PDA

Bekijk Volledige Versie : Ebru Umar over Jahjah: Onze grondwet en onze gezondheid



Mill
31-01-03, 19:39
bron: http://www.theovangogh.nl/indexc.html

Onze grondwet en onze gezondheid

Het grootste gevaar voor ons aller gezondheid en vrijheid vormt op dit moment de uit Libanon afkomstige, tot Belg genaturaliseerde Moslim extremist Dyab Abou Jahjah. Het fanatisme waarmee hij zijn (westerse) grondrecht op respect meent te moeten opeisen, en onder het mom van democratie zelfs een partij met aanhang kan oprichten, gaat het complete westerse voorstellingsvermogen te buiten. Dit alles om nog een stukje van de wereld tot Moslim staat te transformeren. Lang leve onze democratie, vrijheid van menigsuiting en de mensenrechten, de vraag is echter hoe lang nog.... Oftewel: hoe radicale moslimextremisten in staat blijken te zijn onze fundamentele grondbeginselen dusdanig te verkrachten dat ze tegen ons worden gebruik. En dit allemaal onder onze ogen, gebruikmakend van onze grondwet, terwijl wij erbij staan en er voor kiezen de andere kant uit te kijken. Vorige eeuw gebeurde er iets dergelijks en moesten de Amerikanen ons komen helpen.... Tot nog toe is het zorgwekkend dat het geen enkele journalist is gelukt Abou Jahjah een enkele reis terug te verzorgen naar de steen waar hij onder uit is gekropen.

Ik vrees dat we de radicaliserig van een groot gedeelte van de moslims in Nederland/ België voor een belangrijk deel aan onszelf te wijten hebben. In onze media/ mediocratie zijn wij gewend om stellingen te poneren, en daarna pas af te zwakken tot reëlere feitelijkheden. In de strijd om de gunst van de kiezer, stelde Pim Fortuyn recht voor zijn raap: 'De Islam is een achterlijke Godsdienst'. Een prachtige headline, die leidde tot 26 kamerzetels, maar de pers vergat in haar demonisering van Fortuyn de nuancering erachter op te pikken. En schiepe in no-time de voedingsbodem waarop de extreme radicalisering van de Islam, momenteel gepredikt door de AEL, zich als een olievlek wist te verspreiden. En zich tot een onoverzichtelijk groot gevaar voor onze samenleving zal ontpoppen.

In dit licht bezien getuigt het van lef van Jort Kelder, die onder regie van Theo van Gogh, met Abou Jahjah discussieerde over ambitie, drijfveren en ideologie. De overeenkomst tussen de beide heren op het gebied van ambitie en geldingsdrang is angstaanjagend, maar gelukkig scheiden hun wegen zich op het punt van drijfveren en ideologie radicaal. Het verschil tussen moslims en westerlingen wanneer het gaat om de verdediging van ideologische principes zit in de ogen. De verbetenheid waarmee moslims zich verdedigen en aangevallen voelen, de passie en het temperament dat loskomt, de blinde vlek die dan optreedt, valt door westerse journalisten niet te pareren. Het gedrag van moslims komt dan nog het meest in de buurt bij het gedrag van een vrouw, wier kind van haar afgepakt en vermoord dreigt te worden. Alle ratio gaat opzij en de toorn treft de toevallige passant. Maar eindelijk wordt eens een serieuze poging gedaan om Abou Jahjah's ware motieven te ontmaskeren.

En de ware motieven kunnen niet vaak genoeg herhaald worden: dat is het vormen van een moslimstaat, danwel het uitbreiden van de huidige moslimstaten naar ons leefgebied. Hoe zeer dit ook ontkend en weggewuifd wordt door de welbespraakte demagoog Abou Jahjah. Kelder tracht door schijnbaar achteloos geplaatse opmerkingen tussen neus en lippen door Abou Jahjah's fanatisme te ontbloten, komt stukken verder dan zijn meeste collega's maar is niet de eerste die tegen een muur oploopt in deze poging. Onze Nederlandse onbekendheid met radicale moslims, hun verbetenheid, en onnavolgbare manier van redeneren, is een handicap bij het ontmaskeren van hun minachting jegens onze samenleving en cultuur.

Het is een spel voor Abou Jahjah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jahjah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen. Het is onbekend hoe de draadjes in een radicaal moslim brein met elkaar in verbinding staan: voorgeprogrammeerd door een meerdere en niet voor een andere rede vatbaar. Moslimextremisten kun je nog het beste vergelijken met de karikaturale Duister: 'Befehl ist Befehl, der Führer hat gesprochen...' Mensen als Abou Jahjah op ratio, feitelijkheden, moraal en fatsoen aan te spreken, heeft geen zin. Abou Jahjah slaat om zich heen met onze grondwet en mensenrechten –beginselen die hij pas na zijn pubertijd heeft mogen ervaren in het Westen. Kelder laat zich niet van de wijs brengen en in zijn zwijgzame momenten spreekt zijn gezicht boekdelen. Het spraakkanon Abou Jahjah wordt nog niet tot halt gebracht, maar in ieder geval geraakt.

De enorme haat en minachtig in de ogen van fanatieke moslims die sinds een half jaar op TV opgevoerd worden, baart mij zorgen. We gaan daar met zijn allen te gemakkelijk aan voorbij. De blik in Abou Jahjah's ogen intrigeert mij mateloos. Die wil ik zien.

Dan heb ik het genoegen Abou Jahjah live mee te mogen maken bij Nederland Kiest. Ik krijg de best seat in the house: recht achter Felix Rottenberg zodat ik inderdaad zijn ogen kan zien. Na afloop van het tamme interview –de heren hebben duidelijk niet naar Krachtstroom gekeken- aarzel ik maar ik besluit toch hem aan te spreken. Hij heeft namelijk gezegd dat alleen Moslims lid zullen kunnen worden van de Nederlandse AEL, en blanken niet. Over democratie gesproken... Ik vraag me af hoe je bewijst dat je moslim ben. Hij wijst integratie af. Dat scheelt dus weer een ministerspost. Daarnaast vraag ik me af wat zijn doel in dit leven is: 6 miljard moslims?? Over Narcisme gesproken... Ik vind het onbegrijpelijk dat professionals als Rottenberg en Van Nieuwkerk hieraan voorbij gegaan zijn. En dan overkomt me iets waar ik geen ervaring mee heb: ik word genegeerd. Door een Man. Door een Moslim Man. Waarschijnlijk herkent hij in mijn ogen hetzelfde fanatisme en vastberadenheid, zij het voor tegengestelde zaken. En Moslims met een missie laten zich door niets en niemand van de wijs brengen, zeker niet door een vrouw, wezens waar oorlogen om begonnen zijn...
Gevaarlijke man Dyab Abou Jahjah, absoluut een gevaar voor onze gezondheid.

