ter verantwoording roepen. je merkt nu nog heel erg dat veel 'linkse' mensen niet echt iets durven te zeggen omdat ze zo zijn geschrokken zijn van die Fortuyn hype. Maar daar moet het snel mee afgelopen zijn, het wordt eens een keer tijd dat weldenkend Nederland weer eens iets van zich laat horen in plaats van het debat aan te passen aan mensen die het woord allochtoon niet eens fatsoenlijk kunnen uitspreken.

Het is toch genant dat de eerste de beste Rotterdamse kurrascist tegenwoordig serieus genomen wordt? Dat wil zeggen: als norm voor de politiek wordt gehanteerd?

Sodemieter op. Ik wil wel een Gretta-iaans platform opzetten, 'Stop de Versimpeling'. Maar dan zonder de idiote mediahetzes en hysterisch gejank.


:zwaai: sadeeQ http://www.click-smilie.de/sammlung/travesmilies/smilie_herz.gifDonna een dame naar mijn hart :giechel:

~Panthera~
18-01-03, 20:47
Gelijk heb je, Donna.
Pim Fortuyn was een psychopaat van de 1e klasse..nl die alleen uit was op zijn eigen gewin.
Schijnen er nog wel meer in hoge functies te zitten, als je een docu moet geloven die een tijd geleden is uitgezonden.
Uitspraken over Moslims waar je 5 jaar geleden nog voor aangeklaagd werd, worden nu "normaal" gevonden.
Maar wee o wee als het Joden zouden zijn, dan waren allang de rapen gaar geweest.
Zouden we Joden OOK het "land uit flikkeren", of speelt dan ineens het schuldgevoel op? O nee...hebben we OOK al eerder aan meegeholpen nietwaar?
Tja...tegenover Moslims hebben we dat duidelijk niet...alles mag.
Volgens VVD normen en waarden.
Ik heb er maar 1 woord voor: WALGELIJK!

Bahmed
18-01-03, 20:49
Geplaatst door HijabiLady
Dit heb ik niet zelf geschreven. Maar ik sluit me er wel helemaal bij aan.


Ik ben Rabi'a. Dit artikel heb ik geschreven naar aanleiding van de nieuwe strijd tegen moslims. Voor degenen die geinteresseerd zijn.

Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.
Ik ben een moslima, een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest, iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.
Nu wil het geval dat de Islam momenteel niet erg populair is in Nederland, behalve dan als verkiezingsitem. Ik zie dus met lede ogen de debatten op televisie aan waarin de begrippen integratie, asielzoekers, criminelen en moslims onlosmakelijk verbonden lijken te zijn.
Maar nu wordt het me te gortig. Sinds enkele dagen is er een nieuwe
discussie op gang gekomen over het wel of niet dragen van de gezichtssluier, dit terwijl het gesprek over de hoofddoek nog maar in de kinderschoenen staat.Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking.
Nederlandse vrouwen hebben jarenlang gevochten voor hun vrijheid en het mag niet toegestaan worden dat er vrouwen zijn die zichzelf bedekken. Hoort u de ironie: men preekt voor vrijheid, maar als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek of een gezichtssluier dan wordt de rem er op gezet: “Nee, wij bepalen wel wat vrijheid is en daar mag u zich dan naar schikken.”Ik voel mij diepgeraakt door deze onwetende, arrogante, zelfingenomen praatjes. Ik draag een hoofddoek, een langer model en heb in de loop van de jaren keihard moeten vechten tegen onbegrip en haat, zowel in mijn zeer naaste omgeving als daarbuiten. Maar ik was sterk.Nu ben ik op een moment gekomen dat ook ik mijn gezicht zou willen bedekken, omdat ik de innerlijke behoefte voel dit te doen. Er is niemand, absoluut niemand die mij hier toe dwingt of aanzet. Sterker nog; weer ondervind ik diezelfde tegenwerking,maar dit keer bijgestaan door de heren en dames politici. En in tegenstelling tot wat iedereen klakkeloos aanneemt, is het juist mijn man die het mij afraadt.Ik ken geen vrouwen, en ik ken er heel wat, die direct of indirect gedwongen worden om een hoofddoek, laat staan een niqaab te dragen. Ik ken wel vrouwen en vooral meisjes die door de druk die er op hen wordt uitgeoefend vanuit de Nederlandse samenleving met een innerlijk verlangen zitten een hoofddoek of niqaab te dragen, maar de kracht niet hebben dit daadwerkelijk te doen. Ik ben er hier zelf een van. Is dit dan wat wij onder vrijheid verstaan?Er wordt door het niet-islamitisch deel van deze samenleving niet nagedacht over tussenoplossingen en gulden middenwegen, terwijl de vrouwen in kwestie dit wel doen. Zij zijn allen bereid in bepaalde gevallen hun gezicht te ontbloten wanneer dit noodzakelijk is, zoals bij een controle op het vliegveld. Een van de meisjes waardoor de discussie is gestart, draagt hem zelfs niet in de klas. Zij snapt ook dat het bedekken van het gezicht een nieuw fenomeen is in deze samenleving en dat we niet over een nacht ijs kunnen gaan. Zoals aan alles, zullen we ook hieraan moeten wennen, maar die kans wordt niemand gegeven als er meteen gesproken wordt over een verbod.
Wat wil je dan nog meer verbieden? De hanekam? De minirok? De dreadlocks? De warme muts en sjaal die net zo weinig tonen als de niqaab?De discussie zou zich moeten beperken tot vrijheid van keuze en respect, want dat het daar aan ontbreekt dat is me nu wel duidelijk. Ik zal de niqaab niet dragen om u te ergeren -hoewel de verleiding soms wel groot is-, ik zal hem dragen omdat ik mij daar fijn bij voel. U hoeft niet bang te zijn dat u geen gesprek met mij zult kunnen aangaan, want dit deden we voorheen ook al weinig, ik zal niet met uw kinderen op de creche gesluierd liedjes gaan zingen; ik zoek een andere baan of ik draag hem niet bij deze kleintjes, daar dit ook niet nodig is.
Ik wil gewoon dat u mij en alle andere gehoofddoekte en gesluierde vrouwen respecteert, ook al begrijpt u ons niet. En u mag mij op straat wel aanspreken mits u oprecht geinteresseerd bent in het antwoord, voor u zal ik dan in ieder geval mijn ogen onbedekt laten.Lieve mensen, als u dan toch goede voornemens wilt maken, neem u dan voor onbevangen en met open hart uw medemens tegemoet te treden en laat u alstublieft niet leiden door mensen die niet weten waar ze het over hebben, die veel Praten, maar weinig wol geven. Wij, het eenvoudige volk, moeten de dialoog aangaan, het intermenselijk gesprek voeren, slechts dan zal er een
verandering plaatsvinden in ons denken en kunnen wij elkaar weer zien zoals we zijn; mensen.

http://www.mousepad.norfok.com/images/Norfok/Funnyface5.jpg

sadeeQ
18-01-03, 20:52
Geplaatst door Bahmed
Assalaam oe3aleikoem wAwb,

No offence agie Sadeeq, maar 7tarm oegt Rabi'a en Hijabilady. Probeer je te beheersen.
Je verneukt deze topic zo met je gescheld.

Wassalaam.
:fpetaf:

Ba7med


:droef: dat was een reaktie op die kakkerlak,en aangezien het beheer geen stappen onderneemt tegen zulke gasten die alleen uit zijn op schelden en provoceren tja :jammer:

Donna
18-01-03, 20:53
Hijablady, schrijfster van het stukje, als jullie naar het binnenhof willen om het zooitje daar de waarheid te zeggen ga ik mee!

Panthera vast ook wel.

En nog duizenden anderen.

BJBVM heeft het al eens eerder bewezen, als het moet hebben we zo een massa bij elkaar.

Ik ben het ZAT.

Joesoef
18-01-03, 20:54
Geplaatst door sadeeQ
dit is een marokkaanse forum en daarbij hoort ook marokkaanse muziek :stout: ,vind je het niets doe mij een plezier en flikker op

Ik ben de laatste die jou een plezier wilt doen :jeweetog:

sadeeQ
18-01-03, 20:57
Geplaatst door Joesoef
Ik ben de laatste die jou een plezier wilt doen :jeweetog: :vingers: ik ook.zijn we het toch nog ergens overeen :)

Orakel
18-01-03, 20:58
Geplaatst door ~Panthera~
Gelijk heb je, Donna.
Pim Fortuyn was een psychopaat van de 1e klasse..nl die alleen uit was op zijn eigen gewin.
Schijnen er nog wel meer in hoge functies te zitten, als je een docu moet geloven die een tijd geleden is uitgezonden.
Uitspraken over Moslims waar je 5 jaar geleden nog voor aangeklaagd werd, worden nu "normaal" gevonden.
Maar wee o wee als het Joden zouden zijn, dan waren allang de rapen gaar geweest.
Zouden we Joden OOK het "land uit flikkeren", of speelt dan ineens het schuldgevoel op? O nee...hebben we OOK al eerder aan meegeholpen nietwaar?
Tja...tegenover Moslims hebben we dat duidelijk niet...alles mag.
Volgens VVD normen en waarden.
Ik heb er maar 1 woord voor: WALGELIJK!

Het is inderdaad walgelijk, maar daar zit 't hem vvervolgens ook in. Namelijk dat het bij die coinstatering blijft.
ZOals Donna terecht stelt: 'we' hebben een platform nodig.
Ik heb b.v. respect voor de organisatiegraad van de Joodse Nederlanders. Kom ze niet aan de botten, want ze laten onmiddelijk van zich horen. Echt benijdenswaardig.
Bij Marokkanen en Moslims lijkt het nooit goed te zijn. Een platform krijgt nooit de kans goed tot wasdom te komen omdat er geen sprake is van voldoende eensgezindheid en saamhorigheid. Ze zijn overlopers, bounty's, baantjes- en subsidiejagers en wat al dies meer zij.
Ik hoop dat het meest recente initiatief waar elders op dit forum over bericht wordt (handvest van Een Ander Geluid??) een langer leven beschoren is.
Sorry Lady, is ff off-topic...

sadeeQ
18-01-03, 21:07
Geplaatst door J.M.T.

Ik schaam mij als Nederlandse voor jou, want jij zelfs als Nederlandse begrijpt niet waar het om gaat! Verdiep je erin voordat je met nog meer nonsense en "onfatsoen" aan komt zetten!

En verdiep je ook in de AEL - die vinden dat men niet hoeft te integreren, de taal leren. Kijk toch uit je doppen - lees! En hou op met je sentimenteel gezwemel!


gelukkig denken veel mensen zo over je.volg je eigen adviezen eerst zou ik zeggen. :)

Orakel
18-01-03, 21:07
Geplaatst door J.M.T.
Donna

Wat jij niet begrijpt is dat wij in ONZE maatschappij zoals door de eeuwen heen opgebouwd, wij ons "machteloos, verdrietig, boos en radeloos" voelen omdat een RELIGIE erop staat ons openlijk en zeer duidelijk te confronteren met die religie middels kledingstukken in het openbaar.

Velen vinden dat onbeschaamd en te confronterend. "Mijn handen trillen bijna bij het schrijven" in verontwaardiging over het feit dat mensen denken dat zij dat MOGEN! Dat zij er recht op hebben zich als religie op 50 meter afstand aan iedereen aan te kondigen.

Als men bezwaar heeft tegen onze houding dan gaan ze maar naar een islamitisch land waar het wel mag. Naar een islamitisch land waar vrouwen (ook ik als ik daar naar toe zou gaan) zich MOETEN bedekken.

Men moet zich aanpassen aan de heersende waarden en normen van een land - waar ook ter wereld!

Dus hou op met je scheve verontwaardiging! Als je wilt gaan demonstreren doe dat dan - maar dat zal de weerstand alleen maar groter maken en de islam in Nederland geen goed doen.

.

Valt op dovemans oren!

Ik schaam mij als Nederlandse voor jou, want jij zelfs als Nederlandse begrijpt niet waar het om gaat! Verdiep je erin voordat je met nog meer nonsense en "onfatsoen" aan komt zetten!

En verdiep je ook in de AEL - die vinden dat men niet hoeft te integreren, de taal leren. Kijk toch uit je doppen - lees! En hou op met je sentimenteel gezwemel!


Over scheve verontwaardiging gesproken :zwaai:

En afgezien van het zwaktebod van de roep om een AEL in NL, hebben zij nooit beweerd tegen integratie te zijn. Wel tegen assimilatie.

En krijg ik nog antwoord van je op mijn vraag voor welke rechten vrouwen gestreden hebben?

Donna
18-01-03, 21:16
Geplaatst door J.M.T.
Donna

Wat jij niet begrijpt is dat wij in ONZE maatschappij zoals door de eeuwen heen opgebouwd, wij ons "machteloos, verdrietig, boos en radeloos" voelen omdat een RELIGIE erop staat ons openlijk en zeer duidelijk te confronteren met die religie middels kledingstukken in het openbaar.

Het is ook MIJN maatschappij! En ik heb OOK recht om mijn mening naar voren te brengen. Ik begrijp jou heel goed, jij denkt dat een NEDERLANDSE die het niet met JOU eens is haar eigen CULTUUR verkwanselt.

Dat is jouw visie, de MIJNE is dat JIJ MIJN cultuur verkwanselt. Capiche?!

JIJ hebt het recht op jouw mening en ik heb het recht om de JOUWE te bestrijden, en dat zal ik ook blijven doen! JIJ hoort niet bij de Nederlandse cultuur, want de Nederlandse cultuur is VRIJ, TOLERANT en
DEMOCRATISCH en dan ben JIJ niet.


