PDA

Bekijk Volledige Versie : mohammed een tiran?



Malcolm_X
28-01-03, 00:49
De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, ging op een dag onder de schaduw van een boom slapen en hing zijn zwaard aan de boom. Een man onder de afgodendienaars pakte zijn zwaard af toen hij sliep. Toen hij wakker werd zei de man: ,,Ben je bang voor me?" De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, antwoorde: ,,Nee." Toen zei de man: ,,Wie kan jou tegen mij beschermen?" De profeet antwoorde: ,,Allah". Toen viel het zwaard uit zijn hand, waarna de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, het heeft gepakt en tegen hem zei: ,,Wie kan jou nu tegen mij beschermen?" De man vroeg hem om barmhartig te zijn. De profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, riep hem op zich tot de Islam te bekeren maar de man weigerde. Wél beloofde hij geen oorlog tegen hem te voeren of deel te nemen aan een strijd tegen de moslims, waarna de profeet hem in vrijheid stelde. Hij vertelde zijn volk dat hij de beste onder de mensen heeft ontmoet.


Abdullah ibn Abdul Hamsa reported that he bought something from God's Messenger before he received his prophetic commission, and as there was something still due to Muhammad, he promised that he would bring it to his place. But Hamsa forgot about it and remembered three days later. He went to that place and found God's Messenger there waiting for him. The Prophet said, "You have caused me great trouble and inconvenience. I have been here three days waiting for you." Abdullah ibn Amir reported that his mother called him one day when God's Messenger was sitting in their house, saying, "Come here and I shall give you something." God's Messenger asked her what she intended to give him; she replied that she intended to give him some dates. He said, "If you were not to give him anything, a lie would have been recorded against you."


Another great quality of Muhammad was that he never took revenge on anyone for personal reasons and always forgave even his staunch enemies A'isha said that God's Messenger never took revenge on his own behalf on anyone She also said that God's Messenger was not unseemly or obscene in his speech, nor was he loud-voiced in the streets, nor did he return evil for evil, but he would forgive and pardon The people of the Quraish rebuked him, taunted and mocked at him, beat him and abused him They tried to kill him and when he escaped to Medinah, they waged many wars against him yet when he entered Makkah victorious with an army of 10,000, he did not take revenge on anyone He forgave all Even his deadliest enemy Abu Sufyan, who fought so many battles, was forgiven, and anyone who stayed in his house was also forgiven

Once a Jew came to him and out of mischief, greeted him by saying "As-sam Alaikum" (death to you) instead of As-salamu Alaikum (peace be on you). A'isha with anger, gave a harsh reply. But he stopped her and said, "A'isha! Don’t use harsh words; be polite; God likes mildness in everything."

Muhammad spent all his life in poverty but still never refused anyone's request. After the Muslim victories, many lands and orchards came into their possession but he distributed them all.. Muhammad himself set an example of self-sacrifice by his own deeds for others, and his companions followed in his footsteps

Malcolm_X
28-01-03, 21:21
Geplaatst door J.M.T.
"Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol"

"En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd! "

"Allah belooft de huichelaars, mannen en vrouwen en de ongelovigen het Vuur der hel, waarin zij zullen vertoeven. Het zal hun genoeg zijn. Allah heeft hen vervloekt, en zij zullen een blijvende straf ontvangen"

"O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is. "

" O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet"

"Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden"

Vermeld je er ook bij waarom deze verzem werd geopenbaard. Elk vers heeft een eigen reden waarom en wanneer het is geopenbaard. Deze verzen die je aanhaalt werden geopenbaard na jarenlange vervolging van de moslims. Na het openbaren van deze vers werd het geoorloofd om terug te vechten.

Abdul Karim
28-01-03, 21:35
JMT, 't is nu al de zoveelste keer dat ik deze goedkope retoriek hier voorbij zie komen. Koran verzen die uit de context worden geplaatst. Dat terwijl je ook wel weet dat je zonder moeite dit soort citaten uit de de Talmoed/Thora en de Bijbel kan plukken.

Het is inmiddels een open deur om te zeggen dat er niet zoiets bestaat als ''de'' Islam. Vele interpretaties zijn mogelijk, zoals bij alle grote godsdiensten. Zo ook bij de Islam waar nu vele kanten wordt nu verzekerd dat de Islam `in het teken van de vrede' staat, een godsdienst is die tolerantie en respect uitdraagt.