Ebru Umar

Simon
31-01-03, 19:47
Geplaatst door Mill
En dan overkomt me iets waar ik geen ervaring mee heb: ik word genegeerd. Door een Man. Door een Moslim Man.

Guttegut, genegeerd! Dat was hem nog nooit overkomen. Er is een gevaar in de samenleving opgestaan. Kijk uit. Ebru Umar is genegeerd!

Simon

mulan
31-01-03, 20:51
Hoe tragischer de opmerkingen worden hoe meer het zegt over de onkunde van de personen die dit soort dingen zeggen.

Oh en Mill,een beetje fan van Theo van Gogh?????

p.s.Theo van Gogh schijnt er wel mee te zitten...................misschien heeft ook hij hulp nodig ;)

Orakel
31-01-03, 21:44
Geplaatst door Mill
bron: http://www.theovangogh.nl/indexc.html

Onze grondwet en onze gezondheid

Het grootste gevaar voor ons aller gezondheid en vrijheid vormt op dit moment de uit Libanon afkomstige, tot Belg genaturaliseerde Moslim extremist Dyab Abou Jahjah. Het fanatisme waarmee hij zijn (westerse) grondrecht op respect meent te moeten opeisen, en onder het mom van democratie zelfs een partij met aanhang kan oprichten, gaat het complete westerse voorstellingsvermogen te buiten. Dit alles om nog een stukje van de wereld tot Moslim staat te transformeren. Lang leve onze democratie, vrijheid van menigsuiting en de mensenrechten, de vraag is echter hoe lang nog.... Oftewel: hoe radicale moslimextremisten in staat blijken te zijn onze fundamentele grondbeginselen dusdanig te verkrachten dat ze tegen ons worden gebruik. En dit allemaal onder onze ogen, gebruikmakend van onze grondwet, terwijl wij erbij staan en er voor kiezen de andere kant uit te kijken. Vorige eeuw gebeurde er iets dergelijks en moesten de Amerikanen ons komen helpen.... Tot nog toe is het zorgwekkend dat het geen enkele journalist is gelukt Abou Jahjah een enkele reis terug te verzorgen naar de steen waar hij onder uit is gekropen.

Onze Nederlandse onbekendheid met radicale moslims, hun verbetenheid, en onnavolgbare manier van redeneren, is een handicap bij het ontmaskeren van hun minachting jegens onze samenleving en cultuur.

Moslimextremisten kun je nog het beste vergelijken met de karikaturale Duister: 'Befehl ist Befehl, der Führer hat gesprochen...' Mensen als Abou Jahjah op ratio, feitelijkheden, moraal en fatsoen aan te spreken, heeft geen zin.
Ebru Umar

Ik kan me zo ongelooflijk opfokken over dit soort ongenuanceerde en populistische bagger van zulke gekneuse wannabeeschrijvers, waarbij deze het tijdens haar kotsen en braken nog durft te hebben over "aanspreken op feitelijkheden, moraal en fatsoen". Drie factoren die ten enemale missen in zijn of haar stuk.

Moslimextremisten, een stukje van de wereld tot moslimstaat transformeren, verkrachten van fundamentele grondbeginselen..

Gatverdegatverdegatverde.... tfoe!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel wat vrees heb voor de komst van de AEL, maar ik vind bovenstaande bagger wel zo verwerpelijk. BAH.

Een zilveren griffel zal er niet inzitten. Ik heb nu wel een hoop andere zilveren dingen in gedachten. biraat

Orakel
31-01-03, 21:55
Haram of niet haram, hier zakt me echt de broek van af:

de 28-jarige Turkse 'etno-marketeer' Ebru Umar over kleur, cultuur en carrière. Zij studeerde bedrijfskunde en werkt nu bij een grote verzekeringsmaatschappij.

Etno-marketeer en dan zulke abjecte en ongenuanceerde standpunten hebben.

:droef:

MokroMike II
31-01-03, 23:13
Misselijkmakend mens die Ebru.

De Rode Roos
31-01-03, 23:53
Het is een zeer interessant artikel en mening...ik moet eerlijk toegeven dat dit ook even in mijn hoofd is opgekomen, maar Ebru Umar heeft het goed verwoord. Als je negatief wilt denken en het logisch wilt opbouwen, dan is dat altijd mogelijk. Dit vond ik vooral sterk:


Het is een spel voor Abou Jahjah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jahjah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen.

Orakel
01-02-03, 00:10
Geplaatst door De Rode Roos
Het is een zeer interessant artikel en mening...ik moet eerlijk toegeven dat dit ook even in mijn hoofd is opgekomen, maar Ebru Umar heeft het goed verwoord. Als je negatief wilt denken en het logisch wilt opbouwen, dan is dat altijd mogelijk. Dit vond ik vooral sterk:

Het is een spel voor Abou Jahjah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jahjah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen.

---------------------------------------------------------------------------------

Ik vind deze gedeeltes verre van sterk. Geletterde fanatiekelingen?
Als iemand over een dergelijk vocabulaire beschikf\t, waarom dan toch een dergelijk negatieve kwailificatie gebruiken. Past wel in de algehele negatieve teneur van het stuk, da's waar.

Daarnaast het begrip "het gevaar". Ik vermoed dat dit in overdrachtelijke zin bedoeld is, maar het klinkt als een blok beton en iets dat je letterlijk moet opvatten.
En dan de generalisatie dat Nederlanders / Westerling ongecompliceerd denken en open voor arugmentatie zijn. Veel wel ja dat klopt, maar net zoveel ook niet.
En dan "de minachting die ze uitsralen door hun voorsprong": deze mensen zien zichzelf als underdog en outcast bestempeld, dus weinig minachting lijkt mij. En daarnaast komen "dat soort mensen en bewegingen" aan hun aanhang en bestaansrecht als gevolg van een achterstand in sociaal en maatschappelijk opzicht, en niet vanuit "een voorsprong".

'k heb denk ik de bokkepruik op en ben aan het haarkloven, maar ik vond het een walgelijk stuk.
Liggen zeiken en dan verzuchten dat ie haar niet aangekeken heeft.
Dramkont die Erykah Badu of hoe ze ook heet.

Simon
01-02-03, 00:19
Oh ik heb nu pas door dat het een vrouw is die Ebru Umar. Iets te snel gelezen. Overigens heeft ze niet zo goed naar Jahjah geluisterd want hij is helemaal niet tegen integratie maar wel tegen assimilatie. Verder die suggestieve zinnetjes over haat en minachting. Nu ja, ik maak er geen woorden meer aan vuil.

