PDA

Bekijk Volledige Versie : Columbia shuttle breaks up over Texas



mulan
01-02-03, 15:19
Columbia shuttle breaks up over Texas

Seven astronauts aboard space shuttle
Saturday, February 1, 2003 Posted: 10:09 AM EST (1509 GMT)


JOHNSON SPACE CENTER, Houston, Texas (CNN) -- The space shuttle Columbia, with seven astronauts aboard, broke up as it descended over central Texas Saturday toward a planned landing at Kennedy Space Center in Florida.

Search-and-rescue teams from the Dallas-Fort Worth area were alerted and area residents were urged to stay away from any possible debris from the shuttle, which may be hazardous, said NASA public affairs officer James Hartfield.

The Bush administration was preparing to convene a "domestic event" conference among all domestic and military agencies that may be involved in the next step.

An administration official said the shuttle's altitude -- over 200,000 feet -- made it "highly unlikely" that the shuttle fell victim to a terrorist act.

NASA officials said they last had contact with the shuttle about 9 a.m. EST, and it had been expected to touch down at about 9:16 a.m. EST.

Video of the shuttle tracking over Dallas showed multiple vapor trails, but NASA spokesman Kyle Herring said it was too early to determine the source.

Steve Petrovich, a police officer in Palestine, Texas, said he heard "a rumble and boom" at about 8 a.m. CDT (9 a.m. EST).

Jim Hubbs of New Boston, Texas, said he heard police discussing over a police scanner "a smoking object going southeast" that disappeared in the Bowie County area near the Arkansas state line.

Officials said no tracking data were available.

Israel's first astronaut, Ilan Ramon, was among the seven-person crew. There was no official reaction from the Israeli government, but a Defense Ministry spokeswoman said, "Like everyone else, we are feeling terrible, hoping the slightest hope that still remains at this stage will become a reality."

Columbia is the oldest of NASA's shuttle fleet, first launched in 1981. It was on its 28th mission.

Kid Capri
01-02-03, 16:41
Persoonlijk leed is nooit lachwekkend, maar verwacht je nu dat we met zijn allen een potje gaan zitten janken? Om maar te zwijgen over de rouwperiodes, herdenkingsdiensten, etc..

In de komende oorlog tegen Irak zullen veel meer mensen sterven. En dat zonder enig doel. Deze mensen namen het risico zelf. En de moeder in Bagdad die haar zuigelingen voedt, niet wetend wat haar morgen te wachten staat...;)?

Kid.

bman
01-02-03, 16:44
Geplaatst door Kid Capri
Persoonlijk leed is nooit lachwekkend, maar verwacht je nu dat we met zijn allen een potje gaan zitten janken? Om maar te zwijgen over de rouwperiodes, herdenkingsdiensten, etc..

In de komende oorlog tegen Irak zullen veel meer mensen sterven. En dat zonder enig doel. Deze mensen namen het risico zelf. En de moeder in Bagdad die haar zuigelingen voedt, niet wetend wat haar morgen te wachten staat...;)?

Kid.

Ik hoor daar ook mensen over treuren. Je lult uit je nek. Ik ook nog niemand daarover horen juigen of sGaterlaGGen.

i love israel
01-02-03, 17:31
de columbia is ontploft op 70 km van de aarde. probeer je eens voor te stellen hoe de austronauten zich hebben gevoeld. trots omdat ze hadden volbracht. blij omdat ze hun geliefden weer snel zouden zien.

en dan de knal. over en uit. letterlijk. 7 families die op tv hun geliefden letterlijk in rook zagen opgaan.

is dit lachwekkend? nee zeker niet. is het leuk? ook dat niet. maakt het uit welke nationaliteit deze mensen hadden? als het goed is niet.

kennelijk zijn een aantal mensen hier niet in staat om verder dan een nationaliteit te kijken. dat is jammer. toont aan dat de maatschappij zeer verhard is.

en nu weet ik wel, overal sterven dagelijks mensen, en niemand trekt zich daar wat van aan. wat maakt dan dit voorval zo speciaal, zo schrijnend?

dat komt denk ik omdat deze mensen bezig zijn geweest met onderzoeken voor ons, de mensheid.

mensen kom op, wees eens volwassen en stap over de nationaliteit van de astronauten heen en zie gewoon wat het is, een ramp.

haal er geen dingen bij, ga mensen niet lopen uitschelden. wat is de meerwaarde daarvan? helemaal niets.

en wil je toch blij zijn en gierend van de lol over de grond kruipen. be my guest, maar laat die mensen die wel het verlies van deze 7 inzien gewoon met rust.

en een verlies is het, want er zijn weer 7 knappe koppen minder op deze wereld. en wie weet hadden deze 7 nou net het verschil gemaakt.

