PDA

Bekijk Volledige Versie : 12 jaar cel voor een autochtone blanke nederlander die een invalide doodschopt.



Shaheed
11-02-03, 17:56
Uitgegeven: 11 februari 2003 14:01

HAARLEM - De rechtbank in Haarlem heeft dinsdag de 43-jarige Haarlemmer A. van der L. wegens doodslag veroordeeld tot twaalf jaar cel. De rechtbank acht bewezen dat de man 16 januari vorig jaar zijn 68-jarige invalide huisgenoot heeft doodgeschopt. Er was vijftien jaar tegen hem geëist.

Het lichaam van het slachtoffer werd zwaar toegetakeld aangetroffen in de keuken van zijn woning. Zijn ribben waren bijna allemaal gebroken en hij had zware verwondingen aan zijn hoofd. L. woonde pas enkele dagen bij het slachtoffer in. Hij heeft toegegeven dat zijn verhouding met de man niet opperbest was.

De Haarlemmer heeft verklaard dat hij zijn huisgenoot na een ruzie heeft geschopt. L. ontkent echter dat hij het slachtoffer zodanig heeft mishandeld dat hij daaraan kon overlijden.

Volgens de Haarlemmer leefde zijn huisgenoot nog toen hij de deur uitging. L. sluit niet uit dat er een derde persoon in huis is geweest die "het karwei later heeft afgemaakt."

jaja
11-02-03, 18:17
Geplaatst door Shaheed
Uitgegeven: 11 februari 2003 14:01

HAARLEM - De rechtbank in Haarlem heeft dinsdag de 43-jarige Haarlemmer A. van der L. wegens doodslag veroordeeld tot twaalf jaar cel. De rechtbank acht bewezen dat de man 16 januari vorig jaar zijn 68-jarige invalide huisgenoot heeft doodgeschopt. Er was vijftien jaar tegen hem geëist.

Het lichaam van het slachtoffer werd zwaar toegetakeld aangetroffen in de keuken van zijn woning. Zijn ribben waren bijna allemaal gebroken en hij had zware verwondingen aan zijn hoofd. L. woonde pas enkele dagen bij het slachtoffer in. Hij heeft toegegeven dat zijn verhouding met de man niet opperbest was.

De Haarlemmer heeft verklaard dat hij zijn huisgenoot na een ruzie heeft geschopt. L. ontkent echter dat hij het slachtoffer zodanig heeft mishandeld dat hij daaraan kon overlijden.

Volgens de Haarlemmer leefde zijn huisgenoot nog toen hij de deur uitging. L. sluit niet uit dat er een derde persoon in huis is geweest die "het karwei later heeft afgemaakt." je hebt vast gelijk.... dit gebeurt natuurlijk nooit in een islamitisch land ... of waarom plaats je dit soort berichten ...?? Om te tonen dat ook niet-moslims weleens zich te buiten gaan aan geweld? Tja, triest maar waar. Maar dat weten we al een paar jaar ....

lennart
11-02-03, 18:51
Geplaatst door jaja
je hebt vast gelijk.... dit gebeurt natuurlijk nooit in een islamitisch land ... of waarom plaats je dit soort berichten ...?? Om te tonen dat ook niet-moslims weleens zich te buiten gaan aan geweld? Tja, triest maar waar. Maar dat weten we al een paar jaar ....

Ik ben benieuwd of Netwerk op bezoek gaat bij de ouders van de dader.

Joesoef
11-02-03, 22:24
Geplaatst door muchaberat
Klein vraagje...waar staat dat hij autochtoon is ?


Als jij wat beter had opgelet op school dan had je kunnen weten dat Van der wel erg 100% Nederlands is. OK, belg kan nog ook :jeweetog: .

Orakel
11-02-03, 22:28
Geplaatst door lennart
Ik ben benieuwd of Netwerk op bezoek gaat bij de ouders van de dader.

:D :D :D

Shaheed
11-02-03, 22:38
Geplaatst door jaja
waarom plaats je dit soort berichten ...?? Om te tonen dat ook niet-moslims weleens zich te buiten gaan aan geweld? Tja, triest maar waar. Maar dat weten we al een paar jaar ....


Kijk we moeten ons niet meer verschuilen achter het politieke correcte denken.
We moeten de dingen gewoon bij naam noemen zodat we ze bespreekbaar kunnen maken zodat we ze kunnen oplossen!

Ik bedoel je kunt je wel blijven verschuilen achter je politieke correcte manier van denken, maar zo komen we natuurlijk nergens.

jaja
11-02-03, 23:09
Geplaatst door Shaheed
Kijk we moeten ons niet meer verschuilen achter het politieke correcte denken.
We moeten de dingen gewoon bij naam noemen zodat we ze bespreekbaar kunnen maken zodat we ze kunnen oplossen!

