PDA

Bekijk Volledige Versie : KHALID uit VENLO slachtoffer MOSLIM/MAROKKANEN hetze ????? Part II



Snake
24-01-03, 02:12
Zelf kan hij niet veel zeggen, omdat hij vastzit. Zijn familie, vooral zijn oudere broer Aziz (20) wil graag EINDELIJK het ware verhaal kwijt over zijn broertje Khalid en alle ‘onzinverhalen’die er over zijn broertje en zijn familie in de media zijn verschenen

OUDENBOSCH – Die bewuste dag dinsdag de 22 ste oktober werd niet alleen Rene Steegmans fataal. Het zou ook hoofdverdachte Khalid ‘fataal worden’. Weliswaar niet zo ernstig als Steegmans. Maar als de hoofdverdachte daadwerkelijk schuldig wordt verklaard aan dood door schuld, hangt hem een gevangenisstraf van 15 jaar boven het hoofd. Niet bepaald een mooi vooruitzicht. Volgens vrienden van Khalid en zijn eigen broer zou hij de lange gevangenisstraf nooit kunnen overleven.
“Spijt, heel veel spijt heeft hij van zijn daad. Hij kan het ook niet bevatten dat Rene Steegmans daadwerkelijk dood is. Buitenstaanders zullen nu wel denken dat ik lieg, omdat Khalid in de media als een meedogenloze moordenaar werd afgeschetst. Elke keer als we bij hem op bezoek gaan, zie je aan zijn ogen dat hij er kapot van is. Ik hoop alleen maar niet dat hij er ook kapot aangaat. Er is al een slachtoffer teveel gevallen, een tweede zou helemaal erg zijn. Het is ook nooit zijn bedoeling geweest om hem te doden.”

Media-aandacht
In Azizs stem klinkt alom boosheid, verontwaardiging en teleurstelling in een. Boos is hij over het feit dat zijn broertje werd voorgeschoteld als een meedogenloze moordenaar. Verontwaardigd is hij over het feit dat heel Nederland alles wat er in de media wordt verteld klakkeloos aanneemt. Teleurgesteld is hij in het Nederlandse volk die dit incident aannam om alle Marokkanen te beschuldigen van criminelen.
“Het is niet niets wat we allemaal over ons heen hebben gekregen, sinds die ene vierentwintigste oktober. Mijn relatie met mijn broertje was niet altijd koek en ei. We hadden heel vaak ruzie. Maar Khalid is geen meedogenloze moordenaar. Integendeel zelfs! Het is een hele lieve, oprechte jonge. Uit onze ruzies bleek vaak wat een respect hij heeft voor iedereen. Het doet niet alleen mij, maar heel de familie veel pijn om dan in kranten, tijdschriften te lezen en op tv te zien dat hij een brutale asociale jongen zou zijn. Je kunt het in de buurt navragen. Iedereen zal dit beamen. Hij deed boodschappen voor de oude vrouwen, behandelde meisjes respectvol en zo kan ik wel even doorgaan.
Ik vond het erg vreemd dat heel de media Netwerk geloofde over het feit dat mijn ouders geen Nederlands zouden spreken. Ze spreken het misschien niet zo goed als wij, maar zij moeten me niet gaan vertellen dat ze geen woord Nederlands spreken. Dat doen zij wel degelijk en ze kunnen er mee uit de voeten. Het deed dus erg veel pijn om overal te zien en te lezen hoe dom mijn ouders zijn. Ik moet wel toegeven dat mijn moeders Nederlands erg slecht is, maar zij is hier ook niet zo lang als mijn vader en ze werkt er hard aan.
En wat betreft dat alle Marokkanen werden aangesproken op het incident. Ja, volgens begint het een traditie te worden in Nederland. Zodra er iets gebeurt in Nederland, wordt de schuldige meteen bij ons gezocht en als blijkt dat het inderdaad een Marokkaan is geweest, worden alle Marokkanen als daders gezien. Van vrienden en familie hoorde ik dat ze in de stad of waar dan ook scheef werden aangekeken na het incident. Zij hebben er toch niets mee te maken?! Jammer, meer woorden heb ik er niet voor. Maar ja , weer eens blijkt wat een macht de media heeft.”

