PDA

Bekijk Volledige Versie : Als ik een leuke Marokkaanse meid wil versieren...



Filosoof11
13-02-03, 01:31
Wat moet ik dan doen?
Heeft iemand nog tips of interessante ervaringen op dit vlak?

Arvid
13-02-03, 12:17
waar wil je ze versieren dan
volgens mij mogen marokkaanse meisjes niet naar de disco of cafe's

of het zou op school moeten zijn...
tip: als een meid donkere ogen heeft moet je gewoon zeggen dat ze mooie donkere ogen heeft.
Werkt altijd!
Stereotiep is het om te zeggen tegen een meisje dat ze mooie blauwe ogen heeft. Volgens mij worden donkere ogen veel minder gecomplimenteerd dan lichte ogen.

Hamza-T
13-02-03, 15:19
Tip:
Doe hardloop oefeningen, voor het geval haar broers je achterna komen.
Je maakt ook meer kans als bezem of negro.

nouwra
13-02-03, 15:25
filosoof
als je het met tact en serieuse interrese doet krijg je in elk geval haar positieve aandacht. ga aub GEEN dingen naar haar roepen. dan ben je doomed en kan je het vergeten.

knoop een serieus gesprek met r aan, en je bent al een heeel eind.
I know.
maar ben je nederlands? zo ja, tja... dan zal je toch ietsje meer moeite moeten doen dan een marokkaan. (geen discriminatie ofzo, maar je moet wel 2 keer nadenken voor je je nl vriend bij je vader gaat voorstellen.....)

Vriend
13-02-03, 15:26
Wees gewoon jezelf...(doe anders alsof je heel lief bent etc etc)

Bart
13-02-03, 15:46
Geplaatst door nouwra
maar ben je nederlands? zo ja, tja... dan zal je toch ietsje meer moeite moeten doen dan een marokkaan. (geen discriminatie ofzo, maar je moet wel 2 keer nadenken voor je je nl vriend bij je vader gaat voorstellen.....)

Geen discriminatie??? Dat is het dus wel! Want dat is exact het woord dat direct wordt geroepen op het moment dat het omgekeerde wordt gezegd door een autochtoon.

Vriend
13-02-03, 16:16
Nee Bart het is een kwestie van smaak.Wij Marokkanen zien er gewoon beter uit, kleden ons beter en we kunnen beter praten...weetje... :mrt2:

Bart
13-02-03, 16:20
Geplaatst door Vriend
Nee Bart het is een kwestie van smaak.Wij Marokkanen zien er gewoon beter uit, kleden ons beter en we kunnen beter praten...weetje... :mrt2:

:kotsen:

Braak!!! Arrogantie is ook een kunst....

Vriend
13-02-03, 16:27
Playahater....

nouwra
13-02-03, 16:40
Nee Bart het is een kwestie van smaak.Wij Marokkanen zien er gewoon beter uit, kleden ons beter en we kunnen beter praten...weetje...


vriend, dat is niet erg correct..


maar geef je wel gelijk :D

kwestie van smaak :wink:

Bart
13-02-03, 16:53
Geplaatst door nouwra
vriend, dat is niet erg correct..


maar geef je wel gelijk :D

kwestie van smaak :wink:

Wat? Marokkaanse kerels? Haha! Vettig haar en lelijke schoenen, nou, waar je maar op valt hoor.

Zwarte Schaap
13-02-03, 17:10
Geplaatst door Bart
Wat? Marokkaanse kerels? Haha! Vettig haar en lelijke schoenen, nou, waar je maar op valt hoor.

Als moslim ben ik blij dat je niet op marokkaanse kerels valt vanwege hun schoenen en vettige haar. Beter hou je je bezig met niet-moslimse mannen om ze te verleiden.

Zwarte Schaap
13-02-03, 17:12
Geplaatst door nouwra
filosoof
als je het met tact en serieuse interrese doet krijg je in elk geval haar positieve aandacht. ga aub GEEN dingen naar haar roepen. dan ben je doomed en kan je het vergeten.

knoop een serieus gesprek met r aan, en je bent al een heeel eind.
I know.
maar ben je nederlands? zo ja, tja... dan zal je toch ietsje meer moeite moeten doen dan een marokkaan. (geen discriminatie ofzo, maar je moet wel 2 keer nadenken voor je je nl vriend bij je vader gaat voorstellen.....)

Lees ik het goed dat je hier tips geeft om moslima's te verleiden?

Couscousje
13-02-03, 17:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lees ik het goed dat je hier tips geeft om moslima's te verleiden?

Oh, please...

Shut the hell up.

Cc

Bart
13-02-03, 17:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als moslim ben ik blij dat je niet op marokkaanse kerels valt vanwege hun schoenen en vettige haar. Beter hou je je bezig met niet-moslimse mannen om ze te verleiden.

Je blijft grappig Schaap. Not.

Opnieuw die fixatie op homo's? Je weet wat ze zeggen he....

Zwarte Schaap
13-02-03, 17:19
Geplaatst door Bart
Je blijft grappig Schaap. Not.

Opnieuw die fixatie op homo's? Je weet wat ze zeggen he....

Je mag van mij wel gefixeerd zijn op homo's maar zoek ze dan onder de niet-moslims, ik weet zeker dat je daar meer kans maakt.

Zwarte Schaap
13-02-03, 17:21
Geplaatst door Couscousje
Oh, please...

Shut the hell up.

Cc

spuit 11 zonder brandslang !

nouwra
13-02-03, 18:44
bart lieve schat, ik zou best ook op jou kunnen vallen als je dat wilt hoor :wink:.......

en zwarte schaap:
ja ik geef filosoof tips om een marokkaans meisje te versieren. think big bro. wie weet bekeert ie zich tot de islam. heb ik mooi weer een 7asanaa op mijn naam staan. ;)

Zwarte Schaap
13-02-03, 18:55
Geplaatst door nouwra
bart lieve schat, ik zou best ook op jou kunnen vallen als je dat wilt hoor :wink:.......

en zwarte schaap:
ja ik geef filosoof tips om een marokkaans meisje te versieren. think big bro. wie weet bekeert ie zich tot de islam. heb ik mooi weer een 7asanaa op mijn naam staan. ;)

Moslim wordt je uit vrije keuze en liefde voor Allah . De door jou voorgestelde wijze is een lage en verachtelijke wijze die geen oprechte moslims oplevert en de moslimnormen en waarden ondergraaft.

Bahmed
13-02-03, 19:40
Als ik een leuke Marokkaanse meid wil versieren gebruik ik altijd engelenhaar.

Alleen jammer dat je mij niet bent. :maroc:

Zwarte Schaap
13-02-03, 19:52
Geplaatst door Bahmed
Als ik een leuke Marokkaanse meid wil versieren gebruik ik altijd engelenhaar.

Alleen jammer dat je mij niet bent. :maroc:

Uit het woordje ''altijd'' kan ik afleiden dat het een soort sport van je is. De ummah zal je dankbaar zijn voor je versiermethodes.

Bahmed
13-02-03, 20:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uit het woordje ''altijd'' kan ik afleiden dat het een soort sport van je is. De ummah zal je dankbaar zijn voor je versiermethodes.

Makajn moeshkiel zwart schaap. :giechel:

Couscousje
13-02-03, 20:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
spuit 11 zonder brandslang !

Het lijkt mij dat jij hier de spuit 11 bent die modder aan het geven is.

Doei doei.

Cc

Zwarte Schaap
13-02-03, 20:56
Geplaatst door Couscousje
Het lijkt mij dat jij hier de spuit 11 bent die modder aan het geven is.

Doei doei.

Cc

Als je nou eens een keer aangaf wat je bezwaren zijn tegen mijn argumenten dan kunnen we eens een keer beginnen met discuseren. Vooralsnog verval je helaas in je oude gedrag.

Joesoef
13-02-03, 21:31
Zwart schaap is jaloers?.

Mark
13-02-03, 22:07
Schaap, je klinkt geirriteerd ;)
Ben je zelf een grote liefde misgelopen?

Verder vind ik het altijd leuk als je zo puriteins doet :) Die moderne Marokkanen zijn gewoon bounties!


:loens:

Hamza-T
13-02-03, 22:19
Moslim wordt je uit vrije keuze en liefde voor Allah . De door jou voorgestelde wijze is een lage en verachtelijke wijze die geen oprechte moslims oplevert en de moslimnormen en waarden ondergraaft.

Inderdaad ja er zijn teveel mannen die bekeerd zijn voor poesjes.

Men moet zich bekeren naar overgave voor Allah, niet voor madam Halima.

Groetjes

en Cous Cousje get a life je word nu eGt eentonig met je botte antwoorden.

De Rode Roos
13-02-03, 22:49
Als een niet-Moslim jongen een Moslim-meisje wil "versieren", is praktisch onmogelijk. Meestal maakt dat meisje dat ook duidelijk door een hoofddoek te dragen, waar niet-Moslim mannen voor terugdeinsen/afschrikken.

Maar bij Moslim-jongen met niet-Moslim meisje is het geheel anders. Een jongen heeft meer rechten dan een meisje.

Zwarte Schaap
13-02-03, 23:40
Geplaatst door De Rode Roos
Als een niet-Moslim jongen een Moslim-meisje wil "versieren", is praktisch onmogelijk. Meestal maakt dat meisje dat ook duidelijk door een hoofddoek te dragen, waar niet-Moslim mannen voor terugdeinsen/afschrikken.

Maar bij Moslim-jongen met niet-Moslim meisje is het geheel anders. Een jongen heeft meer rechten dan een meisje.

Je bedoelt te zeggen dat een meisje ongeacht haar geloof kwetsbaarder is als een jongen, als door die liefdesperikelen men te ver gaat is het de meisje die met de gebakken peren zit.

Verder vergis je je door te stellen dat dezelfde regels niet voor moslim-jongens gelden. Dat is een groffe leugen, In de Islam gelden dezelfde regels omtrent het kennismaken, voor zowel de jongens als de meisjes.

Marsipulami
14-02-03, 00:00
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hoi Schaap ik gaf enkele dagen geleden een antwoord op de PM die je me meer dan een maand geleden stuurde. Heb je hem al gelezen ? Dat PM systeem van Maroc.nl werkt niet goed. :(

Couscousje
14-02-03, 00:19
Geplaatst door Hamza-T
Inderdaad ja er zijn teveel mannen die bekeerd zijn voor poesjes.

Men moet zich bekeren naar overgave voor Allah, niet voor madam Halima.

Groetjes

en Cous Cousje get a life je word nu eGt eentonig met je botte antwoorden.

Ik neem geen adviezen aan van kleuters.

Ga eerst sGaamhaar kweken en kom dan praten.

Daa-haag!

Cc

Couscousje
14-02-03, 00:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je nou eens een keer aangaf wat je bezwaren zijn tegen mijn argumenten dan kunnen we eens een keer beginnen met discuseren. Vooralsnog verval je helaas in je oude gedrag.

Het zit hem in je onvermogen te relativeren.

Stap jij eens uit Tora Bora modus, missGien dat er dan nog serieus met je valt te praten over onderwerpen.

Cc

MokroMike II
14-02-03, 00:36
Versier tip !!!!

Doe NOOIT !!!!......psssssssssssssssssssssssst

































of juist wel ?

nou weet ik het niet meer :tik:

Zwarte Schaap
14-02-03, 00:37
Geplaatst door Couscousje
Het zit hem in je onvermogen te relativeren.

Stap jij eens uit Tora Bora modus, missGien dat er dan nog serieus met je valt te praten over onderwerpen.

Cc

Wat is je inhoudelijke kritiek op mijn argumentatie, ik heb niets aan je etiket die je tora bora modus noemt.

Zwarte Schaap
14-02-03, 00:39
Geplaatst door MokroMike II
Versier tip !!!!

Doe NOOIT !!!!......psssssssssssssssssssssssst



of juist wel ?

nou weet ik het niet meer :tik:


Pak je Koran erbij zoals je vaak doet, of vind je dat bij liefdeszaken niet van toepassing?

Filosoof11
14-02-03, 01:19
De achtergrond achter mijn vraag komt door het feit dat mijn moeder vroeger samengewoond heeft met een Marokkaan. Misschien was hij niet representatief voor de gemiddelde moslim want hij dronk graag alcohol etc. Hij was net als een Nederlander hij noemde zich wel moslim maar het speelde geen noemenswaardige rol in zijn leven. Aardige man.

Enfin het is wel erg duidelijk dat geloof en religie inplaats van iets te zijn wat ons dichter bij elkaar en God moet brengen, vaak eerder het tegendeel doet.

Waarom zou ik eerst moslim moeten worden om uberhaupt in de picture van een Marokkaanse meid te kunnen komen. Is Allah niet dezelfde God of Jaweh die in het oude en nieuwe testament genoemd worden. Kun je niet met iemand getrouwd zijn met een andere godsdienst? Voor mij zou het geen probleem zijn.

Wat moet ik nog meer zeggen over mezelf; ik ben misschien wel heel saai. Maar je kunt er als vrouw zeker van zijn dat ik je (naar vermogen) eerlijk en met respekt zal behandelen, misschien wel meer dan de meeste moslimmannen. Het is voor mij niet beangstigend als een vrouw zichzelf wil ontwikkelen en voor haar persoonlijke vrijheid (inclusief godsdienst) en geluk opkomt.

Zoals ik het zie kunnen die moslimmannetjes hoog en laag springen maar reken maar dat die dames zich niet zomaar meer door hun familie en buren laten koeieneren. Er zitten heel wat leuke dames achter die hoofddoekjes en er gaan heus heel wat vonkjes over. Op de markt, in de tram, overal flirten de dames. En oja ik ben een Hollander maar niet blind.

Vraagje: zijn er bepaalde sexuele taboes of dingen die niet mogen met Marokkaanse relaties. (Bijvoorbeeld orale sex; ik noem maar wat.)

Zwarte Schaap
14-02-03, 01:38
Geplaatst door Filosoof11
De achtergrond achter mijn vraag komt door het feit dat mijn moeder vroeger samengewoond heeft met een Marokkaan. Misschien was hij niet representatief voor de gemiddelde moslim want hij dronk graag alcohol etc. Hij was net als een Nederlander hij noemde zich wel moslim maar het speelde geen noemenswaardige rol in zijn leven. Aardige man.



Ik vind jouw motivatie om een marokkaanse meid te versieren omdat je moeder met een marokkaan is gegaan, een ongezonde basis.


Wat moet ik nog meer zeggen over mezelf; ik ben misschien wel heel saai. Maar je kunt er als vrouw zeker van zijn dat ik je (naar vermogen) eerlijk en met respekt zal behandelen, misschien wel meer dan de meeste moslimmannen. Het is voor mij niet beangstigend als een vrouw zichzelf wil ontwikkelen en voor haar persoonlijke vrijheid (inclusief godsdienst) en geluk opkomt.

Het is hier geen datinghoek dat je hier jezelf probeert te verkopen, dit is de nieuwsafdeling.

Voor de rest zet je jezelf teveel af tegen de moslimmannen dat ik denk dat je eerst nog wat moet verwerken voordat je toe bent aan een gezonde relatie met een niet-moslima.

Filosoof11
14-02-03, 03:38
Gut o Gut is ons Schaapje ineens een bezorgde fatsoensrakker die met de bijbel (koran) in de hand mensen gaat zeggen wat de basis is voor een gezonde relatie.

Ik heb het over wederzijdse liefde, genegenheid, respect, erotiek;..................wat weet jij daarvan RUKKER!

Joesoef
14-02-03, 05:27
Geplaatst door Filosoof11
Gut o Gut is ons Schaapje ineens een bezorgde fatsoensrakker die met de bijbel (koran) in de hand mensen gaat zeggen wat de basis is voor een gezonde relatie.

Ik heb het over wederzijdse liefde, genegenheid, respect, erotiek;..................wat weet jij daarvan RUKKER!

Ja dat dacht ik ook al. Uit eerdere priksels bleek al hoe gefrustreerd dat beestje was. Maarja je zult maar schaap zijn in zo een warm land met mannen die heel lang alleen zijn in de bergen :stout: .

Mark
14-02-03, 06:49
Nou Filosoof:

Uit observaties zou ik de volgende tips geven...

Koop een fijne BMW cabrio en glanzend gouden horloge.... Begin met bijzonder veel te slijmen en kado's te geven.

Langzaam aan kan je dan gaan opbouwen naar het kleineren van haar en wat lichte corrigerende tikken uit te delen.. Vrouwen houden daar erg van.

Nu je haar echt slecht behandeld zal ze keer op keer bij je terugkomen (met kleine tussenposen waarbij ze bij een begrijpende sukkel uithuilt).

succes en veel plezier! :duim:

plexus
14-02-03, 08:39
Geplaatst door Mark
Nou Filosoof:

Uit observaties zou ik de volgende tips geven...

Koop een fijne BMW cabrio en glanzend gouden horloge.... Begin met bijzonder veel te slijmen en kado's te geven.

Langzaam aan kan je dan gaan opbouwen naar het kleineren van haar en wat lichte corrigerende tikken uit te delen.. Vrouwen houden daar erg van.

Nu je haar echt slecht behandeld zal ze keer op keer bij je terugkomen (met kleine tussenposen waarbij ze bij een begrijpende sukkel uithuilt).

succes en veel plezier! :duim:

..jij begrijpt het helemaal :hihi:

mulan
14-02-03, 09:22
Ik heb rare topics gezien op 'nieuws van de dag' maar dit slaat echt alles(niet te vergeten erg goedkope topic.....en dan ik het uiteraard niet over geld) hoe dan ook succes met de jacht filosoof.....:maf3:

taouanza
14-02-03, 09:22
Geplaatst door Filosoof11
De achtergrond achter mijn vraag komt door het feit dat mijn moeder vroeger samengewoond heeft met een Marokkaan. Misschien was hij niet representatief voor de gemiddelde moslim want hij dronk graag alcohol etc. Hij was net als een Nederlander hij noemde zich wel moslim maar het speelde geen noemenswaardige rol in zijn leven. Aardige man.

