PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanklacht tegen Hirsi Ali?



GoodspeeD
28-01-03, 12:14
Dit is absoluut geen provocatie. Ik heb respect voor ieders mening, maar leg mij aub eens uit waarom er ook maar enige aanleiding zou zijn voor een aanklacht tegen Hirsi Ali.

Zij zegt iets, waar een select groep mensen (voornamelijk Moslims) het niet mee eens zijn. Daar tegenover zijn veel andere mensen het er wel mee eens. Ik vind eerlijk gezegd dat de mensen die het niet eens zijn met Hirsi Ali evengoed toch haar uitspraken dienen te accepteren. Dat doe ik ook als iemand een uitspraak doet waar ik het totaal niet mee eens ben. Aanklachten dien je niet in tegen mensen die iets zeggen, maar tegen mensen die iets doen. Er bestaat hier iets dat "vrijheid van meningsuiting" heet. En dan kunnen mensen zeggen dat dit geen meningsuiting is, maar daar ben ik het totaal niet mee eens.

Als voorbeeld neem ik het recentelijk uitlaten van de Imam (in naam van de Islam zoals hij het zelf zei). Hij vond homoseksualiteit een ziekte en stelde het gelijk met varkens en honden.

Wat er nu gecreëerd wordt (ik merk dat op andere fora) is dat mensen het idee krijgen dat Moslims alles mogen zeggen, zolang het maar in naam van de Islam, maar anderen mogen niets zeggen over hun gedachten over de Islam, want dan wordt het meteen als beledigend beschouwd en worden er aanklachten ingediend.

Als je een bepaalde godsdients hebt, dan moet je met kritiek kunnen omgaan. Dat doen Christenen ook. Tot op zekere hoogte en ik (samen met een heleboel andere mensen) vind dat Hirsi Ali zeker niet te ver is gegaan. Ik vind juist dat zij zichzelf uitdrukt op een erg voorzichtige wijze en juist haar best doet om de Moslimcultuur in Nederland niet te beledigen.

Ik lees een boel reacties hier op het forum over Hirsi Ali en andere mensen in de Nederlandse politiek en ze zijn bijna allemaal negatief. Waarom? Laat iedereen zijn zegje doen en laat Nederland zo regeren zoals het regeert, want zo gaat het al jaren goed. Als er mensen zijn die denken dat ze beter kunnen regeren dan Hirsi Ali, Zalm of weet ik welke VVD'er, LPF'er of van mijn part CDA'er, dan moeten ze zelf in de politiek gaan, maar niet bij het minste of geringste kritiek dat erop hun godsdienst komt een aanklacht in gaan dienen.

Probeer kritiek eens te begrijpen en niet al het kritiek te bekritiseren.

Simon
28-01-03, 12:26
Geplaatst door GoodspeeD

Probeer kritiek eens te begrijpen en niet al het kritiek te bekritiseren.

Nou begin daar zelf eens mee zou ik zeggen.

Simon

GoodspeeD
28-01-03, 12:29
Geplaatst door Simon
Nou begin daar zelf eens mee zou ik zeggen.

Simon

Dat doe ik ook. Vandaar mijn vraag? Wat ik hier overal zie is pure haat jegens Hirsi Ali. Een aanklacht aanspannen noem ik geen kritiek. Ik vind je reactie dan ook eerlijk gezegd onterecht.

plexus
28-01-03, 12:32
Geplaatst door GoodspeeD
Dit is absoluut geen provocatie. Ik heb respect voor ieders mening, maar leg mij aub eens uit waarom er ook maar enige aanleiding zou zijn voor een aanklacht tegen Hirsi Ali.

Zij zegt iets, waar een select groep mensen (voornamelijk Moslims) het niet mee eens zijn. Daar tegenover zijn veel andere mensen het er wel mee eens. Ik vind eerlijk gezegd dat de mensen die het niet eens zijn met Hirsi Ali evengoed toch haar uitspraken dienen te accepteren. Dat doe ik ook als iemand een uitspraak doet waar ik het totaal niet mee eens ben. Aanklachten dien je niet in tegen mensen die iets zeggen, maar tegen mensen die iets doen. Er bestaat hier iets dat "vrijheid van meningsuiting" heet. En dan kunnen mensen zeggen dat dit geen meningsuiting is, maar daar ben ik het totaal niet mee eens.