Het incident
Pas toen de familie Khalid eindelijk mocht bezoeken, konden ze zijn kant van het verhaal horen. Daarvoor zat Khalid L in beperking, waardoor hij geen enkel contact op mocht nemen met de buitenwereld. Zoals heel Nederland, was ook de familie erg benieuwd naar het verhaal van Khalid.
“Wat er nu daadwerkelijk is gebeurd, vind ik onbegrijpelijk. De eerste weken waren ook heel moeilijk. We wilden dolgraag weten wat er was gebeurd. De media vertrouwden we al niet meer. Ze schilderden Rene Steegmans af als een heilige, terwijl hij alles was behalve dat. In kranten las ik dat hij een student was. Nou heel Venlo kan je vertellen dat hij een junk was die absoluut niet meer op school zat. Ik en Khalid kennen hem ook uit dat wereldje. Khalid was hem zelfs nog heel wat geld schuldig. Ik wil Rene Steegmans nu niet zwart maken. Ik vind het alleen oneerlijk dat hij als een held wordt gezien. Het is misschien ook wel een held, maar onze Khalid is echt geen meedogenloze moordenaar. Wat ik van Khalid heb gehoord, tijdens mijn bezoek is dat Rene wel degelijk terug heeft gevochten en Khalid er niet op los sloeg. Het is triest dat hij het met de dood heeft moeten bekommeren. Iedereen moet ook weten dat Rene al eerder in elkaar is geslagen. En sindsdien is zijn hoofd gevoelig voor klappen. Maar dit wist Khalid ook niet. Als hij dat had geweten had hij zich zeker ingehouden en misschien alleen een grote bek gegeven.
Van iedereen hoorde je ook dat Rene niet terug heeft geslagen. Nou als je Khalids hoofd ziet, zul je wel anders roepen. Hij heeft onze Khalid wel degelijk flink terug geslagen. Maar ach, Khalid is niet dood, hij is de dader, dus doet het er allemaal niet toe. Waarom Khalid erop lossloeg, is voor iedereen een raadsel. Ik heb van vrienden van Khalid gehoord dat Rene hem meermalen discrimineerde en Khalid hem nog veel geld schuldig was.
Wat mij ook erg stoort is de rol van de burgemeester. In beginsel hoorde je de burgemeester overal. Nadat dit nieuwsfeit minder in het nieuws kwam en de burgemeester zich eindelijk in de zaak kon verdiepen, hield hij zich steeds meer op de achtergrond. Toen is hij er denk ik ook achter gekomen dat er veel meer speelde dan dat Khalid een losgeslagen Marokkaanse crimineel is. Bij het lezen van zijn dossier, komt dit duidelijk naar voren. Ik hoop alleen nog maar dat de rest van Nederland ook achter de waarheid komt en natuurlijk dat Khalid niet zo zwaar wordt gestraft. Hij verdient wel een straf, maar geen 15 jaar cel. Dat zal hem denk ik breken en dat verdient hij echt niet. ”

De Rode Roos
24-01-03, 02:31
vergeef me, maar na het beruchte Netwerk interview ben ik zeer paranoide en extra kritisch.

"Het is een hele lieve, oprechte jonge. Uit onze ruzies bleek vaak wat een respect hij heeft voor iedereen. Het doet niet alleen mij, maar heel de familie veel pijn om dan in kranten, tijdschriften te lezen en op tv te zien dat hij een brutale asociale jongen zou zijn. Je kunt het in de buurt navragen. Iedereen zal dit beamen. Hij deed boodschappen voor de oude vrouwen, behandelde meisjes respectvol en zo kan ik wel even doorgaan. "

Dit is nou net teveel van het goede...de zaak is nog onder de rechter, we zullen zien.

Mark
24-01-03, 02:34
Nou, ik ben in ieder geval erg benieuwd of het onderste boven wordt gehaald bij deze rechtszaak en wat het oordeel zal zijn van de rechter!