Simon

De Rode Roos
01-02-03, 00:21
Geplaatst door Orakel
Het is een spel voor Abou Jahjah, terwijl zijn tegenstanders het serieus bedoelen. Het gevaar dat we met zijn allen lopen te bagetalliseren komt van geletterde fanatiekelingen als Abou Jahjah... Dit soort mensen is namelijk selectief geïntegreerd, en zij weten hoe Nederlanders/ Westerlingen denken: ongecompliceerd en open voor argumentatie. Andersom weten wij niet hoe zij denken. De minachting die ze uitstralen door hun voorsprong heeft men nog niet van repliek weten te dienen.

---------------------------------------------------------------------------------

Ik vind deze gedeeltes verre van sterk. Geletterde fanatiekelingen?
Als iemand over een dergelijk vocabulaire beschikf\t, waarom dan toch een dergelijk negatieve kwailificatie gebruiken. Past wel in de algehele negatieve teneur van het stuk, da's waar.

Daarnaast het begrip "het gevaar". Ik vermoed dat dit in overdrachtelijke zin bedoeld is, maar het klinkt als een blok beton en iets dat je letterlijk moet opvatten.
En dan de generalisatie dat Nederlanders / Westerling ongecompliceerd denken en open voor arugmentatie zijn. Veel wel ja dat klopt, maar net zoveel ook niet.
En dan "de minachting die ze uitsralen door hun voorsprong": deze mensen zien zichzelf als underdog en outcast bestempeld, dus weinig minachting lijkt mij. En daarnaast komen "dat soort mensen en bewegingen" aan hun aanhang en bestaansrecht als gevolg van een achterstand in sociaal en maatschappelijk opzicht, en niet vanuit "een voorsprong".

'k heb denk ik de bokkepruik op en ben aan het haarkloven, maar ik vond het een walgelijk stuk.
Liggen zeiken en dan verzuchten dat ie haar niet aangekeken heeft.
Dramkont die Erykah Badu of hoe ze ook heet.

Je moet haar style even negeren, maar kijken naar de boodschap, de essentie. Ik vind de "benoemingen" ook minder geslaagd, maar dit is ook geplaatst op de website van Theo van Gogh, dus dat kun je wel verwachten. Het is eigenlijk de essentie van de manier waarop tegenstanders van Abou Jahjah en zijn AEL franchisement denken.

Dat is 1 kant van de medaille, je kunt het ook totaal omkeren en dan zit er ook wel een kern van de waarheid in. Maar zoals zo vaak, de waarheid ligt in het midden.

Simon
01-02-03, 00:35
Geplaatst door De Rode Roos
Dat is 1 kant van de medaille, je kunt het ook totaal omkeren en dan zit er ook wel een kern van de waarheid in. Maar zoals zo vaak, de waarheid ligt in het midden.

Ach ik zie die Jahjah als een soort allochtone Fortuyn. Maar die heb ik ook altijd wel gewaardeerd. En veel mensen doen alsof ze zijn ware intenties doorgronden - zoals ook in dit artikel - maar dat vind ik nogal speculatief. Dat programma van hen voor Nederland daar was toch niks mis mee?

Simon

mulan
01-02-03, 10:00
Geplaatst door Simon
Ach ik zie die Jahjah als een soort allochtone Fortuyn. Maar die heb ik ook altijd wel gewaardeerd. En veel mensen doen alsof ze zijn ware intenties doorgronden - zoals ook in dit artikel - maar dat vind ik nogal speculatief. Dat programma van hen voor Nederland daar was toch niks mis mee?

Simon

Een allochtone Fortuyn.......nee,een overeenkomst tussen hen is misschien dat ze veel media-aandacht trekken en 'gewaagde' uitspraken doen.Ik blijf me afvragen hoe het komt dat mensen over de AEL en Abu Jahjah al zo snel een mening klaar hebben,ik vond het artikel dat Bilal geplaatst had over de AEL in gesprek met Vlaamse arbeiders(waar overigens niemand op gereageerd heeft)interessant,ze willen in dialoog gaan anders zaten ze daar niet.Toch hoor je dit soort dingen nooit.

Oh en schijnbaar heeft mevrouw Umar naar een andere aflevering van 'krachtstroom' gekeken want dit "Kelder tracht door schijnbaar achteloos geplaatse opmerkingen tussen neus en lippen door Abou Jahjah's fanatisme te ontbloten" heb ik er niet uit kunnen halen,het enige wat ik zag was een behoorlijk wanhopige Kelder die Saudi-Arabie overal bij bleef betrekken en het had over 'ons'...............op de vraag van Jahjah wie 'ons' waren had hij uiteraard ook geen antwoord,Umar je hebt gelijk,Jort kwam zeer sterk uit de hoek :rolleyes:

mrz
01-02-03, 11:45
Lol, Als Abou Jahjah een gevaar voor onze gezondheid is wat is Bush dan wel niet? Die is met zekerheid een PAN Bad Actor Chemical namelijk ben ik bang.

Abou Jahjah is het meest voorbeeldige voorbeeld van integratie dat de westerling zich zou kunnen wensen. Hij houdt ons mooi een spiegel voor en wijst op op onze denkfouten. Wat wil je nog meer?

Abou Jahjah for president :D

En over de grondwet. In artikel 1 hadden ze al jaaaren op zijn minst discriminatie door rassenhaat moeten vervangen. Het is wrang dat juist Pim destijds al juist discriminatie de wereld uit wilde helpen en zelf daardoor voor rechts-extremist uitgemaakt is (door o.a. mensen die eigenlijk homo's haatten maar dat niet durfden toe te geven door artikel 1 van de grondwet en daarom maar een andere uitweg voor hun haat zochten en hem maar gingen demoniseren :rolleyes: ). Of wacht hij discrimineerde natuurlijk de meldpunt-discriminatie mensen door te zeggen "hee hoor eens jullie maken een denkfout discriminatie != racisme".

Begrijp nog wel hoe dat komt ook dat is die verdomde hersenspoeling door artikel 1 in de grondwet die iedereen maar met man en macht in stand probeert te houden niet beseffende wat voor een groot gevaar voor de gezondheid die wet is!