Ik bedoel je kunt je wel blijven verschuilen achter je politieke correcte manier van denken, maar zo komen we natuurlijk nergens. kortom, jij verschuilt je achter niets zeggende brabbeltaal ... of waar staat je antwoord? wat maak je bespreekbaar? ik heb je nog steeds niet horen zeggen waarom je het geplaatst hebt. hebt een beetje lpf-partij program gelezen en probeert dezelfde woorden in een zin te zetten. blijft net zo vaag als dat program ....
heb eens wat durf ... waarom heb je dit geplaatst ...?

sil
11-02-03, 23:14
Geplaatst door muchaberat
Klein vraagje...waar staat dat hij autochtoon is ?

hier kun je aan zien hoe goed hij is geintregeerd

ZwYgStErr
11-02-03, 23:20
Geplaatst door jaja
kortom, jij verschuilt je achter niets zeggende brabbeltaal ... of waar staat je antwoord? wat maak je bespreekbaar? ik heb je nog steeds niet horen zeggen waarom je het geplaatst hebt. hebt een beetje lpf-partij program gelezen en probeert dezelfde woorden in een zin te zetten. blijft net zo vaag als dat program ....
heb eens wat durf ... waarom heb je dit geplaatst ...?

Euh...zegt "Nieuws van de dag" je iets, misschien? :vreemd:.

Vreemd he? Dat iemand nieuws plaatst op een forum, waar nieuws geplaatst hoort te worden?

:rolleyes:.

-Zs-

jaja
11-02-03, 23:37
Geplaatst door ZwYgStErr
Euh...zegt "Nieuws van de dag" je iets, misschien? :vreemd:.

Vreemd he? Dat iemand nieuws plaatst op een forum, waar nieuws geplaatst hoort te worden?

:rolleyes:.

-Zs- ik begrijp dat jij nu de hele voorpagina van de telegraaf, volkskrant, reformatorisch dagblad, trouw etc op dit forum gaat zetten ....is ook allemaal nieuws.
of was dit byzonder nieuws? Mijn vraag is dus voor S, waarom vond hij dit byzonder genoeg om ons hier mee te verblijden?

ZwYgStErr
11-02-03, 23:39
Geplaatst door jaja
ik begrijp dat jij nu de hele voorpagina van de telegraaf, volkskrant, reformatorisch dagblad, trouw etc op dit forum gaat zetten ....is ook allemaal nieuws.
of was dit byzonder nieuws? Mijn vraag is dus voor S, waarom vond hij dit byzonder genoeg om ons hier mee te verblijden?

Waarom vraag je zo een vraag niet eens een x aan JMT of 151Nobelprizes, of meer van dat soort gevalletjes die hier rondzwerven?

Met wat voor reden plaatsen zy 'nieuws'?

-Zs-

Shaheed
11-02-03, 23:40
Geplaatst door jaja
kortom, jij verschuilt je achter niets zeggende brabbeltaal ... of waar staat je antwoord? wat maak je bespreekbaar? ik heb je nog steeds niet horen zeggen waarom je het geplaatst hebt. hebt een beetje lpf-partij program gelezen en probeert dezelfde woorden in een zin te zetten. blijft net zo vaag als dat program ....
heb eens wat durf ... waarom heb je dit geplaatst ...?


Waarom ik dit geplaatst heb?!
Tsja daar vraag je me wat.
Mischien komt het doordat de nederlandse (hypocriete media en politici) nooit de afkomst van een nederlander vermelden.
En dat is ook niet alles ,als een allochtoon een misdrijf pleegt en in het bijzonder een marokkaan dan wordt er zo'n groot mogelijk heisa van gemaakt.
Politici die uitspraken doen, de media die de cultuur en het mogelijke geloof van de allochtoon bespreekbaar maakt.
Maar dat gebeurt nooit als een autochtoon een misdrijf pleegt en daarom zie ik het als mijn plicht om jullie de afkomst van de dader te melden.

Een van de honderden voorbeelden van de hypocriete nederlanders is het incident in Venlo.
Een 18 jarige jongen van marokkaanse afkomst raakt in een gevecht met een 20 jarige nederlandse jongen.
Een gevecht van man tot man zonder wapens, waarbij de een aan zijn verwondingen bezwijkt.
De media die sprak over de nationalitet van de marokkaan, zijn geloof , zijn even lekker op bezoek gegaan bij zijn ouders.
Zijn helemaal van het onderwerp afgedwaald, het ging ineens over de integratie van de ouders en maar blijven zwartmaken.....

Maar nu heb je dit misdrijf eenvolwassen autochtone nederlandse man die een invalide die zich niet kon beschermen doodschopt .
En waar blijft de hetze nu?
Waarom gaat netwerk niet met de familie praten van de dader?
Warom haalt dit de T.V. niet?
Waar blijft de burgemeester van Haarlem on uit te leggen hoe zo iets mogelijk is geweest?
Dit misdrijf isveel en veel erger dan dat wat die Khalid heeft gepleegd.
Waarom staat er in de kranten de nationaliteit van de dader niet vermeld.
Waarom wordt hier niet over gediscussierd op programma's als Barend en van Dorp , Knevel , Netwerk, Nova enz...



Vanwaar die hypocrisie altijd!!??

jaja
11-02-03, 23:57
Geplaatst door Shaheed
Waarom ik dit geplaatst heb?!
Tsja daar vraag je me wat.
Mischien komt het doordat de nederlandse (hypocriete media en politici) nooit de afkomst van een nederlander vermelden.
En dat is ook niet alles ,als een allochtoon een misdrijf pleegt en in het bijzonder een marokkaan dan wordt er zo'n groot mogelijk heisa van gemaakt.
Politici die uitspraken doen, de media die de cultuur en het mogelijke geloof van de allochtoon bespreekbaar maakt.
Maar dat gebeurt nooit als een autochtoon een misdrijf pleegt en daarom zie ik het als mijn plicht om jullie de afkomst van de dader te melden.

