PDA

Bekijk Volledige Versie : angst voor hoofddoek terrecht



HijabiLady
19-01-03, 22:49
De angst voor de hoofddoek is terrecht als je islam haat?

De angst voor de Hijab (hoofddoek): Er is niets dat de westerse gedachte meer beangstigd dan een stuk stof op een vrouw haar hoofd.

Door Naheed Mustafa

In September 1994, werd de dertienjarige Emilie Ouimet in Montreal (Quebec, Canada) naar huis gestuurd door de Louis Riel High School, omdat haar Hijab niet voldeed aan de kledingvoorschriften van de school.
Twee maanden later werd een tweede meisje uit Quebec, de vijftienjarige Dania Baali, door haar school, College Regina Assumpta, medegedeeld dat ze naar een andere school moest overplaatsen als ze haar Hijab wilde blijven dragen.

Het is onvoorstelbaar dat er niets is dat meer angst in de harten jaagt van de westerse mens dan een stukje stof op het hoofd van een vrouw.

De Hijab wordt gezien als een extremistische uitdrukking.

Voor sommige mensen, laat zij zo een extremistische uitdrukking zien van haar gewelddadige politieke ideeën.
Voor anderen, is zij het symbool van absolute onderwerping en is zij in vreselijke nood en moet bevrijdt worden.
Voor hen is het hebben van zulke vrouwen als deel van het Noord Amerikaanse landschap angstaanjagend.

Zij is “de gesluierde vrouw”, die thuishoort in een ver vreemd land, een acteur op een exotisch toneel.
Wij worden gezien als het vergif van deze “vrije en democratische” cultuur, met onze “zwakke en onderdanige manieren”.

Dus, verscheidende schoolbesturen in Quebec hebben besloten dat het uitroeien van de ongewenste invloed in een zo vroeg mogelijk stadium, de beste manier is om besmetting te voorkomen van hun hoogstaande cultuur.

De angst voor de Hijab is terecht.

Ik heb mijzelf dikwijls afgevraagd, waarom een vrouw met een Hijab, die vrijuit deelneemt aan deze maatschappij, als zo bedreigend wordt gezien.
Ik heb altijd gedacht dat de angst voor zulke vrouwen ongegrond was. Tenslotte heeft haar dragen van een Hijab, niets te maken met iemand anders.
Het heeft alleen te maken met haar verplichting aan Allah. Maar nu realiseer ik me dat de angst terecht is.

Moslim vrouwen vormen een bedreiging.

De Hijab stuurt een boodschap van acceptatie en afwijzing.
Een vrouw die zichzelf bedekt vanuit haar liefde voor Allah, legt hiermee niet alleen een verklaring af voor wat ze accepteert, maar ze verklaart er ook mee wat ze afwijst.
Iedere vrouw die weigert mee te spelen met de spelletjes tussen de twee sekse die zo fundamenteel zijn in alle maatschappijen, zal uit de maatschappij verdreven worden.Er wordt altijd al van vrouwen verwacht dat zij een bepaalde rol spelen in de maatschappij.

In Noord Amerika, draait een groot deel van deze toegeschreven rol om seks en het aura rondom seksualiteit. Iedere relatie tussen mannen en vrouwen heeft wel één of andere seksuele ondertoon.
Wanneer een vrouw zichzelf bedekt, dan wijst ze die rol af. Ze zegt op die manier dat seks niets te maken heeft met haar openbare leven.
Het is het feit dat zij haar eigen lichaam buiten de discussie houdt, wat de mensen zo van streek maakt.

Een vrouw met een Hijab: meer dan “gewoon zomaar een vrouw”.

Een vrouwelijke dokter, schrijfster, elektricien, of loodgieter, mag in haar werkomgeving dan gewaardeerd worden voor haar vakkundigheid, maar zij wordt in eerste instantie nog steeds bekeken als “zomaar een vrouw”.
Maar stop haar in een Hijab, zodat wat haar een vrouw maakt niet meer kan worden gezien, en plotseling heb je te maken met een persoon.
Het is een radicaal idee dat niet door vele wordt gewaardeerd. Zij wijst de politieke standpunten van geslacht van de hand.

