PDA

Bekijk Volledige Versie : Recordaantal klachten tegen Alibi Ali!



Ashfoura
28-01-03, 14:38
Bij discriminatiemeldpunten is een recordaantal klachten gekomen tegen VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali, die Mohammed 'naar westerse maatstaven een perverse man' noemde. De landelijke klachtenteller stond gisteravond op 157, vooral van Marokkanen. Ter vergelijking: op Rob Oudkerks 'kut-Marokkanen' kwamen 20 klachten, op imam El-Moumni's 'Homoseksualiteit is een ziekte' zo'n 100. Het openbaar ministerie in Amsterdam verzamelt de aangiften bij de politiebureaus.

Het Turks Forum verspreidde gisteren een verklaring onder de titel 'Houd ALIBI ALI buiten het parlement!' De naam Hirsi Ali komt er niet in voor. Zij wordt achtereenvolgens geduid als 'Alibi Ali', 'dit wezen', 'dit sujet' en 'dit individu'. Het forum schrijft onder meer: ,,De enige diepgang die zij toont is in de troebelheid van haar persoonlijkheid''. ,,Dat hebben we gedaan omdat Hirsi Ali donders goed weet dat zij op zich niet serieus wordt genomen'', zegt Gokan Genc, voorzitter van het Turks Forum. ,,Zij doet haar uitspraken alleen omdat mensen achter haar staan, eerst van de PvdA en nu van de VVD. Ik vind onze woorden daarom goed gekozen.''

Het forum is een lobby-organisatie die zegt te willen ingrijpen bij slechte berichtgeving over Turken. In het bericht over Hirsi Ali roept het op tot 'dialoog'. De kwalificaties aan het adres van de politica zijn hiervoor geen belemmering, meent Genc. ,,Zij kan niet iedereen beledigen en zelf met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.''

,,Zij heeft geen recht om moslims in een kwaad daglicht te stellen. Een normale burger doet dat niet. Zij kwetst mij. Mohammed kleineerde vrouwen niet, zoals zij beweert. Hij had er meerdere en één was zelfs zakenvrouw; een ander was wetenschapster.''

,,De islam is de snelst groeiende religie, dat is niet zomaar'', zegt Genc. Zijn forum meent dat de uitspraken van Hirsi Ali 'tegen de mensenrechten indruisen'. Sterker: ,,Het lijkt wel of de inquisitie herleeft!'' Het forum vraagt zich af of de VVD 'fysieke reacties wil uitlokken'. Genc: ,,Zij zal als parlementariër zo doorgaan, dat staat wel vast. Er zullen steeds meer protesten komen en een aantal mensen zal haar misschien weer bedreigen, zoals ze zeggen dat het al eerder is gebeurd.'' Vermoedt Genc dat sommigen haar iets zullen aandoen? ,,Het kan escaleren. Zij beledigt mensen en dat kan niet.''

In de verklaring hekelt het forum ook de rol van Trouw, dat het interview met Hirsi Ali bracht: ,,Dit is niet meer uit te leggen als vrije nieuwsgaring (...) Dit is je reinste aanzetting tot haat.''

(Bron: Trouw)

Mochten jullie we een klacht willen indienen, hier heb je een voorbeeld van een klachtbrief.

En stuur het op naar: [email protected]

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van het artikel in de Trouw van 25 januari 2003, dien ik een klacht in tegen Ayaan Hirsi Ali.

In dit artikel noemde Hirsi Ali de profeet Mohammed “gemeten naar onze westerse maatstaven, een perverse man; Een tiran.”

Ook meldde ze het volgende in dat artikel:
"Mohammed is als individu verachtelijk. Mohammed zegt dat een vrouw binnenshuis moet blijven, een sluier moet dragen, bepaald werk niet mag verrichten, niet hetzelfde erfrecht heeft als haar man, gestenigd moet worden als zij overspel pleegt - ik wil laten zien dat er ook een andere werkelijkheid is dan de 'waarheid' die, met behulp van Saoedisch geld, over de wereld wordt verspreid."