Een van de honderden voorbeelden van de hypocriete nederlanders is het incident in Venlo.
Een 18 jarige jongen van marokkaanse afkomst raakt in een gevecht met een 20 jarige nederlandse jongen.
Een gevecht van man tot man zonder wapens, waarbij de een aan zijn verwondingen bezwijkt.
De media die sprak over de nationalitet van de marokkaan, zijn geloof , zijn even lekker op bezoek gegaan bij zijn ouders.
Zijn helemaal van het onderwerp afgedwaald, het ging ineens over de integratie van de ouders en maar blijven zwartmaken.....

Maar nu heb je dit misdrijf eenvolwassen autochtone nederlandse man die een invalide die zich niet kon beschermen doodschopt .
En waar blijft de hetze nu?
Waarom gaat netwerk niet met de familie praten van de dader?
Warom haalt dit de T.V. niet?
Waar blijft de burgemeester van Haarlem on uit te leggen hoe zo iets mogelijk is geweest?
Dit misdrijf isveel en veel erger dan dat wat die Khalid heeft gepleegd.
Waarom staat er in de kranten de nationaliteit van de dader niet vermeld.
Waarom wordt hier niet over gediscussierd op programma's als Barend en van Dorp , Knevel , Netwerk, Nova enz...



Vanwaar die hypocrisie altijd!!?? voor een deel - misschien zelfs een groot deel - geef ik je gelijk. er zit een element van hypocrisie in.
er zijn wel enkele verschillen . de moord die jij hier aan haalt is niet voor een publiek uitgevoerd. de directe schok van de daad - en het niets doen / kunnen doen van de omstanders is dus geen factor (wel in Venlo). (Overigens het was volgens mij vuist tegen helm ... wat niet echt eerlijk is - en vervolgens een continuering nadat een van de2 op de grond lag..)
verder zijn er wel discussies etc ... maar op een ander vlak .. de stille tochten en het zinloos geweld debat. er zijn ook debatten geweest over wie dat geweld plegen en waarom -- en de invloed van hun achtergrond - hoewel veel minder prominent dan in het geval van de marokaanse jongens. verklaring voor geweld wordt wel steeds gezocht, ook in de sociale sfeer, ook bijvoorbeeld bij die man die zijn huis afbrandde en zijnkinderen daarmee doodde. de sociale achtergrond wordt zelfs verplicht meegewogen in de rechtspraak - in hoeverre is het een verkalring voor de daad.
verder staat de nationaliteit weldegelijk vermeld. zolang er geen marokaan, duitser, japanner oid bij staat is het een hollander, in principe blank. dat weet het lezers publiek!

kortom, ik snap voor een deel jouw redenatie, hoewel ik het iets zou nuanceren.

Shaheed
12-02-03, 00:04
Oke ik ben blij dat het je duidelijk is geworden waarom ik zulke berichten plaats.

Het incident in Venlo is slechts een voorbeeld, zo zijn er nog talloze voorbeelden waar de hypocrisie er vanuit druipt.


P.S. schokkeren is veel effectiever, dat is iets wat ik tijdens mijn integratie proces heb geleerd........... :)

Marsipulami
12-02-03, 00:56
Geplaatst door Shaheed
Uitgegeven: 11 februari 2003 14:01

HAARLEM - De rechtbank in Haarlem heeft dinsdag de 43-jarige Haarlemmer A. van der L. wegens doodslag veroordeeld tot twaalf jaar cel. De rechtbank acht bewezen dat de man 16 januari vorig jaar zijn 68-jarige invalide huisgenoot heeft doodgeschopt. Er was vijftien jaar tegen hem geëist.

Het lichaam van het slachtoffer werd zwaar toegetakeld aangetroffen in de keuken van zijn woning. Zijn ribben waren bijna allemaal gebroken en hij had zware verwondingen aan zijn hoofd. L. woonde pas enkele dagen bij het slachtoffer in. Hij heeft toegegeven dat zijn verhouding met de man niet opperbest was.

De Haarlemmer heeft verklaard dat hij zijn huisgenoot na een ruzie heeft geschopt. L. ontkent echter dat hij het slachtoffer zodanig heeft mishandeld dat hij daaraan kon overlijden.

Volgens de Haarlemmer leefde zijn huisgenoot nog toen hij de deur uitging. L. sluit niet uit dat er een derde persoon in huis is geweest die "het karwei later heeft afgemaakt."

Dit is wel een wraakroepende schande. Een weerloze invalide die wordt gefolterd tot de dood. Een zinloze moord op een onschuldig iemand.

Erg teleurstellend dat ons erudiete forumlid Jaja in plaats van zijn verontwaardiging over dit gebeuren te uiten, meteen de zaak wenst te bagatelliseren door te suggereren dat moslims dergelijke dingen ook wel doen.

Natuurlijk is het makkelijk om aan te tonen dat moslims veel slechte dingen doen net als autochtone Nederlanders. Als je echter weet dat er duizend maal meer moslims dan Nederlanders zijn op deze planeet dan weet je meteen ook wel dat het duizendmaal makkelijker is van voorbeelden te zoeken van criminele moslims dan van criminele Nederlanders.

