PDA

Bekijk Volledige Versie : Beatrix geeft eigen AOW aan goede doelen



Miloudx
22-01-03, 12:00
DEN HAAG - Koningin Beatrix, die 31 januari 65 jaar wordt, heeft AOW aangevraagd. Ze stopt het geld in een eigen potje voor goede doelen, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). Dat is ook altijd gebeurd met de AOW van prins Claus.

De doelen kunnen zich zowel in het binnen- als het buitenland bevinden. Welke in aanmerking komen, wordt als een privé-zaak gezien.

De koningin doet verder niets bijzonders met haar verjaardag. Haar 65ste is voor haar namelijk ook niets speciaals. Ze is volgens de RVD "absoluut niet' van plan met werken te stoppen.

De verjaardag heeft gewoon plaats in huiselijke kring. De vorstin zal zo kort na het overlijden van haar echtgenoot ook niet veel zin hebben in een groot feest. De RVD sluit niet helemaal uit dat rond Koninginnedag nog iets wordt ondernomen, maar daarover is momenteel niets te zeggen.

bron nu.nl

Ashfoura
22-01-03, 12:09
Het is een vreemde zaak. Beatrix (en de hele familie) wordt betaald van belastinggeld. Betalen ze dan weer belasting over hun vermogen en over hun salaris?

Overigens is Beatrix altijd een keihard werkende, plichtsgetrouwe vrouw geweest, dus ze heeft er, wat dat aangaat, wel recht op. Maar ze is ook een van de rijkste vrouwen van de wereld...

Eigenlijik moet er helemaal geen AOW verstrekt worden aan mensen die boven een bepaald vermogen zitten. Multimilionars kunnen zichzelf uitstekend bedruipen.

En dan kan het geld dat daarvan overblijft gebruikt worden om het bedrag te verhogen voor oudjes die alleen maar een AOW-tje hebben en ook hun hele hard gewerkt hebben of anderen die van het absolute minimum van rond de zevenhonderd euro per maand moeten leven.

Zal ik toch maar de politiek in gaan? :giechel:

Groet,

Ashfoura
Land en leven voor de Palestijnen (http://www.landenlevenvoordepalestijnen.tk)

josta
22-01-03, 12:49
Geplaatst door Ashfoura
Het is een vreemde zaak. Beatrix (en de hele familie) wordt betaald van belastinggeld. Betalen ze dan weer belasting over hun vermogen en over hun salaris?

Overigens is Beatrix altijd een keihard werkende, plichtsgetrouwe vrouw geweest, dus ze heeft er, wat dat aangaat, wel recht op. Maar ze is ook een van de rijkste vrouwen van de wereld...

Eigenlijik moet er helemaal geen AOW verstrekt worden aan mensen die boven een bepaald vermogen zitten. Multimilionars kunnen zichzelf uitstekend bedruipen.

En dan kan het geld dat daarvan overblijft gebruikt worden om het bedrag te verhogen voor oudjes die alleen maar een AOW-tje hebben en ook hun hele hard gewerkt hebben of anderen die van het absolute minimum van rond de zevenhonderd euro per maand moeten leven.

Zal ik toch maar de politiek in gaan? :giechel:

Groet,

Ashfoura
Land en leven voor de Palestijnen (http://www.landenlevenvoordepalestijnen.tk)





Ik ben het bijna hellemaalmet jouw eens. Jij bent vast een goede voor de politiek

Dutchguy
22-01-03, 12:55
Onzinnig dat ze AOW aanvraagt om dat vervolgens weer aan goede doelen te geven. Als je zo rijk bent kun je je geld rechtsstreeks wel aan goede doelen geven lijkt me zo.

rnaj
22-01-03, 13:19
Onzinnig dat ze AOW aanvraagt om dat vervolgens weer aan goede doelen te geven. Als je zo rijk bent kun je je geld rechtsstreeks wel aan goede doelen geven lijkt me zo.

Dat is nou het leuke van nederland, AOW hoef je niet aan te vragen, daar heb je recht op... :zwaai:

sil
22-01-03, 16:30
Geplaatst door Dutchguy
Onzinnig dat ze AOW aanvraagt om dat vervolgens weer aan goede doelen te geven. Als je zo rijk bent kun je je geld rechtsstreeks wel aan goede doelen geven lijkt me zo.


dutchy,

ik heb wel eens gehoord dat ze daar geen afstand van kunnen doen,vandaar dat het naar goede doelen gaat