PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor onze vvder boeman



mrz
22-01-03, 01:14
bman: Overigens is racisme (en antisemitisme) een ziekte die zowel bij domme als slimme mensen voorkomt. Het gekke is dat juist hele linkse of hele rechtse mensen vaak last hebben van anti-semitisme, vaak overgoten met een sausje 'intellectualiteit'...de nazi's streden al tegen die kapitalistische rotjoden, hele linkse mensen hebben het ook over diezelfde joden met al hun macht over de banken en hun imperialistische mentaliteit.

Kijk maar eens goed om je heen, misschien kom je zulke mensen nog wel eens tegen op Maroc.nl.

Zucht, als intelligente mensen het over joden hebben dan is het over een weigerachtige houding van de elite -al kan Sharon nog aardig wat van Balkenende leren op dat gebied natuurlijk- om maar het antwoord op concrete vragen te ontwijken tot in het oneindige, en de tragiek van de haat die dit dan wellicht oproept en waarvan ze zelf niet beseffen waar die nu vandaan komt.

Mark
22-01-03, 01:23
mrz, je moet wat meer punten gebruiken want lange zinnen zoals deze zijn niet erg leesbaar. :cheefbek:

bman
22-01-03, 11:30
Ik zal wel niet intelligent genoeg zijn, maar van deze zin kan ik helaas geen chocola maken. Of bedoel je werkelijk dat alle slimme mensen denken dat elitaire joden nooit een concreet antwoord op vragen willen geven? En dat mensen ze *daarom* haten?

En dat haal je allemaal uit mijn simpele obeservatie dat zowel onder linkse als rechtse intellectuelen antisemieten rondlopen? Of bedoel je soms te zeggen dat als mensen links en intelligent overkomen en een hekel hebben aan Joden, dat dat eigenlijk geen antisemitisme heet, maar de schuld is van de elite onder de Joden?

Weet je wat, probeer het nog een keer.

Shaheed
22-01-03, 17:26
Bi-man is zelf ook een racist alleen weet hij het nog niet hij probeert het te verbergen net zoals Pim Flikkertuin in die tijd het probeerde te verbergen maar het druipt ervan af.
Iemand die als avatar het logo van de VVD gebruikt zegt meer dan genoeg over zo'n persoon.... :wink:

bman
22-01-03, 17:58
Geplaatst door Shaheed
Bi-man is zelf ook een racist alleen weet hij het nog niet hij probeert het te verbergen net zoals Pim Flikkertuin in die tijd het probeerde te verbergen maar het druipt ervan af.

Je maakt een grapje toch? Ik ben al uitgemaakt voor homo, bi-sexueel, burkaman de moslim, kreool, jood, zionist, slaaf, blanke duivel dus 'racist' kan er ook wel bij.



Iemand die als avatar het logo van de VVD gebruikt zegt meer dan genoeg over zo'n persoon.... :wink:

Tegen zo'n bewijs kan ik NIET op. Ik geef het op.

Tja, dat wilde ik net gaan bekennen...stiekem hang ik het links-liberalisme niet aan maar het racisme jegens de Vlamingen. De Vlamingen zijn de schuld van de milieuvervuiling, terrorisme, kriminaliteit en het Eurosongfestival.

Ashfoura
22-01-03, 22:56
En dat haal je allemaal uit mijn simpele obeservatie dat zowel onder linkse als rechtse intellectuelen antisemieten rondlopen? Of bedoel je soms te zeggen dat als mensen links en intelligent overkomen en een hekel hebben aan Joden, dat dat eigenlijk geen antisemitisme heet, maar de schuld is van de elite onder de Joden?

Beste Bman,

De apartheidssituatie zoals die momenteel in Israel bestaat, is een gevolg van het zionisme dat al voor de jaren veertig plannen had voor vorming van de staat Israel. Graag verwijs ik naar het onderzoek 'Achtergronden en feiten Israel/Palestina, gemaakt door de stichting CODIP dat ik op mijn website heb gezet en dat zowel in word-formaat is te downloaden als online is te lezen.

Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/)

Het grootse deel van het onderzoekswerk is uitgevoerd tussen 1994-1996 als analyse van leerboeken geschiedenis en aardrijkskunde in Vlaanderen over de beeldvorming van Israëli's en Palestijnen.

Naar aanleiding van het onderzoek is in 1998 een brochure gemaakt door de Vereniging Vlaamse Leerkrachten (VVL) in samenwerking met de vernenigingen Leerkrachten geschiedenis en aardrijkskunde werd uitgegeven.

Diezelfde brochure zou geherpubliceerd worden door het kabinet Boutmans, maar de zionitische lobby heeft het in 2001 verhinderd.

De inhoud van het onderzoek is betrouwbaar en vele ouderen die ik heb besproken hebben mij zelf verteld (zonder het onderzoek te hebben gelezen) dat de feiten op waarheid berusten.

Als je werkelijk zo anti-racistisch bent als je pretendeert te zijn, daag ik je uit het onderzoek te lezen en je mening erover te geven.

Het bijschrift bij het onderzoek op de site moet ik nog aanpassen, want ik heb deze informatie over het onderzoek net pas binnen.