Deze persoon wijst niet alleen de door de maatschappij ingebakken rollenverdeling van het geslacht af, maar ook de daaraan geassocieerde politieke standpunten van geslacht. Daardoor wijst zij de sociale basisstructuur af, wat tevens betekend dat zij beschouwd wordt als iemand die het gehele politieke systeem en de daaraan verbonden economische organisatie afwijst.

Dus leraren in Quebec moeten zich bedreigd voelen. Emilie en Diana zijn meer dan gewoon twee meisjes van wie de hoofdbekleding niet overeenstemt met de kledingvoorschriften van de school. Zij zijn de vertegenwoordigers van iets veel groter: van een andere manier van denken en leven.

Het heeft me enige tijd gekost tot ik tot deze conclusie ben gekomen.

Hijab: Een daad van Geloof

Ik heb de Hijab altijd gezien als een privé aangelegenheid tussen mijzelf en Allah.
Ik heb er voor gekozen om de Hijab te dragen omdat ik voelde dat mijn Iman (geloof) omgezet moest worden naar actie, en als Allah me vraagt om mij te bedekken, dan moet ik dat doen.

Als ik niet mijn geloof niet kon uitoefenen, wat voor nut had het dan om te zeggen dat ik een geloof had?

Maar helaas zagen de mensen om mij heen, het dragen van mijn Hijab niet als persoonlijke daad van aanbidding.
Zij zagen het eerder als persoonlijke aanval op henzelf. Ik droeg een Hijab en dat betekende automatisch dat ik alles wat zij deden afkeurde.
Ik vond het moeilijk om de vijandigheid te begrijpen.

Alleen omdat mijn hoofd bedekt was, was het voor de mensen onmogelijk om binding met mij te krijgen.

Ik had een nieuw ontdekte vrijheid en een groter gevoel van vertrouwen in mijzelf als moslim, maar andere zagen mij als iemand waar ze niets mee te maken wilde hebben.

Vrouwen vooruitgang nog steeds verbonden aan voorkomen.

Vooruitgang voor vrouwen wordt helaas nog steeds bepaald door hoeveel ze willen onthullen.
Des te meer macht vrouwen lijken te krijgen, des te meer gedwongen ze zijn om hun kleren uit te trekken.
Deze tegenstrijdigheid is bij het ontstaan van de verwarring waar Noord Amerikaanse vrouwen mee geconfronteerd worden.
Er word van hen verwacht dat ze sterk, onafhankelijk en assertief zijn, echter tegelijkertijd worden zij slaaf gemaakt van een ideaal lichaam beeld dat niet bereikt kan worden door de grote meerderheid van vrouwen.
Deze tweevoudigheid is een verkoopbaar product.
Neem bijvoorbeeld de mode industrie: het laatste nieuws uit Parijs zegt ons dat ‘Glamour’ de heetste look is voor het seizoen, met zijn glimmende lipstick, strakke jurkjes en hoge naaldhakken.

Vrouwen maken bezwaar en zeggen dat de modeontwerpers van hun verwachten dat zij zich op kantoor kleden als prostituees.
Zij verafschuwen het feit dat het vrouwenlichaam wordt gebruikt om van alles te verkopen, van cosmetica tot kleren en zelfs auto’s.

Daarentegen, wanneer Moslim vrouwen zichzelf bedekken en daarmee protesteren tegen hetzelfde, worden zij beschouwd als zijnde onderdrukt.

