PDA

Bekijk Volledige Versie : VRIJDAG 23:55 NED 3...interview Abu JAHJAH !



MokroMike II
22-01-03, 13:19
Dyab Abou Jahjah

Geboren in Zuid-Libanon. Maakte als kind de burgeroorlog mee, en de Israëlische bezetting. Werd op zijn achttiende lid van de Hezbollah. Na een conflict met de leiding vroeg hij in 1991 politiek asiel aan in België. Werd uiteindelijk toegelaten na een schijnhuwelijk. Richtte de Arabisch Europese Liga op, die integratie verwerpt, maar zegt de wet te eerbiedigen. Vorig jaar, na de moord op een Marokkaan in de Antwerpse wijk Borgerhout, braken rellen uit. Abou Jahjah werd opgepakt, maar na vijf dagen vrijgelaten, populairder dan ooit. Inmiddels werkt de AEL aan een Nederlandse tak.

MokroMike II
24-01-03, 09:33
up :duim:

Ron Haleber
24-01-03, 11:22
VRIJDAG 23:55 NED 3

Dat kan niet / in de gids staat een lolbroek vermeld

Welk programma bedoel je???????

plexus
24-01-03, 11:34
Geplaatst door Ron Haleber
VRIJDAG 23:55 NED 3

Dat kan niet / in de gids staat een lolbroek vermeld

Welk programma bedoel je???????

Krachtstroom -- met Jahjah en die eindredacteur van dat flutbladje quote!

MokroMike II
24-01-03, 11:39
CORRECTIE.....NED 1

I'mNumber1
24-01-03, 17:23
Geplaatst door MokroMike II
CORRECTIE.....NED 1

shokran ga t zeker kijken incha Allah.

Ron Haleber
24-01-03, 17:36
Geplaatst door I'mNumber1
shokran ga t zeker kijken incha Allah.

Welk meisje heb je daar stiekem gefilmd...? Ik herken ons Couscousje toch niet...?

Ik wist niet dat ze iets met Jahjah had...! Dansen ze vanavond samen op Ned 1...?

- na 11 uur mag het wel op de AVRO, dan zijn de Marokkanen toch al naar bed...!

Zeg haar dat ze op deze website wel haar hoofddoekje moet omhouden anders is ze veel te aanstootgevend hier...!

Zonder dat hoofddoekje raken onze Marokkaanse jongens hier helemaal van slag, gaan op tilt en daar krijgt Beheer maar grote problemen mee...!

Miloudx
24-01-03, 17:58
bedankt voor de mededeling!!...


ps number wat is het nummer van die........?

BiL@L
24-01-03, 20:10
Ah, ik wil de uitzending van deze anti-knuffel allochtoon ook wel zien.

Thanx:).

gaypride
24-01-03, 23:35
Abou!

:duim:
Gp

MokroMike II
24-01-03, 23:43
Zeer kalm, beheerst en goede argumenten van Abu Jahjah. Dat kon je niet zeggen van die drol die alleen kon roepen "Als het je hier niet bevalt ga je maar terug naar Saudië-Arabië".

Jahjah's standpunten zijn zeer redelijk en legitiem. Respect voor de grondwet, respect voor anderen, onderdrukking moet bevochten worden......wat is hier nu verkeerd aan ?

ZwYgStErr
24-01-03, 23:46
Geplaatst door gaypride
Abuh

:duim:
Gp

Ligt het aan mij, of istie gewoon onzettend schattig? :love2:.

En dat accent, shjoooow charmant. :D

BiL@L
24-01-03, 23:51
*zucht* eindelijk iemand die en goed de geschiedenis kent, en zo oprecht mogelijk probeert te zijn, en een goede dosis aan rechtvaardigheidsgevoel bezit i.c.m. een zeer degelijke gespreks-stof gehalte.

And again; Deze man is echt een verijking voor de Belgische staat.
:fpetaf:

Mark
24-01-03, 23:56
Hahaha tijd voor een fanclub...

Alle dames hier willen MET hem zijn en alle mannen willen hem zijn :)
T'is net james bond ;)

gaypride
24-01-03, 23:58
Geplaatst door ZwYgStErr
Ligt het aan mij, of istie gewoon onzettend schattig? :love2:.

En dat accent, shjoooow charmant. :D

:hihi:
ik heb het niet over zijn accent of over zijn charmante uitstraling
- neeeeeeeeeeeeeeeeeee -

ik heb het over de inhoud van zijn hersenen

(wat ik er tot nu toe van mee gemaakt heb)


:)
Gp

MokroMike II
24-01-03, 23:59
O ja....regie van het programma was door de Marokkanen/Moslim hater Theo van Gogh !!