Moslims, Christenen en Joden zijn het er over eens dat wat van God afkomstig is, of het door inspiratie is of door openbaring, een van de volgende vier doelen moet dienen:

1. Het moet onderwijzen in geloofsleer
2. Terechtwijzing van onze fouten
3. Ons verbetering bieden
4. Of ons leiden tot gerechtigheid

Uit je schrijven is duidelijk geworden dat je niet weet wat Naasikh-en Maansookh verzen zijn.

Malcolm_X
29-01-03, 23:24
Op een dag kwam een jood van wie de profeet(saws) geld had geleend, het van hem terugeisen. De man sloeg een grove, agressieve toon aan tegen Mohamed(saws) en suggereerde dat hij zich niet stipt aan zijn afspraken gehouden had en greep de Profeet(saws) zelfs bij zijn mantel. Hij betrok Mohammeds hele stam bij zijn beschuldiging, die door de arabieren beschouwd werden als een vreselijke vernedering. Omar ibn el Chattab(ra) kon dit niet verdragen en greep de man ruw beet.
Glimlachend vroeg de Boodschapper(saws) Omar(ra) de man los te laten. "We hadden iets anders van jou nodig, Omar. Je moest mij vertellen dat ik mijn schuld moet terug betalen, en je meot hem zeggen het vriendelijk te vragen. De overeenkomst loopt pas over drie dagen af, maar ga naar de schatkamer en geef hem maar wat extra's."
Nadat de jood zijn geld gekregen had, keerde hij terug. Zwoor trouw aan Mohamed(saws) en werd moslim. Toen hem gevraagd werd waarom hij moslim was geworden, zei hij: "Dit zijn niet de manieren van een gewone sterveling, dit zijn de manieren van de profeten."

Toen de moslims toestemming kregen om terug te vechten tegen degene die hen hun geloof vervolgd hadden, end e boodschapper(saws) zag dat zijn mannen in het nauw gedreven werden, een moslim op de drie of vier heidenen, en gedood werden door de heidenen tijdens de slag bij Uhud, drongen mensen er op de vijand te vervloeken, maar hij antwoordde: "Ik ben niet gezonden om te vervloeken." In plaats daarvan zei hij terwijl zijn gezicht verwond was en zijn mensen op het slagveld sneuvelden: "Mijn Heer, vergeef mijn volk, want zij weten niet wat zij doen."

Toen Thoemama ibn Athal van Yamma moslim werd, zwoer hij dat hij geen enkel graankorrel naar Mekka zou sturen tenzij de Boodschapper(saws) daartoe opdracht gaf. De mekkanen leefden van de handel, hun land kon geen graan produceren. het graan van Yammama was een eerste levensbehoefte voor hen, dus ze vroegen de Profeet(saws) Thoemama te smeken graan aan hen te verkopen.
Het waren dezelfde Mekkanen die jarenlang de Profeet(saws) hadden vervolgd en zijn volgelingen gedwongen Mejja te verlaten; het waren dezelfde Mekkanen die jarenlang de Profeet(saws) en zijn stam drie jaar lang hadden sociaal en economisch geboycot hadden, zodat hij half verhongerde in de bergen en zelfs stenen in zijn tailleband moest stoppen om de hongerkrampen tegen te gaan. Uiteindelijk, nu de islam zich verspreid had en de moslims de macht hadden in Medina, was Mohamed(saws) in de positie dezelfde manier te behandelen. Maar wat deed hij? Hij schreef een brief aan Thoemama waarin hij hem vriendelijk vroeg weer graan aan de Mekkanen te verkopen.

