PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is er mis met Ayaan. H. Ali....?



Malcolm_X
26-01-03, 23:21
.....Hij trok mij het huis in, deed mij een blinddoek om en begon me te slaan. Hij sloeg en hij sloeg tot ik mijn blinddoek wist af te trekken. Toen greep hij mijn hoofd vast en sloeg het tegen de muur. En nog een keer. Ik hoorde 'krak' en raakte buiten kennis. Schedelbasisfractuur. De twaalf dagen die ik in het ziekenhuis had doorgebracht heeft hij moeten betalen. .....

Ayaan Hirsi Ali
Politiek schadelijk voor mijn ideaal
door Arjan Visser
2003-01-25


Nu pas weet ik waarom ze zo is.....ze is niet echt 100% meer......

Ashfoura
26-01-03, 23:26
Het is een walgelijk verhaal deze mishandeling, maar het zou inderdaad goed kunnen dat ze er blijvend schade aan overgehouden heeft.

Toch wel zielig :maf3:

sadeeQ
26-01-03, 23:46
Geplaatst door EdV
Wat zakt de discussie toch altijd weer naar een bedenkelijk niveau, zodra AHA ter sprake komt. Geen klitloze h**r nu, maar toch weer gewoon onderuit halen omdat ze iets onverdraaglijks heeft gezegd. Sinds mijn middelbareschooltijd heb ik niet meer een dergelijk misselijkmakend vertoon van conformisme en broekschijterij meegemaakt. De hele moslimsgemeenschap valt over elkaar heen in zijn haast om karaktermoord te plegen op een criticus. De grootste schreeuwlelijken proberen elkaar te overtreffen in het bezigen van scheldwoorden en blijven daar overigens merkwaardig voorspelbaar in. Je kunt van een stel dorpsbewoners ook geen esprit en bon mots verwachten.

Ik heb er nu ook helemaal geen spijt van dat ik die van der Ven, die hier een of andere imam-functie schijnt te bekleden, heb uitgemaakt voor zwamkalvend rund omdat hij het homohuwelijk als iets verschrikkelijks bestempelde. In de naam van een God nog wel. Mijn God, wat een God is dat!

Want AHA maakt tenminste alleen nog maar een idee en een historisch figuur belachelijk.
Maar van der Ven degradeert de nu levende homo's tot Untermenschen en is dus in mijn ogen het prototype van een barbaar van het soort waarvan miljoenen onschuldige mensen al zo vaak te lijden hebben gehad.

Ed

luister echte zwamkalvend rund.

voor jou is het een historisch figuur die belachlijk wordt gemaakt,voor de moslims niet.als je dingen niet snapt/begrijpt hou je daar verre van.je neus in zaken stekken waar je geen weet van hebt is een vorm van idioterie.

wat een hypocriet.als iemand iets over een homo zegt ben je in rep en roer en scheld je erop los,maar wordt een moslim beledigd dan moet hij dat stilzwijgend aanzien,pffff schijtziek word ik van jou en je soort genoten :maf3:

sil
27-01-03, 01:50
Geplaatst door Malcolm_X

.....Hij trok mij het huis in, deed mij een blinddoek om en begon me te slaan. Hij sloeg en hij sloeg tot ik mijn blinddoek wist af te trekken. Toen greep hij mijn hoofd vast en sloeg het tegen de muur. En nog een keer. Ik hoorde 'krak' en raakte buiten kennis. Schedelbasisfractuur. De twaalf dagen die ik in het ziekenhuis had doorgebracht heeft hij moeten betalen. .....

Ayaan Hirsi Ali
Politiek schadelijk voor mijn ideaal
door Arjan Visser
2003-01-25


Nu pas weet ik waarom ze zo is.....ze is niet echt 100% meer......

We hebben gelukkig een arts/neuroloog op het p.b.

Joesoef
27-01-03, 06:18
Geplaatst door Malcolm_X


Nu pas weet ik waarom ze zo is.....ze is niet echt 100% meer......


Wederom een ernstig geval van projectie. Je begint te lijken op die achtelijke idioot van een van der Ven.

Simon
27-01-03, 09:10
Er staat op teletekst dat moslimorganisaties willen dat het OM gaat onderzoeken of Hirshi Ali te vervolgen is. Nog een jurist hier aanwezig? Mij lijkt de kans op succesvolle vervolging klein. Maar een andere zaak is of ze zo'n geschikte volksvertegenwoordiger is om zich met integratie bezig te gaan houden.

Simon

plexus
27-01-03, 09:24
Geplaatst door Simon
Er staat op teletekst dat moslimorganisaties willen dat het OM gaat onderzoeken of Hirshi Ali te vervolgen is. Nog een jurist hier aanwezig? Mij lijkt de kans op succesvolle vervolging klein. Maar een andere zaak is of ze zo'n geschikte volksvertegenwoordiger is om zich met integratie bezig te gaan houden.

Simon


...dat is een veel belangrijkere vraag dan die hele onnozele vervolging...is ali wel de juiste vrouw die voor bevordering van de intergratie moet zorgen....ik denk zelf NEE!
En dat bewijst ze telkens weer....

Tomas
27-01-03, 09:34
De enige die de mogelijkheid hebben om Ayaan een kamerzetel te ontzeggen is de VVD. Al het andere is puberaal gebral.

Wel leuk om de vvd nu in deze spagaat te zien. Het grootste goed is vrijheid, maar gaat dat boven het partijbelang?

Ik blijf erbij dat ze activiste moet worden en niet in de politiek had moeten gaan. Maar haar schocktherapie vind ik wel leuk.

He! Het is dus dubbel leuk.

VOC
27-01-03, 10:54
Er is helemaal niks mis met AHA. Ze geeft haar mening over een geloof en een profeet. Er is wel wat mis met de media in dit landje. Zóveel aandacht voor de mening van één vrouw. En dan die overtrokken reacties erop.. Erg triest allemaal.

De reden is misschien dat het allemaal een test voor de Islam in Nederland is. Eenzelfde test heeft het christendom ook ondergaan, toen nog in die "goeie ouwe tijd", jaren dertig, veertig, vijftig en zestig, toen 'godslastering' en 'vrijheid van meningsuiting' tegen elkaar werden afgewogen. Gelukkig heeft die laatste overwonnen. We gaan nu weer door hetzelfde heen, er is niks nieuws onder de zon en het is ook geen 'aanval' op de islam. Deze hele toestand is de keerzijde van een vrij land: botsing tussen verschillende wetten. Uiteraard zal AHA niet te bestraffen zijn op grondwettelijke grond; dat zou tegen de jurisprudentie ingaan (aangaande christendom), en het zou betekenen dat we met zn allen weer terug de tijd ingaan. Ik denk dat de moslimgemeenschap nog in de kinderschoenen staat wat betreft weerstand tegen kritiek op het geloof. Zal een kwestie van tijd zijn.

cheers

Hamza-T
27-01-03, 12:49
.....Hij trok mij het huis in, deed mij een blinddoek om en begon me te slaan. Hij sloeg en hij sloeg tot ik mijn blinddoek wist af te trekken. Toen greep hij mijn hoofd vast en sloeg het tegen de muur. En nog een keer. Ik hoorde 'krak' en raakte buiten kennis. Schedelbasisfractuur. De twaalf dagen die ik in het ziekenhuis had doorgebracht heeft hij moeten betalen. .....

Ik ben vroeger ook door mijn vader geslagen,en soms om de meest onzinigge redenen,ook kwam hij een keer in mijn kamer en ramde mij met zijn vuist vol op mijn neus,en toen ging ik tegen de grond,en bleef daar ook eventjes liggen.
Hij heeft mij toen ik klein was ook eens mijn eten door mijn haar gesmeerd omdat ik het niet optijd opat en eens van de vliering (soort hoogste zolder) trap naar beneden gedonderd.