Wat dat betreft is Abou Jahjah zeker een soort Pim Fortuyn.
Het is iemand uit een groep die nogal cliche-"slachtoffer" is van racistische uitingen en brengt je mooi in de problemen als je eigenlijk iets tegen homo's of allochtonen hebt en surrogaatwegen gaat zoeken om daar uiting aan te geven. Ik bedoel dan kun je beter direct zeggen hoe je erover denkt en er bijvoorbeeld een grapje van maken en het in perspectief zien dan dat je psychotisch wordt zoals zeg een Volkert van der Graaf en denkt iemand als de heer Fortuyn te moeten vermoorden omdat hij je met de neus op een feit drukt waar je niet omheen kunt of over na mag denken omdat je niet denkt te mogen discrimineren en je je referentiekader wel moet gaan aanpassen. Maar dat mag niet want dan overtreed je de wet :watte?: Toegegeven vaak een pijnlijke zaak dat soort dingen (referentiekaders afbreken en weer opbouwen) maar het is niet anders. En of het nu wel of niet een complot was, het is in zoverre natuurlijk een complot dat artikel 1 van de grondwet met haar gemene hersenspoelende boodschap een hoofdschuldige is.

:schrik:

Mill
01-02-03, 12:08
Geplaatst door mrz
Lol, Als Abou Jahjah een gevaar voor onze gezondheid is wat is Bush dan wel niet? Die is met zekerheid een PAN Bad Actor Chemical namelijk ben ik bang.

Abou Jahjah is het meest voorbeeldige voorbeeld van integratie dat de westerling zich zou kunnen wensen. Hij houdt ons mooi een spiegel voor en wijst op op onze denkfouten. Wat wil je nog meer?

Abou Jahjah for president :D

En over de grondwet. In artikel 1 hadden ze al jaaaren op zijn minst discriminatie door rassenhaat moeten vervangen. Het is wrang dat juist Pim destijds al juist discriminatie de wereld uit wilde helpen en zelf daardoor voor rechts-extremist uitgemaakt is (door o.a. mensen die eigenlijk homo's haatten maar dat niet durfden toe te geven door artikel 1 van de grondwet en daarom maar een andere uitweg voor hun haat zochten en hem maar gingen demoniseren :roll: ). Of wacht hij discrimineerde natuurlijk de meldpunt-discriminatie mensen door te zeggen "hee hoor eens jullie maken een denkfout discriminatie != racisme".

Begrijp nog wel hoe dat komt ook dat is die verdomde hersenspoeling door artikel 1 in de grondwet die iedereen maar met man en macht in stand probeert te houden niet beseffende wat voor een groot gevaar voor de gezondheid die wet is.

Wat dat betreft is Abou Jahjah zeker een soort Pim Fortuyn.
Het is iemand uit een groep die nogal cliche-slachtoffer is van racistische uitingen en brengt je mooi in de problemen als je eigenlijk iets tegen homo's of allochtonen hebt en surrogaatwegen gaat zoeken om daar uiting aan te geven. Ik bedoel dan kun je beter direct zeggen hoe je erover denkt en er bijvoorbeeld een grapje van maken en het in perspectief zien dan dat je psychotisch wordt zoals zeg een Volkert van der Graaf en denkt iemand als de heer Fortuyn te moeten vermoorden omdat hij je met de neus op een feit drukt waar je niet omheen kunt of over na mag denken omdat je niet denkt te mogen discrimineren en je je referentiekader wel moet gaan aanpassen. Toegegeven vaak een pijnlijke zaak dat soort dingen maar het is niet anders. En of het nu wel of niet een complot was, het is in zoverre natuurlijk een complot dat artikel 1 van de grondwet met haar gemene hersenspoelende boodschap de hoofdschuldige is.

:gniffel:

Toch mooi dat ze in het Pieter Baan Centrum nu ook internet hebben.

mrz
01-02-03, 12:13
Omg Mill stop nou toch met die slagroomtaartverslaving.


Hoe tragischer de opmerkingen worden hoe meer het zegt over de onkunde van de personen die dit soort dingen zeggen.

Donna
01-02-03, 20:41
Tsja.

Iemand die in 1 zin aangeeft dat hij de democratische spelregels respecteert en erop laat volgen dat alleen moslims lid van zijn beweging mogen worden (ergo: hij is een voorstander van uitsluiting).... vertrouw ik dus niet.

Al zijn gewauwel en de begripsverwarring ten spijt over assimilatie, integratie, democratie, rechtsstaat en wetten, blablabla, kan het feit dus niet verhullen dat de man discrimineert.

En het mooie is dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat in Nederland heel fel gereageerdwordt op Abu Jaja.

Kleine casus....

Wat zou er gebeuren als iemand een politieke partij zou oprichten waar in de statuten stond opgenomen dat moslims er geen lid van mogen worden.....?

Wat zouden we dan van die partij vinden.....?

Tsja.... you tell me......

Waiting
01-02-03, 20:53
En weer een artikel geschreven door een moslim....
Een moslima nogwel.
En weer word de kritische moslim/moslima voor alles en nog wat uitgemaakt etc etc.
Tot zover nogmaals de zelfkritiek.

sadeeQ
01-02-03, 21:10
Geplaatst door Waiting

Tot zover nogmaals de zelfkritiek.

als de zionisten dat nou eens deden,zou de wereld vrediger en rustiger uitzien dan nu het geval is. :knipoog:

sadeeQ
01-02-03, 21:20
Geplaatst door Donna
Tsja.

Iemand die in 1 zin aangeeft dat hij de democratische spelregels respecteert en erop laat volgen dat alleen moslims lid van zijn beweging mogen worden (ergo: hij is een voorstander van uitsluiting).... vertrouw ik dus niet.

Al zijn gewauwel en de begripsverwarring ten spijt over assimilatie, integratie, democratie, rechtsstaat en wetten, blablabla, kan het feit dus niet verhullen dat de man discrimineert.

En het mooie is dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat in Nederland heel fel gereageerdwordt op Abu Jaja.

Kleine casus....

Wat zou er gebeuren als iemand een politieke partij zou oprichten waar in de statuten stond opgenomen dat moslims er geen lid van mogen worden.....?

Wat zouden we dan van die partij vinden.....?

Tsja.... you tell me......

bese donna je vergelijkt appels met peren.AEl is geen politieke partij ,is een particulaire beweging,er bestaan zat bewegingen waar alleen bepaalde groepen lid van kunnen worden,denk maar aan suppoters verenigingen,joodse bewegingen,christelijke bewegingen.een vakbond voor medici accepteert ook alleen werknemers uit de medische wereld.....


AEL moet aan haar bestaan denken,met 100 arabische leden en 10000 nederlandse leden kan zo een beweging niet funktioneren,misschien is dat wel de reden.

mulan
01-02-03, 22:32
Geplaatst door Donna
Tsja.

Iemand die in 1 zin aangeeft dat hij de democratische spelregels respecteert en erop laat volgen dat alleen moslims lid van zijn beweging mogen worden (ergo: hij is een voorstander van uitsluiting).... vertrouw ik dus niet.