Geplaatst door J.M.T.
Als men bezwaar heeft tegen onze houding dan gaan ze maar naar een islamitisch land waar het wel mag. Naar een islamitisch land waar vrouwen (ook ik als ik daar naar toe zou gaan) zich MOETEN bedekken.

IK stoor me OOK aan jouw houding. Mateloos zelfs. Waar moet ik dan naartoe volgens jou?


Geplaatst door J.M.T.
Men moet zich aanpassen aan de heersende waarden en normen van een land - waar ook ter wereld!

JOUW normen en waarden zijn de mijne niet JMT! En ik ben ook Nederlandse. Mijn voorouders gaan hier op dit stukje grond al een kleine 1000 jaar mee. Dus kom mij geen lesje leren over mijn eigen cultuur of normen en waarden! Wij twee als zogenaamde 'echte' Nederlandesr zullen het NOOIT maar dan ook NOOIT eens worden over wat onze gezamenlijke waarden zijn want die hebben we niet. Ik wil met die waarden van jou gewoon helemaal niets te maken hebben, snap je dat??


Geplaatst door J.M.T.
Dus hou op met je scheve verontwaardiging! Als je wilt gaan demonstreren doe dat dan - maar dat zal de weerstand alleen maar groter maken en de islam in Nederland geen goed doen.

Valt op dovemans oren!

Ik schaam mij als Nederlandse voor jou, want jij zelfs als Nederlandse begrijpt niet waar het om gaat! Verdiep je erin voordat je met nog meer nonsense en "onfatsoen" aan komt zetten!

En verdiep je ook in de AEL - die vinden dat men niet hoeft te integreren, de taal leren. Kijk toch uit je doppen - lees! En hou op met je sentimenteel gezwemel!


Zoals ik al eerder zei: ik schaam me voor jou. Vanuit mijn definitie van mijn cultuur en normen en waarden, waar ik jou voor geen meter in herken. Ik heb me voldoende in de AEL verdiept om te kunnen zien dat het niet polariserender is dan Pim Fortuyn en zijn beweging zijn. Polarisatie is slecht, maar niet verboden. En het is een zeer belangrijk deel van onze democratische normen en waarden dan vrije en volwassen burgers organisaties op mogen richten. Het bij voorbaat verbieden van een organisatie is bij de grondwet verboden.

IK BEN BANGER VOOR POLITICI DIE DE DEMOCRATISCHE VRIJHEID VAN VERGADERING AF WILLEN SCHAFFEN DAN VOOR BOZE MAROKKAANSE JONGEREN DIE ZICH WILLEN VERENIGEN.

Maar dat zul jij nooit begrijpen JMT. Want jij denkt dat democratie is: de meerderheid beslist. En dat als de meerderheid beslist, alles democratisch is..

Ik ben bang dat ik je nooit zal kunnen uitleggen hoe ontzettend DOM en KORTZICHTIG dat is.

Donna
18-01-03, 21:35
Geplaatst door Kidon2
Wat ben je obstinaat vanavond Donna !


Ik heb een beetje last van een mening de laatste tijd. Kan der niks aan doen.

:cool:

Ga je mee demonstreren Kidon?

gaypride
18-01-03, 21:40
Geplaatst door Donna
want de Nederlandse cultuur is VRIJ, TOLERANT en
DEMOCRATISCH

B I N G O Donna!

:fpetaf:
Gp

~Panthera~
18-01-03, 21:50
Geplaatst door J.M.T.
Hallo Orakel

Als je het niet nodig vindt dat mensen de taal leren van het land waarin zij wonen mag je toch wel van niet-integreren spreken. De AEL wil duidelijk (om eigen macht te bevestigen) een arabische identiteit in Europa bewerkstelligen. Zeg ik ga naar Arabische landen - daar is veel meer te doen om het lot van moslims te verbeteren. Europa is Arabië niet, en het enige wat zij zullen bewerkstelligen is dat er nog meer polarisatie zal komen.

Wat betreft de strijd van vrouwen in Nederland en Europa. Vrouwen mochten niet veel op maatschappelijk en economisch gebied. Zij waren totaal afhankelijk van mannen. Zij mochten niet studeren, en niet naar de kunstacademie gaan of arts worden omdat 'het naakt' verboden was voor vrouwen om naar te kijken! Vrouwen die notabene kinderen baren en alles weten van wat het menselijk naakt is.
Vrouwen mochten ook niet schrijven en velen die dat wel deden gaven hun boeken uit onder een mannelijke naam! Vrouwen werden gerechtelijk vervolgd omdat zij lange broeken gingen dragen (te paard b.v.)., en ook voor dat beetje bloot tussen de enkel en de knie, en korte mouwen hebben zij moeten vechten.

Zij zaten ook nog eens onder de knoet van de Kerk. Om stemrecht te krijgen hebben zij ook een hevige strijd gestreden, alsmede voor (min of meer) gelijke betaling voor werk. Vrouwen uit de middenstand en hogere standen mochten zeker niet werken, arme vrouwen moesten wel. Het is een lange strijd geweest en nu dat er eindelijk enige gelijkheid tussen vrouwen en mannen bestaat zien wij vrouwen binnenkomen die zelfs nog nooit de kans gekregen hebben om te leren lezen laat staan studeren, om zelfstandig te mogen zijn, en hun intelligentie mogen gebruiken zonder afhankelijk te zijn van mannen en van door mannen geinstitutioneerde instellingen - zoals vroeger in Nederland de Kerk die onder één hoedje speelde met de regering. En dan wordt ons gevraagd dat ook nog geweldig te vinden en dat te accepteren: omdat een religie dat gebiedt!

Beginnen wij dus weer opnieuw met het getoeter!

Het verkrijgen van sociale voorzieningen is ook een lange strijd geweest. Denk maar niet dat er een AOW, Bijstand of wat dan ook bestond in de 19e eeuw. Hand op houden voor een aalmoes van de Kerk of andere 'liefdadige' instellingen was de enige uitweg in armoede, of een wekelijks voedsel pakket als je geen werk had.

Zij wij blij dat wij daar van af zijn!
--------------


Zie daar mijn verbazing........dit alles heeft dus geen flikker met een hoofddoek te maken.
Wordt dus eerst maar eens goed kwaad op de GRISTELIJKE RELIGIE die de vrouwen onderdrukt hebben al die jaren.
Kwam geen MOSLIM aan te pas. Waren hier niet in die tijd.
Onderdrukte kwaadheid tegen GRISTELIJKEN dus waarschijnlijk.
Lig in een deuk hier. :D

Simon
18-01-03, 21:58
Geplaatst door TheDude
Ik wil met mijn blote reet door de straat lopen.
Ik geloof dat dit mijn goed recht is.

O ben jij dat? Ja in Amsterdam is er iemand die gaat in de zomer altijd in zijn blote kont op skeelers door het centrum. Niemand kijkt op of om, op wat toeristen na dan. Nu, dat is juist wel leuk van het wonen in amsterdam.

Simon

Orakel
18-01-03, 22:27
Geplaatst door J.M.T.
[B]Hallo Orakel

Als je het niet nodig vindt dat mensen de taal leren van het land waarin zij wonen mag je toch wel van niet-integreren spreken. De AEL wil duidelijk (om eigen macht te bevestigen) een arabische identiteit in Europa bewerkstelligen. Zeg ik ga naar Arabische landen - daar is veel meer te doen om het lot van moslims te verbeteren. Europa is Arabië niet, en het enige wat zij zullen bewerkstelligen is dat er nog meer polarisatie zal komen.

De AEL heeft nooit gezegd dat niet-Belgen niet de taal van het land moesten leren, maar eisten meer mogelijkheid voor het behoud van de eigen taal. In het onderhavige geval door het Arabisch als 3e of 4e taal op school te krijgen. Dat is niet bedoeld ter bevordering van de segregatie, integendeel. Het is juist vanuit de optiek dat een sterke eigen identiteit de eigenwaarde en het zelfvertrouwen doet toenemen en de integratie daardoor juist bevorderd wordt. In tijden van tegenspoed zijn zelfbewuste mensen minder gauw geneigd tot etnische cohesie of verzuiling.



Wat betreft de strijd van vrouwen in Nederland en Europa. Vrouwen mochten niet veel op maatschappelijk en economisch gebied. Zij waren totaal afhankelijk van mannen. Zij mochten niet studeren, en niet naar de kunstacademie gaan of arts worden omdat 'het naakt' verboden was voor vrouwen om naar te kijken! Vrouwen die notabene kinderen baren en alles weten van wat het menselijk naakt is.
Vrouwen mochten ook niet schrijven en velen die dat wel deden gaven hun boeken uit onder een mannelijke naam! Vrouwen werden gerechtelijk vervolgd omdat zij lange broeken gingen dragen (te paard b.v.)., en ook voor dat beetje bloot tussen de enkel en de knie, en korte mouwen hebben zij moeten vechten.

Juist. En vrouwen hebben voor meer rechten gestreden dan hierboven genoemd wordt. Ik vind namelijk dat jou uitspraken richting Moslima's deze strijd voor rechten teniet doet, hoe hard je ook het tegendeel zult beweren. Kijk in dese alinea hierboven eens naar de wat de vrouwen niet mochten, ook qua kleding, en leg dt eens naast jouw reacties op hoofdoeken e.d.



Zij zaten ook nog eens onder de knoet van de Kerk. Om stemrecht te krijgen hebben zij ook een hevige strijd gestreden, alsmede voor (min of meer) gelijke betaling voor werk. Vrouwen uit de middenstand en hogere standen mochten zeker niet werken, arme vrouwen moesten wel. Het is een lange strijd geweest en nu dat er eindelijk enige gelijkheid tussen vrouwen en mannen bestaat zien wij vrouwen binnenkomen die zelfs nog nooit de kans gekregen hebben om te leren lezen laat staan studeren, om zelfstandig te mogen zijn, en hun intelligentie mogen gebruiken zonder afhankelijk te zijn van mannen en van door mannen geinstitutioneerde instellingen - zoals vroeger in Nederland de Kerk die onder één hoedje speelde met de regering. En dan wordt ons gevraagd dat ook nog geweldig te vinden en dat te accepteren: omdat een religie dat gebiedt!

Hier heb je dus een kras in je plaat. Dit blijf je roepen ondanks de vele opmerkingen dat er geen sprake is van dwang, mar van een vrije en bewuste keuze. Een recht waar de vrouwen waar jij het over hebt voor gestreden hebben. Van de Dolle Mina's tot de Dwaze Moeders.
Niemand vraagt van je om het goed te vinden, het over te nemen of het te accepteren. Wel om het te respecteren als de keus van een ander.
Als er sprake is van dwang, is het een ander verhaal. Dan vind je mij en de Moslima's aan je zijde, want ik schat zo in dat ook zij dwang zullen verwerpen.

gaypride
18-01-03, 22:30
Geplaatst door J.M.T.
Gaypride

Gewelddadige preken, vrouwenonderdrukking, geweld, vogelvrijverklaren van iemand, bedreigingen, iemand tegen haar wil in opsluiten, ere wraak, vrouwenbesnijdenis, uithuwelijken ........ MAG NIET binnen onze samenleving.

klopt ... behalve dan het uithuwelijken want dat gebeurt gewoon of je er tegen of voor bent doet er nu niet toe het kan (tot nu toe) ....
verder nog iets van uw dienst?

doeiiiiiiiii
:p
Gp

sadeeQ
18-01-03, 22:35
Geplaatst door J.M.T.
Panthera,



Die "kwaadheid" ligt lang achter ons, die kwaadheid richt zich nu op de islam omdat DIE WEER DEZELFDE TOESTANDEN BINNENHAALT W.O. OOK DIE HOOFDDOEK!

Dat "jullie" hier niet waren dat weten wij. Wij weten ook dat jullie daarom onze geschiedenis niet kennen.


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

hebben onderdrukte moslim vrouwen om jou hulp gevraagd of uberhaupt om hulp gevraagd??

bemoei je met je eigen zaken en leer respect te hebben voor je mede mens en hun keuzes.
echt zielig

sadeeQ
18-01-03, 23:01
Geplaatst door J.M.T.
Sadeeq

Ja dat hebben ze die moslimsvrouwen - zij hebben onze hulp gevraagd. Velen ervan zijn gevlucht van geweld en zitten in NEDERLANDSE vrouwenhuizen. Velen leren hier lezen en schrijven. Velen krijgen hier een kans die zij in islamitische landen niet hadden. Velen zijn ook hier naar toe gevlucht voor het geweld, onderdrukking en armoede in eigen land.

:lol: dan ben je ff dom als die gasten van de IND die maar alles geloven wat ze graag willen geloven :p

Hamza-T
18-01-03, 23:12
Over de niqaab gesproken.....
Ik hoor veel mensen argumenteren over het feit dat ze het gezicht van een vrouw met niqaab niet kunnen waarnemen terwijl ze met haar (willen) communiceren.
En ze eisen dan dat ze haar gezicht kunnen zien,omdat ze anders denken dat ze iets te verbergen heeft.
Wat ik daarover denk?
Ik als muslim denk dan:
''Vreemd dat men naar sites als tmf en msn messenger op gaat om te chatten en vaak de gsm of huistelefoon gebruikt om met mensen te communiceren die ze ook niet kunnen zien,maar als het om een muslimah gaat dan moeten ze haar gezicht opeens kunnen zien.

Ik bedoel:''Als je gebeld word door een onbekend persoon,ga je dan ook vragen of diegene alstublieft even zijn uiterlijk wil omschrijven omdat je anders denkt dat de persoon in kwestie iets te verbergen heeft?''

