PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote liefde

latima
13-02-03, 12:30
Salaam alajkoem

Ik heb 2,5 jaar een relatie en we hebben besloten om te gaan trouwen. Mijn ouders zijn er zwaar op tegen, wat moet ik doen bij hem blijven of hem verlaten. Het is tenslotte een marokkaan waar ik mee ga.

Kan iemand me een raad geven.

Alvast bedankt,

Salamoe alajkoem :(

zoetje17
13-02-03, 13:35
Salaam,

Je moet er echt goed over na denken, weet je het wel zeker?
Weet je wel waarom je ouders er tegen zijn. Als het een goede jongen is, dan zouden je ouders geen nee zeggen.

Maar als je van hem houd, moet je hem absoluut niet laten gaan. Maar ken je niet iemand die jou ouders kunnen overhalen?

Je kunt ook naar de Imaam gaan, die weet wel raad.
Want het is tenslotte jou keus..............

Ik heb zelf veel kritiek gehad, maar ook veel positiefe reactie's.

Maar het is jou keus................

Thalla

latima
13-02-03, 14:54
Hij is een hele goede jongen maar het probleem is ik ben Arbisch en hij is Berbers, daarom zijn mijn ouders er op tegen.
Ik ben niet van plant om hem te laten gaan.
Maar alles ligt in ALLAH (SWT) de handen , als hij het voor ons wil dan komt het wel denk ik.

nazi_07
14-02-03, 21:26
:( SALAAM
Het ergste wat je kan doen is je ouders verlaten. Dat moet je nooit doen. Die heb je altijd als steun. Maar wat mijn punt is wat ALLAH geschreven heeft zal gebeuren. Als voor elkaar gemaakt zijn komen jullie voor of laat samen geloof me maar.

islam=tha best
16-02-03, 10:03
mischien moeten je ouders eerst aan het idee wenen, geef ze de tijd die heb je genoeg als je echt van elkaar houd. en wat vinden zijn ouders?
mischien moeten die maar eens met je ouders praten dan zien ze wel dat het goede mensen zin. en in de koran staat dat je zelf mag weten met wie je trouwt en dat je niet verplicht bent te trouwen met die ene die je ouders uitkiezen. :) mischien kan je dat gebruiken.

veel succes

latima
17-02-03, 07:52
salaam

Zijn ouders vinden het wel oke die willen mij heel graag in de familie hebben. Hij heeft al een aanzoek gedaan. Zijn ouders zijn al naar mijn ouders geweest. Het is nu al 3 weken geleden en ik ben er nog steeds kapot van. Ik weet geen raad meer.

salaam alajkoem

moonwalker
17-02-03, 19:17
Ik begrijp je volkomen!
Veel arabieren vinden het op het ene of andere manier niet gepast om met een Berber te trouwen. BEGRIJP ME!! IK BEN NIET AAN HET DISCRIMINEREN. Ik zeg alleen wat die ervan vinden. Waarom ze dat vinden is voor mij een raadsel. Als hij goed geschoold is en een goed werk heeft en van jou houdt waarom gaan ze dan nog moeilijk doen?? Ik stel voor om je ouders te vragen waarom ze hem niet willen hebben als schoonzoon. Pas dan kom je hun gevoelens te weten en kun je hun (inchallah) laten zien dat ze het bij het verkeerde eind hebben.

Alaah ia3ounek!

groetjes,

noufayla16
18-02-03, 10:59
als ik jou was zou ik bij hem blijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111
je kan ook proberen zijn ouders met jouw ouders te leren kennen en bovendien als je ouders je uit wil huwlijken met iemand anders waar jij op tegen bent of met wie jij niet wilt dan kunnen jouw ouders je niet uithuwlijken doen ze dat toch dan is dat haram!!!!!!!!!!!!!!!!!!
veel succes meisje zet hem op.

latima
18-02-03, 12:06
Geplaatst door moonwalker
Ik begrijp je volkomen!
Veel arabieren vinden het op het ene of andere manier niet gepast om met een Berber te trouwen. BEGRIJP ME!! IK BEN NIET AAN HET DISCRIMINEREN. Ik zeg alleen wat die ervan vinden. Waarom ze dat vinden is voor mij een raadsel. Als hij goed geschoold is en een goed werk heeft en van jou houdt waarom gaan ze dan nog moeilijk doen?? Ik stel voor om je ouders te vragen waarom ze hem niet willen hebben als schoonzoon. Pas dan kom je hun gevoelens te weten en kun je hun (inchallah) laten zien dat ze het bij het verkeerde eind hebben.