Enfin het is wel erg duidelijk dat geloof en religie inplaats van iets te zijn wat ons dichter bij elkaar en God moet brengen, vaak eerder het tegendeel doet.

Waarom zou ik eerst moslim moeten worden om uberhaupt in de picture van een Marokkaanse meid te kunnen komen. Is Allah niet dezelfde God of Jaweh die in het oude en nieuwe testament genoemd worden. Kun je niet met iemand getrouwd zijn met een andere godsdienst? Voor mij zou het geen probleem zijn.

Wat moet ik nog meer zeggen over mezelf; ik ben misschien wel heel saai. Maar je kunt er als vrouw zeker van zijn dat ik je (naar vermogen) eerlijk en met respekt zal behandelen, misschien wel meer dan de meeste moslimmannen. Het is voor mij niet beangstigend als een vrouw zichzelf wil ontwikkelen en voor haar persoonlijke vrijheid (inclusief godsdienst) en geluk opkomt.

Zoals ik het zie kunnen die moslimmannetjes hoog en laag springen maar reken maar dat die dames zich niet zomaar meer door hun familie en buren laten koeieneren. Er zitten heel wat leuke dames achter die hoofddoekjes en er gaan heus heel wat vonkjes over. Op de markt, in de tram, overal flirten de dames. En oja ik ben een Hollander maar niet blind.

Vraagje: zijn er bepaalde sexuele taboes of dingen die niet mogen met Marokkaanse relaties. (Bijvoorbeeld orale sex; ik noem maar wat.)





filsoofje toch laat ik je een paar goede adviezen geven de eerste had ik al bedacht voor ik dit las.
en de tweede na dit stuk brrrrrrrr
dit is moslimdatingsuicide.
(tenminste ik neem aan dat je een meid zoek met een beetje hersenen)

advies 1;(ik neem aan dat je een meisje zonder sluier zoekt)
zeg nooit dat je haar leuker vind dan meisjes MET hoofddoekjes

dit is voor mijn persoonlijk een giga-afknapper
ik zal nooit een iets wat een belediging voor mijn moslimzuster accepteren als een compliment.

advies 2:
zeg nooit dat je beter bent dan moslimmannen en marokkanen in het bijzonder.

laat zien wat jij zelf in huis heb en niet wat andere niet hebben.

men denkt dat marokkanen geen zelf kritiek hebben maar dat klopt niet.
we kunnen elkaar tot het bot afkraken en het menen ook,maar accepteren dat noooooooit van een ander.

klinkt mischien onlogisch maar het is zo.

succes

nouwra
14-02-03, 09:32
Nou Filosoof:

Uit observaties zou ik de volgende tips geven...

Koop een fijne BMW cabrio en glanzend gouden horloge.... Begin met bijzonder veel te slijmen en kado's te geven.

Langzaam aan kan je dan gaan opbouwen naar het kleineren van haar en wat lichte corrigerende tikken uit te delen.. Vrouwen houden daar erg van.

Nu je haar echt slecht behandeld zal ze keer op keer bij je terugkomen (met kleine tussenposen waarbij ze bij een begrijpende sukkel uithuilt).

succes en veel plezier!

mark spreek je uit ervaring? zo ja, dan kan ik je het serieuse advies geven om eens uit te kijken naar een meid met wat meer zelfverzekerdheid en zelfrespect.
die zwak voor gladde praatjes, cabriogeile meiden hebben een facinerend minderwaardigheidscomplex.

en schaap, ga mij ajb niet vertellen hoe ik moet leven of handelen als het op de liefde aankomt. dat er richtlijnen staan in de koraan, dat is bij iedereen wel duidelijk, maar dat lijkt niet bij jou door te dringen. je komt over als een bokkig schaap, die middels een electrisch schokje zijn zintuig om te voelen is verloren.

iemand die harder dan een ander schreeuwt dat hij moslim is, is geen betere moslim. voor mij is het een vanzelfsprekendheid, die ik niet steeds hoef te benadrukken........... zegt meer iets over jou vind ik.

wa salaam aleikoem

mulan
14-02-03, 09:43
Geplaatst door nouwra
mark spreek je uit ervaring? zo ja, dan kan ik je het serieuse advies geven om eens uit te kijken naar een meid met wat meer zelfverzekerdheid en zelfrespect.
die zwak voor gladde praatjes, cabriogeile meiden hebben een facinerend minderwaardigheidscomplex.



Dat was sarcasme!!!!!!!!! :bril:

Tomas
14-02-03, 09:55
Geplaatst door mulan
Dat was sarcasme!!!!!!!!! :bril:

Niet.

Cynisme.


(met kleine tussenposen waarbij ze bij een begrijpende sukkel uithuilt)

Mark is zijn leven als begrijpende sukkel een beetje zat.

mulan
14-02-03, 10:02
Geplaatst door Tomas
Niet.

Cynisme.

Mark is zijn leven als begrijpende sukkel een beetje zat.


Ik zat ook te twijfelen............volgens mij is het ook sarcasme hoor,hij spot met het feit dat er mensen zijn(anders gebruikt die dit voorbeeld niet als het niet voorkomt)die zo door het leven gaan.....
Hoe dan ook,het was GRAPPIG,iets wat nouwra er niet uit kon halen.

Nu ga je btw defenitly zwemmend ;)

KomMaar
14-02-03, 10:06
DamN de enige zinvolle reakties zijn die van Zwarte Schaap, de rest lulT gebakke luchT.

Tomas
14-02-03, 10:18
Geplaatst door mulan
Ik zat ook te twijfelen............volgens mij is het ook sarcasme hoor,hij spot met het feit dat er mensen zijn(anders gebruikt die dit voorbeeld niet als het niet voorkomt)die zo door het leven gaan.....


Hij spot met die mensen, omdat hij stront jaloers op ze is. Hij heeft zelf drie vriendinnen die regelmatig bij hem komen uithuilen en verder niks van hem willen. Dat is hij zat. Hij ziet eigenlijk z'n hele leven niet meer zitten. Dat uit hij door dergelijke cynische opmerkingen te maken. Waar je uit kunt afleiden, dat hij staat eigenlijk op het punt staat om zelfmoord te plegen.


Hoe dan ook,het was GRAPPIG,iets wat nouwra er niet uit kon halen.

En daar ben ik dus niet meer zo zeker van....



Nu ga je btw defenitly zwemmend ;)

A little off topic.

Net zoals dat ik zie dat er iets moois groeit tussen Schaap en Kommaar...

nouwra
14-02-03, 10:20
mark spreek je uit ervaring? zo ja, dan kan ik je het serieuse advies geven om eens uit te kijken naar een meid met wat meer zelfverzekerdheid en zelfrespect.
die zwak voor gladde praatjes, cabriogeile meiden hebben een facinerend minderwaardigheidscomplex.

mulan, je bent een lieve meid. maar ook dit was sarcasme. of cynisme.
ik raak zelf de draad kwijt. kom doordat ik te veel van sarcasme en cynisme druipende argumenten heb gelezen. ik zie door de bomen het bos niet meer. :confused: :rolleyes:

mulan
14-02-03, 10:34
Geplaatst door nouwra
mulan, je bent een lieve meid. maar ook dit was sarcasme. of cynisme.
ik raak zelf de draad kwijt. kom doordat ik te veel van sarcasme en cynisme druipende argumenten heb gelezen. ik zie door de bomen het bos niet meer. :confused: :rolleyes:

oh ok....ik ben dan toch iets te serieus dan ik dacht dat ik was.Sorry.......... :)

mulan
14-02-03, 10:40
Geplaatst door Tomas
A little off topic.



Is dit allemaal niet off topic,help Filosoof liever deze eenzame valentijnsdag door!!!!! :mad:


het was toch gedeeltelijk sarcasme,jij kleine rotkat

Wat is het toch een mooie dag....

Tomas
14-02-03, 10:54
Geplaatst door mulan
Is dit allemaal niet off topic,help Filosoof liever deze eenzame valentijnsdag door!!!!! :mad:


Ik weet niet hoe. Ik vind zijn motivatie een beetje onduidelijk. Ik dacht eerst dat ie een meisje op het oog had die hij leuk vond. Maar nu denk ik dat het meer iets is als: "Zal ik voor de verandering eens een marokkaanse nemen, want die zijn vast niet zo moeilijk met al die marokkaanse ettertjes als enige mogelijkheid."

Daar spreekt a) een beetje zelfmedelijden uit en b) een beetje veel gegerenaliseer. Meer dan ik normaal gesproken doe.

Dus het enige wat ik kan zeggen is:

Kijk niet zo op deze manier naar meisjes. Kijk naar wat er op je pad verschijnt en laat je verrassen.

En als je saai bent, wees dan vooral niet jezelf, maar speel iemand die doet alsof ie zichzelf is.

En verder weet ik ook niks van dat gedoe... Het is toch uiteindelijk allemaal toeval en onbeheersbare chemische reacties.


het was toch gedeeltelijk sarcasme,jij kleine rotkat

Als Mark niet meer reageert, dan is ie dood. En dan was het dus cynisme. Laten we nog even afwachten.

nouwra
14-02-03, 12:19
mark de sukkel heeft weer eens bezoek denk ik.......

Hamza-T
14-02-03, 13:13
Cous Cousje

Ik neem geen adviezen aan van kleuters.

Ga eerst sGaamhaar kweken en kom dan praten.

Daa-haag!

Cc




Eej cous cousje ik weet niet of je het wist hoor maar wij moslim mannen scheren ons schaamhaar, dit is fard.
(Ik weet alleen niet of jij weet wat fard betekend)

Mark
14-02-03, 13:15
Vreest niet geachte amateur-psychologen want ik leef nog steeds :boogie:

Ik zal in de toekomst nog wat topics openen met mijn mening over dit soort zaken want blijkbaar maak ik dan eens wat los bij de mensen :duim: (maroc.nl is namelijk dodelijk saai de laatste tijd).

nouwra
14-02-03, 13:21
o jee mensen....... dangerzone. filosoof, geef eens een keer aan deze taal, you startd it, you finish it.

ik zie zie namelijk iets naderen........... het is zwart, het is wollig............ het mekkert....

Mark
14-02-03, 13:31
Geplaatst door nouwra

ik zie zie namelijk iets naderen........... het is zwart, het is wollig............ het mekkert....

En rijdt BMW? :blij:

nouwra
14-02-03, 13:41
hm.. ffkijken................

nee

een mercedes. type 207.

en rijdt niet, wordt gereden.........

hm...........zou 't...............????????

Mark
14-02-03, 13:51
ik weet het niet?



Zwarte Schaap heeft een belangrijke functie op dit prikbord, hij vertegenwoordigd dat vervelende familielid die kritiek levert op iedereen zijn levensstijl ;) Ik vertegenwoordig de vrouwelijke moslims van Nederland :duim:





Trouwens Nouwra, ik keur al die sexuele toespelingen in je onderschrift af, dat begrijp je wel :)

nouwra
14-02-03, 14:13
Zwarte Schaap heeft een belangrijke functie op dit prikbord, hij vertegenwoordigd dat vervelende familielid die kritiek levert op iedereen zijn levensstijl Ik vertegenwoordig de vrouwelijke moslims van Nederland

hm, thanks but no thank. het zou toch wat worden... moslima's die vertegenwoordigt woorden door een niet niet-moslim, vrouwen die vertegenwoordigt worden door een man.

laat de vertegenwoordiging moslima's maar over aan redelijk denkende vrouwelijke moslims. (lees: 'redelijk', dus geen hirsjiebeestjes)



Trouwens Nouwra, ik keur al die sexuele toespelingen in je onderschrift af, dat begrijp je wel :fucyc:

wat wie waar wat!

heb ik je met mijn zoete teksten geprikkeld? dat moeten we natuurlijk niet hebben he :wink:

Mark
14-02-03, 14:16
Geplaatst door nouwra
hm, thanks but no thank. het zou toch wat worden... moslima's die vertegenwoordigt woorden door een niet niet-moslim, vrouwen die vertegenwoordigt worden door een man.

laat de vertegenwoordiging moslima's maar over aan redelijk denkende vrouwelijke moslims. (lees: 'redelijk', dus geen hirsjiebeestjes)


:fucyc:

of heb ik je door mijn lieve teksten geprikkeld? dat moeten we natuurlijk niet hebben he :wink:

Redelijk denkend... hmmmmm nou dan gaan we vanaf nu een zoektocht naar dat redelijk denkende moslim-meisje starten :lole: Ik nomineer mijn vriendin hoewel die natuurlijk volgens de meesten geen moslim meer is aangezien ze mij als vriend heeft.



Ja, het is jouw schuld dat ik geprikkeld ben, ik stel voor dat je je snel gaat matigen in je teksten :rolleyes:

Tomas
14-02-03, 14:22
Geplaatst door Mark
Ik nomineer mijn vriendin hoewel die natuurlijk volgens de meesten geen moslim meer is aangezien ze mij als vriend heeft.


En voor de niet-molsims wordt er getwijfeld in dit geval aan het redelijke denkvermogen.

Dus het was geen cynisme?

nouwra
14-02-03, 14:25
Redelijk denkend... hmmmmm nou dan gaan we vanaf nu een zoektocht naar dat redelijk denkende moslim-meisje starten Ik nomineer mijn vriendin hoewel die natuurlijk volgens de meesten geen moslim meer is aangezien ze mij als vriend heeft.

daar komt de sch-aap uit de mouw.
in deze sta ik achter het standpunt van mijn moslim broeder zwarte schaap. maar Allah is vergevensgezin. wie weet zal ook zij vergeven worden, inschallah, als god het wil. maar sta nog achter mijn 'think big' theorie. wie weet ga je je verdiepen in de islam en kom je erachter dat het weleens de warheid zou kunnen zijn. dankzij je marokkaanse. dus ik zal haar niet veroordelen. sta ik mooi voor paal in het hiernamaals als zij meer zegeningen heeft weten te behalen door jou.



Ja, het is jouw schuld dat ik geprikkeld ben, ik stel voor dat je je snel gaat matigen in je teksten

ben een bescheiden mens. hou wel van een beetje matiging van aardse dingen. maar eeeeh..... kan je me een voetje helpen, want ik weet werkelijk niet waar je het over hebt.

rebelgirl
14-02-03, 14:26
Geplaatst door Filosoof11
Wat moet ik dan doen?
Heeft iemand nog tips of interessante ervaringen op dit vlak?

Uhm, ga na naar Marokko. Daar vinden ze het minder belangrijk of je nu wel of niet moslim bent :geld:

Mark
14-02-03, 14:35
Geplaatst door nouwra
daar komt de sch-aap uit de mouw.
in deze sta ik achter het standpunt van mijn moslim broeder zwarte schaap. maar Allah is vergevensgezin. wie weet zal ook zij vergeven worden, inschallah, als god het wil. maar sta nog achter mijn 'think big' theorie. wie weet ga je je verdiepen in de islam en kom je erachter dat het weleens de warheid zou kunnen zijn. dankzij je marokkaanse. dus ik zal haar niet veroordelen. sta ik mooi voor paal in het hiernamaals als zij meer zegeningen heeft weten te behalen door jou.

ben een bescheiden mens. hou wel van een beetje matiging van aardse dingen. maar eeeeh..... kan je me een voetje helpen, want ik weet werkelijk niet waar je het over hebt.

Nouwra,

ze is niet Marokkaans... ik heb dan ook geen goede tips voor Filosoof en ik heb het idee dat de topicstarter ook een andere bedoeling had dan echt achter een Marokkaanse aan te gaan.

Je hebt zeker nog niet zoveel van mijn posts gelezen als je denkt dat ik nog eens bekeerd zou kunnen worden :) Maar je poging zal je vast vele zegeningen opleveren....

Tomas,

Cynisme? Ik ben een vriendelijke sympatieke jongen en nooit cynisch, sarcastisch of naar :) Ik was even afgeleid omdat ik de afgelopen dagen vreemd ben gegaan met een ander forum *schaam* maar ben zo weer helemaal in mijn maroc.nl mode om een mooie ongelovige show voor jullie weg te geven :duim:

nouwra
14-02-03, 14:52
Nouwra,

ze is niet Marokkaans... ik heb dan ook geen goede tips voor Filosoof en ik heb het idee dat de topicstarter ook een andere bedoeling had dan echt achter een Marokkaanse aan te gaan.

Je hebt zeker nog niet zoveel van mijn posts gelezen als je denkt dat ik nog eens bekeerd zou kunnen worden Maar je poging zal je vast vele zegeningen opleveren....

Tomas,

Cynisme? Ik ben een vriendelijke sympatieke jongen en nooit cynisch, sarcastisch of naar Ik was even afgeleid omdat ik de afgelopen dagen vreemd ben gegaan met een ander forum *schaam* maar ben zo weer helemaal in mijn maroc.nl mode om een mooie ongelovige show voor jullie weg te geven

moslima dan. blijft een beetje in hetzelfde gespreks terein. en dat van filosoof....tja, dat kan alleen hij ophelderen. wie weet was het louter filosofisch.. by the way, nee ik heb niet alle posts gelezen. die rijpheid voor een psycholoog heb ik nog niet bereikt.
god behoede het. ;)

maar wil toch antwoord op mijn vraag:

ben een bescheiden mens. hou wel van een beetje matiging van aardse dingen. maar eeeeh..... kan je me een voetje helpen, want ik weet werkelijk niet waar je het over hebt.


en filosoof, dit was een bijzonder goede tip van rebelgirl

Uhm, ga na naar Marokko. Daar vinden ze het minder belangrijk of je nu wel of niet moslim bent
:lol: :lol:

Mark
14-02-03, 15:01
Geplaatst door nouwra

maar wil toch antwoord op mijn vraag:


Beste Nouwra,

Die vraag was mijn poging om net te doen alsof ik jouw onderschrift te sexueel uitdagend vond en je wilde aansporen om je kuiser te gedragen. In feite was het een poging tot parodie van onze zedelijke mannelijke medeprikkers (en door middel van deze parodie kritiek te leveren op hun gedrag). Dit had kunnen leiden tot gegrinnik bij mensen die de grap begrepen en onbegrip bij degenen die hem niet begrepen ware het niet dat het een erg bellaberde poging was van mijn kant. Zeker nu ik dit allemaal uitleg zal de vraag niet zijn gewenste effect hebben!

