PDA

Bekijk Volledige Versie : VOORPAGINA Maroc.nl



Mark
05-02-03, 15:02
Freelance redacteur/journalist gezocht:

Marokkaanse of Turkse redacteur (m/v).



Mijn vragen:

1) Mag dit? Niet-Marokkanen en Niet-turken uitsluiten van deze functie?

2) Hoe komen deze Marokkanen en Turken aan een werkvergunning. Zou het niet beter zijn om Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond te vragen? Die kennen beide culturen immers. Of val je af als je een nederlands paspoort neemt?? Ik vraag me af of Marokkanen en Turken hier wel eens kijken en Nederlands spreken.




Zo ik ben weer terug in NEDERLAND en mag weer voluit ZEIKEN.

dank u :)

ps ik zat in een vliegtuig van Gulfair richting Mekka op de weg hierheen, was erg interessant als enige blanke! :lole:

plexus
05-02-03, 15:08
..welke film draaide er...

Mark
05-02-03, 15:13
Geen film!

Maar er was op de monitor constant te zien hoe ver we van mekka waren en aan welke kant van het vliegtuig het lag om te kunnen bidden!

KHALID bin WLD
05-02-03, 18:12
Salaam

Dat klinkt interessant, ben je werkzaam in de petro-chemische industrie, zoja in welke golfstaat.

Wa Salaam

plexus
05-02-03, 18:18
Geplaatst door Mark
Geen film!

Maar er was op de monitor constant te zien hoe ver we van mekka waren en aan welke kant van het vliegtuig het lag om te kunnen bidden!

...beter kun je het niet treffen ;)

Mark
05-02-03, 19:22
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Dat klinkt interessant, ben je werkzaam in de petro-chemische industrie, zoja in welke golfstaat.

Wa Salaam

Khalid, zoals nog in mijn locatie staat kwam ik uit Indonesie, de golfstaat was niet mijn eindbestemming. En ik werk niet in de petrochemische industrie.

sadeeQ
05-02-03, 19:45
Geplaatst door Mark
Freelance redacteur/journalist gezocht:

Marokkaanse of Turkse redacteur (m/v).





freelance priester voor christelijke kerk gezocht:

moslim of hindoe (m/v):hardlach: :hardlach:

moenna
06-02-03, 00:04
Welkom terug!


Geplaatst door Mark
[B]Freelance redacteur/journalist gezocht:

Marokkaanse of Turkse redacteur (m/v).


Mijn vragen:

1) Mag dit? Niet-Marokkanen en Niet-turken uitsluiten van deze functie?

Dat mag, krachtens wet SAMEN (Wet stimulering arbeidsdeelname minderheden). Deze wet geldt overigens ook voor vrouwen, en andere minderheden (gehandicapten etc.), en bepaalt dus dat bedrijven een bepaalde percentage van hun personeelsbezetting gereserveerd moet houden voor deze groepen.



2) Hoe komen deze Marokkanen en Turken aan een werkvergunning. Zou het niet beter zijn om Nederlanders met een Turkse of Marokkaanse achtergrond te vragen? Die kennen beide culturen immers. Of val je af als je een nederlands paspoort neemt?? Ik vraag me af of Marokkanen en Turken hier wel eens kijken en Nederlands spreken.

Er zijn hier wel bepaalde voorwaarden aan verbonden, zoals een verblijfsvergunning, waarna werkgever, en -nemer vervolgens een tewerkstellingsvergunning moeten aanvragen. Nog een aantal vereisten, maar ze zijn me even ontschoten. Overigens weet ik bijna zeker, dat zij een Marokkaanse of Turkse Nederlander zoeken, die de juiste papieren heeft, en de taal goed spreekt. Wat heeft men nu aan een persoon die de taal niet eens verstaat of spreekt. De betreffende p&o-er heeft een beetje zitten slapen, vermoed ik...