BiL@L
25-01-03, 00:00
Geplaatst door Mark
Hahaha tijd voor een fanclub...

Alle dames hier willen MET hem zijn en alle mannen willen hem zijn :)
T'is net james bond ;)

Dat is ook niet zo raar. Hij is de eerste die weerwoord bied in de media die de moslims het liefst alleen zwart wenst te maken. Het gaat dus niet om hem als persoon. Het gaat om wat hij zegt. Dat hij ook nog eens charisma heeft werkt natuurlijk alleen maar in het voordeel.

Dx_
25-01-03, 00:06
Een intelligente en charasmatische man.
Maar of hij een leider is ? Ik weet het niet zo zeker.

Dat wijf van de Quote probeerde hem in een hoek te drijven en hem, net als zovelen, het etiket "extremist" op te plakken. Maar dat liet Abu Yehyah zich niet zomaar aanmeten, ik vond het knap hoe hij zich daartegen verweerde. Alhoewel hij af en toe zijn emoties wel de vrije loop liet gaan en daardoor niet altijd duidelijk en eenlijnig overkwam.

Hij gaf ook duidelijk aan dat hij niet alleen kritiek heeft op de wijze waarop het westen met haar allochtone burgers omgaat maar ook op de wijze waarop in de arabische landen dictatoriaal geregeerd wordt.
Daar had dat wijf van Quote ook niet van terug toen hij Abu Jahjah te weinig zelfkritiek verweet.

Een minpuntje : Abu Jahjah had zich duidelijk moeten distantieren van zelfmoordacties waarbij burgers omkomen. De enige manier van rechtvaardig strijd en verzet voeren in Palastina is tegen de israelische militaire bezettingsmacht en tegen de instandhouders en bewoners van illegale nederzettingen.( Natuurlijk nadat zij herhaaldelijk zijn gewaarschuwd en zijn gewezen op de consequenties van het in stand houden van de nederzettingen.) Aan explosies in bussen hebben we nix.

Dx_
25-01-03, 00:16
P.S. morgen is hij te gast bij Nederland Kiest op Nederland 3, met Felix Verotteberg dat wordt dus een heftige discussie...........

Simon
25-01-03, 00:18
Nou ik vind Jahjah briljant. Die Jort Kelder is overigens best aardig maar die heeft zich te weinig verdiept in dit onderwerp. Toch was het wel een komische combinatie omdat ze beiden iets schijnbaar arrogants en zelfbewusts hebben. Ik vond Jahjah's enige minpuntje de vergelijking met Nazi Duitsland: dat is iets wat ik nog wel begrijpen kan maar de gemiddelde autochtoon jaag je er mee de kerstboom in. Hij kan beter een vergelijking maken met de apartheid in Zuid Afrika. Iedere autochtoon heeft met tranen in de ogen gekeken naar de vrijlating van Mandela. Dat is een strijd die ze begrijpen. Ook zijn verwijzing naar de bezetting die we hier hebben meegemaakt is goed. Maar de Israeliers Nazi's noemen moet hij niet doen (volgens mij is het ook historisch een valse en onjuiste vergelijking).
Wat ik ook opmerkelijk vond was de lof over aspecten van de multiculturele samenleving in de USA: hij is niet zoals veel moslims dat hij doet alsof alles uit de USA slecht is. Hij denkt genuanceerd. Volgens mij gaan ze het wel maken in NL als ze maar een goede persoon hier in het zadel zetten. Ik ben benieuwd!

Simon

Simon
25-01-03, 00:20
Geplaatst door Dx_
P.S. morgen is hij te gast bij Nederland Kiest op Nederland 3, met Felix Verotteberg dat wordt dus een heftige discussie...........

Felix Rottenberg heet die meneer. Iets meer respect mag wel. Is een goede interviewer en wordt vast een leuk gesprek.

Simon

Dx_
25-01-03, 00:33
Felix Rottenberg heet die meneer. Iets meer respect mag wel. Is een goede interviewer en wordt vast een leuk gesprek.

Je meent het........ :zwaai:

Shaheed
25-01-03, 00:38
Hij had het ook een paar keer over de autochtonen en de blanke man, volgens mij leest hij hier ook stiekem mee..... :wink:

Dutchguy
25-01-03, 00:48
Ik heb het programma gemist maar zag dat het morgenochtend herhaald wordt. Ben zeker benieuwd naar de uitzending van 'Nederland kiest' van morgen. Felix Rottenberg is zeer scherp en ik ben erg benieuwd hoe dat gesprek zal verlopen!