Ik hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft :watte?:

Ik zou zeggen lees de interessante discussies die ik heb gevoerd met mensen zoals bijvoorbeeld Marsipulami en Dehmed betreffende het geloof. Je zult zien dat ik een verfrissend andere mening heb dan de meeste prikkers hier :duim:

Bahmed
14-02-03, 15:29
Geplaatst door Mark

Ik zou zeggen lees de interessante discussies die ik heb gevoerd met mensen zoals bijvoorbeeld Marsipulami en Dehmet betreffende het geloof. Je zult zien dat ik een verfrissend andere mening heb dan de meeste prikkers hier :duim:

Het was Dehmed met 2 dees Mark. Maar die topic is niks meer waard nu mijn briljante bijdrages verwijderd zijn. :D

Mark
14-02-03, 15:37
Geplaatst door Bahmed
Het was Dehmed met 2 dees Mark. Maar die topic is niks meer waard nu mijn briljante bijdrages verwijderd zijn. :D

Mijn excuses! Ik heb het veranderd. op de een of andere manier heb ik altijd de neiging jouw naam met een t te schrijven....

Ben je geband als Dehmed ofzo?

Als mijn bijdragen er nog in staan dan sta je er vast zelf ook nog in in mijn quotes.....

nouwra
14-02-03, 15:40
Die vraag was mijn poging om net te doen alsof ik jouw onderschrift te sexueel uitdagend vond en je wilde aansporen om je kuiser te gedragen. In feite was het een poging tot parodie van onze zedelijke mannelijke medeprikkers (en door middel van deze parodie kritiek te leveren op hun gedrag). Dit had kunnen leiden tot gegrinnik bij mensen die de grap begrepen en onbegrip bij degenen die hem niet begrepen ware het niet dat het een erg bellaberde poging was van mijn kant. Zeker nu ik dit allemaal uitleg zal de vraag niet zijn gewenste effect hebben!

Ik hoop dat dit enige duidelijkheid verschaft

we hebben hier allemaal een hoog niveau van dubbelzinnigheid bereikt. (hebben we tenmiste iets bereikt). sommige hebben zelfs het bijna onmogelijke niveau van driedubbelzinnigheid bereikt, wat gelijk is aan enkelzinnigheid. ook het sarcasme en cynisme staan op hoog niveau.
zoals ik al zei, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

ondanks dat je eerste poging van het aanzetten tot parodie bij mij niet was doorgedrongen, heeft je uitleg mijn lachlust zeker gewekt :giechel:

in dit geval dus; 2 keer is scheepsrecht.

Mark
14-02-03, 15:45
Ik stel hierbij dan ook voor dat filosoof advies gaat vragen bij WSDB waar de echte players hem kunnen uitleggen hoe je drie Marokkaanse dames tegelijk versiert. :nijn:

manc
14-02-03, 16:24
Geplaatst door Hamza-T
Cous Cousje

Eej cous cousje ik weet niet of je het wist hoor maar wij moslim mannen scheren ons schaamhaar, dit is fard.
(Ik weet alleen niet of jij weet wat fard betekend)

What? Stelletje smoothies. Wat is 'fard', is dat een islamitische scheet? Of een automerk uit SA?


Zwarte Schaap heeft een belangrijke functie op dit prikbord, hij vertegenwoordigd dat vervelende familielid die kritiek levert op iedereen zijn levensstijl Ik vertegenwoordig de vrouwelijke moslims van Nederland

Kuffaars zijn aardige mensen, je hebt er zeker goeie tussen, zolang ze maar van 'onze' vrouwen afblijven. Dat is het enige wat ik overhou aan de boodschap van dat wollige beest.

nouwra
14-02-03, 16:48
What? Stelletje smoothies. Wat is 'fard', is dat een islamitische scheet? Of een automerk uit SA? :haha: :haha:

een gezonde dosis humor is de basis voor een goede discussie. maar for the sake of the peace, niet het lelijke linken aan het pure. bespaart je een hoop ellende. ;)

damn, weer een hollander die vandaag mijn lachlust wekt. en ik hou nog wel van marokaanse humor.. :) manb, je bent een goede hollander...

NB
zie de parodieuitleg van mark

manc
14-02-03, 17:03
Geplaatst door nouwra
:haha: :haha:

een gezonde dosis humor is de basis voor een goede discussie. maar for the sake of the peace, niet het lelijke linken aan het pure. bespaart je een hoop ellende. ;)

Ik ben ik in een goede stemming. Ik zeg ook wel eens onaardige dingen hoor. Trek je daar maar niet te veel van aan.


damn, weer een hollander die vandaag mijn lachlust wekt. en ik hou nog wel van marokaanse humor.. :) manb, je bent een goede hollander...


Dank je wel en sjoekrian!



NB
zie de parodieuitleg van mark

Ok!

Zwarte Schaap
14-02-03, 17:45
Geplaatst door Filosoof11
Gut o Gut is ons Schaapje ineens een bezorgde fatsoensrakker die met de bijbel (koran) in de hand mensen gaat zeggen wat de basis is voor een gezonde relatie.

Ik heb het over wederzijdse liefde, genegenheid, respect, erotiek;..................wat weet jij daarvan RUKKER!

Je moet je naam wel waar maken en mijn bericht goed lezen grappenmaker. Als je wilt beledigen moet je dat zeggen dan zal ik ook even mijn woordje doen op jouw niveau.

Als jij als enige motivatie hebt om een marokkaanse meid te versieren omdat je moeder met een marokkaanse man heeft samen gewoond en dat je je graag tegen moslimmannen afzet, dan is dat duidelijk een tekortkoming.

Probeer eens op mijn eerdere argumenten in te gaan en niet meteen uitvluchten te gaan zoeken door onder andere te gaan beledigen en schelden.

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:05
Geplaatst door nouwra
en schaap, ga mij ajb niet vertellen hoe ik moet leven of handelen als het op de liefde aankomt. dat er richtlijnen staan in de koraan, dat is bij iedereen wel duidelijk, maar dat lijkt niet bij jou door te dringen. je komt over als een bokkig schaap, die middels een electrisch schokje zijn zintuig om te voelen is verloren.

iemand die harder dan een ander schreeuwt dat hij moslim is, is geen betere moslim. voor mij is het een vanzelfsprekendheid, die ik niet steeds hoef te benadrukken........... zegt meer iets over jou vind ik.

wa salaam aleikoem


Ik heb jouw nergens verteld hoe je moet leven of handelen. Ik lever kritiek op jouw advies aan een ongelovige hoe hij een moslimmeid moet versieren. Ook heb ik nergens geroepen dat ik een betere moslim ben als een ander. Als jij dit wilt tegenspreken moet je dat maar bewijzen met een kopie van mijn tekst waaruit dat zou blijken.

Ik moet constanteren dat je geen argumentatieve kritiek hebt op mijn stelling dat je moslim wordt uit vrije wil en uit respect en liefde voor het geloof. Mensen die zich bekeren voor een poesje zijn zwakke moslims en dergelijke adviezen zoals jij die geeft ondergraven de Islamitische normen en waarden.

Het is hetzelfde om een inbreker advies te geven hoe hij in moet breken omdat je een insider bent.

Met wat je tot nu toe hier hebt laten zien zul je niet ver mee komen om hirschi ali van gepaste repliek te bedienen.

By the way: Hoeveel ongelovige mannen heb je al met jouw methode proberen te bekeren en hoeveel zijn er ook daadwerkelijk bekeerd?

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:23
Geplaatst door Mark
ik weet het niet?

Zwarte Schaap heeft een belangrijke functie op dit prikbord, hij vertegenwoordigd dat vervelende familielid die kritiek levert op iedereen zijn levensstijl ;) Ik vertegenwoordig de vrouwelijke moslims van Nederland :duim:


Spreek beter over je eigen functie hier op het prikbord. Je maakt een denkfout door te stellen dat ik vervelend ben door kritiek te leveren op iedereens levensstijl. Ik lever kritiek op de inconsequente logica/argumenten van sommige prikkers. Verder vertegenwoordig ik alleen mezelf en mijn mening.

Probeer eens op mijn argumenten in te gaan en doe niet zoals joesoef en de rest door op mijn persoon te spelen.

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:28
Geplaatst door taouanza
filsoofje toch laat ik je een paar goede adviezen geven de eerste had ik al bedacht voor ik dit las.
en de tweede na dit stuk brrrrrrrr
dit is moslimdatingsuicide.
(tenminste ik neem aan dat je een meid zoek met een beetje hersenen)

advies 1;(ik neem aan dat je een meisje zonder sluier zoekt)
zeg nooit dat je haar leuker vind dan meisjes MET hoofddoekjes

dit is voor mijn persoonlijk een giga-afknapper
ik zal nooit een iets wat een belediging voor mijn moslimzuster accepteren als een compliment.

advies 2:
zeg nooit dat je beter bent dan moslimmannen en marokkanen in het bijzonder.

laat zien wat jij zelf in huis heb en niet wat andere niet hebben.

men denkt dat marokkanen geen zelf kritiek hebben maar dat klopt niet.
we kunnen elkaar tot het bot afkraken en het menen ook,maar accepteren dat noooooooit van een ander.

klinkt mischien onlogisch maar het is zo.

succes

Meen je het succes die je hem toewenst bij het versieren van een moslima? Mag ik hieruit concluderen dat je een ongelovige adviezen geeft en succes toewenst bij het verleiden van een moslima? Zo ja, kun je me dan vertellen hoe je dit rijmt met je, ik neem aan islamitische normen en waarden?

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:34
Geplaatst door rebelgirl
Uhm, ga na naar Marokko. Daar vinden ze het minder belangrijk of je nu wel of niet moslim bent :geld:

Geef hem meteen wat adressen en telefoonnummers van je vrouwelijke familieleden in bni boufrah hoeft ie niet zolang te zoeken.

manc
14-02-03, 18:39
Als jij dit wilt tegenspreken moet je dat maar bewijzen met een kopie van mijn tekst waaruit dat zou blijken.

*kuch* als er iemand op dit forum last heeft van dergelijke waanideen en vooringenomenheid jegens zijn gesprekspartners dan ben jij het wel.


Mag ik hieruit concluderen dat je een ongelovige adviezen geeft en succes toewenst bij het verleiden van een moslima?

Als jij denkt dat versieren, verleiden en iemand mee het ongeloof en de hel in trekken hetzelfde zijn wel ja. Ben je wel eens verliefd geworden op een vrouw? Mogen oprechte moslims volgens jou wel met Joodse en Christelijke vrouwen trouwen?


Je maakt een denkfout door te stellen dat ik vervelend ben door kritiek te leveren op iedereens levensstijl. Ik lever kritiek op de inconsequente logica/argumenten van sommige prikkers. Verder vertegenwoordig ik alleen mezelf en mijn mening.

Jammer dat je zelf je zo beoogde concekwentheid niet in acht neemt. Wel bleodserieus allerlei verborgen (niet uitgesproken) motieven achter andermans handelen uit de kast halen en op basis hiervan redeneren, maar te dom (te groot blok voor je kop) om door andermans tongue-in-cheeck te bemerken. Zuurpruim.



Als jij als enige motivatie hebt om een marokkaanse meid te versieren omdat je moeder met een marokkaanse man heeft samen gewoond en dat je je graag tegen moslimmannen afzet, dan is dat duidelijk een tekortkoming.

En dat is weer een mooi voorbeeld van zo'n prachtige, inconsequente vooringenomen mening aangaande iemands handelen.



Probeer eens op mijn eerdere argumenten in te gaan en niet meteen uitvluchten te gaan zoeken door onder andere te gaan beledigen en schelden.

Nee, we willen het schaapie niet op zijn pikkie trappen he?

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:39
Geplaatst door manb

Kuffaars zijn aardige mensen, je hebt er zeker goeie tussen, zolang ze maar van 'onze' vrouwen afblijven. Dat is het enige wat ik overhou aan de boodschap van dat wollige beest.

Schaaps kritiek is, wees consequent in de logica die je hanteert. Schaap heeft ook kritiek op zijn moslimbroeders daar waar ze inconsequent zijn, als je de topic goed gelezen hebt tenminste.

Zwarte Schaap
14-02-03, 18:45
Geplaatst door manb
*kuch* als er iemand op dit forum last heeft van dergelijke waanideen en vooringenomenheid jegens zijn gesprekspartners dan ben jij het wel.


Je dacht toch niet dat ik op elke onzin inga? Toch ?

dag gozertje !

Orakel
14-02-03, 19:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geef hem meteen wat adressen en telefoonnummers van je vrouwelijke familieleden in bni boufrah hoeft ie niet zolang te zoeken.

Over op de persoon spelen gesproken.

Is het niet erg bedenkelijk dat je toespelingen maakt op de vrouwelijke familieleden van een ander en zeker in een context als waar deze twijfelachtige topic zich in bevindt?

Of draagt het feit dat zij vrouw is bij aan het gemak waarmee je refereert aan haar vrouwelijke familieleden?

EN je hebt het de hele tijd over de Islam; is het niet zo dat:

als je bidt, je voor jezelf bidt;
als je vast, je voor jezelf vast;
als je naar Mekka gaat, je voor jezelf gaat?

Snap je num?

Zwarte Schaap
14-02-03, 19:48
Geplaatst door Orakel
Over op de persoon spelen gesproken.

Is het niet erg bedenkelijk dat je toespelingen maakt op de vrouwelijke familieleden van een ander en zeker in een context als waar deze twijfelachtige topic zich in bevindt?

Of draagt het feit dat zij vrouw is bij aan het gemak waarmee je refereert aan haar vrouwelijke familieleden?

EN je hebt het de hele tijd over de Islam; is het niet zo dat:

als je bidt, je voor jezelf bidt;
als je vast, je voor jezelf vast;
als je naar Mekka gaat, je voor jezelf gaat?

Snap je num?

Als zij ervan uitgaat dat de vrouwen in Marokko er niet om geven of diegene wel of geen moslim is, en een smilie erbij post die naar geld verwijst, dan toont dat voor mij dat ze geen of weinig respect heeft voor haar zusters in Marokko. Wat je voor jezelf niet wenst moet je ook niet voor een ander wensen.

Ik refereer onder andere aan haar vrouwelijke familieleden omdat filosoof advies vraagt om een marokkaanse meisje te versieren. Het gaat dus niet om mannen, of is dat je ontgaan?

Verder neem ik aan dat de conclusie die ze trekt ten aanzien van vrouwen in Marokko gebasseerd is op haar ervaringen en kennissen. Laat het nu net zo zijn dat de meeste vrouwen die je in bni boufrah zou kunnen leren kennen voornamelijk de eigen familieleden zijn. Laat haar dan de adressen van die vrouwen die ze heeft leren kennen en die minder om het geloof geven meteen aan filisoof doorgeven.

Verder is dit een discussieforum, als je hier alleen komt om je mening neer te zetten zonder kritiek te verwachten dan moet je niet hier komen. Ook ben ik niet zo een egoist die alles alleen voor zichzelf doet. Als je goed leest gaat het mij om de logica die hier door sommige gevoerd wordt. Het is de plicht van een moslim om tenminste met een dwalende moslim te discusseren over zijn eventuele dwaling. Laat deze forum daarvoor een goede gelegenheid zijn.

Dat heet betrokkenheid met de Ummah.

capiche?

Joesoef
14-02-03, 20:25
Toch jammer dat er geen psychoanalyticus on-line is op dit forum. Ik zou wel eens willen weten hoe erg het nu gesteld is met ons schaapje.

sadeeQ
14-02-03, 20:40
Geplaatst door Joesoef
Toch jammer dat er geen psychoanalyticus on-line is op dit forum. Ik zou wel eens willen weten hoe erg het nu gesteld is met ons schaapje.

die psychoanalyticus schijnt het druk te hebben,alle medewerkers van alle psychische instellingen zijn op zoek naar een ontsnapte zwaar gestoorde gek die overal met rode kaarten strooit :maf2:

Joesoef
14-02-03, 20:43
Geplaatst door sadeeQ
die psychoanalyticus schijnt het druk te hebben,alle medewerkers van alle psychische instellingen zijn op zoek naar een ontsnapte zwaar gestoorde gek die overal met rode kaarten strooit :maf2:


Blijkt wel ja. Het is hier wel heel erg rustig :confused:

manc
14-02-03, 21:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je dacht toch niet dat ik op elke onzin inga? Toch ?

dag gozertje !

Dag schaapie. Helaas is het wel zo. Je gaat zonder dat iets expliciet wordt gesteld uit van andermans 'werkelijke' motieven, en trekt op basis daarvan conclusies. Als iemand op basis van wat je schrijft ongeveer hetzelfde doet spring je gelijk verontwaardigt in de verdediging en ga je zitten muggeziften over elke letter die je neergepend hebt.

Oh en je bent een zuurpruim, lichtelijk autistisch ook als je het mij vraagt. (ben je soms een beta?)