Als voorbeeld neem ik het recentelijk uitlaten van de Imam (in naam van de Islam zoals hij het zelf zei). Hij vond homoseksualiteit een ziekte en stelde het gelijk met varkens en honden.

Wat er nu gecreëerd wordt (ik merk dat op andere fora) is dat mensen het idee krijgen dat Moslims alles mogen zeggen, zolang het maar in naam van de Islam, maar anderen mogen niets zeggen over hun gedachten over de Islam, want dan wordt het meteen als beledigend beschouwd en worden er aanklachten ingediend.

Als je een bepaalde godsdients hebt, dan moet je met kritiek kunnen omgaan. Dat doen Christenen ook. Tot op zekere hoogte en ik (samen met een heleboel andere mensen) vind dat Hirsi Ali zeker niet te ver is gegaan. Ik vind juist dat zij zichzelf uitdrukt op een erg voorzichtige wijze en juist haar best doet om de Moslimcultuur in Nederland niet te beledigen.

Ik lees een boel reacties hier op het forum over Hirsi Ali en andere mensen in de Nederlandse politiek en ze zijn bijna allemaal negatief. Waarom? Laat iedereen zijn zegje doen en laat Nederland zo regeren zoals het regeert, want zo gaat het al jaren goed. Als er mensen zijn die denken dat ze beter kunnen regeren dan Hirsi Ali, Zalm of weet ik welke VVD'er, LPF'er of van mijn part CDA'er, dan moeten ze zelf in de politiek gaan, maar niet bij het minste of geringste kritiek dat erop hun godsdienst komt een aanklacht in gaan dienen.

Probeer kritiek eens te begrijpen en niet al het kritiek te bekritiseren.

...zo te lezen heb je geen enkele toelichting of uitleg nodig(Badspeed)...

Shaheed
28-01-03, 12:42
Waarom werd el moumnie eigenlijk in de media zwart gemaakt, hij zei toch nieks anders dan zijn mening.
Waarom werd hij voor achterlijk uitgemaakt en vonden de nederlanders dat hij het land moest verlaten, hij zei toch niks anders dan zijn mening.
Waarom werd el moumnie door autochtone blanke nederlanders bedreigd ook op straat, hij zei toch niks anders dan zijn mening.
Waarom werd el moumnie door het OM aangeklaagd omdat zijn mening beledigend zou zijn, en de mening van ayaan is die niet beledigend?
Waarom zei Zalm op T.V. dat de imams respect moeten hebben voor homo's, in het geval van ayaan vind hij dat iedereen recht heeft op een mening.



Conclusie = hypocrisie van de NEDERLANDERS!

Mill
28-01-03, 12:53
Geplaatst door Shaheed
Waarom werd el moumnie eigenlijk in de media zwart gemaakt, hij zei toch nieks anders dan zijn mening.
Waarom werd hij voor achterlijk uitgemaakt en vonden de nederlanders dat hij het land moest verlaten, hij zei toch niks anders dan zijn mening.
Waarom werd el moumnie door autochtone blanke nederlanders bedreigd ook op straat, hij zei toch niks anders dan zijn mening.
Waarom werd el moumnie door het OM aangeklaagd omdat zijn mening beledigend zou zijn, en de mening van ayaan is die niet beledigend?
Waarom zei Zalm op T.V. dat de imams respect moeten hebben voor homo's, in het geval van ayaan vind hij dat iedereen recht heeft op een mening.



Conclusie = hypocrisie van de NEDERLANDERS!

Het zou alleen hypocrisie zijn geweest als Zalm het had goed gevonden wanneer AHA had gezegd: etnische Marokkanen zijn lager dan varkens.

Probleem is dat de Moumni zaak en de Ali zaak niet analoog zijn. Zeggen dat homo's of Marokkanen varkens zijn is discriminatie van groepen mensen op grond van gefixeerde biologische kenmerken. Zeggen dat Mohammed een perverse tiran was is een morele uitspraak doen over een vermeend historische figuur op grond van aan hem toegeschreven gedrag. Zij zegt hier niet mee dat een biologische groep mensen minderwaardig is. Zij zegt dat een historisch figuur die door een groep mensen wordt aanbeden niet deugt. Daarmee heeft ze nog geen gelijk, maar het valt niet goed in te zien waarom zij niet zou mogen ingaan tegen bepaalde overtuigingen, zoals bijvoorbeeld de overtuiging van een groep mensen, in casu zij die zich moslims noemen, dat Mohammed een voortreffelijke kerel was.

