PDA

Bekijk Volledige Versie : Intolerante houding stimuleert extremisme/terorrisme



HijabiLady
20-01-03, 23:23
Wat jij je eens af moet vragen WAAROM de moslims ALLEEN onder alle allochtonen als "zondebokken" aangewezen worden. ZOMAAR, zonder reden? Denk maar eens goed na - over zekere imams en hun achterlijke uitspraken voordat jij je schaart bij al die moslims die zich slachtoffer voelen.

Ja staat op je achterste benen om wat wij zeggen. Nou zeg, hier wordt openlijk toegegeven dat men niet geinteresseerd is in integratie, dat men Joden verfoeid (die ook onze medelanders zijn), dat men zo nodig 'een eigen identiteit' in Nederland wil hebben, dat wij dit en dat en dit en dat MOETEN accepteren omdat een zekere religie erop staat zich openlijk en zonder enig respect voor de gevoelens van anderen wil profileren.

Dus kom bij mij niet aanzetten met je 'zondebokken' theorie zonder eerst eens in de spiegel te kijken! Wie is er intolerant? Wie vind het moeilijk zich in onze maatschappij te voegen? De Islam! Niet de Buddhisten, Hindoes of andere religies!

Jij zegt iets over de Joden als 'zondebokken' terwijl jouw medemoslims op dit forum zich schuldig maken aan de grofste jodenhaat die ik ooit gezien heb! Dus wie zijn de "zondebokken" voor de moslims? Juist de Joden!

En als je je zo duidelijk af wilt scheiden binnen een bestaande cultuur dan is het mogelijk dat daar uiteindelijk conflicten uit voort komen. Dat gebeurt over de gehele wereld zeker daar waar moslims christenen en anderen aanvallen!

Intussen zie ik dat hoofddoekje niet als 'haram' maar als een te duidelijke afscheiding middels een religie. Ik heb er geen zin an om met mijn neus op de religie van een ander gedrukt te worden. Ik vind dat onbescheiden - 'zoiets doe je niet' in onze cultuur.
Ik heb er dus wel "last van".


Sadeeq

Mag ik je erop wijzen dat de islam en haar gebruiken niets te maken hebben met "ras".

Verder: ga jij maar lekker terug naar jouw woestijn waar je vandaan komt. Hup op een kameel of op een ezeltje! JIJ vertegenwoordigd een recentelijk ingevoerde cultuur, ik niet! Dit is het land van mij voorvaders niet die van jouw.


Om serieus in te gaan op bovenstaande reacties, daar ben ik beetje moe van geworden. Ieder heeft tenslotte recht op een eigen mening. En inderdaad, J.M.T , Ron Haleber, Puk en iedereen die zich in bovenstaande geachtengang kan vinden, zijn ook burgers van dit land.

Maar 1 ding wil ik wel even kwijt.

Wees je er wel van bewust, dames en heren, dat deze intolerante, eezijdige soms zelfs rascistische manier van denken, koren is op de molen van extremistische sprekers. Wees je ervan bewust dat als je mensen in een hokje duwd, dat ze gaan terugvechten. Dat je ook de gematigde moslims hiermee meer en meer richting het extremisme duwt.
Dit is dan misschien wel 'jullie' land, maar het is niet meer alleen 'jullie' land. Er wonen nu onmdertussen al 40 jaar moslims in Nederland, en of je het nou leuk vidn of niet, we zullen het met elkaar moeten doen.

En wat is nou verschrikkelijk? Nederland is een dynamisch land, dat is het altijd geweest en dat zal ook zo blijven. Het grootste deel van Nederland stond ooit onder water. Alles wat nu Nederlands is is dat ooit geworden. De Douwe Egberts koffie is ooit ook uit Zuid-Amerika gekomen, samen met de 'Hollandse' piepers.

Zien jullie niks in een tolerant land, waarin alle religies rustig naast elkaar kunnen leven? Kijk naar Suriname bijv, daar wonen Joden en Moslims naast elkaar, ze zien elkaar als vrienden en broeders. Aan de religie kan het dus blijkbaar niet liggen?

Zou het misschien jullie houding zijn die voor probolemen zorgt?

HijabiLady
20-01-03, 23:33
Geplaatst door kaassietoch
OK HijabiLady en wanneer stop jij dan met het plaatsen van berichten waarin je uitvoerig stilstaat bij jouw afkeuring van homoseksualiteit?