Ik stel voor dat Jaja duizend krantenartikels post op dit forum die gaan over moslims die hun gehandicapte huisgenoten doodschoppen. Als Jaja die duizend artikels kan vinden en posten dan is inderdaad aangetoond dat moslims net zo crimineel zijn als Nederlanders en vice versa.

Voorlopig moeten we ons bedienen van ordinaire criminaltiteitsstatistieken die aantonen dat er in Nederland meer diefstallen geweld en moorden plaatsvinden dan in gelijk welk ander land ter wereld. Nederland is een rovershol dat is wel zeker op basis van criminaliteitsstatistieken;

Hoe komt het dat Nederland een topland is inzake criminaliteit ? Is dat omdat er daar ongeveer net zoveel allochtonen zijn dan in de andere landen in de buurt ? Of misschien is het wel omdat de Nederlandse normen en waarden die ze voortdurend aan anderen willen opdringen toch niet helemaal 'dat' zijn wat de Nederlanders pretenderen dat ze zijn.

Ik vind dat Shaheed echt wel verstandige dingen te melden heeft op dit forum en dat Nederlanders toch maar eens een voorzichtig begin moeten proberen maken van kritiek op zichzelf.

Met vriendelijke groeten,

Mars

sadeeQ
12-02-03, 01:17
Geplaatst door Marsipulami
Dit is wel een wraakroepende schande. Een weerloze invalide die wordt gefolterd tot de dood. Een zinloze moord op een onschuldig iemand.

Erg teleurstellend dat ons erudiete forumlid Jaja in plaats van zijn verontwaardiging over dit gebeuren te uiten, meteen de zaak wenst te bagatelliseren door te suggereren dat moslims dergelijke dingen ook wel doen.

Natuurlijk is het makkelijk om aan te tonen dat moslims veel slechte dingen doen net als autochtone Nederlanders. Als je echter weet dat er duizend maal meer moslims dan Nederlanders zijn op deze planeet dan weet je meteen ook wel dat het duizendmaal makkelijker is van voorbeelden te zoeken van criminele moslims dan van criminele Nederlanders.

Ik stel voor dat Jaja duizend krantenartikels post op dit forum die gaan over moslims die hun gehandicapte huisgenoten doodschoppen. Als Jaja die duizend artikels kan vinden en posten dan is inderdaad aangetoond dat moslims net zo crimineel zijn als Nederlanders en vice versa.

Voorlopig moeten we ons bedienen van ordinaire criminaltiteitsstatistieken die aantonen dat er in Nederland meer diefstallen geweld en moorden plaatsvinden dan in gelijk welk ander land ter wereld. Nederland is een rovershol dat is wel zeker op basis van criminaliteitsstatistieken;

Hoe komt het dat Nederland een topland is inzake criminaliteit ? Is dat omdat er daar ongeveer net zoveel allochtonen zijn dan in de andere landen in de buurt ? Of misschien is het wel omdat de Nederlandse normen en waarden die ze voortdurend aan anderen willen opdringen toch niet helemaal 'dat' zijn wat de Nederlanders pretenderen dat ze zijn.

Ik vind dat Shaheed echt wel verstandige dingen te melden heeft op dit forum en dat Nederlanders toch maar eens een voorzichtig begin moeten proberen maken van kritiek op zichzelf.

Met vriendelijke groeten,

Mars


:duim: :duim: :duim:



:haha: :haha: :haha:

maturin
12-02-03, 03:17
Tja, "zinloos geweld" is een hot topic tegenwoordig. Dus geilt de media er op en probeert er alles uit te halen. Ook een hot topic is de hoge criminaliteit onder allochtonen, dus 1+1 is ineens 10 op de schaal van nieuwswaarde.

Bovenstaande moord is niet interessant genoeg voor de media zelfs niet als er marokkanen of zo bij betrokken zouden zijn.

Het feit dat criminaliteit onder allochtonen een hot topic is komt niet uit de lucht vallen. En ja, onderbuik gevoelens spelen ook een grote rol. Het is natuurlijk ook lekker om wat pispaaltjes te hebben. Toen er nog weinig allochtonen waren was men als dikkerd of brildrager de l*l.

Persoonlijk beleef ik dat bv moslims zich als hechte groep opstellen door geloof, kleding, taal enz. Ik zou nooit aan m'n Turkse buren vragen of ze zin hebben om een dagje lekker te gaan zwemmen in Zandvoort, mijn overgebleven gehaktballetje aanbieden; dat soort dingen.

Dus heb ik ook zoiets als: die k*t marokaantjes horen bij jullie groep en neem daar eens verantwoordelijkheid voor a la buurtvaders.

Als er door bv de marokkaanse gemeenschap eens opgetreden zou worden tegen die rotjochies zou men heel wat symphatie winnen.

Verder vind ik ook heel veel autochtonen kl**tzakken en zakkewassers.
Maar ik dwaal af. :fucyc:

Groeten uit Bos en Lommer, mijn geboorte plek en nog steeds best fijn om te wonen, er is hier heerlijke Roti en zalig Turks brood enzo te krijgen.

PS Een raad voor toekomstige menselijke bommen cq martelaren, probeer het eens anders. Steek jezelf midden op een plein in de fik zoals in het vroegere Oost Europa wel gebeurde. krijg je veel sneller de wereldopinie op je hand volgens mij.

