PDA

Bekijk Volledige Versie : 14.15 u extra uitzending met bekendmaking kandidaat premier PvdA!



Couscousje
19-01-03, 13:04
Cc keeps her fingers crossed for Cohen!

Cc

Couscousje
19-01-03, 13:19
And Cohen it is!

Cohen, we love you! We do!
Cohen, we love you! We do!
Cohen, we love you! We do!

:wohaa:

Cc

Orakel
19-01-03, 13:27
:lole: :lole: :lole: :lole:

En nou maar hopen dat ze in de regering komen.

Couscousje
19-01-03, 13:32
Daarom, oproep voor alle alloGtonen hier op dit forum om hun omgeving te adviseren vooral strategisch te stemmen...

SP en GroenLinks zullen toG alleen in de oppositie blijven. T beste is om PvdA te steunen zodat ze een meerderheid in de kamer hebben en we eindelijk weer in rustiger vaarwater kunnen keren...

Want geef toe, Kabinet Kok was zwaar relaxed!

Cc

De Rode Roos
19-01-03, 13:34
Mooi zo. :)

Ik had nog stiekem gehoopt dat de PvdA met een vrouw zou komen, maar Cohen is ook geschikt. :D

Orakel
19-01-03, 13:36
Ik vind (bijna) alles best, zolang het maar geen VVD/CDA kabinet wordt.
Brrrrrrrrr, over kille tijden gesproken.

Bakellende en Kwal naast elkaar :zweep:

Joesoef
19-01-03, 13:42
Kut. Hebben we is een goede burgemeester raakt ie misschiem pleitte! En dan krijgen we natuurlijk Bos of zo er voor terug. helemaal klote.

Wel goede stunt van de PvDA. Cohen is een kiezerskanon. Hadden ze wat eerder mee moeten komen de eikels.

Dutchguy
19-01-03, 13:46
Ik stem zelf niet op de PvdA (na lang overwegen voor de SP gekozen), maar Cohen lijkt me zeer zeker een heel vaardig persoon. Liever Cohen dan een Balkenende.

Waterval
19-01-03, 13:51
Job Cohen is een topper, heb ik al eerder gezegd. Maar nu rijst de vraag op, wie de burgemeester van Amsterdam wordt. Oudkerk zou een goeie zijn of toch Marcel van Dam?

De Rode Roos
19-01-03, 13:51
Geplaatst door jang0201
hoe bedoel je couscousje zwaar relaxed kabinet KOK, ben je vergeten dat nog maar een halfjaartje geleden 1.6 miljoen mensen op de LPF stemden uit onvrede over het kabinet KOK.

ben je BLIND.

groet

Anti-Paars sentiment kwam de SP en CDA goed van pas. Het CDA is op deze manier verzekerd dat ze altijd in het centrum van de macht zullen zitten, zoals de laatste 100 jaar. Ik durf te wedden dat de mensen nu verlangen naar Paars...na 87 dagen Balkenende meegemaakt te hebben. Bestaat er iets ergers als Paars? Ja: Balkenende en Zalm.

Couscousje
19-01-03, 14:05
Geplaatst door jang0201
hoe bedoel je couscousje zwaar relaxed kabinet KOK, ben je vergeten dat nog maar een halfjaartje geleden 1.6 miljoen mensen op de LPF stemden uit onvrede over het kabinet KOK.

ben je BLIND.

groet

Ja, de mensen die onvrede hadden over Kabinet Kok hebben eGt waar voor hun geld gekregen met de LPF.

Hoogmoed komt voor de val (van het kabinet.)

Cc

BiL@L
19-01-03, 14:33
Nee! Je moet niet stemmen op de partij die niet bij jou past. Dat duid aan dat je vrede hebt met de zwakke positie waarin je verkeerd. Daar moet je geen vrede mee hebben en je moet die mentaliteit veranderen! Je moet jezelf als gelijkwaardig zien aan ieder mens en vanuit dat opzicht stemmen op de partij die HET BESTE voor jouw rechten op komt in een welvarend land. Dat is naar mijn observatie absoluut niet aan de PvdA weggelegt.