Hopeloze verwarring over de vrijheid van vrouwen

De verwarring is hopeloos. Terwijl sommige vechten tegen datgene dat wordt gezien als vrouwen in een ongewenste rol ‘drukken’, hebben anderen het gevoel dat de ultieme weg naar vrijheid, het recht is om topless op straat te lopen.
Het rationele lijkt te zijn dat wanneer onze lichamen ontdaan zijn van seksualiteit , het veiliger voor ons is om op straat te gaan.
We hoeven alleen onze waardigheid, onze bescheidenheid en onze intimiteit op te geven.
En het is temidden van al deze verwarring dat de vrouwen in Hijab zijn gearriveerd.
Hun onwilligheid om toe te geven aan de een of de ander heeft hun niets opgeleverd dan minachting.

De Hijab is tot een politiek statement geworden.

De Hijab is een fundamenteel deel van aanbidding, maar slecht of goed, het is ook een politiek statement geworden.
We zijn dan wel alleen bezig met onze verplichting tegenover onze Deen (religie) te uitten, maar de Hijab wordt gezien als een symbool voor afwijzing van het Westen.

De vergissing van het secularisme

Deze aangenomen afwijzing heeft liberale securalisten zo diepgaand beïnvloedt dat zij bereidt zijn om hun eigen basis principe van vrijheid voor individuele geloofsovertuiging aan de kant te zetten, om de “onderdrukkende invloeden” van de Islam te bevestigen.
Het zou werkelijk een wijs persoon zijn die zich zou realiseren dat het juist deze cultuur is die deze securalisten proberen te behouden, die de mensen heeft geleid tot hun zoektocht naar iets anders.

En degene die eerlijk zijn tegenover zichzelf, zij zullen zien dat Emilie en Diana het al hebben ontdekt

vertaling door redouan
bron www.redouan.nl

appelsientje
20-01-03, 11:01
Ik vind echt dat dit niet meer kan, het is overal hetzelfde. Meisjes mogen geen hoofddoek dragen in scholen, op het werk en noem maar op!!

Dit is iets waarmee wij in België en Nederland al jaren mee geconfronteerd worden. Ik vind dat het tijd wordt dat men begint te beseffen dat er eigenlijk niets te verbieden valt!! Er is vrijheid van godsdienst en dit wil zeggen dat men vrij is te geloven en te doen en laten wat men wil!!!

Dat men in de westerse wereld de hoofddoek afwijst heeft zeker te maken met het vrouw zijn en de positie van de vrouw in het westen wel te verstaan! Men zit constant in de richting van het Oosten en de islam met een negatieve vinger te wijzen. Terwijl we eigenlijk niet ver moeten zoeken. Wat ik wil zeggen is dat de vrouw nergens het respect krijgt dat ze verdient en daarom moet ze het afdwingen door zich te bedekken met een hoofddoek en lange kledij.

Als ik gesluierd door het leven ga, dan doe ik dat omdat ik dat zelf wil (dan heb ik het over mannen in het algemeen) en omdat ik weet hoe mannen zijn!!

BiL@L
20-01-03, 11:09
Voordat de vingers weer massaal naar een lap stof wijzen wil ik nog even kwijt dat er op het moment van wijzen nog altijd drie vingers de andere kant op wijzen.
:fpiraat:

Joesoef
20-01-03, 11:22
Geplaatst door appelsientje

Als ik gesluierd door het leven ga, dan doe ik dat omdat ik dat zelf wil (dan heb ik het over mannen in het algemeen) en omdat ik weet hoe mannen zijn!!


Alle mannen zijn precies zoals alle vrouwen. Een pot nat..... :fplet:

Mill
20-01-03, 12:12
Iedere relatie tussen mannen en vrouwen heeft wel één of andere seksuele ondertoon.
Wanneer een vrouw zichzelf bedekt, dan wijst ze die rol af.

Is dit een grap? Zo niet, loop dan op donderdagavond eens door de Kalverstraat. Hele drommen hoofddoekmeisjes drentelen daar met plakken make-up en de strakste broeken met de zichtbaarste billen. Niks mis mee natuurlijk, maar niet met zo'n holier-than-thou air gaan blaten over afwijzing van seksualiteit.

