PDA

Bekijk Volledige Versie : VS-haters drinken Mecca-Cola



De Rode Roos
05-02-03, 22:37
VS-haters drinken Mecca-Cola

Door onze correspondente Antoinette Reerink

Een Franse Tunesiër boekt grote successen met zijn spraakmakende Mecca-Cola. De drank is volgens hem nu ook in Nederland verkrijgbaar. Een deel van de opbrengst gaat naar de Palestijnse zaak en goede doelen in Europa.

In de Parijse migrantenwijk Belleville is het niet moeilijk een buurtwinkeltje te vinden waar Mecca-Cola goed verkoopt. Beheerder Nordine Mouloud van de Arabische zaak Chez Jebbari krijgt heel wat klanten voor het ideologische drankje. 'Drink niet langer onnozel, drink geëngageerd' staat in het Frans op de fles. Een gebrekkige Engelse vertaling prijkt eronder: 'No more drinking stupid, drink with commitment'. Het zijn niet alleen moslims die op Mecca-Cola afkomen, zegt de winkelhouder. ,,Ook Fransen kopen het om de Palestijnen te steunen.''

Klanten betalen hier voor anderhalve liter Mecca-Cola 1 euro 50, twintig eurocent minder dan voor de originele Coca-Cola. Vorig jaar november kwam Mecca-Cola in Frankrijk op de markt en weldra profiteerde het van het groeiende verzet tegen de Amerikaanse politiek in het Midden-Oosten.

Inmiddels is Mecca-Cola volgens de initiatiefnemer ook verkrijgbaar in Nederland, België, Duitsland, Marokko en Libië en zijn bovendien verschillende licentie-aanvragen voor het Midden-Oosten en Azië in behandeling.

Bron: http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1044338654849.html
-----


Leuke manier van marketing... :o

Pixelshade
05-02-03, 22:57
:wohaa:

MokroMike II
05-02-03, 23:17
correctie.

Palestine Lovers drinken Mecca-Cola

Moxi
05-02-03, 23:58
Ik ben Makelaar o.g. en kom dus vaak bij mensen thuis.
Onlangs bezocht ik in Tilburg een Nederlands gezin en kreeg ik MECCA-COLA ingeschonken. Ik keek hier van op en heb dus doorgevraagd.

Deze mensen blijken hun groentes en andere kleine boodschappen bij De Marokkaan op de hoek te doen. Daar schijnt het produkt al 2 maanden verkrijgbaar te zijn.

Ik moet bekennen MECCA is LECCA!

:cola: :cola: :cola: :cola: :cola: :cola: :cola: :cola: :cola: :cola:

De Rode Roos
06-02-03, 00:05
Ik vind het een goede truc van de Franse Tunesiër die dit verzonnen heeft. Hoeveel zou hij er zelf aan verdienen?

Moxi
06-02-03, 01:53
Geplaatst door De Rode Roos
Hoeveel zou hij er zelf aan verdienen?

Ik denk een heleboel!!!

Maar dat mag ook wel! Mensen met zulke ideeën mogen goed beloond worden!

Pak er nog 1 :cola:

HNKL
06-02-03, 06:22
Stiekem toch met rum gemixed,lekkur hoor.

Ober,doe nog maar een Palestina Libre.

GroteWolf
06-02-03, 12:09
De ultieme assimilatie: Een Moskee op een fles Cola.

bman
06-02-03, 12:21
Geplaatst door GroteWolf
De ultieme assimilatie: Een Moskee op een fles Cola.

Nog nog het 'Big-Mecca' hamburgertje en de 'Mecca-Chicken' invoeren.

Dx_
06-02-03, 14:38
Nog nog het 'Big-Mecca' hamburgertje en de 'Mecca-Chicken' invoeren.

De "halal burgers" en snacks zijn in amsterdam verkrijgbaar, bij Fright Chikken op het Osdorpplein, De Vork in de bilderdijkstraat en natuurlijk niet te vergeten Du Maroc.

een_Belg
06-02-03, 21:19
Het initiatief heeft een alcoholische Algerijn uit m'n straat op het idee gebracht om een Arabische versie van de Vlaamse streekbieren te lanceren. Hij zal starten met "Mecca Duvel" en "Mecca Trappist".

Ik vrees dat hij een klein detail uit het oog verloren heeft...

adam_style
06-02-03, 22:02
Geplaatst door een_Belg
Het initiatief heeft een alcoholische Algerijn uit m'n straat op het idee gebracht om een Arabische versie van de Vlaamse streekbieren te lanceren. Hij zal starten met "Mecca Duvel" en "Mecca Trappist".