Ik kan nu zeggen dat dit allemaal door het christendom komt,en dat alle koeffar zo zijn omdat mijn vader ook zo was,ik denk persoonlijk dat het vast wel wat te maken zou hebben met zijn credo-idee en zijn concepten,maar om nou te zeggen dat het niet een individueele daad was maar echt alleen de gezamelijke overtuiging van een heel volk wat hem aanzette tot deze daad,dan ben ik nogal belachelijk aan het redeneren.
Ik kan nog altijd niet goed met mijn vader opschieten,maar ik heb niet met hem gebroken,ook heb ik jezus niet uitgescholden voor zijn daad,ik ben wel moslim geworden maar dat is omdat ik heb ingezien dat de Islam een verstandelijk overtuigend geloof is.

En dan is mijn psychologische conclusie,dat de woorden die ayaan hirsi Ali uitsprak over de profeet Mohammed (saw) eigenlijk op haar vader slaan,sterker nog ze trekt de Islamitische wereld op een lijn,en geeft de schuld van haar jeugd-trauma aan Islam en Mohammed (saw) inplaats van aan pappie.
En denkt dat ze de islamitische vrouwen moet gaan bevrijden van hun tirannieke mannen en vaders,en diezelfde islamitische vrouwen zeggen tegen haar,dat ze beter een eind op kan donderen,want ze zitten niet eens op haar te wachten.

En wat blijkt?
Dat ze eigenlijk niet die vrouwen wil laten emanciperen maar dat ze die vrouwen ook graag zou willen zien uittreden,en het liefst de mannen ook.
En dat ze de Islam beschrijft als iets waar ze geen toekomst meer inziet bevestigd alweer mijn concept over velen van de koeffar,en dat deze uit zijn op vernietiging van de Islam.


[QUOTE]Wat AHA zegt is al door velen anderen gezegd b.v. ook Salmen Rushdie, en een Franse schrijver Houellebecq en vele anderen. Houellebecq werd ook voor het gerecht gesleept - maar werd niet veroordeeld. Er is nog een andere schrijver, een Syriër, die was ooit imam totdat hij de gewelddadigheid van de islam afwees.[/QUOTE ]

Salmen Rushdie was vroeger al een vies ventje die de naam van God in het arabisch in de vorm van een naakte vrouw schreef,Houellebecq die neurotische kettingrokende viezerik met die uitpuilende aderen,die gefrustreerd is over het hoge moraal van de moslims,en ze dan maar uitscheld,nadat hij de Koran had gelezen en naar eigen zeggen 'gebroken' was,hij was erg teleurgesteld en ontevreden over de inhoud van de Koran,alsof mij dat iets kan schelen,een ongelovige die niet tevreden is met de Koran,ik had ten eerste niet anders verwacht van iemand die denkt beter te weten dan de schepper zelf hoe hij zijn leven moet leidden en ten tweede net alsof ik mij erop ga richtten of het hem aanstaat of niet,de Koran is het woord van God zelf,laat hem er maar woedend om zijn,hij zal het straks wel merken.

En ook grappig was vooral dat laatste van die Syrier,want als mensen een bepaalde ideologie zouden afwijzen vanwege het geweld wat die ideologie met zich meedraagt dan zou ik zeggen dat er haast geen communist meer kon zijn,en al helemaal bijna geen kapitalistische seculairisten meer waren,want wat het westen door de tijden heen (en nog steeds) allemaal heeft aangericht nou nou.........

Wat dat 'vrije land' Amerika vroeger bijvoorbeeld heeft aangedaan bij de indianen,en later bij de (milioenen) negers uit Afrika.
Dat was zeker de nodige ontwikkeling?
Of de Nederlanders zelf in Indonesie,de Antillen en Suriname etc. en hele stukken van Afrika,vooral het zuiden je kan er nog haast mee door met je moderne Nederlands aldaar,en dat is niet iets om trots op te zijn,en dan tref ik hier een gast aan die de naam VOC als nick name durft te gebruiken,en dan zitten mensen te janken om Yehiyaayyash.

Of die gasten met die grote Israelische vlaggen bij hun nick,datzelfde Israel wat genocide heeft aangericht met hun staats terreur onder de palestijnen en de moslims van Libanon,met hun slager Sharon.
Maar die Yehiyaayyash is opeens zo'n slechterik omdat hij bewondering heeft voor Usama Ibn Ladin.
Ja meten met twee maten dat kunnen ze hier wel goed!

VOC
27-01-03, 14:59
Geplaatst door Hamza-T
en dan tref ik hier een gast aan die de naam VOC als nick name durft te gebruiken,en dan zitten mensen te janken om Yehiyaayyash.

Of die gasten met die grote Israelische vlaggen bij hun nick,datzelfde Israel wat genocide heeft aangericht met hun staats terreur onder de palestijnen en de moslims van Libanon,met hun slager Sharon.
Maar die Yehiyaayyash is opeens zo'n slechterik omdat hij bewondering heeft voor Usama Ibn Ladin.
Ja meten met twee maten dat kunnen ze hier wel goed!

Ik ben blij dat mijn naam zo prikkelend werkt, is mijn doel bereikt. Och ja, of je nu israelische vlaggen gebruikt, palestijnse vlaggen, amerikaanse vlaggen, het maakt allemaal niet: iedere staat heeft zich bezondigd aan grootschalig geweld en ik kan dan niet achterblijven op dit forum. Punt is dat ik hier geen racisme verkondig, jouw grote vriend Yehi wel.

Ach weet je wat, ik heb al zoveel slechte reacties gehad op mijn naam, en heb me zelf al zo vaak moeten verdedigen erover, ik zal op dit forum vanaf nu verder door het leven gaan als Bottleneck.

Bart
27-01-03, 15:08
Geplaatst door Simon
Er staat op teletekst dat moslimorganisaties willen dat het OM gaat onderzoeken of Hirshi Ali te vervolgen is. Nog een jurist hier aanwezig? Mij lijkt de kans op succesvolle vervolging klein. Maar een andere zaak is of ze zo'n geschikte volksvertegenwoordiger is om zich met integratie bezig te gaan houden.

Simon

Het LBR vindt van niet:-

LBR ziet weinig grond voor vervolging Hirsi Ali

UTRECHT - De uitspraken van beoogd Tweede-Kamerlid Hirsi Ali bieden weinig grond voor een strafrechtelijke vervolging. Zij laat zich weliswaar negatief uit over de profeet Mohammed, wat kwetsend kan zijn voor moslims, maar haar bewoordingen zijn niet tegen de moslims zelf gericht.

Dat stelt het Landelijk Bureau ter bestrijding van Rassendiscriminatie (LBR) maandag in een reactie op de uitlatingen van het Kamerlid in spe voor de VVD. Moslimorganisaties dringen bij het Openbaar Ministerie aan op onderzoek naar mogelijke vervolging.

Hirsi Ali zei zaterdag in Trouw dat zij de profeet Mohammed naar westerse maatstaven ziet als een "perverse man" en een "tiran". De islamitische organisaties vinden deze uitspraken "lasterlijk" en willen dat het OM haar vervolgt.

Volgens de LBR is volgens het Wetboek van Strafrecht opzettelijke belediging van een groep mensen vanwege hun geloof strafbaar. Maar hoewel de LBR erkent dat de woorden kwetsbaar kunnen zijn, wijst het bureau erop dat Hirsi Ali de kritiek niet op de moslims zelf richt.

