PDA

Bekijk Volledige Versie : Omstreden imam uit eigen moskee verbannen



De Rode Roos
05-02-03, 23:29
Omstreden imam uit eigen moskee verbannen

LONDEN (ANP) - De omstreden radicale imam Abu Hamza al-Masri mag zijn moskee in het noorden van Londen niet meer in als imam. Het toezichthoudend orgaan stelde dinsdag dat de geestelijk leider ,,zijn positie heeft gebruikt om ongepaste politieke uitspraken te doen''.

http://spitsnet.nl//anp/BUI/images/a20030120-30204_80x122.onlineBild.jpg

Een Britse antiterreureenheid viel op 20 januari de moskee in Finsbury Park binnen en arresteerde er zeven mensen. De politie vermoedt dat de moskee een rol speelt bij de recrutering van terroristen en bij de ondersteuning van terreuracties in Groot-Brittannië en daarbuiten.

De moskee is formeel geregistreerd als liefdadigheidsinstelling. Het toezichthoudend orgaan voor deze instellingen, The Charity Commission, vindt dat imam Abu Hamza met zijn extremistische preken over de schreef gaat en heeft daarom eerder de imam een tijdelijk verbod om te preken opgelegd. Hamza negeerde dat.

Eerder had hij al waardering uitgesproken voor de aanslagen van 11 september 2001. Hamza mag wel blijven bidden in de moskee, die overigens nog steeds is gesloten na de politie-inval. De imam, die een haakhand en één oog heeft, zei in een reactie dat hij ook dit verbod zal negeren. ,,De reden om mij te verbannen is dat ik politieke commentaren tegen Amerika en Israël doe'', zei Abu Hamza.

Bron: http://spitsnet.nl//anp/BUI/427166.shtml
------
Scheiding tussen kerk en staat, conflict tussen politiek en geloof.

Bart
06-02-03, 11:30
Die kerel is dus echt helemaal gestoord. Hij verheerlijkte de aanslagen van 11 september 2001 en noemde de astronauten die afgelopen zaterdag omkwamen "boodschappers van satan" en zei dat hij blij was dat ze dood waren. Hij is bijzonder racistisch en opruiend. Wat men hier met name stoort (en dat is echt niet voorbehouden aan niet-moslims, ook de Engelse moslims ergeren zich groen en geel aan die kerel) is het feit dat hij het VK continu verwijt asociaal te zijn, meelopers met de duivel en in de grond het land gewoon haat, terwijl hij wel lekker van de sociale dienst loopt te plukken. Men is nu aan het bekijken of hij het land uitgezet kan worden. Hij is namelijk in 1984 hierheen gekomen nadat hij getrouwd was met een Engelse dame. Nu blijkt echter dat die dame al getrouwd was.... Het huwelijk is wegens bigamie dus onwettig en kan ontbonden worden, hetgeen betekent dat hij uitgezet kan worden.

Velen hier vinden het erg lachwekkend dat een zeer radicale imam die de leer van de koran en hadieths naar de letter aanhangt (inclusief de sharia), de 2e echtgenoot van een Engelse (niet-islamitische) vrouw is...

Verreweg de meeste moslims hier zijn hem liever kwijt dan rijk. En terecht lijkt me. Hoewel naar mijn idee de arme kerel beter geholpen wordt als hij in een gesticht wordt opgenomen. Hij heeft een aantal schroeven los in zijn hoofd.

MokroMike II
06-02-03, 11:39
Geplaatst door Bart
Die kerel is dus echt helemaal gestoord. Hij verheerlijkte de aanslagen van 11 september 2001 en noemde de astronauten die afgelopen zaterdag omkwamen "boodschappers van satan" en zei dat hij blij was dat ze dood waren. Hij is bijzonder racistisch en opruiend.

Hij stoot sommige mensen zeker tegen de borst met dergelijke uitspraken ?

Je vind zeker ook dat dit de vrijheid van meningsuiting te buiten gaat ?

Je denkt dat dit soort uitspraken eigenlijk niet mogen omdat ze gemeenschappen tegenover elkaar zetten ?

Bart
06-02-03, 11:58
Geplaatst door MokroMike II
Hij stoot sommige mensen zeker tegen de borst met dergelijke uitspraken ?

Je vind zeker ook dat dit de vrijheid van meningsuiting te buiten gaat ?

Je denkt dat dit soort uitspraken eigenlijk niet mogen omdat ze gemeenschappen tegenover elkaar zetten ?