Ik vrees dat hij een klein detail uit het oog verloren heeft...


Grappenmaker :D

manc
07-02-03, 10:37
Geplaatst door Dx_
De "halal burgers" en snacks zijn in amsterdam verkrijgbaar, bij Fright Chikken op het Osdorpplein, De Vork in de bilderdijkstraat en natuurlijk niet te vergeten Du Maroc.

Ja hiertegenover (vlakbij markt in Delft) zit ook een halal snackbarretje. Een beetje duur en eigenlijk haal ik daar alleen falafel. Hamburgers maak ik toch liever zelf. Daarmee steun ik hooguit de lokale slager.

GroteWolf
07-02-03, 12:00
Ach, het is een ruil. De Cola wordt een beetje Arabisch, en de olie wordt binnenkort helemaal Amerikaans.

Couscousje
07-02-03, 14:05
Geplaatst door J.M.T.
Maar ook de dieren want langdurig laten doodbloeden is wreed.

Voor mij dus ook geen halal vlees in welke vorm ook opgediend.

Walgelijk mormel, donderstraal toG ff lekker een eind op met je tijdmachine terug naar Het Krijt, waar je thuishoort, domme holbewoner.

Het ritueel slaGten is 1 van de minst wrede vormen van slaGten. Het dier dient goed gevoederd en gedrenkt te zjn, mag niet aansGouwen hoe een ander dier wordt geslaGt etc. Daarnaast is het verplicht de slaGting uit te voeren in 1 haal over de halsslagader, waarbij het dier binnen 7 sec bewusteloos is doordat de toevoer naar de hersenen is afgesloten. Wat is hier wreed aan? Weet jij een diervriendelijkere manier van slaGten?

Vertel mij nu maar in hoeverre dat opweegt tegen de manier waarop dieren worden behandeld in de Westerse bio-industrie.

Gatverdamme, wat ben jij een gifmengster.

Kutkind.

Cc

Hamza-T
07-02-03, 14:08
Daar hebben we onze J.M.T weer:

Maar ook de dieren want langdurig laten doodbloeden is wreed.

Voor mij dus ook geen halal vlees in welke vorm ook opgediend.


Een dier halal slachten, gebeurt met een scherp mes waarmee een halssnede word gemaakt waarbij het dier na 7-9 seconden sterft, waarna men het bloed er gewoon uit laat stromen.Dit hebben wetenschappers al eens bevestigd.

Niet helal slachten gebeurt met, stroomschokken of een soort kogel,het dier heeft heel veel pijn en lijd lang, voordat het sterft, meestal hebben de dieren in een soort prop plek gezeten, zoals varkens op een kluitje en kippen in legbaterijen etc.

Waarom als je zo'n dierenvriendin bent hoor ik jou niet over al dat vee wat ze optakelden en op een stapel van ander vee dumpten en het daarna in de fik staken, was dit diervriendelijk onder het mom van gekke koeie ziekte bestrijding, of heb je mischien zelf creutszfeld Jacob?
Dan weet ik nu tenminste waarom je altijd zo zit te loeien.Boe!

Groetjes!

O ja drink ze, proost!

Hamza-T
07-02-03, 14:14
La Couse Chill Spicy B!

Waarom flip je altijd zo?

manc
07-02-03, 15:35
Oh, gaat dat zo. Dat klinkt helemaal niet zo slecht. Betekent dit eigenlijk dat je in de AH geen vlees mag kopen? Moet de slager/slachter een moslim zijn, of is biologisch vlees (dat netjes is geslacht) ook 'halal'? P.s. hoe zit dat met vissen? Die stikken namelijk ook langzaam...is dat halal?

Ach, als je echt met dieren begaan bent eet je natuurlijk helemaal geen vlees (heb dat zelf 20 jaar niet gedaan).

Couscousje
07-02-03, 15:36
Geplaatst door Hamza-T
La Couse Chill Spicy B!

Waarom flip je altijd zo?

Waarom aap jij mijn teksten altijd na?

Cc

sadeeQ
07-02-03, 23:45
Geplaatst door J.M.T.
Natuurlijk doen de moslims het weer beter - dit keer wat betreft de slachtmethode. Een slachtFEEST - bah - al dat bloed - wel een stukje dier-vriendelijke moslim cultuur.

