PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse extremisten



BiL@L
23-01-03, 11:42
Nederlanders willen naar Irak als menselijk schild

AMSTERDAM - Tien Nederlanders hebben interesse om als menselijk schild naar Irak te gaan. Zij hebben zich aangemeld bij het XminY Solidariteitsfonds, een Amsterdamse organisatie die actie voert tegen een mogelijke oorlog in Irak. Dit liet een woordvoerster woensdag weten.


XminY onderzoekt nog of het mogelijk is deze mensen naar Irak te sturen. ,,De mensen moeten wel weten waar ze mee bezig zijn,'' aldus de woordvoerster van de actiegroepering. De potentiële Irak-gangers moeten een training krijgen om te functioneren als menselijk schild en organisatorisch moet er nog veel worden geregeld.

De vrijwilligers zouden in Irak worden ingezet bij scholen, ziekenhuizen en andere belangrijke objecten. Elders in Europa zijn er ook sympathisanten die overwegen om zich als menselijk schild tegen aanvallen op te werpen. De actie wordt geleid door de voormalige Amerikaanse marinier Ken Nichols. De nu in Nederland wonende activist beweert honderden tot duizenden vrijwilligers te kunnen recruteren.


www.leeuwardercourant.nl/Index/0,4696,,00.html?sHoofdUrl=http%3A%2F%2Fwww.leeuwar dercourant.nl%2FArtikel%2F0%2C4707%2C23-1-2028--1116053%7C496142%7C112%2C00.html

bman
23-01-03, 12:00
Tja, nobel is het dat sommige mensen zich vrijwillig door Saddam laten gijzelen in naam van de vrede. Nu hoeft hij tenminste geen Iraakse vrouwen en kinderen te gebruiken.

Stel jezelf eens de volgende vragen:

1. Zou het monster Saddam zich ook maar iets aantrekken van de VN als hij niet bevreesd was voor een invasie/aanval van de VS?

2. Zou Saddam een bom op een doel in Koerdistan of waar dan ook niet afwerpen als hij WIST dat er burgers in dat doel zaten, of zou hij dat doel nu JUIST proberen te treffen? (Idem voor de VS/Coalitie)

3. Hoe lang heeft een Irakees in Irak te leven die hetzelfde zou aankondigen om de Amerikanen en de Britten zo te beschermen? Hoe lang heeft zijn familie te leven?

4. Gaan deze activisten zich ook aan de poorten van zijn gevangenissen en martelkamers van Saddam ketenen?

VOC
23-01-03, 12:32
Geplaatst door bman


4. Gaan deze activisten zich ook aan de poorten van zijn gevangenissen en martelkamers van Saddam ketenen?

:lole:

Een veelgehoord argument van anti-oorlog-aanhangers:
Een onschuldig volk wordt aangevallen en er vallen onschuldige slachtoffers.
Uiteraard hebben ze gelijk. Ze vergeten alleen een paar dingen. Het volk onder Hoessein ís al momenteel onschuldig slachtoffer. Saddam is een pure satanist die zn volk onderdrukt en dom houdt met absurde regelgeving. De mensen die je op tv ziet paraderen in naam van Hoessein, zijn óf angstig, óf gebrainwashed óf onwetend. Saddam martelt en moordt er rustig op los. Vraag het de duizenden Irakezen die om politieke redenen gevlucht zijn. Als je het écht voor hebt met het onschuldige volk, en je denkt even na, dan ben je ervoor dat het regime van Saddam zo snel mogelijk valt. Dat duurt enkele weken, waarin onschuldige slachtoffers ongetwijfeld zullen vallen, maar daarna is het volk wél vrij. Hoeveel slachtoffers van onderdrukking zullen er wel niet zijn als Saddam, en vooral zijn zoon, aan het bewind blijven? Oorlog is misschien niet de juiste manier om Saddam ten val te brengen, maar dat laatste moet hoe dan ook gebeuren. Zeker als je voor duurzame vrede bent.,

Cheers

Ali G
23-01-03, 13:16
Geplaatst door BiL@L
Nederlanders willen naar Irak als menselijk schild


De vrijwilligers zouden in Irak worden ingezet bij scholen, ziekenhuizen en andere belangrijke objecten (de Hoessein-paleizen ?)...

Mmmm... Ben benieuwd welke super-mannen/vrouwen een raket tegen gaan houden! T lijkt mij wat zwaar op de maag zo'n scudraket.

Pixelshade
23-01-03, 13:59
Geplaatst door Ali G
Mmmm... Ben benieuwd welke super-mannen/vrouwen een raket tegen gaan houden! T lijkt mij wat zwaar op de maag zo'n scudraket.

ze verzetten zich tegen de kenker amerikanen, ze tonen moed, kan ik van jou niet zeggen semi-zionist

Ali G
23-01-03, 15:22
Geplaatst door Pixelshade
ze verzetten zich tegen de kenker amerikanen, ze tonen moed, kan ik van jou niet zeggen semi-zionist \

Zo...? Is dat zo? Ken jij mij prive ofzo? Als je het zo moedig vind ga jij daar toch ook lekker tussen staan held. Ik zou zeggen til je luie reet uit je stoel en koop een (enkele) ticket naar Bagdad en blijf daar!

En waarom semi-zionist, wijsneus...?

Pixelshade
23-01-03, 16:46
ik draag mijn steentje bij om amerika te stoppen, maar op een heel andere manier

bman
23-01-03, 18:14
Geplaatst door Pixelshade
ik draag mijn steentje bij om amerika te stoppen, maar op een heel andere manier

Oehoe.....wat een dapper menneke...zeg ons eens wat je allemaal doet?