En sadeeq, ga je eens mee varen door de Amsterdamse grachten, volgens mij ben je best wel een aardige knakker.

jaja
12-02-03, 10:31
Geplaatst door Shaheed
Oke ik ben blij dat het je duidelijk is geworden waarom ik zulke berichten plaats.

Het incident in Venlo is slechts een voorbeeld, zo zijn er nog talloze voorbeelden waar de hypocrisie er vanuit druipt.

P.S. schokkeren is veel effectiever, dat is iets wat ik tijdens mijn integratie proces heb geleerd........... :) je snapt mij nog steeds niet helemaal. Dat er hypocrisie is in Nederland, ook over de moslims, wist ik al langer dan vandaag.
Maar als jij dat vindt en vindt dat je dat aan de orde wilt stellen dan moet je dat er bij zetten als je zoiets plaatst. En dan verwoord zoals je het min of meer nu hebt verwoord. Met emotie, maar niet met geschreeuw of belediging. Dan komt je mening ook over en valt er over te praten. Wellicht overtuig je ook mensen.
Hypocrisie is overigens niet een zwakte van alleen de andere kant. Ook dat moet je in de gaten houden.

PS: Shockeren kan soms nuttig zijn, maar als je het te vaak doet, ontneem je het zijn kracht. Als iemand elke keer toetert om mensen te laten schrikken, schrikt men op een keer niet meer omdat het gewoon achtergrondgeluid geworden is.

jaja
12-02-03, 10:38
Geplaatst door Marsipulami
Dit is wel een wraakroepende schande. Een weerloze invalide die wordt gefolterd tot de dood. Een zinloze moord op een onschuldig iemand.

Erg teleurstellend dat ons erudiete forumlid Jaja in plaats van zijn verontwaardiging over dit gebeuren te uiten, meteen de zaak wenst te bagatelliseren door te suggereren dat moslims dergelijke dingen ook wel doen.

Natuurlijk is het makkelijk om aan te tonen dat moslims veel slechte dingen doen net als autochtone Nederlanders. Als je echter weet dat er duizend maal meer moslims dan Nederlanders zijn op deze planeet dan weet je meteen ook wel dat het duizendmaal makkelijker is van voorbeelden te zoeken van criminele moslims dan van criminele Nederlanders.

Ik stel voor dat Jaja duizend krantenartikels post op dit forum die gaan over moslims die hun gehandicapte huisgenoten doodschoppen. Als Jaja die duizend artikels kan vinden en posten dan is inderdaad aangetoond dat moslims net zo crimineel zijn als Nederlanders en vice versa.

Voorlopig moeten we ons bedienen van ordinaire criminaltiteitsstatistieken die aantonen dat er in Nederland meer diefstallen geweld en moorden plaatsvinden dan in gelijk welk ander land ter wereld. Nederland is een rovershol dat is wel zeker op basis van criminaliteitsstatistieken;

Hoe komt het dat Nederland een topland is inzake criminaliteit ? Is dat omdat er daar ongeveer net zoveel allochtonen zijn dan in de andere landen in de buurt ? Of misschien is het wel omdat de Nederlandse normen en waarden die ze voortdurend aan anderen willen opdringen toch niet helemaal 'dat' zijn wat de Nederlanders pretenderen dat ze zijn.

Ik vind dat Shaheed echt wel verstandige dingen te melden heeft op dit forum en dat Nederlanders toch maar eens een voorzichtig begin moeten proberen maken van kritiek op zichzelf.

Met vriendelijke groeten,

Mars oh , die krantenknipsels uit het MO zijn er niet. Dat weet ik ook wel. Dat heeft iets met het selectiebeleid van de media daar te maken. Dat weet jij ook dondersgoed. Maar te doen alsof dit soort zaken alleen bij niet-moslims voorkomt, lijkt me ... dubieus.

Criminaliteit ... kijk, in landen als in Pakistan, maar ook Jordanie, Egypte etc gebeuren een heleboel dingen die in Nederland als criminaliteit gelden en officieel vervolgd worden, maar in die regio of door de buurt worden afgehandeld (en afgeranselt) of die binnenshuis blijven of die daar acceptabel zijn volgens de daar geldende "normen en waarden".

Ga eens kijken hoe invaliden in die regio verzorgt worden ... en dan vooral de invaliden van niet te rijke ouders. (Rijke ouders stoppen hun kinderen vaak weg in een kamertje met een fillijnse verpleegster en willen die kinderen verder niet zien ... de schande van de familie). Hoe komt het toch dat mensen met het Downsyndroom daar zo vaak zo vroeg sterven ...???

Marsipulami
12-02-03, 11:11
Geplaatst door Marsipulami
duizend maal meer moslims dan Nederlanders

Erratum: Er zijn ongeveer honderd maal meer moslims dan Nederlanders op deze planeet. :tik:

Marsipulami
12-02-03, 11:23
Geplaatst door jaja
oh , die krantenknipsels uit het MO zijn er niet. Dat weet ik ook wel. Dat heeft iets met het selectiebeleid van de media daar te maken. Dat weet jij ook dondersgoed.

Er zijn wel wat landen met een gebrekkige persvrijheid. De censuur daar betreft echter vooral kritische artikels tegenover de overheid en de gevestigde machten. Ik denk dat in het MO geen artikels zoals hierboven worden gecensureerd.


Ga eens kijken hoe invaliden in die regio verzorgt worden ...