Slachten is altijd een vieze bezigheid en het lijden van dieren telt niet mee - daar wordt door iedereen een excuus voor gevonden. Blijf jij maar lekker het vlees van een ander wezen eten klein gemalen of in grote stukken. Smakelijk eten.

Intussen blijf ik vergetariër.

:zweep: walgelijke monster,je weet toch ook dat groente een levende organisme is.het ademt.groeit,veroudert en sterft ook,baah dat je zoiets mishandelt en verbrandt en bewerkt met die vieze tanden van je.

je moet je schamen,je discrimineert zelfs dieren en planten,de een wel opeten en de ander niet,als je het echt goed wil doen moet je gewoon alleen water drinken( :denk: oeps daar zitten ook levendige organisme erin) .dat scheelt ook een nieuwe kunstgebit dan,die zul je niet meer nodig hebben om water op te drinken.

Al Sawt
07-02-03, 23:59
Geplaatst door bman
Nog nog het 'Big-Mecca' hamburgertje en de 'Mecca-Chicken' invoeren.

Een Arabische Manhattan-project lijkt me gepaster, gezien de gevaren waar we mee geconfronteerdt worden.

Petrus
08-02-03, 11:29
Mecca French Fries, kan dat ook? Of zijn dat dan alleen Mecca fries?

Ik vind niet dat wij Nederlanders deze lucratieve boot moeten missen. Ik zal binnenkort Marken Cola op de markt brengen, waarvan 10% van de winst gebruikt zal worden om de dijken op te hogen.
Een slagzin heb ik ook al: Drink je Droog.

Couscousje
08-02-03, 12:27
Geplaatst door J.M.T.
Sadeeq

Ooit de doodsangst in de ogen van een krop sla gezien of een van ellende en angst loeiende tomaat? Ooit het bloed zien vloeien uit de hals van een komkommer?

Ik denk dat jij vegetariër bent geworden om nog meer te zaniken te hebben.

Cc

Bakslita
08-02-03, 13:02
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat jij vegetariër bent geworden om nog meer te zaniken te hebben.

Cc

Cc, Kun je niet wat regelen om deze uitschot te bannen?
Alvast bedankt

-Y-

manc
08-02-03, 13:12
Geplaatst door Al Sawt
Een Arabische Manhattan-project lijkt me gepaster, gezien de gevaren waar we mee geconfronteerdt worden.

Haha...ik denk dat voor dat er een Mecca-haten project wordt gelanceerd er eerst een Mecca fries plaatsvindt (let op fries is een werkwoord in deze). Volgens mij zijn trouwens de Arabische landen nog wel even bezig voor het zover is: misschien moeten ze eerst eea ontwikkelen om fatsoenlijk te leren irregreren, auto's te bouwen, vliegtuigen en schepen in elkaar te zetten, een fatsoenlijk onderwijs systeem opzetten etc.etc.etc. VOOR men dit soort speelgoed gaat produceren.

rja
08-02-03, 15:03
Geplaatst door manb
Haha...ik denk dat voor dat er een Mecca-haten project wordt gelanceerd er eerst een Mecca fries plaatsvindt (let op fries is een werkwoord in deze). Volgens mij zijn trouwens de Arabische landen nog wel even bezig voor het zover is: misschien moeten ze eerst eea ontwikkelen om fatsoenlijk te leren irregreren, auto's te bouwen, vliegtuigen en schepen in elkaar te zetten, een fatsoenlijk onderwijs systeem opzetten etc.etc.etc. VOOR men dit soort speelgoed gaat produceren.
Als ze dit kunnen, ontwikkelen van zulke technologie, dan worden ze een stuk welvarende als nu, dan zijn niet meer afhankelijk van de olie, maar dan hebben ze ook heel wat te verliezen in zo'n oorlog, dus zo'n oorlog wordt een stuk onwaarschijnlijker.

Ze denken, waarschijnlijk dat ze zulke wapens met olie kunnen kopen ?

nouwra
08-02-03, 16:35
respect broeder.
daar proost ik op.

mulan
08-02-03, 18:09
Geplaatst door J.M.T.
Natuurlijk doen de moslims het weer beter - dit keer wat betreft de slachtmethode. Een slachtFEEST - bah - al dat bloed - wel een stukje dier-vriendelijke moslim cultuur.

Slachten is altijd een vieze bezigheid en het lijden van dieren telt niet mee - daar wordt door iedereen een excuus voor gevonden. Blijf jij maar lekker het vlees van een ander wezen eten klein gemalen of in grote stukken. Smakelijk eten.