Ashfoura
20-01-03, 13:12
Leer eerst eens spellen, terrecht --> terecht. www.woordenboek.nl voor jou schat. Kun je jezelf alvast aanpassen
Pfff, arrogantie van de kaaskoning. Weet je hoe veel zogenaamde autochtone Nederlanders foutloos kunnen spellen? Dat aantal is schrikbarend laag. Denk je je suprieuriteit te kunnen duiden met het muggeziften op een spelfoutje? Zielepoot. Ga lekker kaas eten!


Zo niet, loop dan op donderdagavond eens door de Kalverstraat. Hele drommen hoofddoekmeisjes drentelen daar met plakken make-up en de strakste broeken met de zichtbaarste billen.

Je kunt deze jonge schapen die alleen een hoofddoek dragen omdat ze dat toevallig van huis uit hebben geleerd niet vergelijken met een Hijablady die na denkt over het waarom van veel dingen. En die haar hoofddoek draagt omdat ze "ervoor kiest en niet omdat het zo hoort..."

Ik zie honderd keer liever een Hijablady dan zo'n ordinair ding. In het laatste geval maakt het niet uit of ze al dan niet een hoofddoek draagt. Zowieso schiet de doek het doel voorbij.

Tomas
20-01-03, 13:20
Ik kan mij voorstellen dat een school moeite heeft met hoofddoekjes. Een niet-Islamitsiche school bedoel ik dan natuurlijk. Eerst dacht ik ook:

"Je kunt het verschil toch wel uitleggen tussen een petje en een hoofddoekje..?"

Voor de duidelijkheid: petjes en dergelijke zijn dus al verboden op dergelijke scholen. Dit is uit een soort van respect voro de leerkrachten en om het serieuze karakter van leren te onderstrepen.

Maar ik denk nu dat het voor leerkrachten niet altijd even makkelijk is om dat verschil uit te leggen. Want het gaat niet altijd op dat een hoofddoekje een religieuze uiting is en een petje een vorm van opstandigheid of provocatie. Het geldt natuurlijk ook voor hoofddoekjes, die kunnen net zo goed door pubers uit opstandigheid en dwarsheid gebruikt worden. Zijn ook maar mensen.

Dan moet je dus alle hoofddeksels toestaan of geen een. En ik kan mij voorstellen dat sommige scholen voor het laatste kiezen.

En volgens mij is het toch pas na een bepaalde leeftijd in de meeste Islam-varianten een belangrijk gebruik? Wat is die leeftijd meestal?

Joesoef
20-01-03, 14:03
Geplaatst door appelsientje
In Noord Amerika, draait een groot deel van deze toegeschreven rol om seks en het aura rondom seksualiteit. Iedere relatie tussen mannen en vrouwen heeft wel één of andere seksuele ondertoon. . Ze zegt op die manier dat seks niets te maken heeft met haar openbare leven.
Het is het feit dat zij haar eigen lichaam buiten de discussie houdt, wat de mensen zo van streek maakt.


Ik heb vrouwen met een hoofddoek op zien tippelen. En dat was dan de platte commerciele sex.

Overal waar mensen zijn heb je liefde, erotiek en sex. Ook bij hoofddoekdraagsters. Ook bij alleenstaanden die elkaar "toevallig" ergens ontmoeten.

Arvid
20-01-03, 14:56
Geplaatst door appelsientje
Er is vrijheid van godsdienst en dit wil zeggen dat men vrij is te geloven en te doen en laten wat men wil!!!



Als het maar niet tegen de wet is.
De wet gaat boven alles, ook boven eventuele vage godsdienstritueeltjes van welk geloof ook.

Ashfoura
20-01-03, 16:26
Yousoef: "Ik heb vrouwen met een hoofddoek op zien tippelen. En dat was dan de platte commerciele sex".