Wel wijst het LBR erop dat Hirsi Ali met haar oordelen, zeker als toekomstig volksvertegenwoordiger, niet bijdraagt aan een klimaat waarin verschillende partijen "nader tot elkaar komen". Het bureau vindt het jammer dat zij op deze manier de discussie aangaat, omdat het de verhoudingen kan polariseren en verharden. Bovendien staat alle ophef een inhoudelijke discussie in de weg, aldus het LBR.

Telegraaf - Nieuwslink 27/1

June 5, 1967
27-01-03, 15:15
Quote: "Op het beledigen van zijn profeet, Mohammed, staat de doodstraf. Dat heeft de profeet zelf van God vernomen, zoals hij wel vaker boodschappen doorkreeg die hem goed van pas kwamen. Lees het maar na in de Koran: hij stal Zayneb, de vrouw van zijn leerling door te zeggen dat het de wil van Allah was. En erger nog: hij werd verliefd op Aisha, de negenjarige dochter van zijn beste vriend. Haar vader zei: 'Wacht alsjeblieft tot ze de puberteit heeft bereikt', maar Mohammed wilde zo lang niet wachten. Dus wat gebeurt er? Hij krijgt van Allah de boodschap door dat Aisha zich moet klaarmaken voor Mohammed. Dat is kennelijk de leer van Mohammed: het is geoorloofd om het kind van je beste vriend af te pakken. Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran. Hij is tegen vrije meningsuiting. Als je niet doet wat hij zegt, loopt het verkeerd met je af."

In Nederland is dit nog steeds strafbaar, maar goed een aantal hier schijnt dit heel normaal te vinden .
Zegt weer genoeg hoe achtelijk en primitief sommige hier zijn.


Dit is toch ook gewoon pervers naar onze maatstaven of niet dan? Wat heeft ze dan eigenlijk verkeerd gezegd? Prima juist dat iemand dit vertelt , ga zo door Ayaan!

1-0 :mad:

Simon
27-01-03, 16:05
Geplaatst door June 5, 1967
Dit is toch ook gewoon pervers naar onze maatstaven of niet dan? Wat heeft ze dan eigenlijk verkeerd gezegd? Prima juist dat iemand dit vertelt , ga zo door Ayaan!


In Trouw staat vandaag:
"Hirsi Ali mag Mohammed dan als individu verachtelijk vinden omdat hij vrouwen geen gelijke rechten gaf, dit onhistorische oordeel gaat voorbij aan het feit dat zijn richtlijnen in het Arabië van de zevende eeuw, waar vrouwen aanvankelijk helemaal geen rechten bezaten, een grote vooruitgang betekenden. Karen Armstrong wijst terecht op het feit dat het idee dat een vrouw voor de wet mocht getuigen en kon erven -vastgelegd in het islamitisch recht- in het christelijke Europa pas twaalf eeuwen later haar intrede deed"

Ik ben het eens met Karen Armstrong. De Islam is inderdaad een belangrijke vooruitgang geweest voor vrouwenrechten. En we hebben hier in het westen nog niet eens zo lang vrouwenkiesrecht dus we hoeven ook niet te doen alsof we hier zo veel verder zijn. Daarnaast is vanuit hedendaagse ogen een man van in de 50 die trouwt met een 6 jarige en met haar naar bed gaat als zij 9 is inderdaad pervers en ik hanteer het graag als relativerend argument als moslims weer eens zeuren over de sexualiteitsbeleving van een bepaald gedeelte van onze bevolking. Maar om juist dit punt naar voren te halen om Mohammed te typeren vind ik erg eenzijdig. Immers hij week daarin niet af van zijn tijdgenoten en ook in de Bijbel heeft de vrouw een status die misschien nog net boven het vee uitkomt. Dus je kan je afvragen wat iemand die net als volksvertegenwoordiger is gekozen en zich bezig moet gaan houden met integratie beoogt met het doen van dergelijke uitspraken in de media. Er is immers nog wel meer over Mohammed te zeggen. Nog een quote uit het artikel vandaag in Trouw:

In tegenstelling tot wat de Hirsi Ali's oneliners doen vermoeden, was Mohammed (570-632) een complexe persoonlijkheid. Een religieus genie, groot politiek denker, bekwaam strateeg en geslepen diplomaat. Maar ook een gekwelde visionair en egocentrische doordouwer.

Simon

http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1043647676608.html

Bottleneck
27-01-03, 16:24
Geplaatst door Simon
In Trouw staat vandaag:
"Hirsi Ali mag Mohammed dan als individu verachtelijk vinden omdat hij vrouwen geen gelijke rechten gaf, dit onhistorische oordeel gaat voorbij aan het feit dat zijn richtlijnen in het Arabië van de zevende eeuw, waar vrouwen aanvankelijk helemaal geen rechten bezaten, een grote vooruitgang betekenden. Karen Armstrong wijst terecht op het feit dat het idee dat een vrouw voor de wet mocht getuigen en kon erven -vastgelegd in het islamitisch recht- in het christelijke Europa pas twaalf eeuwen later haar intrede deed"

Ik ben het eens met Karen Armstrong. De Islam is inderdaad een belangrijke vooruitgang geweest voor vrouwenrechten. En we hebben hier in het westen nog niet eens zo lang vrouwenkiesrecht dus we hoeven ook niet te doen alsof we hier zo veel verder zijn. Daarnaast is vanuit hedendaagse ogen een man van in de 50 die trouwt met een 6 jarige en met haar naar bed gaat als zij 9 is inderdaad pervers en ik hanteer het graag als relativerend argument als moslims weer eens zeuren over de sexualiteitsbeleving van een bepaald gedeelte van onze bevolking. Maar om juist dit punt naar voren te halen om Mohammed te typeren vind ik erg eenzijdig. Immers hij week daarin niet af van zijn tijdgenoten en ook in de Bijbel heeft de vrouw een status die misschien nog net boven het vee uitkomt. Dus je kan je afvragen wat iemand die net als volksvertegenwoordiger is gekozen en zich bezig moet gaan houden met integratie beoogt met het doen van dergelijke uitspraken in de media. Er is immers nog wel meer over Mohammed te zeggen. Nog een quote uit het artikel vandaag in Trouw:

In tegenstelling tot wat de Hirsi Ali's oneliners doen vermoeden, was Mohammed (570-632) een complexe persoonlijkheid. Een religieus genie, groot politiek denker, bekwaam strateeg en geslepen diplomaat. Maar ook een gekwelde visionair en egocentrische doordouwer.

Simon



Simon,
Ik ben het met je eens dat AHA niet bijdraagt tot een verkleining van de kloof tussen "islamieten en autochtonen". Echter, zij vindt bepaalde gedragingen van Mohammed t.o.v. de vrouw bezien vanuit hedendaags perspectief niet correct. Ze zei héél bewust "naar westerse maatstaven", waarmee ze dus waarschijnlijk hedendaags perspectief bedoelt. Dus jouw opmerking dat ze voorbij gaat aan het feit dat in Arabië rond die tijd vooruitgang was wat betreft vrouwenrechten, doet geheel niet ter zake.
Ook jouw argument dat "ook in de Bijbel de vrouw een status heeft die misschien nog net boven het vee uitkomt", gaat totaal niet op. AHA heeft het over Mohammed, en wat er dan in de Bijbel staat heeft natuurlijk niks daarmee te maken (alsof de dingen waarvan zij Mohammed beschuldigt, gerechtvaardigd zouden zijn omdat in een ander heilig boek net zulke slechte dingen voorkomen).

cheers

Bart
27-01-03, 16:35
Zalm: Hirsi Ali sprak op persoonlijke titel

DEN HAAG - VVD-leider Zalm heeft het aankomend VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali laten weten dat haar "persoonlijke ontboezemingen geen invloed mogen hebben op haar Kamerwerk". Hij zei dat maandag in reactie op een interview in Trouw van zaterdag, waarin Hirsi Ali de profeet Mohammed onder meer een perverse man noemt.