Al zijn gewauwel en de begripsverwarring ten spijt over assimilatie, integratie, democratie, rechtsstaat en wetten, blablabla, kan het feit dus niet verhullen dat de man discrimineert.

En het mooie is dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat in Nederland heel fel gereageerdwordt op Abu Jaja.

Kleine casus....

Wat zou er gebeuren als iemand een politieke partij zou oprichten waar in de statuten stond opgenomen dat moslims er geen lid van mogen worden.....?

Wat zouden we dan van die partij vinden.....?

Tsja.... you tell me......

Nou donna,dat er in november al geroepen wordt door de grootste politieke partij van Nederland dat er onderzocht moet worden of de AEL verboden moet worden vind ik een behoorlijk felle reactie,zal wel aan mij liggen.Verder heeft sadeeQ al uitgelegd dat de AEL geen politieke partij is dus dat van uitsluiting geen sprake is alleen van prioriteiten stellen.Abu Jahjah had bij 'krachtstroom' nog uitgelegd dat ze onderdeel van een politieke partij zouden zijn met de verkiezingen,de andere delen van die politieke partij zou zijn opgemaakt uit marxisten,ecologisten e.a...........niet bepaald groepen waar ik van denk 'dat zullen wel moslims zijn' .Geloof wat je wilt geloven maar ik denk dat je op voorhand helemaal nog geen oordeel kunt hebben,er is niet eens een AEL in Nederland.

mrz
02-02-03, 05:54
EdV: Wat is er mis en hersenspoelend met artikel 1? Ontbeert het misschien naast discriminatie het woord rassenhaat? Het begrip "discriminatie" vangt volgens mij alles af en is breder dan "rassenhaat" alleen.
Maar dit zijn maar wat suggesties, vandaar mijn vraag nog eens: wat is er precies mis met artikel 1?

Uitgebreide uitleg voor jou beste EdV:


Van Dale: dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid


Artikel 1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Vervang je discriminatie -met de foute 2e uitleg "onderscheid" ook als mogelijkheid, dan gaat het dus fout en komt die hersenspoeling om de hoek kijken- door rassenhaat dan slaat het artikel nog ergens op. In de huidige vorm borrelen er bij mij meteen talloze vragen op als ik kritisch kijk.



1) ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan

1) Wie bepaalt wat geoorloofd is en wat niet? De atheist die overal schijt aan heeft of de atheist die tenminste nog in zijn eigen familie en vrienden gelooft of iedereen die op zijn minst in IETS wat we allemaal delen wil en kan geloven?



2) onderscheid wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

2) Dat noem ik hersenspoeling. Je kunt wel denken dat je de wet nooit zo zal interpreteren maar het noodlot wil nu eenmaal dat de mensheid bestaat bij de gratie van het feit dat ze kan discrimineren. Begint al bij het immuunsysteem, dat met een soort tastsysteem bepaalt of er sprake is van een indringer of een cel die bij het lichaam hoort.

Je zou ongemerkt de denkfout kunnen maken (en dat hoor ik helaas bijna iedereen doen) dat je niet de VERSCHILLEN tussen godsdiensten, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of wat dan ook zou mogen zien (niet toegestaan) wat natuurlijk onzin is. Die verschillen ZIJN er nu eenmaal en dat maakt het leven leuk. Het is een ander verhaal als je alles wat VERSCHILT met jouw wereldje HAAT. En iets zegt me dat als je geen grapjes over de verschillen mag maken of erger denkt die verschillen niet te mogen zien of erover te praten je JUIST vooroordelen krijgt en blijft hangen in onvolledige beeldvorming van anderen en zo dus PRECIES het tegenovergestelde bewerktstelligt namelijk rassenhaat en facisme.

Dat bedoel ik als ik zeg dat ik artikel 1 hersenspoeling vind.

Ik zou zeggen maak ervan:


Artikel 1. Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Uitingen van gegeneraliseerde haat jegens bepaalde groepen mensen wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras of geslacht of op welke triviale grond dan ook, zijn strafbaar.

Hirshi Ali moet hier maar eens goed over gaan nadenken. En dan is dit nog geneens echt een uiting van haat jegens 1 persoon van mijn kant maar wel een uiting van absolute minachting voor de domheid van het VVD kamerlid in kwestie. Je zou er haar hysterisch van gaan uitlachen als het niet zo in en in triest was. :melig:

Wat Abou Jahjah doet is juist fantastisch. Door te zeggen dat alleen islamieten lid mogen worden van de AEL onderscheid ie zich juist van zijn medemens. Ik bedoel dat iedereen hier nu zo trots is op de ontzuiling heeft wel tot gevolg dat steeds meer mensen zich afvragen voor welke ideeen en overtuigingen het CDA bijvoorbeeld nog wel staat. Is meer opkomen voor bijv. boeren en wegwerken staatsschuld dan dat ze uberhaupt nog een blik richting bijbel durft te werpen lijkt het wel. Dan kan CDA nog voorbeeld nemen aan zeg de C.U.

En dan is er toch ook wel degelijk een verschil tussen iemand dwingen een bepaalde godsdienst verplicht te volgen of zeggen dat iemand eerst werkelijk een godsdienst moet volgen en bepaalde normen en waarden te respecteren om te kunnen stemmen op een partij die aan de hand van bepaalde idealen en overtuigingen van die godsdienst is opgezet.

Dat sommigen zich dan blijkbaar meteen op hun pik getrapt voelen dat ze ergens niet deel van mogen uitmaken zonder eerst een beetje in de verbondenheid van alles en iedereen te willen geloven (en dan zeg ik het wel erg slordig) dat is weer typisch nederlands (no hate, slechts een verzuchting :cheefbek: ) en ik vind het slapper dan slap dit soort atheistische puberhaatgevoelens jegens alles en iedereen meteen weer achter artikel 1 te willen gaan verschuilen. (ook geen haat gewoon compassie met alle slachtoffers van artikel 1) :rolleyes:

Donna
02-02-03, 10:51
Geplaatst door mulan
Nou donna,dat er in november al geroepen wordt door de grootste politieke partij van Nederland dat er onderzocht moet worden of de AEL verboden moet worden vind ik een behoorlijk felle reactie,zal wel aan mij liggen.Verder heeft sadeeQ al uitgelegd dat de AEL geen politieke partij is dus dat van uitsluiting geen sprake is alleen van prioriteiten stellen.Abu Jahjah had bij 'krachtstroom' nog uitgelegd dat ze onderdeel van een politieke partij zouden zijn met de verkiezingen,de andere delen van die politieke partij zou zijn opgemaakt uit marxisten,ecologisten e.a...........niet bepaald groepen waar ik van denk 'dat zullen wel moslims zijn' .Geloof wat je wilt geloven maar ik denk dat je op voorhand helemaal nog geen oordeel kunt hebben,er is niet eens een AEL in Nederland.