Je hoeft niet te denken dat een vrouw die de niqaab draagt een ninja van al qaida is ofzo! :ninja:

Orakel
18-01-03, 23:17
Geplaatst door EdV
Ah! Komt dat hemeltergende gejengel van hem? Ik wilde al naar buiten kijken of er niet iemand stiekem een moskee naast mijn woonblok had gebouwd.
Er is vast nog wel plaats voor deze muziek in de Top 100.000

Ed :hihi:

Heb jij een woonblok joh, grootgrondbezitter.

~Panthera~
19-01-03, 02:24
Geplaatst door J.M.T.

Dat "jullie" hier niet waren dat weten wij. Wij weten ook dat jullie daarom onze geschiedenis niet kennen.
----------------------

Pardon.......ik ben een gewone Nederlandse, dus "jullie" gaat hier niet op. Ben op de hoogte van onze fijne vaderlandse geschiedenis, die btw ook vol zit van onderdrukking en uitbuiting van andere volkeren etc.
Wees er maar trots op. ik niet.
:maf2:

sil
19-01-03, 04:33
Ik ben wel trots op mijn landje.Voel me hier lekker,en als ik eens op vakantie ging was ik weer blij als ik thuis was.

BaMb-InO
19-01-03, 09:19
Ik zal de niqaab niet dragen om u te ergeren -hoewel de verleiding soms wel groot is-, ik zal hem dragen omdat ik mij daar fijn bij voel. U hoeft niet bang te zijn dat u geen gesprek met mij zult kunnen aangaan, want dit deden we voorheen ook al weinig, ik zal niet met uw kinderen op de creche gesluierd liedjes gaan zingen; ik zoek een andere baan of ik draag hem niet bij deze kleintjes, daar dit ook niet nodig is.
Ik wil gewoon dat u mij en alle andere gehoofddoekte en gesluierde vrouwen respecteert, ook al begrijpt u ons niet. En u mag mij op straat wel aanspreken mits u oprecht geinteresseerd bent in het antwoord, voor u zal ik dan in ieder geval mijn ogen onbedekt laten.




Een vrouw die zich van top tot teen hult in een gewaad en zelfs een deel van haar gezicht verbergt, moet dat vooral zelf weten. Ik draag zelf ook een hoofddoek sinds een paar maanden, maar vind een burka nog wel kunnen, maar een niqaab absoluut niet! In vele islamitische landen is het verboden omdat je bij een chador of niqaab niet kunt zien of het een man of vrouw is. Bepaalde gezichtsuitdrukkingen zijn een pro om te zien als je aan het communiceren bent. Het is onmogelijk om een niqaab of chador te dragen , zowel in Nederland als ik andere landen.

Ron Haleber
19-01-03, 09:59
Geplaatst door HijabiLady
Dit heb ik niet zelf geschreven. Maar ik sluit me er wel helemaal bij aan.


Ik ben Rabi'a. Dit artikel heb ik geschreven naar aanleiding van de nieuwe strijd tegen moslims. Voor degenen die geinteresseerd zijn.

Machteloos, dat is hoe ik mij voel. Verdrietig, boos en radeloos dat komt er nog eens bij. Als u mij nu zou kunnen horen spreken, zou u de tranen in mijn stem horen. Mijn handen trillen bij het schrijven van dit klaaglied, deze schreeuw om respect, deze roep om gehoord te worden.
Ik ben een moslima, een Nederlandse en vrouw bovendien. Ik benadruk deze volgorde hoewel ik weet dat dit op verzet stuit. Dat ik als vrouw ben geboren is geen verdienste, dat ik in Nederland ben geboren evenmin, maar de Islam is voor mij een weloverwogen beslissing geweest, iets waar ik trots op ben, waar ik voor leef.
Nu wil het geval dat de Islam momenteel niet erg populair is in Nederland, behalve dan als verkiezingsitem. Ik zie dus met lede ogen de debatten op televisie aan waarin de begrippen integratie, asielzoekers, criminelen en moslims onlosmakelijk verbonden lijken te zijn.
Maar nu wordt het me te gortig. Sinds enkele dagen is er een nieuwe
discussie op gang gekomen over het wel of niet dragen van de gezichtssluier, dit terwijl het gesprek over de hoofddoek nog maar in de kinderschoenen staat.Typerend aan deze discussie is dat deze plaatsvindt tussen gelijkgestemden, nog niet een keer heb ik een moslima met niqaab gezien of gehoord. En dat ben ik nu zo spuugzat! Ik hoor argumenten waar ik haast om zou lachen als het niet zo dieptreurig was. Turkije is ineens rolmodel voor Nederland geworden, want daar mag je niet eens een hoofddoek dragen, de hoofddoek is niet normaal en is zonder uitzondering een vorm van vrouwenonderdrukking.
Nederlandse vrouwen hebben jarenlang gevochten voor hun vrijheid en het mag niet toegestaan worden dat er vrouwen zijn die zichzelf bedekken. Hoort u de ironie: men preekt voor vrijheid, maar als een vrouw zelf kiest voor een hoofddoek of een gezichtssluier dan wordt de rem er op gezet: “Nee, wij bepalen wel wat vrijheid is en daar mag u zich dan naar schikken.”Ik voel mij diepgeraakt door deze onwetende, arrogante, zelfingenomen praatjes. Ik draag een hoofddoek, een langer model en heb in de loop van de jaren keihard moeten vechten tegen onbegrip en haat, zowel in mijn zeer naaste omgeving als daarbuiten. Maar ik was sterk.Nu ben ik op een moment gekomen dat ook ik mijn gezicht zou willen bedekken, omdat ik de innerlijke behoefte voel dit te doen. Er is niemand, absoluut niemand die mij hier toe dwingt of aanzet. Sterker nog; weer ondervind ik diezelfde tegenwerking,maar dit keer bijgestaan door de heren en dames politici. En in tegenstelling tot wat iedereen klakkeloos aanneemt, is het juist mijn man die het mij afraadt.Ik ken geen vrouwen, en ik ken er heel wat, die direct of indirect gedwongen worden om een hoofddoek, laat staan een niqaab te dragen. Ik ken wel vrouwen en vooral meisjes die door de druk die er op hen wordt uitgeoefend vanuit de Nederlandse samenleving met een innerlijk verlangen zitten een hoofddoek of niqaab te dragen, maar de kracht niet hebben dit daadwerkelijk te doen. Ik ben er hier zelf een van. Is dit dan wat wij onder vrijheid verstaan?Er wordt door het niet-islamitisch deel van deze samenleving niet nagedacht over tussenoplossingen en gulden middenwegen, terwijl de vrouwen in kwestie dit wel doen. Zij zijn allen bereid in bepaalde gevallen hun gezicht te ontbloten wanneer dit noodzakelijk is, zoals bij een controle op het vliegveld. Een van de meisjes waardoor de discussie is gestart, draagt hem zelfs niet in de klas. Zij snapt ook dat het bedekken van het gezicht een nieuw fenomeen is in deze samenleving en dat we niet over een nacht ijs kunnen gaan. Zoals aan alles, zullen we ook hieraan moeten wennen, maar die kans wordt niemand gegeven als er meteen gesproken wordt over een verbod.
Wat wil je dan nog meer verbieden? De hanekam? De minirok? De dreadlocks? De warme muts en sjaal die net zo weinig tonen als de niqaab?De discussie zou zich moeten beperken tot vrijheid van keuze en respect, want dat het daar aan ontbreekt dat is me nu wel duidelijk. Ik zal de niqaab niet dragen om u te ergeren -hoewel de verleiding soms wel groot is-, ik zal hem dragen omdat ik mij daar fijn bij voel. U hoeft niet bang te zijn dat u geen gesprek met mij zult kunnen aangaan, want dit deden we voorheen ook al weinig, ik zal niet met uw kinderen op de creche gesluierd liedjes gaan zingen; ik zoek een andere baan of ik draag hem niet bij deze kleintjes, daar dit ook niet nodig is.
Ik wil gewoon dat u mij en alle andere gehoofddoekte en gesluierde vrouwen respecteert, ook al begrijpt u ons niet. En u mag mij op straat wel aanspreken mits u oprecht geinteresseerd bent in het antwoord, voor u zal ik dan in ieder geval mijn ogen onbedekt laten.Lieve mensen, als u dan toch goede voornemens wilt maken, neem u dan voor onbevangen en met open hart uw medemens tegemoet te treden en laat u alstublieft niet leiden door mensen die niet weten waar ze het over hebben, die veel Praten, maar weinig wol geven. Wij, het eenvoudige volk, moeten de dialoog aangaan, het intermenselijk gesprek voeren, slechts dan zal er een
verandering plaatsvinden in ons denken en kunnen wij elkaar weer zien zoals we zijn; mensen.


Ron:

Hee JMT en je vrienden, trekken jullie nou eindelijk eens je geitenwollen sokken uit en hang ze over de kachel te drogen van je angstzweet...!
Begrijp dat jullie beschavingsmissie absoluut niets uithaalt - dat blijkt toch uit de deerniswekkende lady hierboven...! Elke topic begint het slachtoffer geklaag opnieuw van voren af aan. Nu weer 5 lange pagina's klagen...

En oh wat vreselijk die Marokkanen hier met hun shari`a en soenna, wat een gruwelijke misdadigers!

Hoelang zit jij met al die westerse beschavingsmissionarissen nu al op deze site...? Begrijp je er nog steeds helemaal niets van...?

Die Marokkanen willen gewoon een totaal ander systeem... Eerder zijn ze echt niet tevreden... Geef ze dat dan ook!

Begrijp: alles van onze moderne cultuur is haraam voor ze - tenminste 90%...! Gisteren was ik in het Stedelijk Museum: 100% haraam, ze rennen daar na vijf minuten gillend uit. Normale leuk geklede vrouwen? Haraam! Gelijke rechten voor ze? Haraam - het is al een probleem of je een vrouw (is ze wel niet in haar periode) een hand mag geven anders wordt je onrein! Homo's? Haraam! Disco's? Haraam! Travestieten? Haraam! een frikandel. Haraam! Een café - zeker een borreltje? Haraam! Een terras waar vrouwen op hun eentje zitten? Haraam! Dansen, flirten? Haraam! Literatuur behalve de koran? Haraam! Ga zo maar eindeloos door!


Maarten ging al wat op mijn en andermans voorstellen in betreffende een radicaal ander systeem waar ze voor 100% gelukkig mee zullen zijn: de shari`a...! Natuurlijk is wat Maarten stelt waar!

Al die Yehies, Bahmeds, Islamboys en Islamladies op deze site af te schilderen als sadisten is onjuist. Hen staat met de shari`a iets heel anders, een ideaal leven voor ogen...!

Het zijn idealisten die met keiharde hand hun mensen willen dwingen een prachtig leven te leiden zoals dat bestond bij de woestijnnomaden, de gezellen van de Profeet... Ook Lawrence idealiseerde dat woestijnleven en hij wist er de Arabieren mee wakker te schudden en met hen Damascus te veroveren (daarna werden ze verraden door de Britten en consorte)...

Altijd maar afgeven op Arabische mensen als sadistische oorlogszuchtige minkukels, de hele wereldgeschiedenis zo te verkopen samen met Simon, dat is zo goedkoop van je, JMT - hou daar eens mee op...!

Het enige wat ik Maarten vroeg was het wettelijk kader daarvoor te scheppen... Elke nieuwe generatie Marokkanen voelt zich steeds sterker verongelijkt, wil nog meer shari`a, nog meer soenna...

Als dat zo door gaat zitten we binnenkort met een half land diep ontevreden dwarsliggende en chagerijnige mensen die niet willen integreren, waar niets mee valt te beginnen - de laatste uitzending van Rondom tien was een teken aan de wand - hoger opgeleiden zijn waarschijnlijk nog veel erger dan wat we nu al zien!

Het Osmaanse model lijkt me prima.

Elke millet houdt zijn eigen rechtssysteem! Wij de koefaar ons Nederlandse. De Marokkanen voeren de shari`a in. De Turken moeten daar nu eenmaal niets van hebben - je weet hoe ze over Marokkanen en hun boeven denken - en houden dus hun Turks moderne Europese recht...

Het enige is dat we een sultan moeten aanstellen om er vorm aan te geven... Het beste kan dat voor zo'n Osmaans systeem een goed geďntegreerde Turk zijn.

Nou dan blijft er maar één candidaat over...! Haci Karacaer, de directeur van Milli Görüsj...!

Vergis je niet, Haci geldt voor de AEL-NL als de grote islamitische Leider in Nederland...! Dus de Marokkanen stemmen daar mee in!

Gisteren stelde ik het voor op mijn Turkse club. De Turken vonden het een prima idee...! Prachtig! Ik moet alleen mijn goede vriend Haci Karacaer nog even polsen...! Maar die is als Turk trots genoeg op zijn verleden! Nou, dan is het gefikst.

Het lijkt me dus een prima oplossing, dan zijn we van alle criminaliteit af! En al die ontevreden Marokkaanse Ladies en Boys krijgen eindelijk hun zin!

Geen verongelijkte smoelen, geen geseik en gezeur meer in dit land...! Everybody happy en aan het werk...!

Alleen onze islamdeskundige jurist Maarten nu nog even aan het werk zetten om daarna het voorstel samen bij de nieuwe regering in te dienen...!!!



Ja, onze beschavingsmissionaris JMT barst natuurlijk wel in janken uit, maar die mag slipjes en bh's gaan uitdelen bij de naakte Indianen en de Papoea's in het bush, aan die godverlaten mensen die al tientallen eeuwen verstoken van zijn westerse beschaving en dus nog steeds zo'n diep ongelukkig leven leiden en al eeuwenlang elke dag maar zitten te huilen en te kniezen...!