Dit is een smerige leugen. In Amsterdam wonend zie je wel eens tippelaars lopen, maar ik heb er nog nooit een gezien met een hoofddoek, in ieder geval niet gedragen als hijab. En als jij die wel heb gezien zou ik wel eens weten waar je dat gezien hebt en wat je daar deed. Ben je soms een hoerenloper? :boos:

Hoerenlopen is al smerig genoeg, houd dan in ieder geval je vuilspuiterij voor je, hond! Je laat meteen zien van welk kaliber je bent! :stomp:

oemmi
20-01-03, 16:32
het is inderdaad ERG zielig om iemand te wijzen op een taalfout !
Iedereen maakt wel eens taalfouten !
Zielig HOOR!

Er zijn altijd voorbeelden van meisjes die een zgn hoofddoek dragen met daarnaast strakke kleding en met plakkaten make up.
dit is geen hidjab (bedekking) .
Die meisjes zouden beter hun hoofddoek weg kunnen laten!
Het is bovendien nog maar de vraag of ze weten WAAROM de hidjab dient!

goed stuk bovendien hidjablady .
intelligentie zit inderdaad in de mens en Niet in de KLEDING!
wa salaam oemmi

Joesoef
20-01-03, 17:14
Geplaatst door Ashfoura
Dit is een smerige leugen. In Amsterdam wonend zie je wel eens tippelaars lopen, maar ik heb er nog nooit een gezien met een hoofddoek, in ieder geval niet gedragen als hijab. En als jij die wel heb gezien zou ik wel eens weten waar je dat gezien hebt en wat je daar deed. Ben je soms een hoerenloper?

Dus ik lieg?

Ik heb het gezien in menig islamitisch land maar ook in Den Haag.

rja
20-01-03, 21:00
Geplaatst door Ashfoura
Hoerenlopen is al smerig genoeg, houd dan in ieder geval je vuilspuiterij voor je, hond! Je laat meteen zien van welk kaliber je bent! :stomp: [/B]
Net alsof alleen Nedelanders naar de hoeren gaan, ik heb vlak bij de hoerenbuurt in Groningen gewerkt op kantoor, ik heb ik heel wat allochtonen mannen langs zien komen, als je dat afzet tegen de bevolkingsamenstelling, waren er onredelijke veel allochtone hoerenlopers.

sadeeQ
20-01-03, 21:07
Geplaatst door rja
Net alsof alleen Nedelanders naar de hoeren gaan, ik heb vlak bij de hoerenbuurt in Groningen gewerkt op kantoor, ik heb ik heel wat allochtonen mannen langs zien komen, als je dat afzet tegen de bevolkingsamenstelling, waren er onredelijke veel allochtone hoerenlopers.

je weet wat ze zeggen over het dragen van een bril en contact lenzen tegelijk!!je ziet 3 dubbel :hihi: :hihi: en hmmm op kantoor gewerkt??

zat je niet achter de raampjes :haha: :haha:

Joesoef
20-01-03, 21:08
Geplaatst door rja
Net alsof alleen Nedelanders naar de hoeren gaan, ik heb vlak bij de hoerenbuurt in Groningen gewerkt op kantoor, ik heb ik heel wat allochtonen mannen langs zien komen, als je dat afzet tegen de bevolkingsamenstelling, waren er onredelijke veel allochtone hoerenlopers.

Alle mannen zijn hetzelfde ;), overal. Dus waar heren opzoek gaan naar een "avontuurtje" zijn er ook dames die al dan niet vrijwillig/ noodgedwongen dit soort avonturen aanbieden. Ik heb veel gereisd en kwam vaak in de middenklasse hotels tussen de vertegenwoordigers, verkopers en andere handelaren. Het is echt overal hetzelfde. Ook in islamitische landen. Wel opvallend is dat hoe verder je van het westen komt (kwa beschaving) hoe groter het DISrespect voor vrouwen. Egypte, Marocco, S.A. zijn geen leuke landen voor vrouwen.

Mark
21-01-03, 03:41
Geplaatst door Joesoef
Ik heb vrouwen met een hoofddoek op zien tippelen. En dat was dan de platte commerciele sex.