MokroMike II
24-01-03, 08:38
Arme ouders......(beiden)

bman
24-01-03, 09:46
Uit het AD van vandaag (blz.7) '.....Volgens getuigen heeft hoofdverdachte Khalied het slachtoffer enkele malen keihard geslagen, nadat die op de grond was gevallen. hierover heeft hij een bekentenis afgelegd. Hij ontkent echter, zoals sommige getuigen beweren, dat hij ook geschopt heeft en Steegmans met het hoofd tegen de bestrating heeft geslagen. HEt OM heeft dit feit wel ten laste gelegd....'

Toch knap he dat Khalid dat allemaal kan terwijl hij ook nog eventjes frikadelletjes gaat kopen voor de ouden van dagen in zijn buurt? Er is hier maar een slachtoffer en dat is Rene (de junk die Khalid en zijn broer al kenden uit dat circuit en aan wie hij ook nopg geld verschuldigd was, de brave borsten). Zeker, de ouders van Khalid zullen (weer) door een zure appel heen moeten bijten omdat er weer iets fout gaat met een van hun zoons. Dat is betreurenswaardig, maar ik reken het HEN ook aan dat zij hun zoons zo voor galg en rad op hebben laten groeien. Idem dito voor de moeder van Sylvio.

We kunnen blijven speculeren of Khalid een oprechte padvinder was die een lastige agressieve junk terecht wees of een agressieve bosmongool die een jongen ruecksichtlos doodslaat omdat deze het opnam voor een oudere dame. Laat de rechter maar beslissen, ik heb er ALLE vertrouwen in.

MokroMike II
24-01-03, 10:43
Uit het AD van gisteren blz. 2........

..."Zeker 4 getuigen zeggen dat zij over en weer klappen zagen vallen. Een vuistgevecht van man tegen man."........

....."Steegemans ging ineens tegen de grond. Struikelde hij ? Sloeg Khalid zo hard ? HET STRAFDOSSIER IS ONDUIDELIJK. Over wat er gebeurde toen Steegemans op de grond lag LOPEN DE VERKLARINGEN UITEEN.".........

....."De meeste getuigen verklaren dat zij Khalid niet zagen schoppen, alleen slaan".......

....."Een getuige zegt echter dat Khalid het hoofd van Steegemans heeft gepakt en dit enkele malen met kracht tegen de bestrating heeft geslagen. Dit feit heeft het OM in Roermond ook ten laste gelegd"........




Het OM kan zoveel ten laste leggen....is vrij gebruikelijk dat ze zoveel mogelijk feiten proberen ten laste te leggen.....ondanks dat ze dondersgoed weten dat ze niet kloppen.


KOP VAN HET ARTIKEL HEET.... "IEDEREEN ZAG WAT ANDERS IN VENLO"

GroteWolf
24-01-03, 10:45
Laat ik eens heel serieus reageren.
Als je echt wil dat het tot een serieuze discussie komt over de berichtgeving over geweldsmisdrijven met betrekking tot afkomst (Marokkanen), dan moet je niet met dit soort onzin komen. Khalid heeft een lang strafblad, een cursus geweldsbeheersing moeten volgen en volgens getuigen een jongeman als een beest afgeslacht. Sorry hoor, maar dan verdien je een veroordeling. En dat ie ook zijn goed kanten had, zal best. Heeft iedereen.

MokroMike II
24-01-03, 11:00
Hij had een strafblad......"lang" mag je weg laten. En die cursus had verband met het zelfde gebeurtenis als waaraan hij dat starfblad te danken heeft.

Khalid heeft een geweldsmisdrijf gepleegd, en daar moet hij conform de wet voor gestraft worden. Het zelfde geldt als het gevolg hiervan is geweest dat Rene is komen te overlijden....(doodsoorzaak is namelijk nog niet vastgesteld).

Ik erger me alleen aan het buitensporig beestachtig afschilderen van Khalid. En het prestenteren van onwaarheden als feiten door media.

Dutchguy
24-01-03, 11:09
Sorry, maar iemand die vrolijk frituursnacks in de supermarkt gaat halen na wat hij aangericht heeft vind ik inderdaad een beest.

beheer
24-01-03, 11:09
En hiermee wordt deze discussie opnieuw afgesloten.

We gaan niet opnieuw een scheldpartij in.

Beheer