PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika gaat gifgas gebruiken in Irak



KomMaar
11-02-03, 11:08
Top functionarissen in het Pentagon bereiden het gebruik van gifgassen voor tijdens een eventuele invasie in Irak. Minister van defensie Rumsfeld en generaal Richard Myers onthulden deze plannen afgelopen 5 februari. Dit is de eerste keer dat de Verenigde Staten officieel erkent dat zij (bio)-chemische wapens zouden kunnen inzetten, tijdens hun strijd om andere landen juist van deze wapens te ontdoen.

Het Sunshine Project en andere non-profit organisaties waarschuwen reeds sinds 2001 dat de "War against terrorism" zou kunnen leiden tot het gebruik van verboden chemische wapens door de VS, op die manier de verdragen schendend die het juist probeert te verdedigen.

Rumsfeld zei dat plannen worden opgesteld voor verschillende doeleinden, waaronder het gebruik van gifgassen op onbewapende Iraakse burgers, in grotten en op gevangen. Rumsfeld herhaalde de verwarrende, typisch VS-officiele taal over de zogenaamde "niet-dodelijke" biochemische wapens (Zie de drama in de schouwburg in Moskou, enkele maanden geleden), dat haaks staat op de Conventie tegen het gebruik van Chemische wapens

Simon
11-02-03, 11:37
Geplaatst door KomMaar
Top functionarissen in het Pentagon bereiden het gebruik van gifgassen voor tijdens een eventuele invasie in Irak. Minister van defensie Rumsfeld en generaal Richard Myers onthulden deze plannen afgelopen 5 februari. Dit is de eerste keer dat de Verenigde Staten officieel erkent dat zij (bio)-chemische wapens zouden kunnen inzetten, tijdens hun strijd om andere landen juist van deze wapens te ontdoen.

Het Sunshine Project en andere non-profit organisaties waarschuwen reeds sinds 2001 dat de "War against terrorism" zou kunnen leiden tot het gebruik van verboden chemische wapens door de VS, op die manier de verdragen schendend die het juist probeert te verdedigen.

Rumsfeld zei dat plannen worden opgesteld voor verschillende doeleinden, waaronder het gebruik van gifgassen op onbewapende Iraakse burgers, in grotten en op gevangen. Rumsfeld herhaalde de verwarrende, typisch VS-officiele taal over de zogenaamde "niet-dodelijke" biochemische wapens (Zie de drama in de schouwburg in Moskou, enkele maanden geleden), dat haaks staat op de Conventie tegen het gebruik van Chemische wapens

Bron ?

manc
11-02-03, 11:47
het gebruik van gifgassen op onbewapende Iraakse burgers, in grotten en op gevangen.

Yeah right.

jaja
11-02-03, 12:50
Geplaatst door manb
quote:
het gebruik van gifgassen op onbewapende Iraakse burgers, in grotten en op gevangen.


Yeah right.Er bestaat interesse in gassen die bedwelmen - het voorbeeld van Komaar is niet zo slecht - zoals in Moskou is gebeurd. In Moskou was de uitvoering "voor verbetering vatbaar".... maar het idee was niet gek. Op plaatsen waar strijders en burgers vermengd zijn is het een humane manier om een gas te gebruiken die iedereen bedwelmd zonder fysieke schade toe te brengen, bijvoorbeeld in grotten. (Komaar maakt daar direct gifgas van zoals zenuwgas ... maar dat is retoriek) In hoeverre dat nu mogelijk is, is onduidelijk.
Het alternatieve is deze grotten met explosieven bestoken of vies spul zoals fosfor.
Kortom, gas lijkt mij in dit soort situaties niet per definitie een gek of slecht idee. Het gaat er alleen om wat voor gas.

manc
11-02-03, 12:53
Idd Jaja. Het gebruik van niet-dodelijke-wapens lijkt me prima. Maar het bewust door elkaar gebruiken van de woorden 'bio-chemische wapens', 'gifgas' en onschuldige burger is het bewust zand in de ogen strooien van de lezer. Van dergelijk zand wordt men blind en dom.

observer
11-02-03, 13:20
verdoof heel irak

sorteer de soldaten van de burgers

sorteer de saddam clan van de rest

grijp alle wapens en verboden goederen

vervang ze door voedsel en medicijnen

en voila geen oorlog geen doden (oke behalve saddam en zijn maatjes neem aan dat die zonder wapens in bagdad geen 5 minuten leven)

jaja
11-02-03, 14:07
Geplaatst door observer
verdoof heel irak

sorteer de soldaten van de burgers

sorteer de saddam clan van de rest

grijp alle wapens en verboden goederen

vervang ze door voedsel en medicijnen

en voila geen oorlog geen doden (oke behalve saddam en zijn maatjes neem aan dat die zonder wapens in bagdad geen 5 minuten leven) dat zou het beste zijn ... helaas zijn die gassen niet zo goed dat ze daarvoor op deze wijze gebruikt kunnen worden.