Ja, dat is armoede. Ik zou wel eens willen weten hoe goed de Nederlanders voor hun gehandicapte familieleden zouden zorgen als de staat dat niet deed met platgesubsidiëerde instellingen en allerlei andere voorzieningen. In ieder geval is de solidariteit onder moslims t.a.v. (gehandicapte) familieleden bijzonder groot. Ook als het arme moslims betreft -of precies vooral als het arme moslims betreft. Het is niet in het MO dat men als eerste met een euthanasiewet kwam.

Donna
12-02-03, 12:36
Geplaatst door Shaheed
Een van de honderden voorbeelden van de hypocriete nederlanders is het incident in Venlo.
Een 18 jarige jongen van marokkaanse afkomst raakt in een gevecht met een 20 jarige nederlandse jongen.
Een gevecht van man tot man zonder wapens, waarbij de een aan zijn verwondingen bezwijkt.
De media die sprak over de nationalitet van de marokkaan, zijn geloof , zijn even lekker op bezoek gegaan bij zijn ouders.
Zijn helemaal van het onderwerp afgedwaald, het ging ineens over de integratie van de ouders en maar blijven zwartmaken.....[/SIZE]

Shaheed heeft hier toch gewoon grot gelijk in?

Dat incident in Venlo vond ik nog wel het meest genante voorbeeld van de hetzerige sfeer van de laatste tijd. Als je op www.zinloosgeweld.nl kijkt zie je een lijst met iets van 200 slachtoffers, waarvan een aantal hele bekende zaken. Deze daad van zinloos geweld van die jongen uit Venlo is er 1 in een lange reeks van dit soort gevallen. En ja, ook bij andere incidenten werd de vraag gesteld 'waar kan dit aan liggen'. Er werd hardop gespeculeerd over alcoholgebruik enzovoort.

Maar alleen het feit al dat die aandacht bij de Venlose dader echt heel ergens anders naar uitging (achtergrond, cultuur, afkomst) bewijst toch al dat Shaheed gelijk heeft? Er vinden vele gevallen van zinloos geweld plaats, waarom zouden de motieven of de omstandigheden van de Venlose dader anders zijn dan die van de andere daders? Omdat hij toevallig Marokkaanse ouders heeft?

En dat stuk uit panorama, waaruit bleek dat de ouders van die jongen weldegelijk Nederlands spraken en door netwerk waren benaderd met de opmerking 'het kan in het Marokkaans want we hebben een tolk bij ons', wie heeft daar ooit nog wat van gehoord? Rectificaties op eerdere misvattingen of leugens krijgen maar een fractie van de aandacht dan de misvatting of de leugen zelf.

Waarom moest er in Venlo ineens een goed gesprek met de Marokkaanse gemeenschap worden gevoerd na de moord? Waarom moesten de Marokkanen uit venlo zich hiervan distantieren? Ik hoef me toch ook niet van de moordenaar van die ene Friese jongen te distantieren? En die was autochtoon. Als je de dader uit Venlo in een lijn plaatst met de andere daders dan is die aandacht echt buitensporig. En dus hypocriet ja. En daaraan alleen kun je al afleiden dat 'men' de dader uit venlo echt als een apart fenomeen ziet, in plaats van een symptoom van een maatschappelijke ontwikkeling, namelijk steeds meer zinloos geweld.

Shaheed
13-02-03, 01:23
Ik wacht eigenlijk op een reactie van Puk die zich (terecht) gaat afvragen hoe het toch komt dat het bijna altijd blanke autochtone nederlanders zijn die zich schuldig maken aan zinloos geweld.

manc
13-02-03, 01:39
Geplaatst door Shaheed
Ik wacht eigenlijk op een reactie van Puk die zich (terecht) gaat afvragen hoe het toch komt dat het bijna altijd blanke autochtone nederlanders zijn die zich schuldig maken aan zinloos geweld.

Is dat wel zo? Ik denk dat criminaliteitscijfers anders doen vermoeden. Maar goed, het is inderdaad zo dat soms de allochtone afkomst van de dader belangrijker wordt geacht door de pers (en de publieke opinie) dan effectieve methoden om dit op te lossen. Men staart zich blind op het feit dat daders vaak moslims, negers, turken of somalier etc.etc zijn, en denkt dat hiermee de kous af is.

Toch ben ik het niet eens met de kop van dit stukje. Shaheed suggereert dat er in kranten staat: "allochtone zwarte buitenlander ..." Die tekst ben ik in een kop nog nooit tegengekomen. Dat de afkomst van een dader af en toe wordt gemeld vindt ik niet echt belangrijk: vaak worden ook de leeftijd, de woonplaats of andere details genoemd. Ik denk dat het voor het publiek minder, maar voor justitie, politie en beleidsmakers af en toe zeer waardevol en nuttig is om te weten welke achtergrond daders hebben. Zodadelijk mag je bij voetbalrellen niet meer zeggen van welke club de hooligans aanhanger waren...

Shaheed
13-02-03, 01:54
Geplaatst door Puk
Om eerlijk te zijn ken ik de precieze cijfers niet. Ik weet dus niet wat nou de verhouding is op dit punt tussen autochtonen en allochtonen. Weet jij dat misschien?


Ik heb de cijfers ook niet bij me, maar ik weet zeker dat het vaak de autochtone nederlanders zijn die zich met zinloos geweld inlaten dan de allochtonen.
Kijk alleen maar eens bijvoorbeeld naar de voetbalwedstrijden.