Zwarte Schaap
14-02-03, 22:26
Geplaatst door manb
Dag schaapie. Helaas is het wel zo. Je gaat zonder dat iets expliciet wordt gesteld uit van andermans 'werkelijke' motieven, en trekt op basis daarvan conclusies. Als iemand op basis van wat je schrijft ongeveer hetzelfde doet spring je gelijk verontwaardigt in de verdediging en ga je zitten muggeziften over elke letter die je neergepend hebt.

Oh en je bent een zuurpruim, lichtelijk autistisch ook als je het mij vraagt. (ben je soms een beta?)

Hee Lullo, als je nu eens de hele topic aandachtig las, dan zie je dat hij dat zelf als motief naar voren brengt. Moet ik alles weer voorkauwen?

Geplaatst door Filosoof11
De achtergrond achter mijn vraag komt door het feit dat mijn moeder vroeger samengewoond heeft met een Marokkaan.

Wat moet ik nog meer zeggen over mezelf; ik ben misschien wel heel saai. Maar je kunt er als vrouw zeker van zijn dat ik je (naar vermogen) eerlijk en met respekt zal behandelen, misschien wel meer dan de meeste moslimmannen. Het is voor mij niet beangstigend als een vrouw zichzelf wil ontwikkelen en voor haar persoonlijke vrijheid (inclusief godsdienst) en geluk opkomt.

Zoals ik het zie kunnen die moslimmannetjes hoog en laag springen maar reken maar dat die dames zich niet zomaar meer door hun familie en buren laten koeieneren.

Nogmaals lees dus voortaan de hele topic aandachtig.

dag gozertje !

Mark
15-02-03, 11:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Spreek beter over je eigen functie hier op het prikbord. Je maakt een denkfout door te stellen dat ik vervelend ben door kritiek te leveren op iedereens levensstijl. Ik lever kritiek op de inconsequente logica/argumenten van sommige prikkers. Verder vertegenwoordig ik alleen mezelf en mijn mening.

Probeer eens op mijn argumenten in te gaan en doe niet zoals joesoef en de rest door op mijn persoon te spelen.

Schaap, het was zeker niet persoonlijk bedoeld... ik zie je meer als vertegenwoordiger van een groep mensen hoewel jij dat blijkbaar niet zo ziet.

Verder vind ik dat je terecht erop wijst dat enkele opmerkingen van prikkers hier niet overeenkomen met een levensstijl naar de letter van de Koran. Ik denk zelfs dat niemand zo'n pure moslim hier is.

Verder vind ik dat mijn denkbeelden over het geloof hierdoor worden bevestigd. Gelovigen kun je opdelen in een grote groep mensen die best wel in god geloven maar op strategische tijdstippen (als het hen niet uitkomt) de regels wat verbuigen. Hierop volgt jouw kritiek ook denk ik. Aan de andere kant heb je gelovigen die menen wel alles te weten en te leven volgens deze regels... het stoort ze dat anderen dit niet doen en willen dat graag kenbaar maken. De achtergrond waarom deze mensen dit doen is een interessante studie en heeft weinig met religie te maken maar meer met sociale wetenschappen.

De reacties van je medemoslimprikkers die naar jouw mening niet stroken met je geloofsbeleving zijn menselijk en tonen wat humor. Dit is naturlijk niet acceptabel binnen een rigide vidie van het geloof waarbinnen kleine grapjes direct worden opgevat als een directe aanval op het geloof, de kuisheid van een bevolkingsgroep en de moraal in het algemeen.

Ik voel me eigenlijk niet verbonden met een van deze groepen maar vind de prikkers hier die nog wat humor hebben wel een stuk menselijker.

Groeten,

Mark

manc
15-02-03, 14:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hee Lullo, als je nu eens de hele topic aandachtig las, dan zie je dat hij dat zelf als motief naar voren brengt. Moet ik alles weer voorkauwen?

Nogmaals lees dus voortaan de hele topic aandachtig.

dag gozertje !

Nou dat had ik gedaan (tijd zat), vandaar dat ik even op je zure opmerkingen in meende te moeten haken. En ik zie nergens dat Filozoof moslima's wil versieren OMDAT zijn moeder het ooit heeft aangelegd met een Marokkaan...laat staan 'verleiden' zoals je eerder suggereerde. Sterker nog: op basis hiervan ga je er gelijk ook maar vanuit dat de persoon in kwestie een soort miderwaardigheidscomplex heeft ontwikkeld ten opzichte van moslim-mannen. Tssk.

Weet je wat IK lees (en dan nog kan ik het fout hebben, maar ja ik verbind er dan ook geen rare conclusies aan) dat iemand zich afvraagt hoe dit werkt tussen niet-moslims en moslima's (wat komt daar allemaal bij kijken) in tegen stellingen tot moslims die (en dat gebeurt regelmatig) met niet islamitische vrouwen een relatie beginnen. Maar goed, je had (mierenneuker die je bent) bewust of onbewust het woordje 'als' niet gelezen he?

Er 'ALS ik een leke Marokkaanse meid etc.' NIET 'ik wil een Moslima versieren...'

Daahaaag Schaapie. Lezen is ook een vak.


Verder wilde ik afsluiten met de mededeling dat het jammer is dat mensen religie als barriere zien bij het aangaan van een liefdevolle relatie. Ik vind dat net zo verwerpelijk als mensen die zeggen dat partners uit verschillende culturen of ethnische groepen niet samen horen te gaan. Natuurlijk moet er voor een gezonde relatie een gemeenschappelijke basis zijn in de manier waarop biede partners het leven zien, maar om partners uit te sluiten op basis van een andere religie is belachelijk. Helemaal omdat voor zover ik weet moslimmannen WEL met bijvoorbeeld een christelijke vrouw mogen trouwen maar andersom niet. Ik vind dat sexisitisch. Nee, dat IS sexistisch.

Gelukkig zijn er genoeg mensen op de wereld, moslims, christen, joden en agnosten die beseffen dat de liefde zich niet op laat sluiten door conservatieve familieleden, kortzichtige dominees en xenofobe schapen.

taouanza
15-02-03, 15:11
moet echt alles zo zwaar zijn schaap?
bestaat er niet iets zoals humor :moe:

manc
15-02-03, 15:43
Geplaatst door taouanza
moet echt alles zo zwaar zijn schaap?
bestaat er niet iets zoals humor :moe:

Misschien is dat wel zijn manier om een marokkaanse te versieren? Bikkelhard hamerend op Islamitische deugden en waarden...geen lieve woordjes, een cadeautje, een lekker etentje of een avondje uit...maar soera na soera reciterend je in slaap wiegen.. ;)

Als je het mij vraagt zijn gemengde huwelijken HET middel tegen racisme, onbegrip en haat. Je krijgt er nog mooie kinderen van ook!

Mark
15-02-03, 16:23
Geplaatst door manb

Als je het mij vraagt zijn gemengde huwelijken HET middel tegen racisme, onbegrip en haat. Je krijgt er nog mooie kinderen van ook!

Hahaha jij bent natuurlijk objectief over gemengde huwelijken :)

Zwarte Schaap
15-02-03, 16:34
Geplaatst door Mark
Schaap, het was zeker niet persoonlijk bedoeld... ik zie je meer als vertegenwoordiger van een groep mensen hoewel jij dat blijkbaar niet zo ziet.

Verder vind ik dat je terecht erop wijst dat enkele opmerkingen van prikkers hier niet overeenkomen met een levensstijl naar de letter van de Koran. Ik denk zelfs dat niemand zo'n pure moslim hier is.

Verder vind ik dat mijn denkbeelden over het geloof hierdoor worden bevestigd. Gelovigen kun je opdelen in een grote groep mensen die best wel in god geloven maar op strategische tijdstippen (als het hen niet uitkomt) de regels wat verbuigen. Hierop volgt jouw kritiek ook denk ik. Aan de andere kant heb je gelovigen die menen wel alles te weten en te leven volgens deze regels... het stoort ze dat anderen dit niet doen en willen dat graag kenbaar maken. De achtergrond waarom deze mensen dit doen is een interessante studie en heeft weinig met religie te maken maar meer met sociale wetenschappen.

De reacties van je medemoslimprikkers die naar jouw mening niet stroken met je geloofsbeleving zijn menselijk en tonen wat humor. Dit is naturlijk niet acceptabel binnen een rigide vidie van het geloof waarbinnen kleine grapjes direct worden opgevat als een directe aanval op het geloof, de kuisheid van een bevolkingsgroep en de moraal in het algemeen.

Ik voel me eigenlijk niet verbonden met een van deze groepen maar vind de prikkers hier die nog wat humor hebben wel een stuk menselijker.

Groeten,

Mark


Jij die er prat op gaat ongelovig te zijn en Max Stirners ''Non Serviam''(=Ik zal niet dienen, wat in de literatuur bekend staat als satan's declaratie voor het rebelleren tegen God) als motto voert, kan natuurlijk nooit dezelfde belang dienen als een gelovige.

Vandaar dat ik geen waarde acht aan jouw indeling van de gelovigen. De ongelovigen (en de satanist) zeer zeker zullen altijd liever zien dat de gelovigen verdeeld zijn. Het overbekende verdeel en heers politiek.

Dat spelletje van moslims in een bepaalde fundamentalistische hoek stoppen is een westerse methode die alleen dient om de gelovigen van elkaar te vervreemden. Ik laat mij niet vervreemden van mijn broeders en zusters.

Achteraf stellen dat het maar een grapje is, is maar een uitvluchtje om mij waarschijnlijk als een humorloze persoon af te schilderen zodat mijn mening gedevalueerd wordt tot een fundamentalistische mening. Deze goed beproefde methode maakt op mij geen indruken ik hoop dat mijn broeders en zusters niet in deze valkuil van verdeel en heerspolitiek vallen.

by the way weet je moslimvriendin waar het duivelse Non Serviam vandaan komt?

manc
15-02-03, 16:42
Geplaatst door Mark
Hahaha jij bent natuurlijk objectief over gemengde huwelijken :)

Haha, de pot verwijt de ketel!

Zwarte Schaap
15-02-03, 16:49
Geplaatst door manb
Nou dat had ik gedaan (tijd zat), vandaar dat ik even op je zure opmerkingen in meende te moeten haken. En ik zie nergens dat Filozoof moslima's wil versieren OMDAT zijn moeder het ooit heeft aangelegd met een Marokkaan...laat staan 'verleiden' zoals je eerder suggereerde. Sterker nog: op basis hiervan ga je er gelijk ook maar vanuit dat de persoon in kwestie een soort miderwaardigheidscomplex heeft ontwikkeld ten opzichte van moslim-mannen. Tssk.

Weet je wat IK lees (en dan nog kan ik het fout hebben, maar ja ik verbind er dan ook geen rare conclusies aan) dat iemand zich afvraagt hoe dit werkt tussen niet-moslims en moslima's (wat komt daar allemaal bij kijken) in tegen stellingen tot moslims die (en dat gebeurt regelmatig) met niet islamitische vrouwen een relatie beginnen. Maar goed, je had (mierenneuker die je bent) bewust of onbewust het woordje 'als' niet gelezen he?

Er 'ALS ik een leke Marokkaanse meid etc.' NIET 'ik wil een Moslima versieren...'

Daahaaag Schaapie. Lezen is ook een vak.


Verder wilde ik afsluiten met de mededeling dat het jammer is dat mensen religie als barriere zien bij het aangaan van een liefdevolle relatie. Ik vind dat net zo verwerpelijk als mensen die zeggen dat partners uit verschillende culturen of ethnische groepen niet samen horen te gaan. Natuurlijk moet er voor een gezonde relatie een gemeenschappelijke basis zijn in de manier waarop biede partners het leven zien, maar om partners uit te sluiten op basis van een andere religie is belachelijk. Helemaal omdat voor zover ik weet moslimmannen WEL met bijvoorbeeld een christelijke vrouw mogen trouwen maar andersom niet. Ik vind dat sexisitisch. Nee, dat IS sexistisch.

Gelukkig zijn er genoeg mensen op de wereld, moslims, christen, joden en agnosten die beseffen dat de liefde zich niet op laat sluiten door conservatieve familieleden, kortzichtige dominees en xenofobe schapen.

Filisoof heeft duidelijk geschreven wat zijn motieven waren en zich daarbij afgezet tegen de moslimmannen, helaas voor jou probeer je al vele malen er een andere draai aan te geven. Dat is jouw probleem.

Jij vindt wat jij vindt en een niet-moslim zal van geloofszaken van moslims nooit hetzelfde vinden als een moslim. Ik ben tegen devaluering van de islamitische normen en waarden, wat dat betreft staan wij tegenoverelkaar.

Ik accepteer dat gegeven.

Mark
15-02-03, 16:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij die er prat op gaat ongelovig te zijn en Max Stirners ''Non Serviam''(=Ik zal niet dienen, wat in de literatuur bekend staat als satan's declaratie voor het rebelleren tegen God) als motto voert, kan natuurlijk nooit dezelfde belang dienen als een gelovige.

Vandaar dat ik geen waarde acht aan jouw indeling van de gelovigen. De ongelovigen (en de satanist) zeer zeker zullen altijd liever zien dat de gelovigen verdeeld zijn. Het overbekende verdeel en heers politiek.

Dat spelletje van moslims in een bepaalde fundamentalistische hoek stoppen is een westerse methode die alleen dient om de gelovigen van elkaar te vervreemden. Ik laat mij niet vervreemden van mijn broeders en zusters.

Achteraf stellen dat het maar een grapje is, is maar een uitvluchtje om mij waarschijnlijk als een humorloze persoon af te schilderen zodat mijn mening gedevalueerd wordt tot een fundamentalistische mening. Deze goed beproefde methode maakt op mij geen indruken ik hoop dat mijn broeders en zusters niet in deze valkuil van verdeel en heerspolitiek vallen.

by the way weet je moslimvriendin waar het duivelse Non Serviam vandaan komt?

Schaap toch,

De enige die een kloof trekt tussen gelovigen ben jij.... en dat merk je al door de reacties van je broeders en zusters die niet zitten te wachten op een "toetsing" van hun gelovigheid van jou....

Waarom wil je niet als fundamentalist worden afgeschilderd? Dat betekent toch alleen dat jij volledig achter de principes van je geloof staat en deze ook wilt uitvoeren?

Jouw stelling dat alle moslims een zijn is een erg naieve kijk op de wereld Schaap.... Het interesseert me weinig over kloven ontstaan tussen jou en je broeders, dat zijn mijn zaken niet. Overigens heb ik wel eens humor bij jou gelezen maar dat is alweer een tijd terug.

Ik begrijp wel dat mijn mening over het geloof jou weinig zal interesseren en velen zullen ook zo over mij en over jou denken.

Goh eindelijk een reactie over mijn slagzin ik dacht dat het nooit zou gebeuren :) Maar maak je geen zorgen, aangezien ik niet in de duivel geloof hecht ik niet al te veel waarde aan het "satanische"van een paar letters. Ik vond het wel mooi dat iemand die zich niet aan God onderwerpen wilde direct de duivel werd, het zegt veel.... wat intereseert mijn vriendin je nu, ze is toch geen moslim meer remember?

Zwarte Schaap
15-02-03, 17:02
Geplaatst door taouanza
moet echt alles zo zwaar zijn schaap?
bestaat er niet iets zoals humor :moe:

Het ervaren van iets als zwaar is een subjectief gegeven net zoals dat humor ook een subjectief gevoel is.

Jammer dat je mijn humor ervan niet doorziet, maar dat is begrijpelijk aangezien jouw adviezen aan filisoof het lijdend voorwerp zijn van mijn kritiek.

Mischien helpt het om bepaalde ideeen te verwerpen om de materie niet meer als zwaar te ervaren.

zo moeilijk is dat toch niet?

Maar snap je mijn vorige kritiek nu wel of niet ?

Zwarte Schaap
15-02-03, 17:26
Geplaatst door manb
Misschien is dat wel zijn manier om een marokkaanse te versieren? Bikkelhard hamerend op Islamitische deugden en waarden...geen lieve woordjes, een cadeautje, een lekker etentje of een avondje uit...maar soera na soera reciterend je in slaap wiegen.. ;)

Als je het mij vraagt zijn gemengde huwelijken HET middel tegen racisme, onbegrip en haat. Je krijgt er nog mooie kinderen van ook!

Je maakt een denkfout door te stellen dat een moslim geen liefde kent, het waren de moslims die een aanzet gaven aan de hoofse liefde in de donkere middeleeuwen. Sla je vaderlandse literatuur op na en zie hoe men de romantische liefde door onder andere de contact met de Islam heeft ingevoerd. De Islam was de belangrijkste factor voor het ontwaken uit de voorhoofse periode.

Maak je nou maar druk om je eigen kunde om je geliefde te bekoren en onthoud je maar van je bezorgdheid over hoe ik het zou moeten doen.

Mijn kritiek hier gaat over het feit dat filisoof niet uit liefde een marokkaanse meid wil versieren, maar dubieze motieven naar voren voert. Ik heb dat al voldoende aangetoond.

Jouw motieven om een gemengde huwelijk aan te gaan zijn voor mij ongezonde motieven. Kinderen zijn altijd mooi, gemengd of niet. Ik zou andere motieven hebben om een huwelijk aan te gaan.

Joesoef
15-02-03, 17:31
Een beetje Prozac in de trog kan geen kwaad merk ik :brozac:

Mark
15-02-03, 17:34
Geplaatst door Zwarte Schaap

Jouw motieven om een gemengde huwelijk aan te gaan zijn voor mij ongezonde motieven. Kinderen zijn altijd mooi, gemengd of niet. Ik zou andere motieven hebben om een huwelijk aan te gaan.

Zouden deze posts van ZS gewoon een hele cynische grap zijn?

manc
15-02-03, 17:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je maakt een denkfout door te stellen dat een moslim geen liefde kent, blahblah

Dat stel ik niet, dus ophouden met mekkeren. Zie:
Gelukkig zijn er genoeg mensen op de wereld, moslims , christen, joden en agnosten die beseffen dat de liefde zich niet op laat sluiten door conservatieve familieleden, kortzichtige dominees en xenofobe schapen.