Intussen blijf ik vergetariër.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen jou in hun omgeving willen hebben,de meeste mensen eten vlees,ook niet-moslims,val jij hun daar ook altijd op deze manier op aan,zo ja............leuk leven zo helemaal alleen.

Het probleem is dat je dit waarschijnlijk wel alleen de moslims in het gezicht wrijft........consequentie schijn jij namelijk niet te kennen.

sadeeQ
08-02-03, 19:59
Geplaatst door J.M.T.
Sadeeq

Ooit de doodsangst in de ogen van een krop sla gezien of een van ellende en angst loeiende tomaat? Ooit het bloed zien vloeien uit de hals van een komkommer?

:hihi: :hihi: weet je waar je me aan doet denken?


http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat46/a-f-b23.jpg


juist een kip zonder kop.je weet zelf niet eens waar je het over hebt.

Cheeky girl
08-02-03, 22:24
Geplaatst door sadeeQ
:hihi: :hihi: weet je waar je me aan doet denken?


http://www.lachfabriek.nl/plaat/funplaat46/a-f-b23.jpg


juist een kip zonder kop.je weet zelf niet eens waar je het over hebt.

:melig: waarom loopt dat tuig eigenlijk nog rond op vrije voeten, wayoow ik heb nog nooit zo'n irritant ziekelijk mens 'gezien'..... :mad:

Cheeky girl
08-02-03, 22:25
ps= die cola smaakt bijna zo niet precies hetzelfde als de normale Coca cola dus je mist niet veel als je van de ene naar de andere overstapt :duim:

sadeeQ
08-02-03, 22:45
Geplaatst door Cheeky girl
:melig: waarom loopt dat tuig eigenlijk nog rond op vrije voeten, wayoow ik heb nog nooit zo'n irritant ziekelijk mens 'gezien'..... :mad:

praat niet zo over mijn grote liefde :ego:

sadeeQ :love2: JMT

Cheeky girl
08-02-03, 22:52
Geplaatst door sadeeQ
praat niet zo over mijn grote liefde :ego:

sadeeQ :love2: JMT

je grote liefde, kd8 dat dat alleen haar kat was maya je kunt je toch vergissen in mensen :loens: .......

sadeeQ
08-02-03, 22:59
Geplaatst door Cheeky girl
je grote liefde, kd8 dat dat alleen haar kat was maya je kunt je toch vergissen in mensen :loens: .......

nee joh,die ouwe taart wordt straks een onderdanige vrouwtje in burqa,een kwestie van tyd ,mijn mooie oogjes doen wonderen bij vrouwen :fplayer: .

Bakslita
09-02-03, 14:08
Shaddaad Ibn Aws heeft overgeleverd dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft "Allah heeft voorgeschreven dat je alles op de beste wijze moet doen…en als je slacht, slacht dan op de beste wijze".


Er zijn veel uithalen gemaakt jegens de slachtwijze van Moslims. Het zou dieronvriendelijk zijn. Toch heeft ene professor Schultz en zijn collega Dr. Hazim van het Hannover Universiteit in Duitsland, bewezen door middel van een experiment, gebruik makende van een EEG en ECG, dat 'onze' wijze van slachten JUIST die vriendelijk is, en de wijze zoals de Westerse het doen, het dier ontzettend veel pijn lijd! Het onderzoek verbaasde veel mensen.


Experimentelen details:

1. Er zijn verschillende elektroden aangebracht, op de hersenen van het dier, om de reacties van het dier te meten tijdens de slachtprocedure.
2. De dieren hebben een paar weken rust gekregen na het operationeel inbrengen van die elektrodes.
3. Sommige dieren zijn op onze manier geslacht. Dat wil zeggen dat hun keel open gesneden wordt en dat daarbij de halsslagaders en andere belangrijke vaten, waarvan ik de vertaling niet van weet. (De Halal-methode).
4.Andere dieren zijn in de kop geschoten? De Westerse manier.
5.Tijdens het experiment zijn op alle dieren de resultaten van de EEG en ECG vastgelegd tijdens het proces van slachten/schieten.