Volgens Hirsi Ali, die in de moslimcultuur is opgegroeid, maar zich daar nu fel tegen afzet, is de leer van Mohammed in strijd met de vrije meningsuiting.

Zalm benadrukte dat alle VVD'ers een eigen geloofsovertuiging mogen hebben, maar dat de partij "de politieke lijn niet baseert op het geloof". "Het geloof is een eigen verantwoordelijkheid van de leden van de fractie. Daar kan ik me niet van distantiëren. Maar de VVD heeft geen opvattingen over Jezus, Mohammed en Boeddha."

Hirsi Ali komt nog steeds in aanmerking om namens de VVD in de Tweede Kamer het woord te voeren over integratie en emancipatie, verklaarde Zalm. "Dat ligt voor de hand". De portefeuilles moeten nog worden verdeeld. Zalm heeft in het interview "geen extreme uitlatingen over integratie en emancipatie" gelezen.

Hij beklemtoonde altijd bereid te zijn met moslimorganisaties van gedachten te wisselen over beleid.

Telegraaf - Nieuwslink 27/1

Bart
27-01-03, 17:23
OM onderzoekt aangiften tegen Hirsi Ali

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam gaat de aangiften die binnenkomen tegen aankomend Tweede-Kamerlid Hirsi Ali, verzamelen en onderzoeken. Dat zei een woordvoerder van het parket in de hoofdstad maandag. Er is volgens hem inmiddels op meerder plekken in Nederland aangifte tegen de vrouw gedaan.

Hirsi Ali zei zaterdag in Trouw dat zij de profeet Mohammed naar westerse maatstaven ziet als een "perverse man" en een "tiran". De islamitische organisaties vinden deze uitspraken lasterlijke en willen dat justitie haar voor haar uitlatingen vervolgt.

Vorig jaar heeft justitie verschillende omstreden uitspraken van verschillende imams onderzocht. Het ging om een preek van een geestelijke die verkondigde dat de vrouw geheel ondergeschikt aan de man moet zijn. Ook bezigde een iman beledigende teksten over homo's. Tot nu toe zijn alle zaken of geseponeerd of hebben rechters de verdachten vrijgesproken. In deze gevallen oordeelden rechters of het Openbaar Ministerie dat de uitspraken vielen onder godsdienstvrijheid.

Muslimaah
27-01-03, 17:37
Geplaatst door Bottleneck
Simon,
Ik ben het met je eens dat AHA niet bijdraagt tot een verkleining van de kloof tussen "islamieten en autochtonen". Echter, zij vindt bepaalde gedragingen van Mohammed t.o.v. de vrouw bezien vanuit hedendaags perspectief niet correct. Ze zei héél bewust "naar westerse maatstaven", waarmee ze dus waarschijnlijk hedendaags perspectief bedoelt. Dus jouw opmerking dat ze voorbij gaat aan het feit dat in Arabië rond die tijd vooruitgang was wat betreft vrouwenrechten, doet geheel niet ter zake.
Ook jouw argument dat "ook in de Bijbel de vrouw een status heeft die misschien nog net boven het vee uitkomt", gaat totaal niet op. AHA heeft het over Mohammed, en wat er dan in de Bijbel staat heeft natuurlijk niks daarmee te maken (alsof de dingen waarvan zij Mohammed beschuldigt, gerechtvaardigd zouden zijn omdat in een ander heilig boek net zulke slechte dingen voorkomen).

cheers

Ik vind de economische uitbuiting van de vrouw vergeleken met de maatstaven van de profeet vzmh, pervers en barbaars.

Alsof de westerse maatstaven , wat die ook moge zijn, het lichtende voorbeeld zijn.

Wat n arrogantie.

Muslimaah
27-01-03, 17:42
Geplaatst door Puk
Sorry hoor, maar in dit bericht zijn enkele zaken behoorlijk met elkaar in tegenspraak!

Je zegt dat Mohammed 'een religieus genie, groot politiek denker, bekwaam strateeg en geslepen diplomaat' was.

Dan zeg je dat 'zijn richtlijnen in het Arabië van de zevende eeuw, waar vrouwen aanvankelijk helemaal geen rechten bezaten, een grote vooruitgang betekenden'.

Maar ondanks zijn genialiteit en vooruitstrevendheid trouwde hij met een kind van 6!


Hij huwde haar toen ze 9 was.

Wat is er gebeurt met zijn vrouw Aisha ? Wat is er van haar geworden ?

Bart
27-01-03, 17:43
Geplaatst door Muslimaah
Ik vind de economische uitbuiting van de vrouw vergeleken met de maatstaven van de profeet vzmh, pervers en barbaars.

Alsof de westerse maatstaven , wat die ook moge zijn, het lichtende voorbeeld zijn.

Wat n arrogantie.

Nee, niet het lichtende voorbeeld. Maar wel het referentiekader waar wij in Nederland alles aan spiegelen.

Om het meest heikele punt uit de discussie maar aan te halen: hoe sta jij persoonlijk tegenover een volwassen man die sex heeft met een 9-jarige, nu, in deze tijd, in het land waarin je nu leeft?

Bottleneck
27-01-03, 17:45
Geplaatst door Muslimaah
Ik vind de economische uitbuiting van de vrouw vergeleken met de maatstaven van de profeet vzmh, pervers en barbaars.

Alsof de westerse maatstaven , wat die ook moge zijn, het lichtende voorbeeld zijn.

Wat n arrogantie.

Krijg nou wat.... Waar heb jij een mening van mij gezien? Ik reageerde op twee argumenten van Simon. Ik vind dat die argumenten niet kloppen. Ik heb mij hier niet uitgelaten over hetgeen AHA gezegd. Lees voortaan eens goed.

Wat 'n vooringenomenheid.

Muslimaah
27-01-03, 17:57
Geplaatst door Bart

Om het meest heikele punt uit de discussie maar aan te halen: hoe sta jij persoonlijk tegenover een volwassen man die sex heeft met een 9-jarige, nu, in deze tijd, in het land waarin je nu leeft?



Ik vind de sexuele rijpheid een tijds en cultureelgebonden maat.

En dus de vergelijking finaal de plank missen.

Tis alleen juist deze te bekijken in hoe het zich toen afspeelde.

De jonge huwelijksleeftijd was niet ongewoon in die tijd.

Bovenal hoe is het met Aisha r.a. afgelopen ? Is zij mentaal, psyschisch verwoest ? Ging het hem om de seks?

Muslimaah
27-01-03, 17:59
Geplaatst door Puk
Nee, hij trouwde met haar op haar zesde en had voor het eerst sex met haar toen ze 9 was.

Volgens welke bron ?

Voor iemand die deze bronnen hekelt, ben je wel zeker van je zaak ? :D

Muslimaah
27-01-03, 18:08
Geplaatst door Puk
Volgens dezelfde bron die jou ten dienste staat.

En dat zou zijn ?

Bart
27-01-03, 18:09
Geplaatst door Muslimaah
Ik vind de sexuele rijpheid een tijds en cultureelgebonden maat.

En dus de vergelijking finaal de plank missen.

Tis alleen juist deze te bekijken in hoe het zich toen afspeelde.

De jonge huwelijksleeftijd was niet ongewoon in die tijd.