Malcolm_X
30-01-03, 00:01
Er stond eens tijdens de beginjaren van de islam in het centrum van Mekka een man die riep: "Volk van Mekka, ik ben een vreemdeling in jullie stad. Ik ben hier gekomen met kamelen die ik aan Aboe Jahl heb verkocht. Ik heb gewacht en gesmeekt tot mijn geduld opraakte, maar Aboe Jahl weigert mij voor de kamelen te betalen. Wie wil voor mij bemiddelen?"
Onder de groepje mannen to wie hij zich richtte, bevonden zich een aantal vrienden en bekenden van Aboe Jahl, maar zij zagen niet in waarom zij zich omwille van die vreemdeling in zouden spannen en een ruzie met Aboe jahl zouden riskeren. Toen wees iemand de man, bij wijze van grap, op Mohamed(saws). Mohamed(saws) bevond zich even verderop bij de Ka'ba, waar hij aan het bidden was. Ze zeiden tegen de man: "Zie je die man daar? Hij zal voor je bemiddelen."
Ze zeiden er neit bij dat Aboe Jahl Mohameds ergste vijand was, die al talloze malen tegen de profeet(saws) samenspannde. Ze dachten dat ze een grote grap ten koste van Mohamed(saws) en de vreemdeling hadden uitgehaald.
De vreemdeling ging naar Mohamed(saws), zonder te weten wie hij was of wat zijn relatie met Aboe Jahl was. Mohamed luisterde aandachtig naar zijn verhaal. Hij had zich kunnen verontschuldigen, door te zeggen dat hij niet de juiste persoon was om te bemiddelen tussen hem en Aboe Jahl, maar hij wilde gerechtigheid boven alles laten zegenvieren. Er moetgenoegdoening geeist worden. Hij stond op en zei tegen de man dat ze samen het geld zouden opeisen.
Ze werden op een afstandje gevolg door de Qoeraisj (de hoge adel van Mekka die Mohamed(saws) erg tegenwerkte). Zij wilden welleens zien wat er zou gebeuren. Misschien zouden Aboe jahl en Mohamed(saws) met elkaar op de vuist gaan, en dat zou weer kunnen leiden tot een stammenoorlog. Daarom stuurde ze een spion vanuit hun midden om te ontdekkenwat de twee mannen tegen elkaar zeiden.
Toen Mohamed(saws) met de vreemdeling bij Aboe Jahl's huis was aangekomen, klopte hij op de deur.
"Wie is daar?" vroeg Aboe Jahl.
"Mohamed".
Bevend en bleek kwam Aboe Jahl naar buiten
"Kan je deze man zijn geld geven?" vroeg Mohamed(saws)
"Zeker", zei Aboe jahl. "Een ogenblikje."
Hij ging naar binnen en haalde het geld, gaf het aan de vreemdeling, en de vreemdeling vetrok.
Zoals zo vaak het geval was bij die Qoraisjieten, spanden ze achter Mohameds(saws) rug samen, maar als ze oog in oog met hem stonden, betoonden ze zich laf en gehoorzaamden. Toch bleef Mohamed(saws) vriendelijk, geduldig en verdraagzaam.

Malcolm_X
30-01-03, 20:31
Geplaatst door J.M.T.
Abdelkarim

Sorry hoor ik heb nu eenmaal moeite met een religie die een oorlog denkt te mogen en kan verklaren tegen anders gelovigen. Want wie weet er in Godsnaam wie de 'juiste gelovigen zijn/waren!?


De islam verklaart geen enkel oorlog tegen andersgelovigen. De islam verklaart alleen de oorlog enkel en alleen als zelfverdediging. De verzen die je aanhaalt was een toestemming om eindelijk terug te vechten tegen de afgoddienaren die hun jarenlang hebben vervolgd, vernederd en vermoord hebben. Pas toen ze een eigen staat hadden opgericht in Medina kregen ze de toestemming om terug te vechten tegen degene die hun vervolgden. Toen Heel arabie zich bekeerd heeft tot de islam en de Bizantijnen en perzen bang begonnen te worden voor de kracht en eenheid van de moslims probeerden ze tegen de moslims te vechten, waarna het verplicht werd voor de moslims om weer terug te vechten. Een belangerijk detail is dat bij veel gevechten tussen de bizantijnen en de perzen tegen de moslims, de militaire overwicht van tegenpartij van de moslims veel en veel groter was. Bij enkele gevechten was het zelfs zo dat 30.000 man tegenover 200.000 bizantijnen stond en de moslims wonnen de slagveld nog....



Denk je werkelijk dat een oneindige God geen tijd heeft voor mensen die een ander gezicht aan Hem gegeven hebben en op een andere manier over Hem denken, Hem zien? Dat zou uiterst dom en intolerant van Hem zijn. Waarom zou hij dan deze mensen (die misschien in Japan geboren zijn en nog nooit van de islam gehoord hebben) zijn 'juiste' woorden niet doorgegeven hebben? Of niet aan de Oude Egyptenaren die ook heel spiritueel waren en hun hele leven op het Hiernamaals richtten? Of niet aan de Azteken of anderen die net zo hard geloofden als jullie?

What about someone who never heard of Islam?
Allah is the most just. Don't even think that we can be nicer than Allah. Allah is the Most Just, and He said in the Koran "We were not to punish till having sent a warner". The "We" here is the majestic we used in Arabic. So if a person never heard about Islam, and was never warned clearly Allah would have a special test for that person that He knows is equal to the chance that person would have had on earth.