JeroenMeloen
28-01-03, 12:54
ShaHeed, hoe leg jij de rol van Mohammed dan uit? Was hij geen pervers? Was het geen tiran?

-edit-
Je noemt het hypocrisie van de Nederlanders. Hoe omschrijf je een user-icon waarin een Amerikaanse vlag verbrand word dan? Behoorlijk hypocriet voor iemand die in een westers land woont nietwaar?
-edit-

GoodspeeD
28-01-03, 13:01
Allereerst zit er een verschil tussen de toon van El Moumnie en die van Hirsi Ali. El Moumnie deed geen enkele moeite om zijn mening ook maar dusdanig vriendelijk over te laten komen en liet ook totaal geen respect voor andermans mening blijken. Hirsi Ali kwam echter zeer voorzichtig met een mening en liet ook duidelijk blijken wel respect te hebben voor de Moslimcultuur.

Kortom: El Moumnie's uitspraken waren veel radicaler dan die van Hirsi Ali.

Verder ben ik het volledig eens met de reactie van Mill.

Ashfoura
28-01-03, 13:20
Goodspeed,

Je komt hier zogenaamd onbevangen binnenvallen met een vraag, maar het komt helemaal anders over dan ongetwijfeld jouw bedoeling is. De reden is, dat het stukje dat je hier plaatst niet onbevangen is, maar vol zit met aannames en vooroordelen. Je bent je daar niet eens van bewust. Ik zal het je laten zien:


Er bestaat hier iets dat "vrijheid van meningsuiting" heet.

Hier begin je met het aanmatigende toontje van 'De Nederlander' die 'De buitenlanders' wel even zal uitleggen wat hier de regels zijn. En hier begint ook meteen de irritatie bij het lezen van je stuk.


Aanklachten dien je niet in tegen mensen die iets zeggen, maar tegen mensen die iets doen.
Je zegt het als een waarheid, maar het is JOUW waarheid. Tegen Moumni is een aanklacht ingediend omdat hij iets zei, niet omdat hij iets DEED.


Wat er nu gecreëerd wordt (ik merk dat op andere fora) is dat mensen het idee krijgen dat Moslims alles mogen zeggen, zolang het maar in naam van de Islam, maar anderen mogen niets zeggen over hun gedachten over de Islam, want dan wordt het meteen als beledigend beschouwd en worden er aanklachten ingediend.
Je profileert jezelf als onderdeel van 'de domme massa'. Deze mensen praten elkaar allemaal na en zeggen precies wat hierboven staat. De argumenten zijn scheef en onwaar, maar niemand is intelligent genoeg om het te beargumenteren of uberhaupt de onwaarheden te vinden in de uitspraken.


Dat doen Christenen ook.
Hou oud ben je eigenlijk? Christenen hebben zo vaak op hun achterste benen gestaan bij opmerkingen die zijn gemaakt. Probeer maar niet de profeet Jezus (VZMH) te beledigen, op de grove manier zoals Hirshi Ali dat deed, want dan zijn de rapen gaar!


Probeer kritiek eens te begrijpen en niet al het kritiek te bekritiseren.
Akelig betwetertje!!! :student:

Ten slotte. We hebben hier inderdaad vrijheid van meninguiting, net zoals we vrijheid van Godsdienst hebben. Het past een politica dus niet uitspraken te doen over een belangrijke historische figuur waarvan ze kan weten dat ze daarmee een hele bevolkingsgroep kwest. Er is niet zo veel verschil in haar uitspraak en die van Moumni.


Hirsi Ali kwam echter zeer voorzichtig met een mening en liet ook duidelijk blijken wel respect te hebben voor de Moslimcultuur.
Hoezo "liet duidelijk blijken wel respect te hebben voor de moslimcultuur|". Ze haat de islam en komt daar zeer duidelijk voor uit. Ga dat artikel "de tien geboden", Trouw van afgelopen zaterdag lezen en kom dan weer een terug. Je kakelt als een kip zonder kop.

MokroMike II
28-01-03, 13:22
stelletje hypocrieten......toen mw. Duisenberg alleen al het getal 6 miljoen noemde werd de hele rechtsgang stil gezet om de mogelijkheden te onderzoeken om haar te vervolgen.


Ik hoorde toen niemand over het feit dat een aanklacht tegen Gretta zinloos en onnodig zou zijn. Sterker nog de media hebben het er 2 weken lang over gehad. En alle anti-Gretta's kregen in elk actualiteiten programma de tijd voor hun laster campagne.