Bovenal hoe is het met Aisha r.a. afgelopen ? Is zij mentaal, psyschisch verwoest ? Ging het hem om de seks?

Juist. Dus komt de vraag op, waarom mag dit ene punt wel gespiegeld worden aan de huidige tijd en het overige niet? Dat begrijp ik dus niet.

"Opportunisme" is het woord dat bij me opkomt. Misschien zelfs wel "hypocrisie".

Muslimaah
27-01-03, 18:23
Geplaatst door Bart
Juist. Dus komt de vraag op, waarom mag dit ene punt wel gespiegeld worden aan de huidige tijd en het overige niet? Dat begrijp ik dus niet.

"Opportunisme" is het woord dat bij me opkomt. Misschien zelfs wel "hypocrisie".


Ik noem het de flexibileit en de verlichtheid binnen de Islam. De islam kent vaste tijd overbruggende structuren, en veranderlijke uitlopers.

Het gebod is niet huw negenjarigen. Dat is niet de maat.

Huwelijk is om n waarborg en bescherming te zijn voor n toekomstig huwelijk. Dat is wat n huwelijk vlgns de Islm stndrd zou moeten zijn. Met n partner die daar rijp en toepasselijk voor is.

Destilatie van deze punten, heet theologie.

Mevrouw Hirsi Ali speelt te gemakkelijk in op de angsten en de haast middeleeuwse opvatting hiero, van de profeet als zijnde een arabische barbaar.

Helaas heeft diezelfde mevrouw Hirsi zoveel dingen vergeten te vermelden. Zijn eigen stam die m tot bloedens toe heeft bejegent en onnoemelijke nieuwe moslims mishandelt, heeft toen hij terugkeerde naar Mekka, geen genocide teweeggebracht uit wraak. Maar hij was toch n tiran ?

Maar nu n wedervraag wat is er met Aisha gebeurt, is het n psychisch onevenwichtig persoon geworden ?

bman
27-01-03, 18:26
Geplaatst door Muslimaah
En dat zou zijn ?

Al-Bukhari....en er zijn zat moslims te vinden die het nu nog zouden goedkeuren, dus die hebben het ook ergens vandaan.

Naar onze westerse maatstaven is sex met een kind van 9 (maan)-jaren (die zijn nog iets korter ook!) pervers. Daar kan je lang over lullen en kort, maar dat is gewoon zo. Je zou er voor worden opgesloten.

Het leuke is dat AHA voor haar bronnen net zo makkelijk kan verwijzen naar authentiek Islamitisch materiaal (Koran en Hadieths) als een achterlijke gladiool als El-Mummi. Ik snap niet wat moslims durven te zeiken hierover. Over Moses, David en zelfs Jezus heb ik nog heel wat vervelender rotzooi gehoord. Om maar te zwijgen over de Moslims op dit bord die Hindoes en Boedhsiten proberen te typeren.

Waarom zij alle baardige woestelingen toch zo bezorgd om de mening van een vrouw (die ik nog onderstreep ook)? Ben je zo onzeker over je eigen geloof? Nee toch zeker!

Bart
27-01-03, 18:38
Geplaatst door Muslimaah
Ik noem het de flexibileit en de verlichtheid binnen de Islam. De islam kent vaste tijd overbruggende structuren, en veranderlijke uitlopers.

Het gebod is niet huw negenjarigen. Dat is niet de maat.

Huwelijk is om n waarborg en bescherming te zijn voor n toekomstig huwelijk. Dat is wat n huwelijk vlgns de Islm stndrd zou moeten zijn. Met n partner die daar rijp en toepasselijk voor is.

Destilatie van deze punten, heet theologie.

Mevrouw Hirsi Ali speelt te gemakkelijk in op de angsten en de haast middeleeuwse opvatting hiero, van de profeet als zijnde een arabische barbaar.

Helaas heeft diezelfde mevrouw Hirsi zoveel dingen vergeten te vermelden. Zijn eigen stam die m tot bloedens toe heeft bejegent en onnoemelijke nieuwe moslims mishandelt, heeft toen hij terugkeerde naar Mekka, geen genocide teweeggebracht uit wraak. Maar hij was toch n tiran ?

Maar nu n wedervraag wat is er met Aisha gebeurt, is het n psychisch onevenwichtig persoon geworden ?

Ik vind dit antwoord veel te makkelijk, veel te vrijblijvend. Zo kun je alles wel ontkrachten.

En als antwoord op je wedervraag: ja, ik denk dat ze er zeker trauma's aan heeft overgehouden. Een kind is een kind, in welke tijd iets ook gebeurt. En sex met kinderen is fout en pervers, punt. Toen en nu. En ik begrijp niet hoe je dat kunt goedpraten.

Muslimaah
27-01-03, 19:06
Bart,

Dan weet je dus niets over haar verdere leven.

Aisha, is/was een stabiele en zeer intelligente persoon en staat als 1 vd centrale figuren binnen de Islm theologie.

Zij is 1 vd 1ste vrouwelijke geleerden die de islm geschiedenis kende.

Verklaar dit , als Mohammed n perverse persoon zou zijn geweest ?

Als hij n ziekelijke neiging had voor sex met jonge kinderen, waarom huwde hij zijn 1ste liefde Khadija die 25 ouder was dan hij ? Waarom lees je zn tedere en zachtaardige omgang met hen, terug in de bronnen.

Een groot deel vd overleveringen, zijn die van Aisha r.a., daardoor heen klinkt geen onevenwichtige psychisch kapotte vrouw , integendeel.


Bman en Puk,

Al-Bukhari is een verzamelaar geweest van een groot deel overleveringen vd profeet en heeft overleveringen gecatogeriseerd van authentiek tot aan leugenachtig.

In de Bukhari verzameling staat ook de leeftijd die ik heb opgeschreven.

Een oordeel, komt tot stand door alle feiten eromheen op n rij te zetten en dan de mening met de sterkste argumenten daaruit te halen.

Simon
27-01-03, 19:22
Geplaatst door Bottleneck
Echter, zij vindt bepaalde gedragingen van Mohammed t.o.v. de vrouw bezien vanuit hedendaags perspectief niet correct.

Ja ik doe toch ook niets af aan wat ze gezegd heeft?; ik plaats het alleen in een context en vraag mij dan af waarom ze juist dit zegt. En dat is wel degelijk erg belangrijk. Ik bedoel als Wouter Bos binnenkort gaat onderhandelen met Balkenende kan hij ook wel als leuke binnenkomer een betoog houden waarin alle verkeerde daden van Christenen aan de orde komen. En dan kan jij vervolgens zeggen: Ja maar het klopt toch wat hij zegt? Dat doet er echter niet zoveel toe gezien de schade die wordt aangericht en het gebrek aan respect dat wordt getoond. Hirshi Ali zegt iets op een moment dat ze net gekozen is als volksvertegenwoordiger en geacht wordt zich te gaan bezig houden met integratie. En dan vindt ze het blijkbaar nodig juist dit over het voetlicht te brengen. Wat ik aangegeven heb is wat ze nog meer had kunnen zeggen over Mohammed.

Simon

Simon
27-01-03, 19:28
Geplaatst door Puk
Sorry hoor, maar in dit bericht zijn enkele zaken behoorlijk met elkaar in tegenspraak!

Je zegt dat Mohammed 'een religieus genie, groot politiek denker, bekwaam strateeg en geslepen diplomaat' was.

Dan zeg je dat 'zijn richtlijnen in het Arabië van de zevende eeuw, waar vrouwen aanvankelijk helemaal geen rechten bezaten, een grote vooruitgang betekenden'.