Als iemand oproept tot het doden van burgers in het land waarin hij woont en van burgers in bevriende landen (hetgeen hij gedaan heeft) gaat hij wat mij betreft zijn boekje te buiten. "Landverraders" noemen wij dat soort lieden. Verder mag hij zeggen wat hij wil.

Ik weet wel waar je naartoe wil, maar dat zal je niet lukken. Als iemand in Nederland oproept tot het doden van Nederlanders hoort die persoon in de bak, en zeker niet onderhouden te worden door de Nederlandse staat. Is het een buitenlander dan gaat hij eruit. De Engelsen zijn wat dat betreft veel coulanter geweest dan zelfs in Nederland het geval zal zijn.

Tomas
06-02-03, 12:13
Geplaatst door Bart
De Engelsen zijn wat dat betreft veel coulanter geweest dan zelfs in Nederland het geval zal zijn.

Om dat nou coulanter te noemen, vind ik wat ver gaan. Het is volgens mij simpelweg de wetgeving die bepaalt wat kan en wat niet kan. En volgens mij heeft Engeland meer het onbeperkte Amerikaanse "Freedom of speech" dan het door artikel 1 beperkte NL -model.

Als het bewijsbaar en duidelijk aanzet tot haat of geweld tegen personen of bevolkingsgroepen, dan zou dat hier strafbaar zijn.

Ik ben wel benieuwd of hij dan zelfs in dit geval zich nog steeds op godsdienstvrijheid zou kunnen beroepen. Dat zou wel interessant zijn om te weten. Hoever gaat godsdienstvrijheid nu echt in NL...?

MokroMike II
06-02-03, 12:14
Geplaatst door Bart
[B]Als iemand oproept tot het doden van burgers in het land waarin hij woont en van burgers in bevriende landen (hetgeen hij gedaan heeft) gaat hij wat mij betreft zijn boekje te buiten. "Landverraders" noemen wij dat soort lieden. Verder mag hij zeggen wat hij wil.


Ik heb dergelijke uitspraken van hem nooit gehoord.




Zoals ik dus al zei....ik heb hem nooit horen oproepen tot het doden van burgers in het het land waar hij woont.

Maar wat zou je er nou van vinden als iemand suggereert dat joden per definitie crimineler zijn dan ander volkeren, en dat joodse vrouwen pas gelijk zijn aan andere vrouwen als zij hun religie opgeven ?

Is dat niet ook het zaaien van haat, minachting en wantrouwen ? Zet je zo ook niet bevolkingsgroepen tegenover elkaar ? Roep je dan ook niet indirect op om die mensen te discrimineren ?

Bart
06-02-03, 12:20
Geplaatst door MokroMike II
Ik heb dergelijke uitspraken van hem nooit gehoord.


Ik weet wel waar je naartoe wil, maar dat zal je niet lukken. Als iemand in Nederland oproept tot het doden van Nederlanders hoort die persoon in de bak, en zeker niet onderhouden te worden door de Nederlandse staat. Is het een buitenlander dan gaat hij eruit. De Engelsen zijn wat dat betreft veel coulanter geweest dan zelfs in Nederland het geval zal zijn.

Zoals ik dus al zei....ik heb hem nooit horen oproepen tot het doden van burgers in het het land waar hij woont.

Maar wat zou je er nou van vinden als iemand suggereert dat joden per definitie crimineler zijn dan ander volkeren, en dat joodse vrouwen pas gelijk zijn aan andere vrouwen als zij hun religie opgeven ?

Is dat niet ook het zaaien van haat, minachting en wantrouwen ? Zet je zo ook niet bevolkingsgroepen tegenover elkaar ? Roep je dan ook niet indirect op om die mensen te discrimineren ? [/B]

Die uitspraken heeft hij gedaan op 11 september 2002, een jaar na de aanslagen.

De suggesties die jij noemt zijn verwerpelijk. En nogmaals, ik weet waar je naartoe wilt. En ja, ook als er "moslims" zou staan in plaats van "joden" is het net zo verwerpelijk. Maar ik heb dat niemand horen zeggen. Jij?

Bart
06-02-03, 12:23
Geplaatst door Tomas
Om dat nou coulanter te noemen, vind ik wat ver gaan. Het is volgens mij simpelweg de wetgeving die bepaalt wat kan en wat niet kan. En volgens mij heeft Engeland meer het onbeperkte Amerikaanse "Freedom of speech" dan het door artikel 1 beperkte NL -model.

Nee hoor, de Engelse wetgeving is op dat punt meer vergelijkbaar met Nederland dan met de VS. Discriminatie is ook bij wet verboden en het verbod op discriminatie perkt de vrijheid van meningsuiting in.