Alaah ia3ounek!

groetjes,

Salaam,

Het is een hele goede jongen, anders zou ik niet de rest van mijn leven met hem willen delen. Me ouders gebruiken ook als smoes dat hij in de bergen woond in marokko. (marokko is een en al bergen) en ze vinden dat ik daar niet op vakantie kan gaan. Maar daar gaat het bij mij niet om ik wil bij hem zijn maak niet uit waar. En ik ben ook niet van plan om hem te verlaten. Me ouders willen dat ik met mijn neef uit marokko trouw, want die woont in Rabat, maar ik haat hem.

En nog bedankt voor je reactie.

Salaam alajkoem.

latima
18-02-03, 12:17
Geplaatst door noufayla16
als ik jou was zou ik bij hem blijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111
je kan ook proberen zijn ouders met jouw ouders te leren kennen en bovendien als je ouders je uit wil huwlijken met iemand anders waar jij op tegen bent of met wie jij niet wilt dan kunnen jouw ouders je niet uithuwlijken doen ze dat toch dan is dat haram!!!!!!!!!!!!!!!!!!
veel succes meisje zet hem op.

Zijn vader kent mijn vader al van vroeger, maar toch zijn ze er zwaar op tegen. Ik laat hem voor geen goud schieten. Ik hou te veel van hem en hij van mij.
Mijn ouders willen me zeker uit huwen, maar dat laat ik niet toe.

En bedank voor je tip.

groetjes en een dikke kus van mij.....

zoetje17
19-02-03, 11:35
Salaam

Een ding moet je goed onthouden.
Doe geen dingen wat je hart niet wil!
Volg je hart en niet wat de mensen zeggen.

Ga nooit weglopen, want dat is het ergste wat je je ouders kunt aandoen. Het zijn je ouders en blijven je ouders. Als zij willen dat je met je neef gaat trouwen, laat je stem dan diudelijk horen! Blijf niet stil, als het onderwerp boven komt.

Maar als je ouders hem echt niet willen en niet zullen accepteren.
Dan is dat je besluit. Maar geef het niet op! Je moet ze laten zien wat je wilt en gewoon doordrammen en houd zeker niet je mond!

Bij mij was het ook erg..........
Ik had een niet-marokaanse vriend. Hij wilde erg graag met me trouwen. Maar ik was bang dat mijn ouders het niet zouden accepteren.
En ik dacht; als mijn ja zeggen dan oké en als mijn ouders nee zeggen, dan zal ik niet opgeven en zo zei mijn vriend het ook. Dus hij kwam miin hand vragen. Mijn vader vroeg aan mij wil je hem wel en niet dat je later weer niet wil. Mijn moeder zei toen: als ze van elkaar houden dan heb je niks meer te zeggen, tegen mijn vader. Daarna heeft m'n vader het ja-woord gegeven.
Het was een hele opluchting, want ik zat echt in spanning en was erg bang.

Maar meid geef het niet op!!!!!
En kwel jezelf niet, als je ouders echt niet willen dan moet je je daarbij neerleggen. Dan bedoel ik dat niemand hun van hun mening kan veranderen!

Veel succes..............

Thalla

latima
19-02-03, 12:24
Geplaatst door zoetje17
Salaam

Een ding moet je goed onthouden.
Doe geen dingen wat je hart niet wil!
Volg je hart en niet wat de mensen zeggen.

Ga nooit weglopen, want dat is het ergste wat je je ouders kunt aandoen. Het zijn je ouders en blijven je ouders. Als zij willen dat je met je neef gaat trouwen, laat je stem dan diudelijk horen! Blijf niet stil, als het onderwerp boven komt.

Maar als je ouders hem echt niet willen en niet zullen accepteren.
Dan is dat je besluit. Maar geef het niet op! Je moet ze laten zien wat je wilt en gewoon doordrammen en houd zeker niet je mond!

Bij mij was het ook erg..........
Ik had een niet-marokaanse vriend. Hij wilde erg graag met me trouwen. Maar ik was bang dat mijn ouders het niet zouden accepteren.
En ik dacht; als mijn ja zeggen dan oké en als mijn ouders nee zeggen, dan zal ik niet opgeven en zo zei mijn vriend het ook. Dus hij kwam miin hand vragen. Mijn vader vroeg aan mij wil je hem wel en niet dat je later weer niet wil. Mijn moeder zei toen: als ze van elkaar houden dan heb je niks meer te zeggen, tegen mijn vader. Daarna heeft m'n vader het ja-woord gegeven.
Het was een hele opluchting, want ik zat echt in spanning en was erg bang.

Maar meid geef het niet op!!!!!
En kwel jezelf niet, als je ouders echt niet willen dan moet je je daarbij neerleggen. Dan bedoel ik dat niemand hun van hun mening kan veranderen!

