PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontuchtpleger snijdt keel door in rechtbank Assen



Mark
30-01-03, 00:58
Ontuchtpleger snijdt keel door in rechtbank Assen

Uitgegeven: 29 januari 2003 14:23
Laatst gewijzigd: 29 januari 2003 14:47

ASSEN - Een wegens ontucht veroordeelde man heeft woensdagmiddag een zelfmoordpoging ondernomen in de rechtbank in Assen. Meteen na de uitspraak sneed hij voor de ogen van de rechters en het publiek met een mes zijn keel door. Hij verloor veel bloed. Of de man nog leeft is niet bekend.


Volgens de parketpolitie heeft de man, de 45-jarige A.B. uit Nieuw-Buinen, een mes weten mee te smokkelen uit het huis van bewaring in Hoogeveen. Daar zat hij in voorarrest. B. werd veroordeeld tot dertig maanden cel wegens ontucht met zijn 9-jarig stiefkind.

De rechtbank rekende hem de manier waarop hij ontucht pleegde zwaar aan. De man nam het kind op 7 juli geblinddoekt mee naar een geheime SM-kamer in zijn woning, terwijl de moeder lag te slapen. In de SM-kamer takelde hij het meisje omhoog en drong bij haar binnen. De rechters wezen er op hoe vernederend en traumatisch dit voor het kind moet zijn geweest.

Plas bloed

De Nieuw-Buiner hoorde het vonnis timide en met zijn hoofd voorovergebogen aan. Vervolgens ging hij staan, sneed zijn hals door en viel schokkend op de grond. Er lag heel snel een plas bloed op de grond.

Tijdens de zitting, twee weken geleden, werd vier jaar cel geëist tegen B. Hij ontkende toen de ontucht te hebben gepleegd, maar volgens deskundigen kon het verhaal van het kind niet verzonnen zijn.

De officier van justitie wees er op dat juist B. zich leugenachtig opstelt. Zo verdoezelde hij tijdens het onderzoek eerdere zware delicten. Zo heeft de man 25 jaar geleden zijn neefje vermoord.







Ik zie het al helemaal voor me, deze man vermoord een kind en komt na een paar jaar vrij "Nou meneer, we laten u vrij, maar geen kindertjes meer lastig vallen he?" "Ok, ik zal me gedragen meneer de rechter" "Dan is het goed :) "

Bloed maar lekker dood zou ik zeggen...........