Pixelshade
23-01-03, 19:32
ik bestrijd "mensen" zoals jullie elke dag met me toetsenbord
en als ik in het centrum rondloop sla er lekker op los als ik een amerikaan hoor
en als ik iemand met lange krullerige bakkerbaarden en een zwarte zie steek ik hem pardoes in de fik?

dit zijn slechts enkele activiteiten

:denk:

Pixelshade
23-01-03, 20:00
Geplaatst door Puk
Ik ben niet onder de indruk.

Doe iets nuttigs: ga een cursus Menselijk Schild volgen en help je broeders en zusters in Irak!

Trouwens... niet 1 moslim hier die dat initiatief ondersteunt door zich zelf aan te melden. Dat vind ik nou zó typisch!

doe nou niet zo mans, want jij zit hier lekker te lullen hoe "wij" niet meedoen, neen wij doen zoals ik al zei aan andere dingen mee

Dx_
23-01-03, 21:40
VOC: Als je het écht voor hebt met het onschuldige volk, en je denkt even na, dan ben je ervoor dat het regime van Saddam zo snel mogelijk valt. Dat duurt enkele weken, waarin onschuldige slachtoffers ongetwijfeld zullen vallen, maar daarna is het volk wél vrij.

Ja, natuurlijk.............:rolleyes:

Amerika ,dat aan een econmisch infuus ligt, zet een miljarden kostende operatie op om een onderdrukt volk te bevrijden.
Ik neem aan dat jij ook gelooft dat Sinterklaas uiteindelijk voor de kosten opdraait ?

Behalve nuchter ben je ook een naieve hollander VOC. Als de USA al fungeren als het Internationale Militaire Kruis waarom grijpen/grepen ze dan niet in in Tibet, Turkijke, Tsjetsjenie, Rwanda, Zuid-Afrika, Liberia, Argentinie, Rusland etc etc etc ?

Vraag het de Iraakse opstandelingen die eerst werden opgehits door de Amerikanen om Saddam na de golfoorlog aan te vallen en daarna toen zij aan de verliezende hand waren als weerloze honden werden achtergelaten. De Amerikaanse vliegtuigen en helikopters vlogen letterlijk over deze gebeurtenis heen zonder een vinger uit te steken, zij keken toe hoe mensen die hun vertrouwen en leven in hen gesteld hadden koelbloedig werden afgeslacht


Oorlog is misschien niet de juiste manier om Saddam ten val te brengen

Juist en geen een andere manier is in de afgelopen 10, 12 jaar geprobeerd of zelfs maar overwogen. Saddam is een dictator die weg moet daar is geen twijfel over mogelijk, maar zal dat weer een half miljoen kinderlevens kosten ? En krijgen we dan weer een Albright die roept dat het het waard was ?

BiL@L
12-02-03, 17:28
Irak verleent visa voor 'menselijke schilden'

Een groep van ongeveer 50 westerse anti-oorlogactivisten hebben dinsdag een visum gekregen om Irak binnen te komen, alwaar zij het plan hebben om een 'menselijk schild' te vormen om een mogelijke aanval van Amerika tegen te gaan. Tijdens een persconferentie in de Turkse hoofdstad vertelde een vrijwilliger dat er nagedacht wordt over de mogelijke westerse slachtoffers die zullen gaan vallen wanneer er aangevallen wordt. "Ik ben een Amerikaans menselijk schild op deze reis naar Bagdad om de oorlog tegen te gaan", zegt vrijwilliger John Rosse.

Ze reizen in één grote konvooi richting Bagdad en zodra ze daar aankomen zullen ze zich verspreiden naar verschillende plekken rond en in Bagdad.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/nm/20030211/wl_nm/iraq_turkey_humanshields_dc_2

manc
12-02-03, 17:41
Geplaatst door Pixelshade
ik bestrijd "mensen" zoals jullie elke dag met me toetsenbord

Nou, wat doe je dat dan heel effectief...
:gniffel:


en als ik in het centrum rondloop sla er lekker op los als ik een amerikaan hoor
en als ik iemand met lange krullerige bakkerbaarden en een zwarte zie steek ik hem pardoes in de fik?

dit zijn slechts enkele activiteiten

:denk:

Wat? Je steekt negers in de fik?

manc
12-02-03, 17:44
Geplaatst door BiL@L
Irak verleent visa voor 'menselijke schilden'

Een groep van ongeveer 50 westerse anti-oorlogactivisten hebben dinsdag een visum gekregen om Irak binnen te komen, alwaar zij het plan hebben om een 'menselijk schild' te vormen om een mogelijke aanval van Amerika tegen te gaan. Tijdens een persconferentie in de Turkse hoofdstad vertelde een vrijwilliger dat er nagedacht wordt over de mogelijke westerse slachtoffers die zullen gaan vallen wanneer er aangevallen wordt. "Ik ben een Amerikaans menselijk schild op deze reis naar Bagdad om de oorlog tegen te gaan", zegt vrijwilliger John Rosse.

Ze reizen in één grote konvooi richting Bagdad en zodra ze daar aankomen zullen ze zich verspreiden naar verschillende plekken rond en in Bagdad.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/nm/20030211/wl_nm/iraq_turkey_humanshields_dc_2

KIJK! En daarmee is alweer het ongelijk van dat regime in Baghdad bewezen...want stel dat er 1 Iraki op het vliegtuig zou stappen met een stars en stripes t-shirt onder de vermelding: ik ga naar de VS om Bush te steunen in zijn strijd tegen Saddam....

hoeveel van zijn familieleden zouden deze daad WEL overleven?