Simon
28-01-03, 13:29
Geplaatst door GoodspeeD
Dat doe ik ook. Vandaar mijn vraag? Wat ik hier overal zie is pure haat jegens Hirsi Ali. Een aanklacht aanspannen noem ik geen kritiek. Ik vind je reactie dan ook eerlijk gezegd onterecht.

Nou wat betreft de aanklacht. Iedereen mag van mij een aanklacht indienen tegen wie dan ook. Maar dat is juristerij. Ik denk zelf dat de aanklacht weinig kans maakt.

Dan de kritiek: ja die begrijp ik wel. Kijk als Bos binnenkort met Balkenende gaat praten begint hij ook niet over de misdaden die de christenen tijdens de kruistochten hebben begaan. Toch gaat het hier om historische feiten die niemand kan ontkennen. Maar hij begint er niet over omdat het in het kader van de onderhandelingen niet relevant is. Waarom begint Hirshi Ali wel over de dingen die zij genoemd heeft op het moment dat zij net gekozen is in de 2e kamer en zich moet gaan bezig houden met integratie? Nou dat komt omdat zij het geloof als obstakel ziet bij integratie. Dat vind ik nogal onnozel. Ze kan best opvattingen binnen dat geloof aan de orde stellen maar verder kan je niet gaan. Stel je voor dat iemand jou zegt dat het beter zou zijn dat je moslim of christen wordt voor je integratie. Wat zou je dan zeggen? Maar goed, voor de rest kan ik mij er zelf niet zo druk om maken. Ze maakt het zichzelf alleen maar moeilijk want ze zal binnenkort met organisaties in gesprek moeten die haar niet meer serieus nemen als gesprekspartner.

Simon

m.i.
28-01-03, 13:30
ze valt de turken en marokanen niet aan, maar de moslims, het heeft dus niets met nationaliteit te maken, voor de rest geeft ze duidelijke taal en dat is al eerder gebleken (Pim Fortuyn) dat dit niet geaccepteerd wordt.
als je gaat onderzoeken wie die mohammed was (en dan niet de moslimpropaganda gaat volgen maar de reeele geschiedenis) dan kom je erachter dat het inderdaad een pervers figuur was en dat hij machtsgeil was en daarom zijn eigen godsdienst heeft opgericht.
zelfs hetgene waar alle moslims over struikelen bij het christelijke geloof, dat Allah geen zoon zou hebben...(Sura 23: 91)
de geschiedenis bewijst dat voor de islam zelfs maar bestond de Sabeans (ik weet even de nederlandse vertaling van die stam niet meer) in Arabië de maangod Allah aanbeden...en die trouwde met de zonnegodin en die gaf geboorte aan drie godinnen, Al-lat, Al-uzza en Manat, die werden afgoden en werden aanbeden als de "dochters van Allah"
de maangod was Allah en die was maar 1 van de 360 afgoden in de kabah in Mekka en Mohammed wist dit allemaal!
dat het die maangod betreft is wel overduidelijk want de halve maan is nog overal terug te vinden binnen de islam.
zelfs de ramadan begint en eindigt met de standen van de maan...moslims mogen aan hun imam vragen waarom :-) (waarschijnlijk durven moslims het niet want ze zouden eens achter de waarheid komen!!!)
Mohammed wilde zijn eigen religie maken, want hij had het nodig dat zijn machtige stam hem zou steunen, dus koos hij Allah, de maangod die ze aanbeden, om die als enige God te laten zijn en verklaarde zichzelf(!!!) tot Allah's profeet...

in jaren 50 van de vorige eeuw werd een grote tempel van de maangod opgegraven in Hazor in Palestina.
twee afgodsbeeltjes van de maangod werden gevonden,wat bewees dat allah een PRE-islamitische afgod was (1 van de velen die bedacht waren)
voor de gene die het niet geloven mogen ze een wetenschappelijk boek nalezen: en daar ook de foto's bekijken ;The Moon-god Allah In the Archeology of the Middle East geschreven door Dr. Robert A. Morey en kijk dan even op bladzijde 6

voor alle moslims:
-Allah is NIET GOD
-Mohammed was NIET PROFEET
-en de Koran is NIET het woord van God.