Ansari
01-02-03, 17:54
Geplaatst door i love israel
de columbia is ontploft op 70 km van de aarde. probeer je eens voor te stellen hoe de austronauten zich hebben gevoeld. trots omdat ze hadden volbracht. blij omdat ze hun geliefden weer snel zouden zien.

en dan de knal. over en uit. letterlijk. 7 families die op tv hun geliefden letterlijk in rook zagen opgaan.

is dit lachwekkend? nee zeker niet. is het leuk? ook dat niet. maakt het uit welke nationaliteit deze mensen hadden? als het goed is niet.


voor sommige mensen is het lachwekkend omdat verscheidene joden zo blij waren dat juist nu een van hun nu de ruimte inging. En hiermee zaten ze de gebruikers te jennen van 'kijk he dat is een jood'. Nou hier is je zionist nu


kennelijk zijn een aantal mensen hier niet in staat om verder dan een nationaliteit te kijken. dat is jammer. toont aan dat de maatschappij zeer verhard is.

en nu weet ik wel, overal sterven dagelijks mensen, en niemand trekt zich daar wat van aan. wat maakt dan dit voorval zo speciaal, zo schrijnend?

dat komt denk ik omdat deze mensen bezig zijn geweest met onderzoeken voor ons, de mensheid.

shit doe niet zo schijnheilig. Alsof deze mensen hun bevindingen zouden delen met andere landen. Amerika doet dit puur uit eigen interest. Sadeeq zei het al


mensen kom op, wees eens volwassen en stap over de nationaliteit van de astronauten heen en zie gewoon wat het is, een ramp.

Wie moest nou ook alweer de nationaliteit erbij halen in dat andere topic over deze astronaut?


haal er geen dingen bij, ga mensen niet lopen uitschelden. wat is de meerwaarde daarvan? helemaal niets.

en wil je toch blij zijn en gierend van de lol over de grond kruipen. be my guest, maar laat die mensen die wel het verlies van deze 7 inzien gewoon met rust.

en een verlies is het, want er zijn weer 7 knappe koppen minder op deze wereld. en wie weet hadden deze 7 nou net het verschil gemaakt.

om in de termen van je vriendje Waiting te spreken:

Dit hierboven was mijn mening, dit was enkel een uiting van een mening.
Het is dan ook niet de bedoeling om bij iedereen in de smaak te vallen.
Dit was een reactie op iemands mening.
Discrimineren daarintegen mag niet en dat doe ik dan ook niet.
Hoop allen voldoende te hebben geinformeerd, vriendelijke groet Ansari.

shalom
01-02-03, 21:13
Een reactie van een zeer objectieve jood.

Ik heb de berichtgevingen rondom het vertrek van dit spaceshuttle goed gevolgd.
Er zijn verschillende artikelen uitgegeven over het doel van dit vertrek van VS en de bondgenood wellicht de 51ste staat van Amerika 'Israel'
Het doel van deze missie was om met geavanceerde fotoapparatuur de arabischewereld te bespioneren. Dit is natuurlijk geen goede zaak.
Wat mij totaal verbaasde is de reactie van onze intelligente Bush. Die heeft weer zo'n volstrekt intelligente en onvoorspelbare uitleg gegeven over dit ongeluk. Het had alweereens te maken gehad met terrorisme.
het woord terrorisme wordt volstrekt tevaak gebruikt door de echte terroristen namelijk Israel en Amerika. (is dat jullie ook niet opgemerkt)

Overigens vind ik het jammer voor de spaceshutle inzittenden dat ze zijn omgekomen. Maar vind ik het een goede zaak dat deze missie niet is gelukt, want het zou de positie van de zionisten versterken.


shalom,

i love israel
01-02-03, 23:16
MissGien zou i love israel, die ik toG als een vriendin besGouw, dat mee kunnen nemen in haar betoog over nationaliteit of afkomst of religie.