Maar ondanks zijn genialiteit en vooruitstrevendheid trouwde hij met een kind van 6!


Wat is nu met elkaar in tegenspraak? Jouw beeld van een genie is misschien wat naief. En het trouwen met een kind van 6 was in die tijd niet vreemd.

Simon

Simon
27-01-03, 19:31
Geplaatst door Muslimaah
Volgens welke bron ?


Sahih Muslim Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 65
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 88
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Sahih Bukhari 5.236.
Narrated Hisham's father:
Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Sahih Bukhari 5.234
Narrated Aisha:
The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.

Sunan Abu-Dawud Book 41, Number 4915, also Number 4915 and Number 4915
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:
The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 90
Narrated Aisha:
When the Prophet married me, my mother came to me and made me enter the house (of the Prophet) and nothing surprised me but the coming of Allah's Apostle to me in the forenoon.

Sahih Muslim Book 008, Number 3327:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.

Bart
27-01-03, 19:52
Geplaatst door Muslimaah
Bart,

Dan weet je dus niets over haar verdere leven.

Aisha, is/was een stabiele en zeer intelligente persoon en staat als 1 vd centrale figuren binnen de Islm theologie.

Zij is 1 vd 1ste vrouwelijke geleerden die de islm geschiedenis kende.

Verklaar dit , als Mohammed n perverse persoon zou zijn geweest ?

Als hij n ziekelijke neiging had voor sex met jonge kinderen, waarom huwde hij zijn 1ste liefde Khadija die 25 ouder was dan hij ? Waarom lees je zn tedere en zachtaardige omgang met hen, terug in de bronnen.

Een groot deel vd overleveringen, zijn die van Aisha r.a., daardoor heen klinkt geen onevenwichtige psychisch kapotte vrouw , integendeel.

Ja en? Er zijn zoveel vrouwen die intelligent zijn en het gemaakt hebben in het leven, maar toch gebukt gaan onder trauma's omdat ze misbruikt zijn. Dat is toch geen rechtvaardiging voor het misbruik? Vraagje, zeg jij hiermee dat we pedofielen niet moeten vervolgen omdat eerst maar afgewacht moet worden of de kinderen in kwestie op latere leeftijd instabiel en non-intelligent worden??? Wat een gelul, excusez le mot.

Of het nou 1 kind is dat misbruikt wordt door een persoon of honderd, het blijft walgelijk en pervers naar onze maatstaven.

Verder zegt het feit dat hij oudere vrouwen trouwde helemaal niks hoor, dat is geen argument. De meeste pedofielen nu zijn ook keurig getrouwd met een volwassen vrouw.

sadeeQ
27-01-03, 20:10
Geplaatst door Bart
het blijft walgelijk en pervers naar onze maatstaven.



je eigen maat staven kun je wat mij betreft in je hol stampen ,die zeggen ons niets.helemaal niets.naar onze maatstaven ben jij een gore racist en een hufter :zwaai:

Bart
27-01-03, 20:15
Geplaatst door sadeeQ
je eigen maat staven kun je wat mij betreft in je hol stampen ,die zeggen ons niets.helemaal niets.naar onze maatstaven ben jij een gore racist en een hufter :zwaai:

Dank je wel voor dit intelligente inzicht in mijn psyche.

Moeilijk he, inhoudelijk reageren?

sadeeQ
27-01-03, 20:29
Geplaatst door Bart
Dank je wel voor dit intelligente inzicht in mijn psyche.

Moeilijk he, inhoudelijk reageren?


inhoudelijk reageren op jou?? jij met "onze " maatstaven.
alsof dat de norm is,pffffff

Vriend
27-01-03, 20:39
Ik zie tot mijn grote spijt dat sommige mensen hier een kleine controverse rondom een aantal gebeurtenissen in het leven van een Profeet buiten de context van hun tijd stellen, die totaal niet vergelijkbaar is met de onze qua omgangsvormen en normen, en de controverse dusdanig eigenhandig in het leven roepen.Erg slim maar ook erg schofterig en gemeen, want men weet dat er niet gemeten kan worden met maar één maat en dat men eigenlijk moet beseffen dat in dit geval meerdere nodig zijn wil men een POSITIEVE bijdrage leveren aan de ontplooiing van de islam.En iedereen die zich niet daarop beroept heeft naar mijn inziens een oorlogsverklaring getekend ten opzichte van alle moslims en moet geen harmonie en dialoog verlangen in een tijd van oorlog.

Mijn pleitrede is dan ook, aangezien de tegenstanders van de islam het niet echt weten waarover ze het hebben en zich beroepen op uitspraken en de redenatie van een redelijk onevenwichtig persoon - gezien haar traumatische jeugd wat ZEER duidelijk invloed op een mens heeft en dat is iets wat NIEMAND kan ontkennen - dat haast een karikatuur van haarzelf is geworden, gericht op alle moslims hier.

En die luidt als volgt; lieve mensen, wanneer men met zulke belachelijke uitspraken komt contra de profeet Mohammed, kom dan met antwoorden die hun oorsprong vinden in ‘het meest pure en rechtvaardige’; de heilige Koran.Ik zal maar weer eens het initiatief nemen en met één mijn meest geliefde passages komen.


Soerah Fáthir: vers 45.

‘’En als Allah de mens zou grijpen wegens het slechte wat zij bedreven hebben. Dan zou Hij geen levend wezen op het aardoppervlak achterlaten.Maar Hij geeft hun uitstel tot een vastgestelde tijd.En wanneer hun tijd is gekomen, voorwaar dan is Allah Alziend over Zijn dienaren.”


Mijn interpretatie: we zijn allemaal zondaren, maar uiteindelijk is het Allah die over ons beslist en niet wijzelf…
:vierkant:

Vriend
27-01-03, 20:55
Oja, nog 1 ding ik wilde bottleneck, formaly known as VOC, bedanken voor zijn naamswijziging(blijkbaar hebben mijn klachten hun vruchten geworpen).Ik ben zeer verheugd met het feit dat hij eindelijk inziet dat bepaalde uitlatingen vanuit zijn perspectief t.a.v. immoraliteiten van bepaalde (religieuze)groeperingen teniet worden gedaan met een naam dat niets anders dan het tegengestelde van zijn, schijnbare doelmatige hypocrisie, benadrukt.

Bottleneck
27-01-03, 21:10
Geplaatst door Vriend
Oja, nog 1 ding ik wilde bottleneck, formaly known as VOC, bedanken voor zijn naamswijziging(blijkbaar hebben mijn klachten hun vruchten geworpen).Ik ben zeer verheugd met het feit dat hij eindelijk inziet dat bepaalde uitlatingen vanuit zijn perspectief t.a.v. immoraliteiten van bepaalde (religieuze)groeperingen teniet worden gedaan met een naam dat niets anders dan het tegengestelde van zijn, schijnbare doelmatige hypocrisie, benadrukt.

Graag gedaan hoor mijn vriend, maar de reden voor mijn naamswijziging is jou ontgaan. Hoe ik over de VOC denk, staat hier (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=758277#post758277) . De reden is dat ik geen zin heb om constant verantwoording af te leggen voor een naam. Ik vraag mij af of jij ook met je morele wijsvingertje gaat zwaaien bij individuen met een naam, avatar of onderschrift waaruit duidelijk blijkt dat hij of zij niet vies is van een beetje terrorisme en/of rassenhaat (en dan met name tegen onze joodse vrienden). Kortom, bespaar mij je selectieve verontwaardiging. Over hypocrisie gesproken..