voor de genen die meer info willen die moeten het volgende boek lezen (behalve als je wilt vastblijven zitten in de denkbeelden die je zijn opgedrongen door ouders en godsdienstleraars en een boek geschreven door een "profeet" van een god die om politieke redenen is gekozen uit honderden andere afgodsbeelden.
moslims moeten ook maar eens kritiek eerlijk kunnen verdragen en dan ook alleen de echte moslims en niet in 1 keer een turks forum of een lading opgeschoten marokaanse jongeren.
als ik iets zeg over christenen dan is het toch ook raar als www.nederlandsforum.nl (als die al bestaat) zich aangesproken gaat voelen? en waarom gaat turksforum.nl er dan wil over zeuren!?
en waarom maroc.nl?
als het nu moslims.nl was...ok dat is logisch!
hmm...deze kritiek moest ik even kwijt.
mzzl

rnaj
28-01-03, 13:34
stelletje hypocrieten......toen mw. Duisenberg alleen al het getal 6 miljoen noemde werd de hele rechtsgang stil gezet om de mogelijkheden te onderzoeken om haar te vervolgen.

Ook daar mag je niet alle nederlanders de schuld van geven.


Akelig betwetertje!!!

Das niet aardig tegen een nieuwe gast, laten iedergeval hier proberen wel gastvrij te zijn.

kijk laten we eerlijk zijn, laat de frustratie's van AHA de hare zijn. Het is niet aardig wat ze gezegt heeft en als 2ekamer lid zelfs een beetje dom.
Laten we vooral veel aandacht aan besteden, dan gaat het vanzelf een eigen leven leiden.

Het verschil met El Moumnie is dat nu op dit moment een groep nederlandse NIET moslims zich ook uitspreekt tegen de woorden van AHA. Dit forum is een goed voorbeeld.

Toen El Moumnie homo's verketerde iets wat veel nederlanders boos over waren, en misschien wel bang voor worden hoorde ik geen enkele Moslim nederlander hier afstand van nemen.

Toen heete het 'vrijheid van godsdienst' en kroop iedere moslim bij elkaar op schoot om dit recht EN de uitspraak te verdedigen.

GoodspeeD
28-01-03, 13:45
Geplaatst door Ashfoura
Hier begin je met het aanmatigende toontje van 'De Nederlander' die 'De buitenlanders' wel even zal uitleggen wat hier de regels zijn. En hier begint ook meteen de irritatie bij het lezen van je stuk.

Dat heb je dan nogal verkeerd begrepen. Ik vind overigens wel dat op dit forum de sfeer heerst (althans van wat ik tot nu toe gelezen heb) dat 'De Buitenlanders' zich compleet verdrukt voelen door 'De Nederlanders' zoals jij het noemt.



Je zegt het als een waarheid, maar het is JOUW waarheid. Tegen Moumni is een aanklacht ingediend omdat hij iets zei, niet omdat hij iets DEED.
Klopt. En ook die aanklacht is onterecht. Meneer El Moumni dient zich echter wel te realiseren dat er in Nederland al jaren geleden een oorlog'' is gevoerd over het wel of niet toestaan van homoseksualiteit en veel homoseksuelen blij zijn dat het eindelijk gezien wordt als 'normaal'. Met datgene wat hij zei, wakkerde hij een vlam aan, die allang gedoofd was.



Je profileert jezelf als onderdeel van 'de domme massa'. Deze mensen praten elkaar allemaal na en zeggen precies wat hierboven staat. De argumenten zijn scheef en onwaar, maar niemand is intelligent genoeg om het te beargumenteren of uberhaupt de onwaarheden te vinden in de uitspraken.

Ik snap echt totaal niet hoe je hier bij komt? Dus mensen op andere fora zijn de 'domme massa'. Dat zal dan wel jou waarheid zijn.


Hou oud ben je eigenlijk? Christenen hebben zo vaak op hun achterste benen gestaan bij opmerkingen die zijn gemaakt. Probeer maar niet de profeet Jezus (VZMH) te beledigen, op de grove manier zoals Hirshi Ali dat deed, want dan zijn de rapen gaar!
Ik ben 21. Ik snap totaal niet hoe jij de manier waarop Hirshi Ali haar mening gaf ook maar enigszins grof durft te noemen. Zoals ik al eerder aangaf dient iedereen elkaars mening te respecteren. Niet alleen Moslims, maar ook Christenen. Als een Christenlijke stichting een aanklacht indient vanwege een uitspraak, dan ben ik daar ook op tegen. Feit is alleen, dat Moslims in Nederland zich nogal snel beledigd en bedreigt voelen. En Islamitische instanties nogal snel naar de rechter stappen als er ook maar iets wordt gezegd dat hun niet compleet zint.



