PDA

Bekijk Volledige Versie : Vakantie in Marokko



vacaturevijver
28-01-03, 16:28
De 1e generatie Marokkanen en een deel van de 2e generatie (zelfstandige volwassenen) gaan op vakantie naar het dorp of stad waar hun roots liggen. Op den duur zullen Nederlanders van Marokkaanse komaf (3e, 4e ..etc generatie) zich niet meer identificeren met het dorp of stad waar 30, 70, 150 ...etc jaar geleden hun voorouders vandaan kwamen. De volgende generaties zullen wel behoefte hebben aan een hernieuwde kennismaking met het land van origine (voor het gemak: over 1400 jaar zullen wij nog steeds onze roots kunnen traceren). Vraag: hoe kunnen wij vanuit Nederland ervoor zorgen dat een (voor het gemak) een 5e generatie Marokkaan niet met een kater terug komt naar Nederland na een mislukte vakantie in Marokko.

Een andere vraag: Ik ben een 1e generatie Marokkaan en ik heb absoluut geen behoefte om bij mijn familie te gaan logeren (op den duur kan het niet eens, want een 20e generatie neef???) of in een hotel te gaan overnachten (ik ben ook niet gek om daar een huis te gaan bouwen waar alleen raten en andere ongedierte gaat wonen) wel heb ik behoefte aan een goed geregeld verblijf in verschillende delen van Marokko. En nu komt het: ik ben van plan om op EU-niveau een formule te gaan ontwikkelen om de EU-Marokkanen een degelijke verblijf in Marokko aan te bieden. Ik weet het, het is pioneren en het levert niets op maar denken jullie dat mijn toekomstplan een kans van slagen zou hebben of denken jullie: idealistyisch maar niet haalbaar.
Voorbeeld: U vliegt op Al Hoceima, de huurauto brengt U naar het dorp waar Uw voorouders vandaan komen en na drie dagen zegt U het dorp vaarwel en Uw uitvaalbasis wordt Essaouira, Beni mallal, Tiznit ...etc en ook daar is Uw accomodatie en een huurauto(als U behoefte aan zou hebben) goed geregeld. Dat alles vanuit Nederland, Belgie, ...etc geregeld en reclamatie als iets mis gaat in de landen van vertrek ofwel waar Uw vertrek hebt geregeld en betaald (Nederland, Belgie, ..etc). Ik zal U mijn klachten besparen over de Marokkanse auto huurbedrijven. Het is me twee keer overkomen dat ik telefonisch een afspraak maak om een auto te huren. Ik kom met mijn gezin aan en de heren zitten kranten te lezen en te roken met de mededeling: "GEEN AUTO'S OP DIT MOMENT " en keken mij niet eens aan. Mijn antwoord: "maar ik heb afgesproken dat ....: "hun antwoord "Assidi gult lik makkaynshi tomobil fi had alwakt" U begrijpt dat ik nog steeds kokend en woest ben (denk wel dat wij een kind van 1,5 jaar bij ons hadden en wel een paar 100 km hadden afgelegd om de auto te komen halen).

PS: Uiteraard zal het bedrijf waar U Uw verblijf heeft geregeld garanties moeten bieden (lid van verschillende vereinigingen).
Ook als U interesse heeft om te participeren, mail mij. Nogmaals: ik zeg niet dat U de volgende zomer bij mij kunt aankloppen maar ik ben aan het peilen en mocht er belangstelling voor zoiets zijn dan ga ik en hopelijke samen met U werk van maken.