Veel succes..............

Thalla

Hoi, ik ben niet van plan om op tegeven, maar weet echt niet wat ik moet doen. Ik wil op z'n Nederlands gaat trouwen met hem maar wil mijn ouders geen pijn doen. ik ben van plan om ze 1 jaar te geven om bij te draaien.

het is wel mijn leven en ik ga alleen me graf en en wordt gestraft voor me eigen daden en niet me ouders.

Bedankt voor je tip.

groetjes van mij.

zoetje17
19-02-03, 14:25
salaam,

Ik geef je groot gelijk, het is jou leven.........

Maar denk je dat je één jaar kunt wachten?

jou keus...........dat is het beste.

Ik wens je wat je ook doet veel succes en wens je een gelukkige toekomst met je geliefde samen.........

Thalla

latima
19-02-03, 15:39
Geplaatst door zoetje17
salaam,

Ik geef je groot gelijk, het is jou leven.........

Maar denk je dat je één jaar kunt wachten?

jou keus...........dat is het beste.

Ik wens je wat je ook doet veel succes en wens je een gelukkige toekomst met je geliefde samen.........

Thalla

Salaam,

Ik kan wel een jaar wachten, we blijven gewoon met elkaar om gaan zoals altijd. En dan gaan we samen bij elkaar intrekken met of zonder de wil van mijn ouders.

Ik wens je ook alle geluk in je leven.

Thalla.

**Özlem**
20-02-03, 15:06
Hoi,

Ik wil je alleen zeggen dat je door moet zetten.....je moet gewoon heel duidelijk met je ouders gaan praten.

Ik bedoel maar, jullie zijn toch beide Marokaans. Ze zullen het uiteindelijk wel accepteren.

Ik ga zelf ook met een met een marokaans jongen, mijn situatie is veel moeilijker toch heb ik het verteld, en ik dacht dat ze het ook niet zouden accepteren, ondanks dat ik Turks was en hij Marokaans.

Maar ja ik wens je veel geluk en succes met je toekomst!!!
Oh ja, geef het nooit op, als je ECHT van hem houdt.

Liefs,

Özlem

latima
20-02-03, 15:37
Geplaatst door **Özlem**
Hoi,

Ik wil je alleen zeggen dat je door moet zetten.....je moet gewoon heel duidelijk met je ouders gaan praten.

Ik bedoel maar, jullie zijn toch beide Marokaans. Ze zullen het uiteindelijk wel accepteren.

Ik ga zelf ook met een met een marokaans jongen, mijn situatie is veel moeilijker toch heb ik het verteld, en ik dacht dat ze het ook niet zouden accepteren, ondanks dat ik Turks was en hij Marokaans.

Maar ja ik wens je veel geluk en succes met je toekomst!!!
Oh ja, geef het nooit op, als je ECHT van hem houdt.

Liefs,

Özlem

Hoi meid,

Ik geef zeker nooit op . Ik dacht echt dat mijn ouders hem zouden accepteren, omdat ze altijd zeiden dat we mogen trouwen met wie we wilden. Maar punte bij paaltje, piepen ze toch anders.
Me ouders weten dat ik me leven met hem wil delen, maar volgens mij denken ze dat ik hem zal vergeten. ze hebben me allen no dichter bij hem gebracht.

groetjes van mij,

azziza
24-02-03, 13:43
essalamoe alaykoem,

Ik weet dat je voor een belangrijke beslissing staat. Maar je moet weten dat er een middel is om je te helpen. Heb je al eens gehoord van "Salaat el istighara"? Het is een gebed om leiding te zoeken bij Allah(SWT). Als je dit doet dan kan je weten of die jongen goed voor je is of niet. Als je wil dan zal ik je vertellen hoe je dat moet doen en in welk boek je dat kunt vinden. Je moet weten dat de profeet (salla Allahoe alajhi wassalem) iedereen aanraadde om Salaat el istighara te verrichten bij elke belangrijke beslissing die je in je leven moet maken.
Ik hoop dat je me snel iets laat weten zodat ik je dan ook kan helpen.
Hou je goed en alvast veel sterkte toegewenst.
Vele groetjes van je moslimzuster azziza.
Essalamoe Alaikoem.

latima
25-02-03, 12:22
Geplaatst door azziza
essalamoe alaykoem,

Ik weet dat je voor een belangrijke beslissing staat. Maar je moet weten dat er een middel is om je te helpen. Heb je al eens gehoord van "Salaat el istighara"? Het is een gebed om leiding te zoeken bij Allah(SWT). Als je dit doet dan kan je weten of die jongen goed voor je is of niet. Als je wil dan zal ik je vertellen hoe je dat moet doen en in welk boek je dat kunt vinden. Je moet weten dat de profeet (salla Allahoe alajhi wassalem) iedereen aanraadde om Salaat el istighara te verrichten bij elke belangrijke beslissing die je in je leven moet maken.
Ik hoop dat je me snel iets laat weten zodat ik je dan ook kan helpen.
Hou je goed en alvast veel sterkte toegewenst.
Vele groetjes van je moslimzuster azziza.
Essalamoe Alaikoem.