Akelig betwetertje!!! :student:

Zoals ik al aangaf in de opening van dit topic, wil ik hier geen ruzie schoppen. In tegendeel, ik wil alleen een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag. Het feit dat jij op deze manier reageert, toont aan dat jij hier anders over denkt.



Ten slotte. We hebben hier inderdaad vrijheid van meninguiting, net zoals we vrijheid van Godsdienst hebben. Het past een politica dus niet uitspraken te doen over een belangrijke historische figuur waarvan ze kan weten dat ze daarmee een hele bevolkingsgroep kwest. Er is niet zo veel verschil in haar uitspraak en die van Moumni.
Het past een politica dus niet??? Sinds wanneer maken wij uit wat een politica past. Mohammed maakt een belangrijk deel uit van de godsdienst bij de Islam, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen daar niets over mogen zeggen. Dus zolang iemand onderdeel is van een godsdienst, mag je daar niets over zeggen???? Feit is dat zaken als deze de laatste tijd een grote rol spelen in de politiek en dan vind ik zeker dat iemand zulke uitspraken mag doen. Dat mensen het er niet mee eens zijn dat kan ik begrijpen, maar deze haat, daar kan ik met m'n hoofd niet bij. Ik vind Hirshi Ali's uitspraken totaal niet grof. Zoals ik al zei, vind ik dat zij zich op een fatsoenlijke en voorzichtige manier heeft uitgesproken op een manier waaruit haar respect voor alle culturen bleek.

Shaheed
28-01-03, 13:46
Geplaatst door rnaj





Toen El Moumnie homo's verketerde iets wat veel nederlanders boos over waren, en misschien wel bang voor worden hoorde ik geen enkele Moslim nederlander hier afstand van nemen.

Toen heete het 'vrijheid van godsdienst' en kroop iedere moslim bij elkaar op schoot om dit recht EN de uitspraak te verdedigen. [/B]

Dat is niet hetzelfde, de media heeft bewust een een gebrekkig nederlands sprekende, marokkaanse imam bezocht om uitspraken uit te lokken.
Ze hadden ook naar de nederlandse imam van Bommel kunnen gaan maar dat hebben ze niet gedaan, immers de hetze is jegens de marokkanen en niet tegen de nederlanders.
Iedereen weet hoe moslims over homo's denken

Ze zouden ook een keer de paus moeten interviewen of kardinaal simonis en jenny goeree.

Aha zoekt bewust de media op om te provoceren, dat terwijl ze werkzaam is in de politiek.

Maar dus als ik het goed begrijp dan vind je dat de media net zoveel aandacht moet besteden aan de woorden van aha als aan de woorden van el moumnie en ook zij dient dan vervolgd te worden........toch.

Shaheed
28-01-03, 14:01
Mochten jullie we een klacht willen indienen, hier heb je een voorbeeld van een klachtbrief.

En stuur het op naar: [email protected]

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het artikel in de Trouw van 25 januari 2003, dien
ik een klacht in tegen Ayaan Hirsi Ali.

In dit artikel noemde Hirsi Ali de profeet Mohammed “gemeten naar onze
westerse maatstaven, een perverse man; Een tiran.”

Ook meldde ze het volgende in dat artikel:
"Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw
binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag
verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet
worden als zij overspel pleegt - ik wil laten zien dat er ook een andere
werkelijkheid is dan de 'waarheid' die, met behulp van Saoedisch geld,
over de wereld wordt verspreid."

Op een rijtje gezet, beledigt Hirsi Ali de profeet van de islam
meerdere malen. Ze noemt hem:
- een tiran
- pervers
- als individu verachtelijk

Ook maakt hirsi ali duidelijk dat zij de islam een achterlijk
uitgangspunt heeft, waarmee ze het geloof beledigt:
,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je
overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil
niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij
lopen achter.”

Vervolgens maakt ze daarop ook nog eens duidelijk dat de islam in haar
ogen verleden tijd is:
“Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft
gehad: ,,Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde
bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden -de aanval
op Irak zal aantonen hoe erg- maar 11 september was het begin van het
einde van de islam.”

Haar uitspraken zijn in tegenspraak met de wet, en wel met:
- artikel 137c
- artikel 137e


Op grond van deze redenen, namelijk Godslastering en aantasting van
goede zeden en eer van mij, dien ik deze klacht in.