Andries Knevel heeft daar nog wel een potje voor! Ook JMT is dan gelukkig gemaakt! Oh wat gelukkig zullen die mensen zijn als JMT ze netjes in hun broekjes met mes en vork heeft leren eten!

Succes en veel vreugde toegewenst aan alle chagerijnige Islamladies en hun soenna loverboys...!

Ron Haleber.

Tomas
19-01-03, 10:25
Geplaatst door EdV
Volgens mij duidt dit allemaal op een toenemende polarisatie. De politici moesten beter weten en sluierdraagsters ook. Daar tussen in gaat een groot aantal allochtonen ongevraagd gemangeld worden.

Ed

Helemaal met je eens Ed. Er zijn aan allebei de zijdes van het spectrum polariserende krachten. En deze thread gaat over het recht van een Moslimah om onder alle omstandigheden, overal een gezichtssluier te dragen. En als je dat onacceptabel vind, dan ben je een racist. Net zoveel waard onderhand als anti-semiet.

Ik vind de Bolk, Zalm en "De laatste vijf heiligen der Pim's gedachtengoed" minstens zo erg, zo niet nog erger bezig.

Maar om een demonstratie te beginnen op basis van "Ik heb overal recht op mijn Burqa" net zo dom en leidend tot niets.

Ron Haleber
19-01-03, 10:40
Geplaatst door J.M.T.
Hallo Ron,

Ik had al antwoord gegeven - is weg! Dus probeer ik het nogmaal (verkort).

Je ziet mijn reakties verkeerd. Ik vind die jongetjes alleen "zielig" omdat zij hun eigen leven verpesten door niet op school te blijven en zich afzetten tegen een samenleving waarin wij wonen en waarin ook hun toekomste kinderen moeten wonen. Ik ben voor stevige straffen maar nooit wrede straffen vanuit de sharia ook niet uit idealistische overwegingen zoals door sommige mensen op dit forum gepropagandeerd. Ik zou ook tegen kindermishandeling zijn of het gebruik van kind-soldaten of dierenmishandeling. Als ik dan als "missionares" aangetekend wordt 'so be it'!

Ik heb NOOIT gezegd tegen alles dat 'arabisch" is te zijn. Ik heb vele mensen genoemd die ik bewonder - Kader Abdollah, Bouazzah, Elian en anderen maar die worden dan weer verketterd door anderen.

Ik ben de laatste die b'h's wil uitdelen. Ik ben een verstokte (gematigd) feministe die ook geen vrouwen onder tenten wil zien. Ik ben tegen elke vorm van kolonialisatie, tegen globalisatie die culturen verwoest. Ik zal dus altijd op de bres blijven staan voor mijn eigen cultuur die het zeker waard is om beschermd en behouden te worden, zeker als ik lees:



Daar zitten wij dan maar mooi mee! Staan ze nog verbaasd dat ik mij gereserveerd opstel! Intussen schofferen ZIJ (dus niet alle 'arabieren') onze cultuur.

Maar misschien heb je gelijk laten ze elkaar maar afranselen - wordt het nog gezelliger voor hen.

JMt weer een berg misverstanden...!

Geloof me nou, ze moeten niets van jouw beschaving hebben! En ze zijn helemaal niet zielig! Dat ze niet met kritiek kunnen omgaan is dunkt me toch wel duidelijk!

Schep dan een kader waar ze gelukkig in zijn..!!!

Die shari`a gaat helemaal niet enkel over straffen, straffen, en nog weer straffen, hoofden afkappen, afranselen, klagerige zeurpiet...!

Het gaat ze heel ergens anders om, een ideaal en prachtig leven!

Maar wel met een stevige stok achter de deur...! die onze loverladies en loverboys heus alleen maar als uiterste middel zullen gebruiken...! Het zijn echt niet de sadisten waar jij ze voor houdt!

En elk systeem heeft nu eenmaal zijn schaduwkanten, ook het onze: lees hun klachten en eindeloos gejammer...!

Met al je geklaag had je wel een Marokkaanse Lady kunnen zijn...! Echt die Kader Abdollah, Bouazzah, Elian zijn 100% Haraam! Dat heeft Bahmed al gezegd...!

Beste JMT ik begrijp je goede bedoelingen heus wel. Maar elke dag kun je op iedere nieuwe topic van ze constateren dat die niets uithalen...!

ik geef als tip: Het Osmaanse systeem...! Dat deed Rode Roos - een Marokkaanse ook al...!

Wat is daar tegen behalve je geklaag?

BiL@L
19-01-03, 10:46
Na alle posts gelezen te hebben kan ik tot de conclusie komen dat de moslima's door de niet-moslim(a)s onderdrukt worden. Wat raar dat er daar geen Hirsi Ali voor bestaat.
:eek:

Arvid
19-01-03, 11:44
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Pardon.......ik ben een gewone Nederlandse, dus "jullie" gaat hier niet op. Ben op de hoogte van onze fijne vaderlandse geschiedenis, die btw ook vol zit van onderdrukking en uitbuiting van andere volkeren etc.
Wees er maar trots op. ik niet.
:maf2:

Meer extreem-linkse fanatici hebben daar wel last van.
oplossing: verhuis naar een ander land en laat je die nationaliteit aannemen. Niemand in Nederland mist een vrouw die haar eigen afkomst en cultuur haat.
Veel plezier met de verhuizing.

TheDude
19-01-03, 11:46
Geplaatst door ~Panthera~
Gelijk heb je, Donna.
Pim Fortuyn was een psychopaat van de 1e klasse..nl die alleen uit was op zijn eigen gewin.
Schijnen er nog wel meer in hoge functies te zitten, als je een docu moet geloven die een tijd geleden is uitgezonden.
Uitspraken over Moslims waar je 5 jaar geleden nog voor aangeklaagd werd, worden nu "normaal" gevonden.
Maar wee o wee als het Joden zouden zijn, dan waren allang de rapen gaar geweest.
Zouden we Joden OOK het "land uit flikkeren", of speelt dan ineens het schuldgevoel op? O nee...hebben we OOK al eerder aan meegeholpen nietwaar?
Tja...tegenover Moslims hebben we dat duidelijk niet...alles mag.
Volgens VVD normen en waarden.
Ik heb er maar 1 woord voor: WALGELIJK!

*kuch* *kuch*

De joden zijn geen factor!
Waarom moet je de joden er weer bij halen?
De joden zijn geintegreerd in Nederland en waren nooit en nimmer een probleem-groep!
De joden staan bekend om hun positieve bijdrage.
Omdat dit al gauw discriminerend kan klinken, zeg ik er maar voor alle mierenneukers bij, niet alle marokanen dienen over één kam gescheerd te worden, maar bepaalde meningen van sommigen bijvoorbeeld over het dragen van iets wat alleen in Afghanistan wordt gedragen en of de houding tegenover westerlingen en Joden zorgt ervoor dat weldenkende mensen flinke anti-gevoelens krijgen.

Als men dan ook nog eens mensen die hier kritiek op hebben automatisch kwalificeren als racisten en of psychopaten, terwijl juist deze mensen de intolerantie zat zijn!
Dan worden deze anti-gevoelens alleen maar erger.
Hoe los je de anti-gevoelens op?
Niet door "rechts" te beschuldigen, niet door de joden er bij te halen, niet door te generaliseren en zeker niet door het probleem te negeren.
Enkel het probleem aanpakken.
Nee zeggen, wanneer het gezegd moet worden.
Willen wij vrouwen op straat volledig bedekt? Moeten we dit tolereren? Nee.
Simpel toch?
Het zijn niet enkel de ongelovige Nederlanders die zich moeten aanpassen, het moet vooral ook van die mensen komen die zich thuis willen voelen.
Je maakt geen vrienden door je wil op te leggen.

Orakel
19-01-03, 12:16
Geplaatst door J.M.T.



quote:
Begrijp: alles van onze moderne cultuur is haraam voor ze - tenminste 90%...! Gisteren was ik in het Stedelijk Museum: 100% haraam, ze rennen daar na vijf minuten gillend uit. Normale leuk geklede vrouwen? Haraam! Gelijke rechten voor ze? Haraam - het is al een probleem of je een vrouw (is ze wel niet in haar periode) een hand mag geven anders wordt je onrein! Homo's? Haraam! Disco's? Haraam! Travestieten? Haraam! een frikandel. Haraam! Een café - zeker een borreltje? Haraam! Een terras waar vrouwen op hun eentje zitten? Haraam! Dansen, flirten? Haraam! Literatuur behalve de koran? Haraam! Ga zo maar eindeloos door!


Over intolerantie gesproken!!!!!! Wie is er intolerant in de eerste plaats? De islam! Juist! Als ik bovenstaande lees wordt ik met de dag intoleranter en mag eenieder die zo over mijn cultuur denkt het land uitgeschopt worden naar een 'kader' waarin zij wél passen! En als dat dan in JOUW beeld van onze geschiedenis past 'so be it'! Zo zijn wij nu eenmaal toch!!!!! Wij hebben elk recht om onze cultuur te beschermen
tegen dit soort idioterie!

Bah!



Je hebt dit citaat al op 3 of 4 threads gepost. Heb je niet in de gaten dat dit citaat van Ron cynisch bedoeld is of ben je bewust bezig het uit de context te rukken omdat het nou eenmaal in je doodlopende steeg past?

Orakel
19-01-03, 13:33
Geplaatst door J.M.T.
Lijkt mij niet Amelady zou er achter staan, ook iemand die zich Medea noemt, en anderen!

De islam IS iconoclastisch of niet?

Enfin ik heb andere dingen te doen!

Ok ok, ik zal happen..

Is de beeldenstorm nog steeds actueel of hebben de beelden van de Taliban die 3 jaar gelden historische beelden opbliezen dermate veel indruk op je gemaakt dat je het er over blijft hebben en vervolgens een generalisatie naar de Islam maakt?

Wat is overigens de rol van de beeldenstorm in het Christendom geweest?

Mill
19-01-03, 13:40
Geplaatst door Orakel
Ok ok, ik zal happen..

Is de beeldenstorm nog steeds actueel of hebben de beelden van de Taliban die 3 jaar gelden historische beelden opbliezen dermate veel indruk op je gemaakt dat je het er over blijft hebben en vervolgens een generalisatie naar de Islam maakt?

Wat is overigens de rol van de beeldenstorm in het Christendom geweest?

Volgens mij kent JMT de betekenis van het woord iconoclastisch niet.

Orakel
19-01-03, 14:36
Geplaatst door J.M.T.
Hallo Orakel



Die beeldenstorm is nog steeds actueel. Ik heb die Buddhabeelden in Afghanistan ooit zelf gezien - onvergetelijke ervaring - verwoest middels de toesteming van de Koran.

Was jaren geleden, uitgevoerd door de Taliban en de Taliban staat niet synoniem aan de Koran of de Islam.



Ook hier in Nederland werd een engeltje 'haram' verklaart. Arm engeltje - daar kan IK nu echt om huilen!

Het grote verschil is dat de islam iconoclastisch is dat is het christendom niet. De cultuur van het christendom is juist niet iconoclastisch, dit land zit vol met iconofielen en de 'iconen' vormen een belangrijk deel van hun cultuur en van hun leven.


"iconoclasme.
Beeldenstorm in het Byzantium van de 8e en 9e eeuw. In de christelijke kunstgeschiedenis gaat deze beeldenstorm over het probleem of men afbeeldingen van christelijke gebeurtenissen mag vereren of dat de verering hiervan juist in tegenstrijd met de christelijke regels is (`Men zal geen afbeelding vereren...`). De aanhangers van een verbod op afbeeldingen werden ook iconoclasten genoemd.

In 787 werd deze beeldenstorm door keizerin Irene bijgelegd, waarbij zij de voorkeur gaf aan de beeldenverering (iconolatrie). Karel de Grote daarentegen vertegenwoordigde de opvatting, dat het vereren van afbeeldingen als afgoderij moest worden verbannen, maar laakte tegelijkertijd de vernietiging van de afbeeldingen.

Tot een hoogtepunt kwam het bij deze onenigheid over afbeeldingen, tijdens de sterke opkomst van het protestantisme, waarbij aanhangers van Luther, Calvijn en Zwingli tot de `beeldenstorm` tegen de katholieke kerken werden opgezet."

Met dank aan Google.




De beeldenstorm die helaas ooit plaatsvond is ook vreselijk maar nergens ter wereld verwoesten christenen NU NOG beelden van anderen omdat die 'heidens zijn'.

Verwoesten niet nee, mear stelen des te meer. Ga in Britse musea es kijken. Ze hebben daar het halve Panthenon staan en weigeren dat terug te geven aan Griekenland. Dan heb ik het nog niet over al die andere geroofde historische kunstschatten die toebehoren aan de Egyptenaren, de Inca's en de Maya's.
Heb een Nederlandse kunsthistorica es heel arrogant horen zeggen dat die landen blij moesten zijn dat het rijksmuseum deze spullen voor hen conserveerde en in stand hield. :stomp:

[/quote]
Mijn bezwaar is dat moslims zoals Amelady en anderen ook niet meedoen of mee kunnen doen vanwege dat isconoclasme. Daarmee is een schisme ontstaan in onze kultuur. Het Rijksmuseum mág niet!! [/QUOTE]

????????? Ben ij een ziener of zo? En meedoen of kunnen doen waaraan?
De Nederlandse cultuur of samenleving?
Ik heb helemaal niks met kunst en met mij vele Nederlanders.
20 euro betalen om me te vergapen aan een schilderij of beeld, semi-intellectueel iets roepen over post-modern expressionisme en het ondertussen geen flikker an vinden. Massale volksverlakkerij.
Om maar met Theo van Gogh te spreken: ruk maar een kei uit de stoep, da's pas cultuur. Niks met integratie te maken.