Met vriendelijke groet,

Ashfoura

Orakel
22-01-03, 23:02
Hoi Ashfoura,

Je site is niet bereikbaar.

Is het: www.landenlevenvoordepalestijnen.tk ?

Ashfoura
22-01-03, 23:30
Beste Orakel,

Dank voor je tip, ik heb er vandaag een nieuwe URL opgezet en hij pakt hem wel op mijn laptop, maar niet vanuit de reply aan Bman.

Ik heb de link bij hem dus aangepast naar de oorspronkelijke link die het hopelijk wel doet.

Groet,

Ashfoura
Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/)

Zou jij iets voor me willen doen?
Wil jij kijken of je de site te zien krijgt als je in je browser

http://www.landenlevenvoordepalestijnen.tk/ intikt?

Bij voorbaat dank!

Orakel
22-01-03, 23:37
Geplaatst door Ashfoura
Beste Orakel,

Dank voor je tip, ik heb er vandaag een nieuwe URL opgezet en hij pakt hem wel op mijn laptop, maar niet vanuit de reply aan Bman.

Ik heb de link bij hem dus aangepast naar de oorspronkelijke link die het hopelijk wel doet.

Groet,

Ashfoura
Land en leven voor de Palestijnen (http://members.chello.nl/rasingm/)

Zou jij iets voor me willen doen?
Wil jij kijken of je de site te zien krijgt als je in je browser

http://www.landenlevenvoordepalestijnen.tk/ intikt?

Bij voorbaat dank!

Nope. Dut 't nie. :jammer:

Ashfoura
22-01-03, 23:48
Hmmm, misschien moet die nieuwe URL nog een beetje 'inbrowsen'. Bedankt in ieder geval voor het testen.

Gelukkig werkt de oude nog wel gewoon...

Greetzzz, Ashfoura

bman
23-01-03, 00:46
Wat wil je dat ik zeg? Dat er onder de Isrealiers ook racisten rondlopen? Natuurlijk. Mijn hele punt is dat racisme zich niet beperkt tot blanke, blauwogige, blondharige uebermenschen uit het noorden van Europa. Nee hoor, Joden kunnen net zo fout zijn als germanen, negers, arabieren of eskimos.

Wil je weten wat ik van de bezetting van Palestina vind? Lees mijn berichten er maar eens over na. Ik ben er tegen, maar stel wel dat met elke moordaanslag door Hamas en ander geboefte de (ogenschijnlijke, in ieder geval door Israel geclaimde) legitimiteit van deze bezetting versterkt. Maar wat is in vredesnaam je punt? Waarom wil je per-se Palestina in een discussie stoppen waar het m.i. niet relevant is. Leg me dat even stap voor stap uit. En leg me ook aub uit wat dit artikel precies met deze discussie te maken heeft...dan zal ik je graag antwoord geven.

Ashfoura
23-01-03, 09:33
Beste Bman,

Het heeft allemaal heel veel met elkaar te maken. Als je tegen het beleid van (het huidige) Israel bent, ben je een anti-zionist.

Ik dacht het onderscheid te kunnen behouden tussen 'de joden' en het beleid van Israel, maar (o.m. uit het stuk en door de felle reacties van Nederlandse joden en Amerikaanse joden) blijkt dat een en ander onlosmakelijk met elkaar verbonden is.

Als je je kritisch opstelt t.o. het apartheidsbeleid van Israel word je dus meteen uitgemaakt voor anti-semiet. Bij elke kritiek die ze krijgen is hun enige antwoord "anti-semiet". (zie reactie op Gretta)

Jij profileert je op dit forum als een sterke anti-racist. Dat is natuurlijk een goed streven. Een van de ernstigste vormen van racisme van de laatste tijd was het racisme in Zuid-Afrika, dat zich uitte in een apartheidsstaat, waar de gekleurde mensen een geheel andere behandeling kregen dan de witte.

Iedereen was het erover eens dat dat niet kon.

Nu is Israel bezig met het oprichten van een apartheidsstaat. Er zijn tal van wettelijke regelingen die de Arabische bevolking discrimineren op grond van hun niet-joods zijn. Dat is dus apartheid. De details staan in dat stuk.

Waarom zet ik dat hier bij deze tread? Dat is zoals iedereen dat doet, naar aanleiding van opmerkingen die je schrijft. Ik had het nog wel in een citaatblok gezet, maar zal het voor de duidelijkheid nogmaal doen.


bman: Overigens is racisme (en antisemitisme) een ziekte die zowel bij domme als slimme mensen voorkomt. Het gekke is dat juist hele linkse of hele rechtse mensen vaak last hebben van anti-semitisme, vaak overgoten met een sausje 'intellectualiteit'...de nazi's streden al tegen die kapitalistische rotjoden, hele linkse mensen hebben het ook over diezelfde joden met al hun macht over de banken en hun imperialistische mentaliteit.

Dit is een zelfingenomen opmerking van iemand die het wel goed meent, maar zelf ook volledig is geindoctrineerd door de zionistische propaganda. Het is zo makkelijk om iemand voor anti-semiet uit te maken, overgoten met een intellectueel sausje.