Gaarne zie ik spoedig een reactie tegemoet.


Hoogachtend,

Bart
28-01-03, 14:01
Geplaatst door Shaheed
Dat is niet hetzelfde, de media heeft bewust een een gebrekkig nederlands sprekende, marokkaanse imam bezocht om uitspraken uit te lokken.
Ze hadden ook naar de nederlandse imam van Bommel kunnen gaan maar dat hebben ze niet gedaan, immers de hetze is jegens de marokkanen en niet tegen de nederlanders.
Iedereen weet hoe moslims over homo's denken

Ze zouden ook een keer de paus moeten interviewen of kardinaal simonis en jenny goeree.

Aha zoekt bewust de media op om te provoceren, dat terwijl ze werkzaam is in de politiek.

Maar dus als ik het goed begrijp dan vind je dat de media net zoveel aandacht moet besteden aan de woorden van aha als aan de woorden van el moumnie en ook zij dient dan vervolgd te worden........toch.

Ik begrijp hieruit dus dat jij vindt dat AHA niet vervolgd moet worden, en dat als zij toch vervolgd wordt de rechter haar moet vrijspreken, net als El-Moumni. Toch?

Bart
28-01-03, 14:05
Geplaatst door Shaheed
Mochten jullie we een klacht willen indienen, hier heb je een voorbeeld van een klachtbrief.

En stuur het op naar: [email protected]

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het artikel in de Trouw van 25 januari 2003, dien
ik een klacht in tegen Ayaan Hirsi Ali.

In dit artikel noemde Hirsi Ali de profeet Mohammed “gemeten naar onze
westerse maatstaven, een perverse man; Een tiran.”

Ook meldde ze het volgende in dat artikel:
"Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw
binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag
verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet
worden als zij overspel pleegt - ik wil laten zien dat er ook een andere
werkelijkheid is dan de 'waarheid' die, met behulp van Saoedisch geld,
over de wereld wordt verspreid."

Op een rijtje gezet, beledigt Hirsi Ali de profeet van de islam
meerdere malen. Ze noemt hem:
- een tiran
- pervers
- als individu verachtelijk

Ook maakt hirsi ali duidelijk dat zij de islam een achterlijk
uitgangspunt heeft, waarmee ze het geloof beledigt:
,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je
overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil
niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij
lopen achter.”

Vervolgens maakt ze daarop ook nog eens duidelijk dat de islam in haar
ogen verleden tijd is:
“Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft
gehad: ,,Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde
bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden -de aanval
op Irak zal aantonen hoe erg- maar 11 september was het begin van het
einde van de islam.”

Haar uitspraken zijn in tegenspraak met de wet, en wel met:
- artikel 137c
- artikel 137e


Op grond van deze redenen, namelijk Godslastering en aantasting van
goede zeden en eer van mij, dien ik deze klacht in.

Gaarne zie ik spoedig een reactie tegemoet.


Hoogachtend,

Geen schijn van kans. Ten eerste is het Mohammed die (volgens jou) beledigd wordt. Alleen hij of zijn erven (in de juridische zin des woords) kunnen een aanklacht daarover aanspannen. Ten tweede kan het geen godslastering zijn, Mohammed is immers geen god.

JeroenMeloen
28-01-03, 14:09
Sorry Shaheed, IEDEREEN weet hoe moslims over homo's denken? Helder jij het maar even op voor me, hoe denken moslims over homo's?

Ashfoura
28-01-03, 14:26
Hier een aantal citaten uit het gewraakte stuk:

Persoonlijk blijf ik de leer van Mohammed achterhaald vinden, maar omdat ik in mijn nieuwe rol, als politica, niet in debat kon gaan met mensen die mij steeds weer voor de voeten zouden werpen dat ik hen achterlijk had genoemd, heb ik die opmerking teruggenomen. Of eigenlijk zou ik moeten zeggen dat ik mijn woorden heb genuanceerd: ik vind de islam - je overgeven aan de wil van Allah - een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter. Dat is iets anders. Zij kunnen nog vooruit.''

Mohammed is, gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man. Een tiran.

Mohammed is een voorbeeld voor alle moslimmannen. Vind je het vreemd dat zoveel moslimmannen gewelddadig zijn?

En ik mag vinden: Mohammed is als individu verachtelijk.