[/list=1]

Resultaat:

I . Toegestane methode

[list]1. De eerste 3 seconden vanaf het moment van slachten, heeft de EEG niks anders waargenomen dan van VOOR de slachting.(EEG registreert hersenactiviteiten) Dus het dier heeft geen pijn gevoeld tijdens of vlak na het snijden.
2. De 3 seconden daarna, gaf de EEG weer, een toestand die gelijk was aan 'slapen', bewusteloosheid. Dit komt omdat het dier een grote hoeveelheid bloed verliest ik korte tijd.
3. Na de voorgenoemde periode, toonde de EEG aan activiteit niveau van 0. Dit betekent dat het dier absoluut geen gevoel waarneemt, dus ook geen pijn.
4. Op het moment dat de hersenactiviteit 0 nul werd, klopte het hart nog. Daarbij maakte het lichaam heftige stuiptrekkingen. Dit als gevolg van een reflex van het ruggenmerg. Het ruggenmerg zit IN je ruggenwervels. Door deze stuiptrekkingen wordt er nog zoveel mogelijk bloed uit het lichaam gespuwd. Dit resulteert weer in hygiënischer vlees.



Westerse methode, door 'Schot in hoofd'

1. De dieren waren al snel na het schot bewusteloos.
2. EEG registreerde HEVIGE pijn direct na het schot.
3. Het hart hield sneller op met kloppen (pompen), zodat dit resulteert in minder bloedafvoer. Dit houd in dat het vlees dus ook onhygiënische is voor de consument.


-Y-

Iedereen alvast Mabroek el Eid ;)

fatimarifija
09-02-03, 15:38
beste moslim zusters en broeders

ik heb even de discussie mee opgevolgt en ik ben zwaar teleurgestelt in onze moslims.

nu neemt er iemand het initiatief om een drank te ontwerpen en te verkopen waarvan de winst gaat naar arme landen en toch wordt er nog mee gespot

is het ergens niet normaal dat de verkoper een deel van de winst voor zich houdt of gaan jullie mischien zijn boontjes doppen.

aan alle mensen die iets willen doen aan de oorlogen in de islamitische landen, begin al me amerika en israel te boycotten.
koop geen cola merken want elke flesje dat verkocht wordt is een kogel meer voor een moslim minder

denk na

ouaslamoe 3alejkoem

GroteWolf
10-02-03, 12:36
Zonder misdrijf geen SLACHT OFFER.

sadeeQ
10-02-03, 12:39
Geplaatst door GroteWolf
Zonder misdrijf geen SLACHT OFFER.

zonder kaas geen KAASkop :fpetaf:

GroteWolf
10-02-03, 12:43
is het ergens niet normaal dat de verkoper een deel van de winst voor zich houdt of gaan jullie mischien zijn boontjes doppen.


Natuurlijk! Slimme ondernemers worden rijk.


aan alle mensen die iets willen doen aan de oorlogen in de islamitische landen, begin al me amerika en israel te boycotten.

Daar zullen ze zich in Rusland, Nigeria, Somalie, Afghanistan, Indonesie, Ivoorkust, India, China en de Filippijnen vast weinig van aantrekken.
Overal waar veel arme mensen wonen en Imams (of Mullahs) prediken lijkt het al snel gewelddadig te worden. Maar ach, de schuld ligt altijd bij de ongelovigen met hun vieze coca cola!

manc
10-02-03, 13:16
Geplaatst door Cheeky girl
ps= die cola smaakt bijna zo niet precies hetzelfde als de normale Coca cola dus je mist niet veel als je van de ene naar de andere overstapt :duim:

Wel de lusten niet de lasten...ja toch? Maar waarom zou je in vredesnaam de SMAAK van westers-imperialisme willen namaken op een 'halalle' manier? Komen er dadelijk ook vleeskleurige niqaabs en burquas op de markt die er uit zien (door optisch bedrog?) alsof de draagster een kort minirokje en topje draagt hoewel die in werkelijkheid niet zo is?

;)

Cheeky girl
10-02-03, 20:22
Geplaatst door manb
Wel de lusten niet de lasten...ja toch? Maar waarom zou je in vredesnaam de SMAAK van westers-imperialisme willen namaken op een 'halalle' manier? Komen er dadelijk ook vleeskleurige niqaabs en burquas op de markt die er uit zien (door optisch bedrog?) alsof de draagster een kort minirokje en topje draagt hoewel die in werkelijkheid niet zo is?