Overal waar mensen zijn heb je liefde, erotiek en sex. Ook bij hoofddoekdraagsters. Ook bij alleenstaanden die elkaar "toevallig" ergens ontmoeten.

Kinky hoor zo'n hoofddoekfetish :haha:

ZO zie je maar weer dat sommige vrouwen zo hoerig zijn dat zelfs een hoofddoek ze niet meer kan redden! ze zullen branden in de hel

demacasa
21-01-03, 09:36
ze zijn niet hoerig maar ontwetend, je kunt beter allah ihdihoem zeggen.

Begrepen MARK!!!!

Mark
21-01-03, 09:43
Hoe kun je nou weten of ze onwetend zijn of een bewuste keuze hebben gemaakt?

sjheik ahmed
21-01-03, 10:34
Ik zal in geen geval mijn hidjaab af doen.........ik verafschuw de Hel meer dan de blikken, woorden of daden van mensen.

Voor de mensen die willen weten hoe je een hidjaab moet dragen, waarom je een hidjaab moet dragen en wie een hidjaab hoort te dragen, verwijs ik naar de Woorden van Allah De Almachtige, te vinden in soerat An Noer en Al Ahzab.

gaviel
21-01-03, 12:53
Mensen mensen waar zijn we mee bezig.
Een hoofddoek kan een mens sieren en misschien onze lieve heer plezieren. Maar toch het geloof zit hem niet in een"stukje stof" maar in onze harten en als we dat nu voor ogen houden, met de vrijheid voor de vrouwen die toch een hoofddoek willen doen, is dat toch democratie of niet soms.

Moet ik wel hopen dat andere vrouwen die geen hoofddoek wensen te dragen toch worden gerespecteerd, want dat is dan de keerzijde.

Ashfoura
21-01-03, 16:34
Mee eens! :duim:

Het ware geloof zit in je hart.

sil
21-01-03, 16:57
Geplaatst door oemmi

Er zijn altijd voorbeelden van meisjes die een zgn hoofddoek dragen met daarnaast strakke kleding en met plakkaten make up.
dit is geen hidjab (bedekking) .
Die meisjes zouden beter hun hoofddoek weg kunnen laten!
Het is bovendien nog maar de vraag of ze weten WAAROM de hidjab dient!

goed stuk bovendien hidjablady .
intelligentie zit inderdaad in de mens en Niet in de KLEDING!
wa salaam oemmi


Dat kun jij toch niet uitmaken of zij een goede moslim is!
Lees eens terug wat je zegt,jij kunt niet oordelen of er onder die make up geen goede moslima zit,misschien nog wel een betere dan achter die sluier.

oemmi
21-01-03, 20:46
NEE dat klopt SIL dat hoor je mij ook niet zeggen ,
alleen GOD oordeelt wie een goede moslim is ja of nee
kleding zegt ook niet alles.
Die meisjes hebben het vaak mee gekregen van huis uit,maar weten eigenlijk niet wat hidjab=(bedekking )nou inhoud.
Maar daarom vindt ik het persoonlijk wel krom namelijk een moslimmeisje die op zo;n manier de hoofddoek draagt doet haar bedekking teniet met andere woorden het een vult het ander niet aan!
maar doet het dus teniet!
daarom zeg ik dat ze dan beter haar hoofddoek af kan laten !
oemmi

Sven_DP
21-01-03, 23:30
Wat ik wil zeggen is dat de vrouw nergens het respect krijgt dat ze verdient en daarom moet ze het afdwingen door zich te bedekken met een hoofddoek en lange kledij.
Zelf uitgevonden of gebrainwashed? Respect verdien je door je ideeën, je houding, maar vooral door je gedrag tegenover andere mensen, niet door een mini- of maxi-tentzeil.