Over haar vader: Ik weet dat hij liever blijft hangen in de waan dat ik geestelijk ziek ben. (Als haar eigen vader haar geestelijk ziek vindt, hoe moeten wij haar dan zien. Zal haar eigen familie haar niet het beste kennen?)

Ik heb gemerkt dat mensen het moeilijk vinden om een relatie met mij aan te gaan. Marco, de jongen met wie ik heb samengewoond, zei altijd dat ik ongrijpbaar was. 'Je uit je niet,' zei hij, 'ik weet nooit waar ik aan toe ben met jou.' (Als haar eigen partner niet weet waar hij met haar aan toe is, hoe moet het Nederlandse volk dat dan weten?)

En hoe ziet ze de toekomst? Ze zou graag o.m. "echte debatten voeren in plaats van praatjes over niets".
Iedereen zou ook wil willen dat ze "echte debatten voert ipv praatjes over niets..."

Hirshi Ali komt over als een ziek persoon met een neiging tot manie. Het kan nog helemaal uit de hand lopen en de enige die eraan ten gronde kan gaan is zijzelf, door haar eigen acties. Het is echt vergelijkbaar met Singh Varma.


Sorry Shaheed, IEDEREEN weet hoe moslims over homo's denken? Helder jij het maar even op voor me, hoe denken moslims over homo's?
Lekker toontje Meloenkop! Helder jij es ff voor me op hoe Christenen over homo's denken?

GoodspeeD
28-01-03, 14:37
Geplaatst door Ashfoura
Over haar vader: Ik weet dat hij liever blijft hangen in de waan dat ik geestelijk ziek ben. (Als haar eigen vader haar geestelijk ziek vindt, hoe moeten wij haar dan zien. Zal haar eigen familie haar niet het beste kennen?)

Ik heb gemerkt dat mensen het moeilijk vinden om een relatie met mij aan te gaan. Marco, de jongen met wie ik heb samengewoond, zei altijd dat ik ongrijpbaar was. 'Je uit je niet,' zei hij, 'ik weet nooit waar ik aan toe ben met jou.' (Als haar eigen partner niet weet waar hij met haar aan toe is, hoe moet het Nederlandse volk dat dan weten?)


Priveleven en zakelijk leven zijn wel twee totaal verschillende dingen. Als ik geen hoogte krijg van het feit of mijn vriendin wel of niet McDonalds wil, wil dat nog niet zeggen dat ze geen beslissingen kan nemen in de politiek.

Als mijn vader mij geestelijk ziek vindt, omdat ik niet naar zijn maatstaven presteer of mij niet naar zijn maatstaven gedraag, dan wil dat nog niet zeggen dat ik geestelijk ziek ben.


Lekker toontje Meloenkop! Helder jij es ff voor me op hoe Christenen over homo's denken? [/B]
Kun jij niet normaal reageren? Jij was toch degene die ook op zo'n 'lekker' toontje tegen mij begon?

Ashfoura
28-01-03, 14:49
Priveleven en zakelijk leven zijn wel twee totaal verschillende dingen.

Ben ik helemaal met je eens. Maar als je ervoor kiest de politiek in te gaan en vervolgens ervoor kiest om bepaalde privedingen in de media te uiten, dan moet je niet vreemd opkijken als je daarop beoordeeld wordt. Kijk, mij kan het niet zo veel schelen wat jij allemaal doet en denkt in de vrije tijd, maar jij kiest er ook niet voor een publieke figuur te zijn.


IEDEREEN weet hoe moslims over homo's denken? Helder jij het maar even op voor me, hoe denken moslims over homo's?
Nee, dit is een normale reactie! Sorry hoor, wie de bal kaatst, kan de bal verwachten!

JeroenMeloen
28-01-03, 15:14
Geplaatst door Ashfoura
Nee, dit is een normale reactie! Sorry hoor, wie de bal kaatst, kan de bal verwachten!

Sorry hoor, maar ik heb nu nog steeds geen antwoord gehoord. Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag hoe christenen over homo's denken, omdat ik er geen ben. Wel kan ik je vertellen dat de paus er niet al te positief over denkt. Ik vind hem overigens ook een verachtelijk figuur, maar dat terzijde.

Overigens kan ik je wel vertellen dat de gemiddelde katholiek of grefo geen problemen heeft met homo's. De zwaardere vormen van het christelijk geloof accepteren volgens mij geen homo's. Gelukkig zijn deze mensen niet representatief voor de gemiddelde Nederlander, die geen problemen met homo's heeft.