Dag moslimzuster,

Ik heb daar nog nooit van gehoord, maar ben wel geintresseerd.
Als je wil uitleggen hoe dat moet en in welk boek ik dat kan vinden heel graag.
En bedankt voor je reactie en je hulp.
Ik hoor nog van je INSAALLAH.

Thalaa,

azziza
26-02-03, 16:27
essalmoe alaikoem,

ik heb het boek nu niet bij me maar ik zal morgen insha'Allah alles vertellen wat er in dat boek staat en ik zal je ook de naam van dat boek geven.
Ik wil je wel zeggen dat je niet mag vergeten dat er naast de liefde tussen twee mensen ook een eeuwige liefde bestaat. Die eeuwige liefde is de liefde voor Allah (SWT) en de Profeet(vzmh) is. En vergeet niet dat hetgeen Hij voor ons beslist enkel voor ons eigen bestwil is.
Moge Allah jou bijstaan en je sabr geven!
De groeten van je moslimzuster azziza.

azziza
27-02-03, 11:46
Salamoe alaikoem ,
hier ben ik weer! de titel van het boek is "De Soenna Van de Profeet Mahammed",uitgeverij Noer Bilderdijkstraat 179,3027 SHRotterdam.
Het boek komt dus uit Nederland. Ik schrijf alles op wat er in dat boek staat over Salaat oel Istighara.

Salaat-oel-Istighara (gebed om leiding te zoeken)
1.Iedere maal als men iets wil ondernemen moet men leiding van Allah zoeken. Het zoeken van zulke leiding van Allah wordt 'Istigarah' genoemd.Hier zijn een aantal overleveringen van. De profeet (s.a.w) heeft gezegd dat het niet zoeken van leiding van Allah door 'Istigarah' niets anders is dan ongeluk en ellende. Dus voordat men een besluit neemt voor een huwelijksaanzoek of een reis die men wil ondernemen, of een belangrijke opdracht die men wil aannemen, moet men de leiding van Allah zoeken door Salaat-Oel-Istigarah.

2.De manier om Salaat-oel-Istigarah te verrichten is overgeleverd door Jabir (RA). Als men de bedoeling heeft iets te ondernemen moet men twee rakaat naflgebed verrichten en dan de volgende doe'a reciteren:
(ik geef je nu even de vertaling van de doe'a en ik zal de doe'a in het arabisch zo snel mogeijk scannen en naar je mailen).
'O Allah . Ik vraag U om leiding door Uwkennis en om capaciteit door Uw macht; en ik vraag U om een gunst door Uw grote Edelmoedigheid. U bent zeket Machtig en ik niet, U bent de Kenner van het onzichtbare.
O Allah, als U weet dat dit ( hier licht men de zaak toe, die hem aangaat) goed is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mijn leven in de volgende wereld, besluit het voor mij en maak het makkelijk, en zegen mij ermee.
En als U weet dat het (weer vermeldt men de zaak) nadelig is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mij leven inde volgende wereld, wend het van mij af, en wend mij ervan af,en besluit voor mij het goede, waar het ook mag zijn. En laat mij er tevreden mee zijn.'
(deze vertaling heb ik gehaald uit het boek 'Smeekbeden het schild van een gelovige, lichtflitsen temidden van de duisternis' Uitegeverij Project Dien, postbus 1210, 2302 BE Leiden. Het isbn nr. is 90-804113-5-3. Voor het geval je het Boek wil kopen)

3.(de zaak waarvoor men leiding zoekt invullen in de doe'a)
Daarna moet men in reine staat gaan liggen op een net en schoon bed met het gezicht in de richting van de qibla. Alles wat duidelijk bij het ontwaken in zijn gedachten komt, is het beste besluit wat hij zou moeten aannemen.
Als de eerste dag niets in de gedachten komt en de onzekerheid en besluiteloosheid gaat door, dan moet men de volgende dag en eventueel een week lang deze handeling herhalen. Door de gunsten van Allah zal hij het goede of het slechte van deze zaak te weten komen ( de zaak waarvoor hij leiding zoekt)
... ( gaat over hadj verder)

Voilŕ dat was het. Ik zal je de doe'a zo snel mogelijk in het arabisch doorsturen naar je email zodat je eraan kan beginnen.