~Panthera~
19-01-03, 15:20
Geplaatst door TheDude
*kuch* *kuch*

De joden zijn geen factor!
Waarom moet je de joden er weer bij halen?
De joden zijn geintegreerd in Nederland en waren nooit en nimmer een probleem-groep!

-----------------

Nee..precies...dat is nu juist wat ik bedoel.
Nog geen 60 jaar geleden besloot toen ook een idioot dat ie "bepaalde" groepen om "bepaalde" redenen niet zag zitten en uit de weg wilde ruimen.
Als dat in DEZE tijd zou hebben plaatsgevonden, HOE zou dat nu gegaan zijn, denk je ?
Denk je ook niet dat er dan eerst een bepaalde beeldvorming over ze was gecreerd, al dan niet waar, waarna de publieke opinie zich tegen ze was gaan keren etc etc etc ?
Waarom zie ik hier NU een soort zelfde patroon ontwikkelen, denk je ?
Alleen gaat het nu om andere groepen.
En het argument "we laten dit nooit meer gebeuren" daar geloof ik persoonlijk niet zo in, er is al eerder bewezen dat de mensheid niet echt veel van zijn verleden leert.
Vandaar dat ik een beetje schijtziek van het zondebokprincipe wordt.
Nog even en de Moslims zijn ook nog verantwoordelijk voor het WEER in Nederland, om het maar even zwaar te overdrijven.
En om mijzelf nu bedreigt te gaan voelen over een uiting van geloof, nl de hoofddoek, verdom ik ten ene male, want dan kan ik om andere uitingen van geloof ook wel wakker gaan liggen.
Stemmingmakerij noem ik dat.
En JMT haar achterlijke "haram" gegil hoef ik toch ook niet serieus te nemen wel ? tenslotte is het voor de Moslims haram, NIET voor de Nederlanders die geen Moslim zijn, dus zij heeft daar persoonlijk totaal geen last van.
Knap dat je zelfs nog last kan hebben van iets wat voor jou niet eens geldt.

~Panthera~
19-01-03, 15:30
Geplaatst door Arvid
Meer extreem-linkse fanatici hebben daar wel last van.
oplossing: verhuis naar een ander land en laat je die nationaliteit aannemen. Niemand in Nederland mist een vrouw die haar eigen afkomst en cultuur haat.
Veel plezier met de verhuizing.
-----------

Pardon, volgens mij ben jij niet helemaal tof.
Extreem-links is een terminologie die ik niet bezig, en bovendien heb ik het woord "haat" in geen enkele van mijn 99999 postings gebruikt, dat zit in jouw hoofd.
In t vervolg iets beter lezen dus.

rafiq
19-01-03, 15:39
Ten eerste wie is wij?

Wij is ook zij. Behalve Broodje J.M.T. die door zijn schijn intolerantie denkt een bijdrage te leveren aan een discussie.

Ik houd ook nietvan die zielige berichten, maar speel het niet op de persoon of projecteer het even op hoofdoek dragend Nederland.

De Niqaab een non issue... Zo is het en niet anders.

TheDude
19-01-03, 15:43
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Nee..precies...dat is nu juist wat ik bedoel.
Nog geen 60 jaar geleden besloot toen ook een idioot dat ie "bepaalde" groepen om "bepaalde" redenen niet zag zitten en uit de weg wilde ruimen.
Als dat in DEZE tijd zou hebben plaatsgevonden, HOE zou dat nu gegaan zijn, denk je ?
Denk je ook niet dat er dan eerst een bepaalde beeldvorming over ze was gecreerd, al dan niet waar, waarna de publieke opinie zich tegen ze was gaan keren etc etc etc ?
Waarom zie ik hier NU een soort zelfde patroon ontwikkelen, denk je ?
Alleen gaat het nu om andere groepen.
En het argument "we laten dit nooit meer gebeuren" daar geloof ik persoonlijk niet zo in, er is al eerder bewezen dat de mensheid niet echt veel van zijn verleden leert.
Vandaar dat ik een beetje schijtziek van het zondebokprincipe wordt.
Nog even en de Moslims zijn ook nog verantwoordelijk voor het WEER in Nederland, om het maar even zwaar te overdrijven.
En om mijzelf nu bedreigt te gaan voelen over een uiting van geloof, nl de hoofddoek, verdom ik ten ene male, want dan kan ik om andere uitingen van geloof ook wel wakker gaan liggen.
Stemmingmakerij noem ik dat.
En JMT haar achterlijke "haram" gegil hoef ik toch ook niet serieus te nemen wel ? tenslotte is het voor de Moslims haram, NIET voor de Nederlanders die geen Moslim zijn, dus zij heeft daar persoonlijk totaal geen last van.
Knap dat je zelfs nog last kan hebben van iets wat voor jou niet eens geldt.

Sorry, maar dat is gewoon onzin.
Niemand wil de moslims vervolgen, dat is gewoon valse retoriek bedoeld om de legitieme kritiek te smoren.
De Joden waren geen probleem groep.
(LET OP PROBLEEM groep)
Wat er nu gaande is, is geen vervolging!
Het is zuiver kritiek op intolerante denkbeelden van sommige mede-landers.
En terwijl jij met het vingertje naar rechts wijst, zie je over het hoofd dat een grote groep mensen onder je neus Joden, Westerlingen en Homo's zwart maken.
Voor wie zijn Bouazza en Hirsi Ali ongerust? Voor rechts of voor hun eigen geloofsgenoten?
Het is heel, heel dom en tevens vals om de Jodenvervolging gelijk te stellen aan integratiepolitiek en integratie-problemen.
Onzin BAh ik moet kotsen

rafiq
19-01-03, 16:11
De pot verwijst de ketel beste vriend Dude.

De Joden waren voor veel politici, wetenschappers en kerkelijke leiders wel degelijk een probleemgroep . Voor mij niet even voor de duidelijkheid!

Neem nou Sigmund Freud die "gekke "dingen verkondigde in het vooroorlogse conservatieve Oostenrijk. Dat moet je niet onderschatten. Vele theorieen zette eigenlijk de Westerse wereld op zijn kop! In Filosofie,Muziek, Wetenschap en Monetair leven( Communisme met zijn vele (atheistische!) invloed.

Veelal van de hand van perfect geassimileerde joden , met of zonder behoud van hun geloof. Wat ik daarmee wil vertellen is dat er ook Atheistische Joden waren.

Ze waren enkel joden qua naam, niet qua denkwijze!
Dat zie je nou ook veel bij moslims. Enkel moslim bij naam of van geboorte. quahandelingen en levensvisie . Allahoe Allem!

Neem Karl Marx die door zijn (atheistische)joodse afkomst, hetzelfde als Rosa Luxembourg , en later Trotsky mede door hun joodse achtergrond zijn verketterd door een aanzienlijk deel van de bevolking en elite.

Zeker bewustwording werd door een aanzienlijk deel van de bevolking waaronder arbeiders gezien als verademing.
Kerkelijke leiders en c.s. zagen dit als regelrechte ketterij en zagen dit als Dwaling. Dwaling is uitsluiting, uitsluiting is dus crimineel en criminelen horen thuis waar? Juist in de Hel.
Vele socialisten werden dus niet "op geweide grond" begraven.

Veelal werdt dit gezien door klassieke vooroordelen tegen Joden zoals, comploteren tegen de Kerk, onruststokers, liegen, voordoen als vriend kortom de persoonlijking van de Duivel geprojecteerd op een deel van de bevolking. De joodse minderheid.

Het gekke isdat juist de joden perfect assimileerden met de autochtonen, in Nederland waren er geen progroms en er was een goede verstandhouding. joden waren overal te vinden in politiek,landmacht noem maar op.

Volgens de AIVD gaat het ook goed met deassimilering van moslimminderheden in Nederland. Lees het maar na! Nu wil ze de moslimminderheid beschermen om dat "eenaanzienlijk deel van autochtoon Nederland niet goed is voor integratie van moslimminderheden.

Waar komt dit dan toch vandaan?
Er zit wel degelijk een verband met wat er geschreven wordt en wat er op de buis komt. Mij hou je niet voor de gek. Er zit een duidelijk patroon in. Ook dat job Cohen duidelijk naar voren is geschoten m.b.t. het minderhedenvraagstuk is een verduidelijking. Nederland heeft een schijnbaar probleem qua minderheden. Wat ligt het er toch dik op!
J.S.F., Bouwfraude dat zijn geen items meer want dat is schijnbaar niet tastbaar.. HMMM

lennart
19-01-03, 16:18
Brr, bouwfraude. Miljarden heeft dat Nederland gekost, en niemand klaagt erover dat Annemarie Jorritsma lekker met Koop onderonsjes aan het houden was. Waarom zijn er nog geen mensen opgepakt in de bouw met een LPF-VVD-CDA kabinet?

LPF = bouwpartij, de steun van Pim kwam opeens uit de bouw (VAN ONS GELD DUS).
VVD = grote steun uit het bedrijfsleven, hand boven het hoofd houden van de kapitaalkrachtigen.

TheDude
19-01-03, 17:02
Geplaatst door rafiq
De pot verwijst de ketel beste vriend Dude.

De Joden waren voor veel politici, wetenschappers en kerkelijke leiders wel degelijk een probleemgroep . Voor mij niet even voor de duidelijkheid!

Neem nou Sigmund Freud die "gekke "dingen verkondigde in het vooroorlogse conservatieve Oostenrijk. Dat moet je niet onderschatten. Vele theorieen zette eigenlijk de Westerse wereld op zijn kop! In Filosofie,Muziek, Wetenschap en Monetair leven( Communisme met zijn vele (atheistische!) invloed.

Veelal van de hand van perfect geassimileerde joden , met of zonder behoud van hun geloof. Wat ik daarmee wil vertellen is dat er ook Atheistische Joden waren.

Ze waren enkel joden qua naam, niet qua denkwijze!
Dat zie je nou ook veel bij moslims. Enkel moslim bij naam of van geboorte. quahandelingen en levensvisie . Allahoe Allem!

Neem Karl Marx die door zijn (atheistische)joodse afkomst, hetzelfde als Rosa Luxembourg , en later Trotsky mede door hun joodse achtergrond zijn verketterd door een aanzienlijk deel van de bevolking en elite.

Zeker bewustwording werd door een aanzienlijk deel van de bevolking waaronder arbeiders gezien als verademing.
Kerkelijke leiders en c.s. zagen dit als regelrechte ketterij en zagen dit als Dwaling. Dwaling is uitsluiting, uitsluiting is dus crimineel en criminelen horen thuis waar? Juist in de Hel.
Vele socialisten werden dus niet "op geweide grond" begraven.

Veelal werdt dit gezien door klassieke vooroordelen tegen Joden zoals, comploteren tegen de Kerk, onruststokers, liegen, voordoen als vriend kortom de persoonlijking van de Duivel geprojecteerd op een deel van de bevolking. De joodse minderheid.

Het gekke isdat juist de joden perfect assimileerden met de autochtonen, in Nederland waren er geen progroms en er was een goede verstandhouding. joden waren overal te vinden in politiek,landmacht noem maar op.

Volgens de AIVD gaat het ook goed met deassimilering van moslimminderheden in Nederland. Lees het maar na! Nu wil ze de moslimminderheid beschermen om dat "eenaanzienlijk deel van autochtoon Nederland niet goed is voor integratie van moslimminderheden.

Waar komt dit dan toch vandaan?
Er zit wel degelijk een verband met wat er geschreven wordt en wat er op de buis komt. Mij hou je niet voor de gek. Er zit een duidelijk patroon in. Ook dat job Cohen duidelijk naar voren is geschoten m.b.t. het minderhedenvraagstuk is een verduidelijking. Nederland heeft een schijnbaar probleem qua minderheden. Wat ligt het er toch dik op!
J.S.F., Bouwfraude dat zijn geen items meer want dat is schijnbaar niet tastbaar.. HMMM

Het waren nog altijd Joden.

HijabiLady
19-01-03, 23:18
als de taliban echt de quran hadden gevolgd, dan hadden ze veel, heel veel dingen niet gedaan

HijabiLady
19-01-03, 23:37
moet toch lastig zijn, allergies zijn voor stof

heb je dat ook in stoffenwinkels of op de markt van die enge kraampje die stof verkopen.................

sadeeQ
20-01-03, 00:01
Geplaatst door J.M.T.
. Ik heb er geen zin an om met mijn neus op de religie van een ander gedrukt te worden. Ik vind dat onbescheiden - 'zoiets doe je niet' in onze cultuur.
Ik heb er dus wel "last van".


doe er wat aan dan.op de noordpool is het lekker rustig en de behoefte aan aan blanke racistische teef daar is heel groot :haha: een blanke geit en een ijsbeer,hmmm dat wordt wel wat :denk:

Ashfoura
20-01-03, 10:19
"...sinds wanneer is het een fatsoensnorm dat je je gezicht niet bedekt in NL."

Precies, dit is nooit een fatsoensnorm geweest, hoogstens een gewoonte. Vijftig jaar geleden was het wel een fatsoensnorm dat je niet met onbedekt hoofd naar buiten ging.

"Leven en laten leven" is volgens mij sinds eind zestig een norm in Nederland. Hoewel de negatieve uitwas hiervan verwaarlozing van de naaste medemens is geweest. Waar houdt tolerantie op en begint desinteresse...