Lieve schat :kusgrijs: Daar ben ik al een maand geleden mee opgehouden. Die vorige duscussie ging helemaal niet over mijn idee over bla bla bla. Dat ging erover dat niet alleen wij het afkeuren (en was voor mij meer een grapje maar oke), toen gingen een paar mensen flippen en toen ik een paar dagen weg was, dachten ze dat ik met hun eens was. Daar ging nou de hele discussie over, echt waar.

lennart
20-01-03, 23:38
Daarom hebben we een stabiele ervaren minister-president nodig na de komende verkiezingen, omdat de hele wereld in de brand gaat staan binnenkort en dan hebben iemand nodig die de boel bij elkaar houdt.

Mark
20-01-03, 23:42
Extremisme/Terrorisme stimuleert intolerante houding.

Extremisme/Terrorisme is een uitvloeisel van een intolerante houding.

Zo ken ik er ook nog een paar :duivels:

Simon
20-01-03, 23:45
Geplaatst door HijabiLady
Zien jullie niks in een tolerant land, waarin alle religies rustig naast elkaar kunnen leven? Kijk naar Suriname bijv, daar wonen Joden en Moslims naast elkaar, ze zien elkaar als vrienden en broeders. Aan de religie kan het dus blijkbaar niet liggen?


Nou je hebt gedeeltelijk wel gelijk. De waarheid ligt altijd daar ergens in het midden. In Suriname is volgens mij een nogal gematigde vorm van Islam. De meest felle reacties in Nederland komen tegen een orthodoxe vorm van Islam. Volgens mij is die groep overigens veel kleiner dan de media er van gemaakt heeft. Maar ik vind het eigenlijk wel best dat er af en toe heftig op gereageerd wordt. Immers er kan bijna alles in dit land gezegd worden als je je maar op je geloof beroept. Dan mag je ook verwachten dat de mensen wat terug zeggen als ze het er niet mee eens zijn. Dat heet dialoog. Maar ik behoor niet tot de 80% van de nederlanders die vindt dat radicale imams uitgezet moeten worden. Ik zal ze echter met woorden bestrijden al beroepen ze zich op hun geloof.

Simon

lennart
20-01-03, 23:49
In Suriname en op de Antillen zijn de meeste mensen zowiezo nog gelovig. De kerk/moskee/synagoge speelt een overbruggende rol tussen de verschillende religies, men praat met elkaar over eventuele problemen. Wat ook zal helpen is dat er in 30 jaar niet opeens 1,5 miljoen moslims van buiten zijn bijgekomen. Ik vind het een verkeerde vergelijking.

BiL@L
21-01-03, 00:11
Ik heb vernomen dat over 30 jaar er weer water zal stromen als ooit tevoren, en dat we dan allemaal allochtonen worden in verre landen. So what are we talking about? :D En nee, het waren inderdaad geen Groenlinks stemmers, die weten wel beter;).

lennart
21-01-03, 00:20
Geplaatst door BiL@L
Ik heb vernomen dat over 30 jaar er weer water zal stromen als ooit tevoren, en dat we dan allemaal allochtonen worden in verre landen. So what are we talking about? :D En nee, het waren inderdaad geen Groenlinks stemmers, die weten wel beter;).

Juist, dat is ook zoiets, we(autochtonen) kunnen maar beter aardig zijn want wij zullen over 30 jaar moeten verhuizen naar Marokko en Turkije!

BiL@L
21-01-03, 00:28
HierStondEenGrapWaarNiemandOmkonLachenDusToenHebIk HemMaarWeerWegGehaald:cheefbek:.

Orakel
21-01-03, 19:21
Geplaatst door lennart
Wat ook zal helpen is dat er in 30 jaar niet opeens 1,5 miljoen moslims van buiten zijn bijgekomen. Ik vind het een verkeerde vergelijking.

30 jaar is niet "opeens". En in Nederland (want daar heb je het toch over?) wonen tussen de 700.000 en 800.000 Moslims.

Het afgelopen jaar zijn er daarvan 5 (?) in opspraak gekomen: die illegale nep-imams die o.a. wisten te melden dat je je vrouw wel mag slaan mits het niet leidt tot blauwe plekken.

gaypride
21-01-03, 19:42
Geplaatst door kaassietoch
Laat ze gewoon permanent met rust

hee Kaas
is dit prikbord van JOU ?

iedereen heeft het recht hier te schrijven en iedereen heeft het recht hier te antwoorden
en bovendien hou ik wel van een pittige discussie

:cola:
Gp

gaypride
21-01-03, 20:42
Geplaatst door J.M.T.