Hou je goed!

latima
28-02-03, 14:20
Geplaatst door azziza
Salamoe alaikoem ,
hier ben ik weer! de titel van het boek is "De Soenna Van de Profeet Mahammed",uitgeverij Noer Bilderdijkstraat 179,3027 SHRotterdam.
Het boek komt dus uit Nederland. Ik schrijf alles op wat er in dat boek staat over Salaat oel Istighara.

Salaat-oel-Istighara (gebed om leiding te zoeken)
1.Iedere maal als men iets wil ondernemen moet men leiding van Allah zoeken. Het zoeken van zulke leiding van Allah wordt 'Istigarah' genoemd.Hier zijn een aantal overleveringen van. De profeet (s.a.w) heeft gezegd dat het niet zoeken van leiding van Allah door 'Istigarah' niets anders is dan ongeluk en ellende. Dus voordat men een besluit neemt voor een huwelijksaanzoek of een reis die men wil ondernemen, of een belangrijke opdracht die men wil aannemen, moet men de leiding van Allah zoeken door Salaat-Oel-Istigarah.

2.De manier om Salaat-oel-Istigarah te verrichten is overgeleverd door Jabir (RA). Als men de bedoeling heeft iets te ondernemen moet men twee rakaat naflgebed verrichten en dan de volgende doe'a reciteren:
(ik geef je nu even de vertaling van de doe'a en ik zal de doe'a in het arabisch zo snel mogeijk scannen en naar je mailen).
'O Allah . Ik vraag U om leiding door Uwkennis en om capaciteit door Uw macht; en ik vraag U om een gunst door Uw grote Edelmoedigheid. U bent zeket Machtig en ik niet, U bent de Kenner van het onzichtbare.
O Allah, als U weet dat dit ( hier licht men de zaak toe, die hem aangaat) goed is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mijn leven in de volgende wereld, besluit het voor mij en maak het makkelijk, en zegen mij ermee.
En als U weet dat het (weer vermeldt men de zaak) nadelig is voor mijn religie, mijn leven op aarde en mij leven inde volgende wereld, wend het van mij af, en wend mij ervan af,en besluit voor mij het goede, waar het ook mag zijn. En laat mij er tevreden mee zijn.'
(deze vertaling heb ik gehaald uit het boek 'Smeekbeden het schild van een gelovige, lichtflitsen temidden van de duisternis' Uitegeverij Project Dien, postbus 1210, 2302 BE Leiden. Het isbn nr. is 90-804113-5-3. Voor het geval je het Boek wil kopen)

3.(de zaak waarvoor men leiding zoekt invullen in de doe'a)
Daarna moet men in reine staat gaan liggen op een net en schoon bed met het gezicht in de richting van de qibla. Alles wat duidelijk bij het ontwaken in zijn gedachten komt, is het beste besluit wat hij zou moeten aannemen.
Als de eerste dag niets in de gedachten komt en de onzekerheid en besluiteloosheid gaat door, dan moet men de volgende dag en eventueel een week lang deze handeling herhalen. Door de gunsten van Allah zal hij het goede of het slechte van deze zaak te weten komen ( de zaak waarvoor hij leiding zoekt)
... ( gaat over hadj verder)

Voilŕ dat was het. Ik zal je de doe'a zo snel mogelijk in het arabisch doorsturen naar je email zodat je eraan kan beginnen.

Hou je goed!

Hoi lieverd.

Kan je die doehas naar mijn PM sturen, want die email die ik heb opgeven weet ik mijn paswoord niet meer en kom er ook niet meer in.
En mijn ouders zijn bijgedraaid en hebben toch ja gezegt. A.S. zonddag precies op mijn verjaardag is het de grote dag. Dan komt hij met zijn familie om mijn hand vragen. Maar er is heel veel gebeurd voordat mijn ouders ja zeiden. Ik wil het je wel vertellen maar liever niet zo.
ik wacht op je doeha's en alvast bedankt.

Veel liefs Latifa.(je moslimzuster)

moonwalker
28-02-03, 14:27
Van Harte gefeliciteerd!!!
:fparty: :fparty:
Ik wens jullie alle geluk toe.

Groetjes,

mocrolove
02-03-03, 15:31
ik vindt dat je het eerst goed moet over hebben met je ouders. En dat zijn ouders met de jouwe praten over dat jullie gaan trouwen. Maar doe wat jou het beste lijkt,denk er eerst goed over en neem dan een besluit.
En als je heb besloten dan moet je met hem trouwen want niemand kan liefde tegenhouden,behalve allah en jij.Dus het hangt aan jou af.

xxxxxxxxxxx

Hicham

bidi
02-03-03, 19:50
Je ouders moeten gewoon even wennen en die jongen leren kennen. Ik spreek uit ervaring, want ik ben berbers en ben nu getrouwd met een arabier. mijn ouders waren er eerst ook op tegen, maar toen ze hem leerden kennen ging dat vanzelf over. Hij is goed voor me, dat wil elk ouder voor zijn kind. Er zijn wat spanningen tussen beide rassen, maar de liefde overwint ze. Alles ligt in de hand van Allah en het komt goed Inshallah

latima
03-03-03, 11:12
Allemaal bedankt voor jullie reacties en jullie zijn natuurlijk van harte welkom op mijn feest ook al ken ik jullie niet.
Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Bedankt allemaal

Salamoe alajkoem

temsamane
04-03-03, 15:43
Salam wa alaikom,

Beste Fatima (latima),

Na het lezen van jou bericht heb ik medelijden met je, omdat ik deze situatie al ken en is een paar keer voorgekomen in onze famile. Mijn advies aan jou is volg je hart en luister naar je ouders want die zijn belangrijker dan je vriend. Laat je vriend beetje voor beetje kennis maken met je familie en ouders en zorg allebei voor een goede indruk bij je ouders en dat jullie serieus verder willen.

Hierbij wil ik de rest van de lezers advisieren om zulke situaties te voorkomen, want het lijdt tot grote problemen binnen de familie en het islamitische gemeenschap. Onze profeet heeft ons all gewaarschuwd voor diepe relaties voor het huwelijk omdat die tot zulke situaties lijden.

verder wens ik je veel succes, en blijf geloven. :)

iSrAeLgIrLy
04-03-03, 19:39
Hallo,

Ik weet natuurlijk niet precies hoe het bij jou gaat, maar ik denk dat je maar een paar keer een goede gesprek moet gaan voeren met jou ouders, zijn ouders en imaam erbij. Zo worden bij ons (met een rabbijn dan :wink: ) dat soort problemen opgelost.

Ik hoop echt dat je ouders inzien dat het een goede jongen is en jullie toestemming geven te trouwen. En als jullie echt voor elkaar gemaakt zijn, zal Hij er voor zorgen dat alles (uiteindelijk) goed komt!!!

veel succes en liefs

Haz

laila ouazani
05-03-03, 09:00
aziza zou je het a.u.b ook naar mij e-mail sturen in het arabish
dankje wel alvast.

[email protected]

Radja
05-03-03, 10:34
Dag Lieve meid

ik heb je verhaal eens gelezen , enne ten 1e vind ik het heel erg , zelf ben ik een berberse meid en ik snap niet dat je niet met iemand mag trouwen die uit de bergen komt maar 1 ding laat hem absoluut niet gaan , in onze cultuur is het zelf s een probleem om met een jongen uit een andere stad te trouwen pffff ik adviseer je om bij hem te blijven wat uiteindelijk zullen je ouders hun zegen geven ze kunnen niet anders dat weet ik ( bijna) zeker ... maar laat hem nooiTTT gaan oke meid ik wens je veel succes ma3a salaam Radia ;)

stuardess
18-03-03, 12:43
Hoi hoi,

Ik zelf ben een marokaans meisje en heb een 2 jarige relatie waarvan een half jaar verloofd met een turkse jongen. Mijn ouders hebben het ook niet 1,2,3 geaccepteerd maar uiteindelijk hebben je ouders geen andere reden dat je niet met die jongen kan trouwen dan dat ie alleen turks is.Hij voldoet aan de eisen van de islaam, hij is moslim, hij is besneden en hij bidt, hij houd van me, hij kan voor me zorgen want hij heeft een baan. Ik zou niet kunne begrijpen waarom je dan niet met zo'n jongen kan trouwen, het is tenslotte jou leven. Daarom ben ik blij dat ik ouders heb die me begrijpen. Je moet gewoon met je ouders praten(als je vriend aan de eisen voldoet) en als ze echt geen andere reden hebben dan omdat hij rifi is dan stelt me dat echt teleur van je ouders. Ik bedoel we zijn toch allemaal marokanen(moslim). En als je vader een negatief beeld heeft over rwafa dan moet hij het ook van een andere kant bekijken want niet iedereen is het zelfde. Je hebt slechte rwafa en je hebt weer goeie en zo heb je dat toch ook bij de arabische gedeelte. En hoe pijn het ook doet het laatste wat je in leven moet doen is je ouders die je je hele leven hebben verzorgd en er altijd voor je waren uit het veld slaan voor een jongen die je pas 2 of 3 jaar kent. En ik denk dat je het jezelf alleen moeilijker gaat maken als je voor hem kiest en je laat je ouders in de steek want daar kan je altijd mee geconfronteerd worden zowel door je man als schoonfamilie. Ik heb er ook moeite mee gehad, niet met mijn ouders maar met mijn ooms en tantes en trek je je niks van je neef aan want in marokko draait het alleen om trouwen. Je vriend moet ze echt duidelijk maken dat hij echt voor je gaat want als je ouders dat zien dan weten ze dat hij ook moeite voor jou doet.
Hij is tenminste marokaans ik ga met een turk trouwen en ik word ook niet goed van mijn tantes en zeker niet van mijn ooms, maar daar trek ik me helemaal niets van aan. Mijn ouders kunnen het goed met zijn ouders hebben en omgekeerd ook.