Maar heb jij wel de cijfers dat het voornamelijk allochtonen zijn die zich misdragen in de bioscoop.

manc
13-02-03, 02:11
Geplaatst door Shaheed
Ik heb de cijfers ook niet bij me, maar ik weet zeker dat het vaak de autochtone nederlanders zijn die zich met zinloos geweld inlaten dan de allochtonen.
Kijk alleen maar eens bijvoorbeeld naar de voetbalwedstrijden.

Tja, 'cijfer niet hebben' en toch 'zeker weten' in 1 zin...



Maar heb jij wel de cijfers dat het voornamelijk allochtonen zijn die zich misdragen in de bioscoop.

Kuch, als mediaberichten over voetbalgeweld een betrouwbare graadmeter zouden zijn, waarom geldt dan niet hetzelfde over wangedrag van morakkaanse kutjochies in bioscopen? Is dit sowieso belangrijk? Ookal waren het turken of pinguin of friezen: als groepen zich misdragen waardoor andere bezoekers niet rustig naar een film kunnen kijken dan is het grote klasse dat die groepen de bioscoop uit worden gesmeten. Dat heeft met discriminatie niets te maken.

hanskamp
13-02-03, 08:32
Geplaatst door Joesoef
Als jij wat beter had opgelet op school dan had je kunnen weten dat Van der wel erg 100% Nederlands is. OK, belg kan nog ook :jeweetog: .

Of Zuid-Afrikaans. Stel dat het een zoon is van een Marokkaanse vrouw en een Nederlandse man. Zou best kunnen! Dat is niet duidelijk in het bericht.

hanskamp
13-02-03, 08:45
Geplaatst door manb
...als groepen zich misdragen waardoor andere bezoekers niet rustig naar een film kunnen kijken dan is het grote klasse dat die groepen de bioscoop uit worden gesmeten. Dat heeft met discriminatie niets te maken.

...en ik baal ervan dat sommigen het toch als discriminatie uitleggen. Ik geloof dat deze discussie weer dezelfde kant opgaat als de discussie over mensen (volgens de directeur van de bioscoop Marokkanen) die de bioscoop uitgesmeten werden.

Waarom zijn wij in dat soort gevallen eigenlijk de gebeten hond? Waar blijkt ons vermeend racisme uit?

Shaheed
13-02-03, 10:59
Geplaatst door manb
: als groepen zich misdragen waardoor andere bezoekers niet rustig naar een film kunnen kijken dan is het grote klasse dat die groepen de bioscoop uit worden gesmeten. Dat heeft met discriminatie niets te maken.


Dat zeg ik ook niet , tuurlijk moeten die gasten de bioscoop uit worden gesmeten als ze zich misdragen.
Ik ben zelfs voor zwaardere straffen.
De hypocrisie zit hem in het feit dat de media de afkomst vermeld van die rot jochies.
Als dit autochtone nederlanders waren geweest, dan zou de nationaliteit niet vermeld worden.
Ik vind dat als de media spreekt over marokkanen, turken , surinamers , moslims of wat dan ook.
Ook mag spreken over autochtone nederlanders, christenen enz..

Bij de ene bevolkinsgroep de nationaliteit linken aan een misdrijf en bij het andere niet zorgt voor een onobjectieve beeld.
Gelijke monniken , gelijke kappen.

Of je vermeld bij iedereen de nationaliteit, huidskleur of geloof , of je doet het bij niemand en spreekt slechts over daders.

Shaheed
13-02-03, 11:34
Ja juist precies we moeten het beestje gewoon bij de naam noemen.
Ik wil ook weten of er een verband is tussen autochtonen en agressief gedrag tijdens voetbalwedstrijden.
Het verband tussen autochtonen en pedofilie, de reden waarom voornamelijk autochtone nederlanders naar arme landen als Thailand gaan om daar kleine jongetjes en meisjes sexueel te misbruiken.
Het verband tussen autochtone nederlanders en witte boorden criminaliteit (bouwfraude enz...).
Het verband tussen autochtone nederlanders en zinloos geweld.


Maar ja ik denk niet dat de media ooit een link zal leggen tussen autochtone nederlanders en een daarbij veelvoorkomend misdrijf.

manc
13-02-03, 11:47
Geplaatst door Shaheed
Ja juist precies we moeten het beestje gewoon bij de naam noemen.
Ik wil ook weten of er een verband is tussen autochtonen en agressief gedrag tijdens voetbalwedstrijden.

Dat is een interessante vraag: waarom zijn het vooral blanke, middenklasse mannen die zich aan dergelijke geweld te buiten gaan? Ik zou zeggen open een topic, er zijn al wat boeken over geschreven, heb je die al gelezen?



Het verband tussen autochtonen en pedofilie, de reden waarom voornamelijk autochtone nederlanders naar arme landen als Thailand gaan om daar kleine jongetjes en meisjes sexueel te misbruiken.

Omdat die dat kunnen betalen. In Afrika, het Midden-Oosten en Azie komt pedofilie net zo goed voor, alleen kan de gemiddelde afrikaan geen vliegtuigticket naar Bankkok of Sri-Lanka betalen. Dit is dus een non-topic.



Het verband tussen autochtone nederlanders en witte boorden criminaliteit (bouwfraude enz...).