;)

Dat geldt niet voor mij want ik drink zoiezo geen cola of het nou Mecca cola is of Coca cola. Het heeft niets te maken met het willen namaken van cola op een halalmanier alswel met het feit dat veel mensen Coca cola drinken en je kunt niet zomaar van ze vragen daarmee te stoppen zonder een alternatief. Zelf heb ik er geen enkele moeite mee, ik verander mijn vaste merk van iets graag en heb dat ook gedaan. Over dat vb net vleeskleurige niqaabs en burqa's zal ik maar geen adem verspillen :jammer:

Cheeky girl
10-02-03, 20:31
Geplaatst door EdV
En daar hebben we Hamza-T weer.
Typische Hamza-T-reactie, waarbij hij niet ingaat op de opmerking van J.M.T., omdat hij zo de pest aan haar heeft en meteen maar weer al zijn gal spuwt in de richting van alles wat westers is. Zij heeft alleen maar gezegd dat ze so wie so geen vlees wil, halal of niet.
Mij is al sinds enkele weken bekend dat halal slachten beter is dan de hier gebruikelijke manier (met de pin-door-de-kop) om twee redenen:

Ed

En daar hebben we Ed weer :moe:, de pot verwijt de ketel, alsof J.M.T ooit inhoudelijk op mensen reageert. Het enige waar ze goed in is is het op allerlei manieren proberen zwart te maken van de Islam door voorbeelden op te noemen van mensen die de Islam niet op de juiste manier toepassen. Reageert er dan iemand inhoudelijk op haar dan komt ze met een andere beschuldiging. Het lijkt wel alsof ze verwacht dat wij alle daden van de moslims op aarde op ons moeten nemen en ons daartegenover moeten verdedigen. Het komen met dat wij ''dieronvriendelijk'' zijn is natuurlijk weer een greep uit haar steeds oprakende voorraad van beschuldigingen tegenover moslims. Het feit dat ze helemaal geen vlees eet heeft ze terzijde gehouden totdat mensen met argumenten kwamen waar zij niets meer tegenop had. En het meest logische wat je dan kunt zeggen is dat geen enkele manier van het doden van dieren goed is, het feit dat je al dan niet vegetariër bent terzijde gelaten.

GroteWolf
11-02-03, 09:53
alswel met het feit dat veel mensen Coca cola drinken en je kunt niet zomaar van ze vragen daarmee te stoppen zonder een alternatief.

Hallo!!! Nee, dat zou me wat zijn, ze te vragen thee of zoiets te gaan drinken, of vruchtensap. Dat zou werkelijk een te grote opoffering zijn voor de zaak.
Ik lees het overigens met grote opluchting.

Cheeky girl
11-02-03, 11:56
Geplaatst door GroteWolf
Hallo!!! Nee, dat zou me wat zijn, ze te vragen thee of zoiets te gaan drinken, of vruchtensap. Dat zou werkelijk een te grote opoffering zijn voor de zaak.
Ik lees het overigens met grote opluchting.

:moe:, jammer genoeg is het voor sommige mensen inderdaad moeilijk om zoiets op te geven, vaak krijg je als argument dat het blikje Coca cola wat jij drinkt toch niet veel uitmaakt maar als iedereen dat nou niet denkt zijn we toch al ver. En het helpt wel degelijk, in arabische/islamitische landen is de winst van dat soort bedrijven behoorlijk gedaald dus we doen het niet voor niets.

Cheeky girl
12-02-03, 13:45
Geplaatst door J.M.T.
[B]Cheecky girl
Nee, natuurlijk ben jij daar niet verantwoordelijk voor, maar zolang de islam een RELIGIE en een POLITIEK systeem is waarin geweld vanuit de Koran gepredikt kan worden met als bevestiging sharia's en fatwa's - zolang zullen mijn bezwaren blijven bestaan. Politiek is meestal vies en manupulatief en hoort niet in een religie thuis.
Zoals je zelf al zegt J.M.T is Politiek meestal vies en manupulatief. Geweld komt overal voor, zowel in islamitische als niet-islamitische landen. Kijk maar naar de eerste en tweede wereldoorlog die beide door niet-islamitische landen is begonnen. Waaruit wordt dat geweld dan gepredikt volgens jou?
Je kunt niet elke keer iets opnoemen wat volgens jouw door de Islam en de Koran komt zonder buiten beschouwing te laten dat dat soort dingen ook in niet-islamitische landen gebeurt. Dat moet je echterwel doen want anders moet je proberen te bedenken hoe het dan komt dat dat gebeurt en dat is weer te moeilijk voor jou. En alles wat moslims fout doen heeft te maken met de Islam maar als een christen of Jood iets fout doen dan is die persoon mentaal niet in orde of iets dergelijk.
:jammer: