PDA

Bekijk Volledige Versie : Mandela: Amerika ondermijnt werk VN



Pixelshade
06-02-03, 11:18
Met zijn presentatie in de VN-veiligheidsraad ondermijnt de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Powell het werk van de wapeninspecteurs en de Veiligheidsraad. Dat vindt Nelson Mandela.

De oud-president van Zuid-Afrika meent dat Hans Blix, hoofd van de VN-wapeninspecteurs, en Mohamed El-Baradei, hoofd van het Internationaal Atoomagentschap de enigen zijn die autoriteit hebben om vast te stellen of Irak massavernietigingswapens heeft.

Amerika negeert de VN als die niet naar de pijpen van het land danst, zo zei Mandela woensdag. "De VS maakt de internationale politiek daarmee tot een chaos" Hij verwijt Amerika en Groot-Britannië ook dat ze niet genoeg doen om een oorlog te vermijden.

Eerder noemde Mandela Bush arrogant en kortzichtig en zei hij dat Bush Irak wil aanvallen om controle te krijgen over de olie. Vandaag nam hij geen woord terug van die uitlatingen. "Ik sta achter mijn woorden, omdat ik meende wat ik zei," aldus de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, die Bush vorige week ook al omschreef als een persoon zonder visie en als iemand die niet goed kan nadenken

nieuws.nl

Hulde aan Mandela!

Quezr
06-02-03, 16:40
Geplaatst door Pixelshade


Eerder noemde Mandela Bush arrogant en kortzichtig en zei hij dat Bush Irak wil aanvallen om controle te krijgen over de olie. Vandaag nam hij geen woord terug van die uitlatingen. "Ik sta achter mijn woorden, omdat ik meende wat ik zei," aldus de winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, die Bush vorige week ook al omschreef als een persoon zonder visie en als iemand die niet goed kan nadenken




gnagnagna :dood: :dood: :dood: :dood: :dood:
pest ventje die boes

Pixelshade
06-02-03, 18:12
:wohaa: