PDA

Bekijk Volledige Versie : Slappe Streek van Blair de Lul!



Girl@Egy
08-02-03, 13:42
Ik heb hier zelf niets over gehoor of gezien op de Nederlandse T.V, vraag me af waarom niet eigenlijk..
:mrt:

De zogenaamde bewijzen die hij heeft 'gevonden', blijken grootendeels te zijn gejat uit een school verslag (uit 1991 van het golf oorlog)van een universitaire student genaamd Ibrahim El me3rashy..


Wat vinden jullie daarvan???http://www.aljazeera.net/mritems/images/2003/2/5/1_138058_1_4.jpg




بلير يتحدث أمام مجلس العموم بشأن العراق(أرشيف)
أقر مكتب رئيس الوزراء البريطاني بما نشرته الصحف البريطانية بأن أجزاء كبيرة من الملف الذي قدمته الحكومة البريطانية الاثنين الماضي بشأن إخفاء أسلحة الدمار الشامل في العراق، منسوخة من مقالات كتبها طالب دراسات عليا في كاليفورنيا اسمه إبراهيم المرعاشي.

وقد نسخت النصوص حرفيا حتى دون تصحيح لأخطائها اللغوية. ويرجع تاريخ المقالات إلى حرب الخليج الثانية عام 1991. وتقول الصحف البريطانية إن جزءا آخر من التقرير نُقل من مجلة(جينز إنتلجنس ريفيو)، لكن ناطقاً باسم الحكومة البريطانية دافع عن موقف الحكومة، بقوله إنها لا تدعي حقوق ملكيتها للمعلومات الواردة في التقرير، واعترف الناطق بأن التقرير اعتمد على مصادر مختلفة.

يذكر أن الطالب الذي يحمل الجنسية الأميركية اتهم الحكومة البريطانية بسرقة مجهوده الذي نشره في دراسته عن العراق في سبتمبر/أيلول الماضي وقال إنه استند في هذه الدراسة إلى معلومات تمكن من جمعها عن أجهزة الاستخبارات العراقية ووثائق حصل عليها من الأكراد شمالي العراق أثناء تمردهم عام 1991 وملفات تركها العراقيون في الكويت بعد انسحابهم.

وقال إبراهيم المرعاشي إنه كان يتوقع من الحكومة البريطانية أن تحترم القوانين التي تدين سرقة أعمال الآخرين، وعبر عن خيبة أمله الكبيرة لتصرف حكومة بلير التي أغفلت حتى ذكر إسمه.

وكان وزير الخارجية الأميريكي كولن باول قد أشار في تقريره أمام مجلس الأمن إلى المعلومات التي وردت في التقرير البريطاني، وأشاد بدقته وإتقانه.

Simon
08-02-03, 13:53
Geplaatst door Girl@Egy
Ik heb hier zelf niets over gehoor of gezien op de Nederlandse T.V, vraag me af waarom niet eigenlijk..
:mrt:

Dan heb je wat gemist: het was zelfs op het journaal !

Simon

Girl@Egy
08-02-03, 13:57
Geplaatst door Simon
Dan heb je wat gemist: het was zelfs op het journaal !

Simon

En het was niet de moeite waard op hier op Het nieuws van de dag geplaatst te worden?!


:(

Vriend
08-02-03, 14:00
Geplaatst door Vriend
www.volkskrant.nl


Van onze correspondent


LONDEN - Downing Street heeft vrijdag toegegeven dat de deze week gepubliceerde Britse bewijzen dat Saddam Hussein massavernietigingswapens achterhoudt, grotendeels zijn gebaseerd op bestaande artikelen, waaronder een meer dan tien jaar oud proefschrift van een Amerikaanse onderzoeker. De bewijzen werden afgelopen week door premier Blair in het Lagerhuis aangehaald en door de Amerikaanse minister Powell aangestipt tijdens zijn presentatie bij de VN.

Het negentien pagina's tellende dossier is echter niet gebaseerd op gegevens van militaire deskundigen, geheime informatie van inlichtingendiensten als MI6 of andere gezaghebbende bronnen, maar is voornamelijk samengesteld uit drie eerder gepubliceerde artikelen.

Het dossier is ook niet opgesteld door hoge regeringsfunctionarissen, maar door lage ambtenaren op Downing Street, onder wie een medewerker van de afdeling persvoorlichting.

Een van de drie gebruikte artikelen werd geschreven door Ibrahim al-Marashi, een onderzoeker van het Centrum voor Nonproliferatie-studies in Californië, en verscheen in september nog in het blad Middle East Review of International Affairs.

Een ander artikel stond eerder in het blad Jane's Intelligence Review. Omdat de zet- en typefouten van die artikelen in het dossier zijn terug te vinden, lijken delen van de bewijslast gewoon te zijn gekopieerd.

Downing Street erkende gisteren dat het 'onjuist is geweest om de bronnen te verzwijgen', maar houdt vol dat het dossier voldoende accuraat is om te worden gebruikt. De oppostie noemde het echter 'een schandaal dat de geloofwaardigheid van de Labourreging aantast'.




Ik heb er al een topic aan besteed; Brits bewijs blijkt plagiaat.Stond vanochtend in de volkskrant.

Girl@Egy
08-02-03, 14:07
Geplaatst door Vriend
Ik heb er al een topic aan besteed; Brits bewijs blijkt plagiaat.Stond vanochtend in de volkskrant.


Het is geen Amerikaanse onderzoeker , maar een arabische dus he;)

D8 zekerd ie achterlijke arabieren komen er toch niet achter, WEL DUS :tik:

Maar ja , afwachten wat ze eraan gaan doen, hij moet hard wordem aangepakt worden vind ik.