PDA

Bekijk Volledige Versie : Tjakaaaa!!



rnaj
24-01-03, 10:56
Aangifte tegen Ratelband wegens discriminatie

Uitgegeven: 24 januari 2003 10:52 (nu.nl)
Laatst gewijzigd: 24 januari 2003 10:53

LEEUWARDEN - Het antidiscriminatiebureau (ADB) in Friesland dient een aanklacht in tegen Emile Ratelband wegens discriminerende uitspraken. Dat heeft een woordvoerder van het ADB bevestigd.

Tijdens een bijeenkomst met driehonderd studenten begin deze week in Leeuwarden zou de lijsttrekker van de LijstRatelband hebben gezegd dat "Turkse randgroepjongeren tuig van de richel zijn en dat je ze eigenlijk moet doodschoppen". Verscheidene toehoorders hebben dit bevestigd maar Ratelband ontkent deze uitspraken te hebben gedaan.

Het ADB noemt de uitspraak 'dieptriest'. "Ratelband gaat hiermee over de schreef. Dit is aanzet tot vreemdelingenhaat. Indirect roept hij mensen op tot het doodschoppen van Turken", aldus de woordvoerder.

Een toehoorder uit de zaal diende naar aanleiding van de uitspraak van Ratelband een klacht in bij het ADB. Zaterdag dient het bureau de klacht officieel in bij de politie. Die is woensdag op de hoogte gebracht en heeft bevestigd de klacht in behandeling te zullen nemen.

Ratelband ontkent de uitspraak te hebben gedaan. "Ik zou me over Turkse mensen nooit zo uitlaten. Mijn politieke partij is als enige voorstander van toetreding van Turkije tot de Europese Unie", aldus Ratelband. "Tijdens die bijeenkomst was er wel een toehoorster van buitenlandse afkomst kwaad op mij wegens mijn stellingen over immigratie."

Pixelshade
24-01-03, 11:11
Ik zou me over Turkse mensen nooit zo uitlaten. Mijn politieke partij is als enige voorstander van toetreding van Turkije tot de Europese Unie

dan ken ie vast buikspreken
waarom snappen somige mensen nou niet dat politiek een vak is?

barfly
24-01-03, 11:32
Tijdens een bijeenkomst met driehonderd studenten begin deze week in Leeuwarden zou de lijsttrekker van de LijstRatelband hebben gezegd dat "Turkse randgroepjongeren tuig van de richel zijn en dat je ze eigenlijk moet doodschoppen". Verscheidene toehoorders hebben dit bevestigd maar Ratelband ontkent deze uitspraken te hebben gedaan.


Als die grafbak dat echt heeft gezegt dan mag ie van mij een heele harde douw krijgen in de zin van een boete die zo hoog is dat ie gelijk failliet is!

plexus
24-01-03, 11:38
..och die aap heeft al zoveel foute uitspraken gedaan ...en nu opeens aanklagen..schijnheiligheid! :aftel:

rnaj
24-01-03, 11:40
..och die aap heeft al zoveel foute uitspraken gedaan ...en nu opeens aanklagen..schijnheiligheid!

Beter laat dan nooit, is ook een goede nederlandse uitdrukking

plexus
24-01-03, 11:53
Geplaatst door rnaj
Beter laat dan nooit, is ook een goede nederlandse uitdrukking

..u heeft gelijk...
( de zon schijnt vandaag ik ben in een milde stemming :p )