Cc als je mijn stukje goed hebt gelezen, en jou kennende heb je dat gedaan, dan heb je kunnen lezen dat ik religie compleet buiten beschouwing heb gelaten.

en niet zonder reden. reliegie heeft niets met een standpunt te maken. pas als je echt alles weet van een religie kun je oordelen over die religie. jij weet niet genoeg over het jodendom om een oordeel te kunnen vellen en ik weet niet genoeg over de islam om dat te kunnen. wat je wel kunt doen is vagen stellen over elkaars religie en ik denk dat dat heel erg belangrijk is om begrip te kunnen opbrengen voor elkaars religie.

waar je wel over kunt oordelen is een nationaliteit van iemand. je kunt je afgrijzen uitspreken over israeliers, marokkanen of nederlanders. dat staat volkomen buiten religie.

spits je het nu toe naar dit ongeluk wat er is gebeurt dan heb ik moeite met jouw enthousiasme over het geheel. dan kun je zeggen dat is mijn probleem en dan heb je nog gelijk ook. maar hoe kun je lachen en blij zijn wanneer 7 onschuldige mensen het leven laten en 7 families in verdriet zijn gestort?

en je mag dit hypocriet van me vinden, maar dit is mijn gevoel erbij. en vergis je niet, dit gevoel was bij mij hetzelfde geweest wanneer er in plaats van een israelier een marokkaan in het team had gezeten. nogmaals, het gaat niet om de religie, het gaat om de mens.

Couscousje
01-02-03, 23:24
Geplaatst door i love israel
Cc als je mijn stukje goed hebt gelezen, en jou kennende heb je dat gedaan, dan heb je kunnen lezen dat ik religie compleet buiten beschouwing heb gelaten.

en niet zonder reden. reliegie heeft niets met een standpunt te maken. pas als je echt alles weet van een religie kun je oordelen over die religie. jij weet niet genoeg over het jodendom om een oordeel te kunnen vellen en ik weet niet genoeg over de islam om dat te kunnen. wat je wel kunt doen is vagen stellen over elkaars religie en ik denk dat dat heel erg belangrijk is om begrip te kunnen opbrengen voor elkaars religie.

waar je wel over kunt oordelen is een nationaliteit van iemand. je kunt je afgrijzen uitspreken over israeliers, marokkanen of nederlanders. dat staat volkomen buiten religie.

spits je het nu toe naar dit ongeluk wat er is gebeurt dan heb ik moeite met jouw enthousiasme over het geheel. dan kun je zeggen dat is mijn probleem en dan heb je nog gelijk ook. maar hoe kun je lachen en blij zijn wanneer 7 onschuldige mensen het leven laten en 7 families in verdriet zijn gestort?

en je mag dit hypocriet van me vinden, maar dit is mijn gevoel erbij. en vergis je niet, dit gevoel was bij mij hetzelfde geweest wanneer er in plaats van een israelier een marokkaan in het team had gezeten. nogmaals, het gaat niet om de religie, het gaat om de mens.

Je kent me goed genoeg om te weten hoe ik in elkaar zit.

Mijn "vreugde" geldt in dit geval voor dat walgelijke gegniffel van een paar Joodse mensen hier op dit forum toen de shuttle werd gelanceerd. Ik heb toen niet gereageerd, maar toen ik dit beriGt las ...............
Ik ben tenminste niet zo hypocriet net te doen of ik het erg vind, want dat doe ik dus niet.

Cc

i love israel
01-02-03, 23:40
Geplaatst door Couscousje
Je kent me goed genoeg om te weten hoe ik in elkaar zit.

Mijn "vreugde" geldt in dit geval voor dat walgelijke gegniffel van een paar Joodse mensen hier op dit forum toen de shuttle werd gelanceerd. Ik heb toen niet gereageerd, maar toen ik dit beriGt las moest ik eGt heel erg hard laGen. En met mij vele anderen.

Ik ben tenminste niet zo hypocriet net te doen of ik het erg vind, want dat doe ik dus niet.

Cc

ja ik denk inderdaad dat ik je goed genoeg ken en juist daarom reageer ik nu. maar jij kent mij ook goed genoeg om te weten hoe ik in elkaar steek wat dit betreft.

ik heb het gegniffel gemist hier op het forum toen de shuttle gelanceerd werd. maar kan goed zijn dat ik het gewoon niet gelezen heb. het feit dat er een israelier mee ging, ach ik vond het wel aardig, maar niet speciaal heel bijzonder. leuk voor die man maar meer ook niet.

nee hypocriet ben je zeker niet. ik ook niet trouwens. het kanmjou niet schelen. prima. maar er is een verschil tussen het kan me niet schelen en breeduit gaan lachen om het feit dat het gebeurt is.

ik kan jou niet zeggen wat je moet doen of hoe je iets met doen. heb ik geen enkel recht toe. het enige wat ik kan doen is je proberen mee te geven dat je soms heel soms ook even zou moeten nadenken wat voor effect je woorden hebben. welk doel ze dienen.

je wilde een aantal joodse prikkers treffen. denk dat dat je gelukt is. maar je treft ook mensen die jou niets hebben misdaan. joods of niet joods dat maakt nu even niets uit.

het is 1 israelier die is omgekomen en 6 amerikanen. allemaal mensen die niemand iets misdaan hebben.

en Cc als laatste, ik ken je, weet hoe je in elkaar steekt. maar dat weet niet iedereen. mensen die je niet kennen rekenen je af op je woorden.