MokroMike II
06-02-03, 12:29
Geplaatst door Bart
Die uitspraken heeft hij gedaan op 11 september 2002, een jaar na de aanslagen.


Ik zal het maar voor waar aannemen alhoewel ik mijn twijvels blijf houden. Het doden van non-combatanten of non-directe supporters van combatanten is fout.




De suggesties die jij noemt zijn verwerpelijk. En nogmaals, ik weet waar je naartoe wilt. En ja, ook als er "moslims" zou staan in plaats van "joden" is het net zo verwerpelijk. Maar ik heb dat niemand horen zeggen. Jij?

......... Ik weet dat de vrouwen die zich moslim noemen mij nu nog niet zullen snappen, maar op een dag zullen ze die oogkleppen afdoen. ............

........ Mohammed is een voorbeeld voor alle moslimmannen. Vind je het vreemd dat zoveel moslimmannen gewelddadig zijn?.............

Bart
06-02-03, 12:46
Geplaatst door MokroMike II
......... Ik weet dat de vrouwen die zich moslim noemen mij nu nog niet zullen snappen, maar op een dag zullen ze die oogkleppen afdoen. ............

........ Mohammed is een voorbeeld voor alle moslimmannen. Vind je het vreemd dat zoveel moslimmannen gewelddadig zijn?.............

In mijn optiek wezenlijk anders.

Donna
06-02-03, 16:59
Was dat dezelfde imam die op een gegeven moment Nederland opriep te stoppen met het arresteren van Algerijnse militanten omdat we het anders wel zouden merken?


Hij stoot sommige mensen zeker tegen de borst met dergelijke uitspraken ?

Je vind zeker ook dat dit de vrijheid van meningsuiting te buiten gaat ?

Je denkt dat dit soort uitspraken eigenlijk niet mogen omdat ze gemeenschappen tegenover elkaar zetten ?


Jij beschikt ook over het vermogen selectief verontwaardigd te zijn?

Jij vindt ook dat Hirsi der smoel moet houden maar roept 'oorlog tegen de islam' als El Moumni wordt aangeklaagd?

Orakel
06-02-03, 17:40
The preacher added: "The Muslim people see these pilots as criminals. By going into space they would have sharpened the accuracy of their bombs through satellites.

"These missions would increase the number of satellites for military purposes. It would increase the slavery of governance of other countries by America.

"It is a punishment from God. Muslims see it that way.


The shuttle disaster shocked the world
"It is a trinity of evil because it carried Americans, an Israeli and a Hindu, a trinity of evil against Islam.

"The fact that the motor of the craft fell on Palestine - all these are messages from God.

"It is a strong message, for the Israeli, to be taken up there to space and he spoke about the Holocaust, to try to make religious advancement from it and gain some moral high ground, hence you have seen this message over Palestine."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2720775.stm

Weer zo'n idioot die denkt namens alle Moslims te moeten spreken en ons weer een hoop werk bezorgt om de Islam maar in een goed daglicht te houden.
Zeker ook achteraan gestaan toen het verstand werd uitgedeeld.

Donna
06-02-03, 17:44
Geplaatst door Orakel
Zeker ook achteraan gestaan toen het verstand werd uitgedeeld.

OMG! Die foto..... heeft die man de BOF of is hij zelf net terug uit outerspace?

Orakel
06-02-03, 17:51
Geplaatst door Donna
OMG! Die foto..... heeft die man de BOF of is hij zelf net terug uit outerspace?

:jeweetog:

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/38772000/jpg/_38772485_wide_pa_300.jpg

CloneAid werkte eerst voor Walt Disney voordat ze zelfstandig gingen.

:maf3:

Ron Haleber
06-02-03, 20:29
Geplaatst door MokroMike II
Hij stoot sommige mensen zeker tegen de borst met dergelijke uitspraken ?

Je vind zeker ook dat dit de vrijheid van meningsuiting te buiten gaat ?

Je denkt dat dit soort uitspraken eigenlijk niet mogen omdat ze gemeenschappen tegenover elkaar zetten ?


Ik heb een interview met hem gezien van jeremy Paxman op BBC Newsnight...

Hij zei daarbij rustig dat banken beroofd mochten worden, speciaal die in Frankrijk omdat die het geld van moslimlanden hadden geroofd.

Arabische Bankrovers waren geen misdadigers ze kwamen gewoon hun gestolen geld terughalen...!

Nou Mocro ga je gang! Voor de imam is het o.k.!