Mijn land is toch al naar de knoppen dus kan het mij allemaal geen moer meer schelen. Gewoon in de uitverkoop gedaan onder de alles verwoestende filosofie van post-moderne deconstructie waarin men zegt dat de eigen cultuur onbelangrijk is, en dat gaat samen met die verwenste 'globalisatie' waarin het markt-wezen en de dollar hoogtij vieren en waarvoor alles moet wijken waaraan mensen waarde hechten.
Onze autonome cultuur is verdwenen en da's tenminste gezegd heel jammer. Maakt niets uit of je culturen kapot maakt, mensen vervreemd van eigen land - zolang het geld maar blijft rollen! Mijn land als gebruiksvoorwerp voor wie zich denkt te mogen bedienen.

nog n kopje Arabische koffie J.M.T. ?
Op je leren bankje van Marokkaans leer met door het vele prikken vermoeide voetjes op een Marokkaans poefje met het ruggetje in een kussentje van Indiase katoen van Ikea?

:nijn:
Gp

gaypride
21-01-03, 22:00
Geplaatst door J.M.T.
Gaypride



Wat heeft dit te maken met wat ik zeg? Wij dronken al thee lang voor de jaren zestig, aten al rijst, gebruikten al zijde en chinese schalen, meubilair uit oosterse landen noem maar op.....

Wat hebben import artikelen te doen met wat ik zeg?

zie de Marokkanen in NL als een importartikel
(gastarbeiders - do you remembah?)
en je BENT er!
in een klap je 1100 berichten overbodig

:duim:
Gp

gaypride
21-01-03, 22:08
Geplaatst door Puk
Een volkomen onzinnig antwoord...

Koffie importeren is niet hetzelfde als een cultuur importeren.

zie het bericht boven je

:rolleyes:
Gp

Orakel
21-01-03, 22:11
Geplaatst door J.M.T.
Orakel

800.000 mensen in dertig jaar tijd is wel veel, maar dat is maar mijn opinie. Dan vergeet je daarbij nog die andere culturen/mensen op te tellen die dit kleine landje binnengekomen zijn.

Die imams hebben veel meer gezegd dan wat jij aanhaalt (homo's, oproepen tot geweld ook tegen tegen bondgenoten van dit land, parkjes voor vrouwen). Denk ook aan die k-jongetjes, maar verder wil ik er niets over zeggen.

Mijn land is toch al naar de knoppen dus kan het mij allemaal geen moer meer schelen. Gewoon in de uitverkoop gedaan onder de alles verwoestende filosofie van post-moderne deconstructie waarin men zegt dat de eigen cultuur onbelangrijk is, en dat gaat samen met die verwenste 'globalisatie' waarin het markt-wezen en de dollar hoogtij vieren en waarvoor alles moet wijken waaraan mensen waarde hechten.
Onze autonome cultuur is verdwenen en da's tenminste gezegd heel jammer. Maakt niets uit of je culturen kapot maakt, mensen vervreemd van eigen land - zolang het geld maar blijft rollen! Mijn land als gebruiksvoorwerp voor wie zich denkt te mogen bedienen.

Ik ga echt een gironummer voor je openen. Je moet wel ff wachten, want giro 555 staat morgen nog bij de stembussen. Ga je nog wel doneren voor hongerend Afrika of vind je dat we..sorry... jullie hier al genoeg Afrikanen aan de vreet houden.
Ik weet 't, dit is een onzinnige reactie, maar ik probeer me aan te passen... zoals ik dat iedere dag weer probeer. :cool:

gaypride
21-01-03, 22:13
Geplaatst door Puk
Ook weer onzinnig! Er is niet 1 Marokkaan geïmporteerd! Ik heb er dan ook geen 1 in mijn voorraadkast.

er zijn duizenden geimporteerd
boten vol
ken uw geschiedenis en uw cultuur

:geld:
Gp

gaypride
21-01-03, 22:21
Geplaatst door Puk
Had jij bezwaren tegen die import van Marokkanen?

te domme reactie om op te antwoorden
maar wel grappig om te zien dat je het nu ineens wel weer als import ziet
dat pleit weer een beetje voor je
maar waarschijnlijk begrijp je niet wat ik schrijf

:watte?:
Gp

gaypride
21-01-03, 22:24
Geplaatst door J.M.T.
Gaypride

Jij had het over Marokkaans leer en poefjes en katoen uit India. Je had het niet over Marokkanen. Vandaar mijn antwoord.