Wie wilt er nou niet als held sterven? Waarom dan niet stemmen op de partij die het beste bij jou past? Waarom kennen wij geen helden die dat massaal kunnen zeggen. Denk eens na, kan het nog slechter dan wat we de afgelopen periode hebben gehad? In plaats dat we er lering uit trekken, stemmen we doodleuk weer op dezelfde partij. Mensen denk na, en stem ajb niet strategisch, je bent niet zwak!

Shaheed
19-01-03, 14:37
Job Cohen is een goede man en volgens mij ook zeer geschikt als premier van Nederland.
Hij is de enige politicus die lijkt te beseffen waarom jonge moslims in Europa zich aan het radicaliseren zijn, ook hekelt hij de hypocriete nederlandse media naar aanleiding van de uitzendingen van Nova over de imams.


Mijn stem gaat naar de PVDA.

Couscousje
19-01-03, 15:03
Geplaatst door BiL@L
Nee! Je moet niet stemmen op de partij die niet bij jou past. Dat duid aan dat je vrede hebt met de zwakke positie waarin je verkeerd. Daar moet je geen vrede mee hebben en je moet die mentaliteit veranderen! Je moet jezelf als gelijkwaardig zien aan ieder mens en vanuit dat opzicht stemmen op de partij die HET BESTE voor jouw rechten op komt in een welvarend land. Dat is naar mijn observatie absoluut niet aan de PvdA weggelegt.

Wie wilt er nou niet als held sterven? Waarom dan niet stemmen op de partij die het beste bij jou past? Waarom kennen wij geen helden die dat massaal kunnen zeggen. Denk eens na, kan het nog slechter dan wat we de afgelopen periode hebben gehad? In plaats dat we er lering uit trekken, stemmen we doodleuk weer op dezelfde partij. Mensen denk na, en stem ajb niet strategisch, je bent niet zwak!

Je luistert veel te veel naar rap, makker.

Cc

BiL@L
19-01-03, 15:20
Geplaatst door Couscousje
Je luistert veel te veel naar rap, makker.

Cc

Hmmm, er zit inderdaad een klein beetje retoriek in, maar als het puntje bij het pijltje komt dan is een strategische stem alles behalve een juiste waardering, het is een onderwaardering aan je eigen positie.

Waarom kan een 'Nederlander' wel gewoon stemmen om de partij waar hij zichzelf het beste in terug ziet, en moeten wij weer strategisch gaan stemmen terwijl dat helemaal niet nodig is?

Zo zijn er jaren lang kleine partijen in stand gehouden, weliswaar met maar 1 of 2 zetels, maar toch ze zijn er! Waarom tonen wij niet diezelfde karakter? Ik vind het eigenlijk JUIST bij jou passen om niet met de meerderheid mee te zwemmen en juist een objectieve keus te maken waarvan jij denkt dat die het beste voor jou en dus ook je omgeving zal zijn.

Ik geef toe dat ik eigenlijk tot gisternacht ook op de PvdA wilde stemmen. Ik heb veel debatten online bekeken en kan maar tot 1 conclusie komen. De PvdA is een leuke partij, maar het is niet de partij die voor onvoorwaardelijke gelijkheid zal pleiten, en dat is hetgeen we juist NU hard nodig hebben. De PvdA zak alles met de fluwelen kleed bedekken en de stagnatie meer in stand houden dan een partij als de SP en nog beter een partij als Groenlinks.

Een strategische stem kan leuk zijn. Heb ik de vorige verkiezingen ook gedaan. Maar de omstandigheden zijn nu anders. Wie nu niet geld voor zijn rapen kiest, kiest eigenlijk voor een voortzetting van een beleid die met de geringste aanval op minderheden 'fataal' kan zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen moet stemmen wat ie wil. Maar doe het nu niet vanuit strategisch oogpunt, maar vanuit het oogpunt waarvan jij denkt dat die partij het beste zal zijn voor de huidige samenleving. Maak het verschil, voorkom pimpelpaars kabinetten, stem niet op in stand houding van zwarte wijken middels melkerbanen zonder doorgroei mogelijkheden dan wel werk-leer trajecten.

U zijt gegroet.