PDA

Bekijk Volledige Versie : Arafat moet busbedrijf 9 miljoen euro betalen



De Rode Roos
04-02-03, 18:35
Arafat moet busbedrijf 9 miljoen euro betalen

Een rechter in Tel Aviv heeft de Palestijnse leider Arafat veroordeeld tot het betalen van 52 miljoen shekel (ruim 9 miljoen euro) aan het Israëlische transportbedrijf Eged.

Compensatie
Het bedrag is bedoeld als compensatie voor de schade die de onderneming door aanslagen van Palestijnen heeft geleden, aldus de Israëlische krant Maariv dinsdag.

Verlies
Eged heeft door zelfmoordaanslagen en andere gewapende acties van Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook een verlies van 164 miljoen shekel (bijna 28 miljoen euro) geleden, aldus de advocaten van de busonderneming.

Uitspraak
De rechter in Tel Aviv oordeelde dat Arafat als leider van de Palestijnse Autoriteit medeverantwoordelijk is voor de tientallen aanslagen op de bussen van Eged en dat hij daarom de maatschappij financieel moet compenseren. Eged heeft voorgesteld beslag te leggen op rekeningen van de Palestijnse Autoriteit.

Betaling Israël
Op zijn beurt heeft de Israelische regering maandag 280 miljoen shekel (ruim 53 miljoen euro) overgemaakt aan de Palestijnse Autoriteit, berichtte de krant Haaretz dinsdag. Het is het grootste bedrag dat Israël heeft overgemaakt, sinds het uitbreken van de tweede intifada in het najaar van 2000. Het betreft achtergehouden belastinggeld en Palestijnse tegoeden die door Israël waren bevroren.

Sharon
De Israëlische premier Sharon ging ermee akkoord dat het geld werd overgemaakt op voorwaarde dat internationale waarnemers erop toezien dat het geld niet ten goede komt aan militante Palestijnen.

©RTLNieuws.nl

Waiting
04-02-03, 18:37
Ik vind het een goed intitiatief.
Het is Arafat's verantwoordelijkheid.

MO_NL
04-02-03, 18:52
Ik vind dat het busbedrijf de zelfmoordenaars voor de rechter moet slepen. Zij zijn het die de schade hebben veroorzaakt. Daarbij is het niet meer dan fair dat zij de kans krijgen om hun kant van het verhaal toe te lichten. Arafat is net zo schuldig als Sharon! :vingers:

De Rode Roos
04-02-03, 18:56
Geplaatst door MO_NL
Ik vind dat het busbedrijf de zelfmoordenaars voor de rechter moet slepen. Zij zijn het die de schade hebben veroorzaakt. Daarbij is het niet meer dan fair dat zij de kans krijgen om hun kant van het verhaal toe te lichten. Arafat is net zo schuldig als Sharon! :vingers:

Het probleem is dat die zelfmoordenaars nu dood zijn en de schade kun je ook niet op de familie verhalen, want hun huis is waarschijnlijk door Israel's leger opgeblazen. Je moet de schade op iemand verhalen, en dat is waarschijnlijk Arafat. Bovendien heeft Arafat geld zat, het geld dat hij van de EU krijgt stopt hij waarschijnlijk in eigen zak of stopt het op een geheime bankrekening. :maf:

Ansari
04-02-03, 18:58
wat voor hypocriete *****zonen zijn die mensjes toch. En de schade op de palestijnse maataschappij. Komt de rechter ook met een oordeel daarover?

Waiting
04-02-03, 19:08
Geplaatst door De Rode Roos
Het probleem is dat die zelfmoordenaars nu dood zijn en de schade kun je ook niet op de familie verhalen, want hun huis is waarschijnlijk door Israel's leger opgeblazen. Je moet de schade op iemand verhalen, en dat is waarschijnlijk Arafat. Bovendien heeft Arafat geld zat, het geld dat hij van de EU krijgt stopt hij waarschijnlijk in eigen zak of stopt het op een geheime bankrekening. :maf:

Nou zo geheim is het niet, Souha doet regelmatig aan shopping in Parijs.