Ik vind Camiel Eurlings van het CDA dan ook een eng mannetje. Al die types die aan de grondwet willen morrelen waar het om moslims gaat zijn ondemocratische types. En het mooie is nog dat ze strak voor lul staan want je kunt een organisatie op voorhand natuurlijk nooit verbieden, dat weet ik zelfs, dus Camiel Eurlings zou dat moeten weten.

En inderdaad, die Jahjah speelt het slim. Hij heeft een paar punten in het basisprogramma opgenomen waarvan hij zeker kan weten dat de reguliere autochtone activist er niets mee heeft (prostitutie verbieden, extra rechten voor gescheiden vrouwen die niet zijn vreemdgegaan wat dus in mijn ogen echt een bizar iets is), dus als de AEL eenmaal een politieke partij is zal die aantrekkingskracht wel minimaal zijn.

Verder is zijn definitie van democratie ook wat magertjes. Je strikt aan de wet houden en verder vooral praten over rechten maar niet over plichten. Sommige dingen die onlosmakelijk verbonden zijn met de democratie zijn nu eenmaal niet in wetten vastgelegd. Verdraagzaamheid, respect en fatsoen bijvoorbeeld. En zoiets als zoeken naar een algemeen belang. Jaja's politieke visie gaat heel duidelijk uit van het verdedigen van belangen van een hele specifieke groep. Dat is verder prima, dat is absoluut niet verboden. Maar je kunt er wel je mening over hebben.

Verder vind ik dat de schrijfster van dit verhaaltje in 1 ding absoluut gelijk heeft. De hele houding van die man straalt maar 1 ding uit, en dat is spot, disrespect en iets als: maak me eens wat, pak me eens ergens op, het lukt je niet het lukt me niet, pak me dan, als je kan. Een en al provocatie. Hij gaat er zowieso bij voorbaat vanuit dat iedereen hem wil naaien. De houding die hij anderen verwijt, dus vooringenomenheid, is werkelijk het enige dat hij uitstraalt.

In die zin is hij dus absoluut de tegenhanger van Fortuyn. Ik had mijn mening over Fortuyn en zijn politieke vrienden ook al klaarstaan nadat ik hem een keer had gehoord en gezien. Toen had niemand het over vooringenomenheid, althans, niet op dit forum. De gemiddelde rascistische taxichauffeur zei daarentegen exact hetzelfde als jullie: je bent vooringenomen, geef ze een kans, je denkt ouderwets, Fortuyn is helemaal geen rascist hij wil moslims alleen maar helpen.... enzovoort.

En ook Fortuyn werd groot nadat hij al die kritiek over zich heen kreeg. Ook hij zei telkens: jullie moeten eens niet zo snel oordelen... alleen kroop hij daarbij in de rol 'ik ben zielig, iedereen moet mij hebben'. Dat past natuurlijk niet bij zo'n macho mannetje als Abu Jaja, die spot en dat provocerende past veel beter bij hem. En dus krijgt Abu Jaja alleen daarom al volgelingen, omdat hij je het gevoel geeft dat je solidair moet zijn omdat er zo fel op hem gereageerd wordt.

Maar het is precies hetzelfde. Twee mannetjes die de wereld het liefst heel overzichtelijk indelen, namelijk 'wij' en 'zij'. En op het moment dat hij je tot 'wij' heeft gebombardeerd, en je zegt: er is geen 'wij', dan ben je een overloper. Net als JMT die de hele tijd tegen mij loopt te gillen dat ik als autochtoon mijn cultuur verkwansel door niet te geloven dat de islam een gevaar voor Nederland is.

Pure polarisatie, niets meer en niets minder. Dat mag, polarisatie is niet verboden. Maar om nou te zeggen dat bevooroordeeld bent als je hem een provocateur noemt? Sorry, dat gaat me te ver. Als je naar hem hebt gekeken en je vind hem geen provocateur dan ben je of blind, of dom.

Ik snap de felle ophef ook niet. De beste manier om Abu Jaja niet te geven waar hij zo overduidelijk naar op zoek is, is door gewoon te zeggen: veel succes met je bewegingkje, als je een keer een pamfletje ofzo klaar hebt stuur het dan maar naar mijn secretaresse, dan krijg ik het vanzelf een keer te zien. Hadden ze bij Fortuyn ook moeten doen. Dan had die gast nooit zo succesvol geworden.

mulan
02-02-03, 13:24
Donna,

Het is mooi dat je in Abu Jah Jah de absolute tegenhanger hebt gevonden van Fortuyn. Jijzelf (en anderen met jou) hebben hem op deze wijze kunnen categoriseren. Schept wel wat meer duidelijkheid omtrent de persoon. (wat moet je anders met hem, soms is er geen touw aan vast te knopen) Maar je vergeet een belangrijk verschil tussen de twee: Abu Jah Jah zal namelijk geen enkele keer een discussie vermijden. Pim Fortuyn had nog vaker het spreekwoord: ‘if you cannot stand the heat stay out of the kitchen’ in zijn hoofd spelen. Als hij iets hoorde wat hem niet beviel dan had hij eens de neiging om daar niet op te reageren of erger nog om weg te lopen. Dat heb ik nu tot noch toe niet bij Abu Jah Jah gezien.
Abu Jah Jah zegt op te komen voor rechten van een groep in Europa. Een minderheidsgroep waar ook hij toe behoort. Of hij de juiste methode hanteert is een andere vraag. Maar dat maakt de strijd die hij voert niet irrelevant. Komt nog bij dat hij op geen enkele manier deel uitmaakt van de gevestigde orde. Dus kun je hem natuurlijk makkelijk zien als provocateur. Fortuyn daarentegen zag zichzelf graag als een niet onderdeel van de gevestigde orde, opkomende voor de personen die zich niet vertegenwoordigd voelden. Maar de strijd die hij streed begon niet in hartje Rotterdam vanuit zijn huisje. De taxichauffeur die jij noemt zag hem op tv en zei:goh een man in pak die de gevestigde orde en het minderhedenvraagstuk in sterke provocatieve taal op de hak neemt(zal wel niet zo letterlijk tot uiting zijn gekomen, maar je begrijpt wat ik bedoel) Dit zijn twee verschillende personen met twee totaal verschillende rechten en rollen. Wat Fortuyn verwoorde waren de ongenoegen die er waren onder de Nederlander omtrent bijvoorbeeld allochtonen, de Islam. Door belediging van de andere groepen, niet door de rechten van de blanke Nederlander uit de achterstandwijk te formuleren. Abu Jah Jah beledigt niet de andere groepen maar formuleert zijn eigen rechten en perspectieven. Dat dat ervaren wordt als belediging zegt eigenlijk al genoeg. IK zou graag een voorbeeld willen hebben waarin hij de Nederlander of Belg of westerling als collectief aanvalt. Hij specificeert altijd zijn analyse, iets wat ook Pim Fortuyn en andere hedendaagse politici falen te doen.