Donna! Cool! Je was erg in vorm en strijdlustig in deze topic. Niets tegen in te brengen! :duim:

Wat betreft de eigentijdse kruisvaarder en behoedster van de JMT/LPF-cultuur (ik herken me er ook niet in als zijnde "Nederlandse cultuur") betreft. Zoals het met alle extremisten gaat, een dialoog is niet mogelijk, je kunt net zo goed tegen een brug aanpraten.

rafiq
20-01-03, 15:33
Beste Kaasietoch,

als je inzendingen afdoet als gehuil, leugens kortom op een kinderachtige manier goede inzendingen proberen te ontkrachten met goedkope retoriek dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.

Dat polarisering tweeledig werkt is een juiste opmerking. Dat het " Westen " wordt afgeschilderd als een " bende huichelachtige hedonistische godslasteraars" wil ik even ontkrachten.

Ik denk dat relegieuze scrupules niet meer passen in deze atheistische tijd.

Voor de meeste Nederlanders is de kerk of godsdienstbeleving geen factor van belang meer.

In dat opzichte is de jeugd hier niet anders dan de jeugd in de voormalige DDR .
Godsdienstbesef of inleving is er bijna niet meer.
Dit door verregaande seculiering in onderwijs, arbeid kortom de samenleving in een notedop.

Kunnen jullie je wel inleven met de Marokaanse scrupules t.o.v. een niet godsdienstig leven? Of kun je niet het resopect opleveren dat mensen zich met behoud van geloof wel een bijdrage willen leveren aan deze en onze samenleving? . Als dat niet zo is. Abu Jahjah Merhababiq! Er is wel een legitieme reden om te komen!

Helaas is dit geen emotionele chantage. Kun je het geen naam geven dan noem je het maar emotionele chantage,als moslima's hun frustraties proberen te uiten van jaren lang genegeerd te zijn door vriend en vijand. En nu zijn ze wel ineens een issue. Wouter Bos heeft die gevoelens goed vertegenwoordigd t.o.v. Zalm die denkt alles naar ratio te verklaren.

Inleveningsvermogen van denkwerelden is er nu nog niet bij. Bij vriend en vijand nogmaals. Er zijn nog een hoop misverstanden te verzetten. Een deel door arrogantie en een deel door onwetendheid.

Als een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking nog niet eens zijn eigen Profeten kent of kennis van hun vroegere godsdienst , hoe kun je dan religieus besef of uitingen verklaren t.o.v. andere religieuze verschijningen in deze " gepreesde multiculturele samenleving" . ?

" als Moslima aan mij presenteert vind ik nogal onbescheiden en superieur overkomen, want in feite ben ik als niet-Moslim voor die persoon toch degene die uiteindelijk in de hel beland "

Kijk daar haal jij bakzeil beste vriend. Bij gereformeerden en Katholieken zijn er stervelingen die denken te menen dat zij de Macht hebben van de Gratie Gods om te oordelen over mede stervelingen.
De eerste mosdlim moet ik nog tegen komen die denkt te beschikken over Goddelijke Machten en het Recht om te Oordelen inzake Hemel en Hel .
Een moslima kan jou niet veroordelen tot de hel, ik ook niet, een oelama ook niet en broeder Yehi ook niet.
Beste vriend, jij plaatst mensen in een hokjes geest.

Het gaat er niet om dat de Islam populair is of niet. Islam is geen trendsetter of tijdgevoelige fenomeen. Islam is een sterke solide religie .
De gemeenschappen niet( meer). Het gaat erom als de media de Islam populair vindt of niet. Vroeger in de jaren ' 60 trokken duizenden hippies naar Marokko om te blowen en om te genieten van de Arabische wereld. Vroeger was het zelfs interessant als je je als Nederlander bekeerde tot de Islam. Dat was " exotisch" en " vernieuwend! Nu moet je je publiekelijk verantwoorden lijkt het. Ook weer het " wij" " zij " denken.

Turkije is geen rolmodel. Lees de Volkskrant er op na met het interview van de heerschap Karaecar van MilliG.

Naturisten houden zich gedeisd om dat Nederland van oudsher een fundamentalistische samenleving betrof. De Katholieken ook hebben zich duidelijk aan codes gehouden qua godsdientbelevenis t.o.v. gereformeerden en de vele protestantse bloedgroepen. Naaktlopen en plein publique wordt dus gezien als " gek". Door gemiddeld alle Nederlandse groepen. Ik hoop dat jij dat ook vindt?!
Een gemiddelde Nederlander weet dat de hoofddoek een uiting is van " een gekke religie" maar wordt wel geaccepteerd. Ik zie nooit jongeren schreeuwen naar vrouwen met een hoofddoek op. Travestieten en naaktlopers wel! Kortom geen sterk voorbeeld als je naaktlopers vergelijkt met moslima's.

Een vrouw met niqaab heeft niet de behoefte om met " vreemde" mannen te praten. Dus helaas ook niet met mij of met jou waardige kameraad. Respecteer dat. Een groet is voldoende. Maar een respons, daar moet je niet op wachten. En zxeker niet in Adam en Eva kostuum, dat trekt je hele verhaal diep in twijfel en geef je schijnbaar aan dat je " andere intenties" hebt dan praten.

Gegroet

Rafiq

tetouangirl
20-01-03, 15:34
Geplaatst door J.M.T.
Tetouangirl



Als jij het verschil niet kunt zien tussen oppervlakkige 'fads' zoals tattoos, piercings e.d., en de kleding voorgeschreven of gekozen middels een religie dan ken jij het verschil niet, en weet je niet wat religie betekent.

Of is het dragen van een sluier ook een mode-gril?
Ik heb het nu over wat 'normaal'' ís en niet over mode grils of opppervlakkige ""fads"" of sluier.
Bij de les blijven he.

Orakel
20-01-03, 18:29
Geplaatst door J.M.T.
Orakel

(mijn tekst)


Nee hoor dat was niet lang geleden - even voor de invasie van de USA in Afghanistan.

De invasie was een jaar geleden en de vernieling van de beelden door de Taliban ver daar voor.



Zou ik maar niet tegen de Taliban zeggen! Die volgden tot op de letter de geboden van de Koran.

Wishfull thinking JMT. ALs ze dat daadwerkelijk deden dan hadden hele volksstammen hun moorddadige handelingen overleefd.



Verder hoef jij mij onze geschiedenis niet te citeren. Die ken ik. Zoals ik zei ik spreek over NU waar men ook in nederland beelden als 'haram' ziet.

Sta jij nou open voor discussie of ben je gewoon hier om te oreren en dan ook nog volgens het principe "zoals de wind waait, waait mijn rokje"?
Want is dit stuk niet van jou?

Het grote verschil is dat de islam iconoclastisch is dat is het christendom niet. De cultuur van het christendom is juist niet iconoclastisch, dit land zit vol met iconofielen en de 'iconen' vormen een belangrijk deel van hun cultuur en van hun leven



Dus jij sprak helemaal niet over NU, je ontkende de iconoclastische geschiedenis van het Christendom.



Ze zijn niet verwoest - dat is het belangrijkste! En die Nederlandse historica heeft gedeeltelijk gelijk omdat sommige landen geen geld hebben voor musea en het in andere landen (zoals Indonesië) ook nog eens te vochtig is en alles moeilijk te conserveren is. [/quote}

Goeie legitimatie van diefstal. Als mijn auto gejat wordt en dief drukt mij op het hart dat hij hem 2 keer per week door de wasstraat haalt, dan is het goed.

[quote]
Moet je "een ziener" zijn als je hoort dat zekere dingen 'haram' zijn (b.v. engelen)? Als jij niets met kunst heb dan is dat jouw verlies, wat anders is als het 'haram' is en dat men het zelf niet mag maken - dat past dan weer niet in de Nederlandse cultuur.

Past niet in JOUW persoonlijke cultuur. Of wou je beweren dat heel NL idolaat is van die paar krijtstrepen van Mondriaan of van dat geklieder van die kinderen van wijlen Herman Brood?



Jij noemt onze wereld-beroemde kunst "volksverlakkerij". Rembrandt draait zich om in zijn graf!

Beter lezen schat, wat ik volksverlakkerij vind is de toegangsprijzen van de musea en het hypocriete gedrag van de "kenners" die staan te ooh-en en te aah-en, terwijl je op iedere kunstopleiding leert dat kunst is wat je er in ziet.
En wat ik volksverlakkerij vind, is dat musea bestaan en onderhouden worden van belastinggeld van iedere inwoner terwijl er slechts enkelen in geďnteresserd zijn én dat je naast die belastingcenten ook nog eens toegang moet betalen.

sadeeQ
20-01-03, 18:50
Geplaatst door J.M.T.
Sadeeq

Mag ik je erop wijzen dat de islam en haar gebruiken niets te maken hebben met "ras".

Verder: ga jij maar lekker terug naar jouw woestijn waar je vandaan komt. Hup op een kameel of op een ezeltje! JIJ vertegenwoordigd een recentelijk ingevoerde cultuur, ik niet! Dit is het land van mij voorvaders niet die van jouw.

:lol: ik zal je ff wakker schudden .MIJN cultuur is zeker honder keer ouder dan die achterlijke cultuur van je :vingers: . en trouwens ik heb mijn kameel en ezel hier ook bij me :stout: :stout:
het land van je voorouders??? :maf2: :maf2: ik durf te zweren dat je afstamt of een duitse of portugees immigrant die een paar honderd jaar geleden hiernaatoe zijn gekomen,dus stomme allachtoon flikker op naar je echte land :engel: :haha: :haha:

rafiq
20-01-03, 19:20
Nederlanders zijn verre van nuchter als je de verkiezingen volgt en de hele fortuynisering van de politiek.
"ineens" is alles bespreekbaar wat 2 jaar geleden nog niet kon. Als er iets is doorgespijpeld is dat Nederlanders en hun "selfproclamed" tolerantie en nuchterheid niet meer aan de realiteit tipt.

Sinds wanneer weet jij wie ik als ongelovig bestempel of wie niet. kort door de bocht. Kameraad Rafiq heeft vele "ongelovige"vrienden. Ik heb maar weinig moslems in mijn vrienden kring.

Broeder Karacaer is geen pendelimaam en weet wat er hier leeft. En durft ook te schoppen intern. Lees het artikel in de Volkskrant magazine nr. 171 nu maar.
Deze heerschap heeft goede ideeen.
Of heb jij nu al spoken in je hoofd van een tierende roodaanlopende broeder op de kansel oftwel de minbar?

Wat isdat nou voor onwetendheid dat de Nederlanders hier de moslems zouden moeten behagen. En dat er een breedgedragen "haat" zou zijn in de Islamitische wereld? Dat zo alsje stelt is een misvatting.Daar geef ik je 100% gelijk in. Ik geloof helemaal niet dat de haat diep verankerd zit.

Abu Jahjah is een produkt van polarisering. Hij kent de Belgische samenleving zo goed of zelfs beter dan menig Belgische politicus. Dat stoort hen ook. Het stoort hen dat wat hij zegt, gek maar waar toch terug te draaien is op juist geen integratiebeleid en onverzadigd racisme. Abu Jahjah weet dus een gevoelige snaar te raken bij vriend en vijand.

Schijnbaar aan de toon van jou inzending heb ik ook een gevoelige snaar bij jou geraakt. Als je mijn inzendingen goed gelezen hebt inzake de niqaab, d.w.z. de topic de niqaab een non issue. Heb ik duidelijk mijn standpunten uitgelegd en dat op de eerste plaats de verantwoording ligt bij de vrouw en haar zelfbeschikkingsrecht. Mevrouw moet dus niet janken. De niqaab is geen statement. En mag het nooit worden .

Ik veronderstel dat er wel degelijk een plaats is voor de Islam en dat die plaats er al is. De verschijnselen als Ahmedmaskin en Yehi zijn verschijnselen.

Jij dicht ze meer toe! En maar happen!

Alstublieft Kaassietoch trap niet in deze val!

De topics van Yehi kan ik met alle respect bijna niet meer openen. Soms denk ik dat Yehi een opgeschoten puber is of een doorgewinterde AIVD'er. Alsjij denkt dat deze heerschappen een brede stem hebben, dan leef ik in het verkeerde land en in de verkeerde gemeenschap .

Broeder Yehi vindt ik juist actief meedoen aan de karikaturisering van de Islam .

Deze mening die hij vertolkt sja....Iedereen heeft wel een exentriekeling in de familie.Jij bent net zo selectief blind als Yehi. anders zou je hem of Ahmed niet zo aanhalen. En al die anderen 10 tallen prikkers dan? Broeder Yehi..No offense..Respect.


Nu begeef jij je wel op glad ijs waardige Kaasietoch. Ik ontken niet dat wij op de eerste plaats ons zelf en onze vrouwen te kort hebben gedaan. Maar wij waren ook lang niet in "beeld" in de politiek en maatschappelijk. Zo als veel moslimjongeren niet in beeld zijn bij hun vaders.

Jij mist dus elke binding met onze gemeenschappen . Stap voor stap worden wij ook mondiger en worden we wijzer van onze religie en de culturele misverstanden die ons beletten om actief te participeren in de moskee, gemeenschap, vader-zoon relatie, taboes etc etc.
We zijn net begonnen met de discussie in onze gemeenschappen. Geef ons dan ook een kans om intern een vuist te maken.


Jij hebt er helemaal geen kaas van gegeten.

Jij trekt jezelf terug van het front, terwijl dat er op het slagveld jij nog geen goede strategie hebt. Jij kent je tegenstander niet, laat staan je eigen troepen. Maar er moet wel gevochten worden!

Dan laat mij maar roepen vanaf mijn ivoren torentje. Dat is tegen woordig de minaret.