Als je dus wil miereneuken: eerst leren lezen, schapie.


Mijn kritiek hier gaat over het feit dat filisoof niet uit liefde een marokkaanse meid wil versieren, maar dubieze motieven naar voren voert. Ik heb dat al voldoende aangetoond.

Dat heb je aantoonbaar niet gedaan.


Jouw motieven om een gemengde huwelijk aan te gaan zijn voor mij ongezonde motieven. Kinderen zijn altijd mooi, gemengd of niet. Ik zou andere motieven hebben om een huwelijk aan te gaan.

Wederom een puik stukje van NIET kunnen of willen lezen wat er geschreven staat. Ik prijs het resultaat van gemengde huwelijken, niets meer niets minder. (waar mooie kinderen deel van uitmaken). Niet de hele tijd mensen kinderachtig aanvallen op dingen die ze niet gezegd hebben he? Dat staat nogal dom en je valt keer op keer door de mand.

ps. bijzonder kunstig om Mark gelijk een Satanist af te schilderen, totaal geen argumentum ad hominem. Neuh...

Zwarte Schaap
15-02-03, 18:04
Geplaatst door Mark
Schaap toch,

De enige die een kloof trekt tussen gelovigen ben jij.... en dat merk je al door de reacties van je broeders en zusters die niet zitten te wachten op een "toetsing" van hun gelovigheid van jou....

Waarom wil je niet als fundamentalist worden afgeschilderd? Dat betekent toch alleen dat jij volledig achter de principes van je geloof staat en deze ook wilt uitvoeren?

Jouw stelling dat alle moslims een zijn is een erg naieve kijk op de wereld Schaap.... Het interesseert me weinig over kloven ontstaan tussen jou en je broeders, dat zijn mijn zaken niet. Overigens heb ik wel eens humor bij jou gelezen maar dat is alweer een tijd terug.

Ik begrijp wel dat mijn mening over het geloof jou weinig zal interesseren en velen zullen ook zo over mij en over jou denken.

Goh eindelijk een reactie over mijn slagzin ik dacht dat het nooit zou gebeuren :) Maar maak je geen zorgen, aangezien ik niet in de duivel geloof hecht ik niet al te veel waarde aan het "satanische"van een paar letters. Ik vond het wel mooi dat iemand die zich niet aan God onderwerpen wilde direct de duivel werd, het zegt veel.... wat intereseert mijn vriendin je nu, ze is toch geen moslim meer remember?


Sinds wanneer ben jij de spreekbuis van mijn broeders en zusters? Staan ze wel op jou te wachten dat jij ze begeleidt in het Non serviam?

Als je achter de principes van het geloof staat ben je dus meteen een fundamentalist? Als je niet achter de principes van een geloof staat wat zou je daar dan moeten zoeken ? Als je de islamitische principes niet uitvoert gebruik je dat weer als argument dat het geloof toch niet serieus wordt gepraktiseerd en dus beter afgeschaft moet worden. Dan worden de moslims als hypocrieten voorgesteld. Het kan in de ogen van een ongelovige nooit goed zijn.

Het is mijn ideaal om de ummah te dienen, in zowel slechte en goede tijden. De ongelovige en vijanden van de Islam doen niets anders dan de Islamitische gemeenschap als 1 blok te zien als het ze uitkomt. Het generaliseer bij elke negative aspect van een moslim wordt telkens breed uitgemeten en voorgesteld als een algemeen Islamitische kenmerk. Dat stoort je natuurlijk niet, maar als ik uit ideele motieven de Islam als 1 geheel zie dan is dat naief. Dat is begrijpelijk , men is gediend bij een verdeelde Islam.

Dat het lange tijd geleden is dat je humor van mij hebt gelezen is omdat je waarschijnlijk een andere humor hebt en het is een lange tijd geleden dat ik hier geschreven heb. Humor bij humoristische zaken en serieus zijn bij serieuze zaken.

Verder kun je beter voor jezelf praten wat jij van mij vindt, wat de andere van mij vinden moet je aan de anderen overlaten.

Onderstreep je ook de centrale leer die men aanhangt bij de Non serviam kliekje over het individu en zijn eigen belang? Je weet wat ze zeggen waar rook is vuur !

Whatever gods you worship, you realize that they are your gods, the product of your own mind, terrible or amiable, as you may choose to depict them. You hold them in your hand, and play with them, as a child with its paper dolls; for you have learned not to fear them, that they are but the "imaginations of your heart."

All the ideals which men generally think are realities, you have learned to see through; you have learned that they are your ideals. Whether you have originated them, which is unlikely, or have accepted somebody else's ideals, makes no difference. They are your ideals just so far as you accept them. The priest is reverend only so far as you reverence him. If you cease to reverence him, he is no longer reverend for you. You have power to make and unmake priests as easily as you can make and unmake gods. You are the one of whom the poet tells, who stands unmoved, though the universe fall in fragments about you.

And all the other ideals by which men are moved, to which men are enslaved, for which men afflict themselves, have no power over you; you are no longer afraid of them, for you know them to be your own ideals, made in your own mind, for your own pleasure, to be changed or ignored, just as you choose to change or ignore them. They are your own little pets, to be played with, not to be feared.

"The State" or "The Government" is idealized by the many as a thing above them, to be reverenced and feared. They call it "My Country," and if you utter the magic words, they will rush to kill their friends, whom they would not injure by so much as a pin scratch, if they were not intoxicated and blinded by their ideal. Most men are deprived of their reason under the influence of their ideals. Moved by the ideal of "religion" or "patriotism" or "morality," they fly at each others' throats - they, who are otherwise often the gentlest of men! But their ideals are for them like the "fixed ideas" of lunatics. They become irrational and irresponsible under the influence of their ideals. They will not only destroy others, but they will quite sink their own interests, and rush madly to destroy themselves as a sacrifice to the all-devouring ideal. Curious, is it not, to one who looks on with a philosophical mind?

But the egoist has no ideals, for the knowledge that his ideals are only his ideals, frees him from their domination. He acts for his own interest, not for the interest of ideals. He will neither hang a man nor whip a child in the interest of "morality," if it is disagreeable to him to do so.

He has no reverence for "The State." He knows that "The Government" is but a set of men, mostly as big fools as he is himself, many of them bigger. If the State does things that benefit him, he will support it; if it attacks him and encroaches on his liberty, he will evade it by any means in his power, if he is not strong enough to withstand it. He is a man without a country


Hoe kijk jij tegen deze leer aan waarvan jij het motto voert?

Zwarte Schaap
15-02-03, 18:08
Geplaatst door manb
Dat stel ik niet, dus ophouden met mekkeren. Zie:

Als je dus wil miereneuken: eerst leren lezen, schapie.



Dat heb je aantoonbaar niet gedaan.



Wederom een puik stukje van NIET kunnen of willen lezen wat er geschreven staat. Ik prijs het resultaat van gemengde huwelijken, niets meer niets minder. (waar mooie kinderen deel van uitmaken). Niet de hele tijd mensen kinderachtig aanvallen op dingen die ze niet gezegd hebben he? Dat staat nogal dom en je valt keer op keer door de mand.

ps. bijzonder kunstig om Mark gelijk een Satanist af te schilderen, totaal geen argumentum ad hominem. Neuh...

Ik zou zeggen doe eerst wat aan je logica van argumentatie en zorg ervoor dat je wat basisbeginselen onder de knie hebt vooraleer met mij in discussie te treden. Ik blijf niet alles voorkauwen.

Zwarte Schaap
15-02-03, 18:15
Geplaatst door Joesoef
Een beetje Prozac in de trog kan geen kwaad merk ik :brozac:

Ik heb je aandachttrekkerij proberen te vermijden, maar vooruit dan maar je staat allang te wachten op je zetpil. Je moet het wel zelf toedienen.

manc
15-02-03, 18:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zou zeggen doe eerst wat aan je logica van argumentatie en zorg ervoor dat je wat basisbeginselen onder de knie hebt vooraleer met mij in discussie te treden. Ik blijf niet alles voorkauwen.

Je kauwt niet voor: je herkauwt de eindeloze mantra 'schaap heeft gelijk, schaap weet hoe zijn oppenenten in elkaar steken en als zijn oponenten niet willen luisteren dan loopt schaap toch lekker weg uit de discussie'

Laat jij dan maar zienwaar ik 'mooie' kinderen als motief aanhaal om een gemengd huwelijk aan te gaan. Laat maar zien dat filsoof heeft gesteld dat hij Moslima's wil verleiden omdat zijn ma ooit met een Marokkaan is gegaan! Laat maar zien dat ik gesteld heb dat een moslim geen liefde kent. Allemaal zaken die je glashard beweert, maar waar geen zak van klopt.

Wel even logisch onderbouwen he? En niet roepen: lees maar, want dat heb ik reeds gedaan. En niet weer jankend en mekkerend de andere kant oprennen he?

p.s. Schaapie, doet het nu erg pijn aan je tere kinderzieltje om toe te geven dat je falikant mis zit in je argumentatie? ....aaah..... kasiang.
p.p.s Ik ben blij dat er ook volwassen vrouwen en mannen zijn op dit forum die beseffen dat liefde zich niet laat begrenzen door huidskleur, geloof of afkomst.

Zwarte Schaap
15-02-03, 22:41
Mischien is een zetpilletje voor jou ook een goede medicijn om je van je hardleerse selectieve blindheid blindheid af te helpen.

Tudelu !

Hehehe

Tralalala... :wohaa:

Joesoef
15-02-03, 22:51
Schaap heeft last van pms.

KomMaar
15-02-03, 23:18
Geplaatst door manb

p.p.s Ik ben blij dat er ook volwassen vrouwen en mannen zijn op dit forum die beseffen dat liefde zich niet laat begrenzen door huidskleur, geloof of afkomst.



Oh wie dan? Noem mij eens een paar namen http://forum.fok.nl/i/s/confused.gif

taouanza
15-02-03, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het ervaren van iets als zwaar is een subjectief gegeven net zoals dat humor ook een subjectief gevoel is.

Jammer dat je mijn humor ervan niet doorziet, maar dat is begrijpelijk aangezien jouw adviezen aan filisoof het lijdend voorwerp zijn van mijn kritiek.

Mischien helpt het om bepaalde ideeen te verwerpen om de materie niet meer als zwaar te ervaren.

zo moeilijk is dat toch niet?

Maar snap je mijn vorige kritiek nu wel of niet ?

sorry maar ik begrijp er geen bal van

ik bwonder je taalkennis enorm maar ik ben het type voor de jip en janneke taal.

manc
15-02-03, 23:38
Geplaatst door Joesoef
Schaap heeft last van pms.

Haha, nou, hij is in ieder geval van tafel geluld, moeiteloos. Valt het niet op hoe vaak hij zo discussie afsluit (na wat verbaal miereneuken, zodra de argumenten niet meer aankomen) : 'jank,snif snif...ja maar JIJ kan niet discussieren, jij hebt geen logica.....beeeeehh'


Oh wie dan? Noem mij eens een paar namen

Och, zo'n beetje iedereen in dit draadje (op een bepaald wollig beest na). Ik weet in ieder geval dat ik en Mark het goede voorbeeld geven... We delen dezelfde smaak. ;)

Maar goed, nu een wedervraag: als jij op een meisje verliefd wordt, van haar gaat houden, zou je dan nog moeilijk doen over het feit dat ze misschien zwart, geel, christen of moslim is? Ik hoop het niet.

Zwarte Schaap
15-02-03, 23:41
Geplaatst door taouanza
sorry maar ik begrijp er geen bal van

ik bwonder je taalkennis enorm maar ik ben het type voor de jip en janneke taal.

Sorry,

Ik wil gewoon ermee zeggen dat wat als humoristisch en als zwaar wordt ervaren een persoonlijke kwestie is.

KomMaar
15-02-03, 23:58
Geplaatst door manb

Och, zo'n beetje iedereen in dit draadje (op een bepaald wollig beest na). Ik weet in ieder geval dat ik en Mark het goede voorbeeld geven... We delen dezelfde smaak. ;)

Wie is iedereen http://forum.fok.nl/i/s/confused.gif
Voorzover ik weet heeft er nog meisje of jongen (uitzondering ongelovige) ermee ingestemd om van een persoon te kunnen houden als ie geen moslim/a is.



Maar goed, nu een wedervraag: als jij op een meisje verliefd wordt, van haar gaat houden, zou je dan nog moeilijk doen over het feit dat ze misschien zwart, geel, christen of moslim is? Ik hoop het niet.


Mijn geloof gaat voor alles, omdat ik daar van hou.

Mark
16-02-03, 13:37
Geplaatst door Zwarte Schaap

Als je achter de principes van het geloof staat ben je dus meteen een fundamentalist? Als je niet achter de principes van een geloof staat wat zou je daar dan moeten zoeken ? Als je de islamitische principes niet uitvoert gebruik je dat weer als argument dat het geloof toch niet serieus wordt gepraktiseerd en dus beter afgeschaft moet worden. Dan worden de moslims als hypocrieten voorgesteld. Het kan in de ogen van een ongelovige nooit goed zijn.


Dat klopt, goed gezegd.



Geplaatst door Zwarte Schaap


Onderstreep je ook de centrale leer die men aanhangt bij de Non serviam kliekje over het individu en zijn eigen belang? Je weet wat ze zeggen waar rook is vuur !


Hoe kijk jij tegen deze leer aan waarvan jij het motto voert?

Hmm en welke leer is dit? Jij bent blijkbaar erg goed op de hoogte van dit soort filosofieen... Nou dit soort religie-vervangende sectes die een mix van hedonisme en fascisme voorstellen interesseren me niet.

HNKL
16-02-03, 13:40
Gewoon je charmes laten werken en dan moet het lukken,ik ben stapel in de wolken op een Argentijnse. :Iluvu: Binnenkort maar weer eens een reisje maken.:)

manc
16-02-03, 13:52
Wie is iedereen
Voorzover ik weet heeft er nog meisje of jongen (uitzondering ongelovige) ermee ingestemd om van een persoon te kunnen houden als ie geen moslim/a is.


Toch nog ff goed lezen dan he?



Mijn geloof gaat voor alles, omdat ik daar van hou.


Ja of nee? Zou je niet op een christelijk meisje verliefd kunnen worden?

KomMaar
16-02-03, 14:02
Geplaatst door manb
Toch nog ff goed lezen dan he?


Waarom denk je dat ik reageer http://forum.fok.nl/i/s/confused.gif



Ja of nee? Zou je niet op een christelijk meisje verliefd kunnen worden?

Verliefd zijn heeft een ander betekenis http://forum.fok.nl/i/s/wink.gif

HNKL
16-02-03, 14:03
Verliefd worden gebeurt je dan denk je niet aan welk geloof ze heeft,dat lost zich vanzelf wel op.Liefde overwint alles.:) :love:

manc
16-02-03, 14:21
Geplaatst door KomMaar
Waarom denk je dat ik reageer http://forum.fok.nl/i/s/confused.gif

Ok ok, zonder voor anderen te willen spreken: Taouanze, Joesoef, Nouwra, CC, Mark, ikzelf etc.etc. maken geen problemen van interraciale of interculturele of interreligieuze liefde. Volgens mij maken Mars, Rode Roos, Mulan etc.etc. ook niet al te veel problemen van het feit dat iemand een andere (geloofs-) achtergrond heeft. Maar ik KAN het mishebben natuurlijk. (ik heb volgens mij in ieder geval een aantal moslims genoemd, zelfdeterminatie als maatstaf gebruikende)



Verliefd zijn heeft een ander betekenis http://forum.fok.nl/i/s/wink.gif

Ok, maar geef nu eens antwoord. Zou je verliefd kunnen worden op of zelfs van een christelijk (of joods) meisje? Waarom niet (indien niet)?

lennart
16-02-03, 14:34
Ok, maar geef nu eens antwoord. Zou je verliefd kunnen worden op of zelfs van een christelijk (of joods) meisje? Waarom niet (indien niet)?


Dat heb ik ook wel eens gevraagd aan een zeer christelijk meisje waarop ik verliefd was, maar een echt bevredigend antwoord heb ik hierop nooit gekregen. Volgens mij had het te maken met zij godsdienst beleefd, dat het niet iets kan zijn waarover je van mening kan verschillen. De beleving, de gebruiken, het boek, het moet precies hetzelfde zijn, anders kan de relatie niet werken.

KomMaar
16-02-03, 14:59
Geplaatst door manb
[B]Ok ok, zonder voor anderen te willen spreken: Taouanze, Joesoef, Nouwra, CC, Mark, ikzelf etc.etc. maken geen problemen van interraciale of interculturele of interreligieuze liefde. Volgens mij maken Mars, Rode Roos, Mulan etc.etc. ook niet al te veel problemen van het feit dat iemand een andere (geloofs-) achtergrond heeft. Maar ik KAN het mishebben natuurlijk. (ik heb volgens mij in ieder geval een aantal moslims genoemd, zelfdeterminatie als maatstaf gebruikende)

Van Cc verwacht ik het wel, die hoefde jij niet op te noemen.
Maar van de andere sla jij de plank helemaal mis, je zult denk ik ongelijk krijgen van die meiden.




Ok, maar geef nu eens antwoord. Zou je verliefd kunnen worden op of zelfs van een christelijk (of joods) meisje? Waarom niet (indien niet)?

Je hebt hiervoor al een antw van me gehad, ach ik zal het voor je herhalen maar dan uitgebreider.