Dus jouw antwoord slaat nergens op.

het was symbolisch bedoeld
maar dat woord is jou waarschijnlijk onbekend

:kusgrijs:
Gp

Orakel
21-01-03, 22:39
Geplaatst door Puk
Ik snap verdomde goed wat jij bedoelt! De consequentie van jouw redeneertrant is echter dat we, als we de Marokkanen als (import)produkt moeten zien, we die Marokkanen ook weer zouden kunnen exporteren! Ik neem niet aan dat je dat wilt beweren. Stop dan ook meteen met dat soort belachelijke onzin. Die Marokkanen kwamen maar al te graag en wilden graag blijven. Eigen keuze dus! Niks import!

Marokkanen werden ook al te graag gehaald en gehouden. Om de rotzooi van anderen op te ruimen gehaald met het oog op een florerende economie ook gehouden omdat in een florerende economie er helemaal niemand te vonden zou zijn voor de rotklussen.
Dit gaat nu helemaal los van de topic, maar wahtever...
Niks imoprt: heb je die mensonterende beelden wel eens gezien waarbij die Marokkanen in een rij werden opgesteld en dat een nederlandse minister er langs liep en ze keurde alsof het paarden waren?

Gebit, kloppen op de ribben, controleren op vocht achtter de longen?

De inspecties in de haven van Rotterdam waren minder stringent!

Orakel
21-01-03, 22:53
Geplaatst door J.M.T.
[B]Orakel



Doneren heb ik al gedaan toen de actie begon.

Netjes.



Ja dat vind ik. Jij niet? Hoeveel mensen kunnen er nog bij? Nog tien miljoen - bouwen tot aan de grenzen met Duitsland? Lekkere mensenpakhuizen voor al die mensen?

Als je een serieuze vraag stelt, krijg je serieus antwoord. Niet met van die dramatiserende, gechargeerde en niets dan wrevel toevoegende opmerkingen plaatsen. Als je me wilt uitdagen, moet je dat op intellectueel niveau doen, niet op m'n onderbuik.




Ja dat is het, dus liever een zinnige reactie.

Zie hierboven.



Ik wil je een ding zeggen (want ik ben boos aan het worden) dat het gemakkelijk kletsen is voor jou/jullie.

Wat maakt jou boos? Af te leiden uit bovenstaande postings? En voordat we om elkaar heen gaan tapdansen: probeer ook even naar de actie-reactie-cyclus van voorgaande postings te kijken.
Voorts: make up your mind: is het WIJ of is het wullie/zullie?
En als je zo'n voorvechtster bent van integratie en emancipatie: wanneer zal er sprake zijn van WIJ?



Nederland heeft haar autonome culturele identiteit verloren binnen korte tijd. Nederlanders hebben hun identiteit verloren want voor de eerste keer in onze geschiedenis bestaat er geen definitie meer van wie 'een Nederlander is'.

Is dit een objectief of subjectief gegeven? In het eerste geval: waar blijkt dit uit?
Binnen korte tijd: sinds wanneer?
En als het al zo is, en met alle begrip en medeleven daarvoor, hoe classificeer je dan de jarenlange ontheemdheid van de allochtonen in NL, waar ik het al es eerder met je over gehad heb? Nee, niet de redenen, oorzaken en gevolgen daarvan: heel simpel, hoe classificeer je dat in emotioneel en identificatie-opzicht?
Kijken hoe het gesteld is met je emphatisch vermogen?



En voor mensen zoals op dit forum die hun 'eigen identiteit' als Marokkaan zo nodig blijken te hebben zal het niet moeilijk te begrijpen zijn dat Nederlanders ook het verlies van identiteit kunnen betreuren. Nederland is een multi-culti soep geworden, Nederland is het lijdend onderwerp, Marokko niet want daar blijft een normale organische groei/verandering van land en cultuur bestaan.

Is het niet jammer en vreemd dat zowel de Nederlanders als de allochtonen lijdend voorwerp zijn?



Maar jullie vinden het normaal dat wij alles moeten accepteren.

Nee dat vind IK niet normaal, dat heb IK nog nooit van iemand verlangd en dat zal IK ook nooit doen.
Je bent namelijk met MIJ in gesprek en niet met JULLIE.



Als er 800.000 + Nederlanders in b.v. Marokko zouden gaan wonen hoe zou men daar reageren denk je?

Wil je hier een serieus antwoord op?

