PDA

Bekijk Volledige Versie : Stille tocht tegen Islamitisch meisjesinternaat.



Orakel
22-01-03, 18:20
Huizen in De Riet massaal te koop
ALMELO - Als reactie op de aanstaande vestiging van een islamitisch meisjesinternaat in de voormalige Riet-mavo aan de Violierstraat zetten bewoners van het Almelose tuindorp massaal hun huizen te koop.

‘Er staan al veertig woningen te koop en ik verwacht dat het aantal alleen maar verder zal stijgen. Makelaars worden nog druk in deze wijk’, aldus actievoerster B. van den Elst.

Voor huurders die hun woning in de wijk willen verlaten, wordt volgende week een speciale informatie-avond op touw gezet. Op die avond kunnen omwonenden hun verhuisplannen bekendmaken. ‘Daarna willen we alles aan de burgemeester overhandigen.’ Morgen is er in de wijk een stille tocht als vervolg op de demonstratie van afgelopen week. De stille tocht is bedoeld ‘voor het overlijden van de inspraak’. De Almeloërs zijn vooral teleurgesteld over de wijze waarop de verkoop van het schoolgebouw aan de islamitische stichting tot stand is gekomen.

http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,2622,1654-zoeken-Zoeken!!__1415173_,00.html?ArchiefID=1415173

Tomas
22-01-03, 18:26
Er gebeurt ook altijd wat in Almelo.

Soms sprinkt het stoplicht op groen en soms weer op rood.

Dit kan er dus ook nog wel bij.

HijabiLady
22-01-03, 18:28
in 1 woord gewoon BELACHELIJK

wat willen hollanders nou? eerst lopen ze te gillen dat ze willen dat moslimvrouwen zich manciperen en onderwijs krijgen (en dat gebeurd allang, moslismmeisjes doen het al jaren veel beter in het onderwijs als jongens maar oke). Dan komt er een internaat en gaan ze met zn allen hun huis verkopen. Waarom? Zijn ze bang dat die meisjes gifgas onder hun hemd verstoppen? Of stiekum een bom meenemen??????

Tomas
22-01-03, 18:31
Geplaatst door HijabiLady
Waarom? Zijn ze bang dat die meisjes gifgas onder hun hemd verstoppen? Of stiekum een bom meenemen??????

Tja... 't zijn wel moslims he? Je weetut maar nooit.

Shaheed
22-01-03, 18:51
Nederlanders zijn rare mensen, totaal niet te begrijpen.
Ik vraag me af hoe die rijke nederlanders die trouw op de VVD stemmen zullen reageren als ayaan hirschi ali met het voorstel komt om een meisjes internaat in hen wijk te vestigen.

Zijn ze dan nog steeds zo blij met die ayaan of niet?

barfly
22-01-03, 18:57
Geplaatst door HijabiLady
in 1 woord gewoon BELACHELIJK

wat willen hollanders nou? eerst lopen ze te gillen dat ze willen dat moslimvrouwen zich manciperen en onderwijs krijgen (en dat gebeurd allang, moslismmeisjes doen het al jaren veel beter in het onderwijs als jongens maar oke). Dan komt er een internaat en gaan ze met zn allen hun huis verkopen. Waarom? Zijn ze bang dat die meisjes gifgas onder hun hemd verstoppen? Of stiekum een bom meenemen??????

Hoho t zijn geen Hollanders! Dat zijn Tukkers! En jah dan weet je wel heh :D

Maar even serieus, waarom een internaat? Ik kan me voorstellen dat je, je kind liever niet op een internaat doet. Wat gaan ze daar eigenlijk leren? En kan dat dan niet op een gewone school (je moet weten dat ik voor een eenduidig systeem ben)
Maargoed als er bij mij aan de overkant een internaat zou komen voor moslim meisjes dan zou me dat niet veel uitmaken, en ja ik heb een koop woning.
Verder denk ik dat veel buurtsupertjes het ook liever hebben dan een "gewone" school want die gastjes roven namelijk je zaak leeg.

