PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie



BiL@L
09-02-03, 21:32
http://www.ucpzone.com/temp/integratie.jpg

HaagWonen ontwikkelt i.s.m. BAM Wilma bv
bouwproject in de Fischer- / Wesselsstraat

118 woningen waarvan 76 eengezinkoopwoningen
66 5/6 kamerwoningen type B vanaf 185.500
10 ruime 4 kamerwoningen type C verkocht
34 woningen voor groepswonen voor Marokkaanse senioren

BiL@L
09-02-03, 21:34
Oeps, foutjuh. Titel moest zijn: assimilatie.

MO_NL
09-02-03, 21:37
ik denk dat je de tekst van het bord er onder moet zetten!

Donna
09-02-03, 21:49
Welke stad heeft 017 als netnummer??




Volgens mij heeft Den Haag ook een bouwproject om huizen te verbouwen naar de wens van Marokkaanse gezinnen.........

Simon
09-02-03, 21:49
Euh ........... ja, ik begrijp het niet. Wat wel opvalt is dat zo'n bord weer direct een plek schijnt te zijn waar iedereen zijn afval dumpt.

Simon

sil
09-02-03, 23:22
Geplaatst door Simon
Euh ........... ja, ik begrijp het niet. Wat wel opvalt is dat zo'n bord weer direct een plek schijnt te zijn waar iedereen zijn afval dumpt.

Simon


dat afval zag ik ook,maar wat het met intregratie/assimilatie te maken heeft ???

De Rode Roos
09-02-03, 23:40
Geplaatst door BiL@L
Oeps, foutjuh. Titel moest zijn: assimilatie.


leg uit

Simon
09-02-03, 23:57
Geplaatst door sil
dat afval zag ik ook,maar wat het met intregratie/assimilatie te maken heeft ???

het gaat om die Marokkaanse senioren .... die in een soort segregatie getto gaan wonen. stel je voor dat er zou staan ... 35 woningen voor bejaarde autochtonen ...

Couscousje
09-02-03, 23:57
Ik vat um ook niej.

Cc

De Rode Roos
10-02-03, 00:01
Geplaatst door Simon
het gaat om die Marokkaanse senioren .... die in een soort segregatie getto gaan wonen. stel je voor dat er zou staan ... 35 woningen voor bejaarde autochtonen ...

Ik denk dat BiL@L tegen gemengd wonen is en liever wil dat alles in 1 wijk wordt gepropt? Ik ben voor gemengd wonen, dan heb je pas een multiculturele samenleving. Anders is het monocultuur.

Dutchguy
10-02-03, 00:16
Geplaatst door De Rode Roos
Ik denk dat BiL@L tegen gemengd wonen is en liever wil dat alles in 1 wijk wordt gepropt? Ik ben voor gemengd wonen, dan heb je pas een multiculturele samenleving. Anders is het monocultuur.

Ik denk ook dat gemengd wonen beter is, maar het betreft hier Marokkaanse ouderen. Ik denk dat je dan heel soepel moet kunnen zijn en die mensen in een vertrouwde omgeving hun laatste dag te gunnen. Daarom vind ik dit een mooi initiatief.

De Rode Roos
10-02-03, 00:25
Geplaatst door Dutchguy
Ik denk ook dat gemengd wonen beter is, maar het betreft hier Marokkaanse ouderen. Ik denk dat je dan heel soepel moet kunnen zijn en die mensen in een vertrouwde omgeving hun laatste dag te gunnen. Daarom vind ik dit een mooi initiatief.

Om serieus te zijn denk ik dat er weinig ouderen zijn die zoiets willen kopen, althans niet de eerste generatie. Die wil liever bij de kinderen blijven thuis, meestal oudste kind. Of, weer terug naar Marokko.
Dit zie je niet bij alleen Marokkanen, maar bij alle minderheden. Het is een groter probleem bij bijvoorbeeld Chinezen die uit het voormalige Nederlands-Indie komen. Die kunnen niet meer terug naar Indonesie, maar willen graag een speciaal seniorenvoorziening voor de eigen groep hier in Nederland.

Zahera29
10-02-03, 08:21
Om serieus te zijn denk ik dat er weinig ouderen zijn die zoiets willen kopen, althans niet de eerste generatie. Die wil liever bij de kinderen blijven thuis, meestal oudste kind. Of, weer terug naar Marokko.
Wat een vooroordeel. Er vanuit gaan dat Marokkaanse senioren geen huis willen kopen, bij oudste kind willen wonen of teruggaan naar Marokko.
Hoewel ze van de eerste generatie zijn en hun kinderen hier wonen, kiezen de meesten om dicht bij hun kinderen te zijn (en niet in 1 huis bij hun oudste kind).
1ste generatie is misschien wel vasthoudend in hun cultuur e.d. maar ze zijn wel realistisch: eigen plek en dicht bij hun (klein)kinderen. Deze combinatie kan ook.

De Rode Roos
10-02-03, 10:03
Geplaatst door Zahera29
Wat een vooroordeel. Er vanuit gaan dat Marokkaanse senioren geen huis willen kopen, bij oudste kind willen wonen of teruggaan naar Marokko.
Hoewel ze van de eerste generatie zijn en hun kinderen hier wonen, kiezen de meesten om dicht bij hun kinderen te zijn (en niet in 1 huis bij hun oudste kind).
1ste generatie is misschien wel vasthoudend in hun cultuur e.d. maar ze zijn wel realistisch: eigen plek en dicht bij hun (klein)kinderen. Deze combinatie kan ook.

Akkoord. Maar daarom is het ook een forum, kunnen we elkaar corrigeren of aanvullen. :D

BiL@L
10-02-03, 17:58
Ik bedoelde assimilatie omdat het niet de gewoonte is dat senioren allemaal bij elkaar gaan wonen.

Overigens is dit precies hetgeen waar men bang voor is wanneer Jahjah van zich laat horen. Vond het daarom wel ironisch dat ondanks de leeftijdscategorie er gewoon een soort samenwerkingsverband lijkt te bestaan tussen de AEL en de overheid.
;)