Op een rijtje gezet, beledigt Hirsi Ali de profeet van de islam meerdere malen. Ze noemt hem:
- een tiran
- pervers
- als individu verachtelijk

Ook maakt hirsi ali duidelijk dat zij de islam een achterlijk uitgangspunt heeft, waarmee ze het geloof beledigt:
,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. Ik vind de islam -je overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter.”

Vervolgens maakt ze daarop ook nog eens duidelijk dat de islam in haar
ogen verleden tijd is:
“Hirsi Ali is ervan overtuigd dat de islam zijn langste tijd heeft gehad: ,,Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde
bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden -de aanval op Irak zal aantonen hoe erg- maar 11 september was het begin van het einde van de islam.”

Haar uitspraken zijn in tegenspraak met de wet, en wel met:
- artikel 137c
- artikel 137e

Op grond van deze redenen, namelijk Godslastering en aantasting van goede zeden en eer van mij, dien ik deze klacht in.

Gaarne zie ik spoedig een reactie tegemoet.

Hoogachtend,

Joesoef
28-01-03, 14:46
Godslastering, AHA? Pak dan meteen ook meteen buchari en muslim aan.

Tomas
28-01-03, 17:23
Volgens mij is er maar één die eventueel recht van klagen heeft, omdat hij door AHA publiekelijk is beschuldigd van perverse handelingen.

Maar ik denk dat er twee belangrijke redenen zijn waarom hij dat niet doet: 1. Hij zou eventueel nog een strafzaak aan z'n broek kunnen krijgen. Ach nee, het is allang verjaard. 2. Hij is onvindbaar.

Polderdijk
28-01-03, 18:04
Geplaatst door Ashfoura
Een heel verhaal

,,Eigenlijk heb ik mijn woorden genuanceerd. [B]Ik vind de islam -je overgeven aan de wil van Allah- een achterlijk uitgangspunt, maar dat wil niet zeggen dat ik de dragers van het geloof ook achterlijk vind. Zij lopen achter.”

Nog een stukje tekst
Jullie leven toch in NEDERLAND en zoals al HONDERD keer hier gezegt is, hebben JULLIE maar ook ZIJ "vrijheid van meningsuiting", en zoals je hierboven kan lezen (vet gedrukt) zegt ze dus "Ik vind de Islam..." dus jullie moeten niet zo TRIEST lopen doen met klacht hier en klacht daar, maar wij moeten juist een klacht indienen TEGEN JULLIE omdat JULLIE je niet aan de Nederlandse regels houden en jullie je meteen aangevallen voelt als iemand zijn EIGEN MENING over de Islam zegt. Lees ook alsjeblieft andere topics over dit onderwerp van mij om mijn mening te bekijken, en waarom moeten jullie tig topics openen over 1 onderwerp :fplet:

Dus als jullie de Nederlandse regels niet goed vinden, MOEVEEEEEEEEEE...

Graag reactie van Ashfoura

sadeeQ
28-01-03, 18:18
Geplaatst door Polderdijk
Jullie leven toch in NEDERLAND en zoals al HONDERD keer hier gezegt is, hebben JULLIE maar ook ZIJ "vrijheid van meningsuiting", en zoals je hierboven kan lezen (vet gedrukt) zegt ze dus "Ik vind de Islam..." dus jullie moeten niet zo TRIEST lopen doen met klacht hier en klacht daar, maar wij moeten juist een klacht indienen TEGEN JULLIE omdat JULLIE je niet aan de Nederlandse regels houden en jullie je meteen aangevallen voelt als iemand zijn EIGEN MENING over de Islam zegt. Lees ook alsjeblieft andere topics over dit onderwerp van mij om mijn mening te bekijken, en waarom moeten jullie tig topics openen over 1 onderwerp :fplet:

Dus als jullie de Nederlandse regels niet goed vinden, MOEVEEEEEEEEEE...