Nogmaals praat er veel met je moeder over.
Ik wens heel veel geluk in je leven samen en hoop dat alles insaalah goed komt en dat je ouders hem accepteren

Noria
20-03-03, 16:44
Hoi,

Wat je in ieder geval niet moet doen is weglopen met die jongen. Probeer er rustig met ouders over te praten. Als het voorbestemd voor jullie is om te trouwen dan zal dat ook gebeuren.

groeten

latima
21-03-03, 13:27
Geplaatst door Noria
Hoi,

Wat je in ieder geval niet moet doen is weglopen met die jongen. Probeer er rustig met ouders over te praten. Als het voorbestemd voor jullie is om te trouwen dan zal dat ook gebeuren.

groeten

Hoi,

Mijn ouders hebben het geaccepteerd, als het goed is heb ik het al eerder vermeld. INSAALLAH gaan we 10 mei 2003 trouwen.
Ik was ook niet echt van plan om me ouders te verlaten voor een jongen.

Bedankt voor je reactie.

Liefts Latima,

keob nepo
25-03-03, 23:07
Ik weet iets wat je kan doen om je ouders over te halen: sex

Zorg er gewoon voor dat je zwanger van hem wordt, dan moeten je ouders het wel goedkeuren, daarnaast is het ook gewoon lekker om te doen!

Veel succes.

We out.

stuardess
26-03-03, 08:13
Keob nepo

Jouw advies kan je maar beter voor jezelf houden want, dat is helemaal het laatste wat ze op aarde moet doen.

Zwanger (sex) worden voor je huwelijk is haram.

stuardess
26-03-03, 10:57
Ja welk advies had je nou voor me de eerste of de tweede.

Teneerste hoe zij penis is intereseerd me op dit moment geen reet(geloof me maar het is zeker geen tandstoker) en dat van dat hij mij gaat nakke is helemaal iets wat helemaal nergens opslaat.
Want ik neem aan dat ik niet de enige meisje op aarde ben van wie hij dat kan krijgen. :wink:

latima
27-03-03, 13:19
Geplaatst door keob nepo
Ik weet iets wat je kan doen om je ouders over te halen: sex

Zorg er gewoon voor dat je zwanger van hem wordt, dan moeten je ouders het wel goedkeuren, daarnaast is het ook gewoon lekker om te doen!

Veel succes.

We out.

Als je goed heb gelezen wat ik heb geschreven, dan weet je dat mijn ouders het al hebben geaceoteerd. En sex voor het huwelijk laat ik wel aan jou over. Ik hou met trots wel tot me huwelijks nacht (de mooiste nacht van je leven). En zwanger worden kan nog altijd tijdens je huwelijk.

En er is nix mis met turken, het zijn ook mensen van vlees en bloed.
En een LUL is niet de belangriijkste van een man.
Het gaat om vertrouwen en de liefde die een man je geeft en geen sex.
Als twee mensen van elkaar houden is de sex van zelf perfekt.

En tip als je nog maagd bent hou het dan ook zoo......

naj-87
31-03-03, 15:09
Hallo engel
het is normaal gezien jouw keuze met wie je gaat trouwen maar ja de ouders!!!!!!!
je moet altijd naar hun luisteren ook al hoor je het niet graag!!! zij willen gewoon de beste voor jouw. probeer met hun te praten en zeggen van dat is de man voor mij. MAAR je moet wel zeker zijn dat je wilt met die jongen trouwen
MOEHIM THALLA
en HOPELIJK VIND JE EEN OPLOSSING

Sundus
07-04-03, 19:08
salaam Ik begrijp wel dat je van die gast houdt maar ik wil je 1ding duidelijk maken laat je ouders nooit staan want ook al komt het hard aan maar je ouders heb je een keer en mannen genoeg.Ik weet wel dat je van hem houdt maar laat je ouders nooit staan en inshallah komt het goed met je vriend.veel succes ermee

latima
08-04-03, 10:40
Salam Alajkoem alllemaal,

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties, ik heb er veel aan gehad. Alhamdoeillah is alles toch geod gekomen, zoals jullie hebben kunnen lezen, over een maandje is het zover.

ik wens jullie ook alles geluk van de wereld in jullie leven.