Ik probeer actief wel mijn bijdrage te leveren aan mijn gemeenschap. Dat wij wel een luisternd oor hebben voor de problemen en samen met overheid en gemeenschap oplossingen proberen te bedenken en uitvoeren. Dat verwijt ik de Ajaan's die wel hoog van de toren blazen maar niks en nacco voor onze gemeenschap iets doen, dan maar trappen! Erg makkelijk !

Dan moet je niet de gebeten hond voelen als je een tegendraadse mening voor je kiezen krijgt.
Ik heb funderingsdenken in de Nederlandse samenleving goed bestudeerd, dus je Rubens als voorbeeld neemt daar wordt ik niet warm of koud van.

Maar dat terzijde. Misschien ga ik daar nog eens een topic over maken!

Dan verwacht ik wel van jou en kameraad J.M.T. goede bijdragens!

naamloos
20-01-03, 19:31
Donna,Gaypride,Panthera,Rafiq,Edv en Orakel:TOPPIE :zwaai:

Voor J.M.T en Kaasie toch, van jullie wordt ik nou echt :moe:

Zoals deze laastgenoemden zich in bochten wringen om maar die hoofddoek uit het straatbeeld te bannen, ik moet er bijna om lachen. Ach stumpers, wel eens de Hare krisna's gezien met hun prachtige mooie oranje gewaden of de joden met hun keppeltjes, dit draagt toch allemaal bij tot een kleurrijk straatbeeld.

Mark my words: De hoofddoek is een blijvertje. Dus haal de zakdoek maar te voorschijn. Hoofddoek niet in overeenstemming met de Nederlandse normen en waarden? Hoeveel moslims zijn er in Nederland 800000? Veel van de 2e en zeker de 3e generatie moslims zijn in Nederland geboren. Dus eigenlijk kun je zeggen dat het hooddoekje ook tot de Nederlandse normen en waarden is gaan behoren. Ja pech gehad, dan hadden jullie maar 30 jaar geleden moeten aangeven dat het hoofddoekje niet geaccepteerd werd. En allochtonen die hier geboren zijn kun je niet terugsturen, want dat zijn ook echte Nederlanders geworden.......en we gaan nog niet naar huis...... nog langer niet nog langer niet :D

sadeeQ
20-01-03, 19:38
Geplaatst door J.M.T.
Sadeeq



Of doet jouw ezeltje het niet goed meer?



:cheefbek: mijn ezeltje is een illigale ,en heb al het hele land afgezocht om papieren voor hem te regelen maar geen succes gehad.maar nu ik je op deze PB zie,weet ik 100% zeker dat jullie bij elkaar passen :hihi: dus als je ff 5 jaar met hem trouwt kan dat arme beest ook een beetje genieten van je cultuur.

Dutchguy
20-01-03, 19:49
Geplaatst door J.M.T.
Naamloos



Ja die zijn tenminste mooi!

Nee de hoofddoek hoort niet bij NEDERLANDSE normen en waarden (komt niet uit onze cultuur voort).

Verder: je doet maar! Wij hebben ons land toch al weggegeven en onze eigen cultuur verloochend. Noem je post-modern cultuur relativisme - een soort ziekte van de laatste 50 jaar.

Pfffff, wat doen we nou moeilijk? Ik vind het genant dat we het over hoofddoeken moeten hebben en dat daar nu zelfs een probleem van gemaakt wordt. Zolang een vrouw UIT EIGEN WIL een hoofddoek draagt, wat is het probleem dan? Het boeit me niet of een vrouw een hoofddoek draagt of niet, het gaat me om hoe die persoon is. Als iemand iets op vrijwillige basis doet, wat is dan het probleem? Zelfs AH komt met hoofddoeken dus schijnbaar heeft niet iedereen er problemen mee.

En elke cultuur verandert voordurend dus de Nederlandse cultuur ook. Eeuwen geleden trouwens dat ik de Driekusman nog gedanst heb, werd gek van dat geklepper van die klompen. Dus ik doe ook aan cultuurverloochening? :)

Aicha19
20-01-03, 21:01
Geplaatst door J.M.T.
Ach gut, wat zielig. Ik krijg bijna tranen in mijn ogen!!!!



Ik heb weinig tijd voor 'Nederlandse' vrouwen die hun eigen cultuur de rug toegekeerd hebben. Voor mij zijn jullie cultuur-verraders. ?
.

Ahummmmmm

Cultuur? De Nederlandse cultuur?

Wát is de Nederlanse cultuur????? :confused: :confused: :confused:

:kwaad: Verkrachtingen,aanrandingen, zowat elk weekend wordt wel weer iemand neergeschoten in een discotheek omdat ie dronken is en ruzie maakt met een andere dronkaard, kinderporno,animalsex.....Mensen scheiden net zo snel als dat ze zijn getrouwd; kinderen blijven gefrustreerd achter, lopen weg van huis, komen in de criminaliteit terecht, kinderen komen in tehuizen terecht.....En dan drugs..HOeveel jongeren zijn er al gestorven aan drugs?En als je iemand vermoord..hoeveel jaar gevangenisstraf krijg je dan...Áls je die al krijgt??? Ach en zo kan ik nog wel úren doorgaan.... :kwaad:


JE MAG MIJ WEL EEN CULTUUR VERRADER NOEMEN, I DON'T CARE, MAAR IK BEN BLIJ DAT IK NIET MEER AAN DIE ''CULTUUR'' HOEF MEE TE DOEN, WIJ NL MOSLIMS ZIJN WEGGEREND VAN DIE ZOGENAAMDE ""CULTUUR"!!! WAT NOU CULTUUR??????? :kwaad:

Allah hafizzzzzzzzz

:wijs: ;) :) :gniffel:

Joesoef
20-01-03, 21:19
Marokko is echt een schitterend land. Het is alleen jammer dat er zoveel van die kutmarokkanen wonen.

oemmi
20-01-03, 21:26
JMT wat ben jij ongeloofelijk hypocriet zeg!!!!
Je loopt continue te verkondigen dat je geen godsdienst onder ogen wil zien !

EN DAN VIND JE DE GEWADEN VAN HARE KRISNA WEL MOOI en wel kunnen !
HYPOCRIET PERSOON BEN JIJ!!!
Je meet met twee maten meid,je bent duideliijk alleen tegen de islaam
EN dat geblaat van je over je cultuur welke cultuur!!!!
Boerenkool met worst njammie (wel met een halal worst van de islam slagerij)
Beschuit met muisjes BIJ de geboorte van mijn kinderen( njammie)
daarnaast ook nog een geslacht schaap!
kunst, rembrandt heb er altijd al een hekel aan gehad !
Ik moest vroeger altijd mee naar museums maar ,zat altijd op een bank te wachten tot mijn ouders klaar met kijken waren!
Klompen lopen een beetje moeilijk maar wel leuk voor mijn kinderen die kleine klompjes.
Kaas ja daar lust ik wel pap van!
Nieuwkomers moeten uiteraard de taal leren anders zijn het ook geen nieuwkomers!
Analfabeten tja heb je ook daarom is het ook mooi dat ze hier de taal kunnen leren.
EN WANNEER DRINGT HET NOU IS TOT JE DOOR DAT ALLE TRIESTE GEVALLEN DIE JE CONTINU OPSOMT (het is ook triest)
NIKS met de islaam te maken heeft MAAR MET DE CULTURELE ACHTERGROND VAN DIE MENSEN!
Wat niks met de islaam te maken heeft!

GOD heeft de vrouw met de komst van de ISLAAM ruin 1420 jaar terug AL RECHTEN GEGEVEN!!!!
VROUWEN MOCHTEN TOEN AL WERKEN ;LEREN:
IS het eerste vereiste bijna ILM =KENNIS van je geloof etc etc
paardrijden en ga nog maar even door!!!!

wat haraam voor een moslim is geldt dus niet voor NIET moslims!
Dus waar maak je eigenlijk druk over!
Homofilie is in alle godsdiensten verboden .
maar dat betekend niet dat ik een homo niet zou respecteren ik keur alleen zij homo zijn af!
RESPECT heb ik voor elk mens .
Ongeacht zijn afkomst geloof of nationaliteit .
maar het moet wel wederzijds zijn!
Beordeel een mens is een keer op zijn persoonlijkheid en NIET OMDAT IEMAND TOEVALLIG een hoofddoek draagT!
INTOLERANT JMT DAT BEN JIJ!
oemmi :(

Joesoef
20-01-03, 21:32
Geplaatst door oemmi


GOD heeft de vrouw met de komst van de ISLAAM ruin 1420 jaar terug AL RECHTEN GEGEVEN!!!!
VROUWEN MOCHTEN TOEN AL WERKEN ;LEREN:
IS het eerste vereiste bijna ILM =KENNIS van je geloof etc etc
paardrijden en ga nog maar even door!!!!


Toch jammer dat veel islamitische vrouwen al dan niet gesteund door de regering van het land waarin ze leven deze rechten niet meer hebben.

gaypride
20-01-03, 21:36
Geplaatst door Joesoef
Marokko is echt een schitterend land. Het is alleen jammer dat er zoveel van die kutmarokkanen wonen.

quote of this topic

:lol: :lol: :lol:
Gp

habibje
20-01-03, 22:27
Beste mensen,

Er zijn veel begrippen in jullie reacties die een geheel verschillende lading hebben.

Wat is vrijheid?

Vrijheid na een oorlog. Na 1945 is het Nederlandse volk heel erg blij en opgelucht begonnen met de opbouw van het land. In vrijheid.

Vrijheid betekent niet hetzelfde als bandeloosheid (= jezelf ongeremd uitleven) en wetteloosheid.

Het nederlandse volk heeft geworsteld om vrij te komen. Nederland was bezet door Spanje. Na een vrijheidsstrijd van 80 jaar is in 1648 de nederlandse staat opnieuw vrij en zelfstandig geworden.

Waar is om geworsteld? Er was geen vrijheid om het geloof te belijden.

De Rooms Katholieke kerk vervolgde iedereen die anders dacht dan de Rooms Katholieke kerk.

Van binnenuit is de kerk schoon gemaakt. Op het moment dat de vrijheid aanbrak om het nieuwe geloof te belijden is het volk vrij geweest. Een goede tijd van geloven in vrijheid brak aan.

Helaas in de geschiedenis van dit land is veel misbruik gemaakt van vrijheid.

De christelijke vrijheid is niet hetzelfde als alles toestaan. Christelijke vrijheid kan alleen bestaan in zelfverlochening (jezelf wegcijferen en jezelf niet op de eerste plaats zetten) en het dienen van de naaste (gastvrijheid en hulp bieden).

De christelijke vrijheid kan pas tot zijn recht komen in een dankbare houding naar God. In dankbaarheid wil je jezelf houden aan Zijn spelregels. Zijn regels behoeden je voor het verkeerde.

De regels (geboden van God) zijn goed. Ze komen ten goede aan je medemens. Je naaste wordt hierdoor niet benadeeld.

Ook geef je God de eerste plaats in je leven. Hierdoor ontdek je wat je ware doel in je leven is. Hij geeft je de innerlijke vrijheid om los te komen van alle slechte dingen in de wereld en in jezelf.

De nederlandse cultuur is helaas ver afgedwaald van de christelijke cultuur en levenshouding. De nederlandse cultuur is heel erg verloederd.

Moslims hebben gelijk als ze zeggen dat de nederlandse cultuur wetteloos en zedeloos is. Doordat de nederlandse cultuur alle schaamte wil uitbannen is de tegenreactie van moslims heel begrijpelijk. Christenen hebben ook grote moeite met alle bloot op straat, piercings, pornografie, etc.

Laten we teruggaan naar ieders geschiedenis en er van leren.

Geef elkaar ruimte. Haat kan alleen haat oproepen.

Alleen naastenliefde is het antwoord.

Het Boek:
Efeziers 5:1 - 3
"Volg Gods voorbeeld in alles, zoals een geliefd kind zijn vader nadoet. Wees vol liefde, net als Christus, Die zoveel van u hield dat Hij Zich voor u opofferde om uw zonden weg te nemen. God nam dit offer van Christus aan; het was als een heerlijke geur voor Hem. Van ontucht, vuiligheid of hebzucht mag bij u geen sprake zijn."

een_Belg
20-01-03, 22:52
Geplaatst door Aicha19
Ahummmmmm

Cultuur? De Nederlandse cultuur?

Wát is de Nederlanse cultuur????? :confused: :confused: :confused:

:kwaad: Verkrachtingen,aanrandingen, zowat elk weekend wordt wel weer iemand neergeschoten in een discotheek omdat ie dronken is en ruzie maakt met een andere dronkaard, kinderporno,animalsex.....Mensen scheiden net zo snel als dat ze zijn getrouwd; kinderen blijven gefrustreerd achter, lopen weg van huis, komen in de criminaliteit terecht, kinderen komen in tehuizen terecht.....En dan drugs..HOeveel jongeren zijn er al gestorven aan drugs?En als je iemand vermoord..hoeveel jaar gevangenisstraf krijg je dan...Áls je die al krijgt??? Ach en zo kan ik nog wel úren doorgaan.... :kwaad:

Ik ben het 100% met je eens, Aicha.

Nederland, en bij uitbreiding de rest van West-Europa, is totaal onleefbaar geworden. De verloedering heeft proporties aangenomen die onaanvaardbaar én ondraaglijk zijn.

Eigenlijk is het ongelooflijk flink van je dat je het zo lang hebt volgehouden in deze poel des verderfs.

Folter jezelf niet langer en vraag zo snel mogelijk politiek asiel aan in Saoudi-Arabië, het paradijs voor elke rechtgeaarde moslima!

