PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom Nederland Voor Amerika Buigt.....



Vriend
10-02-03, 11:21
VS zetten Duitse handelaren met Irak onder druk

Uitgegeven: 7 februari 2003 23:26

BERLIJN - De Amerikaanse regering zet Duitse bedrijven die met Irak handeldrijven onder druk. Dat meldt de Duitse krant 'Die Welt' in zijn editie van zaterdag.

Volgens de krant heeft Washington een brief aan de Duitse minister voor Economische Zaken, de SPD'er Wolfgang Clement, geschreven. Daarin staat dat de betrokken ondernemingen hun handelsbetrekkingen in de VS zullen verliezen, wanneer ze vasthouden aan hun belangen in Irak.

De bedrijven waarop in de brief wordt gedoeld zijn niet de minsten, meldt de krant. Het zou gaan om bijvoorbeeld autofabrikant Daimler-Chrysler en technologieconcern Siemens.

Sancties

Ook zouden de VS investeringen in de eigen militaire bases in Duitsland willen stopzetten. Dat gaat onder meer om bouwplannen van 100 miljoen euro voor de Amerikaanse luchtmacht in de deelstaat Rijnland-Pfalz. Op de vliegbasis Ramstein worden vijf geplande bouwwerken van samen 70 miljoen euro nog eens overwogen.

De onthulling volgt op de rede van Bush waarin hij donderdag de Iraakse president Saddam Hussein waarschuwde dat het spel uit is. De Britse regering zal waarschijnlijk een tweede resolutie in de Veiligheidsraad inbrengen, waar Duitsland tegen zal stemmen.

Anti-Amerikanisme

Bondskanselier Schröder ontving eerder deze week al klachten van Duitse ondernemingen over afzetproblemen op de Amerikaanse markt. Zij stellen de 'anti-Amerikaanse politiek van de regering' daarvoor verantwoordelijk. Komende donderdag geeft Schröder een verklaring over Irak in het parlement.

plexus
10-02-03, 11:27
...ik vrees ook dat Schröder vroeg of laat (in dit geval vroeg) zal buigen voor de vs!

Vriend
10-02-03, 11:37
Prachtige foto die je daar als ondertekening hebt..zijn dat niet rumsfield en saddam die elkaar vredelievend de handen schudden? :haha:

plexus
10-02-03, 11:48
...ja dat waren nog de goeie ouwe tijden..

Donald ging toen nog zelf naar bagdad om wapendealS af tesluiten!

Vriend
10-02-03, 12:33
Ja dat waren de tijden he toen ze nog met z'n allen op een groot piratenschip zaten...... :hardlach:

GroteWolf
10-02-03, 15:17
Ja dat waren de tijden he toen ze nog met z'n allen op een groot piratenschip zaten......

In de oorlog tegen Iran.

Vriend
10-02-03, 15:37
kaassietoch kan het niet hebben dat zijn idool, rumsfield, een piraat in zijn vorige leventje was hehehehe :fpimp:

sadeeQ
10-02-03, 16:26
Geplaatst door kaassietoch
Kaassietoch kijkt vooral verwonderd naar deze compleet uit de lucht gevallen veronderstelling :confused: :confused: :confused:

Het is maar weer jammer dat door Ayatollangkor al mijn posts tot 06-02-03 vernietigd zijn, anders had je zelf kunnen zien dat ik me altijd kritisch heb uitgelaten over het VS beleid inzake het steunen van onbetrouwbare bewegingen in een willekeurig buitenland.


Maar....tuurlijk, stom van me. Dat is het

Vriend denkt in karikaturen, dat ik dat nou weer vergeet.


maar natuurlijk.kassie heeft alle het goede in zijn verwijderde berichten gezegd :haha: :haha: :haha:

manc
10-02-03, 17:16
Geplaatst door sadeeQ
maar natuurlijk.kassie heeft alle het goede in zijn verwijderde berichten gezegd :haha: :haha: :haha:

Of het goed of slecht was, het maakt de actie van beheer des te schadelijker en dommer. Dat jij hier als een klein kind om zit te lachen is erg kenmerkend voor je.