Wat in de toekomst misschien nog kan komen kan je niet tegen hem gebruiken. Erger is dat een man als hij enkel en alleen op houding afgerekend wordt en kan worden. Iets wat dus normaal gesproken in dit land menigeen tegen de borst stuit, sterker nog het is nummer een argument voor een ieder die Hirsi Ali op een voetstuk plaatst. Dus laten we hierin wel consequent blijven.
Domoor Eurlings die een belangrijke rol speelt in de Nederlandse volksvertegenwoordiging, Nederlander op en top, die de geschiedenis van de Nederlandse democratie door het bloed heeft stromen komt op het briljante idee om in een situatie waarin NIETS gebeurd de wet aan te willen passen. Nee, is absoluut niet zorgelijk. Ik zou me inderdaad eerder druk maken om Abu Jah Jah’s minder charmante kanten. Maar nu we het toch over het gebrek van fatsoensnormen hebben bij deze man. Kun je me dat uitleggen hoe dat zit? Hoe komt zijn gebrek aan respect tot uiting? Hem ontbreekt het volgens jou aan verdraagzaamheid, respect en fatsoen. Je hebt hem dus aan die drie criteria onderworpen. Heeft hij zich schuldig gemaakt aan discriminatie? Of maakt hij zich schuldig aan een gebrek aan tact? Of heeft hij een gebrek aan mededogen in zijn betoog? Wat is exact datgene wat hem voor jou een provocateur maakt? Ik vind het niveau van dit soort argumenten beduidend laag. Waarom kunnen mensen niet reageren op zijn inhoudelijke standpunten, waarom kan niemand deze dan op normale wijze weerleggen ten opzichte van deze persoon? In plaats daarvan wordt de discussie verschoven naar fatsoensnormen, abstractheden die ook belangrijk zijn maar absoluut niet centraal kunnen staan hierin. En kom niet aanzetten met het argument dat zijn ware gezicht schuilt achter zijn intellectuele vermogen want we weten allemaal dat je daarmee geen stap verder komt en het is sowieso niet te bewijzen hierdoor raakt de werkelijke inhoud ondergesneeuwd.

Waarom kan een politieke beweging als de beweging die Abu Jah Jah wil oprichten niet geaccepteerd worden? Die politieke beweging is niet alleen onderschreven door Arabieren maar door een VISIE. En dat is het enige punt waar je dan druk om mag en kan maken.
Dan spreek ik niet over de AEL.
Zie deze topic, waarom hoor je hier niemand over? Sluit het niet aan op de hedendaagse trend?


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=54587

Simon
02-02-03, 13:52
Geplaatst door mulan
[B]Een allochtone Fortuyn.......nee,een overeenkomst tussen hen is misschien dat ze veel media-aandacht trekken en 'gewaagde' uitspraken doen.Ik blijf me afvragen hoe het komt dat mensen over de AEL en Abu Jahjah al zo snel een mening klaar hebben,ik vond het artikel dat Bilal geplaatst had over de AEL in gesprek met Vlaamse arbeiders(waar overigens niemand op gereageerd heeft)interessant,ze willen in dialoog gaan anders zaten ze daar niet.Toch hoor je dit soort dingen nooit.

Nou ik heb helemaal niet een negatief beeld over Fortuyn (en ook niet over Jahjah). Als overeenkomsten zie ik dat beiden zich nogal concentreren op een beperkt aantal thema's, dat het sterke debaters zijn en dat beiden onrust teweeg weten te brengen. Dat laatste misschien ook wel als tactisch middel gebruiken. Waar ze werkelijk voor staan blijft een beetje gissen. Elders schreef je dat Fortuyn wel eens het debat uit de weg gaat maar dat deed Jahjah ook in "Nederland kiest" waar hij roept dat veel details voor nederland nog niet bekend zijn en dat hij zich daar ook niet direct mee gaat bemoeien. Zo blijft de komst van de AEL naar Nederland een onderwerp dat pas helder wordt als de leider en het programma voor nederland bekend zijn. Immers, Jahjah is een Belg en wil hier niet actief worden.

Simon

mulan
02-02-03, 14:10
Geplaatst door Simon
Elders schreef je dat Fortuyn wel eens het debat uit de weg gaat maar dat deed Jahjah ook in "Nederland kiest" waar hij roept dat veel details voor nederland nog niet bekend zijn en dat hij zich daar ook niet direct mee gaat bemoeien. Zo blijft de komst van de AEL naar Nederland een onderwerp dat pas helder wordt als de leider en het programma voor nederland bekend zijn. Immers, Jahjah is een Belg en wil hier niet actief worden.

Simon

In je reactie staat al de reden waarom hij op sommige vragen geen antwoorden kan of wilt geven. Dat is bij Fortuyn toch wel anders. Hij hoorde zeker in een debat antwoord te geven aangezien hij onderdeel wilde gaan uitmaken van een regering of zelfs minister-president wilde worden.Ik vind het op zo'n moment toch echt wel geoorloofd dat je op alle vragen antwoord hoort te geven, dat is bij de AEL toch wel wat anders.Daar is nog zeer weinig van bekend.In Belgie is bekend dat ze politiek deel willen nemen door met andere groepen samen te werken.Daar is in Nederland ook nog lang geen sprake van.Dus een Abu Jahjah die om praktische redenen geen antwoord geeft is wel wat anders dan een Pim Fortuyn die om 'persoonlijke' redenen geen antwoord geeft(wat dat ook moge zijn,ikzelf denk dat het gewoon onkunde was).

Simon
02-02-03, 14:13
Nou ja ik schort deze discussie op totdat er meer over de activiteiten van de AEL in nederland bekend is. Dan zullen we zien hoe helder ze zijn.

Simon

mulan
02-02-03, 18:09
Geplaatst door Simon
Nou ja ik schort deze discussie op totdat er meer over de activiteiten van de AEL in nederland bekend is. Dan zullen we zien hoe helder ze zijn.