Waarom is het Hindoeisme volgens jullie niet het Ware Geloof? Hoe kun jij bewijzen dat wat Hindoes geloven niet waar is? Deze religie is veel, veel ouder dan het christendom of de islam en bestaat nog steeds.

De islam is zelfs nog veel ouder dan welk godsdienst dan ook. Adam was de allereerste moslim. alle profeten waren allemaal moslims.
Zelfs in de hindoe geschriften staat de voorspelling van de komst van de profeet Mohamed(saws)
Mohamed(saws) in de hindu geschriften (http://cyberistan.org/islamic/prophhs.html)



Jullie geloven dat de Koran het woord van God is - bewijzen kun je het niet. Maar iedereen staat vrij om te geloven wat zij willen - echter liever geen 'jihads', en fatwa's en de wrede straffen van de sharia want die horen echt niet thuis onder wat men mensenrechten noemt waarvoor wij heel lang gestreden hebben. Vandaar dat wij er tegen zijn en niet geloven dat die seculiere wetten iets te maken hebben met de Wil van God'. In sommige passages van de Koran is duidelijk een seculiere machtsstrijd'en manipulatie te lezen: wie is je vijand en wie niet, wie mag je doden en wie niet, wie mag je wel doden maar niet als hij 'zakat betaalt, hoe je mensen moet bestraffen voor zonden, dat je ledematen mag afhakken, dat de vrouw "minder bevoorrecht is"dan de man.
Dit zijn allemaal seculiere wetten met betrekking op het leven op aarde en seculiere verorderingen.

Wat de qoraan betreft. Moslims geloven inderdaad dat eht de letterlijke woord van God is. Een ongeletterde iemand kan niet met zoiets komen dat volstaat met wetenschappelijke feiten. De qoraan daagt zelfs de mens uit om met iets gelijkwaardigs te komen en het daagt de mens ook om enkel een tegenstijdig erin te vinden. In de koraan kan je zelfs Numerieke wonderen in tegen komen. Een klein voorbeeld:
59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd. (surah al imraan)

In bovenstaande vers komt naar voren dat Jezus gelijkwaardig is an Adam. Letterlijk zal je dit in de koraan ook tegenkomen. Het aantal keer dat het woord "Adam" in de koraan voorkomt is 25 keer. Het woord "Jezus" komt 'TOEVALLIG' ook 25 keer voor. Zo zijn er meerdere vergelijkingen in de koraan. Dit is een enkel klein aspect van de koraan.....
Wetenschappelijke wonders in de koraan (http://www.it-is-truth.org)


Wat betreft de sharia....in de 40 jaar van de begin van de islam waren er maar 6 handafhakking in heel de islamitische staat. Dus dit laat ook wel zien van hoe preventief het werkt.
jihaad=> je moet eerst even nagaan wat de term eigenlijk inhoud.
Jihad explained (http://www.islamland.org/broch1/eb023.htm)




Wat mij verbaasd is dat moslims zeggen dat het alléén aan Allah is om te bepalen wie er in het Paradijs komt of naar de Hel gaat terwijl er intussen allerlei straffen opgelegd kunnen worden in de naam van Allah hier op aarde. Laat die straffen dus aan God over lijkt mij - uiteindelijk zal Hij beslissing wie zondaars zijn of niet en over eventuele straffen beslissen.


De straffen zijn er om de gemeenschap in goeden banen te leiden. Iemand die



Christus staat gelijk aan Vrede. Christus was tégen stenigen, Mohammed níet. Mohammed was op vele manieren een wereldlijk mens - met zijn vele vrouwen, zijn oorlog, zijn wetten, zijn veroordelingen, en zijn vooroordelen betreffende anderen.


Wat betreft Jezus...zou ik maar beter de bijbel goeg bestuderen.
[Math. 10:34] "Do not think that I have come to make peace on earth? I HAVE NOT COME TO BRING PEACE, BUT A SWORD.




Uit ALLE mensen door ALLE eeuwen heen zag God alléén die éne Mohammed als zijn gezant, zijn woordvoerder? Waarom heeft Allah niet veel eerder zo'n man aangesteld - aan het Begin Der Tijde?

God heeft sinds het begin van de mens al profeten gestuurd. duizenden profeten zijn er sinds het begin gestuurd. Mohamed(saws) is de laatste
profeet.