Orakel
21-01-03, 23:08
Geplaatst door Puk
Doe normaal man! Ze werden gedwongen om naar Nederland te komen! Ja... doei! Je doet het voorkomen alsof het hier een slavenhandel betrof! Kom op zeg!

Wil jij je glazn even poetsen en dan mijn post nog eens doorlezen?

Ja, gelukt? Heb je ergens het woordje dwang gezien? Of zijn we gewoon freestyle aan het interpreteren, want dan doe ik mee.
Ik reageerde op het begrip "import" en schetste hoe veel gastarbeiders zijn geselcteerd voordat ze hierheen kwamen, inderdad uit vrije wil.
Die behandeling leek echter wel verrekte veel de manier waarop slaven werden geselecteerd.
Of vind je het te pijnlijk om te horen, zo'n opmerking over de zogenaamd geciviliseerde wijze waarop WIJ hier naartoe zijn gehaald.

Ik verlies ff de nuance die ik zelf altijd propageer...arrghhhh....



En nee... die gastarbeiders werden niet als directeur of manager aangesteld.

Wilden ze ook niet.



Maar verdienden niks minder dan hun autochtone collega's.

Yeah right! Ze verdienden vaak DE HELFT minder. Denk dat als anno nu vrouwen anders gesalarieerd worden dan mannen, er 40 jaar geleden sorake was een evenwichtig inkomensbeleid? In de schoonmaak- en industiesector?



Of dacht je echt dat de fabrieken en de havens alleen door gastarbeiders werden bevolkt? Welnee man! De meerderheid was gewoon autochtoon.

Relevantie?



Niet zo zielig doen Orakel... maakt absoluut geen indruk.

Dat jij de realiteit van de erbarmelijke omstandigheden van veel gastarbeiders als zielig afdoet, dat is pas zielig.
En als ik indruk wil maken op mensen, wees dan gerust, daarin heb ik al een selectie toepast.

Orakel
21-01-03, 23:15
Geplaatst door J.M.T.
Orakel,

Sorry maar dit is weer geen zinnige reaktie. Ik had het over cultuur en identiteit verlies wat allochtonen voor Nederlanders normaal vinden terwijl zij zelf veelal hun eigen identiteit/cultuur koesteren.

Hep ie een reactie op gehad.


Marokkanen werden ook al te graag gehaald en gehouden. Om de rotzooi van anderen op te ruimen gehaald met het oog op een florerende economie ook gehouden omdat in een florerende economie er helemaal niemand te vonden zou zijn voor de rotklussen.
Dit gaat nu helemaal los van de topic, maar wahtever...
Niks imoprt: heb je die mensonterende beelden wel eens gezien waarbij die Marokkanen in een rij werden opgesteld en dat een nederlandse minister er langs liep en ze keurde alsof het paarden waren?



Ja dat weet ik. Maar Marokkanen hadden ook Nederland nodig. Eigen belang was dus ook aanwezig. En immigranten hebben het nooit makkelijk waar ook ter wereld. Nederlanders moesten in Australie een aantal jaar in afschuwelijke kampen zitten voordat zij zich vrij in de maatschappij mochten bewegen, ook zij hebben daar veel armoede gekent en heel hard werken. Ook zij werden medisch gekeurd voordat zij konden vertrekken, en als er iets mis was werden zij afgewezen.

En wat nog schandaliger is is dat deze emigranten met steun en op aanmoediging van de regering vertrokken omdat er geen huizen waren en geen werk. Zij waren nog niet weg of men haalde mensen uit andere landen hier naar toe.

Trouwens het einde is zoek he (dat is ook de economische bedoeling) des te meer mensen men binnenlaat des te meer huizen heb je nodig (goed voor de bouwvakkers) des te meer scholen, des te meer ziekenhuizen e.d. Noem je de immigratie industrie. Duizenden Nederlanders hebben er werk in gevonden: sociaal werkers, tolken, ambtenaren, asielcentra bouwen noem maar op.

Heppie mij niet over gehoord en heb ik niks aan toe te voegen.



Maar ik kan ook goed razend worden als Nederlanders op dit forum als eigenlijk ongewenst gezien worden m.a.w. 'dit is Marokko, ga weg!'. Of als iemand zegt 'WAT IS NEDERLANDE CULTUUR NOU - NEDERLAND HEEFT GEEN CULTUUR' of NEDERLAND IS EEN ACHTERLIJKE CULTUUR'. Stel je voor dat ik in Marokko zit en hetzelfde zou zeggen over de Marokkaanse cultuur?