Ik zal het niet ontkennen, heb al veel relaties achter de rug met Nederlandse meiden, alle kleuren :) (niet religieus) maar ik zou niet met hen kunnen huwen ook is ze religieus, omdat dat in de toekomst veel problemen zal opleveren vanwege religieuze, culturele, traditionele achtergronden en de opvoeding van kinderen.

HmZ ik hou het liever bij onze Marokkaanse schoonheden
http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif

lennart
16-02-03, 15:06
Je hebt hiervoor al een antw van me gehad, ach ik zal het voor je herhalen maar dan uitgebreider.

Ik zal het niet ontkennen, heb al veel relaties achter de rug met Nederlandse meiden, alle kleuren (niet religieus) maar ik zou niet met hen kunnen huwen ook is ze religieus, omdat dat in de toekomst veel problemen zal opleveren vanwege religieuze, culturele, traditionele achtergronden en de opvoeding van kinderen.


Wat triest, wel een relatie aangaan met niet-religieuze mensen, terwijl je van te voren voor jezelf al aangeeft dat die stuk zullen gaan als je jouw geloof niet volledig accepteren. Over dat soort dingen moet je direct heel duidelijk zijn.

KomMaar
16-02-03, 15:26
Geplaatst door lennart
Wat triest, wel een relatie aangaan met niet-religieuze mensen, terwijl je van te voren voor jezelf al aangeeft dat die stuk zullen gaan als je jouw geloof niet volledig accepteren. Over dat soort dingen moet je direct heel duidelijk zijn.


Nee dwaas, een moslim mag/kan huwen met een persoon die andere geloofsovertuigingen heeft, mits hij zn kinderen (als hij die krijgt) Islamitisch opvoed en zichzelf daaraan houd en niet dwaalt (sterke imaam)

Ik zelf hield het gewoon bij verliefdheid, zoals vele Nederlanders dat doen :)

Mark
16-02-03, 16:37
Zolang je maar geen sex hebt gehad voor het huwelijk moet dat wel kunnen Kommaar hoewel je het jezelf alleen maar moeilijk maakt lijkt me.

Ik denk dat een relatie met een meisje dat erg gelovig is ook niks voor mij zou zijn. Ik bedoel iemand die er zo sterk achter staat als bijv. Zwarte Schaap ofzo. Maar dat komt denk ik omdat je iemand zoekt waar je veel mee kan delen. (Hoewel opposites attract?).

Aan de andere kant vind ik andere cultuur of huidskleur ofzo geen enkel probleem....

KomMaar
16-02-03, 17:57
Geplaatst door Mark
Zolang je maar geen sex hebt gehad voor het huwelijk moet dat wel kunnen Kommaar hoewel je het jezelf alleen maar moeilijk maakt lijkt me.




Ben stout geweest hoor.. http://forum.fok.nl/i/s/wink.gif

sadeeQ
16-02-03, 18:31
Geplaatst door KomMaar
Ben stout geweest hoor.. http://forum.fok.nl/i/s/wink.gif


hmm ,stouterd ,je hebt straf verdiend :stout: :stout:

welke zweep moeten we gebruiken?
http://members.tripod.com/~mr_Bert/plaat/zweep_klaars.jpg of
http://www.eenwieler.nl/media/zweep2,5.JPG


:giechel: :giechel:

lennart
16-02-03, 18:46
Geplaatst door KomMaar
Ben stout geweest hoor.. http://forum.fok.nl/i/s/wink.gif

Triest hoor, het woord van god alleen gebruiken wanneer het jou uitkomt, een typisch trekje van al die religieuze idioten is dat.

sadeeQ
16-02-03, 19:07
Geplaatst door lennart
Triest hoor, het woord van god alleen gebruiken wanneer het jou uitkomt, een typisch trekje van al die religieuze idioten is dat.

ieder mens maakt fouten,een mens dient berouw te tonen en verder te leven.jezelf van kant maken heeft geen nut :)

"De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Hoed:114.

lennart
16-02-03, 19:09
Geplaatst door sadeeQ
ieder mens maakt fouten,een mens dient berouw te tonen en verder te leven.jezelf van kant maken heeft geen nut :)

"De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Hoed:114.

Ga dan ook geen moraalridder uithangen.

sadeeQ
16-02-03, 19:14
Geplaatst door lennart
Ga dan ook geen moraalridder uithangen.

waarom niet? mensen die fouten hebben gemaakt weten waar ze het over hebben en hun adviezen zijn meer waard dan van iemand die alles uit een boekje voorkauwt :rolleyes:

Mark
16-02-03, 19:24
Oei Kommaar,

Laten we hopen dat er nog meisjes zijn die een reeds gebruikte slet als jij willen hebben hahahahahahahahaha

:lole:

Nee hoor, ik vergeef je zonden :)

Mark
16-02-03, 19:40
Geplaatst door yehiyaayyash
Boeiend hoe Zwarte Schaap velen ongelovige prikkers van repliek dient en in de hoek zet

Mooi zo ! ;) :)

Yehi en Zwarte Schaap:

Ik ben erg teleurgesteld in jullie en ik zal uitleggen waarom:

Een broeder van jullie heeft gezondigd en is snel op weg om van het rechte pad te geraken. Echter ik heb geen enkele opmerking over dit gedrag gezien van jullie kant.

Normaal staat Zwarte Schaap vooraan om zijn medegelovigen een lesje in moraal te leren zodra zij afwijken van de rechte lijn.

Hierbij valt het op dat Zwarte Schaap zich daarbij vooral richt op zijn moslimzusters. In dit geval heeft een moslimbroeder veel meer gedaan dan alleen al over sex met een ongelovige praten... hij heeft sex gehad met een ongelovige... een ernstige zonde.

Maar nee, geen enkele opmerking!

Jammer dat jullie allebei hebben aangetoond inconsequent te zijn in jullie opvattingen. De "bezorgdheid"over je moslimzusters is blijkbaar meer een product van eigen frustratie dan van geloof. En het feit dat er altijd wordt geroepen dat er geen sexisme in de islam zit kan ik nu uiteraard ook niet meer serieus nemen.

Ja Yehi, ik ben flink in de hoek gezet, maar niet in jullie hoek.

Erg jammer!

:ego:

lennart
16-02-03, 20:03
Ik wil verder niemand beinvloeden hoor, maar fatwa, fatwa, fatwa, fatwa.

KomMaar
16-02-03, 20:29
Een broeder van jullie heeft gezondigd en is snel op weg om van het rechte pad te geraken. Echter ik heb geen enkele opmerking over dit gedrag gezien van jullie kant.


http://forum.fok.nl/i/s/confused.gif


Triest hoor, het woord van god alleen gebruiken wanneer het jou uitkomt, een typisch trekje van al die religieuze idioten is dat.

Lees de bericht van SadeeQ eens wijsneus

lennart
16-02-03, 20:34
Geplaatst door KomMaar
Lees de bericht van SadeeQ eens wijsneus

Hij heeft me niet overtuigd KM. Voor mij geldt, recht in de leer of helemaal geen leer. Wat dat betreft ben ik wel een fundamentalist.

Zwarte Schaap
16-02-03, 21:05
Geplaatst door Mark
Yehi en Zwarte Schaap:

Ik ben erg teleurgesteld in jullie en ik zal uitleggen waarom:

Een broeder van jullie heeft gezondigd en is snel op weg om van het rechte pad te geraken. Echter ik heb geen enkele opmerking over dit gedrag gezien van jullie kant.

Normaal staat Zwarte Schaap vooraan om zijn medegelovigen een lesje in moraal te leren zodra zij afwijken van de rechte lijn.

Hierbij valt het op dat Zwarte Schaap zich daarbij vooral richt op zijn moslimzusters. In dit geval heeft een moslimbroeder veel meer gedaan dan alleen al over sex met een ongelovige praten... hij heeft sex gehad met een ongelovige... een ernstige zonde.

Maar nee, geen enkele opmerking!

Jammer dat jullie allebei hebben aangetoond inconsequent te zijn in jullie opvattingen. De "bezorgdheid"over je moslimzusters is blijkbaar meer een product van eigen frustratie dan van geloof. En het feit dat er altijd wordt geroepen dat er geen sexisme in de islam zit kan ik nu uiteraard ook niet meer serieus nemen.

Ja Yehi, ik ben flink in de hoek gezet, maar niet in jullie hoek.

Erg jammer!

:ego:


Als je deze topic goed had gelezen dan zou je gezien hebben dat ik naast mijn zusters ook al 2 van mijn broeders al gewezen heb op hun inconsequente logica. Ik heb geen zin om alles weer te kopieren omdat jij niet alles hebt gelezen. Ik wil je wel een beetje op weg helpen, zoek even de posting op van bahmed en Mokromike en let op dan op mijn reakties.

Aangezien ik dit onderwerp al afgesloten heb, heb ik niet meer de moeite genomen om nog op iemand te reageren, ik vind dat ik mijn punt al duidelijk gemaakt heb. Het door blijven zagen op dezelfde onderwerp en constant je standpunt herhalen is een vervelende eigenschap waar je meer kwaads dan goeds mee doet.

Yehiyaash heeft noch op de jongens en noch op de meisjes commentaar.
Zodoende komt jouw laaste alinea ongeloofwaardig over en denk ik dat je meer uit eigenbelang een verwijding nastreeft tussen de zusters en de broeders. Jouw handelswijze kan men kwalificeren als fitna.

Ik vind dat je de topic nogmaals moet lezen en eerlijk moet toegeven dat je ernaast zit en dat je conclusie onjuist is.

nouwra
16-02-03, 22:23
zwarte schaap,

ik was niet van plan om een reactie te geven op jou schrijven, maar ik zie dat dit toch vereist is, aangezien mijn reactie op filosoof je op de kast gejaagd heeft.
bepaalde aargumenten van jou zijn goed onderbouwd en die ondersteun ik ook, anderen vind ik meer subjectief.
ik wil je iets voorleggen.
ik ben een moslima, opgevoed met de basis beginselen dat ik niet op de avances van mannen in moet gaan, en dat er niet gehuwd mag worden met een ongelovige. toch vind ik het geen probleem om met een ongelovige die serieuse interresse toont een gesprek aan te gaan. ongeacht zijn motieven. ik heb mijn volle verstand, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. het lijkt mij een mooie gelegenheid om het geloof te verkondigen. wie weet pikt hij er wat van mee, en dan ben ik degene die hem dat zetje heeft gegeven. ik ken trouwens enkele bekeerlingen die op deze manier bekeerd zijn. door een moslima. en ik moet je zeggen dat zij meer devotie, motivatie voor het geloof opbrengen dan bepaalde geboren moslims. en wie ben jij dan om te oordelen of iemand dit in eerste instantie met de juiste motieven doet? Oordeel niet voor gij zult geoordeeld worden...


Het is hetzelfde om een inbreker advies te geven hoe hij in moet breken omdat je een insider bent.
ik zie het niet als een inbreker, ik zie het als een gast. als het huis hem niet aanstaat, gaat hij even makkelijk weg als hij gekomen is. mijn huis blijft ongeschonden.


By the way: Hoeveel ongelovige mannen heb je al met jouw methode proberen te bekeren en hoeveel zijn er ook daadwerkelijk bekeerd?
de reden waarom ik niet op je wilde reageren. je sugereert dat ik een femme fatale ben, zonder het fatale effect. dit is sowieso voor een vrouw niet fijn om te horen, maar als ze ook nog eens een moslima is, is het een regelrechte belediging...

in afwachting van je dupliek..

Zwarte Schaap
17-02-03, 00:02
Geplaatst door nouwra
zwarte schaap,

ik was niet van plan om een reactie te geven op jou schrijven, maar ik zie dat dit toch vereist is, aangezien mijn reactie op filosoof je op de kast gejaagd heeft.


Beste Nouwra,

Mij jaag je niet zo snel op de kast, je zit ernaast, ik vind je logica gewoon krom. Waarom en hoe krom ik dat vind heb ik al genoeg aangeven, mocht je het speciaal willen dan zet ik alles op een rijtje voor je.
ik ben een moslima, opgevoed met de basis beginselen dat ik niet op de avances van mannen in moet gaan, en dat er niet gehuwd mag worden met een ongelovige. Alhamdoulilah ! Ik zou het alleen aanvullen met dat je je ook niet moet inlaten met verleidingstaferelen, en zeer zeker niet met ongelovige verleidingsspelletjes.
toch vind ik het geen probleem om met een ongelovige die serieuse interresse toont een gesprek aan te gaan. ongeacht zijn motieven Ik vind het wel een probleem. Het gaat erom dat jezelf blootstelt aan verleidingen van een ongelovige terwijl de Islam hiervoor duidelijke regels heeft. Het is de spek op de kat binden. Een moslima met trots eer en charaf blijft op grote afstand van dergelijke ongelovigen. Verder moet je je zeker zorgen maken om iemands motieven. Iemand met onoirbare motieven zou je moeten mijden. Verder kun jij wel een sterke meid zijn maar aangezien wij mensen zijn moet je rekening houden met onze zwaktes. Ook zijn niet alle gelovigen eender, zeer zeker niet als ze pubers zijn. Wij behoren hen en ons zelf niet in verwarring te brengen door te spelen met vuur.

Denk nou eens goed na, is de ongelovige in jou of in je geloof geintresseerd?

Maar we moeten niet tever afdwalen, het ging om een ongelovige met dubieuze motieven adviezen geven hoe hij een gelovige zuster moet verleiden. Dat is je onwetende zuster uitleveren aan de duivel.
en wie ben jij dan om te oordelen of iemand dit in eerste instantie met de juiste motieven doet? Oordeel niet voor gij zult geoordeeld worden... Ik discusseer over het geven van adviezen aan ongelovigen met dubieze motieven en over het feit dat je mensen wilt bekeren middels de liefde. Mijn mening daarover is dat ik het als kwalijk en schadelijk kwalificeer. Ik heb niet geoordeeld over de straf of strafmaat. Discussie is een gezonde bezigheid waarbij ik graag van anderen leer en mijn kennis en mening probeer te scherpen.

ik zie het niet als een inbreker, ik zie het als een gast. als het huis hem niet aanstaat, gaat hij even makkelijk weg als hij gekomen is. mijn huis blijft ongeschonden. Mijn metafoor van inbreker geldt voor het feit dat de moslima waar filisoof zijn versieradviezen op zou toepassen, hem niet heeft uitgenodigd. Zij is onwetend van zijn plannen.
de reden waarom ik niet op je wilde reageren. je sugereert dat ik een femme fatale ben, zonder het fatale effect. dit is sowieso voor een vrouw niet fijn om te horen, maar als ze ook nog eens een moslima is, is het een regelrechte belediging... Ik suggereer niets, ik ben alleen benieuwd hoeveel pogingen jij gewaagd hebt om op die wijze ongelovige mannen te bekeren en het meest wat ik wil weten is hoeveel er echt daadwerkelijk dichter tot de Islam zijn gekomen. Ik ben benieuwd naar het slagingspercentage.

Overigens ben ik een sterke tegenstander van het actief bekeren van mensen, ik vind dat mensen met rust gelaten moeten worden met jouw geloof. Willen ze informatie dan kunnen ze dat krijgen meer niet.

En ik zal ze zeker niet uit liefde bekeren. Ik kreeg een wrange bijsmaak bij, ik dacht aan een hoteldebotel verliefde ongelovige die op alles ja zegt als hij maar bij zijn geliefde kan zijn. Verliefden hebben de neiging om er alles voor over te hebben om bij hun geliefde te mogen zijn, al zou het zijn om zich te bekeren tot de duivel. Ik stel me dan een sneeky moslima bij, die al klaar met de koran staat om hem te bekeren nu hij op zijn zwakst is.

Ik kan me ook voorstellen dat een ongelovige botergeil en sneeky je gouden bergen beloofd omtrent het geloof en zijn bekering, totdat hij je geproefd heeft...

Mijn mening is, Maak het makkelijk voor jezelf en probeer je hasanaath te halen door je geloof in je eigen nafs en handelingen te versterken en onthoud je van bekeren e zeker als het bekeringen zijn die geinstigneerd zijn door de liefde of pure geilheid als je zelf nog veel te leren hebt.

Verder moet je me vergeven dat ik soms te cynisch ben en af en toe ruwe logica en woorden hanteer. Ik denk dat dat vooral komt door het ongeduld om genuanceerdere woorden en formuleringen te zoeken/gebruiken. Ik beloof u dat ik zal proberen om meer geduld te betrachten.

Ma3asalaama,

Zwarte Schaap

Bram
17-02-03, 03:29
Schaap echt mooi verweerwoord, je haalt de woorden uit mn mond.

:duim:

Mijn complimenten


Bram

Bram
17-02-03, 04:14
Wat mij is opgevallen, ook al ben ik niet veel aktief op de Pb.
dat de meeste islamfobie's ineens met slappe gelul de moslim meiden proberen over te halen om een zonde te plegen en af te dwalen van de Islam. Duivelse kwaadaardige satanstreek.

HNKL
17-02-03, 05:09
Zal me wat zijn,jij Puk met een schone Marokkaanse.

HNKL
17-02-03, 05:25
Kondig je het wel hier aan als het echt serieus wordt?

HNKL
17-02-03, 05:33
hè ff die slaap uit m´n ogen.Je droomvrouw,mogen wij Maroc.nl-ers ook komen op de grote dag?

Zwarte Schaap
17-02-03, 05:38
Geplaatst door Puk
God brengt mensen bij elkaar!

Daar ga jij helemaal niet over, sukkel!

Wie ben jij om tegen de wil van God in te gaan dan?

Als God gelovigen en ongelovigen bij elkaar wil brengen is dat Zijn zaak!

God is goed bezig.

Hee pukkie,

effe dimmen ja, als je met respect behandelt wil worden moet je je er wel naar gedragen.