Simon

Dat kan natuurlijk ook.........nog een maandje wachten.
Ben wel benieuwd wie ze in Nederland gaan aanvoeren,hoop in ieder geval dat het niet die ene man wordt(weet niet meer hoe die heet maar hij praat me zo traag en onduidelijk ):schreeuw: ...............

Orakel
02-02-03, 18:22
Geplaatst door Waiting
En weer een artikel geschreven door een moslim....
Een moslima nogwel.
En weer word de kritische moslim/moslima voor alles en nog wat uitgemaakt etc etc.
Tot zover nogmaals de zelfkritiek.

Ik wist niet dat de schrijfster Moslima is????? Waar haal jij dat vandaan?

En ze wordt niet, althans door mij niet (zal 't nog ff teruglezen), voor alles en nog wat uitgemaakt. Ik krijg wel een enorme sik van haar ongenuanceerdheid zoals het verkrachten van onze vrijheid, o.i.d.

En zelfkritiek is er voldoende, althans bij velen. De weinigen die het niet hebben, hebben echter altijd de microfoon. :fplet:

mulan
03-02-03, 09:27
Geplaatst door Waiting
En weer een artikel geschreven door een moslim....
Een moslima nogwel.
En weer word de kritische moslim/moslima voor alles en nog wat uitgemaakt etc etc.
Tot zover nogmaals de zelfkritiek.

:zwaai: .............hoe is het om dingen zelf te verzinnen en ze daarna als waarheid aan te zien?

Tomas
03-02-03, 09:49
Geplaatst door Simon
Nou ik heb helemaal niet een negatief beeld over Fortuyn (en ook niet over Jahjah). Als overeenkomsten zie ik dat beiden zich nogal concentreren op een beperkt aantal thema's, dat het sterke debaters zijn en dat beiden onrust teweeg weten te brengen. Dat laatste misschien ook wel als tactisch middel gebruiken. Waar ze werkelijk voor staan blijft een beetje gissen. Elders schreef je dat Fortuyn wel eens het debat uit de weg gaat maar dat deed Jahjah ook in "Nederland kiest" waar hij roept dat veel details voor nederland nog niet bekend zijn en dat hij zich daar ook niet direct mee gaat bemoeien. Zo blijft de komst van de AEL naar Nederland een onderwerp dat pas helder wordt als de leider en het programma voor nederland bekend zijn. Immers, Jahjah is een Belg en wil hier niet actief worden.

Simon

Ik ben het aardig met je eens. Ik hou wel van een beetje polarisering. Liever dan dat nietszeggende, angstvallig onderwerpen vermijdende gedrag.

Ik ben het natuurlijk lang niet met Jaja eens, maar ik zie hem graag komen met z'n beweging. Laat hem die onderbuik gevoelens van de ontevrede Marokkanen maar kanaliseren. Eens kijken wat daar allemaal uitkomt en hoe dat nu allemaal zit.

Ik hoop alleen Camiel Eurlings niet representatief is voor de NL reactie op de AEL. Want dan gaat het exact hetzelfde als in Belgie. En dat is echt het laatste wat een beschaafd land wil, lijkt mij.

MokroMike II
03-02-03, 10:10
Geplaatst door Donna
Tsja.

Iemand die in 1 zin aangeeft dat hij de democratische spelregels respecteert en erop laat volgen dat alleen moslims lid van zijn beweging mogen worden (ergo: hij is een voorstander van uitsluiting).... vertrouw ik dus niet.


correctie.....niet Moslims, en niet Arabieren kunnen weldegelijk lid worden van de AEL. Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent.

mulan
03-02-03, 11:15
Geplaatst door MokroMike II
correctie.....niet Moslims, en niet Arabieren kunnen weldegelijk lid worden van de AEL. Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent.

Is dat zo...??Ik ben ook niet echt op de hoogte hoor maar ik dacht dat ze alleen sympathisant konden worden............correct me if i'm wrong! :)

mulan
03-02-03, 11:33
Geplaatst door Puk
Nope! Wel opletten Mike! Niet-moslims wordt slechts toegestaan te symphatiseren met de AEL. En, oh ja... ze mogen (zonder dat er expliciete toestemming vereist is) ook stemmen op de AEL.

Interesseert eigenlijk ook niet zoveel,het is dat iedereen er een big deal van maakt. :cheefbek:

MokroMike II
03-02-03, 11:35
Geplaatst door mulan
Is dat zo...??Ik ben ook niet echt op de hoogte hoor maar ik dacht dat ze alleen sympathisant konden worden............correct me if i'm wrong! :)

Zoiets als in-actief lid denk ik.

AEL pleit er inderdaad voor om zelf onze problemen op te lossen...er is dus geen plaats voor paternalisme.

AEL kent eigenlijk ook geen leden maar militanten (activisten).

mulan
03-02-03, 11:41
Geplaatst door Puk
Het is een big deal omdat het niet democratisch is. En dat is vreemd voor een politieke partij die aan democratische verkiezingen mee wil gaan doen.

Ga een pagina terug.......en lees,AEL is geen politieke partij.

*********Jahjah had bij 'krachtstroom' nog uitgelegd dat ze onderdeel van een politieke partij zouden zijn met de verkiezingen,de andere delen van die politieke partij zou zijn opgemaakt uit marxisten,ecologisten e.a...........niet bepaald groepen waar ik van denk 'dat zullen wel moslims zijn' .**********

mulan
03-02-03, 11:57
Geplaatst door Puk
Ik heb het over de Nederlandse tak van de AEL. Weet jij hoe die gaat heten dan? Dat gaat dus niet AEL heten? En die Nederlandse tak gaat toch meedoen aan de verkiezingen? Of niet? En daar kan je als niet-moslim toch geen lid van worden? En wat maakt het eigenlijk uit hoe die partij gaat heten in Nederland...

Een politieke partij waar je wel op mag stemmen maar waar je geen lid van kan worden als je geen moslim bent, is geen democratische partij.

Je spreekt voordat er iets bekend is,wat er in Nederland gaat gebeuren op AEL-gebied :wat?!: is nog niet eens bekend.Het enige voorbeeld dat er is,is dat van Belgie.In Belgie is er een AEL en komt er een politieke partij waar de AEL onderdeel van wordt,niet meer en niet minder.Van de AEL kun je geen 'lid' worden en van die politieke partij wel.Hoe dat in Nederland gaat worden weet ik niet maar het lijkt me onlogisch als ze daar een andere strategie voor gaan bedenken.

mulan
03-02-03, 12:07
Geplaatst door Puk
Hoe dan ook... een poltieke partij waar je wel op kunt stemmen maar waar je geen lid van kunt worden... vind jij dat democratisch?

Nee,niet echt..................