PDA

Bekijk Volledige Versie : Kankerpatiënt in Gouda mishandeld



June 5, 1967
31-01-03, 09:28
In Gouda is een 56-jarige kankerpatiënt door een groepje jongeren in elkaar geramd. Het slachtoffer, Jaap van Drunen, liep na een chemobehandeling in het Groene Hartziekenhuis naar zijn woning in de wijk Korte Akkeren, toen hij door de groep werd ingesloten. Hij werd door de jongeren in zijn lies getrapt en tegen zijn hoofd gestompt. Het slachtoffer liep hierdoor een gescheurd en gezwollen oor op, een afgebroken tand en een enorme bloeduitstorting in zijn lies. Het stoma van de man, die hij wegens zijn darmkanker heeft, werd wonder boven wonder niet geraakt.

Volgens zijn vrouw is haar man door een lichte dementie de juiste locatie van de laffe mishandeling kwijt. ''Jaap is vanaf het ziekenhuis, via het station het park ingelopen. Ze hebben hem in het Van Bergen IJzendoornpark of voor het Chinese restaurant aan de Walvisstraat te grazen genomen''.

De daders zijn volgens Jaap vier allochtone jongeren. Het zou gaan om een groep jongeren die altijd problemen veroorzaakt bij het station. Volgens de politie wachten zij hun slachtoffers op om ze vervolgens achterna te gaan, te beroven of in elkaar te slaan. Jaap zegt dat de jongens ervandoor gingen toen iemand naar hen schreeuwde. De politie van Gouda is dringend op zoek naar deze persoon en eventuele andere getuigen


Toch wel vreemd dat GOUDA altijd zo goed in het nieuws komt met dit soort ellende van allochtonen.
Niet voor niets 4 jaar geleden verhuist uit Gouda, tijd dat ze daar een grote schoonmaak houden en de GOUWENAAR sávonds weeer veilig over straat kan. :auw:

Bron : FOK

Cub
31-01-03, 09:42
AF-GRIJ-SE-LIJK.
Dit is echt uitschot. Maakt niet uit de afkomst, als het autochtonen waren geweest had ik het ook gezegd. Maar ik hoop dat ze niet alleen goed gestraft worden, maar dat de staat zich ook gaat bemoeien met de opvoeding, van de daders, maar ook van eventuele broers en zussen. Er is duidelijk iets gigantisch misgegaan in de opvoeding en kost wat kost moet de staat ingrijpen.

Wat betreft het slachtoffer; hoewel de schade natuurlijk al is geleden en geld weinig helpt hoop ik dat hij een hoge schadevergoeding krijgt. Die arme man, echt te erg voor woorden.

Tomas
31-01-03, 11:10
Ik ken dit bericht niet, ook al woon ik nog wel in Gouda. Las vanmorgen wel in de regionale krant dat er een Marokkaanse vrouw dood gevonden is in haar woning. Waarschijnlijk een misdrijf.

Dit soort verhalen zijn wel vrij normaal voor Gouda, lees mijn topic over onze school maar na. Of het altijd om Marokkanen gaat is voor mij echter nog wel vaak de vraag.

Maar wat mij vooral opvalt is dat als je in Gouda zelf woont en leeft, relatief weinig problemen ondervind van Marokkanen in vergelijking met het beeld dat in de media verschijnt.

Het resultaat is dan ook, dat hoe verder je uit Gouda komt (b.v. Bergambacht of Lekkerkerk) dat de vooroordelen tegen Marokkanen steeds groter worden, met als argument: kijk maar naar Gouda.