Veel liefs latifa.

magrabie
14-04-03, 02:20
allah is de gene die weet met wie jij trouwt en met wie niet,soms ligt dat in de handen van je ouders wat veel mensen denken maar ik vertel jouw dat is schijn bedrieg, trouw met iemand van wie je houd waar je omgeeft die je niet haat een waar je mee bent bereid door het vuur te gaan.. een trouwt niet met iemand die je haat waar je niets om geeft doe je dit wel dan zal dat een heel slecht impact hebben op je kinderen want die gaan dan denken oh mijn moeder is getrouwt met iemand waar ze niet mee wou trouwen een geloof me de kinderen zullen zich niet lekker voelen de rest van hun leven want die houden altijd dat zij deel uitmaken van een gezin die nooit had mogen bestaan een dat vind ik triest.......jij bent de gene die met hem jouw leven lang mee leeft inshallah een niet je ouders. :wohaa: :wohaa: :wohaa:

tanzawia84
16-04-03, 13:27
een ding moet je niet vergeten schatje en dat is dat je
ouders altijd het beste met je voor hebben.. ik denk dat
als ze gir in hem hadden gezien dat ze er wel mee akkoord waren
gegaan.. toch hoop ik insha allah (als het een goede jongen is tenminste) dat jullie samen toch een keer gelukkig kunnen trouwen en dat je gewoon de tevredenheid van je ouders hebt. ff een vraagje??? hoe oud ben je?? ikzelf ben 17 en heb een vriend (hij noemt zich mijn man, want vind "vriend" zo raar klinken) en hij wil binnenkort trouwen alleen bij ons is het probleem WAT MOET IK TEGEN MIJN OUDERS ZEGGEN (WAAR HEB IK HEM LEREN KENNEN???? ik woon in almere en hij in amsterdam?????? als je daar ook een antwoord voor mij hebt dan verlos je me van een hele grote raadsel :cheefbek: :wow:

Miss-oujdiya
16-04-03, 16:32
Hallo meid ik heb ook het zelfde problem als jij
mijn ouders willen ook niet dat ik met DIE jongen trouw ik weet niet waarom maar ik hou van hem en hij ook van mij.

maar wat jou betreft je moet echt er goed overna denken meid probeer je ouders niet te verliezen en ook niet je liefde probeer ze allebei te winnen doe geen domme dingen zoals weglopen want daar bouw jw alleen maar meer problemen mee denk goed na en weet wat je doet ik heb zelf ook hulp nodig maar mijn situatie ligt ietsie anders dan jij ik hoop dat je de goeie oplossing vind

sterkte en veel succes met je liefde

latima
17-04-03, 12:40
Geplaatst door tanzawia84
een ding moet je niet vergeten schatje en dat is dat je
ouders altijd het beste met je voor hebben.. ik denk dat
als ze gir in hem hadden gezien dat ze er wel mee akkoord waren
gegaan.. toch hoop ik insha allah (als het een goede jongen is tenminste) dat jullie samen toch een keer gelukkig kunnen trouwen en dat je gewoon de tevredenheid van je ouders hebt. ff een vraagje??? hoe oud ben je?? ikzelf ben 17 en heb een vriend (hij noemt zich mijn man, want vind "vriend" zo raar klinken) en hij wil binnenkort trouwen alleen bij ons is het probleem WAT MOET IK TEGEN MIJN OUDERS ZEGGEN (WAAR HEB IK HEM LEREN KENNEN???? ik woon in almere en hij in amsterdam?????? als je daar ook een antwoord voor mij hebt dan verlos je me van een hele grote raadsel :cheefbek: :wow:

Hoi Lieverd,

Ik heb het heel moeilijk gehad en uit eindelijk is het goed gekomen, Ik kon zijn nicht heel erg goed en zei tegen me ouders dat hij mij met haar gezien had en wilde met me trouwen.
Je kan ook kennis gaan maken met zijn nichten of zussen als hij die heeft. Maar zeg nooit dat het je vriend is geweest. Ik wens je heel veel succes en alles komt goed INSAALLAN. Je moet gewoon een goede smoes verzinnen wat geloofwaardig over komt.

Liefs Latifa