PDA

Bekijk Volledige Versie : lichte straf voor hells angels psychopaat??



Mark
24-01-03, 06:09
Levenslange eis tegen ex-Hells Angel
Gepost door Rob (R@b) - donderdag 23 januari 2003 @ 15:20 - Bron: Telegraaf
Tegen ex-Hells Angel Louis H. uit Amsterdam is gisteren levenslange gevangenisstraf geëist wegens de moord op stewardess Corina Bolhaar (33), haar dochtertje Donna (9) en haar zoontje Sharon (6) in maart 1984. In het najaar van 1985 zou hij bovendien de 23-jarige Ierse Joanna Wilson hebben vermoord. Delen van haar uiteen gesneden lichaam werden toen uit het IJ opgevist.

In 1984 heeft H. al enkele weken als verdachte vastgezeten. Bij gebrek aan bewijs moest hij toen worden vrijgelaten. Even voordat de Bolhaar-moorden, na achttien jaar, verjaard zouden zijn, wist tv-misdaadverslaggever Peter R. de Vries een ernstig mishandelde en verkrachte ex-vriendin van Louis H. op te sporen. Deze Renetta van der M. (36) vertelde dat H. haar meer dan eens had verteld dat hij ''een wijf en twee koters'' had vermoord. Dit gegeven was voor justitie aanleiding tot een nieuw onderzoek.

Als 'lange Louis' schuldig wordt bevonden is hij de eerste in Nederland die, meer dan 18 jaar na een moord, tot de maximale straf wordt veroordeeld. Volgens zijn raadslieden kan hij echter maar tot maximaal één jaar en zeven maanden worden veroordeeld. Zo zei advocaat mr. W. Anker dat justitie niet alleen tegen wil en dank moord ten laste heeft móeten leggen om nog een strafzaak te kunnen beginnen, maar dat men zich om louter technische redenen ook gedwongen voelt de allerhoogste straf te eisen.

Als Louis namelijk tot minder wordt veroordeeld blijft er volgens mr. Anker maar één jaar en 7 maanden over omdat de verdachte sinds 1984, zij het voor andere zaken, al bijna 18,5 jaar celstraf heeft gekregen; De ex- Hells Angel heeft straffen van onder andere één, anderhalf, 6 en 9 jaar uitgezeten, hoofdzakelijk voor diefstallen en geweld. Hij is veroordeeld voor een schietpartij in de Warmoesstraat, voor het veroorzaken van een dodelijk ongeluk met een motor, voor een overval op een bank in Nuenen, waarna hij een handgranaat wierp naar de achtervolgende politie, en voor verkrachting plus poging tot doodslag op Renetta van der M.

De 47-jarige Louis, die tijdens de rechtszaak nogal onvriendelijk in de richting van Peter R. De Vries keek, ontkend in alle toonaarden. ''Het is een gruwelijke zaak, maar ik ben er niet schuldig aan. In het betoog van de officier van justitie moeten beledigingen en vuilspuiterij voor bewijs doorgaan. Ik word veroordeeld op mijn verleden en mijn strafblad''.






Deze man dient levenslang dwangarbeid te verrichten en NOOIT meer vrij te komen!!!!

Hoeveel levens kan hij nog verwoesten voordat we ons eindelijk realiseren dat rehabilitatie een sprookje is en dat dit soort "mensen" als een ka.nker uit de samenleving moeten worden gesneden.....

Dat hij nog jaren en jaren lang nuttige arbeid mag verrichten vanuit zijn cel......

Helaas zal de nieuwe regering NOOIT dit soort maatregelen nemen om ons te beschermen... de wet van de sterkste (of meest medogenloze) heerst weer op straat. Toch wel ironisch voor een aanhanger van de theorieen van Darwin als ik ;)

Ik reken op Shaheed om alle autochtonen te wijzen op de misdaden van dit onmens.

Mark
24-01-03, 07:54
Geplaatst door Puk
Nou... hij heeft al bijna 7 maanden niks meer geflikt! Misschien heeft hij zijn leven nu wel gebeterd. Bovendien... gevangenisstraf, daar wordt je dus ook niet beter van. Dat blijkt maar weer eens uit dit verhaal. Hij moet een kans krijgen! :fplet:

Ja, weet je wat misschien moet je hem op een blind date met je zus laten gaan...

Ook al verandert hij nu in Moeder Theresa, hij heeft al genoeg gedaan om levenslang te verdienen. Waarom moet de maatschappij maar weer risico lopen onder het motto van kans nr. 23 voor deze psycho?

Pixelshade
24-01-03, 10:34
Geplaatst door Puk
Hij moet een kans krijgen! :fplet:

:mad:

Hamza-T
24-01-03, 10:59
Hij moet een kans krijgen!

Hij heeft de kans al gekregen door geboren te worden,en is een volkomen psychotisch figuur geworden die zelfs kinderen heeft afgemaakt,sterker nog ik ben van mening dat als het onomstotelijk vaststaat dan hij dit ook daadwerkelijk heeft gedaan,dan vind ik dat hij een kans moet krijgen,en wel een kans op de doodstraf.