MokroMike II
04-02-03, 19:23
Zullen die kakkerlakken ook over gaan tot herstelbetalingen voor de geslopte huizen, infrastuctuur, inkomstenderving, economischeschade, immaterieleschade, die zij hebben aangericht ?

Vroeg of laat zal die compensatie er komen...en die zal bestaan uit de opheving van de Zionistische entiteit in het M.O.

sadeeQ
04-02-03, 19:35
de prijs die de zionisten moeten betalen is niet in geldbedragen uit te drukken.

hanskamp
04-02-03, 22:28
Geplaatst door De Rode Roos
Het probleem is dat die zelfmoordenaars nu dood zijn en de schade kun je ook niet op de familie verhalen, want hun huis is waarschijnlijk door Israel's leger opgeblazen. Je moet de schade op iemand verhalen, en dat is waarschijnlijk Arafat. Bovendien heeft Arafat geld zat, het geld dat hij van de EU krijgt stopt hij waarschijnlijk in eigen zak of stopt het op een geheime bankrekening. :maf:

Terecht zou zijn als Israël de organisatoren dwingt het geld te betalen aan de Israëlische busmaatschappij. Niet Arafat, maar die zelfmoord-organisatoren hebben dat verlies veroorzaakt.

Simon
04-02-03, 22:35
Ik geloof dat Israel aan de EU en ook aan nederland nog geld schuldig is wegens het verwoesten van een palestijnse haven die met EU geld gebouwd is.


Simon

Waiting
04-02-03, 22:40
Geplaatst door Simon
Ik geloof dat Israel aan de EU en ook aan nederland nog geld schuldig is wegens het verwoesten van een palestijnse haven die met EU geld gebouwd is.


Simon

Je weet hoe ik er over denk :)

Nog bedankt voor je berichtje destijds toen ik gebanned was, had ik niet verwacht....

Groeten Waiting

Simon
04-02-03, 22:43
Geplaatst door Waiting
Je weet hoe ik er over denk :)

Nog bedankt voor je berichtje destijds toen ik gebanned was, had ik niet verwacht....

Groeten Waiting

Je bent hier wat mij betreft altijd welkom. Maar ik ga er niet over. Wat zou jij eigenlijk gestemd hebben in Israel ? Of heb je gestemd ?

Groeten,

Simon

Waiting
04-02-03, 22:59
Geplaatst door Simon
Je bent hier wat mij betreft altijd welkom. Maar ik ga er niet over. Wat zou jij eigenlijk gestemd hebben in Israel ? Of heb je gestemd ?

Groeten,

Simon

Mitzna natuurlijk.

Simon
04-02-03, 23:06
Geplaatst door Waiting
Mitzna natuurlijk.

Aha, ja ik zag tot mijn verbazing dat Mitzna ook een poll op de website van het Cidi had gewonnen.

Simon

De Rode Roos
05-02-03, 22:36
Geplaatst door Simon
Aha, ja ik zag tot mijn verbazing dat Mitzna ook een poll op de website van het Cidi had gewonnen.

Simon

Kennelijk is de Likud gehalte daar niet zo hoog...gelukkig maar :)

Om on topic te blijven: strict genomen moet je natuurlijk de schade verhalen op de daders, maar als die daders dood zijn, kan het juridisch niet. Dat bedrijf zou wat mij betreft ook Sharon kunnen aanklagen, omdat hij verantwoordelijk is voor veiligheid in het openbaar en daarin heel erg faalt.

hanskamp
05-02-03, 22:41
Geplaatst door De Rode Roos
Kennelijk is de Likud gehalte daar niet zo hoog...gelukkig maar :)

Om on topic te blijven: strict genomen moet je natuurlijk de schade verhalen op de daders, maar als die daders dood zijn, kan het juridisch niet. Dat bedrijf zou wat mij betreft ook Sharon kunnen aanklagen, omdat hij verantwoordelijk is voor veiligheid in het openbaar en daarin heel erg faalt.

Ik blijf erbij dat Palestijnse terreurorganisaties daarvoor verantwoordelijk zijn.