Verder geloof ik niet in volledige lotsbestemdheid. Als er volledige lotsbestemdheid zou zijn, dan zou ons zondigen ons niet aan te rekenen zijn. Daarom geloof ik dat Allah ook de vrije wil voor ons overlaat. Op grond van onze keuzes worden wij op de dag des oordeels geoordeeld.

Het ontbreken van een vrije wil en alles beredeneren via lotsbestemming maakt de dag des oordeels naar mijn mening onnodig.

Het aangaan van contacten die tegen de Islamitische normen en waarden ingaan is een keuze uit vrije wil. Keuzes die wij uit vrije wil maken zullen als zodanig op hun zondigheid beoordeelt worden.

Moge Allah mijn broeders en zusters kracht, geduld en wijsheid geven om hun taak op deze aarde te vervullen.

HNKL
17-02-03, 05:41
Je krijgt dan ook hele mooie kinderen en lekker eten enzo.

Zwarte Schaap
17-02-03, 06:20
Geplaatst door Puk
Hoezo.... ff dimmen?

Is liefde tegen de islamitische normen en waarden dan?

Nee dus!

En of het nou is voorbestemd of niet maakt allemaal niks uit. Daar komen we toch nooit uit. En als ik me op de Dag des Oordeels moet verantwoorden voor de liefdes die ik heb gehad dan doe ik dat!

Gods wegen zijn altijd ondoorgrondelijk namelijk.

Hij zal er wel een bedoeling mee hebben.

FF dimmen is omdat je meteen met sukkel begint, ik heb niet met je geknikkerd.

Er bestaan vormen van liefde die tegen de Islamitische normen en waarden ingaan. Één daarvan is liefde met een niet-moslim.

Jij beargumenteerd dat liefde een lotsbestemming is, jij noemt het dat het een een liefde is die door God is gewild. Daar tegen voer ik het argument in dat dat niet zo is. Ik zeg dat liefde die je met een ongelovige aangaat een liefde is uit eigen keuze. Allah wil geen slechte dingen voor ons, de onheil en zonde plegen wij zelf en daar worden wij op beoordeelt.

Het is handig om je te verschuilen achter het Lot, dan leg je de verantwoordelijkheid voor je zondige daden buiten jouw persoon en zeg je als het ware dat het eigenlijk Gods wil is, dus God is verantwoordelijk voor jouw zondes. Mooi niet , meer als een goedkoop excuus is het niet om je ontrekken van je plicht.

Dat je je verantwoording op de dag des oordeels met een schouderophaal beziet is omdat je geen Moslim bent. Ik snap dus ook niet dat je je hier wat komt aantrekken van Moslimnormen en waarden. Jij bent toch geen moslim, waar zou jij je dan druk om hoeven te maken.

Verder klopt je uitspraak niet, dat Gods wegen altijd ondoorgrondelijk zijn. Het woordje altijd lijkt mij onjuist, want het woordje altijd sluit uit dat wij ooit Gods wegen zouden kunnen leren kennen. Één van Allahs wegen is zeer zeker niet een ongeoorloofde contact onderhouden met een ongelovige.

Nogmaals Allahs bedoelingen zijn zuiver en rechtvaardig het eventueel van Allahs weg afgaan is een keuze uit vrije wil, elk ander argument is gewoon jezelf verschuilen achter het Lot omdat je je voor je verantwoordelijkheid verschuilt.

Jij hoeft je als niet-Moslim geen zorgen maken, jij hebt immers andere normen en waarden. Normen en waarden van een niet-Moslim kunnen nooit de bedoeling hebben om de Islamitische normen en waarden te handhaven en te versterken.

HNKL
17-02-03, 06:46
Dat is iets wat me erg tegenstaat die scheiding,het lijkt wel of je iemand kwalijk neemt dat hij of zij geen Moslim is,als jouw wiegje niet in een Islamitische omgeving(hier ga ik maar vanuit)had gestaan was je nu ook waarschijnlijk geen Moslim geweest.We moeten het toch samen rooien op deze wereld,i.p.v een scheiding te blijven zien en in stand te houden kun je beter bruggen bouwen.

Mark
17-02-03, 06:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je deze topic goed had gelezen dan zou je gezien hebben dat ik naast mijn zusters ook al 2 van mijn broeders al gewezen heb op hun inconsequente logica. Ik heb geen zin om alles weer te kopieren omdat jij niet alles hebt gelezen. Ik wil je wel een beetje op weg helpen, zoek even de posting op van bahmed en Mokromike en let op dan op mijn reakties.


ZS: ik zal eens gaan lezen en mocht ik ernaast zitten dan zal ik dat direct toegeven. Voorlopig blijf ik erbij dat er op het gebied van kuisheid alleen fel wordt gereageerd op vrouwen.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Aangezien ik dit onderwerp al afgesloten heb, heb ik niet meer de moeite genomen om nog op iemand te reageren, ik vind dat ik mijn punt al duidelijk gemaakt heb. Het door blijven zagen op dezelfde onderwerp en constant je standpunt herhalen is een vervelende eigenschap waar je meer kwaads dan goeds mee doet.
[/B]

Dat is waar, ik zal het dan ook waarschijnlijk hierbij laten. Mijn argumenten zijn nu ook wel bekend.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Yehiyaash heeft noch op de jongens en noch op de meisjes commentaar.
Zodoende komt jouw laaste alinea ongeloofwaardig over en denk ik dat je meer uit eigenbelang een verwijding nastreeft tussen de zusters en de broeders. Jouw handelswijze kan men kwalificeren als fitna.

Ik vind dat je de topic nogmaals moet lezen en eerlijk moet toegeven dat je ernaast zit en dat je conclusie onjuist is. [/B]

Helaas zie ik nog steeds geen enkele reactie op het hele kuisheidverhaal rond Kommaar (en mijn excuses aan Kommaar dat ik zijn verhaal zo heb misbruikt om mijn argument kracht bij te zetten).

Het is jammer dat jij overal een soort complot tegen de eenheid tussen jou en je broeders ziet. Ongetwijfeld zijn er mensen die dat nastreven maar om dat op alle ongelovigen te projecteren is een beetje paranoide. Er zijn meer dingen in de wereld :)

Concluderend heb je me er nog niet van overtuigd dat ik ernaast zit.

We agree to disagree.

rebelgirl
17-02-03, 09:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als zij ervan uitgaat dat de vrouwen in Marokko er niet om geven of diegene wel of geen moslim is, en een smilie erbij post die naar geld verwijst, dan toont dat voor mij dat ze geen of weinig respect heeft voor haar zusters in Marokko. Wat je voor jezelf niet wenst moet je ook niet voor een ander wensen.
Ik ben graag realistisch. Voor de zusters in Marokko die er alles voor over hebben om naar Europa te komen, 'zelfs' met een niet moslim trouwen, heb ik weinig respect. Tenzij ze het uit liefde doen....:rolleyes:


Ik refereer onder andere aan haar vrouwelijke familieleden omdat filosoof advies vraagt om een marokkaanse meisje te versieren. Het gaat dus niet om mannen, of is dat je ontgaan?
Homohuwelijk?? Levert ook een verblijfsvergunning op :moe:

Verder neem ik aan dat de conclusie die ze trekt ten aanzien van vrouwen in Marokko gebasseerd is op haar ervaringen en kennissen. Laat het nu net zo zijn dat de meeste vrouwen die je in bni boufrah zou kunnen leren kennen voornamelijk de eigen familieleden zijn. Laat haar dan de adressen van die vrouwen die ze heeft leren kennen en die minder om het geloof geven meteen aan filisoof doorgeven.
Het zal je verbazen, maar als ik in Marokko ben dan reis ik nog wel eens. Meiden die trouwen met een niet moslim, of een niet praktizerende moslim om een verblijfsvergunning kom je overal tegen. Helaas ook in Bni Boufrah. En je had in mijn profiel kunnen lezen dat het max. drie dagen zijn die ik daar doorbreng. Die max heeft een reden, dezelfde reden om die 3000 km tussen mij en die meiden in stand te houden. :)

Verder is dit een discussieforum, als je hier alleen komt om je mening neer te zetten zonder kritiek te verwachten dan moet je niet hier komen. Ook ben ik niet zo een egoist die alles alleen voor zichzelf doet. Als je goed leest gaat het mij om de logica die hier door sommige gevoerd wordt. Het is de plicht van een moslim om tenminste met een dwalende moslim te discusseren over zijn eventuele dwaling. Laat deze forum daarvoor een goede gelegenheid zijn.

Dat heet betrokkenheid met de Ummah.
Over dwaling gesproken, je vraagt me wel vriendelijk om de adressen van de Boufrahiat (ze zijn idd moslima's) door te spelen aan een niet moslim. Foei!

capiche?

re·la·ti·´ve·ren (ov.ww.)
1 de betrekkelijkheid erkennen of laten uitkomen van => tot zijn juiste proporties terugbrengen, tot zijn ware proporties terugbrengen

:duizelig:

taouanza
17-02-03, 12:38
[QUOTE]Geplaatst door manb
[B]Ok ok, zonder voor anderen te willen spreken: Taouanze, Joesoef, Nouwra, CC, Mark, ikzelf etc.etc. maken geen problemen van interraciale of interculturele of interreligieuze liefde. Volgens mij maken Mars, Rode Roos, Mulan etc.etc. ook niet al te veel problemen van het feit dat iemand een andere (geloofs-) achtergrond heeft. Maar ik KAN het mishebben natuurlijk. (ik heb volgens mij in ieder geval een aantal moslims genoemd, zelfdeterminatie als maatstaf gebruikende)


in mij geval heb je het inderdaad mis manb

ik vind het nog steeds niet iets om een punt van te maken zoals zwarte schaap of kommaar.

maar dat is omdat ik vind dat het niet aan mij is te bepalen wie met wie gaat mensen doen toch wat ze zelf willen
en het is aan de mensen zelf of ze hun geloof of liefde op de eerste plaats zetten.

ik vind het gewoon niet realistich als je geloof echt belangrijk voor je is.
hoe kun je je kinderen islamitisch opvoeden met een partner die
a helemaal niet in god gelooft
b wel in god maar niet in mohammed
c of god en mohammed bestaan niet

eens houden die vlinders op met vladderen(is maar goed ook want je zal d'r onderhand kotsmisselijk van worden) en dan komt het echte leven en dan is liefde niet genoeg.

en hoe gewldig kan een man nou zijn dat je geloof cultuur en je identiteit voor op moet geven.
ik weet dat islamitische marokkaanse mannen ook niet echt bepaald garantie bieden voor 'succes' :dood:

maar dan ligt het niet aan mij.

dan heb ik het toch nog zwaar gemaakt damn

Zwarte Schaap
17-02-03, 13:20
Geplaatst door HNKL
Dat is iets wat me erg tegenstaat die scheiding,het lijkt wel of je iemand kwalijk neemt dat hij of zij geen Moslim is,als jouw wiegje niet in een Islamitische omgeving(hier ga ik maar vanuit)had gestaan was je nu ook waarschijnlijk geen Moslim geweest.We moeten het toch samen rooien op deze wereld,i.p.v een scheiding te blijven zien en in stand te houden kun je beter bruggen bouwen.

Verschillen en scheidingen tussen mensen zijn niet mijn uitvinding, dat is een natuurlijk gegegeven. Het veronderstellen dat men al deze verschillen kan opheffen is een naieve gedachtengang. Het worden geboren als moslim is één en het als moslim leven is twee. Geboren worden in een moslimwiegje biedt niet de garantie tot het eeuwige leven. Je moet er wel wat voor doen.

Verder sluit de scheiding gelovige en niet-gelovige niet uit, dat je niet met elkaar kunt samenwerken of dat je het niet samen met elkaar kunt rooien. De scheiding gelovig en niet-gelovig dient praktische zaken om je geloof en het praktiseren ervan makkelijker te maken. Het zal een moeilijke opgave zijn als de keukens van de verschillende geloven/overtuigingen met elkaar gemeng zijn. Hoe zal de jood zijn koshere voedselvoorschriften kunnen uitoefenen als deze voedsel gewoon door elkaar heen ligt. Een zekere ordening is noodzakelijk.

Ik maak bezwaar tegen de gedachtengang die uitgaat dat verschillen/scheidingen per definitie niet tot samenwerking en rechtvaardigheid kunnen leiden.

Mark
17-02-03, 13:33
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik maak bezwaar tegen de gedachtengang die uitgaat dat verschillen/scheidingen per definitie niet tot samenwerking en rechtvaardigheid kunnen leiden.

Misschien is dit zo... maar vergeet niet:


"Onbekend maakt onbemind"

en

"Wat de boer niet kent vreet ie niet"

en

"Uit het oog uit het hart"

Zwarte Schaap
17-02-03, 13:42
Geplaatst door Mark
ZS: ik zal eens gaan lezen en mocht ik ernaast zitten dan zal ik dat direct toegeven. Voorlopig blijf ik erbij dat er op het gebied van kuisheid alleen fel wordt gereageerd op vrouwen.

Helaas zie ik nog steeds geen enkele reactie op het hele kuisheidverhaal rond Kommaar (en mijn excuses aan Kommaar dat ik zijn verhaal zo heb misbruikt om mijn argument kracht bij te zetten).

Het is jammer dat jij overal een soort complot tegen de eenheid tussen jou en je broeders ziet. Ongetwijfeld zijn er mensen die dat nastreven maar om dat op alle ongelovigen te projecteren is een beetje paranoide. Er zijn meer dingen in de wereld :)

Concluderend heb je me er nog niet van overtuigd dat ik ernaast zit.

We agree to disagree.

Waarom lees je het niet voordat je weer reageert? Ik vind het kwalijk dat je niet wil lezen wat ik schrijf en dat je je kwalijke beschuldiging niet intrekt.

Nog een keer dan maar:

Als je deze topic goed had gelezen dan zou je gezien hebben dat ik naast mijn zusters ook al 2 van mijn broeders al gewezen heb op hun inconsequente logica. Ik heb geen zin om alles weer te kopieren omdat jij niet alles hebt gelezen. Ik wil je wel een beetje op weg helpen, zoek even de posting op van bahmed en Mokromike en let op dan op mijn reakties.

Over Kommaar had ik al gezegd:

Aangezien ik dit onderwerp al afgesloten heb, heb ik niet meer de moeite genomen om nog op iemand te reageren, ik vind dat ik mijn punt al duidelijk gemaakt heb. Het door blijven zagen op dezelfde onderwerp en constant je standpunt herhalen is een vervelende eigenschap waar je meer kwaads dan goeds mee doet. Ook geeft Kommaar zelf toe dat hij gezondigd heeft en dat het afkeurenswaardig is, moet je hem daar nog op verder neer sabelen? Enge eigenschap om mensen die berouw tonen onnodig toe te spreken.

Als je niet wil lezen en je beschuldiging intrekt terwijl het duidelijk na te gaan is dat je bewering onjuist is en jij niet de moeite neemt omdat na te gaan, dan ben ik geneigd om te twijfelen aan je oprechtheid om de waarheid in deze in te zien.

Zwarte Schaap
17-02-03, 14:11
Geplaatst door Mark
Misschien is dit zo... maar vergeet niet:


"Onbekend maakt onbemind"

en

"Wat de boer niet kent vreet ie niet"

en

"Uit het oog uit het hart"

Vergeet dit ook niet:

''Paarlen voor de zwijnen werpen''

''Ik geloof in Allah, zoals een blinde in de zon gelooft, hij ziet dit niet maar voelt het wel''

''De gelovigen (mu'minoen) zijn in hun liefde, barmhartigheid en vriendelijkheid voor elkaar als een lichaam: als een lichaamsdeel ziek is, dan deelt het gehele lichaam dit met slaaploosheid en koorts''

''De volmaakste onder de gelovigen (mu'minien) in geloof (iemaan) zijn degenen die het beste zijn in gedrag. En de beste onder hen zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn''

Mark
17-02-03, 14:17
Mooie spreekwoorden zwarte Schaap, maar ik mis even de relevantie met het scheiden van gelovigen en niet gelovigen in de maatschappij op bepaalde momenten. Wat ik wilde aantonen met die oude spreuken is dat je afscheiden van de rest van de maatschappij kan leiden tot vervreemding.

ik kom na werktijd terug op je andere post.

Zwarte Schaap
17-02-03, 14:42
Geplaatst door rebelgirl
re·la·ti·´ve·ren (ov.ww.)
1 de betrekkelijkheid erkennen of laten uitkomen van => tot zijn juiste proporties terugbrengen, tot zijn ware proporties terugbrengen

:duizelig:
Over dwaling gesproken, je vraagt me wel vriendelijk om de adressen van de Boufrahiat (ze zijn idd moslima's) door te spelen aan een niet moslim. Foei!

cynisme = Houding van de cynicus, ruwe ongevoeligheid, onbeschaamdheid.

(by the way, ben heel bekend met bni boufrah, ik heb daar vaak als kind plastic zakjes verkocht op de plaatselijke markt)

Zwarte Schaap
17-02-03, 14:52
Geplaatst door Mark
Mooie spreekwoorden zwarte Schaap, maar ik mis even de relevantie met het scheiden van gelovigen en niet gelovigen in de maatschappij op bepaalde momenten. Wat ik wilde aantonen met die oude spreuken is dat je afscheiden van de rest van de maatschappij kan leiden tot vervreemding.

ik kom na werktijd terug op je andere post.


Gezegdes tonen niets aan en het niet aangaan van liefdesrelaties met ongelovigen ervaar ik niet als vervreemding. Het is geen scheiding maar een ordening. Een ordening die het leven van een moslim eenvoudiger maakt. Het echte scheiden van moslim en niet-moslim is het werk van Allah op de dag des oordeels.

Joesoef
17-02-03, 16:04
zwart2 (bn.)