Ik hoopte dat je door het lezen van het stuk begreep wat er allemaal gebeurt in Israel op DIT moment, dat een kritische houding niet anti-semitisme is, maar een omgekeerde variant van "we hebben het niet geweten".

Ik heb een schoon geweten, als over twintig jaar algemeen bekend is wat er allemaal door Israel uitgevreten wordt en de algemene opinie afkeurend zijn hoofd schudt, heb IK in ieder geval geprobeerd mensen de ogen te openen.

Salem...

bman
23-01-03, 11:35
Goh, ik heb zojuist de bezetting afgekeurd...zoals ik al duizned keer heb gedaan...daarmee keur ik de huidige politiek van Sharon en dus van de staat Israel af.

Ik ben nog NOOIT in mijn hele leven voor anti-semiet uitgemaakt door een Jood of een Goy. Gek he? Het zal vast zo zijn dat veel mensen met een pro-israel standpunt nogal triggerhappy zijn met het antisemitimse woord, maar dat zegt mij niet veel. Zo wordt ook menig Nederlander uitgemaakt voor fascist of racist omdat hij niet even blij is met ons immigratiebeleid. *

Je vergelijking met Gretta slaat overigens nergens op. Gretta maakt bewust (of onbewust) rare en nare verwijzingen naar de holocaust en de 2e wereldoorlog, heeft het voortdurend over Nederlandse (!) Joden (alsof die allemaal verantwoordelijk zouden zijn voor die politiek van Sharon, belachelijk)

Zoals in het originele topic al naar voren kwam: Anti-semitisme = Jodenhaat of Jodendiscriminatie of Racisme jegens Joden.

Antisemitisme is zoals ik reeds zij een vorm van racisme (of haat) die voorkomt bij alle mensen en zelfs (of met name) bij extreem links of extreem rechts. En zoals ik ook al zij: soms verborgen onder een laagje intellectualisme. Kritiek op 'de Joodse staat' is terecht, het is alleen eeuwig zonde dat het soms gepaard gaat of veroorzaakt wordt door antisemitisme. De propaganda in met name de Arabische wereld maakt graag gebruik van anti-semitistische rotzooi zoals 'bloedmatzes', 'protocollen van de ouderen van Zion' en ander nazistische prietpraat. Het is aan iedereen om het kaf (antisemitisme) van het Koren (kritiek op Sharon) te scheiden.

Daarom moet je uitspraken als 'Sharon is leider van de Joden' of weet ik het wat ook niet maken.



* ps. dat betekent niet dat kritiek op immigratie / integratie en racisme in sommige gevallen niet met elkaar te maken hoeven hebben!

Ashfoura
24-01-03, 10:27
Bman: "Je vergelijking met Gretta slaat overigens nergens op. Gretta maakt bewust (of onbewust) rare en nare verwijzingen naar de holocaust en de 2e wereldoorlog, heeft het voortdurend over Nederlandse (!) Joden (alsof die allemaal verantwoordelijk zouden zijn voor die politiek van Sharon, belachelijk)"

Helemaal 'raar' zijn die verwijzingen toch niet. De holocaust was genocide en de staat Irael voert onder leiding van Sharon en onder de ogen van de wereld wederom genocide uit (Jenin (http://www.jenin.info/) , Sabra en Shatilla (http://www.sabra-shatila.be/) ). Dat de vergelijking zich opdringt, als een volk, dat nog maar relatief zo kort geleden slachtoffer was van de schrootschaligste genocide uit de vorige eeuw, zich een halve eeuw later zelf schuldig maakt aan zo iets ergs, is op zijn minst 'raar' te noemen.

En inderdaad, door de vervreemdende houding van de Westerse wereld en Amerika, dringt ook de zin "wir haben es nicht gewust" zich steeds op...

De Nederlandse (http://www.cidi.nl/html/index.html) en Amerikaanse joden (http://www.aipac.org/Action1.cfm) kunnen hier (als groeperingen, niet als individu) niet los van gezien worden vanwege hun onbeschaamde zionistische lobby en hun strategie de internationale politiek te beinvloeden middels geld en de media.

Door hun onvoorwaardelijke steun aan een expansie-regime waar veel onschuldig bloed aan kleeft, zijn ze mede-schuldig aan de systematische onderdrukking, moord, foltering, discriminatie en zelfs uithongering en de verplichte Palestijnse 'diaspora' eind jaren veertig van de oorspronkelijke bewoners van Palestina/Israel.

Groet,

Ashfoura
Land en Leven voor de Palestijnen (http://www.landenlevenvoordepalestijnen.tk/)

mrz
24-01-03, 11:43
De Vlamingen zijn de schuld van de milieuvervuiling, terrorisme, kriminaliteit en het Eurosongfestival.

Lol waarom nu zo'n racistische opmerking? Belgie is nu tenminste al van kernenergie en criminele hormonenbusiness afgestapt.

O.a. onze minister Balkenende is het loslopende bewijs van dat dat hier nog moet gebeuren.