PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdwenen scholieren zijn weer thuis



manc
07-02-03, 22:54
Bron: Planet Nieuws en Teletekst

De twee 17-jarige Amsterdamse scholieren Khalid en Mo die vertrokken waren naar Tsjetsjenië, vermoedelijk om mee te doen aan de jihad aldaar, de strijd tegen de Russen in naam van de islam, zijn weer teruggekeerd naar huis.

Eén van de jongens belde eerder deze week al naar zijn ouders met de mededeling Tsjetsjenië niet in te kunnen en spijt te hebben van de actie. Sindsdien was er niets meer van de twee vernomen.

De Amsterdamse politie onderzoekt nog wat de precieze achtergrond van hun verdwijning is.



Eind goed al goed. Al hoop ik dat ze van hun vader een flinke oorvijg zullen krijgen.

Joesoef
07-02-03, 22:57
En een zoen van de Imam in jurk met baard.

Abu Dujanah
07-02-03, 23:03
Moge Allah hun belonen voor hun intentie.

Ameen.

1 dag op wacht voor de jihad fe sabilli allah is beter dan de wereld en alles daarin.

Joesoef
07-02-03, 23:06
Geplaatst door Abu Dujanah
Moge Allah hun belonen voor hun intentie.



Het vergezellen van een groepje onderwereld figuren........... Die rebellen zijn gewoon penose, nix moslimstrijders.

Orakel
07-02-03, 23:08
Geplaatst door Abu Dujanah
Moge Allah hun belonen voor hun intentie.

Ameen.

1 dag op wacht voor de jihad fe sabilli allah is beter dan de wereld en alles daarin.

Lees de text onder je nick eens..............

Ben zo blij voor de ouders dat ze weer terug zijn.

Pfffffffffffffff....

De beelden van de ouders van die 2 uit eindhoven raak ik niet meer kwijt.

manc
07-02-03, 23:14
Geplaatst door Orakel
Lees de text onder je nick eens..............

Ben zo blij voor de ouders dat ze weer terug zijn.

Pfffffffffffffff....

De beelden van de ouders van die 2 uit eindhoven raak ik niet meer kwijt.

Tja, weet je dat in de 2e wereldoorlog de kampcommandanten en de grooste beulen de mannen waren die daar zaten omdat zij *zelf* liever niet aan het (oost-) front zaten. Dat geeft je te denken over het soort figuren die de dwaze daden van deze verdwaalde puberjongens toejuichen.

Ik hoop dat het voor de jongens zsm goed komt, de kritiek uit eigen kring en de rest van Nederland zal niet mals zijn. Toch denk ik dat het juist de misdadigers die deze jongens als kanonvoer wilden misbruiken zijn die we met alle middelen die ons land rijk is moeten vervolgen en straffen.

Dutchguy
07-02-03, 23:28
Geplaatst door Abu Dujanah
Moge Allah hun belonen voor hun intentie.

Ameen.

1 dag op wacht voor de jihad fe sabilli allah is beter dan de wereld en alles daarin.

U bent eng.

000NobelPrizes
08-02-03, 09:23
Volgens de ANP zijn de twee dappere soldaten van Allah weer snel met de warme trein teruggekeerd omdat het toch een beetje te koud bleek in de Oekraine. En tja, toen hield het heilige vuur voor hun missie geen stand.

Hahahaha....

Als dit een trend is, hebben we inderdaad niks te vrezen van de jihad, zoals de moslims hier steeds beweren. Want als het in de Oekraine te koud is, is het in de woestijn te heet. En dan zijn er te veel vliegen aan de kust, blijken de vijandelijke soldaten toch wel iets te eng en schuurt het heilige soldatenpakje iets te onaangenaam op de huid.

Geen wonder dat de Arabische dictators zo de pest hebben aan het westen. Daar worden watjes gekweekt die niet meer te ronselen zijn.

taouanza
08-02-03, 09:54
[QUOTE]Geplaatst door 151 NobelPrizes
[B]Volgens de ANP zijn de twee dappere soldaten van Allah weer snel met de warme trein teruggekeerd omdat het toch een beetje te koud bleek in de Oekraine. En tja, toen hield het heilige vuur voor hun missie geen stand.

Hahahaha.... :kotsen2:

want een vertederend reactie
het zijn nog kinderen ja
en hun ouders hebben gelukkig hun kinderen terug
kan er echt niet gelukkigs je strot uitkomen

ZwYgStErr
08-02-03, 13:12
Geplaatst door manb
Toch denk ik dat het juist de misdadigers die deze jongens als kanonvoer wilden misbruiken zijn die we met alle middelen die ons land rijk is moeten vervolgen en straffen.

Volgens de jongens zyn ze geheel vrywillig tot dat besluit gekomen.

Deelname scholieren aan jihad was eigen initiatief

Uitgegeven: 8 februari 2003 09:57
Laatst gewijzigd: 8 februari 2003 09:57


AMSTERDAM - De twee 17-jarige scholieren uit Amsterdam die op weg waren naar Tsjetsjenië, zijn vrijdag weer thuisgekomen. Dat heeft een woordvoerster van de politie bekendgemaakt. De jongens verdwenen vorige week en wilden vermoedelijk deelnemen aan de jihad, de gewapende strijd in naam van de islam. De politie onderzoekt nog wat de achtergrond van hun verdwijning is.

A. Saïdi Rabah van de Unie van Marokkaanse Moskeeën in Amsterdam (UMMA) heeft vrijdagavond met de jongens gesproken. Zij vertelden hem dat zij de trip zagen als een 'ontdekkingsreis'. "De jongens hadden op internet gezien wat er met de mensen in Tsjetsjenië gebeurt", aldus Saïdi Rabah. "Dat een Rus iemands keel doorsnijdt en de buik van een zwangere vrouw wordt opengetrokken."

Naar aanleiding daarvan besloten de scholieren het zelf waar te nemen en naar de Russische deelrepubliek af te reizen. Tegen Saïdi Rabah hebben ze "voor honderd procent" bevestigd dat het een eigen initiatief was en dat ze niet door iemand zijn benaderd om met guerrillastrijders mee te vechten tegen de Russen. Ze zijn echter nooit verder gekomen dan Oekraïne. Ze vonden het erg koud daar en door de sneeuw was het moeilijk om in Tsjetsjenië te komen. Per trein zijn ze teruggekeerd naar Amsterdam.

www.nu.nl (http://www.nu.nl/news.jsp?n=107223&c=10)

Ben zo bly voor de ouders.

Alahmdulilah...:).

-Zs-

Mark
08-02-03, 13:21
Nou even wachten tot het klimaat wat behaagelijker is in die regionen en gelijk weer terug voor een flink potje jihad zou ik zeggen :duim:

ZwYgStErr
08-02-03, 13:24
Geplaatst door Mark
Nou even wachten tot het klimaat wat behaagelijker is in die regionen en gelijk weer terug voor een flink potje jihad zou ik zeggen :duim:

Laten we dan hopen dat het altyd (te) koud is daar.

:jammer:.

-Zs-

manc
08-02-03, 13:27
Bedankt Zygster, dat wist ik nog niet. Gelukkig zitten ze nu al weer bij paps en mams thuis aan de mecca-cola en chips. Hopelijk hebben ze niet teveel proefwerken gemist.

p.s. Hoe komt een minderjarig kind aan een visum voor de oekraine?