Graag reactie van Ashfoura



dag ouwe taart :maf2: een polderdrol blijft ook een drol :haha: :haha:

Bottleneck
28-01-03, 19:23
Welja, aanklagen maar weer. Na Forrtuyn ("islam acherlijke cultuur"), Oudkerk ("kutmarokkanen"), Moumni ("homo = ziekte") nu ook AHA aan het rijtje toegevoegd, en daar hebben we dus de vierde storm in een glas water. De media stoken de samenleving weer lekker op wat betreft de kloof tussen islamiet-"autochtoon" door onevenredig veel aandacht te schenken aan uitspraken van één persoon. Mocht het nog niet duidelijk zijn: die aanklachten hebben GEEN zin. Integendeel zelfs, het feit dat ze ongegrond verklaard zullen worden, draagt bij aan het proces, dat de islam nog in Nederland moet doorlopen wat betreft schemergebied tussen 'vrijheid van meningsuiting' en 'godslastering'.

Ashfoura
28-01-03, 19:32
TEGEN JULLIE omdat JULLIE je niet aan de Nederlandse regels houden en jullie je meteen aangevallen voelt als iemand zijn EIGEN MENING over de Islam zegt. Lees ook alsjeblieft andere topics over dit onderwerp van mij om mijn mening te bekijken, en waarom moeten jullie tig topics openen over 1 onderwerp

He Gap! Ik houd niet van dat JULLIE en WIJ toontje. Dat sla je maar aan tegen je uit de klei getrokken boerenvriendjes van je.
En ik heb al helemaal geen zin iets anders van jou te lezen. Je bent een volstrekt oninteressante figuur. Trek lekker je rubber laarzen aan en hit de road op je tractor!
Ashfoura

Polderdijk
29-01-03, 07:43
Geplaatst door Ashfoura
He Gap! Ik houd niet van dat JULLIE en WIJ toontje. Dat sla je maar aan tegen je uit de klei getrokken boerenvriendjes van je.
Als jij niet van mijn 'toontje' houd, prima, dat is je eigen "vrijheid van meningsuiting" en daar heb ik niks op tegen :tik:

Ik heb gelukkig boeren vriendjes, maar die zijn net zo als de mensen bij jullie niet uit de klei getrokken maar gewoon uit het vrouwelijk geslacht gekomen :p


Je bent een volstrekt oninteressante figuur.
Verkeerde zin, je generaliseerd nu en geeft NIET je eigen mening, moet ik je nu aan gaan klagen!!!!

Wel triest hé, dat ik ga lopen zeuren over klagen!!! Dus denk eerst ff na want dat doen jullie ook de hele tijd!

Trek lekker je rubber laarzen aan en hit de road op je tractor!
Ashfoura
Gelukkig leeft ik op het platte land en ben daar HÉÉL blij mee, iedereen kent elkaar en respecteer elkaar, totdat ik weer eens ga stappen in de stad!!!

Jammer dat ik ook in Rotterdam moet werken!

P.S. De ondertiteling van jou: "Nederland is leeg" daar ben ik het niet helemaal mee eens, in Groningen of Frieslan misschien niet, maar in de randstad toch echt wel. Waarom heeft een kennis van mij na 2 jaar nog steeds geen huis, inderdaad, er zijn te veel mensen in de randstad die allemaal een huis willen. Om maar niet over het file probleem te hebben, ik sta steeds vaker en langer in de file, dat komt echt niet doordat nederland leeg is hoor!

Ashfoura
29-01-03, 10:26
Aardige Man die Mohammed die nog steeds als voorbeeld geldt voor de Taliban en SA, Sudan, Nigeria, Pakistan en elders ter wereld! Daar heeft AHA het over!

Als AHA het daarover heeft, moet ze dat erbij zeggen. Ik geloof absoluut niet dat ze het daarover heeft. Mocht het waar zijn dan adviseer ik de VVD haar naar een verplichte 'omgaan met de media-cursus' te sturen, want ze rent al net zo door de porcelijnkast als jij. En het resultaat is duidelijk niet wenselijk (namelijk dat mensen de ogen worden geopend dat er naar sommige zaken kritisch gekeken moet worden).

Een hoop scherven en mensen die die nog meer vastklampen, dat is het resultaat van grofstoffelijke benaderingen.