Is je goed recht om daar kwaad over te worden en vervolgens te ageren, maar focus dan wel je woede in plaats van te verzanden en een niets of niemand ontzienende tirade tegen alles wat anders is. In dat geval heb je in ieder geval mij aan je zijde en waarschijnlijk vele anderen.
Blijf je hangen in je categorale tirade, dan leidt dat bij mij in ieder geval tot de houding: "niet met en niet tegen zulke strijders".

gaypride
21-01-03, 23:15
Geplaatst door Orakel

Ik verlies ff de nuance die ik zelf altijd propageer...arrghhhh....



valt wel mee Orakel!
Ik bewonder je geduld (en ik weet waar ik over praat! :hihi: )

:fpetaf:
Gp

Orakel
21-01-03, 23:17
Geplaatst door gaypride
valt wel mee Orakel!
Ik bewonder je geduld (en ik weet waar ik over praat! :hihi: )

:fpetaf:
Gp

Heeee topper! Ik hier?

Allesh goet? :lekpuh:

gaypride
21-01-03, 23:21
Geplaatst door Orakel
Heeee topper! Ik hier?

Allesh goet? :lekpuh:

:haha:
ik ga naar bed
laat je niet gek maken ey bro!
:zwaai:
Gp

Orakel
21-01-03, 23:25
Sleep tight>

:wijs:

Orakel
21-01-03, 23:33
Geplaatst door Puk
Jij reageerde op het begrip "import". Yeah right. Mag ik je er even aan herinneren dat je zelf dat begrip in verband bracht met de Marokkaanse gastarbeiders? Niet ik. En nu geef je toe dat het "vrije wil" betrof.

Hup..lenzen ook poetsen. Ik geef niks toe omdat ik nergens anders beweerd heb.




Hoe kom je daar nu bij?! Gewoon CAO-loon. Dat gold voor iedereen die hetzelfde werk deed... dus ook voor gastarbeiders.

In de jaren 60 was er nog niet overal sprake van een cao of een algemeend bindend verklaring. Daarnaast begon in de schoonmaakbranche de van overheidswege verplichte pensioensopbouw pas in 1981.




Nee... het waren niet de beste banen. En nee... dat werd niet fantastisch betaald. Dat ben ik met je eens. Wat ik beweer is dat een autochtoon in dezelfde situatie niks beter af was. Erbarmelijke omstandigheden... vanwaar dan dat grote enthousiasme om naar Nederland te komen en hier te blijven?

De eerste generatie heeft aanvankelijk nooit de bedoeling gehad om hier te blijven. Het idee was om een aantal jaren te werken, goed te sparen (mede daardoor deelden ze een pension met een man of 15) en dan terug om een goede toekomst op te bouwen.
De economische situatie in Marokko verbeterde echter niet en de situatie hier beviel ze wel. Dus familie over laten komen, kinderen groeiden hierop wat de terugkeer bemoeilijkte en de welvaart en welzijn hier werken verslavend.



Beetje realistisch blijven Orakel!

Probeer ik iedere dag, ondanks de waan van iedere dag. :boogie:

Dx_
21-01-03, 23:52
J.M.T: Nederland heeft haar autonome culturele identiteit verloren binnen korte tijd. Nederlanders hebben hun identiteit verloren want voor de eerste keer in onze geschiedenis bestaat er geen definitie meer van wie 'een Nederlander is'. En voor mensen zoals op dit forum die hun 'eigen identiteit' als Marokkaan zo nodig blijken te hebben zal het niet moeilijk te begrijpen zijn dat Nederlanders ook het verlies van identiteit kunnen betreuren. Nederland is een multi-culti soep geworden,

Ja natuurlijk JMT, het is allemaal/altijd de schuld van de allochtonen (lekker simplistisch denken) en niet van de industriele revolutie. Er is tientallen jaren geleden gekozen voor het importeren van werknemers, die hebben een zeer belangerijke bijdrage aan de economie (zoals we die nu ook kennen) geleverd.

Dat de integratie van deze burgers vervolgens niet soepel is verlopen ligt aan beide kampen, daar kunnen we tientallen jaren over discussieren maar dat helpt geen ene moer. Jouw soort zal zich erbij moeten neerleggen dat de samenleving inderdaad drastisch veranderd is en alleen nog meer zal veranderen, dat heet evolutie.

Zoals het jouw vandaag de dag pijn doet dat de samenleving aan het veranderen is zo deed het een boer tijdens de industriele revolutie pijn dat hij ook de samenleving zag veranderen.

That's Life: Changes, so accept it.........