PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog in Iraq en de Haj



lennart
21-01-03, 12:00
Het laatste nieuws is dat de VS opnieuw 37,000 man de opdracht heeft gegeven naar de golf te vertrekken en Gb stuurde er gisteren 30,000 man heen. Dus aan het einde van Januari zullen er zo'n 200,000 manschappen in de golf zijn. Zullen zij zo verstandig zijn te wachten met aanvallen tot na de Haj?

Een oorlog tijdens de Haj, kan volgens mij door moslims op de Haj alleen maar geinterperteerd worden als een oorlog op Islam.

BiL@L
21-01-03, 12:06
Een verovering van Irak door de VS is vragen om nog meer problemen. Stem tegen een oorlog op Irak.
:(

Miloudx
21-01-03, 12:41
Een oorlog komt, de maatregelen die de VN nu tegen irak nemen geven de VS meer tijd en inzicht om de pionnen op de juiste plaats te zetten ik denk niet dat de VS terug kan na al die BUSCH WAR TALK ze hebben bijna geen keus en als ze aanvallen komen ze vast te zitten ,denk ik.
want ze hebben problemen op vele fronten N-korea, pakistan,afghanistan (saudi-arabie?)

bman
21-01-03, 12:57
Geplaatst door Miloudx
Een oorlog komt, de maatregelen die de VN nu tegen irak nemen geven de VS meer tijd en inzicht om de pionnen op de juiste plaats te zetten ik denk niet dat de VS terug kan na al die BUSCH WAR TALK ze hebben bijna geen keus en als ze aanvallen komen ze vast te zitten ,denk ik.
want ze hebben problemen op vele fronten N-korea, pakistan,afghanistan (saudi-arabie?)

Natuurlijk hebben ze WEL een keus...wat een fatilistisch gelul allemaal zeg. Het is jullie misschien ontgaan maar voor het eerst sinds jaren *lijkt* het erop dat Irak een beetje meewerkt en dat de VN het gevaarlijke gedrag van haar dictator durft aan te pakken.

Maar ach, het iraakse volk (of de aldaar levende Koerden / Perzen / Shi-iten is voor velen alleen maar belangrijk als men daarmee de verveldende 'Bush' dwars zit. Ik zal juichen als Saddam opzout en dat volk bevrijd is van haar onderdrukker.

lennart
21-01-03, 13:07
We zullen zien, maar ik zeg dat we eind februari een oorlog hebben, of Iraq nu meewerkt of niet.

Powell is hard bezig om steun te verwerven:
http://www.rnw.nl/hotspots/html/us030121.html

En sja, het gaat mij er niet om dat Saddam niet weg moet, alleen ik denk dat moslims around de wereld dit als een oorlogsverklaring aan Islam zullen zien.

Miloudx
21-01-03, 15:22
Natuurlijk hebben ze WEL een keus...wat een fatilistisch gelul allemaal zeg. Het is jullie misschien ontgaan maar voor het eerst sinds jaren *lijkt* het erop dat Irak een beetje meewerkt en dat de VN het gevaarlijke gedrag van haar dictator durft aan te pakken.


Gozer je moet LEZEN Irak werkt zeer zeker mee maar hoe hard/goed ze meewerken de VS'ers zullen aanvallen iedereen heeft het over de olie belangen dat is deels waar ,maar het regime van saddam hoessein vormt nu eenmaal een bedrijging voor het bestaan van een Israel controle over deze situatie krijg je alleen als je over Irak heerst direct/indirect het hart van het MO. :eek:

bman
21-01-03, 15:43
Geplaatst door Miloudx
Gozer je moet LEZEN Irak werkt zeer zeker mee maar hoe hard/goed ze meewerken de VS'ers zullen aanvallen iedereen heeft het over de olie belangen dat is deels waar ,


Tja, die olie. Die zou iedereen wel willen.



maar het regime van saddam hoessein vormt nu eenmaal een bedrijging voor het bestaan van een Israel controle over deze situatie krijg je alleen als je over Irak heerst direct/indirect het hart van het MO. :eek:

De Amerikanen hebben er inderdaad nooit een geheim van gemaakt dat ze Saddam en zijn wapens een bedreiging vinden voor de regio. En daar zijn wij het dus beiden mee eens. Gelukkig maar dat onze bondgenoten zo sterk zijn en ingrijpen niet schuwen.

Shaheed
21-01-03, 15:53
Ik vind Israel een bedreiging voor de wereld vrede , zij hebben ook nog eens kernwapens...aanvallen die gasten.
Wat dacht je van Pakistan en India ook zij hebben kernwapens aanvallen!!!! Rusland ook kernwapens aanvallen!!! China, Amerika ook aanvallen!!!!! iedereen dood!!! :maf:

Pixelshade
21-01-03, 21:52
Geplaatst door Shaheed
Ik vind Israel een bedreiging voor de wereld vrede , zij hebben ook nog eens kernwapens...aanvallen die gasten.
Wat dacht je van Pakistan en India ook zij hebben kernwapens aanvallen!!!! Rusland ook kernwapens aanvallen!!! China, Amerika ook aanvallen!!!!! iedereen dood!!! :maf:

als je het zo bekijkt ja, je moet iedereen gelijk behandelen!