1 van die kleur waarbij geen enkele lichtstraal wordt teruggekaatst, zeer donker <=> wit
2 vuil, morsig
3 onwettig, clandestien
4 somber, rampspoedig
5 (van gezichtsuitdrukkingen) onvriendelijk => nors


schaap (het ~)

1 holhoornig, herkauwend, woldragend dier [in het bijzonder het volwassen vrouwelijke dier]
2 weerloos persoon
3 [ec.] belegger, iem. die noch haussier, noch baissier is

manc
17-02-03, 21:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gezegdes tonen niets aan en het niet aangaan van liefdesrelaties met ongelovigen ervaar ik niet als vervreemding. Het is geen scheiding maar een ordening. Een ordening die het leven van een moslim eenvoudiger maakt. Het echte scheiden van moslim en niet-moslim is het werk van Allah op de dag des oordeels.

Een soort zelfopgelegde apartheid. Nou, schapie, ik denk dat een ider die keuze dan nog altijd zelf maar moet maken, zonder belerende opgeheven hoefje van de orthodoxie. Trouwens, zijn Christenen en Joden wel ongelovig? Volgens mij zijn ze in de regel alles behalve dat.

Filosoof11
18-02-03, 05:15
Allereerst excuus voor mijn benaming van 'rukker'. Het was niet echt persoonlijk beledigend bedoeld. Ik zie het als een interreligieus probleem. Waarom komt sex en erotiek er bij het Christendom en de Islam zo bekaaid vanaf. Ook bij de katholieke kerk heb je het celibaat voor priesters. Daarom zijn zoveel priesters homosexueel om over pedofilie maar te zwijgen. Een pastor heeft me eens ingewijd dat dit evenhard opgaat voor veel moslim priesters.
Rukker is een term voor mensen die uit religieuze overwegingen neuken niet zo zien zitten. Zelfs de apostel Paulus schijnt een gefrusteerde homo te zijn geweest die daarom juist zo fanatiek anti-homo en puriteins is geworden. Zou daar een deel van het probleem liggen. Gefrustreerde homo's die niet aan hun trekken kunnen komen

Tenslotte compliment voor Schaap. Je slaakt veel vermakelijke onzin uit in fatsoenlijke volzinnen. Lang leve het internet!

Zwarte Schaap
18-02-03, 05:50
Geplaatst door manb
Een soort zelfopgelegde apartheid. Nou, schapie, ik denk dat een ider die keuze dan nog altijd zelf maar moet maken, zonder belerende opgeheven hoefje van de orthodoxie. Trouwens, zijn Christenen en Joden wel ongelovig? Volgens mij zijn ze in de regel alles behalve dat.

Apartheid is iets anders als het handhaven van je Islamitische normen en waarden. Apartheid is een rascistische ordening die gebruikt werd om mensen op grond van hun raciale kenmerken te onderdrukken. Islam is een vrije keuze om de Allahs plichten na te leven.

Het met elkaar over onze normen en waarden discusseren kan belerend overkomen maar zo zijn de ''basisspelregels'' van onze geloof, dat heeft niets met orthodoxie te maken.

Christenen en joden zijn gelovigen, uit praktische overwegingen kan ik niet alle benamingen achter elkaar zetten en gebruik daarom de termen niet-moslim en ongelovige door elkaar.

Zwarte Schaap
18-02-03, 06:11
Geplaatst door Filosoof11
Waarom komt sex en erotiek er bij het Christendom en de Islam zo bekaaid vanaf. Ook bij de katholieke kerk heb je het celibaat voor priesters. Daarom zijn zoveel priesters homosexueel om over pedofilie maar te zwijgen. Een pastor heeft me eens ingewijd dat dit evenhard opgaat voor veel moslim priesters.

Tenslotte compliment voor Schaap. Je slaakt veel vermakelijke onzin uit in fatsoenlijke volzinnen. Lang leve het internet!

Sex en erotiek is niet iets engs zoals dat in de christelijke wereld beleefd wordt. De Islam heeft geen probleem met erotiek en sex als deze binnen een huwelijk plaats vinden. Sterker nog, de Islam moedigt liefde en erotiek aan om de huwelijkse band te versterken.

Het celibaat is geen Islamitisch gebruik en komt als zodanig niet voor vandaar dat het verhaaltje van die pastoor uit de duim is gezogen.

Sex en erotiek is niet iets engs zoals dat in de christelijke wereld beleefd wordt

Wat voor jouw vermakelijke onzin is, is voor tenminste een miljard moslims een serieuze plicht.

Mark
18-02-03, 06:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gezegdes tonen niets aan en het niet aangaan van liefdesrelaties met ongelovigen ervaar ik niet als vervreemding. Het is geen scheiding maar een ordening. Een ordening die het leven van een moslim eenvoudiger maakt. Het echte scheiden van moslim en niet-moslim is het werk van Allah op de dag des oordeels.

Gezegdes zijn vaak volkswijsheden met een kern van waarheid. Ik vind juist dat veel gezegdes op mooie wijze de mensenlijke natuur beschrijven.

Jouw "Ordening"zal zich waarschijnlijk niet alleen tot liefdesrelaties beperken aangezien je ook al verwijst naar eten dat niet gezamelijk kan worden bereid. Daarnaast zal je in je ontmoetingen met niet-gelovigen mogelijk harame zaken en meningen te horen krijgen. Als je het echt veilig wilt spelen zal je een stricte ordening moeten hanteren. En dat zou tot vervreemding kunnen leiden.

Zwarte Schaap
18-02-03, 07:41
Geplaatst door Mark

Jouw "Ordening"zal zich waarschijnlijk niet alleen tot liefdesrelaties beperken aangezien je ook al verwijst naar eten dat niet gezamelijk kan worden bereid. Daarnaast zal je in je ontmoetingen met niet-gelovigen mogelijk harame zaken en meningen te horen krijgen. Als je het echt veilig wilt spelen zal je een stricte ordening moeten hanteren. En dat zou tot vervreemding kunnen leiden.

Geen ordening lijdt tot chaos en verzaking van je plichten. Ik neem aan dat jij je ook richt op de wereld volgens een bepaalde ordening. Het verschil tussen jou en een bewuste gelovige is dat jij hiermee omgaat hoe het jou uitkomt.

Als minderheid wordt je dag in dag uit geconfronteerd met harame zaken en meningen, ja zelfs duivelse meningen zoals jouw motto Non serviam, vandaar dat het beter is om een goede ordening van onze normen en waarden na te streven zodat het makkelijker is om je verweren tegen de harame zaken en meningen.

Als je zegt dat het moeilijk leven is in een wereld met harame zaken en meningen, dan geef je indirect toe dat het helemaal moeilijker wordt om je religieuze plichten na te leven als je dag in dag uit met een niet-moslim/ongelovige een liefdesrelatie aangaat. Vandaar het streven naar die ordening om je leven makkelijker te maken om zo meer tijd te hebben om je geestelijk te verrijken en te versterken.

Je gebruikt het woord vervreemding, welke vervreemding heb jij het over? Vervreemding met de samenleving? Dat is onzin ! Je kunt heel goed je religieuze plichten naleven en midden in de samenleving staan. Kijk om je heen !

Moslims kunnen hooguit vervreemden van hun Geloof als ze hun plichten niet nakomen.

rebelgirl
18-02-03, 09:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
cynisme = Houding van de cynicus, ruwe ongevoeligheid, onbeschaamdheid.

(by the way, ben heel bekend met bni boufrah, ik heb daar vaak als kind plastic zakjes verkocht op de plaatselijke markt)

Dan ken je de streek waarschijnlijk beter dan ik en ben je waarschijnlijk ook bekender met de meiden die daar wonen ;)
(Je bent toch geen Gmili he? Dat zou meteen een boel verklaren :melig2: )

Mark
18-02-03, 11:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geen ordening lijdt tot chaos en verzaking van je plichten. Ik neem aan dat jij je ook richt op de wereld volgens een bepaalde ordening. Het verschil tussen jou en een bewuste gelovige is dat jij hiermee omgaat hoe het jou uitkomt.

Als minderheid wordt je dag in dag uit geconfronteerd met harame zaken en meningen, ja zelfs duivelse meningen zoals jouw motto Non serviam, vandaar dat het beter is om een goede ordening van onze normen en waarden na te streven zodat het makkelijker is om je verweren tegen de harame zaken en meningen.


Prima, dat is jouw keuze.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Als je zegt dat het moeilijk leven is in een wereld met harame zaken en meningen, dan geef je indirect toe dat het helemaal moeilijker wordt om je religieuze plichten na te leven als je dag in dag uit met een niet-moslim/ongelovige een liefdesrelatie aangaat. Vandaar het streven naar die ordening om je leven makkelijker te maken om zo meer tijd te hebben om je geestelijk te verrijken en te versterken.


Ook dit zal kloppen als je leeft volgens jouw visie op het geloof.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Je gebruikt het woord vervreemding, welke vervreemding heb jij het over? Vervreemding met de samenleving? Dat is onzin ! Je kunt heel goed je religieuze plichten naleven en midden in de samenleving staan. Kijk om je heen !

Moslims kunnen hooguit vervreemden van hun Geloof als ze hun plichten niet nakomen.

Hier ben ik het niet mee eens. Mensen die door hun striktheid in het geloof zich zoveel mogelijk weren tegen alle invloeden die zij duivels vinden zullen toch op veel vlakken afstand moeten nemen van de rest van de maatschappij. Je kunt goed zien dat er groepen, zelfs hele dorpen zijn die zich praktisch hebben afgescheiden van de rest van Nederland. Hechte gemeenschappen waar buitenstaanders niet welkom zijn en ook geen deel van kunnen uitmaken.

Als ik om mij heen kijk dan zie ik het niet Schaap.... misschien kijk ik niet goed of op de verkeerde plaatsen. Misschien vinden deze mensen zelf dat ze midden in de maatschappij staan, maar vindt de maatschappij dat ook?

Tomas
18-02-03, 17:22
Geplaatst door sadeeQ
ieder mens maakt fouten,een mens dient berouw te tonen en verder te leven.jezelf van kant maken heeft geen nut :)

"De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Hoed:114.

Je vond je gedrag in de voorgaande replies nogal grappig, maar opeens kom je met korancitaten van vergeving.

Ook valt het weer eens op dat Schaap niet eens over dit gedrag wil zeggen.

En van KomMaar wordt ik ook niet wijzer of hij nu gezondigd heeft of niet.

Dus kunnen jullie drieen mij nu duidelijk maken of dit gedrag ernstig zondig is of wordt het gewoon gedoogd?

Hoeft niet, natuurlijk...

nouwra
18-02-03, 17:48
Dus kunnen jullie drieen mij nu duidelijk maken of dit gedrag ernstig zondig is of wordt het gewoon gedoogd?

het is een ernstig gedoogde zonde..

en schaap
in bepaalde mate ben ik het met je eens als het aankomt op een huwelijk met een ongelovige.
ter zijner tijd worden in een huwelijk de verschillen tussen beide personen zichtbaar. Als een moslima met een bekeerling trouwt wil het niet per definitie zeggen dat dit huwelijk op de klippen zal lopen. gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
op de een of andere manier moet je eerst horen over het geloof wil je je bekeren. je kunt onmogelijk iemand die op deze manier is bekeerd bestempelen als schijnheil. ik praat niet vanuit een theoretische overtuiging, maar vanuit praktijk voorbeelden. als je het graag wilt zou ik je zelfs met hem in discussie laten gaan. je zou nog versteld staan van zijn kennis en overtuiging. zelfs zijn marokkaanse vrouw heeft hij overtroffen in imaan.

het vervelende is dat jij je beroept op de islam en van hieruit je beroept op een subjectief objectief. je vorm een feit naar jouw mening.
als het allemaal zo simpel lag, zouden er geen koraan geleerden zijn, die ieder een eigen uitleg geven. ondanks dat het uitgangspunt meestal het zelfde is, zijn er verschillende wegen die hier naartoe lijden.

Zwarte Schaap
18-02-03, 19:21
Geplaatst door Tomas
Ook valt het weer eens op dat Schaap niet eens over dit gedrag wil zeggen.

Over welk gedrag valt jou op dat ik niet wil praten? En hoe valt het jou op, negeer ik dat bewust bedoel je? Ik weet niet eens waar je over praat Tommie !

Zwarte Schaap
18-02-03, 19:28
Geplaatst door nouwra
Als een moslima met een bekeerling trouwt wil het niet per definitie zeggen dat dit huwelijk op de klippen zal lopen. gods wegen zijn ondoorgrondelijk. op de een of andere manier moet je eerst horen over het geloof wil je je bekeren. je kunt onmogelijk iemand die op deze manier is bekeerd bestempelen als schijnheil.

Dat heb ik nooit beweerd, Ik spreek hier over je beschikbaar stellen voor verleidings/geilheidstactieken van een niet-moslim. Je blootstellen aan een ongelovige die alleen als doel heeft jou te veroveren.
Ik vind het een vreemde en ongeloofwaardige wijze om tijdens het verleiden en versieren iemand te bekeren. Een moslima met charaf zou zich verre van dergelijke blootstelling van ongelovige verleidingstactieken moeten houden.
ik praat niet vanuit een theoretische overtuiging, maar vanuit praktijk voorbeelden. Als ik hier praktijkvoorbeelden zou gaan opnoemen dan zou je je rot schrikken hoeveel moslims tot het ongeloof zijn bekeerd doordat zij liefde voor een ongelovige belangrijker vinden dan de liefde voor hun geloof.
als je het graag wilt zou ik je zelfs met hem in discussie laten gaan. je zou nog versteld staan van zijn kennis en overtuiging. zelfs zijn marokkaanse vrouw heeft hij overtroffen in imaan. Ik twijfel niet aan jouw voorbeeld, ik twijfel aan bekeren door liefde en je blootstellen aan verleidingen van ongelovigen. Het is gewoonweg haram om je in te laten met ongelovigen die jou willen versieren. Ik heb teveel voorbeelden waar het tegendeel uit blijkt.
het vervelende is dat jij je beroept op de islam en van hieruit je beroept op een subjectief objectief. je vorm een feit naar jouw mening. Dit mag je me echt nog een keer uitleggen, ik heb niet begrepen wat je me hier duidelijk wilt maken.
als het allemaal zo simpel lag, zouden er geen koraan geleerden zijn, die ieder een eigen uitleg geven. Integendeel van wat jij mischien denkt, ben ik heel slecht op de hoogte van mijn geloof. Ik zou het heel tof van je vinden als je me de verschillende meningen van de Korangeleerden over het jezelf blootstellen aan verleidingen van niet-moslims zou kunnen aanreiken die mijn stelling tegenspreken. Ik ben heel leergierig.
ondanks dat het uitgangspunt meestal het zelfde is, zijn er verschillende wegen die hier naartoe lijden. Ik ben heel benieuwd naar die wegen die volgens ons geloof geaccepteerd worden om naar dat uitgangspunt te komen, kun je me die vertellen inzake ons onderwerp?

sadeeQ
18-02-03, 19:30
Geplaatst door Tomas
En van KomMaar wordt ik ook niet wijzer of hij nu gezondigd heeft of niet.

Dus kunnen jullie drieen mij nu duidelijk maken of dit gedrag ernstig zondig is of wordt het gewoon gedoogd?

Hoeft niet, natuurlijk...


sexuele omgaan van een ongehuwde persoon is een zonde en alle zondes op shirk na worden door god vergeven indien men berouw toont en stopt met de zondes
en in een islamitische land die met een sharia regeert loop je de kans 100 zweep slagen te krijgen,er moeten echter wel minimaal 4 getuigen zijn die de daad zelf hebben gezien :)

eeuh duidelijk?

Tomas
18-02-03, 19:36
Geplaatst door sadeeQ
sexuele omgaan van een ongehuwde persoon is een zonde en alle zondes op shirk na worden door god vergeven indien men berouw toont en stopt met de zondes


Wat is Schrik en wat houdt volgens jou berouw in?

sadeeQ
18-02-03, 19:58
Geplaatst door Tomas
Wat is Schrik en wat houdt volgens jou berouw in?

shirk = afgoderij,het toekennen van deelgenoten aan god

berouw=Het oprecht berouw , is het terugkeren van de dienaar naar Allah(swt), nadat hij een zonde opzettelijk heeft gepleegd of door onwetendheid. Deze terugkeer moet oprecht zijn, en voor Allah(swt) alleen, gevolgd met goede daden.onmiddelijke stopzetting van het plegen van die zondes en niet in herhaling vallen zijn voorwaarden voor het acceptatie van berouw.


:aanwal: nu is cyberimam me wel zat denk ik,dus geen lastige vragen meer tom.

Tomas
19-02-03, 09:32
Geplaatst door sadeeQ
shirk = afgoderij,het toekennen van deelgenoten aan god


Dat wordt niet vergeven? Tjonge.



berouw=Het oprecht berouw , is het terugkeren van de dienaar naar Allah(swt), nadat hij een zonde opzettelijk heeft gepleegd of door onwetendheid. Deze terugkeer moet oprecht zijn, en voor Allah(swt) alleen, gevolgd met goede daden.onmiddelijke stopzetting van het plegen van die zondes en niet in herhaling vallen zijn voorwaarden voor het acceptatie van berouw.

Oprecht, onmiddelijke stopzettingen, goede daden verrichten ter compensatie...

Past in deze beschrijving van berouw het maken van stoere grapjes over je zondes? Door stoere grapjes te maken, zeg je eigenlijk dat het allemaal niet zo erg is en (nog belangrijker) als voorbeeld voor jongeren: ach joh, dat doen we allemaal, als je later maar een korancitaatje quote is alles ok.

Of vind jij van niet?



nu is cyberimam me wel zat denk ik,dus geen lastige vragen meer tom.

Jawel, dat doe ik wel. Want jij gedraagt je als een moraalridder als het om anderen gaat en ik wil dan ook weten hoe jij je eigen zondes ziet.