PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwsgierig

agadircity
12-02-03, 23:55
a salaam, dit is het rubriek sterke verhalen dus ik moet proberen een sterk verhaal op papier te zetten. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan maar aangezien ik nu toch niks beters te doen heb ga ik maar wat tijd doden. ik ben een jongen van 22 en na mijn mening een casual marokkaantje waarvan er in nl nog ontelbaar van rondlopen. Ik heb een vrij normaal leven maar ben er niet helemaal tevreden mee. een aantal jaren geleden zat ik bijv in de trein richting roosendaal op weg naar school,disc-man op geen last van zeurende mensen. Ik ben op zich erg rustig maar heb wel altijd een mes op zak,mede door onveiligheidsgevoel waar niet alleen de nederlanders last van hebben. Ik ben niet van plan om me te laten beroven door een stel negers of in elkaar te laten trappen door racistische ventjes. Dus ik heb een mes met reden,so don't fuck with me! Terug naar het verhaal: Tegenover mij zit een bejaarde dame rustig aan haar sigaret te zuigen. Onze ogen kruisen elkaar en ik glimlach haar aan en zij lacht terug. 10 minuten later komt de conducteur kaartjes knippen,ik haal de oordopjes uit mn oren en je kunt in de wagon de ritmische klanken van oudaden horen,ik show m mijn ov jaarkaart en doe mn disc man uit. Tijd voor een sigaretje dacht ik zo. terwijl ik m opsteek krijg ik het gesprek van de conducteur en de bejaarde vrouw mee. ze blijkt een kaartje met korting te hebben gekocht maar heeft de 65+ kaart niet bij zich. Ik weet nog dat ik dacht dat de conductuer daar niet moeilijk over zou gaan doen,maar dat had ik dus goed mis. Hij zei dat ze niet mocht verder reizen behalve als ze een nieuw kaartje zou kopen maar ze had helaas geen geld verder bij zich. Ik zag aan haar ogen dat ze nerveus begon te worden en ze wist zich gaan houding aan te nemen. Haar hand begon te trillen en ze deed overdreven aardig tegen de conducteur die daar niets van moest hebben. Hij antwoorde haar op een respectloze en arrogante manier die mij begon te irriteren. Ik voeg me in het gesprek door een oplossing aan te bieden en dat mevrouw met mij mee reisde en daardoor haar kortingkaartje kon gebruiken. De ns conductuer verzocht mij wel vriendelijk om me er niet mee te bemoeien en dat het zo niet werkte. Op een gegeven moment pakte hij de dame bij de arm en liet haar meelopen naar de deur waar ze bij de eerste stop er uit zou worden gezet. Met grote verbazing liep ik mee en deed nog een laatste poging de conductuer om te praten door te zeggen dat hij er toch geen bejaarde dame uit gaat zetten en dat dat ook niet de policy van de ns kan zijn. Volgens hem wel dus, op dat moment begon het een beetje te kraken in mn hoofd,alsof er electrische signalen dwars door mn hersenen leken te snijden, je kent het gevoel wel:je staat op punt van flippen ! ik pakte hem bij zn kraag en vertelde dat als zei er uit moest hij er dan ook uit moest. Zonder verdere reden slaat de conductuer me in t gezicht,een worsteling volgt waarop ik op een niet nadenkend moment bij mn mes kan komen en hem 2 maal steek in de onderbuik. Inmiddels waren er al mensen bijgekomen en toen ik opstond zag de gezichtsuitdrukkingen van ze. de trein stopte en ik sprong eruit. Probeerde zo snel mogelijk weg te komen naar de stad,ik was nu op station den Bosch. ......ik heb geen zin meer, dus om het kort te maken: Ben daarna toch door gegaan naar school. De politie had mn school al ingelicht en stond me op te wachten,ze kenden mn school doordat ik mn tas in de trein had laten liggen. conducteur heeft het gelukkig overleeft,ik heb er 2,5 jaar voor gezeten. Dus geen sterk verhaal maar wel iets dat ik dus blijkbaar ff kwijt wilde. Moraal is dat je leven in 1 minuut een totaal andere wending kan krijgen en de rest van je leven kan beinvloeden. doe nooit iets in een opwelling.
thalla en laterrr

laila ouazani
13-02-03, 12:06
nou ik heb je verhaal gelezen , ik moet zeggen dat ik het echt erg voor je vindt! ik bedoel je probeert te helpen dan is het ook weer niet goed!!
je moet wel lef hebben om je in die discussie te wringen.
het enige waar je fout zat is dat je hem neer stak.
maar ja, je bent nu eindelijk VRIJ , sucses in leven zal ik zeggen!!!

thallah xxxxxxxxxxjes laila

bidi
02-03-03, 10:11
hoe dan ook, vind het goed dat je je in de discussie voegde. dat bewijst dat je een goed hart hebt, maar dat je snel door het lint raakt dat kan ik me goed voorstellen.
Vraag me alleen af of je een volgend keer hetzelfde doet, behalve dat neersteken natuurlijk.

Allahi3teksa7a

Segnorieta
14-03-03, 20:17
hey een vriend van mij heeft ook een keer iemand neergestoken, maar dat was meer uit zelfverdediging...En iedereen die dat van hem weet en hem verder niet kent willen ook absoluut niet met hem omgaan, omdat hij fout is enz enz enz..., ik wist het ook wel voordat ik hem echt goed leerde kennen, maar ik ga mensen op zulk soort dingen niet oordelen, want ze kunne heel anders zijn dan je denkt...ik heb dus ook wat een tijd met hem gehad...

Ik vind het een goed verhaal en leuk dat je het met ons wilt delen, leren wij ook weer wat van weet je :)

Tiz misschien wel fout wat je hebt gedaan, maar het kan ook gewoon dus zoals je zei in een opwelling zijn en in opwellingen denk je meestal niet echt goed na.....

:) Liefs van mij