Vriend
27-01-03, 21:23
Ik heb je alleen geprobeerd te helpen aan een geloofwaardiger imago beste Bottleknecker... :Iluvu:

Bart
27-01-03, 22:26
Geplaatst door sadeeQ
inhoudelijk reageren op jou?? jij met "onze " maatstaven.
alsof dat de norm is,pffffff

Lezen is ook al zo moeilijk he? Haal nou eens diep adem en dan zie je dat ik op de vorige pagina al heb gezegd dat de westerse maatstaven "niet het lichtende voorbeeld zijn, maar wel het referentiekader waar wij in Nederland alles aan spiegelen".

Ja, hier in Nederland zijn de westerse maatstaven de norm. Leer er maar mee te leven.

Malcolm_X
27-01-03, 22:33
Er bestaat niet echt een duidelijkheid in de leeftijd van aicha toen ze trouwde met de profeet mohamed(saws). Er bestaat namelijk onenigheid tussen de geleerde van hoe oud ze nou was...er zijn namelijk ook geleerden die beweerden dat ze tussen de 18-19 jaar was. Hieronder de link die het allemaal uitlegt:

http://answering-christianity.com/aishahage.htm

http://www.muslim-answers.org/aishah.htm


Maar ok dan nog, iemand van negen jaar van toen kan je moeilijk vergelijken met iemand van negen nu.

De profeet mohamed(saws) namelijk ook iemand, genaamd Osama bnoe Zayd, de leiding gegeven van een leger van 50.000 man. Om de grenzen van de islamitische staat te beschermen tegen een leger van de Byzantijnen van 200.000 man. Osama heeft de byzantijnen ook verslagen. En julie zullen me niet geloven als ik vertel dat deze Osama bnoe Zayd slechts 16 jaar was.....wat ik wil zeggen is dat aicha nu wel beschouwd mag worden als kind, maar in die tijd werd ze beschouwd als een gerespecteerde vrouw.


En tot slot

'Aishah's marriage to the Prophet Muhammad at an early age allowed her to be an eye witness to the personal details of his life and carry them on the succeeding generations. By being both spiritually and physically near to the Prophet , the marriage prepared 'Aishah to be an example to all Muslims, especially women, for all times. She developed into a spiritual, teacher and scholar, since she was remarkably intelligent and wise. Her qualities helped support the Prophet's work and further the cause of Islam. 'Aishah, the Mother of the Believers, was not only a model for wives and mothers, but she was also a commentator on the Qur'an, an authority on hadeeth and knowledgeable in Islamic Law. She narrated at least 2,210 ahadith that give Muslims valuable insights into the Final Prophet's daily life and behaviour, thus preserving the Sunnah of Muhammad .

sadeeQ
27-01-03, 22:43
Geplaatst door Bart
Lezen is ook al zo moeilijk he? Haal nou eens diep adem en dan zie je dat ik op de vorige pagina al heb gezegd dat de westerse maatstaven "niet het lichtende voorbeeld zijn, maar wel het referentiekader waar wij in Nederland alles aan spiegelen".

Ja, hier in Nederland zijn de westerse maatstaven de norm. Leer er maar mee te leven.


ik hou me aan mijn eigen maatstaven ,zoals ik respect heb voor jouw maatstaven verwacht ik van jou ook respect voor de mijne,zo niet dan ben je volgens mijn maatstaven een ******** en ************ en ******** en *********************.

Bart
27-01-03, 22:53
Geplaatst door sadeeQ
ik hou me aan mijn eigen maatstaven ,zoals ik respect heb voor jouw maatstaven verwacht ik van jou ook respect voor de mijne,zo niet dan ben je volgens mijn maatstaven een ******** en ************ en ******** en *********************.

Als schelden jouw maatstaf is, laat dan maar.

Nogmaals, hier in Nederland gelden westerse maatstaven. Leer er mee te leven.

Malcolm_X
28-01-03, 00:21
Geplaatst door EdV
Jongens, het wordt voorspelbaar met de reacties van de gelovigen hier.
Alles wordt steeds weer opnieuw op de geestelijke tekortkomingen van AHA gegooid want iemand die kritiek heeft op Mohammed, tja, die kan natuurlijk niet normaal zijn. Toch? Deden ze in de Sovjet-Unie ook.
Vriend, waarom zeg je gewoon niet dat je AHA's opmerkingen beledigend en beneden peil vindt? Komt dat omdat ze misschien toch ergens gelijk heeft?
Het wordt echt hoog tijd dat de gemeenschap der gelovigen eens naar een cusrsus "elementair discussieren" wordt gestuurd.
Valt me trouwens al mee dat Vriend het niet had over die klitloze h**r...


Ed

Want zo actie getuigt ook dat ze neit echt 100% is. Kijk alleen naar hoe ze discusseert, tot nu toe heb ik in geen enkel discussie gezien dat ze gewonnen heeft. waarom durft ze neit in discussie tegaan met moslims die zich goed kunnen verwoorden, waarom durft ze het niet weer op te nemen tegen ali eddoaudi of mohamed chippih, want ze weet ze wordt helemaal weggediscusseerd. Tegen abu Jah Jah moet ze al helemaal neit beginnen, die lacht haar gewoon vierkant uit.

het enige wat ze kan doen is zeer extreme uitspraken doen en dan haar eigen traumatische levenservaring projecteren op een heel bevolkingsgroep.

Bottleneck
28-01-03, 19:38
Geplaatst door EdV
VOC,

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat!
Dit hebben we inderdaad al eens gehad vroeger.
Al blijf ik van mening dat AHA weinig subtiel te werk gaat. Maar ja, de jaren vijftig en zestig waren ook veel beleefder dan het huidige tijdperk.

Ed

Toch jammer dat de discussie zich richt op het al dan niet 9 jaar oud zijn van dat meisje, en of dat in die tijd normaal was ja of nee, etc etc., ondersteund met passages uit de Koran, in plaats van dat de discussie zou moeten gaan over de botsing tussen 'vrijheid meningsuiting' en 'godslastering', over de maatschappelijke relevantie. Opvallend ook dat geen enkele moslim reageerde op mijn stukje.

Malcolm_X
28-01-03, 20:01
Geplaatst door EdV
Dat lijkt me nou een interessante ontmoeting: Ali versus Jah Jah.
Wat ik van die laatste heb gehoord lul je hem niet zo maar plat.
Kan leuk worden.

Ed

Als zelfs felix rotterberg niets kan uithalen tegen hem...dan kan die skelet van een ali al helemaal niets beginnen. Ik heb tot nu toe niemand gezien die zegenvierde in debat tegen Abu Jah Jah.....

Felip de Winter stond tijdens een debat op tv gewoon op en liep weg na eerst een jury-lid te hebben uitgescholden....omdat deze jury lid vond dat Abu Jah Jah superieur was in debat.

Ik zou Abu Jah Jah wel eens in debat zien gaan met marcel van dam of met marijnissen. Lijkt me een leuk "duel"....

Simon
28-01-03, 20:45
Geplaatst door Malcolm_X
Als zelfs felix rotterberg niets kan uithalen tegen hem...dan kan die skelet van een ali al helemaal niets beginnen. Ik heb tot nu toe niemand gezien die zegenvierde in debat tegen Abu Jah Jah.....

Valt mij hier wel vaker op. Dat een debat gezien wordt als iets waar je in zegeviert. Je zegeviert pas in een debat als je de ander overtuigd. Niet als je een puntje "scoort". Daar zit een groot verschil tussen.

Simon

Malcolm_X
28-01-03, 22:50
dat is jou idee daarover........Kijk zelf maar naar de lijsttrekkersdebattem zal ik maar zeggen.......