GroteWolf
11-02-03, 15:16
En gassen die iedere vorm van agressie onderdrukken, die bestaan ook al.

Mark
11-02-03, 19:09
de bron is te achterhalen op fok.nl

Tomas
11-02-03, 19:53
Geplaatst door GroteWolf
En gassen die iedere vorm van agressie onderdrukken, die bestaan ook al.

Gassen die agressie opwekken produceer ik zelf af en toe...

hanskamp
11-02-03, 23:30
Geplaatst door manb
Idd Jaja. Het gebruik van niet-dodelijke-wapens lijkt me prima. Maar het bewust door elkaar gebruiken van de woorden 'bio-chemische wapens', 'gifgas' en onschuldige burger is het bewust zand in de ogen strooien van de lezer. Van dergelijk zand wordt men blind en dom.

Schitterende beeldspraak! Maar ik ben het wel met je eens!

WOLF
12-02-03, 12:31
Als de V.S deze troep tijdens oorlog mag inzetten.
dan heeft saddam mijn blessing om zijn troep visa verca te gebruiken op het leger v/d V.S

manc
12-02-03, 13:10
Geplaatst door WOLF
Als de V.S deze troep tijdens oorlog mag inzetten.
dan heeft saddam mijn blessing om zijn troep visa verca te gebruiken op het leger v/d V.S

Gefeliciteerd! U bent zojuist het levende bewijs van de juistheid van mijn eerdere aanname. U hoeft niet te reageren op dit bericht. Over de uitslag kan helaas geen correspondentie worden gevoerd: u bent waarschijnlijk te dom en te blind om hier een zinvol effect mee te sorteren.

hanskamp
12-02-03, 19:08
Geplaatst door WOLF
Als de V.S deze troep tijdens oorlog mag inzetten.
dan heeft saddam mijn blessing om zijn troep visa verca te gebruiken op het leger v/d V.S

Kuch... wat voor "troep" bedoel je dan? Niet- of wel-dodelijke chemische wapens? Niet dodelijk verdovend gas gebruiken om de vijand uit te schakelen zonder blijvende gevolgen voor de vijand vind ik aanvaardbaar. Een kogel of een gifgas kan wel blijvende schade of de dood veroorzaken.

rja
12-02-03, 19:35
Geplaatst door WOLF
Als de V.S deze troep tijdens oorlog mag inzetten.
dan heeft saddam mijn blessing om zijn troep visa verca te gebruiken op het leger v/d V.S
Dat de militairen nadenken over de inzet van vernietigingswapens, lijkt me planningstechnisch, alleen maar verstandig, je moet als militair met alles rekening houden.

Maar dat er plannen zijn, wil niet zeggen dat ze uitgevoerd worden, dat beslist de politiek over, het is politieke en economische zelfmoord als Amerika deze wapens inzet, Amerika heeft deze wapens niet nodig, Amerika kan met conventieele wapens ook wel Bagdad met de grond gelijk maken, dat doen ze ook niet, omdat ze Saddam en hun regime willen afzetten, dus militaire doelen zullen kiezen.

manc
13-02-03, 00:51
Geplaatst door rja
Dat de militairen nadenken over de inzet van vernietigingswapens, lijkt me planningstechnisch, alleen maar verstandig, je moet als militair met alles rekening houden.

Maar dat er plannen zijn, wil niet zeggen dat ze uitgevoerd worden, dat beslist de politiek over, het is politieke en economische zelfmoord als Amerika deze wapens inzet, Amerika heeft deze wapens niet nodig, Amerika kan met conventieele wapens ook wel Bagdad met de grond gelijk maken, dat doen ze ook niet, omdat ze Saddam en hun regime willen afzetten, dus militaire doelen zullen kiezen.

De VS gaan helemaal geen gifgassen inzetten tegen de bevoling van Irak. Dat is militair onlogisch, strategeisch en tactisch helpt het geen zier en politiek is het zelfmoord. Denk toch allemaal even 2 seconden na. Ongeveer net zo geloofwaardig als Sjeik OBL die over Tora Bora zegt: "The battle resulted in the injury of 6% of personnel - we hope God will accept them as martyrs - and the damage of two percent of the trenches, praise be to God. " Als dat soort berichten gaat geloven verdien je het niet meer om een aansluiting op het internet te bezetten. Liever gaf je die aan een minderbedeelde in de derde wereld die God wel met een fatsoenlijk en werkend stel hersens heeft gezegend.