Simon
01-02-03, 23:46
Er werden net wel fragmenten vertoond op CNN over de Israelische astronaut waar men een film over aan het maken was. Hij had o.a. een tekening meegenomen aan boorde van de Shuttle van een jongen van 14 die in de kampen van de Nazi's is omgebracht en een penning die geslagen was voor het jaar waarin de tempel te Jeruzalem verwoest was. Zijn ouders zijn overigens ook omgekomen in de kampen. Wel triest.

Simon

mrz
02-02-03, 04:52
Bagger had mooi verhaal voor je Rode Roos, kwijt door niet login :(
Dan maar de kale links...

Aliens?
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993186

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992558

Man made aliens?
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993275


Unnatural selection

Hiroaki Suga, of the University of Buffalo in New York, agrees. Suga, an expert on techniques of evolving catalytic RNA to produce non-natural amino acids in the lab, told New Scientist: "The result is amazing. It's a very great accomplishment."

It is not yet clear what advantage, if any, the 21st amino acid confers on the bacteria

:schrik:

NASA onderzoek naar kolonisatie wellicht vooral nuttig voor aarde?
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993322

Stilstand? Lol evolutieleer is altijd vooruitgang door mutatie? Terwijl telkens weer blijkt dat de mens maar de helft snapt van wat er aan de hand is?
dolly -> arthritis: http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993337
gene-therapy ->leukemie: http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99993271

DAT is pas stilstand, of eerder geeft aan dat voorzichtigheid toch wel geboden is. Darwinisme zo onwaarschijnlijk dat het voor sommige wetenschappers waarschijnlijker is dat een bacterie van mars komt dan te zeggen zij op aarde "geevolueerd" zou zijn? Waarom denk je dat de archeologie en het onderzoek naar juistheid evolutieleer aan de hand daarvan zo dood als een pier is? Juist ja evolutieleer is misschien aardig verhaal maar te oppervlakkig om atheisme te rechtvaardigen.
http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992844


99.9 per cent deadly


They blasted the bugs with enough gamma rays to kill 99.9 per cent of them, let the survivors recover, and then repeated the process. During the first cycle just a hundredth of the lethal human dose was enough to wipe out 99.9 per cent of the bacteria, but after 44 cycles it took 50 times that initial level to kill the same proportion.

However, the researchers calculate that it would take thousands of such cycles before the E. coli were as hardy as Deinococcus. And on Earth it would take between a million and a hundred million years to accumulate each dose, during which time the bugs would have to be dormant.

Since life originated on Earth about 3.8 billion years ago, Pavlov does not believe that there has been enough time for this resistance to evolve.

Met alle respect, maar je leeft nog in de vorige eeuw ofzo Rode Roos? Let wel ik ben niet tegen technologisch vooruitgang maar wel tegen het overdreven (en vaak ongerechtvaardigde) vertrouwen (blijkt dan achteraf pas) van de mensheid in zijn eigen brouwseltjes en frankensteins.

Vriend
02-02-03, 06:11
God creates mankind

Mankind kills God

Mankind creates darwinism

Darwinism creates mankind

mankind kills darwinism

mankind is left with mankind

:lole: (dit is wat ik begrepen heb van jouw verhaal) :lole:

mrz
02-02-03, 06:50
Mankind is left with the product of what it thinks constitutes life.

We have to ask ourselves the question do we want to end up with what mankind thinks constitutes life -while past experience shows its not all as simple as we would like to see it- (and the incestuous deforming practices this entails can be quite depressing) or do we want to study life and decide it would maybe be smart not to press buttons we're not entirely sure it all is they set in motion.

Maar met genetische manipulatie is er al heel wat in gang gezet. Mens gaat op den duur steeds meer voelen wat precies. Da's misschien geneens zo gek nog niet, bij gebrek aan oorlogen straks is de wetenschap dat er gewoon dingen niet meer kloppen iets dat de mensheid meer zal kunnen gaan verbinden dan ooit. Lol.

Vriend
02-02-03, 06:56
Das een toekomst waar ik heeeeeeeel graag naar uitkijk..... :handbang:

Dadeltje
02-02-03, 17:35
Waar zijn de anderen berichten gebleven????:confused:


Dad:nijn:ltje