June 5, 1967
29-01-03, 10:54
Geplaatst door Malcolm_X

.....Hij trok mij het huis in, deed mij een blinddoek om en begon me te slaan. Hij sloeg en hij sloeg tot ik mijn blinddoek wist af te trekken. Toen greep hij mijn hoofd vast en sloeg het tegen de muur. En nog een keer. Ik hoorde 'krak' en raakte buiten kennis. Schedelbasisfractuur. De twaalf dagen die ik in het ziekenhuis had doorgebracht heeft hij moeten betalen. .....

Ayaan Hirsi Ali
Politiek schadelijk voor mijn ideaal
door Arjan Visser
2003-01-25


Nu pas weet ik waarom ze zo is.....ze is niet echt 100% meer......



Gelukkig zijn de meeste die hier posten ook niet 100% meer en die zijn zo geboren..
Zielig zooitje hier..

:zwaai:

rvand
29-01-03, 11:16
Dag,

Dit is mijn eerste post hier na al een tijdje passief de diverse discussies te hebben gevolgd.

Wat mij opvalt is dat waar er in andere topics op zeer hoog niveau gediscussieerd wordt, dat hier veel minder het geval is. En eerlijk gezegd vind ik vooral de tegenstanders van Hirsi Ali niet sterk uit de hoek komen door voortdurend in te gaan op haar persoon en persoonlijke vermogens.
Voor de duidelijkheid, ik vind dat Hirsi Ali in haar stellingen een fundamentele fout maakt door de Islam als religie aan te vallen, en niet het misbruik van de Islam (of welke religie dan ook) door extremisten aan de kaak te stellen.
Anderzijds stipt ze wel degelijk zaken aan die ter discussie gesteld mogen worden. Wat mij nu opvalt in de reacties van Moslims en Moslimorganisaties die ik tot nu toe zie, is dat deze zich vrijwel allemaal richten tegen de persoon Hirsi Ali (de vorm) maar nauwelijks op wat ze zegt (de inhoud).
Vandaag komen er zelfs berichten naar buiten over een mogelijke Fatwa. Zie: http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/hirsiali/artikelen/1043821262177.html
Ik krijg hiermee wederom de indruk dat binnen de Moslim gemeenschap in Nederland extremistische, fundamentalistische Moslims zwaar de overhand hebben. Is die constatering terecht? Zijn er gematigde Moslim organisaties die deze extremisten tot de orde kunnen en willen roepen? Zoja, is het dan niet verstandig dat ook deze zich heel snel in het publieke debat melden, het extremisme veroordelen, en op inhoudelijke punten bewijzen dat Hirsi Ali het bij het verkeerde eind heeft?

Simon
29-01-03, 11:27
Geplaatst door rvand
Zijn er gematigde Moslim organisaties die deze extremisten tot de orde kunnen en willen roepen? Zoja, is het dan niet verstandig dat ook deze zich heel snel in het publieke debat melden, het extremisme veroordelen, en op inhoudelijke punten bewijzen dat Hirsi Ali het bij het verkeerde eind heeft?


Hoi,

Gisteren was al in de krant te lezen dat Kabaktepe van Milli Görus de uitspraken over een fatwa "erg laag onder de gordel vindt" en ook Mehmet Kaplan, voorzitter van de Stichting Liberale Islam en Statenlid voor de PvdA heeft zich van deze suggestie gedistancieerd.

Simon

rvand
29-01-03, 11:52
Geplaatst door Simon
Hoi,

Gisteren was al in de krant te lezen dat Kabaktepe van Milli Görus de uitspraken over een fatwa "erg laag onder de gordel vindt" en ook Mehmet Kaplan, voorzitter van de Stichting Liberale Islam en Statenlid voor de PvdA heeft zich van deze suggestie gedistancieerd.

Simon

Dank je, weet je toevallig nog ook in welke krant dat stond of waar deze uitspraken zijn terug te vinden?

Simon
29-01-03, 12:14
Geplaatst door rvand
Dank je, weet je toevallig nog ook in welke krant dat stond of waar deze uitspraken zijn terug te vinden?

Ik heb ze in het Parool gelezen.

Groeten,

Simon

Vriend
30-01-03, 00:59
Multiversum op een polder



Ik denk dat je op deze planeet twee soorten mensen hebt; mensen die het meest slechte meemaken maar uiteindelijk toch kiezen voor een positieve bijdrage aan hun maatschappij.En je hebt mensen die hun bitterheid, die ze misschien terecht hebben ervaren, maar niet los kunnen laten in gebrek van licht en begrip, en zich vervolgens als hun daders gedragen.
Mensen van het eerste zijn mensen van het kaliber Nelson Mandela.Een held naar mijn mening, althans mijn persoonlijke held.Hij is iemand die 40 jaar lang in een gevangenis heeft gezeten omdat hij slechts voor zijn meest elementaire recht opkwam; vrijheid.En toen na 40 jaar bleek dat hij eindelijk in zijn gelijk werd gesteld en hij vrij werd gelaten in een natie dat hem ontving als een held, schreeuwde hij NIET, zoals ieder ander ordinair platvloerse mens waarschijnlijk gedaan zou hebben, om wraak en bloed, maar om bezinning, vergiffenis en vrede.Een held.
Ayaan Hirshi Ali daar aantegen lijkt mij slechts een weinig verlichte mens dat door haar traumatische ervaringen met een orthodoxe vorm van de Islam niet langer in staat is om bruggen te bouwen die hier nodig zijn.Ik denk dat ze zich steeds meer distantieert van de mensen die ze volgens haar eigen retorica zou moeten bevrijden maar in plaats daarvan maakt ze gevangenen van ze, zoals zij zelf eens was maar zichzelf niet meer schijnt te herinneren.Ik zeg niet, zoals ons meest gewaardeerde mede PB’er EdV jullie misschien zou willen doen denken, dat ze geen “gezond” mens meer is; ik geloof dat ze heel gezond is en ik denk dat ze dat voorlopig ook blijft, ik hoop het althans, al was het niet voor de Moslims.Maar ik denk dat Ayaan gekozen heeft voor een ander weg dan die van begrip en die van toereikendheid.Ze heeft gekozen voor afkeer, woede en belediging en haar woorden raken de moslims dan ook tot aan hun ziel.En mensen op wie je spuugt en waarvan je vervolgens verwacht dat ze je mening en je inhoudelijke interpretatie van je daad zullen aanhoren kunnen misschien anders reageren dan je voorzien had.
Nee, ze kan het vergeten, ze is niet meer capabel en op haar geloofwaardigheid zal ik maar niet ingaan aangezien ze meerdere malen op T.V. en radio (zie programma rondom 10) heeft gelogen.Ja, ze heeft gelogen, of is iedereen dat soms op een magische wijze ineens vergeten?Maar goed, het heeft geen zin om hier mijn beschuldigingen te uitten.Ik trek alleen een conclusie die door 1 miljoen moslims in Nederland reeds getrokken is maar helaas nog niet door de gemiddelde autochtone blanke, voor mijn part christelijke, Nederlander.Hieruit blijkt maar weer eens hoe ver ons universa zich van elkaar bevinden…

BaMb-InO
30-01-03, 10:41
Geplaatst door Ashfoura
Het is een walgelijk verhaal deze mishandeling, maar het zou inderdaad goed kunnen dat ze er blijvend schade aan overgehouden heeft.

Toch wel zielig :maf3:


Ik lees hier niets over de Islam.......only the Somalische cultuur, door die klap heeft ze cultuur en Islam door elkaar gehaald......Meskiena....misschien kan Zalm haar wat troosten... Dat ze nog niet doorheeft dat ze een knuffelallochtoontje is en iedereen de gek met haar aansteekt ;) .