Hoeveel turken of marokkanen denk je dat er in posities zitten dat zij mee zouden kunnen doen aan de bouwfraude (ik gok op 0,0). Maar goed, ondanks alles is ons land volgens verschillende onderzoeken (itt tot Belgie!) een van de minst corrupte landen ter wereld. Hetgeen je vraag een beetje onzinnig maakt: blanke nederlanders zouden eerder niet-corrupt dan wel-corrupt zijn.



Het verband tussen autochtone nederlanders en zinloos geweld.


Is dat wel zo?



Maar ja ik denk niet dat de media ooit een link zal leggen tussen autochtone nederlanders en een daarbij veelvoorkomend misdrijf.

Voor voetbalgeweld is dat zeker wel zo. Ik heb daar meerder documentaires, interviews, artikelen over gelezen/gezien en allemaal bevestigen ze dat beeld van de 'klassieke' hooligan. Een jaar of 25-35, blank, een baan etc. Hoewel dat beeld de laatste tijd aan het veranderen is.

Shaheed
13-02-03, 11:58
Geplaatst door Puk
Ach man... daar wordt ook heel veel onderzoek naar gedaan. En je kan er ook van alles over lezen in de krant e.d. Niet mal doen Shaheed!

Maar beantwoord de volgende vraag eens:

Waarom zijn het toch steeds groepen Marokkanen die de bioscoop uit worden geflikkerd? En nu niet aankomen met de opmerking: ja, maar er zijn ook autochtonen die kloten! Dat weet ik Shaheed maar daar lossen we het probleem met die Marokkanen niet mee op. Snap je?!


Is dat zo, dat het voornamelijk marokkanen zijn die zich misdragen in bioscopen?
Ik denk dat alle bevolkinsgropen die in groepsverband ergens naartoe gaan zich zullen misdragen.
Het groepsverband zorgt ervoor dat je je stoer voelt en de drang om je te bewijzen tegenover de anderen speelt ook een rol denk ik.

Maar heb jij objectieve cijfers die we kunnen vergelijken van alle bevolkinsgroepen die zich misdragen?

hanskamp
13-02-03, 12:16
Geplaatst door Shaheed
Is dat zo, dat het voornamelijk marokkanen zijn die zich misdragen in bioscopen?
Ik denk dat alle bevolkinsgropen die in groepsverband ergens naartoe gaan zich zullen misdragen.
Het groepsverband zorgt ervoor dat je je stoer voelt en de drang om je te bewijzen tegenover de anderen speelt ook een rol denk ik.


Het groepsverband en je daarbij stoer voelen geldt trouwens niet uitsluitend voor Marokkanen. Ik hoef maar te denken aan autochtone extreemrechtse groeperingen. Ze voelen zich stoer als ze minderheidsgroeperingen discrimineren met racistische en antisemitische leuzen. Ze kladderen bijv. joodse begraafplaatsen vol of treiteren moslims... Die racistische groeperingen halen het nieuws best wel.

Zinloos geweld... ik zie het martelen en doden van dissidenten in landen waar geen democratie is, eigenlijk ook als zinloos geweld. De dader is dan niet te beschouwen als individu, maar als onderdeel van het rechtssysteem van de dictatuur.

Ja, de ME treedt hard op, maar schiet geen mensen dood. Als mensen wegvluchten voor de ME, heeft de ME immers haar doel bereikt en moet het stoppen met het toepassen van gepast geweld.

Gevoel van groepsverband komt trouwens vaker voor, niet alleen bij baldadige of gewelddadige groeperingen. Je hebt verenigingen waar mensen lid van zijn. Die mensen kunnen interesses met elkaar delen op dat gebied. Lotsverbondenheid bestaat ook. Er zijn verenigingen voor mensen met diabetes, met coeliakie (aandoening waarbij gluten de allergische darmen aantast), met autisme (een contactstoornis), met AIDS, met...

Shaheed
13-02-03, 12:24
Geplaatst door Puk
Sterker nog... het zijn uitslúitend groepen Marokkanen die de bioscoop uit worden geflikkerd.



Daar heb je gelijk in. Althans... het risico is dan altijd groter ja. Maar lang niet in álle gevallen.



Daar gaat het hier niet om Shaheed. Dat doe jij dus steeds, net als sadeeQ. Als er ergens de vinger op de zere plek wordt gelegd, zoals in het geval van Marokkanen die zich groepsgewijs misdragen in een bioscoop, dan gaan jullie roepen dat autochtonen ook geen lekkertjes zijn. Dat weten we Shaheed. Dat was al bekend. Maar het verschijnsel van baldadige Marokkanen in bioscopen is nieuw. Wat is er aan de hand? Waarom zijn het juist Marokkanen in dit geval?


Ik ben van mening dat het niet voornamelijik de marokkaanse jongeren zijn die zich misdragen in een bioscoop.
Mocht jij dat wel vinden dan wil ik graag cijfers zien van waaruit dat blijkt.
Ik denk dat elke jongere groep zich wel zal misdragen als ze in een groepje zijn.
Toen ik nog op school zat en met de school naar de film of een andere show ginen haalden we ook vaak kattekwaad uit.
En het waren niet alleen de marokkanen in mijn klas die dat deden, iedereen deed gewoon mee, ook nederlanders en zelfs een paar meiden.

Het groepsverband stimuleerd kattekwaad en baldadigheid.