PDA

Bekijk Volledige Versie : De Verenigde Schurken Staten van Amerika



rafiq
07-02-03, 11:38
Met de duidelijke oorlogsretoriek van de toch al niet grootste licht in de Amerikaanse geschiedenis. G.W. Bush is de oorlogsdreiging zeker niet ontzenuwt.

Tot mijn grote spijt danst J.P. Balkenende vrolijk mee op de muziek die uit Washington komt.
Zo als mijn vermoedens waren kun je Christen Democraten immers niet vertrouwen.
En zeker de tak uit Limburg niet. Hit vroegere bolwerk van de KVP met Eurlings als war munger maakt de sfeer er echt niet beter op.

Aan de ene kant heb je de Axis of Evil en aan de andere kant heb je de Heerscharen Gods.

Wat fijn dat wij deze keer weer aan de "goede" kant staan.

Waar Reagan sprak over Evil Empire daar heeft Bush jr. het over de Axis of Evil.

Waar Reagen "ons" voor wou beschermen was een horde communsten met of zonder SS-21 raketten ditmaal met een raketschild, het zgn. Starwars Plan.

Heden ten dage wil Bush cum suis ons beschermen dan tegen Noord Koreantjes, dan tegen een <vroeger amerikaanse gesubsidieerde> Arabier. Mij is niet bekend dat deze gasten expansieplannen heeft richting "het Westen".

Wat helemaal eng is en zeker menig broeder steunt mij hier in is dat een enge Christelijke Fundamentalistische invloed merkbaar is.
Dat men eerst het over "kruistochten"had was echt geen ongelukkige verspreking.

Wat gek dat deze Christenen natuurlijk gewapend met de Waarheid belastingverlaging vraagt voor de allerrijksten in de amerikaanse elites. En wat gek dat Amerikaanse alleenstaande moeders 2 tot 3 baantjes moeten hebben om enkel hun huur te betalen.

Jezus s.a.w zou het precies zo gewild hebben.

Dat deze lieden een master plan hebben met Israel is geen "kiezersbedrog".
Amerikaanse Christenen zijn zeker geen vrienden van Israel al denkt men dat zeker. Het grote voorbeeld van Bush is immers Jezus s.a.w. en wat jammer nou dat de joden deze Profeet God's niet accepteren.

Israel zou de enigste democratie zijn in het midden oosten. Yeah right.
Israel is echt niet anders als menig Arabisch land met zijn achterkamertjes politiek en dubieuze geldschandalen.

Bush cum suis hebben het altijd over "wereldvrede", "vrijheid", "democratie", "nationale eenheid" maar die woorden gelden niet voor de minderheden in Amerika zelf en de andere volken in de wereld.

Alles wat vroeger en nu riekt naar zelfstandigheid, progressief beleid in andere landen werdt eerst het predikaat communistisch gegeven. Nu is dat fundamentalistisch.

Menig Arabisch leider heeft dus Carte Blanche van dezelfde bevriende V.S. om genadeloos af te rekenen met oppositie. Met de War on Terror is immers iedereen of vriend of vijand .

De huichelachtigheid van het "mensenrechten verhaal" inzake het afgezaagde lot van de Koerden en Sjieten is net het verhaal die de vrouw van Bush afstak om de "bevrijding van de Afghaanse vrouw". Allebei een rechtvaardging voor, voor ja wat?

Gek dat de no fly zone tijdens de opstanden tegen Saddam Hussain enige tijd zijn opgeheven .

Saddam kon dus de Koerden en Sjioeten de volle laag geven.
Ook dit was een grote stap van de Iraakse bevolking richting autonomie en vrijheid.

Voor velen was dit een stap naar het volgende leven, het leven in het graf .

Pure Amerikaanse dubbelzinnigheid. Ik kan me nog wel documantaires herinneren dat Amerika Atoom proeven deed met 40.000 eigen Amerikaanse soldaten.
Omgedraaid..Amerika deed precies hetzelfde als Iraq met de koerden.
Moeten wij ons dan zorgen maken om oude rekeningen die Noord Korea heeft met Amerika?