De Rode Roos
25-01-03, 00:54
Geplaatst door Simon
Nou ik vind Jahjah briljant. Die Jort Kelder is overigens best aardig maar die heeft zich te weinig verdiept in dit onderwerp. Toch was het wel een komische combinatie omdat ze beiden iets schijnbaar arrogants en zelfbewusts hebben. Ik vond Jahjah's enige minpuntje de vergelijking met Nazi Duitsland: dat is iets wat ik nog wel begrijpen kan maar de gemiddelde autochtoon jaag je er mee de kerstboom in. Hij kan beter een vergelijking maken met de apartheid in Zuid Afrika. Iedere autochtoon heeft met tranen in de ogen gekeken naar de vrijlating van Mandela. Dat is een strijd die ze begrijpen. Ook zijn verwijzing naar de bezetting die we hier hebben meegemaakt is goed. Maar de Israeliers Nazi's noemen moet hij niet doen (volgens mij is het ook historisch een valse en onjuiste vergelijking).
Wat ik ook opmerkelijk vond was de lof over aspecten van de multiculturele samenleving in de USA: hij is niet zoals veel moslims dat hij doet alsof alles uit de USA slecht is. Hij denkt genuanceerd. Volgens mij gaan ze het wel maken in NL als ze maar een goede persoon hier in het zadel zetten. Ik ben benieuwd!

Simon

Op zich ben ik het met jou eens. Ik ben zeer benieuwd wie de AEL in Nederland gaat leiden.

mulan
25-01-03, 08:30
Ik was blij dat Abu Jahjah tegenover die Jort Kelder zat want wat een arrogant ventje is dat.Wat mij opvalt is dat(zag ik ook bij Jan Mulder toen Abu Jahjah bij bvd was)de mensen die tegenover zitten hem altijd op een oneerlijke manier proberen uit te dagen door dingen te zeggen die mij zelfs het bloed onder de nagels vandaan halen maar tegelijkertijd bewees hij Abu Jahjah juist een dienst aangezien hij precies hetgeen is wat Abu Jahjah juist de hele tijd probeert te bewijzen,namelijk iemand die een zeer assertieve 'allochtoon' niet schijnt te kunnen accepteren.Zijn standpunten schijnen hier niet te kunnen dus hij moet terug naar Saudi-Arabie :rolleyes: ...............Willem Oltmans die zelfmoordaanslagen zelfs heldendaden noemt maakt gewoon gebruik van zijn vrijheid van meningsuiting maar doet iemand als Abu Jahjah dit krijg je reacties van stomkop Kelder die werkelijk nergens op slaan.
Jort Kelder,zeer zwak.

Simon
25-01-03, 09:46
Ja ik vond dat Jort Kelder inderdaad in vele opzichten zwakke argumenten hanteerde. Hij maakte echter één opmerking die ik wel van belang vind. Die betreft de goodwill die je nodig hebt van andere partijen in de samenleving om je idealen te verwezenlijken. Jahjah hanteert de strategie dat het zijn recht komt opeisen. Volgens mij speelt daarnaast een rol dat je maatschappelijke partijen mee moet krijgen om zich voor jou in te zetten. Vanuit de media in België heb ik begrepen dat dit argument - het beeld bij andere groepen - gehanteerd is om de AEL het zwijgen op te leggen. Een demonstratie zou bijvoorbeeld de Joodse mede-burgers bang kunnen maken. Dat zijn natuurlijk onzinnige argumenten. Maar in de Nederlandse situatie denk ik dat de AEL wel degelijk baat kan hebben bij de dialoog. Zo zei de burgemeester van Amsterdam - Job Cohen - gisteren op TV dat er met Jahjah gepraat moet worden. Hij was er heel open over en zei dat hij te weinig van hem wist en graag meer wilde weten. Dat zijn positieve signalen waar de AEL wat mee moet doen. Met andere woorden: de AEL moet de dialoog aangaan met andere groepen in de samenleving.

Simon

ZwYgStErr
25-01-03, 14:32
Geplaatst door gaypride
:hihi:
ik heb het niet over zijn accent of over zijn charmante uitstraling
- neeeeeeeeeeeeeeeeeee -

ik heb het over de inhoud van zijn hersenen

(wat ik er tot nu toe van mee gemaakt heb)


:)
Gp

Huh? Inhoud van zijn hersenen? Euhm ja, das ook wel ok. :rolleyes: .

Dat accent... :love2:.