JE MAG MIJ WEL EEN CULTUUR VERRADER NOEMEN, I DON'T CARE, MAAR IK BEN BLIJ DAT IK NIET MEER AAN DIE ''CULTUUR'' HOEF MEE TE DOEN, WIJ NL MOSLIMS ZIJN WEGGEREND VAN DIE ZOGENAAMDE ""CULTUUR"!!! WAT NOU CULTUUR??????? :kwaad:

Allah hafizzzzzzzzz

:wijs: ;) :) :gniffel:

een_Belg
20-01-03, 22:55
Oeps, foutje...

Het was de bedoeling dat de witte tekst in het midden helemaal onderaan ging terechtkomen...

naamloos
21-01-03, 11:20
"Vind je dit nou ook voor bijvoorbeeld de dude die in zijn leren string aan het skaten is, een opzichtige drag-queen of een vrouw in minirok met kort topje?"

Waarom niet? Iedereen in Nederland draagt bij aan het kleurrijk straat beeld van Nederland! Respect voor een ander is het toverwoord! Of voor de christelijken onder ons, heb je naasten lief.

Kijk, dat ik nooit van mijn lang zal zijn leven in een leren string door de Kalverstraat zal gaan skaten wil niet zeggen dat ik het afkeur. Nee, ik heb het juist goed met de mensheid voor. Als ik met mijn dikke reet in een leren string zou gaan skaten zou iedereen geheid blind worden. En bij degenen waar het zicht na een paar weken weer langzaam terugkomt, die kunnen nooit meer seks hebben omdat ik in mijn leren string op hun netvlies gebrand sta!

Opzichtige dragqueen? Ik heb ook wel eens mijn dag niet, haar op stront, teveel make-up, dan denk ik ook wel eens, een travestiet ziet er vrouwelijker uit!

Vrouw in minirok met kort topje? Wat denk je dat ik in de zomer draag? Dikke gebreide trui, sjaal, muts, geiten wollen sokken? Al hoewel ik niet snel in minirok gespot zal worden! Blubberbuik onder een topje en te dikke benen onder een rokje, alsof je een zeug in kleren hebt gepropt!
Respect voor degene die er wel oogverblindend uitzien in mini!

layaal
21-01-03, 11:22
ik vind dat je zelf moet weten wat je anndoet zolang het maar niet over de grens gaat (vooral bij moslim meisjes).
want op het laatst als je dood gaat word je er zelf wel voor gestraft.
wat ik weet is dat je als je niet wilt hoef je geen hoofd doek te dragen alsje een moslim meisje wilt zijn.


love meryam :lole: :student: :student: :student: :schok:

naamloos
21-01-03, 11:44
Kaasie,

Mijn ALLERALLERNEDERIGSTE EXCUSES!!!!

Zo het hoge woord is eruit! Ik was inderdaad wat voorbarig in mijn conclusie!

rafiq
21-01-03, 11:55
We zijn het dus gewoon eens dat wederzijds verder radicaliseren niet deugt. Precies daar zijn we het dan over eens. Maar je overtrokken reactie op mijn schrijven over Abu Jahjah vindt ik uiterst merkwaardig. Waarom die angst? Ik wacht op antwoord.





Diezelfde Jahjah heeft vreselijk zijn best gedaan tot die samenleving toegelaten te worden, tot en met een weinig vertrouwwekkend huwelijk aan toe.

Abu Jahjah is daar heel eerlijk en open in geweest, omdat en zo slim is hij wel, dat dat gegeven een ijkpunt zou zijn om hem te demoniseren. Hij is open en eerlijk geweest daarover. Tegenwwordig is het huwelijk niet meer zo vertrouwwekkend als voorheen. Of was je dat vergeten? 1 op de 3 huwelijken stranden toch voortijdig?

Dat ik het opneem voor vrouwen met de hoofdoek is geen religieus ingegeven punt. Ik vindt datzelfbeschikkingsrecht voor vrouwen echt een recht is! Natuurlijk geef ik je gelijk Kassie dat het emotionele beklag namelijk de brief"Hoe wij ons voelen" van de hand van Rab'ia niet van MIJN hand afkomstig is en dat ik het graag ook anders had gezien. Maar de strekking, daar kan ik het wel mee eens zijn . Het is trouwens een persoonlijke visie van een jonge vrouw.

Zal ik je een klein voorbeeld geven? Een kapster bij mij in de buurt is eigenaar van een kapsalon. Ze draagt een hoofdoek. Klanten mijdden nu haar en geven flinke scheldtirades aan de portaal van de kapsalon. Ranzigheid ten top.Zelfs zo erg dat ze stagiaires aanspreken behalve de eigenaresse. De vorige eigenaar, een vriend van me zegt dat het puur racisme is wat er daar gebeurt. Puur op de hoofdoek klassificeren mensen haar, praten niet tegen haar en willen niet door haar geholpen worden. Kun je na gaan ontwetendheid brengt n hoop vooroordelen en misverstanden met zich mee.


Als je mijn inzendingen goed gelezen hebt inzake de niqaab, d.w.z. de topic de niqaab een non issue. Heb ik duidelijk mijn standpunten uitgelegd en dat op de eerste plaats de verantwoording ligt bij de vrouw en haar zelfbeschikkingsrecht. Mevrouw moet dus niet janken. De niqaab is geen statement. En mag het nooit worden . Als jij vindt dat dat goedkoop gewauwel is brand je dan niet aan deze discussie.
In dat opzichte getuigd het van weinig begrip van jou wat er speelt in de gemeenschappen. De niqaab blijft een non issue.


als Yehi en Ahmedmaskin zichzelf vreselijk goede en vrome Moslims vinden, nou, goed gedrag en controle over emoties is er bij deze lieden niet bij. Ik kan niet ooordelen op hun gedrag maar wel de taal die ze rondspuien hier op internet. Ik vindt dat ze vanzich zelf een karikatuur maken en maroc.nl belachelijk maken. Ome Ron geeft goede inzendingen en dan verstomd de retoriek als Yehi of een Kidon2 als sneeuw voor de zon. Yehi en Kidon2 lijken ontzettend veel op elkaar.

Ik weet niet als ze zich beter moslims voelen. Denk je dat het ze daarom gaat? misschien willen ze gewoon keet trappen, met radicale praat, en ieder weldenkend mens weet dat je met zulke praat erg weinig vrienden over houd. een simpel gegeven.


Desondanks kan je ze geen gematigde Moslim noemen dat is zeker. Dus zijn beide heren o.a. voor mij nog steeds een geldige reden om religieus fanatisme met wantrouwen tegemoet te treden .

als deze lieden voor jou een geldige reden zijn om religieus fanatisme toe te dichten, geef je hun een pluim en zelfs een geuzennaam ! Ik ken veel broeders en zelf die orthodox zijn, maar de taal die hun spreken, is verre de taal van Yehi. dus dat zegt mij dat Yehi een roepende is in de woestijn? Of zit hij nu naast me in mijn ivoren minaretje?

Maar door je vol overgave te storten op een sceptische Nederlander zonder wat aan de oorzaken van die karikaturisering van de Islam te doen berijk je en niks en blijft die Islam voor kritischer zielen toch altijd een bron van onrust.

Ik gagraag met mensen in discussie. Ik vond dat je ver voor de troepen vooruit liep in je kritiek. Het gaat er niet over dat je Nederlander ben. Is een factor van nul, nul belang!


Als je mij verwijt dat ik broeder Yehi met fluwelen handschoen behandel,gedoog of niet tegen hem in verzet ga. Geef ik je zwaar ongelijk!
Of stoor je je aan mijn woordkeuze; Broeder?

En dat van die lachspieren..Kijk dan zet je je zelf buiten spel. Vele topics zijn er niet voor de lachspieren, al maakt broeder Yehi dat er wel vaak van. misschien moet jij eens fel van leer steken tegen Yehi. Kan ik ook meelachen.

Denk jij nou echt voor mij te kunnen uitmaken of ik voldoende kennis heb van een gemeenschap?

Ik ben overtuigd dat jou inzichten of kennis weinig van doen hebben met de realiteit, qua je inzendingen. Je weet echt niet wat er leeft. Je hebt "het er maar over". Anders had je niet zo flauw gereageerd op die brief van Rab'ia.
Helaas is je schrijfwijze niet altijd even helder maar bedoel je hier nou mee dat de Nederlandse samenleving je belet te participeren in een Moskee enzo?

Nee de gemeenschap is niet altijd even loyaal naar binnen toe als dat zou moeten. Jongeren willen veel meer doen, maar worden tegengewerkt. En niet te zuinig!
Voor de overheid is dat een factor van geen belang. Het gaat om de poppetjes die denken te spreken voor de gemeenschap aan tafel, niet aan de inhoud .




Ah OK godzijdank. Rafiq ik heb niks liever dan dat er binnenskamers gewerkt wordt aan een mooie sterke gemeenschap die opgewassen is tegen de Nederlandse samenleving en die zijn best ook doet in harmonie met deze samenleving te leven. Maak die vuist dan ook en ga niet eerst zitten rommelen met niqaabs en een handjevol Imams dat verdrukking van de vrouw predikt.

Kijk jij staart je daarop blind, op detailwerk. Kom nou toch. Denk je echt dat zo'n imaam serieus genomen wordt? Wel door de media. Vele mensen bezoeken nog niet eens de moskee, omdat de drempel te hoog is. hoe vaak moet ik nog schrijven dat de niqaab een non issue is?
alleen de strekking van die Rabia die nu van 2 kanten onder vuur wordt genomen is een moeiijke situatie. Maar daar had ze eerder bij na moeten denken. Dat is ook tevens mijn advies. niet impulsief iets doen, en achteraf janken. Schei toch uit.

Aicha19
21-01-03, 17:01
Geplaatst door J.M.T.
Aicha_19 en anderen

Intussen las ik dat er ook in Marokko het een en ander mis is met de 'cultuur'. Drugs, corruptie, kinderarbeid en misbruik, krottenwoningen, geen ouderdomspensioenen, 40% werkloosheid, analfabetisme.

Marokkanen die daar op bezoek gaan doen er aan mee door allerlei dingen mee te nemen om in Marokko te verkopen. Daarmee 'stoten zij het brood' uit de mond van de arme Marokkanen die daar wonen. Aan de grens wordt geld geschoven om de douane om te kopen om die goederen binnen te mogen brengen.

Marokkanen verbergen voor de Nederlandse overheid ook de bezittingen die zij daar hebben. Hoeven ze geen belasting te betalen. Om over kinderbijslag fraude nog maar niet te spreken.

Maar zoals overal in elk land ter wereld niet ALLE mensen doen mee aan de keerzijde (de zwarte kant) van hun 'cultuur'.

J M T wat heb ik in hemelsnaam met Marokko te maken? :huil2: :huil2: :huil2: :
Ik ben NEDERLANDSE en als je mn tekst goed had gelezen had je dat al gelezen!


1-0 voor mij! :) :) :) whahahahahahah

Aicha19
21-01-03, 17:16
Geplaatst door EdV
Eh..Aicha19?

Zou je misschien ook wat leuke dingen kunnen noemen van de Nederlandse cultuur? Gewoon om mij een plezier te doen? Asjeblief. Strijk eens over je goede hart, meisje. Ik voel me zo erg depri nou...
En niet wegrennen, echt niet doen hoor.

Ed

Wegrennen? Waarnaartoe? Ik wil wel wegrennen (=vliegen) naar een of ander tropisch strand , ik mail mn rekeningnr wel door mag je daar het geld op storten om me te suporteren:) :) :) :) :)

Ehh positieve dingen?????????? :fpotver: :fpotver: :fpotver:

Ik ben Limburgse :) en ik kan alleen maar positieve dingen op noemen aan onze "Limburgse Cultuur" .........ehm wij zijn bourgondiers dus wij genieten van het leven en van eten :cola: enz.enz.enz. Maar helaas word het steeds meer "Hollands", dus steeds minder leuk.

Leuke dingen van de NL cultuur??!! Nou ik moet je eerlijk toegeven het wordt steeds minder leuk, er was vrijheid van vanalles, nu willen ze zelfs al hoofddoeken gaan verbieden (nee ik heb het niet over een chador maar over doodgewone hoofddoeken)..............de zf premie is met meer als 100 procent verhoogd, de p. partijen in NL zijn een lachertje (hopelijk verandert dat), de winkels sluiten veel te vroeg, het openbaar vervoer SUCKSSSS, ga je met de auto is de benzine ook weer es te duur, sta je lang in de file; ennnnnnnnnnn ga zo maar door *zucht*

Noem jij mij dan eens nog enkele positieve dingen op aub want ik kan er niet opkomen, sorry, i've tried..... :droef:

Aicha19
21-01-03, 17:23
Geplaatst door kaassietoch
Aicha_19, lees je mee? Zo kan het dus ook, leven en laten leven ALL THE WAY.

Wil ik van naamloos nog steeds even weten hoe ik nou precies mijn best aan het doen ben de hoofddoek uit het straatbeeld te verdrijven.....

Ehh hoezo lees je mee?

Sinds wanneer heb ik een probleem met travestieten en weet ik veel wat allemaal? Sinds wanneer heb ik gezegd dat mensen niet van mij mogen rond lopen hoe ze willen? Tell me plz want dan zal ik wel een slecht geheugen hebben :( :kwaad:

Ik ken die kerel wel die altijd op zn hoge hakken door A'dam rond loopt en ik heb er geen problemen mee. Als ie zich daar lekker bij voelt moet ie dat vooral doen; net zoals ik mn h.d. draag als ik dat wil!!!