PDA

Bekijk Volledige Versie : appart



piano
06-02-03, 19:41
Hallo allemaal,

Ik keek toevallig naar het nieuws op stad tv,en er was een bericht dat er een apparte afdeling in een verzorgings thuis was geopend voor de chineze inwoner hier in nederland.

Wat heet appart,niet alleen de afdeling,maar ook alleen chineze verpleegsters en een chineze kok,chineze activiteiten begeleidster enz enz.

En waarom dit allemaal,omdat de chinezen zich al die tijd hebben afgezonderd en de nederlandse taal nooit hebben geleert ,de chineze gemeenschap sluit zich vaak af van de nederlandse maatschappij en hebben vaak allemaal chineze eet-tentjes.

Toen ik dit zag dacht ik gelijk waarom wordt er hier over geen stampei gemaakt dat deze mensen de taal niet beheersen en waarom wel over de marokkanen en turkse mensen?
En waarom zo'n apparte afdeling als de regering het heeft over integratie,en wat zou er in het nieuws staan als er een apparte afdeling voor de moslimse mensen zou komen en met alleen maar de turkse verpleegster of marokkaanse kok?

En wordt er wel over nagedacht over deze bevolkings groep die ook aan het vergrijzen is?

Nederland meet met twee maten of niet?


groetjes piano

gaypride
06-02-03, 19:52
hoi Piano

tijdje geleden zag ik op TV een stukje over een afdeling voor moslims in een bejaardenhuis.
Ook zijn er in dit soort huizen soms afdelingen voor Surinamers en in Amsterdam is er een afdeling voor homo's :gefeli:

Ik vind dat helemaal niet iets bizonders, als oudere mensen zich meer op hun gemak voelen met mensen met de zelfde achtergrond in hun omgeving dan is dat toch verder best?
Moeten ze toch lekker zelf weten? Deze mensen zijn oud vergeet dat niet!

:denk:
Gp

Mark
06-02-03, 19:55
Geplaatst door piano
Hallo allemaal,

Ik keek toevallig naar het nieuws op stad tv,en er was een bericht dat er een apparte afdeling in een verzorgings thuis was geopend voor de chineze inwoner hier in nederland.

Wat heet appart,niet alleen de afdeling,maar ook alleen chineze verpleegsters en een chineze kok,chineze activiteiten begeleidster enz enz.

En waarom dit allemaal,omdat de chinezen zich al die tijd hebben afgezonderd en de nederlandse taal nooit hebben geleert ,de chineze gemeenschap sluit zich vaak af van de nederlandse maatschappij en hebben vaak allemaal chineze eet-tentjes.

Toen ik dit zag dacht ik gelijk waarom wordt er hier over geen stampei gemaakt dat deze mensen de taal niet beheersen en waarom wel over de marokkanen en turkse mensen?
En waarom zo'n apparte afdeling als de regering het heeft over integratie,en wat zou er in het nieuws staan als er een apparte afdeling voor de moslimse mensen zou komen en met alleen maar de turkse verpleegster of marokkaanse kok?

En wordt er wel over nagedacht over deze bevolkings groep die ook aan het vergrijzen is?

Nederland meet met twee maten of niet?


groetjes piano


Hoi Piano,

Ik zal je een geheimpje verklappen:

Het interessert Nederlanders helemaal NIETS of je integreert of niet!

Jaja dat is even schrikken!

ZOlang je niemand lastig valt in groepjes op straat is er niks aan het handje! :duim:

sadeeQ
06-02-03, 20:00
Geplaatst door Mark
Hoi Piano,

Ik zal je een geheimpje verklappen:

Het interessert Nederlanders helemaal NIETS of je integreert of niet!

Jaja dat is even schrikken!

ZOlang je niemand lastig valt in groepjes op straat is er niks aan het handje! :duim:

en vooral als je elkaar uitmoordt en afperst en een schrikbewind uitvoert is dat perfect,zolang je maar het bij je eigen soort genoten maar houdt.

:lachu: wat een mentaliteit

barfly
06-02-03, 20:02
Mark,

Ik denk dat je gelijk hebt :) Ik heb nog nooit gezien dat mensen in mijn omgeving zich stoorden aan andere culturen etc, wel aan hullie wullie taferelen waar de hullies of wullies wel ff een hullie of wullie in mekaar rammen.
O, en Chinezen maken zich zeer nuttig in dit landje door die stink Nederlanders uit de snackbars te kopen en er een hygienisch verantwoord etablishement te voeren :)

piano
06-02-03, 22:14
hallo,allemaal

Het is niet dat ik deze oude mensen geen rustige dag gun,maar dat ik wil laten zien dat er in diverse groepen,mensen zitten die zich alleen bij hun eigen mensen/cultuur houden en daar is niets mis mee wat mij betreft.

Maar de laatste tijd werd er wat anders geroepen door de politieke partijen over de taal en intergratie ,en naar mijn gevoel ging het alleen over de turken en de marokkanen .

Ik wil hier alleen maar duidelijk maken dat er diverse groepen mensen zijn die nog steeds in hun eigen gemeenschap leven en de taal niet beheersen.

Ook ik weet er in sommige verpleeg/verzorgings thuizen moslimse mensen zitten ,maar of er alleen een hele afdeling voor deze mensen is dat weet ik zo net nog niet en dat die mensen door hun eigen mensen verzorgt worden dus mensen die het turks en marokkaans spreken ik denk het niet?

groetjes