Joesoef
22-01-03, 18:57
Stel je voor dat een gezonde Hollandse jongen verliefd wordt op zo een prachtige oosterse dame met ree-bruine ogen en zwarte lokken die onder de hoofddoek vandaan komen. Zo een dame die in een alles bedekkend maar dun gewaad door de straat zweeft, fantansiën laat rondrazen in kaaskophersens.........

Nee als ik zo een slaapstad ouder was dan zou ik er ook op tegen zijn. :koppel:

barfly
22-01-03, 19:01
Geplaatst door Joesoef
Stel je voor dat een gezonde Hollandse jongen verlieft wordt op zo een prachtige oosterse dame met ree-bruine ogen en zwarte lokken die onder de hoofddoek vandaan komen. Zo een dame die in een alles bedekkend maar dun gewaad door de straat loopt, fatansiën laat rondrazen in kaaskophersens.........

Nee als ik zo een slaapstad ouder was dan zou ik er ook op tegen zijn. :koppel:

Pas op wat je zegt! Het is namelijk een complot: Die witte Nederlanders willen juist heel graag mixen met die mooie donkere meisjes, het is ze namelijk om de huid te doen. Stiekum willen die witterikken ook zo'n mooi donker huidje :p

barfly
22-01-03, 19:35
Geplaatst door yehiyaayyash
Een strijd tegen de Islam , die zich wereldwijd afspeelt . Alhamdulilah worden steeds meer moslimjongeren , vooral ook in Nederland duidelijker met dit fenomeen ...

Je kon het niet laten heh? :haha:

Orakel
22-01-03, 20:28
Geplaatst door HijabiLady
in 1 woord gewoon BELACHELIJK

wat willen hollanders nou? eerst lopen ze te gillen dat ze willen dat moslimvrouwen zich manciperen en onderwijs krijgen (en dat gebeurd allang, moslismmeisjes doen het al jaren veel beter in het onderwijs als jongens maar oke). Dan komt er een internaat en gaan ze met zn allen hun huis verkopen. Waarom? Zijn ze bang dat die meisjes gifgas onder hun hemd verstoppen? Of stiekum een bom meenemen??????

Het zijn niet alle Hollanders HLady (pashjop he, anders ga je op een zeker persoon lijken en ik zal niet hardop zeggen dat ik daar JMT mee bedoel). :strik:

De reden dat de mensen hun huis willen verkopen, is dat ze bang zijn voor de waardedaling van hun huis.
De stille tocht die zij organiseren is tegen de inperking van inspraak.
In die zin heeft de gemeente Almelo veel te spastisch en krampachtig gehandeld in deze zaak en daarmee onbewust de aandacht verlegd naar het internaat. De gemeente voorzag bezwaren en heeft toen maar gekozen voor een een-tweetje.
En er wordt gesproken over een internaat, een begrip dat een behoorlijk begatieve weerklank heeft in de samenleving. Het gaat echter, meen ik, om een soort van kostschool. ZOals er ik meen in Rotterdam ook is vor Turkse jongens. Daar moeten ze naar schooltijd naar toe, huiswerkmaken en allerlei andere verstandige dingen. Doordeweek verblijven ze in de kostschool en in het weekend thuis.

Ik vraag me echter af of de bewoners ook zoveel ophef hadden gemaakt als er een "gewoon" internaat was gekomen?

Rare jongens, die Tukkers.

oemmi
22-01-03, 20:29
Ik heb het artikel gelezen en de reacties erop
Nou het is toch triest dat mensen gelijk willen verhuizen omdat er een islamitisch meisjes internaat komt.
Stelletje hypocrieten bah ik walg van zulke mensen !
ik heb een paar reacties gelezen en het racisme druipt er van af!
ja ze mogen wel een internaat maar dan nog het liefst aan de rand van de stad ergens in waar het niet te zien is ..
ALs ze er maar GEEN last van hebben...
nou ik hoop voor dat stelletje hypocrieten dat hun huis geen snars meer waard is (zeker als er al 40 te koop staan)
Steeds meer mensen tonen hun ware Gezicht !
bah!!! :( :(
oemmi

Orakel
22-01-03, 20:41
Geplaatst door oemmi
ik heb een paar reacties gelezen en het racisme druipt er van af!:( :(
oemmi

Oemni, Oemni toc....

Ying Yang...Ying Yang

Lees nou nog es en zie dat het ironisch bedoeld is...


Of had je het over de reacties op de site van Tubantia?







:)

oemmi
22-01-03, 20:49
Geplaatst door Orakel
Oemni, Oemni toc....

Ying Yang...Ying Yang

Lees nou nog es en zie dat het ironisch bedoeld is...


Of had je het over de reacties op de site van Tubantia?







:)
Ja uiteraard had ik het over bepaalde reacties op de site van tubantia!! :(
Niet over de reacties hier!
salaam oemmi :wink:

Orakel
22-01-03, 21:05
Geplaatst door oemmi
Ja uiteraard had ik het over bepaalde reacties op de site van tubantia!! :(
Niet over de reacties hier!
salaam oemmi :wink:

oohh, dahn spiet 't mie donders. Neum 't mie veuroal nie kwoalijk!

:boer:

(te lang op de site van Tubantia gezeten, errug besmettelijk)

BiL@L
22-01-03, 21:13
Geplaatst door Orakel
Huizen in De Riet massaal te koop
ALMELO - Als reactie op de aanstaande vestiging van een islamitisch meisjesinternaat in de voormalige Riet-mavo aan de Violierstraat zetten bewoners van het Almelose tuindorp massaal hun huizen te koop.

‘Er staan al veertig woningen te koop en ik verwacht dat het aantal alleen maar verder zal stijgen. Makelaars worden nog druk in deze wijk’, aldus actievoerster B. van den Elst.

Voor huurders die hun woning in de wijk willen verlaten, wordt volgende week een speciale informatie-avond op touw gezet. Op die avond kunnen omwonenden hun verhuisplannen bekendmaken. ‘Daarna willen we alles aan de burgemeester overhandigen.’ Morgen is er in de wijk een stille tocht als vervolg op de demonstratie van afgelopen week. De stille tocht is bedoeld ‘voor het overlijden van de inspraak’. De Almeloërs zijn vooral teleurgesteld over de wijze waarop de verkoop van het schoolgebouw aan de islamitische stichting tot stand is gekomen.

http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/1,2622,1654-zoeken-Zoeken!!__1415173_,00.html?ArchiefID=1415173

Triest.

lennart
22-01-03, 21:26
Ik verwacht een lang bijdrage van Kaassietoch om uit te leggen dat het allemaal niets met racisme te doen heeft, maar dat zo'n meisjes internaat niet in het straatbeeld past.

Typische vorm van Islamfobie en/of xenofobie.

Hamza-T
22-01-03, 23:32
Splijtstof dit ben ik niet van jou gewend,ook een tukker :boer:
???

Mark
22-01-03, 23:44
Hamza: Goed opletten... Splijtstof pleit al langer voor de terugkeer van Marokkanen hier....

Verder: dit klinkt inderdaad allemaal wat overdreven deze actie, maar ja mensen doen rare dingen als ze denken dat hun huis in waarde achteruit gaat oid. Een school in je wijk lijkt mij in ieder geval niet zo'n probleem maar ik hoorde onlangs dat er plekken in Drenthe zijn waar hollanders zelfs worden weggepest.

Ik ken het fijne niet van dit verhaal maar het heeft zeker iets weg van het maskeren van anti-buitenlander gevoelens onder het mom van protest tegen procedures! Geen goeie beurt voor Almelo maar dit soort dingen zie je wel vaker, oa bij aanleg van infrastructuur, afkickcentra, asielzoekerscentra etc etc niemand wil het in zijn buurt hebben.