Als ik gesluierd door het leven ga, dan doe ik dat omdat ik dat zelf wil (dan heb ik het over mannen in het algemeen) en omdat ik weet hoe mannen zijn!!
Ik krijg bijna medelijden. Tuurlijk doe je wat je wil. Hou d'er wel rekening mee dat de anderen rondom jou dezelfde redenering kunnen volgen. En je weet hoe mannen zijn? Wat als ik nu eens zeg dat ik weet hoe moslims zijn? Of Marokkanen? Of Eskimo's? Of misschien zelfs wel Belgen? Djeezes, hoe oud ben je eigenlijk?

sil
22-01-03, 00:44
Geplaatst door Sven_DP
Zelf uitgevonden of gebrainwashed? Respect verdien je door je ideeën, je houding, maar vooral door je gedrag tegenover andere mensen, niet door een mini- of maxi-tentzeil.

Ik krijg bijna medelijden. Tuurlijk doe je wat je wil. Hou d'er wel rekening mee dat de anderen rondom jou dezelfde redenering kunnen volgen. En je weet hoe mannen zijn? Wat als ik nu eens zeg dat ik weet hoe moslims zijn? Of Marokkanen? Of Eskimo's? Of misschien zelfs wel Belgen? Djeezes, hoe oud ben je eigenlijk? :hardlach: :hardlach: :hardlach:

oemmi
22-01-03, 08:39
als een meisje zegt ik wil de hoofddoek (ZO) dragen is dat haar goed recht immers wat ik al zei god mag alleen oordelen niet wij!
Bovendien gaat het ook om de intentie van een persoon!
Misschien is dat haar manier om met een hoofddoek te beginnen!
En god weet het het beste...
oemmi

Sven_DP
22-01-03, 08:59
Geplaatst door oemmi
als een meisje zegt ik wil de hoofddoek (ZO) dragen is dat haar goed recht immers wat ik al zei god mag alleen oordelen niet wij!
ZO? HOE? En bovendien mag een maatschappij wel degelijk oordelen, anders zou het een mooie boel worden. Verder komt het 'eindoordeel' inderdaad iets later, voor de gelovigen dan toch.
Een vraagje dat blijkbaar niemand zich stelt : Stel dat je iedereen het recht geeft om wat dan ook te dragen, bvb. zo'n zwart tentzeil met tralies. Wat als de gevolgen van dat gedrag geld kosten aan de samenleving, door bvb. werkloosheid? Ga je de (ex-)werkgever aanklagen? En op basis van wat? Of ga je die bijstand afnemen met als reden: 'Eigen schuld, dikke...'?

En god weet het het beste...[/B]
Over dergelijke dogmatische uitspraak zou wel eens enige twijfel kunnen bestaan. Zeker als je daarmee bedoelt dat je elk detail van je leven, vooral dan de voor een geloof totaal irrelevante uiterlijkheden, letterlijk wil laten bepalen door totaal onaangepaste middeleeuwse teksten. En dat kan wat mij betreft dan gaan over OT, Koran, Torah en andere boekjes uit het nog verdere oosten. Geschriften uit ver vervlogen tijden. De toenmalige mensen zouden ons waarschijnlijk als marsmannetjes en zeker tovenaars beschouwen. Verhalen die na mondelinge overleveringen ontelbare keren zijn overgepend, eeuw na eeuw, en DAT zouden we moeten gebruiken om onze hele maatschappij tot in de details te organiseren? No thx, ik denk liever (af en toe) zelf na.

Mark
22-01-03, 09:29
Geplaatst door Sven_DP

Over dergelijke dogmatische uitspraak zou wel eens enige twijfel kunnen bestaan. Zeker als je daarmee bedoelt dat je elk detail van je leven, vooral dan de voor een geloof totaal irrelevante uiterlijkheden, letterlijk wil laten bepalen door totaal onaangepaste middeleeuwse teksten. En dat kan wat mij betreft dan gaan over OT, Koran, Torah en andere boekjes uit het nog verdere oosten. Geschriften uit ver vervlogen tijden. De toenmalige mensen zouden ons waarschijnlijk als marsmannetjes en zeker tovenaars beschouwen. Verhalen die na mondelinge overleveringen ontelbare keren zijn overgepend, eeuw na eeuw, en DAT zouden we moeten gebruiken om onze hele maatschappij tot in de details te organiseren? No thx, ik denk liever (af en toe) zelf na.

:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:

En zo ken ik er nog 100 om aan te tonen dat religie een verzonnen werktuig is om een maatschappij onder controle te houden.....

:p

oemmi
22-01-03, 09:57
een reactie op jou vraagje
Punt 1 dragen er relatief maar weinig vrouwen zo'N tenzeil met tralies zoals jij dat noemt!

punt twee vrouwen die wel zo werken werken vaak in een islamitische school e.d

Bovendien scholing vind ik iets anders dan WERK.

Bovendien denk ik dat de persoon in kwestie of zal stoppen met de baan in kwestie of haar niqaab af zou moeten laten!
een gewone hoofddoek daar buiten gelaten!

En waarom ik zeg God weet het het beste..
EEn gelovige gelooft dat alles wat er in zijn leven gebeurt voortbestemd is
m .a.w bij de geboorte van een kind staat al vast wanneer iemand dood gaat etc.
betekend niet dat je je eigen verantwoordelijkheid op god zou af kunnen schuiven .
iedereen is verantwoordelijk voor zijn /haar daden.
Alleen GOD weet dat jij dat doet of gaat doen .
Over de bijstand gesproken een moslim mag niet profiteren van de bijstand als hij in staat is om te werken!
Een man is immers verantwoordelijk voor zijn vrouw in de islaam en zal voor de inkomsten moeten zorgen!
oemmi

Sven_DP
22-01-03, 10:11
Geplaatst door oemmi
een reactie op jou vraagje
Punt 1 dragen er relatief maar weinig vrouwen zo'N tenzeil met tralies zoals jij dat noemt!

punt twee vrouwen die wel zo werken werken vaak in een islamitische school e.d

Bovendien scholing vind ik iets anders dan WERK.

Bovendien denk ik dat de persoon in kwestie of zal stoppen met de baan in kwestie of haar niqaab af zou moeten laten!
een gewone hoofddoek daar buiten gelaten!

En waarom ik zeg God weet het het beste..
EEn gelovige gelooft dat alles wat er in zijn leven gebeurt voortbestemd is
m .a.w bij de geboorte van een kind staat al vast wanneer iemand dood gaat etc.
betekend niet dat je je eigen verantwoordelijkheid op god zou af kunnen schuiven .
iedereen is verantwoordelijk voor zijn /haar daden.
Alleen GOD weet dat jij dat doet of gaat doen .
Over de bijstand gesproken een moslim mag niet profiteren van de bijstand als hij in staat is om te werken!
Een man is immers verantwoordelijk voor zijn vrouw in de islaam en zal voor de inkomsten moeten zorgen!
oemmi

Thx. Maar je antwoordt niet op mijn vraag of iemand die zijn/haar werk verliest/mist door 'onaangepaste' kledij recht moet hebben op een overheidsondersteuning.

Verder stel ik vast dat het net dat dodelijke determinisme is dat ervoor gezorgd heeft dat vandaag de quasi volledige Arabische (Islam) wereld staat waar ze staat. Maar da's een andere thread...

Mijn grote baas, i.e. mijn vrouw dus, vindt waarschijnlijk dat zij verantwoordelijk is voor mij. :rolleyes: Zelfs al zou ik voor 'de' inkomsten zorgen, dan zal zij er wat graag voor zorgen dat er ook 'uitkomsten' zijn. :) :) :)

Eigenlijk zou je waarschijnlijk goede maatjes geweest zijn met mijn 2 grootmoeders zaliger. Die mensjes waren ook wel van goede wil en ze geloofden echt wel dat ze het bij het rechte eind hadden. :)